Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Fején találtad a szöget sell! Talán a vaddisznókra ,rókákra is ilyen hatással lesz ... dimmer elvetve.
Szintszabályzót fogok beépíteni. A mérnökeim már dolgoznak rajta. :mrgreen:
Szvazy
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy »

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

aronpfabian írta: 2018.03.23. 19:21
mixy01 írta: 2018.03.23. 18:12 Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Üdv!
Az én 250-es tz-men is hasonlóan alacsony a töltés de nekem a forgórész-ről a grafit fele hiányzik. :?
Tavasszal vettem ujj aksit mert a motor előző tulajdonosa úgy gondolta hogy a 9ah-ás aksi helyett elég lesz a motorba egy 5-ah-ás aksi is. ](*,)
Bár szezonba jó volt mert mindig beindult,igaz ritka volt az olyan nap hogy ne menjek a motorral.Cspattam is 7000kmert:-)ÁM mivel a világitás ment és pl indexet is használtam volt hogy lállt a motor mikor mentem vele pár nap állás után,de aztán beidult és világitás nélkül haza tudtam vele jutni. \:D/ nem tudom mennyi idős volt az aksi de már nem nagyon tartotta meg sokáig a töltést.. :?
Szóval érdemes megnézni a forgórész kommutátor részét ahonnan leveszi az áramot(asszem igy hivják..)nincs-e megsérülve mert ugyan nekem se ég a töltésjelző de én gyanitom hogy ez az oka az én motorom alacsony tőltésének. :-"

Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

A beállítás is fontos, hiába a fényerő, ha nem a megfelelő helyre vetíti, ;-) és a fácánok meg füstölögve, vagy megvakulva potyognak az út menti fákról. :-)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Majd szerelek be egy dimmer-t is! :D
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

sunbim írta: 2018.03.30. 10:04 Szert tettem új foncsorra. :-) A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!
Lacika! Ezt nem jól tetted, mert a Te lámpád eddig is kisütötte a szemem, ha mögöttem jöttél!!!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szert tettem új foncsorra. :-) A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

mixy01 írta: 2018.03.23. 18:12
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Ha már méregetsz akkor a forgórészre is tedd rá a műszert. A két csúszógyűrű között emlékeim szerint olyan 5 (k?) ohm körüli értéket kell kapnod. Kizárandó a forgórész szakadást, hajlamos a gyűrűk alatti vezeték elengedni. Csak egy tipp....
mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 »

A lámpa elalszik 2000 alatt valamivel. Másik fesszabályzóval nem volt alkalmam kipróbálni(holnap lesz visontán egy veterán börze, megpróbálok majd vadászni egy bontottat). Nem vettem észre, hogy szikrázna a szénkefénél, viszont holnap akkor azt is jobban megfigyelem. Köszönöm.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

mixy01 írta: 2018.03.23. 18:12 Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)
mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 »

Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.03.23. 09:33
Zorka írta: 2018.03.23. 09:24
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Ez itt viszont már teljes kavar.

Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.

A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
Mindegy is. A powerdinamós ábrákon van egy szövegdoboz. Azt mondja: "ladekontrolle nur 12 volt version". Ami annyit tesz: "A töltésvezérlés csak 12 voltos változat". Ott a 61-es szám után közvetlenül.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Zorka írta: 2018.03.23. 09:24
aronpfabian írta: 2018.03.23. 08:52 Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Ez itt viszont már teljes kavar.

Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.

A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.03.23. 08:52 Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Úgy látom a VAPE szabályzó mégis "felkapcsolja" a visszajelzőt (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel testeli az izzót alaphelyzetben). Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren. A powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről (hogy indexvisszajelző maradhasson). A moser-féle ábra későbbi változata is ezt követi, a feszmérős részt kihagyva. (ez utóbbi fura, szerintem írok neki, miért törölte le az egész szálat amikor csak a kapcsolónál volt hiba)
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.03.22. 21:12 A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.

Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség ;) )
Szia!
Nem szívesen mondom, de szerintem hibás az ábrád.
http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1-vape.png
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Még az Ets is így van kötve:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Egyedűl a kétgyertyás 125-150-esnél mondja, hogy szabadon kell hagyni.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... t_zwei.jpg
Üdv: Zorka
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.

Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség ;) )
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Zorka írta: 2018.03.22. 15:03
Zorka írta: 2018.03.22. 14:56

Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.
Köszönöm szépen a válaszod!

Üdv:

kovati88
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Zorka írta: 2018.03.22. 14:56
kovati88 írta: 2018.03.22. 14:39

Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 14:39
Zorka írta: 2018.03.22. 14:03

Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Zorka írta: 2018.03.22. 14:03
kovati88 írta: 2018.03.22. 13:21

A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 13:21
kovati88 írta: 2018.03.22. 13:11

Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 13:21
kovati88 írta: 2018.03.22. 13:11

Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Gyujtáskapcsoló 61-ese~index relé kimenő lába. (Ábra bal felső 4lámpás karikájának bal felső lámpája, fekete illetve piros-zöld vezetéke.)
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

kovati88 írta: 2018.03.22. 13:11
Zorka írta: 2018.03.22. 12:43

Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Zorka írta: 2018.03.22. 12:43
kovati88 írta: 2018.03.22. 09:34 Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
Zorka

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka »

kovati88 írta: 2018.03.22. 09:34 Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 »

Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta: 2018.02.17. 23:49 Akkor sikerült :) ennek örülök
Nagjábol renben van a történet, kis alapjárathiány, illetve talán kicsit nehezebben pörög fel, mint kéne, de már motorozható.... :-)
Csatolmányok
IMG_20180218_191532.jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Akkor sikerült :) ennek örülök
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta: 2018.02.17. 12:24 És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).


Nekiestem, kicseréltem a vezetéket, igaz, csak 5* 1,5mm volt itthon (sajnos 3-ig dolgoztam, nem volt már nyitva semmi).
Levettem az ellenállást, beraktam az akkut, beállítottam a gyújtást, és elindult. Több, mint fél év állás után második rúgásra. Ennek azért örültem. :)

Csak egy rövid, pár másodperces zúgatást mertem, picit késő van már.
Holnap, ha minden jól megy, felrakom a dobozt, meg egy biztosítékot cserélek (elhiccent véletlenül. :( ) és megyek egy próbát. Majd írok, hogy mi történt, ha nem lesz nagyon hideg, képet is csinálok majd. :)


Ismét nagyon szépen köszönöm a türelmedet, és segítségedet!

További szép estét!
Csatolmányok
IMG_20180217_214857[1].jpg
IMG_20180217_214945[1].jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Arra azért figyeltem, hogy mindent az elképzeléseim szerint kössek. :-)
Akkor leveszem majd az ellenállást, illetve cserélek vastagabb vezetékre.

Köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Hú. Itt abban bízok hogy az egyforma színű vezetékeket megcsipogtattad szakadásvizsgálóval, és tényleg az van a másik végén ami kell. Amit leírtál, az jó, úgy kell bekötni.

Ha 2x0.75mm2 vezetéket használtál, az túl kicsi, az ellenállása visszafogja a dinamó amúgy sem túl nagy teljesítményét. Ennek köze lehet az akku lemerüléséhez is. Legalább 1.5mm2 kell a dinamó és a szabályzó, az akku és a szabályzó, az akku és a test, valamint a közös (akku+/51) pozitív és a gyújtáskapcsoló közé.

Elektronikus feszültségszabályzó esetén a szabályzóellenállást szereld le! http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Ez lemaradt...:-)
Csatolmányok
IMG_20180216_174832.jpg
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

aronpfabian írta: 2018.02.17. 01:27
madigergo írta: 2018.02.16. 18:57 Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.
Itt van két kép, remélem segit, bar a szinek nem igazan stimmelnek... az akkut feltettem tölteni.

Köszönöm a segitséget, estefelé ha minden igaz lesz idöm még probalkozni, majd irok, hogy mire jutottam.
Csatolmányok
IMG_20180216_174857.jpg
IMG_20180216_174819.jpg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

madigergo írta: 2018.02.16. 18:57 Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Képet szeretnék a bekötésről. A lemerült akkunak van köze hozzá. A dinamó egy dolog hogy terhelés nélkül öngerjedő, de ehhez el kell érnie egy bizonyos fordulatszámot (bekő tóni). És ezt is csak a speciális, trafót közvetlenül szénkefével összekötő betolóállásban (gyújtáskapcsolón a jobb szélső) tudod a motor elindítására használni, normál állásban a visszáramkapcsoló nemnagyon fog összezárni a maradék mágnesességből összeszenvedett áramtól, nem lesz szikra akku nélkül/lemerült akkuval.
madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo »

Sziasztok!

Kb egy év után, ismét itt vagyok, sajnos megint kérdéssel..

Ts125 (150) Müller Szabolcs féle gyújtást levettem, gondoltam majd visszateszem a gyári, megszakítóst.

Meg is történt, de mégsem jó.

Ahogy kötöttem: (nem egyértelmű számomra, hogy hogyan is kéne.)

Állórész, test ____ motor test.
Szénkefe _____ Fesz.szab. D+
Szénkefe után ellenállás _____ Fesz.szab. DF
Megszakító, kondenzátor _____ Trafó 1

Idáig legalább rendben van?

Ha igen, akkor elkezdek majd még próbálkozni, hátha rájövök a hiba okára...
Merült akkunak lehet köze ehhez?


A segítségeteket előre is köszönöm!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

kiszsebi írta: 2018.01.19. 00:09
moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

FŰTHETŐ hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Moyos, akkor neked télen nem ér véget a szezon?
:mrgreen:
Avatar
sipos100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vác
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipos100 »

Trophy72 írta: 2017.11.06. 16:25 Sziasztok !

Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !
Szia, én tavaly szereltem be egy Vape R66-ot, ETZ-250-embe. Teljesen jól működik, egyszerű volt beszerelni is, mert ugyanazok a csatlakozók vannak rajta mint a régi relésen voltak. http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66
Inkább az eredeti Vape gyártmány beszerzés a problémás, mert van tajvani Vape is..
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

kiszsebi írta:
moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Fűthető, hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Fenéket! Az optikai tuning, fényezés, polírozásba szántam. Nem'tom hogy kavartam ide. Megkérlek átcuccolod?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

moyos írta:Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép

Fűthető, hogy az Elektronika csoportba raktad? :mrgreen:
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!
Ha már téli pihenőn van a paripa, kapott egy kis felújítást, ami már egyébként is nagyon ráfért.

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

aronpfabian írta:
hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
Jó ok. Köszönöm nem jó az a lényeg pedig ajándék lett volna... :) Nekem mp 06 van 5-6 éve eddig tökéletes... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Csak a burkolatuk egyezik. A tekercs teljesen eltér (CDI trafó).
MZ-hez TCI (tranzisztorvezérelt gyújtás) trafó kell. Itt lényeges hogy a gyújtás nem tirisztoros, az ahhoz való trafó nem működik.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Havernak lenne pár TEC MP03 trafója, de az a kérdés az mivel másabb mint a TEC MP 06? Régi kawasaki motorról lett lebontva...
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Matheus25 írta:Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen. :P

A facén nem is oly régen valaki kínált eladásra, nézd meg ott. MZ csoport.
Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 »

Sziasztok!
MZ TS 125 kábel köteget szeretnék vásárolni, újat.
Honnan lehetne beszerezni? Nem találtam sehol.
Vagy gyártsam le magamnak? Ha esetleg lehet kapni valahol fontos hogy valamennyire jó minőségű legyen. :P
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

aronpfabian írta:
Melák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus is
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
Ok, köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Melák írta:Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
- a megszakítós is elektromos, a Hall jeladós emellett elektronikus is
- nem igaz, tranzisztoros gyújtás lévén azonos a működési elve, ugyanolyan trafó kell hozzá. Tirisztoros (CDI) esetén szükséges eltérő trafó. A tévhitekkel ellentétben az MZ elektronikus gyújtás nem ilyen.
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Melák »

Hello!
Igaz az, hogy a megszakítós 12V-os rendszer (Pl. ETZ 250, ETZ 125) és a Hall jeladós (Pl. ETZ 251) elektromos rendszerhez más-más gyújtótrafó való?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég