Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

torokb írta: 2018.05.23. 17:15 Szervusztok!

Rendben megy a motor pár percig, majd fogja magát és megáll. Üzemanyag van, ha a gyertyát kiveszem akkor szikra is van. Állítottam gyertya hézagot, megszakító hézagot, előgyújtást, ellenőriztem a kondit. Rémlik hogy rossz gyújtótrafóval volt már ilyen hibám, valaki meg tudja erősíteni? Hol érdemes gyújtótrafót venni?
Helló!
Engem szopatottak így már rossz gyerták is, mentem pár km-t és egyszerűen leállt, rúghatam, tolhatam semmi, gyertya csere és ment tovább. Meg egyszer a gyújtótrafóhoz menő egyik vezeték szakadása.
Egyébként milyen motorról van szó?
Üdv.: Jani
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!

Rendben megy a motor pár percig, majd fogja magát és megáll. Üzemanyag van, ha a gyertyát kiveszem akkor szikra is van. Állítottam gyertya hézagot, megszakító hézagot, előgyújtást, ellenőriztem a kondit. Rémlik hogy rossz gyújtótrafóval volt már ilyen hibám, valaki meg tudja erősíteni? Hol érdemes gyújtótrafót venni?
Blitz456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.05.15. 15:37
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Blitz456 »

Blitz456 írta: 2018.05.15. 15:58
darksied írta: 2009.05.13. 14:12 Szia!

Aksit jóltartottam, kivettem, "melegre" tettem, töltöttem 3-4 hetente. 2 éves. Mérni sajnos most nem tudok, mert beszart a multi. A fesszab elektronikus.

Frissítés: fesszabnak nincs baja, kicseréltem és ua-van (van tartalékom bár felesleges volt eddig, de jól jöhet :)).

A töltés jelző halványan pislog.
Hali! Nekem is ugyan ez a baj...nekem kiégett a töltésjelzőm és a biztosíték azóta halványan pislog
gyujtáson...meg oldódott a probléma? Mi volt a baja? Én már állórész-forgórész,indexrelé,fesszab,trafó,mindent cseréltem...még se jó
Hali,engem a kilóméter óra szivatott meg....nézz rá ;)
Blitz456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.05.15. 15:37
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Blitz456 »

](*,) na meg oldódott a probléma...
A kilométer órában volt valami zárlat mert az egyik kék kábel melegedett....valamelyik kis izzó vezetéke.
Kicseréltem és minden jó lett. De már a lelke is ki van cserélve mire rájöttem. :cry:
Eszembe se jutott,hogy az órában keressem a bajt......csak így a végére.😖
Blitz456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.05.15. 15:37
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Blitz456 »

Sziasztok.
Tegnap leállítottam az öreg ts-t és kivágta a biztit,azóta se kép se hang....a töltés visszajelző és a biztosíték kiégett kicseréltem őket azóta ha gyujtásra teszem a töltésvisszajelző nagyon halványan villog és hallom,hogy kattog az index relé....pedig az index kapcsoló 0 állásban van.😏 már a világot is kicseréltem.....új kábel a fesszab.-tól a dinamóig,donamót-állórész is mert van tartalékban igaz kipróbálva sose volt,idex relét is,fesszabájzót is....semmi nem változott....valami vezeték szivat? Vagy az állórész tekercs zárlat? Vagy valamiért túltöltött és hazavágott valamit? Régi meha fesszab van rajta. Az új elektronikussal is ugyan ezt csinálja.
Blitz456
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.05.15. 15:37
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Blitz456 »

darksied írta: 2009.05.13. 14:12 Szia!

Aksit jóltartottam, kivettem, "melegre" tettem, töltöttem 3-4 hetente. 2 éves. Mérni sajnos most nem tudok, mert beszart a multi. A fesszab elektronikus.

Frissítés: fesszabnak nincs baja, kicseréltem és ua-van (van tartalékom bár felesleges volt eddig, de jól jöhet :)).

A töltés jelző halványan pislog.
Hali! Nekem is ugyan ez a baj...nekem kiégett a töltésjelzőm és a biztosíték azóta halványan pislog
gyujtáson...meg oldódott a probléma? Mi volt a baja? Én már állórész-forgórész,indexrelé,fesszab,trafó,mindent cseréltem...még se jó
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

A gyújtóegység 2 éves benne, Szabolcs csinálta a gyári Hall-os gyújtáshoz. Viszont nincs impregnálva, a tranzisztor felülete enyhén rozsdásodik, lehet, hogy éppen a NYÁK is kapott már az időjárástól. Esetleg itt sejtem a hibát, de ha tévedek, javítsatok ki, építő jellegű kritika nem zavar. Május végéig veszek egy Mecseki gyújtást, és felteszem azt
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

KILL3R etz írta: 2018.05.11. 18:52 És erről mi kapta/nem kapta a delejt?
Majd kiderül, most egyenlőre jó, megyek vele jó sokat, és meglátjuk
Aztán ha ismerősöm ráér, kimérjük, hogy minden rendben van-e
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Hááát ja, asszem nagyjából semmi, aminek a gyújtáshoz köze lenne. A két piros közül az egyik a fesszab a másik meg a kondenzátor (ha egyáltalán a 251-ben még van olyan. Mert ha nem két pirosról lenne szó, hanem két fekete-piros vezetékről akkor tiszta sor, lenne mert abból az egyik a trafóé.....
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És erről mi kapta/nem kapta a delejt?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

KILL3R etz írta: 2018.05.11. 11:26 Trafó 15-nél megvan a +12V ? Lehet simán gyújtáskapcsoló, vagy kontakt gond...
Kiderült a probléma
A biztosítéktábla csatlakozására van, ahol dupla saru megy, és a 2 sarut összekötő U alakú lemez volt eltörve, lifegett, vagy adott áramot vagy nem kb
WP_20180511_17_17_02_Raw[1].jpg
A cégtől hordtam haza 0,6-os rézlemezeket, amikből az érintkezőket gyártjuk, abből vágtam és hajlítottam a helyére másikat, most jó
WP_20180511_17_15_38_Raw[1].jpg
Amúgy megmértem, a 15-ös pontnál megvan a +12 V, az rendben van
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafó 15-nél megvan a +12V ? Lehet simán gyújtáskapcsoló, vagy kontakt gond...
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Tony91 írta: 2018.05.11. 06:10 No uraim, következő a helyzet:
Felkapcsolom a motoron a gyújtást, minden van, csak éppen a legelhanyagolhatóbb dolog, szikra nincs.... Tompított, refi, index, kürt, világító üres és töltésvisszajelző, minden van...
Szarvason elsején ezt már megcsinálta, akkor széthuzigáltam mindent ami gyújtás, a forgó jeladótól a trafón át a gyertyakábelig, majd aztán megint jó volt idáig... Most reggel megint nem akar szikrát adni...
Mi a bánat lehet már vele? A VFR trafóm lenne szar?
Szia!
Ha nem működik, az most éppen jó. Mert ha nem széthúzgálod és visszarakod, hanem kiméred, akkor megtalálod a hiba helyét, forrását.
Ha csak széthúzod, visszarakod és lepróbálod, akkor megtalálhatod a hiba helyét, esetleg a forrását. De ez hosszadalmas, macerás, bizonytalan. Pláne, ha nem csak egy hiba a hibaforrás, hanem több kisebb.
Szerintem.
Üdv: Zorka
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

No uraim, következő a helyzet:
Felkapcsolom a motoron a gyújtást, minden van, csak éppen a legelhanyagolhatóbb dolog, szikra nincs.... Tompított, refi, index, kürt, világító üres és töltésvisszajelző, minden van...
Szarvason elsején ezt már megcsinálta, akkor széthuzigáltam mindent ami gyújtás, a forgó jeladótól a trafón át a gyertyakábelig, majd aztán megint jó volt idáig... Most reggel megint nem akar szikrát adni...
Mi a bánat lehet már vele? A VFR trafóm lenne szar?
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

madigergo írta: 2018.05.02. 23:45 Köszönöm szépen a sok segítséget, így, a leírtak alapján már lesz értelme a nézelődésemnek, nem csak lesem a vezetékeket.

Ha jól értelmezem elég sok köze van a biztosítékoknak is a gyújtásban, hiányukban nem megy. Ezt sem gondoltam volna, és mivel minden más nagyjából jól működik, nem gondoltam volna, hogy arra is rá kellene nézni..
Ha lesz időm, és energiám, a gyújtáskapcsoló, és a biztosíték körül átnézek minden sarut, és egyebet, megtakarítgatom őket, hátha csak valami ilyen egyszerű hiba lesz.

Mégegyszer köszönöm!
Nem kell mindent végigvadászni. Megméred az akkumulátor feszültségét sima gyújtásnál. Trafónál is megteszed ugyan ezt a bemenőáram-szálon. Az eltérés 1-1.2v-nál nagyobb nem lehet. Ha nagyobb, akkor a csatlakozásokon az akksi +pólusa felé haladva kimérheted a hiba helyét. (Csak ne hagyd túl sokáig folyamatosan gyújtáson.) Előfordulhat, hogy a trafó és a test között nem jó a kontakt. Ilyenkor feszültség mérhető a trafó háza és az akksi -pólusa között. A hiba helye a -pólus felé haladva határozható meg.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Köszönöm szépen a sok segítséget, így, a leírtak alapján már lesz értelme a nézelődésemnek, nem csak lesem a vezetékeket.

Ha jól értelmezem elég sok köze van a biztosítékoknak is a gyújtásban, hiányukban nem megy. Ezt sem gondoltam volna, és mivel minden más nagyjából jól működik, nem gondoltam volna, hogy arra is rá kellene nézni..
Ha lesz időm, és energiám, a gyújtáskapcsoló, és a biztosíték körül átnézek minden sarut, és egyebet, megtakarítgatom őket, hátha csak valami ilyen egyszerű hiba lesz.

Mégegyszer köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az autók villamos rendszerével analóg az MZ-ké. A Simsonéval nemnagyon találsz közös pontot (a trafó is csak gyártásoptimalizálási okokból azonos a Wartburgéval, de a bekötése is más már).

Az akkus gyújtás folyamatos egyenáramról működik. A "15" pont valójában nem "gyújtás" ahogy pongyolán szokták nevezni, hanem kapcsolt pozitív. Minden fogyasztó ami üzem közben nem kell külön lekapcsolható legyen, erre van kötve (többek közt a gyújtótrafó is).

Ha a gyújtáskapcsoló hibájára tippelsz akkor a következő módon tudsz minden mást kizárva "direktbe kötni" (vigyázz, a folyamatos áram tönkreteszi a trafót ha úgyhagyod több tíz percig!)
Akku+ -> trafó15
trafó1->kondi-megszakító elosztó
Akku- -> test (lehetőleg a dinamó állórészen)
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

madigergo írta: 2018.05.02. 11:04 Mert azt hittem...
Olyan kérdésem volna, hogy lehetséges-e úgy bekötni a gyújtást, hogy más ne befolyásolja?
Tehát direktbe, megszakító, kondenzátor, trafó, gyertya. Se biztosíték, se kapcsoló, semmi.
Elkezdtem böngészgetni a kapcsolási rajzot, és nem egészen egyértelmű számomra, hogy a féklámpának miért kell, hogy köze legyen a trafó 15-ös pontjához. Gondolom csak gyújtásra legyen féklámpa. De hogy lehet ezeket kiiktatni, hogy minél kevesebb kontakt-hibalehetőség legyen a körben?

Simsonhoz képest mi a különbség? Az, hogy ez dinamós, vagy, hogy külön tekercse volt a gyújtásnak?

Kezdem úgy érezni, hogy egy kis alap képzettség nem ártana ehhez az elektronikus témához, de ezt szakácsként nem igazán kaptam meg.. :)

Köszönöm a segítséget ismét!




madigergo írta: 2018.04.29. 09:45 amatőr, Gexxx
A Hallos gyújtást más okból kellett leszednem, az nem a hibakeresés miatt volt.
Köszönöm a segítséget, próbálok a végére járni, mivel a trafó nem olcsó (már, ha azt nézzük, hogy nem biztos, hogy ez a hiba oka), ezért máshol kezdem el keresni a hibát. Cseréltem gyertyát, a járása szebb lett érezhetően, de a probléma még fennáll. A következő a kondenzátor volt, csak próbaképp, az volt itthon. Változatlan. A megszakítót fogom majd leszedni, és egy másikat felteszek, mert az is van itthon, bár nem hiszem, hogy ott volna gond.
Ha ez sem változtatja meg a dolgot, akkor megpróbálom a gyújtást valami úton direktbe bekötni (gyújtáskapcsoló és egyéb sallangok nélkül, hogy minél kevesebb esély legyen kontakthibára. Ha az sem, akkor marad a trafócsere.
Köszönöm a segítséget!
Szia!
Igen, lehetséges, csak semmi értelme nincsen.
A következő kérdésedet z25z megválaszolta.
Az S50-51 is trafós. Lendkerékmágnessel. A 6v Ts-ek dinamósak. Az Etz-k 12v, generátorosak. A Simsonnak van 3 tekercse. Egy világító, egy töltő és egy gyújtó. +az electroniknál egy gyújtásvezérlő. Máshogyan van bekötve a trafó, a gyújtáskapcsoló, tehát nagyjából minden.
Hívj valakit segítségnek, attól tudsz ellesni dolgokat. Egyedül ne vállalkozz rá, ha csak nem akarsz rengeteg tanulópénzt fizetni kétes eredményért.
Üdv: Zorka

Még valami; Generátort sohasem szabad fogyasztó nélkül járatni! Egyenirányítás és feszültségszabályozó nélkül 110v váltóáramot ad!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.05.02. 21:27-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Mert a féklámpa pozitívot kap és amikor a pedált lenyomod a fékkulcson lévő érintkező testel és lesz féklámpád. Mivel kapcsolt pozitívról van szó szerintem egyszerűbb volt a trafóról elvinni a vezetéket, mint ha ugyanez a gyújtáskapcsolóig érne.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Mert azt hittem...
Olyan kérdésem volna, hogy lehetséges-e úgy bekötni a gyújtást, hogy más ne befolyásolja?
Tehát direktbe, megszakító, kondenzátor, trafó, gyertya. Se biztosíték, se kapcsoló, semmi.
Elkezdtem böngészgetni a kapcsolási rajzot, és nem egészen egyértelmű számomra, hogy a féklámpának miért kell, hogy köze legyen a trafó 15-ös pontjához. Gondolom csak gyújtásra legyen féklámpa. De hogy lehet ezeket kiiktatni, hogy minél kevesebb kontakt-hibalehetőség legyen a körben?

Simsonhoz képest mi a különbség? Az, hogy ez dinamós, vagy, hogy külön tekercse volt a gyújtásnak?

Kezdem úgy érezni, hogy egy kis alap képzettség nem ártana ehhez az elektronikus témához, de ezt szakácsként nem igazán kaptam meg.. :)

Köszönöm a segítséget ismét!




madigergo írta: 2018.04.29. 09:45 amatőr, Gexxx
A Hallos gyújtást más okból kellett leszednem, az nem a hibakeresés miatt volt.
Köszönöm a segítséget, próbálok a végére járni, mivel a trafó nem olcsó (már, ha azt nézzük, hogy nem biztos, hogy ez a hiba oka), ezért máshol kezdem el keresni a hibát. Cseréltem gyertyát, a járása szebb lett érezhetően, de a probléma még fennáll. A következő a kondenzátor volt, csak próbaképp, az volt itthon. Változatlan. A megszakítót fogom majd leszedni, és egy másikat felteszek, mert az is van itthon, bár nem hiszem, hogy ott volna gond.
Ha ez sem változtatja meg a dolgot, akkor megpróbálom a gyújtást valami úton direktbe bekötni (gyújtáskapcsoló és egyéb sallangok nélkül, hogy minél kevesebb esély legyen kontakthibára. Ha az sem, akkor marad a trafócsere.
Köszönöm a segítséget!
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

amatőr, Gexxx
A Hallos gyújtást más okból kellett leszednem, az nem a hibakeresés miatt volt.
Köszönöm a segítséget, próbálok a végére járni, mivel a trafó nem olcsó (már, ha azt nézzük, hogy nem biztos, hogy ez a hiba oka), ezért máshol kezdem el keresni a hibát. Cseréltem gyertyát, a járása szebb lett érezhetően, de a probléma még fennáll. A következő a kondenzátor volt, csak próbaképp, az volt itthon. Változatlan. A megszakítót fogom majd leszedni, és egy másikat felteszek, mert az is van itthon, bár nem hiszem, hogy ott volna gond.
Ha ez sem változtatja meg a dolgot, akkor megpróbálom a gyújtást valami úton direktbe bekötni (gyújtáskapcsoló és egyéb sallangok nélkül, hogy minél kevesebb esély legyen kontakthibára. Ha az sem, akkor marad a trafócsere.
Köszönöm a segítséget!
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

aronpfabian írta: 2018.04.27. 11:44
Zorka írta: 2018.04.27. 09:22
Szia!
Az elektronikus gyújtásnak annyi köze van a töltésellenőrző lámpához, hogy kb. 9V alatt nem szeret működni. (Gondolom a mágnesimpulzusos elektronikus gyújtásra gondolsz.) A bütyköt elvileg nem lehet másképpen feltenni, mert horonnyal, illetve ellencsappal van pozicionálva. De láttam már csodát...
Én először megmérném az akksi nyugalmi feszültségét. Azután töltő, indítás, fesszab mérése. Zárnak-e a diódák?
-Egyszerűbb, ha konkrét segítséget hívsz, aki a helyszínen tudja valóban átvizsgálni.-
Üdv: Zorka
Egyetértek. Annyit tennék még hozzá hogy a gyári elektronikus gyújtás a mágnestárcsa repedése, a Mecseki-féle pedig a fényvisszaverő festék sérülése esetén tud rossz helyen szikrát adni. A Müller-féléből pedig készültek rossz helyen réselt, beállíthatatlan példányok is állítólag.

A töltésvisszajelző az egyenirányító hibája mellett még a feszültségszabályzó beégése ill. a gerjesztőkör szakadása (2A biztosíték, szénkefék, forgórész tekercselés) esetén sem világít. Egyik esetben sem működik a generátor, ezt ki kell javítani!

..amúgy lehet csak kontakthibás a visszajelző foglalata :) szóval a mérést mindenképp csináld meg
Ezt mind át fogom nézni. Meg írom, hogy mire jutottam. A töltésjelző nem világít úgy gondoltsm, hogy a főtengely állásától függően világít. A gyujtás és az elekronikus feszszab a futár motoros boltból van.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Zorka írta: 2018.04.27. 09:22
MZsGabi írta: 2018.04.27. 04:51 Sziasztok.
Az üzemanyag ellátás topikba irtammár. Az elektronikus gyújtással annyi kérféssem lene még, hogy álló motornál mem mindig világít a töltés lámpa. Ez normális? Illetve a excentrikus bütyköt fel lehet szerelni fordítva? Vagy ellehet ott rontani valamit?
Köszi a segítséget.
Szia!
Az elektronikus gyújtásnak annyi köze van a töltésellenőrző lámpához, hogy kb. 9V alatt nem szeret működni. (Gondolom a mágnesimpulzusos elektronikus gyújtásra gondolsz.) A bütyköt elvileg nem lehet másképpen feltenni, mert horonnyal, illetve ellencsappal van pozicionálva. De láttam már csodát...
Én először megmérném az akksi nyugalmi feszültségét. Azután töltő, indítás, fesszab mérése. Zárnak-e a diódák?
-Egyszerűbb, ha konkrét segítséget hívsz, aki a helyszínen tudja valóban átvizsgálni.-
Üdv: Zorka
Egyetértek. Annyit tennék még hozzá hogy a gyári elektronikus gyújtás a mágnestárcsa repedése, a Mecseki-féle pedig a fényvisszaverő festék sérülése esetén tud rossz helyen szikrát adni. A Müller-féléből pedig készültek rossz helyen réselt, beállíthatatlan példányok is állítólag.

A töltésvisszajelző az egyenirányító hibája mellett még a feszültségszabályzó beégése ill. a gerjesztőkör szakadása (2A biztosíték, szénkefék, forgórész tekercselés) esetén sem világít. Egyik esetben sem működik a generátor, ezt ki kell javítani!

..amúgy lehet csak kontakthibás a visszajelző foglalata :) szóval a mérést mindenképp csináld meg
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

MZsGabi írta: 2018.04.27. 04:51 Sziasztok.
Az üzemanyag ellátás topikba irtammár. Az elektronikus gyújtással annyi kérféssem lene még, hogy álló motornál mem mindig világít a töltés lámpa. Ez normális? Illetve a excentrikus bütyköt fel lehet szerelni fordítva? Vagy ellehet ott rontani valamit?
Köszi a segítséget.
Szia!
Az elektronikus gyújtásnak annyi köze van a töltésellenőrző lámpához, hogy kb. 9V alatt nem szeret működni. (Gondolom a mágnesimpulzusos elektronikus gyújtásra gondolsz.) A bütyköt elvileg nem lehet másképpen feltenni, mert horonnyal, illetve ellencsappal van pozicionálva. De láttam már csodát...
Én először megmérném az akksi nyugalmi feszültségét. Azután töltő, indítás, fesszab mérése. Zárnak-e a diódák?
-Egyszerűbb, ha konkrét segítséget hívsz, aki a helyszínen tudja valóban átvizsgálni.-
Üdv: Zorka
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi »

Sziasztok.
Az üzemanyag ellátás topikba irtammár. Az elektronikus gyújtással annyi kérféssem lene még, hogy álló motornál mem mindig világít a töltés lámpa. Ez normális? Illetve a excentrikus bütyköt fel lehet szerelni fordítva? Vagy ellehet ott rontani valamit?
Köszi a segítséget.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Régi mondásom,hogy a sok kis "szarból",lesz egy jó nagy! Vagyis több kicsi "elhanyagolható" hibából -amitől még működne a rendszer- ,összességében nem működik. Levetted a hallos cuccot,pedig a trafóra már előtte is lehetett gyanítani,mivel már csak a gyertya maradt!? Bár az is lehet a ludas! A hibakeresést nem véletlen kezdik a szakik a gyertyával. Gyertyakulcsot,ha mást nem is,de még manapság is adnak mindenhez. A trafónál lehet gond a tekercsek kivezetésével,az M5-ös kivezetések altt. Ez javítható,ha jól rémlik,valaki tett is fel videót valahova.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Biztos hogy szikra nincs?

Nem az üzemanyag fogy el a karbiból? Pl rossz tömítés/tűszelep miatt, vagy szimplán eldugult tanksapka szellőző miatt?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Én kontaktra vagy vezeték szakadásra gondolnék.
A trafó mennyire forró egy ilyen eset után? Ha angyon, akkor akár az is lehet, de túlmelegedés esetén nem 1-2 másodpercre áll meg...
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Ismét, visszatérően volna némi problémám a ts 125(150) gyújtásommal.

Amit régebben is produkált a Müller Szabi féle gyújtással, illetve most is, a megszakítóssal.

Teljesen függetlenül mindentől (Terhelés, motorhőmérséklet, stb) néha kihagy a gyújtás. Van, hogy 1-2 szikra marad el kb, de van, hogy 70-el 5 másodpercet is gurulok motorfékkel emiatt.. De van, hogy egy napig gond nélkül megy.
Valamiféle kontakt hiba lehet? Az alaplaptól új madzag jön fel, gyertyakábel új. Mivel az előző gyújtással is csinált ilyet, a kondenzátorra nem gyanakodnék. A trafó viszont változatlan. Az okozhat ilyet?
Holnap még egy gyertyacserét megejtek, mert kb. azt sem tudom milyen került bele, mikor beleraktam. :( Most B8HS kerül majd bele. Ha jól tudom, megfelelő a hőértéke. (ts 150)

Előre is köszönöm a segítséget!
Szvazy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy »

Köszönöm mindenkinek.
Így már tiszta minden :D
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Szvazy írta: 2018.04.10. 06:32
Zorka írta: 2018.04.06. 08:25
Szia!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... e,_Regler/_/?_
Fedél (1), lefogató gumipánt csapokkal (2), alátétgumi (1a).
Gyári formájú akkumulátort én már régen láttam.
Üdv: Zorka

Köszönöm szépen a segítséget.
Viszont még így sem teljesen tiszta, hogy hogyan is volt az akksi valójában lefogatva.
Ha van fedél, akkor egy műanyag dobozban volt benne? Vagy az az akksi fedele?
Elnézést ha hülyének tűnök, de az enyémen sajnos semmi sincs meg az akksi helyén :(
Ezért szerettem volna fényképet látni róla.
Valaki le tudná fényképezni a sajátját?
Szia!
Itt megtalálod mind a két állapotot:
https://www.youtube.com/watch?v=mMeBwHGC42o
https://www.youtube.com/watch?v=9xGvyShFceA
Üdv: Zorka
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Nekem ez nincs már meg, de a működése a következő:

- gumi lapot behajtogatod az akku alá
- műanyag fedelet felteszed a tetejére
- a gumiszíj két végébe fémrúd van csavarva, ezeket az akkutálca két átellenes horgába beakasztod

A szíj így a menetirányra merőleges irányban fogja át az akkumulátort, a fedélen keresztül lenyomva (hogy ne törje le a kupakokat).
Szvazy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy »

Zorka írta: 2018.04.06. 08:25
Szvazy írta: 2018.04.05. 21:02 Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy
Szia!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... e,_Regler/_/?_
Fedél (1), lefogató gumipánt csapokkal (2), alátétgumi (1a).
Gyári formájú akkumulátort én már régen láttam.
Üdv: Zorka

Köszönöm szépen a segítséget.
Viszont még így sem teljesen tiszta, hogy hogyan is volt az akksi valójában lefogatva.
Ha van fedél, akkor egy műanyag dobozban volt benne? Vagy az az akksi fedele?
Elnézést ha hülyének tűnök, de az enyémen sajnos semmi sincs meg az akksi helyén :(
Ezért szerettem volna fényképet látni róla.
Valaki le tudná fényképezni a sajátját?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

kiszsebi írta: 2018.04.08. 09:07
Tony91 írta: 2018.04.07. 23:57 Üdv!
Következő a problémám (ETZ 251)
Ugyebár feltettem a motorra a Honda trafót (MP06 TEC) pár hete. Azóta olyat tapasztalok, hogy mikor az irányjelzőt ráadom, megtorpan a motor, mintha bezavarna a gyújtásba. Ha a távolságit kapcsolom rá, akkor is ugyanezt produkálja a motor. Viszont nem mindig! Irányjelző esetében csak a legelső villanásnál fogja meg a motort, utána már nem zavar be a villogás. Valamint nem minden indexelésnél ránt a motoron, hanem kb az esetek 70-80%-ában. Töltést nem mértem, viszont reflektorral és irányjelzőkkel szépen elpöfög a motor alapjáraton, azt próbáltam, tehát azzal nem lehet probléma, az akkura is rámértem, fel van töltve rendesen.
A kombinált kapcsolóban kéne szétnéznem? A Honda trafó miatt érzékenyebb lenne a gyújtás valami apróbb elektromos bajra, ami most okoz így jelenséget? A gyári trafót egyenlőre nem tenném vissza, nincs kedvem visszaforrasztgatni a kábelvégeket a másik rögzítési megoldásra
a kapcsolt pozitív eddig ugye csavarozva volt a trafón. Most hogyan? Na, ez lehet a gond.
Bár lehet a kombinált kapcsoló is ludas, de én megnézném a gyújtáskapcsolót is, ha nem találsz amarra hibát.

Most saruval van rögzítve a trafóhoz. A trafó pedig testelve az ülés alatti testponthoz
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Tony91 írta: 2018.04.07. 23:57 Üdv!
Következő a problémám (ETZ 251)
Ugyebár feltettem a motorra a Honda trafót (MP06 TEC) pár hete. Azóta olyat tapasztalok, hogy mikor az irányjelzőt ráadom, megtorpan a motor, mintha bezavarna a gyújtásba. Ha a távolságit kapcsolom rá, akkor is ugyanezt produkálja a motor. Viszont nem mindig! Irányjelző esetében csak a legelső villanásnál fogja meg a motort, utána már nem zavar be a villogás. Valamint nem minden indexelésnél ránt a motoron, hanem kb az esetek 70-80%-ában. Töltést nem mértem, viszont reflektorral és irányjelzőkkel szépen elpöfög a motor alapjáraton, azt próbáltam, tehát azzal nem lehet probléma, az akkura is rámértem, fel van töltve rendesen.
A kombinált kapcsolóban kéne szétnéznem? A Honda trafó miatt érzékenyebb lenne a gyújtás valami apróbb elektromos bajra, ami most okoz így jelenséget? A gyári trafót egyenlőre nem tenném vissza, nincs kedvem visszaforrasztgatni a kábelvégeket a másik rögzítési megoldásra
a kapcsolt pozitív eddig ugye csavarozva volt a trafón. Most hogyan? Na, ez lehet a gond.
Bár lehet a kombinált kapcsoló is ludas, de én megnézném a gyújtáskapcsolót is, ha nem találsz amarra hibát.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, ha nem a feszültségesés miatt csinálja, akkor a kormánykapcsolódat próbáld kapcsolás nélkül körbenyomogatni, indexkapcsolót, nem kapcsolva, hanem befelé nyomva, esetleg kicsit felfelé feszítve megnyomkodni, hátha megmutatja így is a hibát. De esetleg megérne egy próbát az is, hogy járó motornál, egy fényszóró izzót az akkura kapcsolgatni ,meg-megszakítva, hátha mégis a feszültségesés produkálja, a hibát( gondolok itt, az akku esetleg csökkent kapacitására).
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Üdv!
Következő a problémám (ETZ 251)
Ugyebár feltettem a motorra a Honda trafót (MP06 TEC) pár hete. Azóta olyat tapasztalok, hogy mikor az irányjelzőt ráadom, megtorpan a motor, mintha bezavarna a gyújtásba. Ha a távolságit kapcsolom rá, akkor is ugyanezt produkálja a motor. Viszont nem mindig! Irányjelző esetében csak a legelső villanásnál fogja meg a motort, utána már nem zavar be a villogás. Valamint nem minden indexelésnél ránt a motoron, hanem kb az esetek 70-80%-ában. Töltést nem mértem, viszont reflektorral és irányjelzőkkel szépen elpöfög a motor alapjáraton, azt próbáltam, tehát azzal nem lehet probléma, az akkura is rámértem, fel van töltve rendesen.
A kombinált kapcsolóban kéne szétnéznem? A Honda trafó miatt érzékenyebb lenne a gyújtás valami apróbb elektromos bajra, ami most okoz így jelenséget? A gyári trafót egyenlőre nem tenném vissza, nincs kedvem visszaforrasztgatni a kábelvégeket a másik rögzítési megoldásra
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Szvazy írta: 2018.04.05. 21:02 Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy
Szia!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... e,_Regler/_/?_
Fedél (1), lefogató gumipánt csapokkal (2), alátétgumi (1a).
Gyári formájú akkumulátort én már régen láttam.
Üdv: Zorka
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Fején találtad a szöget sell! Talán a vaddisznókra ,rókákra is ilyen hatással lesz ... dimmer elvetve.
Szintszabályzót fogok beépíteni. A mérnökeim már dolgoznak rajta. :mrgreen:
Szvazy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy »

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

aronpfabian írta: 2018.03.23. 19:21
mixy01 írta: 2018.03.23. 18:12 Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Üdv!
Az én 250-es tz-men is hasonlóan alacsony a töltés de nekem a forgórész-ről a grafit fele hiányzik. :?
Tavasszal vettem ujj aksit mert a motor előző tulajdonosa úgy gondolta hogy a 9ah-ás aksi helyett elég lesz a motorba egy 5-ah-ás aksi is. ](*,)
Bár szezonba jó volt mert mindig beindult,igaz ritka volt az olyan nap hogy ne menjek a motorral.Cspattam is 7000kmert:-)ÁM mivel a világitás ment és pl indexet is használtam volt hogy lállt a motor mikor mentem vele pár nap állás után,de aztán beidult és világitás nélkül haza tudtam vele jutni. \:D/ nem tudom mennyi idős volt az aksi de már nem nagyon tartotta meg sokáig a töltést.. :?
Szóval érdemes megnézni a forgórész kommutátor részét ahonnan leveszi az áramot(asszem igy hivják..)nincs-e megsérülve mert ugyan nekem se ég a töltésjelző de én gyanitom hogy ez az oka az én motorom alacsony tőltésének. :-"

Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

A beállítás is fontos, hiába a fényerő, ha nem a megfelelő helyre vetíti, ;-) és a fácánok meg füstölögve, vagy megvakulva potyognak az út menti fákról. :-)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Majd szerelek be egy dimmer-t is! :D
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

sunbim írta: 2018.03.30. 10:04 Szert tettem új foncsorra. :-) A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!
Lacika! Ezt nem jól tetted, mert a Te lámpád eddig is kisütötte a szemem, ha mögöttem jöttél!!!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szert tettem új foncsorra. :-) A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

mixy01 írta: 2018.03.23. 18:12
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Ha már méregetsz akkor a forgórészre is tedd rá a műszert. A két csúszógyűrű között emlékeim szerint olyan 5 (k?) ohm körüli értéket kell kapnod. Kizárandó a forgórész szakadást, hajlamos a gyűrűk alatti vezeték elengedni. Csak egy tipp....
mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 »

A lámpa elalszik 2000 alatt valamivel. Másik fesszabályzóval nem volt alkalmam kipróbálni(holnap lesz visontán egy veterán börze, megpróbálok majd vadászni egy bontottat). Nem vettem észre, hogy szikrázna a szénkefénél, viszont holnap akkor azt is jobban megfigyelem. Köszönöm.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

mixy01 írta: 2018.03.23. 18:12 Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)
mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 »

Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.03.23. 09:33
Zorka írta: 2018.03.23. 09:24
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Ez itt viszont már teljes kavar.

Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.

A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
Mindegy is. A powerdinamós ábrákon van egy szövegdoboz. Azt mondja: "ladekontrolle nur 12 volt version". Ami annyit tesz: "A töltésvezérlés csak 12 voltos változat". Ott a 61-es szám után közvetlenül.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 45 vendég