Szóval nekem ugyan ezt csinálta, amikor vacakolt az akkumulátor. Az elektronikus fesszabályozók nagytöbbsége csak a feszültséget figyeli, de nem ad csepptöltést, így az akkumulátor feszültsége ugyan jó lesz, de szép lassan leszulfátosodik. Vagyis elveszti a kapacitását. Az eredeti generátor és a mágnes jeladós gyújtás jó... volt, amíg új volt. Az utángyártott alkatrészek minősége kritikán aluli. Ide értem a JP akkumulátort is, meg az ugyan olyan, csak más nevű Tajwani szutykokat. Vagy megpróbálsz együtt élni azzal, hogy folyamatosan cserélgeted az alkatrészeket, ameddig a véletlen egy jól működőt nem sodor az utadba, vagy keresel minőségi árut. Én először kiépítettem dinamó helyett generátorosra opto jeladóval, aztán lecseréltem az egészet Wape-ra. Azóta csak a JP-től kellett megszabadulni, de az sem okozott komoly problémát, már csak kellemetlenkedni tudott. Matthej01 jól mondja. Sem a tajwani, sem a Bolgár trafó nem bírja sokáig. A DDR meg régi és nehezen találsz már jót, mert az nagy kincs.vasonto írta: ↑2019.08.30. 08:21 Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erre van 1 nagyon 1 szerű megoldás: Megfogod azt a 30-40 éves hall jeladós retket és olyan messzire kibaszod a francba, hogy többet ne találd meg! Raksz bele kondit meg megszakítót belövöd szemre-fülre és 20 évig nem kell hozzányúlni! Az ilyen hall jeladós vackok a "modern" nyugati autókban is 15-20 év után kifekszik. Ezekből a legfiatalabb is 30 éves? Ugyanilyen amikor jönnek a gyári DDR trafóval....... Ja az is 30-40 éves, meg, hogy megmérte multival és tuti..... Aham csak felmelegedve minden gátlását és szigetelését levetkőzve és 67-szer kiolvadva meg nem mész vele sehova. Veszel 6ezerért egy japó trafót (újat!) meg megszakítót kondival ami kb 1500ft és megszűnnek a gondjaid.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia. Mint írtam 12V-os a rendszer. Nem én alakítottam át, hanem így vettem motort. Elég jó szikra van mikor hideg a motor és nyilván megkapja a jelet a Hall jeladótól a megfelelő pillanatban. Pöcre indul és tényleg nagyon jól megy, kipörgeti a fordulatokat. A meghalás úgy kezdődött, hogy kb. 50km-es út megtétele közben elkezdett kihagyni, dadogni a motor, de akkor még tovább tudtam menni a célhoz. Ott pihent pár óra hosszát és jól működött, de visszafelé már csak kb. 10km tudtam megtenni és ugyanúgy rángatózással kezdődött mintha kimaradna a gyújtás és utána már be be se tudtam indítani. Benzint biztos , hogy kap a karburátor tökéletesen be van állítva. Aztán itthon teszteltem és amikor ugyanígy leállt akkor gyorsan kiszedtem a gyertyát és nem volt szikra, de 5-10 perces hűlés után már adja a szikrát , de gyengén és ki-ki hagyva. Az átalakítás úgy történt, hogy a gyújtás jelet Hall jeladó adja ami az ETZ-ben van, elektronikus fesz. szabályzó van benne, szerintem valamelyik LADA típus-é és az a fekete gyújtásvezérlő doboz, amiből kijönnek a kábelek a gyújtótrafóhoz és a Hall jeladóhoz.Azért nehéz megfogni a hibát mert terhelésre jön elő és mire oda jut az ember , hogy tudjon mérni már eltelik annyi idő hogy hűl a rendszer és kezd helyreállni. Alapjáraton nem próbáltam még olyan sokáig járatni míg előjön a hiba. Azt gondoltam én is egyből, gyújtótrafó cserével megoldódik a probléma, de sajnos nem és a gyertya is vadi új, NGK B8HS.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia! Tudnál kicsivel több infót adni? 6-12V? Van-e szikra? Ha van, akkor milyen? Amikor meghalt hogyan tette? Kap áramot? Jelet? Benzint? Pontosan hogyan is lett átalakítva?vasonto írta: ↑2019.08.29. 16:15 Eddig jól működött, az átalakítás óta több mint 1500km mentem vele. Egy 50km-es út közben adta meg magát valami.Új gyújtótrafót kapott, de ugyan az a helyzet vele. Bekötése a fekete-piros vezeték a 15 pontra, a zöld vezeték ami ugye a BU 921tranzisztor kapcsolja az az 1-es pontra kötve.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Eddig jól működött, az átalakítás óta több mint 1500km mentem vele. Egy 50km-es út közben adta meg magát valami.Új gyújtótrafót kapott, de ugyan az a helyzet vele. Bekötése a fekete-piros vezeték a 15 pontra, a zöld vezeték ami ugye a BU 921tranzisztor kapcsolja az az 1-es pontra kötve.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig trafó gyanús (ha a kondenzátorok is jók az elektronikus gyújtás áramkörében). A bekötés biztos jó? Nem fordítva van? Melyik kábel melyik csatlakozóra van kötve?vasonto írta: ↑2019.08.28. 13:34 Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves fórumozók!
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
Az alábbi rafinált problémával állok szemben egy TS250/1-es MZ-nél.
A motor hidegen tökéletesen indul,jól gyorsul és dinamikus menettulajdonságai vannak, egészen olyan 8-10 km-ig. Utána elkezd a gyújtás kihagyni, dadog a motor és végül leáll. Egy-két ütem erejéig még be lehet indítani de utána szikra sincs. A rendszer hűlése után újra van szikra de nem tökéletes és csak hosszabb lehűlés után lehet újra használni a motort de szintén csak 8-10 km. Azt tudni kell róla, hogy a gyújtás át van alakítva 12V-os Hall jeladós vezérlésre és elektronikus fesz.szabályzóra.A nagyfesz. gyújtótrafót már cseréltem és a gyújtásvezérlő elektronikában (fekete doboz)a nagy teljesítményű tranzisztort is kicseréltem. Nem gondolom, hogy a Hall jeladó lenne a hibás, de más már nem nagyon van a körben. Még egy észrevétel, a gyújtótrafó szerintem melegebb a kelleténél, miután a motorral megtettem azt a kb.10km.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi, már kezdtem megijedni, hogy baj van!aronpfabian írta: ↑2019.08.06. 09:55Ha zárva van a megszakító/tranzisztor, melegszik a trafó. Ez normális.motrosmano írta: ↑2019.08.06. 09:47 Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha zárva van a megszakító/tranzisztor, melegszik a trafó. Ez normális.motrosmano írta: ↑2019.08.06. 09:47 Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
Most már biztos, hogy van valami nyűgje a gyújtásnak, melegszik a gyújtótranszformátor nem kicsit! Tudtommal az "1" csatlakozási pontra kell kötni a megszakítótól jövő kábelt és a "15"-re a gyújtáskapcsolótól jövőt, ha fordítva lenne kötve akkor melegedne, ha jól tudom! Többet kipróbáltam, és mind melegedet, most vagy mind rossz vagy valami gubanc van! Vagy ez természetes lenne, hogy álló helyzetben melegszik, csak attól hogy rá van adva a gyújtás?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
2 dolog lehetséges. 1.: tönrement az akku, kidrítése: terhelővilla. Esetleg kiveszed, feltöltöd, állni hagyod pár napot ellenőrzöd, ha álltában is merült kuka. De ez utóbbi nem egy megbízható módszer. Megoldás: csere. 2.: energiavámpír a motorodban, kiderítés: fogsz egy multimétert (ampermérő üzemmód, sorba kötve az akkuval) és megnézed van e fogyasztás kikapcsolt állapotban. Megoldás amennyiben igen, akkor végignézni: hol és javítani. Egy harmadik variáció ha jóm az akku és nincs rejtett fogyasztó (zárlat) akkor töltés ellenőrzés. Multiméterrel járó motornál különböző fordulatokon lámpával illetve anélkül.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
- MZ-d típusa: ,z etz 250e
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mi lehet az oka hogy 1-2 nap után valami leszívja az aksimat(kb-1éves savas akkumlátor 12voltos 9amperos). A motort berugom és nem indul, ha betolom beindul... De az aksi feltöltése után egy rugásra beindul és utána bírja kb 1-2 napig... utána ujra felkell töltenem az aksit..
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
150-es ETZ forgórészét hova érdemes elvinnem "kommutátor" cserére?
150-es ETZ forgórészét hova érdemes elvinnem "kommutátor" cserére?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor marad az a kérdés, hogy mit kezdjek a refi visszajelzővel.aronpfabian írta: ↑2019.04.27. 15:06Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.Bence4093 írta: ↑2019.04.27. 14:09
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.
Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.Bence4093 írta: ↑2019.04.27. 14:09Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.aronpfabian írta: ↑2019.04.27. 11:08
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.aronpfabian írta: ↑2019.04.27. 11:08Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóbanBence4093 írta: ↑2019.04.27. 07:21
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.
De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.
Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóbanBence4093 írta: ↑2019.04.27. 07:21Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.
De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.
Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.
De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.
Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszöntem. Nem szeretném fordítva bekötni.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tudomásom szerint a japók feketével jelölik a pozitívot...
(ami nekem van, azon inkább zöldes-kék a jel, fekete a kapcsolt pozitív)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem létezett soha. 2AT (lassú) üvegbiztosíték volt gyárilag. Az utángyártott táblán hengeresnek való mind a 4 hely. Érdemes az egész táblát ATO-ra ("késes") cserélni, és beszerezni a 2-4-15-15 méreteket hozzá
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendben, akkor megnézem majd.
Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.
Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
- MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
- Tartózkodási hely: Rábapaty
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy mi a mérete az MZ TS 250 és a Ducati energia közötti alaplapnak.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Éppen egy 150-es ETZ-t vezetékelek újra, és az indexek illetve a világítás már be van kötve, ki szerettem volna próbálni, javarészt sikerült is, indexek ok, visszajelző a km órában is jó, viszont a fordulatszámmérőben a háttér világítás 0, pedig jól van bekötvey illetve a reflektor visszajelző se jó, pedig a bekötése jó, és nem az izzóval illetve a foglalattal van a baj.
A baj ezután következett, hogy miután ezeket megnéztem mi lehet a baj, utána helyzetjelző/világítás/parkfény állásban azonnal elpattan a biztosíték. Csak gyújtás állásban indeyet müködtetve se pattan el.
Első ránézésre nem testel le sehol, illetve a bekötések is jók, szóval nem tudom hirtelen hol lehet a baj.
Pár dologra tudok gondolni, hogy mégis elkötöttem valahol, de mielőtt piszkáltam volna az órákat előtte semmi baj se volt, reflektor is ment hibátlanul, hosszasan.
Vagy lehet az órák világításai / visszajelzői miatt lehet zárlatos? Mert a fodulatszámmérőben semmi se világít, illetve a km órában is csak az index visszajelző meg az egyik háttérvilágítás jó csak, pedig az izzók meg a foglalatok jók.
Valami tippetek volna?
Előre is köszönöm.
Éppen egy 150-es ETZ-t vezetékelek újra, és az indexek illetve a világítás már be van kötve, ki szerettem volna próbálni, javarészt sikerült is, indexek ok, visszajelző a km órában is jó, viszont a fordulatszámmérőben a háttér világítás 0, pedig jól van bekötvey illetve a reflektor visszajelző se jó, pedig a bekötése jó, és nem az izzóval illetve a foglalattal van a baj.
A baj ezután következett, hogy miután ezeket megnéztem mi lehet a baj, utána helyzetjelző/világítás/parkfény állásban azonnal elpattan a biztosíték. Csak gyújtás állásban indeyet müködtetve se pattan el.
Első ránézésre nem testel le sehol, illetve a bekötések is jók, szóval nem tudom hirtelen hol lehet a baj.
Pár dologra tudok gondolni, hogy mégis elkötöttem valahol, de mielőtt piszkáltam volna az órákat előtte semmi baj se volt, reflektor is ment hibátlanul, hosszasan.
Vagy lehet az órák világításai / visszajelzői miatt lehet zárlatos? Mert a fodulatszámmérőben semmi se világít, illetve a km órában is csak az index visszajelző meg az egyik háttérvilágítás jó csak, pedig az izzók meg a foglalatok jók.
Valami tippetek volna?
Előre is köszönöm.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm jóbarát , úgy néz ki ennyi volt a probléma!aronpfabian írta: ↑2019.04.18. 15:40Trafó!motrosmano írta: ↑2019.04.18. 13:46 Helló!
Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Trafó!motrosmano írta: ↑2019.04.18. 13:46 Helló!
Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello sràcok!
Àltalànos gyùjtàs elektronikàkhoz èrtő emberekhez szòlnèk elsősorban.
Van egy ilyen kèt hengeres 2t motorom. Megszakìtòs gyùjtàssal. Ezt szeretnèm valamilyen cdi szerű gyùjtàs elektronikàval helyettesìteni, minèl kisebb àtalakìtàssal ès anyagi ràfordìtàssal. Kèt gyùjtò tekercs van kèt megszakìtòval. Ezeket a gyùjtòtekercseket hasznàlnàm. Az aluminium ,,ledkerèkben'' kèt db gyujtò màgnes van, jeladò màgnes nincs. De esetleg fel lehet ragasztani .
Töltő tekercsek nincsenek. Akkumulàtor nèlküli megoldàs kellene.
Mindjàrt teszek fel kèpeket...
Àltalànos gyùjtàs elektronikàkhoz èrtő emberekhez szòlnèk elsősorban.
Van egy ilyen kèt hengeres 2t motorom. Megszakìtòs gyùjtàssal. Ezt szeretnèm valamilyen cdi szerű gyùjtàs elektronikàval helyettesìteni, minèl kisebb àtalakìtàssal ès anyagi ràfordìtàssal. Kèt gyùjtò tekercs van kèt megszakìtòval. Ezeket a gyùjtòtekercseket hasznàlnàm. Az aluminium ,,ledkerèkben'' kèt db gyujtò màgnes van, jeladò màgnes nincs. De esetleg fel lehet ragasztani .
Töltő tekercsek nincsenek. Akkumulàtor nèlküli megoldàs kellene.
Mindjàrt teszek fel kèpeket...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kábelvégcsatlakozó féklámpakapcsolóhoz.motrosmano írta: ↑2019.04.16. 11:27 Halihó!
Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... et_tigung/_/?_
Itt érintkezőnyelv, lemez-ként van.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Halihó!
Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm motrosmano! Az alkatrészekkel együtt sokkal jobban áttekinthető, mint a kezelésihez tartozó kapcsolási rajz.
Zorka! Igazán kedvező az ajánlat! Ha helyben nem boldogulok, keresni foglak. Így is, úgy is nagyon köszönöm!
Zorka! Igazán kedvező az ajánlat! Ha helyben nem boldogulok, keresni foglak. Így is, úgy is nagyon köszönöm!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!Zorka írta: ↑2019.04.10. 18:06Mert az érintkezők folyamatosan összeérnek annál ami kattan, ha áramot kap. Ami semmit sem csinál áramra az meg vagy szakadt, vagy tekercszárlatos.motrosmano írta: ↑2019.04.10. 18:01
Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
Mind a kettő kattog, van még remény!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mert az érintkezők folyamatosan összeérnek annál ami kattan, ha áramot kap. Ami semmit sem csinál áramra az meg vagy szakadt, vagy tekercszárlatos.motrosmano írta: ↑2019.04.10. 18:01Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?Zorka írta: ↑2019.04.10. 14:43Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...motrosmano írta: ↑2019.04.10. 14:24 Helló!
Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az utángyártott kábelkötegnek nem azonosak a színei a régivel. De legalább szoktak hozzá adni kapcsolási vázlatot. Kecskemét környékén nem vagyok ismerős. Így ajánlani nem tudok, de ha egyszer elhozod egy reggelen az új cuccal, akkor estére azzal mehetsz haza.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...motrosmano írta: ↑2019.04.10. 14:24 Helló!
Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még?
Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Arról fogalmam sincs, hogy lehet a gyári vezetékelést összehozni a VAPE-pel, de azt tudom hogy a gyári bekötést, azt egy délután alatt kényelmesen meg lehet csinálni, még egy olyan hozzá nem értő embernek is, mint amilyen én vagyok. Létezik a TS-ekhez egy olyan kapcsolási rajz, ami színes és a bekötési pontok az alkatrészekkel együtt van rajta (ha meg találom, akkor belinkelem). Könnyen végig követhető rajta, hogy melyik vezeték honnan hová megy. Aztán biztos van itt olyan, aki tud segíteni a kettőt összehozni.
Lehet kapni motorosboltokban komplett vezeték köteget, szerintem egyszerűbb az egészet újra húzni, mint bogarászni a régit! Igaz nem egy "hejdejó", méret pontatlan volt amit én vettem, mind hosszabb volt pár cm-rel, de az a legkevesebb! Én csak egy bokorugrót vezetékeltem újra, ettől függetlenül semmi gond sincs vele!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Vape felszerelése nem nagy dolog. Csak neked előtte rendbe kell tenni a szétdúlt vezetékelést. Az sokkal nagyobb kihívás.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, már látom, a VAPE lenne a legjobb megoldás! Érlelődik a döntés, keresnem kell valakit, aki elvállalná a szerelést, ez a munka meghaladná a képességeimet. Addig egy "biciklis" biciklis megoldással kínlódik.Köszönöm a segítséget aronfabian!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
15/15W halogén nem lesz sehol. Ez teljesen alkalmatlan fényszórónak, nem gyártják. A biciklire való teljesítményű rendszert mindenképpen le kell cserélnedKóborló írta: ↑2019.04.09. 15:51 Na ez az, lassabban forog az eszem, mint az MZ-m kereke! A gyári dinamó! Ami helyett nekem olyan tekercsem van, ami csak 15W-ot tud. Ha 35W-os halogén égőt teszek bele, ahhoz 35W-os teljesítmény is kellene. Csak akkor működne a jelenlegi rendszer, ha 15W-os halogén égőt találnék hozzá és az is csak 20-25W-os fényerőnek felelne meg. Pedig már egész belelkesedtem. A gyári dinamót gondolom azért dobták ki, hogy a világító tekercs elférjen a kisebb teljesítményű töltő tekercs mellett. Így a világítás nem aksiról megy. Szóval öszvér.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez az, lassabban forog az eszem, mint az MZ-m kereke! A gyári dinamó! Ami helyett nekem olyan tekercsem van, ami csak 15W-ot tud. Ha 35W-os halogén égőt teszek bele, ahhoz 35W-os teljesítmény is kellene. Csak akkor működne a jelenlegi rendszer, ha 15W-os halogén égőt találnék hozzá és az is csak 20-25W-os fényerőnek felelne meg. Pedig már egész belelkesedtem. A gyári dinamót gondolom azért dobták ki, hogy a világító tekercs elférjen a kisebb teljesítményű töltő tekercs mellett. Így a világítás nem aksiról megy. Szóval öszvér.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Leszakad a képem... Köszönöm! Csak a foglalatban különbözőek?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég