Futómű
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Küldd vissza az eladónak!Selejt,törött,deformálódott,baleset veszélyes alkatrészekkel nem kereskedünk!!!(Én semmi képen nem építeném be)
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
Hali!Zorka írta: ↑2019.03.02. 09:42A geometriai formája az visszaállítható. Csak én már nem bíznék az anyagában. Isten tudja csak, hogy mikor fog eltörni. Ezért inkább ha erre jársz, én adok egyet helyette neked. Csak azt kérem cserébe, hogy ne hozd ide a régit és ne akard kifizetni amit adok.motrosmano írta: ↑2019.02.28. 14:09 Helló!
Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!
Hát, nem hiszem, hogy a közel jövőben arra felé járnék, de azért köszi!
Re: Futómű
A geometriai formája az visszaállítható. Csak én már nem bíznék az anyagában. Isten tudja csak, hogy mikor fog eltörni. Ezért inkább ha erre jársz, én adok egyet helyette neked. Csak azt kérem cserébe, hogy ne hozd ide a régit és ne akard kifizetni amit adok.motrosmano írta: ↑2019.02.28. 14:09 Helló!
Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
Helló!
Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!
Sikerült megint bevásárolnom!
Vettem egy etz villanyakat, az eladó utólagos elmondása alapján, a bal billincs rész meg volt tépve, gondolom miután kiveték a csavart valamivel szétfeszíteték és kihajlot, majd a csavarjával össze húzták, de már elvesztette a kör az alakját.
Kérdésem meg tudom még javítani?
Képet sajnos nem tudok feltölteni, de remélem érthető voltam!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Minden tanácsot szívesen vettem, hátha ragad rám valami, az olajon kívül is!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Az O-gyűrű is jó, ha nem kapsz rendes tömítést. 6x2 NBR. Korábbi alkatrészjegyzékekben még ez szerepel a fiberalátét helyett.
A felső pedig mindenképpen teleszkópszimerimlng legyen. A normál ajkai forgó, nem tengelyirányú mozgásra valók, hamar tönkremennek.
Tömítés szaküzletben keress, ne motorosboltban!
A felső pedig mindenképpen teleszkópszimerimlng legyen. A normál ajkai forgó, nem tengelyirányú mozgásra valók, hamar tönkremennek.
Tömítés szaküzletben keress, ne motorosboltban!
Re: Futómű
Hááát...Kóborló írta: ↑2019.01.16. 21:17 Köszönöm Zorka! Először a Te javaslatodat próbálom ki. Már abban sem voltam biztos, hogy az O tömítés kívül vagy belül van, most megerősítést kaptam. Arra is gondoltam, lehet elég csak meghúzni az anyát, ha engedi. Egyébként csak az egyik telóm szivárog.
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Át kell hogy értékeljem. Sajnos.
Mégpedig ezért: 1 Nut for control tube
2 Upper clamping-head
3 Screw plug (with cap of plastic)
4 Steering bearing 6006
5 Lower clamping head
6 Compression spring
7 Protective bellows
8 Piston ring at supporting tube
9 Supporting tube
10 Slide tube
11 Guide tube
12 Protective cap
13 Radial seal ring 35x47x7
14 Check washer, thickness 2.0 mm, and lock ring
15 Valve plate, throttle and circlip
16 Cup for final stop
17 Compression spring for final stpp
18 Sealing washer
Sealing washer=Tömítő alátét
Vagyis, ha a meghúzás nem segít, akkor tényleg szét kell szedni.
Mégegyszer elnézést a hibás tanácsért!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2019.01.16. 22:34-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Köszönöm Zorka! Először a Te javaslatodat próbálom ki. Már abban sem voltam biztos, hogy az O tömítés kívül vagy belül van, most megerősítést kaptam. Arra is gondoltam, lehet elég csak meghúzni az anyát, ha engedi. Egyébként csak az egyik telóm szivárog.
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Rendesek vagytok, hogy ennyit foglalkoztok egy amatőrrel!
Re: Futómű
Szia!
Javítva.
A helyes eljárás föntebb található.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2019.01.16. 22:43-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Ettől féltem. Nagyon köszönöm a linket! Ehhez képest a sarki boltban kaptam egy klingerit tömítést, igaz én kértem az összekötő pálca végére, az anya alá. No, ennyire vagyok képben!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Szét kell szedni.
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Jut eszembe, ha az anyát leoldom, az összekötő pálca nem csúszik vissza a teloba? Gondolom, ha minden rendben, amíg kicserélem a tömítést több olaj fog kifolyni a csavar mellett, de ez hanyagolható.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Köszönöm a választ! Korábban letöltöttem egy szerelési könyvet, de olyan apró ábrát mutat, nem tudtam az alkatrészeit beazonosítani.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Az alsó rögzítőanya tömítése szivárog. Én cserélném szezon előtt inkább, mint közben. ETZ alkatrészként fogsz találni (azonos)Kóborló írta: ↑2019.01.16. 10:32 Hali! TS 125-nél a téli leállítás után, hidegben, az első lengéscsillapító alsó szárából szivárog az olaj. Hetente kb. 2-3 csepp. Ez tavaly is előfordult, de nyáron teljesen megszűnt, ezért nem foglalkoztam vele. A 2-3 csepp még belefér vagy javításra szorul a telo, mit gondoltok?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 35
- Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Hali! TS 125-nél a téli leállítás után, hidegben, az első lengéscsillapító alsó szárából szivárog az olaj. Hetente kb. 2-3 csepp. Ez tavaly is előfordult, de nyáron teljesen megszűnt, ezért nem foglalkoztam vele. A 2-3 csepp még belefér vagy javításra szorul a telo, mit gondoltok?
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Futómű
Szevasztok! 18-as, tárcsafékes ETZ első kerékhez jó a 160mm hosszú küllő?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Futómű
Danke Dir, mein Freund!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Csatári-féle utángyártott:
Fej átm. 10mm
Szár átm. 6mm
Teljes hossz 18.5mm
Fej átm. 10mm
Szár átm. 6mm
Teljes hossz 18.5mm
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Futómű
Sziasztok. Köszönöm nektek a válaszokat. Szerintem maradok az alunál, hátul még a gyári van fent.
MÁS: Tegnap szétpattintottam az első kereket, kifűztem a küllőket és förmedvényekhez lett szerencsém. A küllőanyák ránézésre is kisebb fejűek, mint hátul. (Ezért kérdeztem tegnap itt, hogy elől és hátul a küllőanyák minden mérete egyforma-e.) A fej átmérője 9 mm (pontosan 9,2 mm), a teljes hossza 16 mm. A menet értelemszerűen stimmel. Úgy gondolom, hogy ez biztosan nem MZ TS 125-höz való küllőanya.
Kérlek, hogy erősítsetek meg a méreteket illetően.
Köszönöm, Metál
MÁS: Tegnap szétpattintottam az első kereket, kifűztem a küllőket és förmedvényekhez lett szerencsém. A küllőanyák ránézésre is kisebb fejűek, mint hátul. (Ezért kérdeztem tegnap itt, hogy elől és hátul a küllőanyák minden mérete egyforma-e.) A fej átmérője 9 mm (pontosan 9,2 mm), a teljes hossza 16 mm. A menet értelemszerűen stimmel. Úgy gondolom, hogy ez biztosan nem MZ TS 125-höz való küllőanya.
Kérlek, hogy erősítsetek meg a méreteket illetően.
Köszönöm, Metál
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nekem a spanyol acél verzió van, egy atomvillanást is kibír Ez volt fent amikor akkorát estem vele, hogy az első villa is behajlott, de a felninek kutya baja. Viszont nagyon hajlamos rozsdásodni, tehát döntse el mindenki, melyik ujját harapja....
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Van alu TWN pl itt http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18
De a spanyol felniről sem hallottam rosszakat "offtopic" körökből: http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18 (ez krómozott acél)
De a spanyol felniről sem hallottam rosszakat "offtopic" körökből: http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-felni- ... ch=1.60x18 (ez krómozott acél)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Futómű
Hol érdemes jó minőségű felnit (abroncsot) venni?
Aluminiumot. 1,6 x 18
Aluminiumot. 1,6 x 18
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Igen.metalmuvek írta: ↑2018.08.11. 18:46Köszi! Még annyi hogy a küllőanyák minden mérete azonos elől és hátul?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Futómű
Köszi! Még annyi hogy a küllőanyák minden mérete azonos elől és hátul?aronpfabian írta: ↑2018.08.11. 18:33Első 1.6 hátsó 1.85metalmuvek írta: ↑2018.08.11. 16:24 Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal
Névtelen.png
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Első 1.6 hátsó 1.85metalmuvek írta: ↑2018.08.11. 16:24 Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal
Névtelen.png
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Futómű
Sziasztok, megmondanátok, hogy a TS 125-nek mekkorák a felniméretei? 1,6 vagy 1,85? Vagy az első kerék 1,6 a hátsó pedig 1,85? Vagy hogy működik ez?
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal
Ma kiderült, hogy elég csúnyán megpukkantották az első kerekem felnijét és legjobb lenne, ha vásárolnék helyette egy újat.
A hátsót kicentíroztattam, azt mondta a pali, hogy szépen fut.
Köszi, Metal
Re: Futómű
Sztenderen van a motor. Lesúlyozod a hátulját, hogy elemelkedjen az elsőkerék. Nem fogod a kormányt, de jól megpörgeted a kereket. Ha egyenletesen fut, akkor valószinűleg jó. Kerék elejét mindkét oldalról megtámasztod. Kormánnyal ide-oda mozgatod. Kotyog? Hol? Blokkolod az elsőkereket. Meglökdösöd előre-hátra. Mit csinál?
Re: Futómű
SZia! Évente 2x-3x meg lett kergetve. Nem voltak ilyen gondjai.
Re: Futómű
Szia!
Ha évtizedeket állt, Nyilván leeresztett a gumi és féloldalasra nyomódott. Ez jódarabig tud szitálni és rázni. Sztenderen az ES is az első kerékre támaszkodik. Ha elég öreg a gumi, és újrafújod, valamelyik szál is könnyen elszakadhat.
A telót könnyű ellenőrízni. Csak hirtelen megnyomod lefelé a motort. Csillapít, szörcsőg, szorul? Telószilentek?
Re: Futómű
Ezeken már tulvagyunk, rendben vannak. Csak festés miatt lett szétszedve. Én a teleszkopokra gyanakszom. Kifolyhatott az olaj?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Sokmindentől szitálhat. Laza küllők vagy sérült felni (esetleg csálén felszerelt gumi) az első ötletem.
A lengővillák bronzperselyeit rendszeresen kenni kell, ezt gyakran elmulasztották a tulajdonosok. Ha kotyog valamelyik, csere és rendszeres karbantartás! (pl. http://mz-b.hu/mz-es-univerzalis-lengov ... %20persely )
A vázösszehúzó csavarokat a segédváz felfogatásánál 50 Nm-rel kell meghúzni különben az is lelazulhat, kikophat, ettől nyeklik-nyaklik az egész motor
Re: Futómű
Sziasztok! Nemrég örököltem egy 125-ös trophyt . Fiam és a barátja felujitották,de a kormányával nem birunk. Az lenne a kérdésem hogy mitöl szitál. Egyszerüen nem lehet egyenesen megtartani. Aválaszokat elöre is köszönöm!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Ez egy régebbi tipus.A felső rögzítőszem alján kell lenni egy kis csapszegnek,ezt üsd ki,és fel tudod újítani.Egy fontos dolog,hogy összenyomásra csillapít,vagy széthúzásra.Mind kettőnek egyforma irányba kell csillapítania,mert ha különbözőek elcsavarják a lengővillát.Ne kérdezd miért volt két fajta belőle,mert nem tudom.Csak ötlet,talán trophy első lehetett az ellentétes csillapítású…
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Szia, ha a szelepje, valamint a szár és a szimmeringház nincs szétkopva több mint jó felújítási alap.
Re: Futómű
Köszi!
Szerintetek szerezzek úgymond eredetit vagy ez is megfelel ?
Szerintetek szerezzek úgymond eredetit vagy ez is megfelel ?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Futómű
Szia, ilyenek voltak a ts-emem, még egy különbözés, a teló alján a gyári számnál, nem ifa, hanem renak felirat volt benne.
Re: Futómű
Üdv!
Elkezdtem felújítani a 125-ös etz-m és szédszettem a hátsó teleszkópot,de ezen nem olyan volt mint a többi etz-men. Tudtommal a felső szem alatt kellene lenni egy anyának nem?
Elkezdtem felújítani a 125-ös etz-m és szédszettem a hátsó teleszkópot,de ezen nem olyan volt mint a többi etz-men. Tudtommal a felső szem alatt kellene lenni egy anyának nem?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Az egész lengéscsillapító betét megegyezik. A külső rugókból van többféle.motrosmano írta: ↑2018.05.23. 07:23Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat!
Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
Köszi! Nálam simán belement a műanyag cső, de megizadtam mire összenyomtam a rúgót, hogy be tudjuk tenni a félkör műanyagokat!
Azt tudja valaki, hogy az ETZ és a TS első teleszkóp krómozott szára megegyezik-e?
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Én Magyart vettem kb.5-6 éve ETZ125-höz.A rugó nagyon kemény,az eredetivel összehasonlítva kevesebb menettel van tekerve.A belsejébe dugható műanyagcsővet gumikalapáccsal kellett beleverni...Mondok róla jót is,még mindig fényes.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
Helló!
TS hátsó lengéscsillapítók javítok, elég lestrapáltak már a külső rúgók (van vagy 4 pár de nincs közte két egyforma hosszúságú).
Nézegettem netem, találtam is, de nem tudom melyik vállalható a magyar, a taiwani vagy az indiai?
És mi a különbség a 250-s és 125/150-s ETZ-jé között, már mint méretileg?
pl ezek között:
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
TS hátsó lengéscsillapítók javítok, elég lestrapáltak már a külső rúgók (van vagy 4 pár de nincs közte két egyforma hosszúságú).
Nézegettem netem, találtam is, de nem tudom melyik vállalható a magyar, a taiwani vagy az indiai?
És mi a különbség a 250-s és 125/150-s ETZ-jé között, már mint méretileg?
pl ezek között:
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... BCls%C5%91
Re: Futómű
Húúú nagyon nem értettem hogy miért nem áll össze. Aztán rájöttem, hogy a hátsó lánckeréköntvényemről le van esztergálva a felület ahova a sebességmérő kihajtás koszorúját tenném ) Az öntvény körben ki van furkálva, és teljesen ki is van egyensúlyozva. Valaki versenyzésre használhatta korábban.
Re: Futómű
Szia!torokb írta: ↑2018.04.19. 18:41 Szervusztok!
ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?
üdv: Bence
Jől gondolod. van még egy rögzítőgyűrű is a belső oldalon ( ábrán 13). Az áttétel 12X24 fog. (ábrán 4-14) Üdv: Zorka
Re: Futómű
Szervusztok!
ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?
üdv: Bence
ETZ 250-es motor km óra hajtását rakom össze, évek óta nem volt benne a motorban.
Jól gondolom hogy az óra hajtás fogaskoszorújának a hátsó lánckerék esztergált felületére kell felcsúsznia?
Amit sikerült szerezni fogaskoszorú, annak az átmérője kisebb mint ami felmegy... lehet hogy ez 125/150-es ETZ-hez való fogaskerék?
üdv: Bence
Re: Futómű
Szia! Akkor már csak a rozsda tartja. Csavarlazító, kalapács, melegítés. Ha a tengelyt ütöd, használj bronzot és vigyázz a menetre. (Csavart alátét nélkül vissza szintbe, amíg a tengely meg nem mozdul) A lengőkarperselyek két oldalán porvédőgumi van. Hamar tönkremehetnek, ha nem vigyázol.
Üdv: Zorka
Re: Futómű
Sziasztok! Nekem egy 250/2 MZ Trophym van, ott tartok a felújításban hogy a lengővillákat szeretném kiszerelni. Levettem az anyákat a tengelyvégekről, és kivettem a csavarokat, de a tengely meg sem mozdul. Ebben kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Futómű
Helló!
Segítsetek légyszi! Van egy tartalék kis TS hátsó lengővillám amit rendbe szeretnék rakni. Sajnos elég rozsdás a szilentpersely belülről így úgy döntöttem kicserélem. TS-hez nem kaptam csak ETZ-éjét (bár nem tudom van-e eltérés). Normálisnak számít-e az, hogy a persely belsőátmérője 0,5 mm-rel nagyobb a lengővilla tengelynél (előbbinél 18,5 mm-t, utóbbinál 18 mm-t mértem)? Nem hinném, hogy ilyen laza illesztésnek kellene lenni-e! Pár oldallal visszáb még dörzsárat is emlegettek! Néhány javaslatot sem vennék zokon, honnét tudok normálisat beszerezni!
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv.: Jani
Segítsetek légyszi! Van egy tartalék kis TS hátsó lengővillám amit rendbe szeretnék rakni. Sajnos elég rozsdás a szilentpersely belülről így úgy döntöttem kicserélem. TS-hez nem kaptam csak ETZ-éjét (bár nem tudom van-e eltérés). Normálisnak számít-e az, hogy a persely belsőátmérője 0,5 mm-rel nagyobb a lengővilla tengelynél (előbbinél 18,5 mm-t, utóbbinál 18 mm-t mértem)? Nem hinném, hogy ilyen laza illesztésnek kellene lenni-e! Pár oldallal visszáb még dörzsárat is emlegettek! Néhány javaslatot sem vennék zokon, honnét tudok normálisat beszerezni!
Köszi a válaszokat előre is!
Üdv.: Jani
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Futómű
Érdemes cserélni.3-4 000Ft-ért már kapsz olyan felújitót,amiben jó minőségű a műanyag dugattyú.Érdemes megnézni a régit,félre van-e kopva,mennyivel kisebb,mint az új...stb.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Futómű
Érdeklődnék, mivel ETZ első teleszkóp felújítása előtt állok, értelem szerűen bevásároltam szimeringeket, meg olajat.
Kérdésem annyi volna, hogy: A vezetőcsőben levő műanyag olajszelep gyűrűt mikor érdemes cserélni? Illetve a támcsőn levő műanyag gyűrűt (a dugattyún) repedés, és kopás esetén érdemes azt is cserélni?
Kérdésem annyi volna, hogy: A vezetőcsőben levő műanyag olajszelep gyűrűt mikor érdemes cserélni? Illetve a támcsőn levő műanyag gyűrűt (a dugattyún) repedés, és kopás esetén érdemes azt is cserélni?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég