Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Üdv Mindenkinek!
Folytatásos rémtörténetem a feszültségről nem ért véget. Sikerült haza érnem. Ha valaki elolvassa és lesz kedve válaszolni vagy van ötlete köszönettel veszem.
A helyzet:
Fesz.szab. mechanikus! Beindításkor tökéletes töltés, alacsony fordulaton elalszik a töltésjelző és felfénylik az üresjárati lámpácska. De ahogy járok vele egyre később alszik el a töltésjelző (halványan világít) és ha el is alszik a szélső állában (megkerülve az akkut) nem jár a motor nincs elegendő töltés csak magas fordulaton. Tehát a töltés jelző lámpa hiába alszik el nincs kellő töltés.
Ha megállok egy két perc után helyre áll minden és berúgás után tökéletes a töltés és kezdődik minden előlről. Ez kb 20 perc amikor a leírtak újra kezdődnek. Töltés mindíg van de egyre kevesebb! Kicseréltem a szénkefét, és a forgórészt. Hiába.
Én kivágnám a helyedben azt a múzeális szabályzót a fenébe. A visszáramgátló és/vagy a gerjesztésszabályzó pogácsái lehetnek beégve, a laprugó(k) esetleg pont emiatt kilágyulva, vagy a szabályzóellenállásnak lett baja. Röviden: szívás, szívás, szívás.

Elektronikusból kétféle jó minőségű is kapható végre (a magyar/indiai "fekete dobozosnál" még a mostani állapotban is jobb a gyári, véletlenül se vedd meg!)

APE RP15t 6V
Ez vicces mert lengyel rövidítésekkel van felcímkézve...
szcz = D+ és 61 közös
+6V = 51 (akku)
wzb = DF

VAPE R81
Itt a jelölésekben semmi fura nincs, a DF- csatlakozót kell használni a gerjesztésre; a JAWA-hoz való DF+ jelűt érdemes le is szigetelni, semmi se érjen hozzá.

A szabályzóellenállás-tekercset MINDEN elektronikus szabályzó beszerelése esetén le kell szerelni az állórészről, ügyelve arra hogy az öntvény alól feljövő, ellenállástekercstől független rézvezeték visszakerüljön arra a csavarra ahol eredetileg is volt, az állórész öntvényén.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv Mindenkinek!
Folytatásos rémtörténetem a feszültségről nem ért véget. Sikerült haza érnem. Ha valaki elolvassa és lesz kedve válaszolni vagy van ötlete köszönettel veszem.
A helyzet:
Fesz.szab. mechanikus! Beindításkor tökéletes töltés, alacsony fordulaton elalszik a töltésjelző és felfénylik az üresjárati lámpácska. De ahogy járok vele egyre később alszik el a töltésjelző (halványan világít) és ha el is alszik a szélső állában (megkerülve az akkut) nem jár a motor nincs elegendő töltés csak magas fordulaton. Tehát a töltés jelző lámpa hiába alszik el nincs kellő töltés.
Ha megállok egy két perc után helyre áll minden és berúgás után tökéletes a töltés és kezdődik minden előlről. Ez kb 20 perc amikor a leírtak újra kezdődnek. Töltés mindíg van de egyre kevesebb! Kicseréltem a szénkefét, és a forgórészt. Hiába.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

popitty írta:Köszönöm a segítséget! Megcsináltam mindent amit írtál és végül is nem tudom minek következménye de most úgy tűnik tökéletes. Holnap indulok a Tátrába!
Kösz
Ja igen a fesz.szab. mechanikus és az rendesen működik.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Köszönöm a segítséget! Megcsináltam mindent amit írtál és végül is nem tudom minek következménye de most úgy tűnik tökéletes. Holnap indulok a Tátrába!
Kösz
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:A jelenlegi helyzet!
Megnéztem a kefe környékét, levettem és újra felszereltem mindent úgy ott most minden rendben van viszont a piros vezeték saruján lévő fólián melegedési nyomot találtam. Ez lehet a sz. kefétől vagy máshol van az ok?
Kép
Sajnos mindennek ellenére itthoni üresjáratban tökéletes menekt közben egy kis idő után egyre kevesebbet tölt. Hol keressem tovább a hibát a fesz.szab.nál?
Már idegesítő. Most a próba kör során kezdett világítani a töltésjelző. Itthon amikor állt egy kicsit beindítottam és tökéletesen műkötött megint. Lehet, hogy a fesz.szab szabályozza le a töltést mivel az akku tele van. ( mutatja a töltő)
Világít a töltésjelző: gyanús hogy feszültségszabályzó hiba lesz. Milyen típus van rajta?

"melegedésnyom": a késes csatlakozókat csiszold meg smirglipapírral, az oxidtól is melegedhet. Amúgy is elég sok amper futkos rajta. De ugyanígy a kábelköteg összeállítása közben, a szigetelés zsugorításakor is keletkezhetett.
Jani83
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.06.17. 18:15
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Jani83 »

Köszönöm a segítséget a balos indexpárral kapcsolatban: elöl-hátul igazítani kellett az égőkön...
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

A jelenlegi helyzet!
Megnéztem a kefe környékét, levettem és újra felszereltem mindent úgy ott most minden rendben van viszont a piros vezeték saruján lévő fólián melegedési nyomot találtam. Ez lehet a sz. kefétől vagy máshol van az ok?
Kép
Sajnos mindennek ellenére itthoni üresjáratban tökéletes menekt közben egy kis idő után egyre kevesebbet tölt. Hol keressem tovább a hibát a fesz.szab.nál?
Már idegesítő. Most a próba kör során kezdett világítani a töltésjelző. Itthon amikor állt egy kicsit beindítottam és tökéletesen műkötött megint. Lehet, hogy a fesz.szab szabályozza le a töltést mivel az akku tele van. ( mutatja a töltő)
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

popitty írta:Megnéztem a kefe környékét, levettem és újra felszereltem mindent úgy ott most minden rendben van viszont a piros vezeték saruján lévő fólián melegedési nyomot találtam. Ez lehet a sz. kefétől vagy máshol van az ok?
Kép
Sajnos mindennek ellenére itthoni üresjáratban tökéletes menekt közben egy kis idő után egyre kevesebbet tölt. Hol keressem tovább a hibát a fesz.szab.nál?
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Megnéztem a kefe környékét, levettem és újra felszereltem mindent úgy ott most minden rendben van viszont a piros vezeték saruján lévő fólián melegedési nyomot találtam. Ez lehet a sz. kefétől vagy máshol van az ok?
Kép
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

aronpfabian írta:
popitty írta:Üdv Mindenkinek!
Tud-e valaki segíteni a következőkben. A tekercs melletti sz.kefe melegszik így kilazul a rugó és nem kellő a töltés. Már valamikor talán több mint egy éve volt ilyen kérdés de most nem találom. Lehet csak meg kell csiszolni a kefét?
Kösz előre is!
Az ok-okozat fordított: a rugón (is?) folyik az áram, ettől melegszik, amitől kilágyul.

Nétd át, miért nem (csak) a kefe vezetékén megy az áram, illetve nincs-e zárlat a kefetartóról valamelyik szomszédos elemre vagy a testre
Ok!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

popitty írta:Üdv Mindenkinek!
Tud-e valaki segíteni a következőkben. A tekercs melletti sz.kefe melegszik így kilazul a rugó és nem kellő a töltés. Már valamikor talán több mint egy éve volt ilyen kérdés de most nem találom. Lehet csak meg kell csiszolni a kefét?
Kösz előre is!
Az ok-okozat fordított: a rugón (is?) folyik az áram, ettől melegszik, amitől kilágyul.

Nétd át, miért nem (csak) a kefe vezetékén megy az áram, illetve nincs-e zárlat a kefetartóról valamelyik szomszédos elemre vagy a testre
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv Mindenkinek!
Tud-e valaki segíteni a következőkben. A tekercs melletti sz.kefe melegszik így kilazul a rugó és nem kellő a töltés. Már valamikor talán több mint egy éve volt ilyen kérdés de most nem találom. Lehet csak meg kell csiszolni a kefét?
Kösz előre is!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem »

Ha eddig jó volt, akkor sell válasza alapján járnék el, ha új szerzemény vagy kábelezés volt akkor elkötötted/ elkötötték. :)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Biztos rossz.... :mrgreen: De viccet félretéve, kormánykapcsoló körül keresgélnék miután ellenőriztem az izzókat.
Jani83
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.06.17. 18:15
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Jani83 »

Sziasztok! Gyors tanácsot szeretnék kérni: Irányjelzőm balra nem működik, jobbra igen... ötlet? /ETZ 250/
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sipos100 írta:Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66

http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn

Köszi!
Igen, ez is jó bele a rajz és a leírt adatok alapján.
Az e-motorparts boltot viszont kerüld, tuti nincs nekik készleten, a weboldaluk egy hatalmas kamu.
(tipikus viselkedésük: megrendeled a ritka cuccot amit az oldaluk hirdet és sehol máshol nincs, felhívnak hogy "saaaaaaaajnos épppppppen elfogyott" és elkezdenek rábeszélni a mindenhol máshol is kapható kisipari/tajvani cuccokra, amik náluk jó 20%-kal drágábbak)
Avatar
sipos100
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.25. 21:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Vác
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sipos100 »

Sziasztok! Új tulajdonos és tagként kérdezem, hogy ilyen 12V-os Vape R66 feszültségszabályozót használ-e valaki 250-es ETZ-ben? jó-e?
Jawa-hoz hirdetik általában, de a gyártó oldalán a letölthető pdf pont az MZ bekötésről szól:
http://eshop.vape.cz/z57-regulator-r66

http://e-motorparts.addel.hu/43210-jawa ... jw200h-twn

Köszi!
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

aronpfabian írta:A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
Részletes írás. :) Akkor ez is bekerül a tervek közé.
(Közben az akksi feltöltött, röpke 3-4 óra alatt, így nem tudom, hogy azzal lenne-e a baj. Majd kiderül. Persze még rajtahagyom 1 napig "csepptöltésen")

Szerk: Ma levettem az akksit a töltőről, betettem a gépbe, de még mindig csinálja. Annyi, hogy most lámpa nélkül nem állt le. 1200 körül van alapjáraton a fordulatszám. Eddig tökéletes volt, lámpával meg nélküle is. Mikor ráadtam a világítást egy darabig bírta, aztán töltésjelző felvillant vagy kétszer, és leállt a motor. Emeltünk egy kicsit az alapjáraton, így lámpával tovább bírta, de miután az indexet ráadtam egyből leállt. Megpróbálok beszerezni minél hamarabb egy multimétert és megmérni az akksinál meg a trafónál is a feszültséget. Mondjuk az akksi már nem mai gyerek, de nem is mentek vele sokat, meg télen mindig ki volt véve és szobahőmérsékleten tartva. Két cellában kevesebb a szint mint a többiben, lehet, hogy ez is árulkodó jel lehet, majd feltöltöm. Csak az bosszant, hogy a semmiből jött elő ez a probléma, semmi "előjáték" nem volt, csak az, hogy én nekimentem egy kisebb bukkanónak. ](*,)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára tybke98 2017.06.26. 21:40-kor.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A feszültségszabályzót mondjuk kapásból cserélném valami autósboltos elektronikusra (motorosboltban árult "ETZ elektronikus" kerülendő).
Bővebben: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

aronpfabian írta:
tybke98 írta:
A trafó lehet meleg, ez nem jelent sajnos semmit. Multiméter nélkül a sötétben tapogatózol.

Az ülés alatti kép egyátalán nem rossz, kicsit poros, de gyári kábelezés. A szigszalagok alatt remélem nincs elvagdosva ha már ilyen szépen megmaradt :) Az egyenirányítót már piszkálták (forrasztások nem túl szépek), ott a szigszalag a csatlakozók szigetelésének túlbiztosítása, valami korábbi X-aktás zárlat keresésének a mellékhatása lehet.

Ha valóban sértetlen a kábelköteg, akkor az oxidáció ellen a vezetékekről tőből le kell vágni a sarukat és újakat préselni rájuk (célszerszámmal, nem laposfogóval!), az elektromos eszközök késes ellendarabjait pedig fényesre csiszolni smirglipapírral. Az eredeti vezetékhosszakat mintha direkt úgy tervezték volna hogy egy vagy két ilyen újrasaruzás még meg se látsszon...

UI: a paranormális zárlat lehetőségéről még eszembe jutott, hogy érdemes a trafót úgy forgatni, hogy a csavaros kivezetései kerüljenek alulra és a szigetelt nagyfeszültségű felülre. Gyakori hiba hogy az üléslemez a pilóta súlyától meghajlik és hozzáér a csupasz csatlakozókhoz, leolvasztva ezzel a biztosítékot.
Ezt jó hallani, hogy gyári a kábelezés :) Most tettem fel töltőre az akksit, nincs fullon, majd ha feltölt kipróbálom, hogy csinálja-e még. Ha igen, akkor jöhet többi tippnek a kivitelezése. Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

tybke98 írta:Köszönöm a válaszokat! :)
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam ](*,) .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?

"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.
A trafó lehet meleg, ez nem jelent sajnos semmit. Multiméter nélkül a sötétben tapogatózol.

Az ülés alatti kép egyátalán nem rossz, kicsit poros, de gyári kábelezés. A szigszalagok alatt remélem nincs elvagdosva ha már ilyen szépen megmaradt :) Az egyenirányítót már piszkálták (forrasztások nem túl szépek), ott a szigszalag a csatlakozók szigetelésének túlbiztosítása, valami korábbi X-aktás zárlat keresésének a mellékhatása lehet.

Ha valóban sértetlen a kábelköteg, akkor az oxidáció ellen a vezetékekről tőből le kell vágni a sarukat és újakat préselni rájuk (célszerszámmal, nem laposfogóval!), az elektromos eszközök késes ellendarabjait pedig fényesre csiszolni smirglipapírral. Az eredeti vezetékhosszakat mintha direkt úgy tervezték volna hogy egy vagy két ilyen újrasaruzás még meg se látsszon...

UI: a paranormális zárlat lehetőségéről még eszembe jutott, hogy érdemes a trafót úgy forgatni, hogy a csavaros kivezetései kerüljenek alulra és a szigetelt nagyfeszültségű felülre. Gyakori hiba hogy az üléslemez a pilóta súlyától meghajlik és hozzáér a csupasz csatlakozókhoz, leolvasztva ezzel a biztosítékot.
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

Köszönöm a válaszokat! :)
Nem tekertem le a szigszalagot, de az alján is eléggé el volt kopva az írás nem nagyon tudtam kivenni, hogy mi lehetne. Viszont a lábak derékszögben állnak, akkor gyanús, hogy a villogtató lesz amit mondtatok mind a ketten. Az egyik vezeték a biztosítékhoz megy, a másikat nem tudom, az ülés már fel van rakva, így nem láttam ](*,) .De van itt mindenhol szigszalag.
https://postimg.org/image/x63lbfd6d/
Ha ezeken a "lábakon" látszik, hogy korrodálnak, érdemes őket kicsit felcsiszolni?

"sell": 12V-os Unibat akksi. Ami a képen látszódott. Tavasszal volt töltve, de akkor lehet ráteszem töltőre, és meglátjuk, hogy mit produkál. Nem csinálta előtte egyébként. Feszültséget nincs módomban mérni, mert nincs itthol multiméter. Tudom nem nagy összeg, de sajnos nincs még.
Az lehet útmutatás, hogy megnézem ilyen leállás után, hogy a trafó meleg-e? Nem kellene melegnek lennie úgy tudom.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 742
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, igen ahogy nézem én is, villogórelét mondanák, ahogy látom, a lábak egymáshoz képest derékszögben vannak, az átmérő és magasság alapján, robogós villogórelére tippelek. Amúgy ahogyan Áron is mondta, kicsomagolás után látszik rendesen. Ezt a leállásos mókát, előtte is csinálta, ha spontán jelentkezett, lehet átmeneti ellenállás okozta hiba is. Milyen akku van benne?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

tybke98 írta:Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.

https://postimg.org/image/44641vevv/

Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz! :roll:
Pedig ez erősen akksibajnak tűnik. Főleg ha a fényszóró lekapcsolása megoldotta, illetve később már indexeléssel, féklámpával is összefüggött a kihagyás. Attól hogy otthon világít kínjában, nem jelenti azt hogy az akksi nincs lemerülve. Feszültségmérés nélkül (akksi két kivezetésén) persze semmit nem lehet mondani.

A szigszalagba tekert katyvaszról csak akkor lehet megmondani micsoda, ha megmondod hova vezetnek a kábelek amik rámennek :) de a 2 láb elhelyezkedése alapján gyanús hogy index villogóautomata. Esetleg tekerd le róla a szigszalagot és úgy nézd meg mik vannak ráírva.
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy az alábbi képen lévő piros karikával jelölt alkatrész az micsoda, és mire szolgál. Szerelési kézikönyvben ezen a helyen elvileg "villogófényadónak" kellele lennie. De ez nem hasonlít rá.

https://postimg.org/image/44641vevv/

Ezenkívül még azt szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatja azt, hogy a motor elkezdett durrogni, váratlanul leáll (főleg ha rajra van a tompított). Megtettem egy 30 km-es távot gond nélkül. Hazafelé (kb 30 percet álltam) 5 km-el múlva, körforgalom, váltok vissza, teszem üresbe, hogy megálljak, erre leáll. Történt előtte pár km-el, hogy fel volt marva az út, és mikor a rendes útra visszatértem kicsit ütött a motoron, de csodálkoznék ha emiatt lenne baja. Visszatérve a körforgalomhoz, berúgtam és indultam, aztán 90-nél elkezdett durrogni, levettem a tompítottat, jó volt, aztán egy 10 perccel később világítás nélkül is elkezdte csinálni :S Végül odáig fajult a helyzet h kanyarodáskor lámpa nélkül index kitéve és leállt a motor. Berúgni csak pár perc állás után lehetett. De akkor is csak szaggatva ment. Itthon, alapjáratot tartotta egy darabig aztán leállt, pedig előtte minden nagyon frankó volt. Azt hittem, hogy akksi baja van, de minden világítás megy, fényszóró is dadogás közben is meg állásnál is. Trafó lenne? Vagy az ütéstől a gyújtás állítódott volna el? Nem értek még annyira az MZ-khez, csak amit itt fórumon olvasok, de szeretnék mindennel tisztában lenni.
Köszönöm, hogyha elolvasod és válaszolsz! :roll:
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Köszönöm a vàlaszokat! :-)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A szocimotoros cikke lassan eléri a nagykorúságot, semmi aktuális információ nincs benne. Utángyártott megszakítót nem érdemes venni, csakis gyárit ha találsz (lehetőségeket z25z leírta)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

ETZre nincs is VAPE mágnesgyújtás mert értelmetlen a 200W generátort 120W-ra cserélni. Ami a cseheknél kapható, egy induktív jeladó és egy DC CDI egység ami a gyári generátoros rendszerbe építhető.

Ehelyett tökéletesen megfelel a Mecseki-féle optikai tranzisztoros gyújtás (megszakítóalaplap helyére befér)
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

A VAPE amúgy tényleg drága,bár ha tartós és megbízható,akkor megérné. Ez az egy dolog tart vissza,hogy kifizetnék közel 100 ezer ft-ot,és mondjuk egy-két év múlva behal. Na,akkor tényleg nem érné meg. Akkor inkább a megszakító. Bár ha elmennek 4-5000 km-t az utángyártottak,akkor maradnék a megszakítósnál.
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Köszönöm a segítséget! És a képet is! Örülök,hogy vannak még segítőkész emberek! :-)
A szocimotorosok oldalán azt olvastam,hogy vannak japán,olasz megszakítók is.a megszakító pogácsája lyukas,erről ismerhető fel. Ez igaz? Illetve a textilbakelites megszakító miben különbözik a többitől?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Kondenzátor: bilinccsel együtt eldobandó, a megszakítóra kötöd az 1-es vezetéket. Ezután a trafó 1 és a test közé egy MKP X2 220nF 275VAC fóliakondi.

Kép

Trafóból ilyet használok, párezer km már bennevan http://trabantwartburgalkatresz.eu/alka ... e-12v.html
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Köszönöm a válaszokat!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

a gyári trafóval nem szokott baj lenni, az utángyártottal annál inkább. Ha mégis tönkre megy, akkor bontóból trabant, wartburg trafó jó hozzá. Kondenzátort passzolom a megszakítók egy valag szar amit a boltokban mostanság árulnak. Időnként felbukkan egy hirdetés ahol nagy tételben árulnak gyárit vagy vett valaki ebből többet és osztozkodik mással. Én börzén vásároltam megszakítót amíg nem elektronikus volt a motorom. Ebből nekem a textilbakelites vált be. Nézegesd a börzéket sok jó cuccot lehet kapni, van eseménynaptárjuk is: veteran.hu
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Én leginkább a megszakítók,kondik és gyújtótrafók minőségére lennék kívàncsi,ennek függvényében cserélném le a megszakítós gyújtást. Tartok attól,hogy ez problémás része lehet a motornak. Bár ezt a motort egy barátom újította fel,többségében még gyári alkatrészekből,de nyílván előbb vagy utóbb ezek helyett is kell az utángyártott. Tudnál esetleg jobb minőségű megszakítót?
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Köszönöm a választ,lesznek még kérdéseim! :-)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

ETZZSOLTI1177 írta:Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?
erre a kérdésre nagyon nehéz válaszolni, van ami használható van ami semmire nem jó. Sok dologból pedig inkább érdemes bontott gyárit megvenni, mint utángyártott újat, tételesen ezeket lehetetlen lenne felsorolni. De ha elkötelezed magad az MZ mellett akkor itt jó helyen vagy. A klubtagok zöme óriási tapasztalattal van ez ügyben és ha elakadsz valamiben akkor segítünk. Ha most kezdtél MZ-zni akkor főleg inkább érdeklődj itt mint hogy feleslegesen bevásárolsz valamit. A fórum hozzászólások már nem pörögnek úgy, mint régen, mert sokan a FB MZ csoportban eszmecserélnek. Szóval ha a feltett kérdésedre nem jön azonnal válasz az ne rettentsen el. :-)
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Köszönöm a gyors választ! Nem régen van MZ-m,de szeretem! Az igazsághoz hozzátartozik,hogy hozzáértő kezek újították fel! Amúgy az alkatrészellátás milyen? Van egyáltalán hozzá használható alkatrész?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

az elektronikusnak sok előnye mellett van hátránya is a megszakítóssal szemben, de összességében az én véleményem, hogy: igen. De nem VAPE-ra, hanem egy ilyenre bőven elég: http://www.simson-keletimotor-alkatresz ... risztorral gyakorlatilag plug&play, nem igényel semmilyen átalakítást (csak egy plusz pozitív szálat), sokan használjuk gond nélkül. A hátránya hogy csak sötétben lehet jól beállítani. Viszont töredéke az ára a VAPE-hoz képest.
ETZZSOLTI1177
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2017.06.20. 14:46
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: ETZZSOLTI1177 »

Sziasztok! A segítségetek kérném.
A kérdésem a következő lenne: megéri e lecserélni a megszakítós gyújtást Vape gyújtásra? Mik a tapasztalatok vele? Azért estem gondolkodóba a cserén,mert tartok attól,hogy az utángyártott megszakítók megbízhatatlanok. Esetleg tudnátok nekem segíteni abban,hogy van e ebből az alkatrészből jó minőségű utángyártott,ha van,melyik az?
MZA alkatrészekről vélemény?
A válaszokat előre is köszönöm!
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 511
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

gyümi írta:Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Szerintem azért, mert 6 voltos a rendszered!! Az enyém is ilyen.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

gyümi írta:Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Túl kicsi a feszültség.
A hiba okának megtippeléséhez szükség lesz az akkusaruk közt mért feszültségértékekre lekapcsolt gyújtással, alapjáraton és fordulaton.
gyümi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.06.05. 19:07
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: gyümi »

Sziasztok.

Azt szeretném tudni hogy gyári TS250/1 MZ-nél az index ha alapjáraton bekapcsolom miért kezd el lassan villogni éppen csak láthatóan pislákol és csak magasabb fordulaton villog rendesen.

Előre is köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy
Rendben.Majd privatban kereslek azt megdumaljuk
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

és az ár megfelel neked?ebből nem tudok engedni azért írtam csak ennyit ha érdekel eljösz tárgyalunk részleteket üdv. juragy
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog ia 100%ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok ezért 10et kérnék üdv. juragy
Gyuri engem érdekelne ha úgy dontesz
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

zsaki ha megy én 60ra gondoltam de papir nélkül uj gumim van hátul elól gyári indexek elót uj gyári teló szárak bambi3 kipufogó tőkéletes nyereg első fékrendszer felszerelhető hátsó rugóstsgog 100% ezek mind gyáriak a töbi is az elsőés hátsó lámpa kivételével van még 1 db jó fötengelyem + henger + hengerfej jó menettel+ próságok +van 2 felni ezekért 10et kérnék üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:47-kor.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok villamosságal gondom nincs hogy megdőlött az aksi nem a motor hibája töltővelsem tudtam feltölteni, hat nagyobra nem is gondolok nincs még döntésem hogyan tovább 25be jár le a jogsim ddig még kéne valamivel pörkölni akkor már betöltöm a 60 évet egészségi álapotom miatt nem hiszem hogy meg tudom hoszabbitani a legutóbbi orvosi is okozott némi gondott de a JÓ ember segitett sajnos idei turák kimaradnak még a Bakonyba sem hiszem hogy részt tudok üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.06.06. 23:54-kor.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 490
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
Hejjjjj,ha az enyémnek csak ennyi gondja lenne...... #-o szóval a villatengely minden 2.-ba bele vn rohadva. Az elektromos gondok csak akkor oldódnak meg,ha ki van cserélve a teljes köteg. És mivel fogsz járni,biciklivel? Egy valamire való nyugati 1 millánál kezdődik. Az mz-t azért feléből meg lehet úszni. Persze tény,hogy az alatt viszont nem nagyon! 30-40éves motorok. De ha nem sokat jársz vele,akkor meg nem érdemes egy nagyobb-ba beleölni.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

jura györgy írta:aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
Gyuri ha erre adod a fejed,akkor se papirok nélkül add.
A legegyszerűbb módja az egésznek hogy kivonatod végleg a gépet.
Az nem kerül sokba és mégis papirosként árusithatod.A leendő új tulajnak meg lesz ideje bőven akár rendbehozni(visszahelyeztetni),akár elbontani.
A felsorolt hibákra lehet találni azért megoldást :wink:

Ja és ha már megfordult a fejedben.Mennyire gondoltál árban?
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 490
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr »

szketo írta:Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog. :) Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... :D
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....

Az OT-vizsga nem is sok. :roll: Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása. :-k . Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól. :roll: :-k :?
Értem mit mondasz,de én nem vitrin motorra gondoltam,amit futón visznek a talira. Hanem mindennapos használati motorra.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég