Üzemanyagellátás
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Bocsika!
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Egy egyszerű prózai kérdésem van: ha felmelegszik a motor mitől magas az alapjárat úgy, hogy a levegőcsavarra nem is reagál. Ellenőriztem a tömítéseket, szerintem fals levegőt nem kap csak annyira amiennyire egy 36 éves karbicsek alkatrészei kopottak. Lehet főtengelyszimering? Viszont nem gyengébb a motor és könnyen indul. A jelenség okát hol keressem.
Köszi
Egy egyszerű prózai kérdésem van: ha felmelegszik a motor mitől magas az alapjárat úgy, hogy a levegőcsavarra nem is reagál. Ellenőriztem a tömítéseket, szerintem fals levegőt nem kap csak annyira amiennyire egy 36 éves karbicsek alkatrészei kopottak. Lehet főtengelyszimering? Viszont nem gyengébb a motor és könnyen indul. A jelenség okát hol keressem.
Köszi
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Szia!kupi írta: ↑2021.04.07. 21:47Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).popitty írta: ↑2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
Most látom írtál a bejegyzésemhez. Kösz. Egyébként meg van a motor gépkönyve és az a 150 cm3-re fogyasztásnak két személlyel 70 km/ó ütemnél 2,5. fogyasztást, 80 km/ó tempónál már 3 l-t ír. Gondolom új motornál. Ez így Ok.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A könyvek tanúsága szerint volt hogy műszaki módosítás nélkül is változott a karburátor konfigurációja. Ilyenkor utólagos "frissítés" volt a hosszú távú tapasztalatok alapján. Arra is gondolj hogy ugyanazt a vezérlést más fordulatszámtartományokban fogod használni 4 sebességes és 5 sebességes váltóval, és a karburátor ebben a tartományban kell igazán jól működjön - olyan nincs hogy mindenhol egyformán porlaszt, ez nem EFI.Szlaci írta: ↑2021.04.29. 10:21 Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
Re: Üzemanyagellátás
Értem, köszönöm szépen!
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
Esetleg tapasztalat van azzal kapcsolatban ha a 4 gangos blokkra rárakom a 250/1 karbit?
Nem is értem miért változott a karburátor?
A váltó 4 vagy 5 sebességes ez a fő különbség+a váltó mechanikus működése.
A motor résznél viszont én csak annyiról tudok,hogy a 250/1-nél más a hengerfej és a főtengely csapágyakat a benzin-olaj keverék keni.
6306-os csapágy van a 6305-ösök helyett.
Ezért lenne más a karbi is?
Re: Üzemanyagellátás
A 2-3-as 140-es főfúvóka, alapjárati csavar 1,5 fordulatra nyitva.
A 2-4-es 135-ös főfúvóka, tűfúvóka keresztfurat nélkül, alapjárati csavar egy fordulatra nyitva.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Meg tudná Valaki mondani, hogy mi a különbség a TS 250 motoron használt 30n 2-3 és a TS 250/1 típusú gépen alkalmazott 30n 2-4 karburátor között?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
Üdv. Laci
Meg tudná Valaki mondani, hogy mi a különbség a TS 250 motoron használt 30n 2-3 és a TS 250/1 típusú gépen alkalmazott 30n 2-4 karburátor között?
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
Üdv. Laci
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia nekem a kis Ts 125 volt gyárilag így evett 3-4 körül pár éve(közel tíz) 150-esive lett (karbi is gyári 24-es)azóta 3 liter az átlag de csak egyedül járok vele de azért húzom neki 80 az rendszeresen megvan de 90 is sokszor. Viszont ismerek olyant akinek a 150 eszik közel 5 litert de az nem is normális dolog viszont a 3 alá menés is rizikós szerintem(kenés).popitty írta: ↑2020.12.05. 13:34 Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Szia a gyári könyve szerint:135 a fő a tű fúvóka 70.az alapjárat 35.adrian2000 írta: ↑2021.04.07. 16:42 Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2021.04.05. 14:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! Az alany egy MZ TS 250/1 Karbi oldalán csak annyi van feltüntetve 30N 2-3 Kérdésem az lenne mekkora a gyári főfóvóka mérete?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ez vicc akar lenni? 2020-ban mentem össz. 9194 km-t és tankoltam össz 261 l-t . Már nem ez a kérdés, hanem kb hány km megtétele után kell a láncot ellenőrizni és ha kopott kicserélni. Nos?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 52
- Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Szia!
Jövőre vigyél magaddal plusz tartályt a termelt benzinnek.

Jövőre vigyél magaddal plusz tartályt a termelt benzinnek.


- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Öszegeztem a 2020. évben futott km-eket és a tankolt üz.ag. mennyiséget. Az eredmény = 70 - 80 km/ó tempónál a fogyasztás egy személlyel (98 kg) + a cucc 2,84 l/100 km. Mindezt egy 150 cm3 Ts-el értem el. Ha valaki veszi a fáradságot és tud ilyen mérési adatot közölni és még 150-is a járgánya (általában hány személy) érdekes felmérés lehet. Üdv
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Üdv mindenkinek!
Feladvàny:
Szeretnèk kèszìteni 10liter 50-es keverèket.
Maradt a Stèg avatòròl 1:10 2t rozèbòl jò pàr liter.
Mennyi rozèt tegyek a 10L-es kannàba hogy abban 50-es keverèk keletkezzen? ...
Feladvàny:
Szeretnèk kèszìteni 10liter 50-es keverèket.
Maradt a Stèg avatòròl 1:10 2t rozèbòl jò pàr liter.
Mennyi rozèt tegyek a 10L-es kannàba hogy abban 50-es keverèk keletkezzen? ...

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Kérdésem van. Hol tudok megfelelő méretű C3-s jelölésű Ts 150-hez való tűt szerezni. Legutóbb amit vettem vastag a formája nem hasonlít a korábbi tűkére egy egyszerű hegyezett réz franc ami a nem megfelelő méret és alak miatt magas fordulaton csak is üzemanyag szegény keveréket ad.
Kérdésem van. Hol tudok megfelelő méretű C3-s jelölésű Ts 150-hez való tűt szerezni. Legutóbb amit vettem vastag a formája nem hasonlít a korábbi tűkére egy egyszerű hegyezett réz franc ami a nem megfelelő méret és alak miatt magas fordulaton csak is üzemanyag szegény keveréket ad.
Re: Üzemanyagellátás
Kedves MINDENKI!
Karbi cserére szorulok. Melyik karbit érdemes beletenni a motoromba?
ETZ250 (300-ra felfúrt).
TWN-eket nem javasolták, a Binget- meg nem lehet kapni.
AMAL esetleg?
Karbi cserére szorulok. Melyik karbit érdemes beletenni a motoromba?
ETZ250 (300-ra felfúrt).
TWN-eket nem javasolták, a Binget- meg nem lehet kapni.
AMAL esetleg?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy van - e valakinek tapasztalata abban, hogy az ETZ 150-es BVF 24N2 karbi jó- e a Ts 150-re és van-e valaki aki ezt a párosítást használja.
Köszi.
Azt szeretném megtudni, hogy van - e valakinek tapasztalata abban, hogy az ETZ 150-es BVF 24N2 karbi jó- e a Ts 150-re és van-e valaki aki ezt a párosítást használja.
Köszi.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni, hogy van - e valakinek tapasztalata abban, hogy az ETZ 150-es BVF 24N karbi jó- e a Ts 150-re.
Azt szeretném megtudni, hogy van - e valakinek tapasztalata abban, hogy az ETZ 150-es BVF 24N karbi jó- e a Ts 150-re.
Re: Üzemanyagellátás
Nagyon jo kerdesek!
Alapjarati fuvoka: sajnos a kaliberem 45 -tol mer, igy nem tudtam megmerni

A tu gyari DDR, Nemetorszagbol rendeltem.
Huu, most hogy mondod, elbizonytalanodtam, hogy az uszo amit en gyarinak gondolok, valojaban lehet utangyartott, csak benne van vagy 10 eve... Azert gondolom ezt, mert amit par honapja vettem ujat, az nyilvan utangyartott, Mofaker -es, es full egyforma a ketto, leszamitva az eredeti korroziojat.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Ezt mérted is vagy csak elhiszed, ami rá van írva

A gyári tű alatt azt érted, eredeti DDR? Vagy csak "gyárival megegyező minőség"?
Az úszó tömege is egyenlő a gyárival?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Üzemanyagellátás
Igen, az tok logikus lenne. 35 -os alapjarati, 100 -as fofuvoka, uj, jo minosegu keverocso es uj gyari subertu van benne. A levegocsavar 2 fordulatnyira nyitva. Szivato dugattyun rajta a gujmi es jo allapotu, az is uj. Eppen ezert nem ertem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Nagyobb a főfúvóka, vagy a súbertű más méretű.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Bocsi, megint en, es meg mindig benzinszint kerdes: miert lehet az, hogy gyari, vagy nagyon jo minosegu utangyartott alkatreszek mellett, a gyari uszoszint mostmar magasnak szamit?
Re: Üzemanyagellátás
Koszi a magyarazatot! 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Üzemanyagellátás
Mert úgy kisebb a távolság és nagyobb a nyomáskülönbség az úszóház és a szívótorok között. Ugye Bernoulli mondotta volt, hogy azonos keresztmetszeten nagyobb nyomással több (össze nem nyomható!) folyadékot tudunk átjuttatni (itt a sebesség lényegében nem változik)... Nagyon leegyszerűsítve.Foolti írta: ↑2020.08.02. 23:26 Sziasztok!
Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacsony, akkor terhelesnel elfogyhat a benzin, illetve lejto / emelkedo eseten ha megdol a motor akkor nem biztos, hogy beleernek a fuvokak. De miert sokall es fustol, elvileg no a fogyasztas ha magas? Hogy tud dusabb lenni attol a keverek, ha a fuvoka melyebben van a benzinben?
Csak mert beallitottam az uszoszintet ugy ahogy elvileg gyarilag kellene. Ezutan szivato nelkul is indul, fustol mint allat, majd alacsony fordulaton egy ido utan fullad. Rugdosas utan beindul, de fustol mint atom. Ha porgetem (3000 felett), akkor nincs baj. Visszaallitva az uszoszintet az eredeti, alacsonyabb ertekre, megszunt ez a jelenseg.
Koszi!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Pont ùgy hogy ha a poharad tele van te is sokkal könyebben szìvod fel szìvòszàllal az italt!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacsony, akkor terhelesnel elfogyhat a benzin, illetve lejto / emelkedo eseten ha megdol a motor akkor nem biztos, hogy beleernek a fuvokak. De miert sokall es fustol, elvileg no a fogyasztas ha magas? Hogy tud dusabb lenni attol a keverek, ha a fuvoka melyebben van a benzinben?
Csak mert beallitottam az uszoszintet ugy ahogy elvileg gyarilag kellene. Ezutan szivato nelkul is indul, fustol mint allat, majd alacsony fordulaton egy ido utan fullad. Rugdosas utan beindul, de fustol mint atom. Ha porgetem (3000 felett), akkor nincs baj. Visszaallitva az uszoszintet az eredeti, alacsonyabb ertekre, megszunt ez a jelenseg.
Koszi!
Valaki elmagyarazna legyszi, hogy miert okoz dus kevereket a magas uszoszint? Az vilagos, hogy ha alacsony, akkor terhelesnel elfogyhat a benzin, illetve lejto / emelkedo eseten ha megdol a motor akkor nem biztos, hogy beleernek a fuvokak. De miert sokall es fustol, elvileg no a fogyasztas ha magas? Hogy tud dusabb lenni attol a keverek, ha a fuvoka melyebben van a benzinben?
Csak mert beallitottam az uszoszintet ugy ahogy elvileg gyarilag kellene. Ezutan szivato nelkul is indul, fustol mint allat, majd alacsony fordulaton egy ido utan fullad. Rugdosas utan beindul, de fustol mint atom. Ha porgetem (3000 felett), akkor nincs baj. Visszaallitva az uszoszintet az eredeti, alacsonyabb ertekre, megszunt ez a jelenseg.
Koszi!
Re: Üzemanyagellátás
TS 150-nél a szívócsonk-ot ki hogy alakította át pwk karbihoz?
Re: Üzemanyagellátás
A levegőcsavarral csak kizárólag a keveréket állítsd, az alapjáratot ne. Az alapjáratot csak a Fúvóka nagyságával, az alapjárati csavarral, és a súber tetején lévő spanolóval állítsd. Egyébként mikor elsőnek felraktam, már akkor "fura" volt, hogyha egy negyedet állítok egy csavaron, már azt észreveszem.Foolti írta: ↑2020.06.30. 22:11Jaja, az nem is kerdes, hogy sokkal jobb mint a BVF. Lehet amugy, hogy tokre igazad van es nalam van valami gond az alapjarati korrel es azert nem tudom beallitani, illetve azert van az hogy hiaba rakok barmekkora alapjarati fuvokat akkor sem lesz stabil alapjaratom, vagy az, hogy kb 1 fordulatnal hiaba tekerem jobban ki a levegocsavart, nem csinal semmit. Szetszedem majd, megnezem mielott tovabb harcolok vele.
Re: Üzemanyagellátás
Jaja, az nem is kerdes, hogy sokkal jobb mint a BVF. Lehet amugy, hogy tokre igazad van es nalam van valami gond az alapjarati korrel es azert nem tudom beallitani, illetve azert van az hogy hiaba rakok barmekkora alapjarati fuvokat akkor sem lesz stabil alapjaratom, vagy az, hogy kb 1 fordulatnal hiaba tekerem jobban ki a levegocsavart, nem csinal semmit. Szetszedem majd, megnezem mielott tovabb harcolok vele.sipi5000 írta: ↑2020.06.29. 19:21Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.Foolti írta: ↑2020.06.23. 14:39
Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor
Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.
Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).
Szerintetek?
Re: Üzemanyagellátás
Hát én 150-es TS-re tettem fel próbaként, mert még nemigazán tudtam megoldani jól a szívócsonkra a felfogatást, de 32 alapjárati van benne, és sokallom. A Főfúvoka 110-es. Még nem az igazi, de már most is fényévekkel jobb, mint a gyári.Foolti írta: ↑2020.06.23. 14:39Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor
Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.
Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).
Szerintetek?
Re: Üzemanyagellátás
A 251 -nek 3.5-5l volt a gyari fogyasztasa, szerintem egy 30 eves geptol teljesen rendben van ha 0.5l -rel meghaladja a gyari erteketTony91 írta: ↑2020.06.28. 10:40A 251-esnél nekem az Erdély-túra során 5,5 literes átlag jött ki, ami megpakolva, az én 92 kilómmal, hegyen-völgyön át nekem tökéletesnek tűnik. Pedig volt hajtva rendesenFoolti írta: ↑2020.06.26. 00:39
Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -esBar nyilvan nem mind1 az sem, hogy 24 -es vagy 34 -es karbirol beszelgetunk, de azt sem szeretnem, ha 5l -t enne. A 251 -nel meg ok, de a 125 -nel nem szeretnek egy 3.5l -nel sokkal tobbet produkalni. Kivancsi lennek mit tapasztalsz majd a 118 -as fuvokaval!
![]()

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
A 251-esnél nekem az Erdély-túra során 5,5 literes átlag jött ki, ami megpakolva, az én 92 kilómmal, hegyen-völgyön át nekem tökéletesnek tűnik. Pedig volt hajtva rendesenFoolti írta: ↑2020.06.26. 00:39Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -esBar nyilvan nem mind1 az sem, hogy 24 -es vagy 34 -es karbirol beszelgetunk, de azt sem szeretnem, ha 5l -t enne. A 251 -nel meg ok, de a 125 -nel nem szeretnek egy 3.5l -nel sokkal tobbet produkalni. Kivancsi lennek mit tapasztalsz majd a 118 -as fuvokaval!

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Re: Üzemanyagellátás
Na epp ezt furcsallom, hogy nekem a 125 -os eleg hasonlo konfiggal tunik jonak, mint Neked a 251 -esTony91 írta: ↑2020.06.25. 18:37Nekem van szettem, abban 118-as főfúvóka is van, én most nemsoká majd azt próbálom ki. ETZ 251-esem van, alsóbb tartományban, pl városban sokallom, de 90-100-as tempónál meg tökéletes vele a motor. Ez így van már több mint 2 éve, csak lusta vagyok hozzányúlniFoolti írta: ↑2020.06.25. 00:24
Koszi! Alakul, be is irtam a mai allast. Kicsit fura, mert a 115 -os fofuvokaval szep barna a gyertya, de masok 250 -est lottek be 120 -assal. Kicsit soknak erzem. Viszont kisebbel meg tok feher a gyertya, tehat olyan mintha keveset kapna. Holnap meg jatszok egy kort a 120 -assal en is, es megnezem meg a subert (most kozepen van), hogy mit mutat. Ha ez a kozep tartomany beall, folytatom az alapjaratival.![]()

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nekem van szettem, abban 118-as főfúvóka is van, én most nemsoká majd azt próbálom ki. ETZ 251-esem van, alsóbb tartományban, pl városban sokallom, de 90-100-as tempónál meg tökéletes vele a motor. Ez így van már több mint 2 éve, csak lusta vagyok hozzányúlniFoolti írta: ↑2020.06.25. 00:24Koszi! Alakul, be is irtam a mai allast. Kicsit fura, mert a 115 -os fofuvokaval szep barna a gyertya, de masok 250 -est lottek be 120 -assal. Kicsit soknak erzem. Viszont kisebbel meg tok feher a gyertya, tehat olyan mintha keveset kapna. Holnap meg jatszok egy kort a 120 -assal en is, es megnezem meg a subert (most kozepen van), hogy mit mutat. Ha ez a kozep tartomany beall, folytatom az alapjaratival.Gexxx írta: ↑2020.06.24. 10:00 Itt nézegesd meg, hogy mások milyen beállításokkal mennek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Re: Üzemanyagellátás
Koszi! Alakul, be is irtam a mai allast. Kicsit fura, mert a 115 -os fofuvokaval szep barna a gyertya, de masok 250 -est lottek be 120 -assal. Kicsit soknak erzem. Viszont kisebbel meg tok feher a gyertya, tehat olyan mintha keveset kapna. Holnap meg jatszok egy kort a 120 -assal en is, es megnezem meg a subert (most kozepen van), hogy mit mutat. Ha ez a kozep tartomany beall, folytatom az alapjaratival.Gexxx írta: ↑2020.06.24. 10:00 Itt nézegesd meg, hogy mások milyen beállításokkal mennek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Itt nézegesd meg, hogy mások milyen beállításokkal mennek:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
(ha neked is megvan a tuti, ne felejtsd el beírni a saját tapasztalataidat sem!)
Re: Üzemanyagellátás
Tuti? 35 -nel ~0.75, 38 -nal ~0.8/~0.85 -re van nyitva a levego csavar a legmagasabb alapjarat eleresehez. Ez a leiras azt mondja, hogy ha 1 fordulatnal kevesebbre nyitod a csavart, akkor kicsi a fuvoka: https://sites.google.com/site/vanagonhe ... carburetor
Ezt az is alatamasztani latszik, hogy csak elegge betekert alapjarati csavarral van valamekkora, max 1 percig tarto alapjarat. Ha kijjebb tekerem az alapjaratit, akkor egy pillanatra sem all meg az alapjarat.
Raadasul 110 -es fofuvoka es kozepen levo tuvel hofeher a gyertya (keveset kap).
Szerintetek?
Re: Üzemanyagellátás
35-38-as alapjárati fúvóka az nagy a kis MZ-knek. 30-assal próbáld. Nagyon max 32-essel.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok! ETZ 125, 24 -es OKO PWK karbit szeretnek beallitani, de meggyulik vele a bajom. Az elso kerdes: kellene, hogy tudjak alapjaratot allitani ugy, hogy az alapjarati csavar teljesen ki van tekerve (suber emelo) es csak a levego csavarral lovom be? 35 es 38 -as alapjarati fuvokaval ha leengedem a suber csavart mindig leall. Elore is koszi!
Re: Üzemanyagellátás
Valaki nem tudja, honnan tudnék szerezni kis TS-re PWK-hoz alakított szívócsövet?
Re: Üzemanyagellátás
Nekem kétszer csinált ehhez hasonlót a Ts-em, az egyik amikor kezdett kimenni belőle a szimering, és elkezdte egy picit enni az olajat, az elején csak alul volt szar a motor, kicsit később meg már felül is. A másik eset meg amikor elkezdett elszmötyisedni a kipuffogó.
Re: Üzemanyagellátás
Üdv.
Olyan problémám van, hogy 3 ezres fordulat alatt egyszerűen leáll a gép, nem áll be az alapjáratra(etz 125). Magasabb fordulaton tökéletesen megy a motor, nincs semmi baja. Karburátor ki lett tisztítva, fúvókák, állító csavarok kicserélve, beállítva. Friss benzint kapott, 1:50-es a keverék. Gáz, kuplung bowden frissen cserélve, új akku, új gyertya. Ezek után is ugyanaz a probléma. Plusz még olyan mintha nehezebben esne a fordulat és néha melegen nehezebben indul. Korábban tökéletesen ment.
Esetleg valaki járt már így? Karburátorra gyanakodtam,de úgy látszik más lehet a gond.
Olyan problémám van, hogy 3 ezres fordulat alatt egyszerűen leáll a gép, nem áll be az alapjáratra(etz 125). Magasabb fordulaton tökéletesen megy a motor, nincs semmi baja. Karburátor ki lett tisztítva, fúvókák, állító csavarok kicserélve, beállítva. Friss benzint kapott, 1:50-es a keverék. Gáz, kuplung bowden frissen cserélve, új akku, új gyertya. Ezek után is ugyanaz a probléma. Plusz még olyan mintha nehezebben esne a fordulat és néha melegen nehezebben indul. Korábban tökéletesen ment.
Esetleg valaki járt már így? Karburátorra gyanakodtam,de úgy látszik más lehet a gond.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Jó, hogy megkérdezted!aronpfabian írta: ↑2020.01.29. 11:45Alapjáratiból is van többféle? Főfúvókával én is kétfélével találkoztam, van az eredeti Keihin-féle és van a mezei M5 (BVF is jó bele), ennek megfelelő kiakakítású emulziós csövekkelmotrosmano írta: ↑2020.01.28. 20:33 Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
Csak főfúvókából van kétféle, az alapjárati az ugyanaz (a megmunkálásban volt egy kis eltérés), illetve, amiket eddig én vettem, azoknál így volt!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Alapjáratiból is van többféle? Főfúvókával én is kétfélével találkoztam, van az eredeti Keihin-féle és van a mezei M5 (BVF is jó bele), ennek megfelelő kiakakítású emulziós csövekkelmotrosmano írta: ↑2020.01.28. 20:33 Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Azon én nem állítottam semmit sem, fúvókákat meg szerintem csak akkor érdemes rendelni ha már tudod, hogy milyen van a karbidban, mert én eddig két különböző fajtával találkoztam, és nem csereszabatosak, teljesen más kialakításuk van, de ugyan azon név alatt találod meg őket pl az eBay-n is!
Re: Üzemanyagellátás
Érdemes hozzá kintről rendelni fúvóka készletet is, igaz? úszószinten kellett valamennyit állítanod? Vagy hogy van ez a pwk karbin?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Nem tudom a fogyasztása mennyi, talán max 3,5-4 l városban, de elég nagy darab vagyok!

Jaja stabil az alapjárat!
Nincs hörbölés, húz szépen még negyedikben is, hidegen füstöl egy kicsit de ha bemelegedett látni nem csak érezni lehet a kipuf gázt!
Re: Üzemanyagellátás
Fogyasztásod mennyi? Alapjárat szép stabil vele? Menet közben kis fordulaton nagy gázt húzva nem hörböl?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég