Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Fékek
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Fékek
Ja persze műszakira igen. Amúgy meg amivel nem gyártották arra is engedély kell. Tehát tök mind 1, hogy a konzolra illik, elvileg azt is engedélyeztetni kell.
Re: Fékek
Egyedileg gyártott alkatrészt főleg fék esetében minősíttetni kell. (Mintadarab, bevizsgálás...) Beszereltetni, vizsgáztatni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Fékek
Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Csak abból nem sok van ám! A Brembo P08-asból is 3 kiadás van, ebből 1 féle passzol az ETZ-re. Van egy másik Brembo nyereg, amit a BMW K1100-asokon használtak, az még elvileg passzol ETZ-re. Szereznem kéne egy olyat, hogy saját kézből megnézhessem és megmérjem.
A dugattyú témát körbejártuk, de 2 mm átmérőkülönbség van köztük, tárgytalan
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Fékek
Vagy van még jobb keresni egy olyan féknyerget ami a régi helyére illik és azt kell használni. fenti munkahengert én már kihajítottam a kukába mind a kettőről!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
A brembo 38mm az ETZ meg 40mm a dugattyú....motrosmano írta: ↑2019.03.22. 19:58És gondolom még véletlenül se lehet összeházasítani, a brembo dugattyúkat a gyári ETZ féknyeregbe bele tenni?
Pedig sok gondot megoldana!
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Moto-Gu ... Sw7ThUnshk
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
És gondolom még véletlenül se lehet összeházasítani, a brembo dugattyúkat a gyári ETZ féknyeregbe bele tenni?
Pedig sok gondot megoldana!
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Moto-Gu ... Sw7ThUnshk
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men vanZorka írta: ↑2019.03.20. 22:17Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem.csoka írta: ↑2019.03.20. 20:22 Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...![]()
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...
Re: Fékek
Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem.csoka írta: ↑2019.03.20. 20:22 Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Szivesen, örülök, hogy legalább ez sikerült.motrosmano írta: ↑2019.03.20. 13:01 Helló!
Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Oké, köszi!Zorka írta: ↑2019.03.20. 13:21Nekem negyedik éve működnek. Bár az is igaz, hogy egyszer már tisztítani kellett őket, mert elkezdtek szorulni. Valamint nem szívesen veszik a "biztatást", elég lágyak.motrosmano írta: ↑2019.03.20. 13:01 Helló!
Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?![]()

Re: Fékek
Nekem negyedik éve működnek. Bár az is igaz, hogy egyszer már tisztítani kellett őket, mert elkezdtek szorulni. Valamint nem szívesen veszik a "biztatást", elég lágyak.motrosmano írta: ↑2019.03.20. 13:01 Helló!
Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Helló!
Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem sincs egyik sem, de hát a cégnél minden van....motrosmano írta: ↑2019.03.18. 20:57 Kösz mindenkinek!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Kösz mindenkinek!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
A zsírzó is jó ötlet lehet, a fékcsőmenet, 10*1mm es ,ilyen menetű zsírzógomb gyakori, betekerni, és mehet. Esetleg ha van működő főfékhenger azzal is lehet. A levegővel vigyàzni kell, ha elszabadul, kilökődő dugattyú is veszélyes, nem beszélve az esetleges fékfolyadék maradványokról amiket szintén szétcsaphat. Inkább az előbb említett megoldások. Én is melegítettem a nagyon begyógyult cuccokat, forrásban lévő vízben. Főfékhenger dugattyút legtöbbször így: melegítés vízben, míg melegszik valami puhább fa kuglit keresni, stabilan letenni, hogy legyen egy vízszintes kis aszalka belőle, ehhez "csapkodni" a főfékhenger házat úgy , hogy a dugattyú lefelé nézzen, így a ház felfekvésekor, a dugattyú súlya kényszeríti ki a helyéről. Többszöri ismételt melegítés püfölés meghozza a sikert. Ha valami nem tiszta írj, megpróbálom érthetőbben elmagyarázni.
Re: Fékek
Leveszed a porvédőt. Szilikonolajjal körbefújod. Bele is önthetsz. Megnyomod befelé. Így megmozdul és kenést is kap. Én össze szoktam kötni a főfékhengerrel, majd fékolajjal kinyomom mindkettőt addig, hogy ne essen ki. Megjáratom, aztán először a nehezebben mozgót szedem ki. Amint végeztél, a fékolajat tisztítsd le, mert le fogja marni a festéket. A normál ásványolajoktól és a zsíroktól a karmantyú megdagad és akkor tényleg nagy nyomás kell a kiszedéshez. Levegővel nagyon vigyázz, mert az nagyon nagy körültekintést igénylő módszer! Igen súlyos sérüléseket tud okozni!motrosmano írta: ↑2019.03.18. 10:19Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n!motrosmano írta: ↑2019.03.18. 09:10 Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?![]()
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Levegővel, vagy más nagynyomású cuccal érdemes kiszedni, vigyázva, hogy ne repüljön neki senkinek és semminek. Ha a sűrített levegő kevés, nekünk egy nagy hengeres, pumpás zsírzóval sikerült kiszednünk a berohadt dugattyútmotrosmano írta: ↑2019.03.18. 10:19Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n!motrosmano írta: ↑2019.03.18. 09:10 Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?![]()
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n!motrosmano írta: ↑2019.03.18. 09:10 Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?

Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Hali, a nyerget és a főfékhengert is, x állás után szerintem, mindenképpen szét kell szedni, a kikövült fékfolyadékot, és egyéb szennyeződéseket csak úgy lehet teljes mértékben eltüntetni belőle.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Köszi a biztatást Sell!
Még régebben vettem egy csomó TS-ETZ alkatrészt, valami pár apróság kellett csak, de csak egyben adta viszont olcsón. Volt benne gyári féknyereg, főfékhenger, csak már jó ég tudja mióta állt úgy ahogy lebontották a motorról. Gondolom valamikor fékfolyadék lehetett ami mostanra fekete gumi szerű anyagá vált.
Kérdésem pedig az lenne, hogyan tudnám eltüntetni belőle a trutyit és újra működőképessé tenni legalább a nyerget?
Még régebben vettem egy csomó TS-ETZ alkatrészt, valami pár apróság kellett csak, de csak egyben adta viszont olcsón. Volt benne gyári féknyereg, főfékhenger, csak már jó ég tudja mióta állt úgy ahogy lebontották a motorról. Gondolom valamikor fékfolyadék lehetett ami mostanra fekete gumi szerű anyagá vált.
Kérdésem pedig az lenne, hogyan tudnám eltüntetni belőle a trutyit és újra működőképessé tenni legalább a nyerget?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Sejtem miről beszélsz. Annó nekem is majd két évbe telt mire sikerült mindenből megfelelőt találni, a pénzt nem is merem összeszámolni. Mégis így utólag, megérte. Ha visszaemlékezem az érzésre mennyire körültekintően kellett megközelíteni a kereszteződéseket, lemaradni, a tőbbi jármű mögött (hogy így biztosítsak magamnak kellő féktávot), rettegni, a váratlan helyzetektől ,mikor vészfékezni kell! Akkor és most is úgy gondoltam, fékből részmegoldás nincs. Rengeteg utánnajárás, próbálgatás ( mikor a 25-dik utángyártott karmantyút vettem meg a 15-dik boltban ahol még nem vettem, és az is sz.r volt) lehangoló volt. Végül egyedi gyártatás lett (a gumi alkatészekből), ami így töredék részébe került, mint a méretpontatlan alkalmatlan anyagból készült utángyártott sz.rok ára amiket időközben összevásároltam, nem beszélve a posta és egyéb útiköltségekről, melyek hozzá csapódtak. Végeredményként viszont amit kaptam, az egy megbízható fék (gyári elemekből), amit már évek óta, azthiszem talán 7 éve nem kellett piszkálni. A féklámpa kapcsolót lereléztem, még akkor, azóta még azt sem cseréltem.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Köszi!Tony91 írta: ↑2019.03.15. 17:46motrosmano írta: ↑2019.03.15. 13:20 Sajnos fiatal korom ellenére igazi kőkorszaki ember vagyok, nincs Facebook-om! Így fogalmam sincs ki mit ténykedik ott!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!
Főfékhengerből erről beszélek:
https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... 0000186112
Sokan használunk ilyet az MZ-sek közül, ár/érték arányban jó főfékhenger
Kezdek elbizonytalanodni, hogy megéri-e belevágni az átépítésbe, fele alkatrész vagy nem lesz jó, vagy nem lehet már kapni!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
motrosmano írta: ↑2019.03.15. 13:20 Sajnos fiatal korom ellenére igazi kőkorszaki ember vagyok, nincs Facebook-om! Így fogalmam sincs ki mit ténykedik ott!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!
Főfékhengerből erről beszélek:
https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... 0000186112
Sokan használunk ilyet az MZ-sek közül, ár/érték arányban jó főfékhenger
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Sajnos fiatal korom ellenére igazi kőkorszaki ember vagyok, nincs Facebook-om! Így fogalmam sincs ki mit ténykedik ott!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!
Mint írtam jelenleg nekem a kinézet harmadrangú, fontosabb, hogy a funkcióját ellássa és a közlekedési felügyeletnél elfogadják, mivel majd oda kell vinnem vizsgázni, ha egyszer már sikerülne befejeznem! Amilyen főfékhengert írtál nem tudom elfogadják-e, sok mindent kérnek, a legkevesebb gond a gyári új alkatrészekkel lenne.
Ha bele tartozik akkor zsír!
Brembo féknyerget az ebay-n láttam, újonnan elfogadható áron.
Írtam nekik, hogy csak a féket akarom kicserélni, küldtek egy sablon üzenetet kiegészítve az árakkal.
Pár dolgot nem értek, majd beszélek velük személyesen is, de egyébként nem kerül horror összegbe , és az engedélyezés sem tűnik túl bonyolultnak, csak meg kell tudni érteni azt a nyakatekert megfogalmazást amit használnak!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Az MZ csoportban van egy Varga Levente nevű emberke, Ő szokott intézni normális karmantyút ETZ gyári féknyereghez normális áron, azzal lehet esély jól megcsinálni. A Germalex kft is csinál hozzá (még az is lehet, hogy Levente tőlük intézi). A Brembo csak akkor ajánlott, ha életed végéig tervezel az MZ-ddel, mert MZ-s szemmel nézve drága cucc (postával most ismerősnek 66 ezerért vettem zsír újat, fékbetétet is adnak hozzá).
Tavaly ősszel másik ismerősnek sikerült felújítókészlettel, postával 33-ért szereznem egy használt P08-as nyerget, az az ár még vállalhatóbb hétköznapibb szemmel nézve egy fasza féknyeregért. A BMW féle P08-as nyereg tényleg nem jó MZ-re, mert az a bevágott felület, ahol a tárcsa futna, kintebb helyezkedik el MZ-re rárakva. P08-as nyeregből ugyebár 3 féle verzió volt, ebből 1 féle jó az MZ-re, az eredeti első verzió, ami Moto Guzzi és Ducati motorokra volt szerelve javarészt (meg amivel ugyebár az első tárcsás ETZ-k voltak szerelve)
A gyári főfékhengerrel a féklámpakapcsoló maitt nem foglalkoztam, vettem egy Grimeca utánzat főfékhengert itthonról, 13 ezerért nem sok, és normális féklámpakapcsoló is van hozzá
Tavaly ősszel másik ismerősnek sikerült felújítókészlettel, postával 33-ért szereznem egy használt P08-as nyerget, az az ár még vállalhatóbb hétköznapibb szemmel nézve egy fasza féknyeregért. A BMW féle P08-as nyereg tényleg nem jó MZ-re, mert az a bevágott felület, ahol a tárcsa futna, kintebb helyezkedik el MZ-re rárakva. P08-as nyeregből ugyebár 3 féle verzió volt, ebből 1 féle jó az MZ-re, az eredeti első verzió, ami Moto Guzzi és Ducati motorokra volt szerelve javarészt (meg amivel ugyebár az első tárcsás ETZ-k voltak szerelve)
A gyári főfékhengerrel a féklámpakapcsoló maitt nem foglalkoztam, vettem egy Grimeca utánzat főfékhengert itthonról, 13 ezerért nem sok, és normális féklámpakapcsoló is van hozzá
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Köszi!aronpfabian írta: ↑2019.03.12. 12:10A gyárit utánzó utángyártott nyerget ne, ismert életveszélyes hibája van (vékonyabb mint kéne). Abból csak bontottat, felújítva! Esetleg több befektetéssel lehet Brembo P08 nyerget is venni pl. Kóródi Csaba is ilyet használ. Ennek a licensze alapján gyártották az MZ-ét (mindegyik jó csak a BMW-ről bontott nem, annak más a felfogatása ha jól emlékszem Csaba leírására)motrosmano írta: ↑2019.03.12. 10:31 Hali!
Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
A főfékhengerből meg van szebb-jobb kínai olcsóbban. Kerek is, szögletes is, megkezdett is, töltött is![]()
Megteszi nekem a gyári is egyenlőre, lényeg, hogy gond nélkül levizsgázon!

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
A gyárit utánzó utángyártott nyerget ne, ismert életveszélyes hibája van (vékonyabb mint kéne). Abból csak bontottat, felújítva! Esetleg több befektetéssel lehet Brembo P08 nyerget is venni pl. Kóródi Csaba is ilyet használ. Ennek a licensze alapján gyártották az MZ-ét (mindegyik jó csak a BMW-ről bontott nem, annak más a felfogatása ha jól emlékszem Csaba leírására)motrosmano írta: ↑2019.03.12. 10:31 Hali!
Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
A főfékhengerből meg van szebb-jobb kínai olcsóbban. Kerek is, szögletes is, megkezdett is, töltött is

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Hali!
Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
Lenne pár kérdésem, a peregyesemen az első féket lecserélem etz tárcsafékére. Főfékhengerből, féknyeregből mivel járok jobban gyári bontottal vagy utángyártottal?
Re: Fékek
Szia!motrosmano írta: ↑2019.03.07. 23:16 Zorka, jól láttam a kanuni műszerfalas cikkben, hogy tárcsafékes első kerék van a motorodon? Te alakítotad át, ha igen, esetleg leírnád pár szóban az engedélyezés menetét?
Írtam privátot.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Fékek
Zorka, jól láttam a kanuni műszerfalas cikkben, hogy tárcsafékes első kerék van a motorodon? Te alakítotad át, ha igen, esetleg leírnád pár szóban az engedélyezés menetét?
Re: Fékek
Nem találtam elérhető távolságban olyan helyet, ahol a kerék szétszerelése nélkül tudtak volna fékdobot szabályozni. Ezért kigondoltam egy módszert, amivel több mint jó eredménnyel sikerült megszüntetnem az ovalitást és megfelelő érdességű lett a felület. Azonban kérek mindenkit, hogy aki nem érti az elvét, az hozzá sem kezdjen, mert több kárt fog okozni, mint azt álmában gondolná!
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Igen, a Szabolcs-féle merevítő van. Nem kell semmit sem alakítani, csak ráteszed és csókolomcsoka írta: ↑2018.11.03. 16:36 Tony91 a sárvédődön Müller Szabi féle stabilizátor van?Azért kérdezem,mert nekem is van,de még nem raktam fel,és nem tudom a sárvédőn kell-e alakítani,vagy egyszerüen ráhúzom a sárvédőre felülről
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Tony91 a sárvédődön Müller Szabi féle stabilizátor van?Azért kérdezem,mert nekem is van,de még nem raktam fel,és nem tudom a sárvédőn kell-e alakítani,vagy egyszerüen ráhúzom a sárvédőre felülről
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?
,és a felfogató csavart átvezetem a sárvédő felfogatáson,és a stabilizátoron?
Re: Fékek
A tárcsa felőli oldal nekem is teljesen rendben volt. A balos távtartóval volt a galiba. Nem feküdt be a kerékagyban a helyére, mint a jobbos. A porvédő részének a helyére kerülése miatt kellett leátmérőzni, illetve a csapágy felőli oldalából leszedni. Ha jól emlékszem 5mm-t. Ebben az állapotban, már nagyon kiállt a keréktengely menetes része a tárcsa felől. A jobbosnak hosszabb a külső távtartórésze. mint a balosnak, kb 1cm-rel. Tehát a porvédő a bal oldalon került nálam 5mm-rel jobbra, a tengely 5mm-rel balra. Így került minden a helyére. Most nálam is annyi menet látszik, mint a te felvételeden. És a balos porvédő is szépen fekszik az agyban.Tony91 írta: ↑2018.11.02. 12:21No, nekem az eredeti (két oldalsó) távtartókkal passzolt teljesen, szépen középen fut a tárcsa a nyergegben. A két csapágy közti távtartóból kell hosszabb, ezt hétvégén kimérjük, hogy mekkora, és esztergáltatokZorka írta: ↑2018.10.10. 16:33
Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében.
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
WP_20181102_10_55_55_Pro.jpg
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
No, nekem az eredeti (két oldalsó) távtartókkal passzolt teljesen, szépen középen fut a tárcsa a nyergegben. A két csapágy közti távtartóból kell hosszabb, ezt hétvégén kimérjük, hogy mekkora, és esztergáltatokZorka írta: ↑2018.10.10. 16:33Én komplett kereket vettem. És bevallom őszintén, nem hasonlítottam össze a kettőt. Úgyhogy nem tudnék csak saccolni a belső távtartó ügyében.
Nem 1mm-rel, hanem 1mm-re kellett a porvédő belső távtartórészét csökkenteni.
De itt is igaz a régi mondás; kétszer mérj, egyszer vágj.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Jaa, akkor tárgytalan a kérdésZorka írta: ↑2018.10.14. 09:11Nem tudom, mert egy komplett új kereket vettem szőröstől, bőröstől.
Ezt: https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/R ... 1-301.html

No, a lényeg, hogy a Kanuni agy átmérője kisebb, mint a DDR-es agyé, így hosszabb küllő kell bele, és szerintem a 177 mm-es küllő lesz az, amit lehet itthon kapni "Kanuni küllő 177 mm" elnevezéssel (ha jól néztem utána, a gyári 18-as első kerék küllője 163 mm-es)
Re: Fékek
Nem tudom, mert egy komplett új kereket vettem szőröstől, bőröstől.
Ezt: https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/R ... 1-301.html
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Képet tudnál ide feltenni, hogy látszódjon a féktárcsád?Zorka írta: ↑2018.10.10. 16:36Nem. Az enyémben komplett ETZ villa van. Ugyanis ez eredetileg krómvillás volt. (Nem /1)aronpfabian írta: ↑2018.10.10. 14:57 A TS villaszár-távolsága is kisebb. Az eredeti ETZ méretekhez képest kellett levenni belőle (minden tárcsás átalakításnál felmerül) vagy a már TS-re alakított alkatrészeket kellett mégtovább alakítani?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég