Kipróbáltam, mi történik, ha leveszem a 3 fázisról a fekete vezetékeket egyessével, de csak annyi történt, hogy megszűnt a töltés, kivillant a kis visszajelző lámpa, és lecsökkent a feszültség az akksiban 12,5V körüli értékre, vagyis akksiról ment a motor. Mindhárom esetben ugyanúgy reagált a motor. Mikor visszaraktam őket, elaludt a töltésjelző.sunbim írta: ↑2020.07.19. 12:38Multiméterrel mérj feszültségeket a sarkalatos pontokon! Generátortól indulva felfele haladva. A váltófeszültségeket is mérj! Lehet még a 3fekete fázisokat felvivő vezeték is megtörve szakadva vagy csak részlegesen.pedro121 írta: ↑2020.07.11. 07:42 Sziasztok!
ETZ 250-ről van szó.
Akksira rakva a multimétert 13,2-13,6 V között mozog a töltése a motornak, ha rákapcsolom a fogyasztókat 12,5 V-ra esik a töltés, mind ez nem csak alapjáraton, hanem 3000-es fordulatszámon is.
Kicseréltem már a diódahidat, a fesz.szabályzót (Lada elektronikus), a biztosítékokat, az akksit.
Vezetékeket átnézve max sarulazulásokat találtam, de azokat orvosoltam.
Megnéztem a szénkeféket nincsenek elkopva (pár 1000 km van bennük), a bronzgyűrűk sincsenek elkopva, nem ugrálnak rajtuk a szénkefék.
Mi okozhat még kevés töltést?
Generátor probléma lenne?
Köszi előre is!
Mérj gerjesztő áramot is, ez nem lehet 2A-nál több, mivel ekkora üveg bizti van a táblában. Kiveszed a biztit oda kötöd be az ampermérőt. Nem tudom mennyit kellene ott mérni de eléggé változó az érték ha a fesszab be van kötve. Vagy egyenként lehúzogatva a generátorról 3 fázisáról a fekete vezetékeket amelyik lehúzása után nem változik a töltő fesz azzal a fázissal lehet a probléma.
A diódahídon az egyik fázis vezetéke, a saru tövénél ki volt szakadva a szigetelés, nem volt a közélben semmi, amihez hozzáért volna, de raktam rá szigetelőszalagot. A generátornál nem találtam a vezetékeken kiszakadást, viszont elég régi vezetékek, a szigetelés elég kemény rajtuk.
A következő töltésmérésnél viszont magasabb értékeket mértem mint eddig, mert eddig 13,6 V fölé nem ment 3000-es fordulatnál, most 13,9 V is megvolt.
Alapjáraton 13,1-13,3 V körül mozog, a világítást ráadva 12,5 V-ra lecsökken.
Ha megemelem a fordulatszámot 3000-re, úgy hogy megy a világítás, akkor is fel tudott kúszni 13,8 V fölé is. Eddig ez nem ilyen volt. Ezek szerint csak ért valamit a tegnapi kontakt sprézés, de a 14 V-ot nem éri el.
Pár éve mikor legutoljára mértem töltést rajta, simán elérte a 14 V-ot, csak már arra nem emlékszem, hogy csak emelt fordulatszámon, vagy alapjáraton is.
a 13,8 V-os minimum érték amit megadtak a gyárban, az hogy értendő? Alapjáraton rákapcsolt világítással is el kell tudni érni a 13,8 V-ot?