Üzemanyagellátás
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv Urak!
BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben
KOSO karbival kapcsolatban:
Én is vettem még májusban egy 30 mm-es KOSO karbit, most lettek kész rá a közdarabok és a bowden, a napokban érkeztem feltenni a motorra. A beállítás pár perc, majd 20 km tesztkör után gyorsnak mondható, más tapasztalataira hallgatva. Amivel én ráraktam a 251-es ETZ-re, és eddig 240 km-en át hibátlannak érzem: 115-ös főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka (38-as alapjáratival és 120-as főfúvókával érkezik a karbi Kínából)


Valamint egy kis videó a KOSO karbis 251-esemről. itt még nem volt 100%-osra az alapjárat beállítva, azóta kapott egy kis finomítást:
https://www.youtube.com/watch?v=fWGzft_nW_w
BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben
KOSO karbival kapcsolatban:
Én is vettem még májusban egy 30 mm-es KOSO karbit, most lettek kész rá a közdarabok és a bowden, a napokban érkeztem feltenni a motorra. A beállítás pár perc, majd 20 km tesztkör után gyorsnak mondható, más tapasztalataira hallgatva. Amivel én ráraktam a 251-es ETZ-re, és eddig 240 km-en át hibátlannak érzem: 115-ös főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka (38-as alapjáratival és 120-as főfúvókával érkezik a karbi Kínából)


Valamint egy kis videó a KOSO karbis 251-esemről. itt még nem volt 100%-osra az alapjárat beállítva, azóta kapott egy kis finomítást:
https://www.youtube.com/watch?v=fWGzft_nW_w
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Akkor eladom a Bingem és veszek egy zsák koso-t.... 

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Üzemanyagellátás
Kétféle emzés van:akinek van koso karbija,és akinek lesz! 

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ez egy nagyon jó ötlet. Sok embernek hasznára válna az biztos!
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Akár írhatnátok egy részletes cikket erről a koso karbis tuningról. Jó részletesen hogy milyen közdarab meg egyéb cucc (fúvóka) kell hozzá, meg hogy milyen beállításokkal mentek (250ccm, 300ccm esetén). Legalább nem kell minden kérdés után újra leírni 
Na meg az oldalon is lenne tartalom

Na meg az oldalon is lenne tartalom

Re: Üzemanyagellátás
Tegnap volt rá lehetőségem, hogy kipróbáljam a motort hosszabb távon is. Vettem bele egy NGK B8HS gyertyát. Most nem hörgött le érdekes módontybke98 írta:Értem. Köszönöm.KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.


- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Oké rendben.zsakfos írta:Van olyanhell írta:Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta.![]()
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Van olyanhell írta:Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta.![]()
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Oké jó. Rendben van. Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta.
A tűprofilról volt szó annó, de annyiba is maradt a téma...

A tűprofilról volt szó annó, de annyiba is maradt a téma...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Nem hiszem hogy az úszó tengelye sajtolt lenne (értelme nulla, az úszószint így nem állítható). Inkább a lerakódásba ragadt bele. A tengely átmérőjénél kisebb imbuszkulcs szárát ráillesztve óvatosan kocogtatva valószínűleg megindul. Ha nagyon nem, akkor egy kicsit rá is lehet melegíteni az öntvényre.hell írta:Mivel nem tudtam kiszedni az úszó tengelyt és onnantól kezdve semmit(nem mertem nagyon feszegetni) így nem jutottam el odaig, hogy kiderüljön mi a hibája tűszelepnek. A kérdésem, hogy azt hogy lehet kiszedni. Van valami trükje vagy nem tudom. Olyan mintha egyik fele ricnis lenne mint a hátsó féknél. Bele van préselve vagy a fene tudja. Ütögetni meg feleslegesen nem akarom nehogy eltörjön. És azért írtam nem jellemző mert van akinek régebb óta megvan és semmi baja még most sem vagyis senkitől nem hallottam még ilyen gondja lett volna vele. Olyat már nem egy helyről(itt is volt téma párszor az évek alatt), hogy felső tartományban mintha elfogyna a kaja és nem megy a gép a gyári karbival mintha jobb lett volna csak az szétkopott már. Ez nálam is így van. Erre évek óta nem mondott senki sem választ ezt hogy lehetne javítani. Na de most ez nem is a lényeg. Az idegesítőbb, hogyha elfelejtem elzárni a csapot pár perc után elkezd csepegni az anyag...
A "felső tartományban elfogy a kaja" probléma gázállásfüggően a tűpozícióval, tűprofillal vagy főfúvókával van összefüggésben
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Mivel nem tudtam kiszedni az úszó tengelyt és onnantól kezdve semmit(nem mertem nagyon feszegetni) így nem jutottam el odaig, hogy kiderüljön mi a hibája tűszelepnek. A kérdésem, hogy azt hogy lehet kiszedni. Van valami trükje vagy nem tudom. Olyan mintha egyik fele ricnis lenne mint a hátsó féknél. Bele van préselve vagy a fene tudja. Ütögetni meg feleslegesen nem akarom nehogy eltörjön. És azért írtam nem jellemző mert van akinek régebb óta megvan és semmi baja még most sem vagyis senkitől nem hallottam még ilyen gondja lett volna vele. Olyat már nem egy helyről(itt is volt téma párszor az évek alatt), hogy felső tartományban mintha elfogyna a kaja és nem megy a gép a gyári karbival mintha jobb lett volna csak az szétkopott már. Ez nálam is így van. Erre évek óta nem mondott senki sem választ ezt hogy lehetne javítani. Na de most ez nem is a lényeg. Az idegesítőbb, hogyha elfelejtem elzárni a csapot pár perc után elkezd csepegni az anyag...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ezt most nem igazán értem. Ereszt de nem tudod hogy cseréls-e?hell írta: Tűszelep átereszt és valahogy el kell jutni odáig, hogy cserés legyen
A tűszelep a kúpján látható-érezhető váll esetén cserés. Gumikúpos tűszelepnél meg a gumin szintén látható sérülés kell legyen (a BING 84-é nem tudom melyik a kettő közül)
Elkopott, élettartamukat kiszolgált karburátoroknál jellemző probléma (a BING is elkopik ugyanúgy, hiába kerül csilliárd Ft-ba ...)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
És a Bingnek hogyan kell eltávolítani a úszó tengelyét? Tűszelep átereszt és valahogy el kell jutni odáig, hogy cserés legyen. De legalább meglesni mi a gondja lehet hogy átereszt mert mint olvasom nem nagyon jellemző probléma ez...
Re: Üzemanyagellátás
Értem. Köszönöm.KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
Re: Üzemanyagellátás
ÉrtemKILL3R etz írta:Ha gyárira állított úszószinttel túlfolyik, akkor lehet a tűszelep is hibás. Futárnál most vettem (Simsonba) BVF felújítókészletet, abban lévő tűszelep jó minőségű.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ha gyárira állított úszószinttel túlfolyik, akkor lehet a tűszelep is hibás. Futárnál most vettem (Simsonba) BVF felújítókészletet, abban lévő tűszelep jó minőségű. 

Re: Üzemanyagellátás
Értem, köszönöm a tanácsot. Holnap beszerzek egy B8HS gyertyát megnézem azzal, milyen, itthon van egy B7HS de azt írták, hogy az nem jó bele, vagyis megy csak kisebb a hőértékeKILL3R etz írta:Alacsony úszószint, és kis átfolyású benzincsap okozhat ilyet, ami a gondod.
Isolator gyertya elég bizonytalan, NGK B8HS ami nekem bevált. Ha egy mód van rá, próbálj szerezni egy gyári kupuffot, azzal lesz a legjobb a motor.


- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Alacsony úszószint, és kis átfolyású benzincsap okozhat ilyet, ami a gondod.
Isolator gyertya elég bizonytalan, NGK B8HS ami nekem bevált. Ha egy mód van rá, próbálj szerezni egy gyári kupuffot, azzal lesz a legjobb a motor.
Isolator gyertya elég bizonytalan, NGK B8HS ami nekem bevált. Ha egy mód van rá, próbálj szerezni egy gyári kupuffot, azzal lesz a legjobb a motor.

Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Adott egy Etz 251-es motor. Az lenne a probléma, hogy ötödik sebességfokozatban nem pörög 4 ezer fölé, és 100-105 km/h-nál nem is megy többet. Ez azzal a jelenséggel párosul, hogyha tartósan haladok ezzel a 100 km/h-ás sebességgel, akkor egy kis idő után (kb. 5-10 km) a motor olyan mintha lehörögne, mintha keveset kapna vagy nem tudom. Ilyenkor vissza kell venni a gázt mert ha tartom akkor csak rángat.
Nem értem, mert ha keveset kapna, akkor érezhető lenne, amikor 3-ban vagy 4-ben dinamikusan kigyorsítok. Vagy nem? Itt ugyanis szépen húz a motor, és ki is forog rendesen.
Tavaly ment a motor 120-at ami nem rossz de, ahogy olvastam a fórumot ha minden rendben van a kipufogótól kezdve a karburátorig, akkor mennie kellene 130-at. Idén tavasszal lett a karburátor kitakarítva, szimplán azért mert sokan írták, hogy érdemes évente kitakarítani. Minden ki lett szedve belőle, kompresszorral átfújva, és ugyanoda visszatéve. Ezután vissza lett téve a karbi, de elkezdett folyni a túlfolyón a benzin. Szétszedtük és beállítottuk. Tudom hogy 27 és 33 mm között vagy környékén kellene lennie az értéknek, de valahogy ezzel az értekkel sehogy sem volt jó, mindig folyt. Most kb a nagyobbik érték 37 mm-körül van, a kisebb meg ennek megfelelően 6 mm-el alacsonyabban. Az úszószint kb 1-1,5 mm-el kevesebb lett mint volt(felső ponttól mérve 14 mm-től több 1-1,5 mm-el, de ugye a 14 mm az akkor annyi ha benne van az úszó és össze van szerelve, szóval ha végig gondolom, akkor kevesebbnek kell lennie a szintnek, mert növekszik a térfogata az úszó miatt, vagy rosszul gondolom
), és így nem folyik túl. Időközben le lett cserélve a gyertyapipa mert mindig leugrált, valamint egy Isolator 260-as hőértékű gyertya is lett bele téve. Olvastam, hogy a kipufogónak is sok köze van a dologhoz, van ebben egy barkács tompító, lehet az is közbeszól. Csak nem értem, hogy eddig ment, most meg nem
Ja és még azt is olvastam, hogy a tanksapka miatt is lehet, hogyha nem tud rendesen szellőzni, én ezen nem látok szuszogót, és mindig szivárog a benzin is egy kicsit, folyik le a tankon.
A súber tű is egy rovátkával lejjebb lett téve, hogy mélyebbre nyúljon, így tökéletes lett az alapjárat, eddig nehézkes volt beállítani. Ez jelenthez gondot, teljes markolat elfordításnál nincs olyan jelentősége a részterhelésnek nem?
Elnézést, hogy ennyit írtam, csak úgy gondoltam minél pontosabban leírom annál, hatékonyabban meg lehetne találni a hibaforrást.
Köszi előre is a válaszokat!
Adott egy Etz 251-es motor. Az lenne a probléma, hogy ötödik sebességfokozatban nem pörög 4 ezer fölé, és 100-105 km/h-nál nem is megy többet. Ez azzal a jelenséggel párosul, hogyha tartósan haladok ezzel a 100 km/h-ás sebességgel, akkor egy kis idő után (kb. 5-10 km) a motor olyan mintha lehörögne, mintha keveset kapna vagy nem tudom. Ilyenkor vissza kell venni a gázt mert ha tartom akkor csak rángat.
Nem értem, mert ha keveset kapna, akkor érezhető lenne, amikor 3-ban vagy 4-ben dinamikusan kigyorsítok. Vagy nem? Itt ugyanis szépen húz a motor, és ki is forog rendesen.
Tavaly ment a motor 120-at ami nem rossz de, ahogy olvastam a fórumot ha minden rendben van a kipufogótól kezdve a karburátorig, akkor mennie kellene 130-at. Idén tavasszal lett a karburátor kitakarítva, szimplán azért mert sokan írták, hogy érdemes évente kitakarítani. Minden ki lett szedve belőle, kompresszorral átfújva, és ugyanoda visszatéve. Ezután vissza lett téve a karbi, de elkezdett folyni a túlfolyón a benzin. Szétszedtük és beállítottuk. Tudom hogy 27 és 33 mm között vagy környékén kellene lennie az értéknek, de valahogy ezzel az értekkel sehogy sem volt jó, mindig folyt. Most kb a nagyobbik érték 37 mm-körül van, a kisebb meg ennek megfelelően 6 mm-el alacsonyabban. Az úszószint kb 1-1,5 mm-el kevesebb lett mint volt(felső ponttól mérve 14 mm-től több 1-1,5 mm-el, de ugye a 14 mm az akkor annyi ha benne van az úszó és össze van szerelve, szóval ha végig gondolom, akkor kevesebbnek kell lennie a szintnek, mert növekszik a térfogata az úszó miatt, vagy rosszul gondolom


Ja és még azt is olvastam, hogy a tanksapka miatt is lehet, hogyha nem tud rendesen szellőzni, én ezen nem látok szuszogót, és mindig szivárog a benzin is egy kicsit, folyik le a tankon.
A súber tű is egy rovátkával lejjebb lett téve, hogy mélyebbre nyúljon, így tökéletes lett az alapjárat, eddig nehézkes volt beállítani. Ez jelenthez gondot, teljes markolat elfordításnál nincs olyan jelentősége a részterhelésnek nem?

Elnézést, hogy ennyit írtam, csak úgy gondoltam minél pontosabban leírom annál, hatékonyabban meg lehetne találni a hibaforrást.
Köszi előre is a válaszokat!
Re: Üzemanyagellátás
Annyi a különbség, hogy luxokra felcsavarozták krómozott lemez betétet.motrosmano írta:Helló!
Kérdésem az lenne hogy TS 250 típuson belül STANDARD és DELUX variációk tankjai megegyeznek (mint TS 125/150-nél) vagy van eltérés?
Köszi előre is a segítséget!
Üdv.: Jani
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Üzemanyagellátás
Helló!
Kérdésem az lenne hogy TS 250 típuson belül STANDARD és DELUX variációk tankjai megegyeznek (mint TS 125/150-nél) vagy van eltérés?
Köszi előre is a segítséget!
Üdv.: Jani
Kérdésem az lenne hogy TS 250 típuson belül STANDARD és DELUX variációk tankjai megegyeznek (mint TS 125/150-nél) vagy van eltérés?
Köszi előre is a segítséget!
Üdv.: Jani
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Üzemanyagellátás
Mondom,hogy jobb nem véletlenül használom heti 20-as ával(fűnyíró gépek és a motorokba is) de néha megesik,hogy véletlenül MOL kerül a kannámba(ha sürgős és nincs más) észre is veszik a gépek".popitty írta:Uraim!
Csak érdekesség képen írom, hogy egy korábbi gondolat - váltást olvastam a jobb minőségű és zöld színű OMW üzemanyagról. Nos én azóta ami kb 1 hónapja vagy több volt csak osztrák üzemag-ot tankolok és igaz korábban de eljutottam odáig, mivel a motorom szinte egyáltalán nem füstölt, hogy egy alkalommal az hittem nem tettem olajat a benzinbe. De tettem. Csak igaz lehet, hogy jobb ez a nafta!
üdv
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 214
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Uraim!
Csak érdekesség képen írom, hogy egy korábbi gondolat - váltást olvastam a jobb minőségű és zöld színű OMW üzemanyagról. Nos én azóta ami kb 1 hónapja vagy több volt csak osztrák üzemag-ot tankolok és igaz korábban de eljutottam odáig, mivel a motorom szinte egyáltalán nem füstölt, hogy egy alkalommal az hittem nem tettem olajat a benzinbe. De tettem. Csak igaz lehet, hogy jobb ez a nafta!
üdv
Csak érdekesség képen írom, hogy egy korábbi gondolat - váltást olvastam a jobb minőségű és zöld színű OMW üzemanyagról. Nos én azóta ami kb 1 hónapja vagy több volt csak osztrák üzemag-ot tankolok és igaz korábban de eljutottam odáig, mivel a motorom szinte egyáltalán nem füstölt, hogy egy alkalommal az hittem nem tettem olajat a benzinbe. De tettem. Csak igaz lehet, hogy jobb ez a nafta!
üdv
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Mert neked eggyel nagyobb Keihined vanKILL3R etz írta:Elvileg 1-1be belemegy a gyári csonkba, legalábbis nekem a Keihin ugyanaz a méret.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Elvileg 1-1be belemegy a gyári csonkba, legalábbis nekem a Keihin ugyanaz a méret. 

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Vagy kapok ismerőstől rajzot, akinek már van KOSO karbija, vagy ha megjön a karbi, összemérem a BVF-fel, és az alapján készítekAthem írta:Közgyűrűket, hogyan csinálsz hozzá? Van leírásod, vagy ha kérek csinálsz nekem is?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Közgyűrűket, hogyan csinálsz hozzá? Van leírásod, vagy ha kérek csinálsz nekem is?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
"Én azt nem értem, hogy hogyan befolyásolja a nyélgázas üzemedet a tű!? Olyankor elvileg csak a főfúvóka számít.
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot"
Végül meglett
Tű legfelülre, főfúvókát csökkentettem 130-asra...
Rendesen kap felül, 115-ös tempónál is nyugodt vagyok, mert 90 felett az eddigieknél érezhetően jobban gyorsul, és szép a hangja is. Városban enyhén többet kap, de nem mocskolja be a gyertyát. A motoros felvonulást szombaton bírta a gyertya, ami megnyugtató számomra
Nemrég tudtam fogyasztást számolni
14,85 literrel pöfögtem el 257 km-t, így 5,78 liter/100 km átlag jön ki. Ennyit tudtam kihozni a csatosból úgy, hogy rendesen kap a motor
Szerintem nem rossz, a cél, hogy 6 liter/100 km alá beférjek, meglett
Egy rovátkával visszatett tűvel 140-es főfúvókával is kevesellte a keveréket 90 km/h felett, 110-nél meg már olyan visítós hangja volt, hogy bármilyen szélzajban hallottam. Valamint ha visszatett tű (és 140-es főfúvi) mellett meghajtottam tartós 90-100 km/h-val 10-15 km-en keresztül, a végén a gázt picit visszaengedve, lassításkor visszakopogott a dugó. Ezek most nincsenek teljesen felemelt tűvel, rendben van, az 5,8-as fogyasztás is a általam behatárolt 6 literen belül van, a csatossal itt végeztem
Nem eredeti tűvel csodát nem szabad várni...
Aztán ha megjön a KOSO 30 mm-es karburátor, megcsinálom hozzá a közgyűrűket, és megy fel a 251-es ETZ-re
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot"
Végül meglett
Tű legfelülre, főfúvókát csökkentettem 130-asra...
Rendesen kap felül, 115-ös tempónál is nyugodt vagyok, mert 90 felett az eddigieknél érezhetően jobban gyorsul, és szép a hangja is. Városban enyhén többet kap, de nem mocskolja be a gyertyát. A motoros felvonulást szombaton bírta a gyertya, ami megnyugtató számomra
Nemrég tudtam fogyasztást számolni
14,85 literrel pöfögtem el 257 km-t, így 5,78 liter/100 km átlag jön ki. Ennyit tudtam kihozni a csatosból úgy, hogy rendesen kap a motor
Szerintem nem rossz, a cél, hogy 6 liter/100 km alá beférjek, meglett
Egy rovátkával visszatett tűvel 140-es főfúvókával is kevesellte a keveréket 90 km/h felett, 110-nél meg már olyan visítós hangja volt, hogy bármilyen szélzajban hallottam. Valamint ha visszatett tű (és 140-es főfúvi) mellett meghajtottam tartós 90-100 km/h-val 10-15 km-en keresztül, a végén a gázt picit visszaengedve, lassításkor visszakopogott a dugó. Ezek most nincsenek teljesen felemelt tűvel, rendben van, az 5,8-as fogyasztás is a általam behatárolt 6 literen belül van, a csatossal itt végeztem
Nem eredeti tűvel csodát nem szabad várni...
Aztán ha megjön a KOSO 30 mm-es karburátor, megcsinálom hozzá a közgyűrűket, és megy fel a 251-es ETZ-re
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
Én azt nem értem, hogy hogyan befolyásolja a nyélgázas üzemedet a tű!? Olyankor elvileg csak a főfúvóka számít.Tony91 írta:No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor
1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna
2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.
Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en
Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as
Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett
A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is
Mit gondoltok?
Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Csak a probléma az, hogy a tű helyezgetésével változnak ennyire drabálisan a dolgok. Ezért tippelek a tű profiljáraKILL3R etz írta:Nem is biztos, hogy a tű, lehet a keverőcső a kopottas. Nekem úgy-ahogy sikerült belőni, talán 145-ös főfúvóka van benne...
Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...
MrDok:
Amíg nincs olyan gép elérhető közelségben, amin le tudom gyártatni/gyártani, nem tudok előrébb lépni... Keresek lehetőségeket, beszélgetek esztergályos és CNC-s ismerősökkel, eddig 2 kísérlet volt (Igen, E400-as esztergán is próbáltuk, de az átmérő/hossz arány miatt akkora kihajlása van a darabnak, hogy esélytelen méretet tartani)
Szopok a csatossal, mióta eltört az eredeti tűje, elhiheted, hogy én is szeretnék normális tűt, mert mikor még gyári blokkom volt, és az eredeti tű volt a csatosban, olyan volt, mint az álom. 5,1-es átlagfogyasztás az Erdély túrámon, és nem kapott sehol sem kevesebbet a kelleténél, belőttem a könyvben leírt adatokra, és jó volt
De ha nincs eszközöm hozzá, csodát nem tudok művelni...
Ha valakinek van ötlete, szívesen továbbküldök neki minden műszaki rajzot és 3D modellt (AutoCAD és hagyományos rajzot szkennelve)
Amint írtam, májusban még 2 lehetőséggel ki lesz próbálva, ha azzal sem megy, akkor részemről ennyi volt. Pedig már anyagot is szereztem hozzá, abból kísérletezünk jelenleg
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A KOSO a Keihin PWK 28 másolata. Ebből kiindulva gyártják a teljes palettát, még a 30mm feletti (eredeti Keihinből a "kicsi" sorozattól több helyen eltérő) változatokat is.
Szóval valami hasonló lesz a tied is, ha nem is pont ugyanaz.
Szóval valami hasonló lesz a tied is, ha nem is pont ugyanaz.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nem is biztos, hogy a tű, lehet a keverőcső a kopottas. Nekem úgy-ahogy sikerült belőni, talán 145-ös főfúvóka van benne...
Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...
Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Na ja. Ehhez várjuk azt a bizonyos gyári után méretpontosan készült mennyei távolságokban létező súbertűt.Tony91 írta:No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor
1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna
2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.
Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en
Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as
Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett
A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is
Mit gondoltok?
Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek
A csatos karbit ez miatt én sem tudtam belőni rendesen.
Nincs alkalmas tű hozzá.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor
1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna
2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.
Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en
Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as
Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett
A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is
Mit gondoltok?
Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor
1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna
2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.
Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as
Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett
A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is
Mit gondoltok?
Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Tony, link?
[/quote]
https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 12422.html
Ezt rendeltem, megjegyzésbe odaírtam, hogy "KOSO 30 mm PowerJet"
Plusz rendeltem hozzá alapjárati-és főfúvóka készletet is

https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 12422.html
Ezt rendeltem, megjegyzésbe odaírtam, hogy "KOSO 30 mm PowerJet"
Plusz rendeltem hozzá alapjárati-és főfúvóka készletet is
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm,de az akkor csak véletlen.
Tényleg te már mentél vele egyszer.
Tényleg te már mentél vele egyszer.

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
[
Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzá
Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h[/quote]
Az a motor remekül megy!
Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzá

Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h[/quote]
Az a motor remekül megy!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzásell írta:
Köszi a választ, sokat kellett bíbelődni a hangolással? Tű vele együtt van, vagy külön kellett rendeln? És persze gondolom már kitapasztaltad milyen a jó bele, menetteljesítménye ( használati fordulattartományra gondolok) és fogyasztása módosul valely irányba?

Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Hopp, közben bocsánat, nem frissítettem az oldat, részben már volt is válasz.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a választ, sokat kellett bíbelődni a hangolással? Tű vele együtt van, vagy külön kellett rendeln? És persze gondolom már kitapasztaltad milyen a jó bele, menetteljesítménye ( használati fordulattartományra gondolok) és fogyasztása módosul valely irányba?zsakfos írta:Ja.sell írta:Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?
2 szezont nyomtam már vele![]()
Nekem bejött
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A gázbowden vége az eredeti 5mm helyett 2.5mm hosszú kell legyen (korong alakú helyre kell beakasztani így nem lóghat túl), a huzal hossza 10mm-rel kisebb mint ami a BVF-hez kell. Csípőfogóval és forrasztópákával könnyen megoldható a dolog. A visszahúzó rugó sokkal gyengébb mint a BVF-é, így könnyen csúszó teflonos bowdentok (bicikli fékbowden) ajánlott.
A karburátor bal oldalán van a szivatógomb. Próbálkoztam bowdenes beépítésével de egyrészt a "mechanika" már nem kapható (egumotorsnál volt) másrészt nem is volt jó bele (kisipari lehetett, a dugattyú alja felhúzott állapotban sem érte el a csatorna nyílását). Tehát leginkább leszerelendő a kormányról is
A közgyűrűt gyártatni kell, én egy már átalakítottat vettem egy fórumtárstól, így ennek a legyártására nem tudok ötletet (ő már nem vállal)
Alapjárati fúvókákat ajánlok még mellé venni, én elég sokat szívtam ezzel a résszel, a hozzá adott 38-as valószínűleg túl nagy (inkább 35 vagy akár 32 lesz a jó)
Ilyen formájú való hozzá ("pwk idle jet" vagy "pwk slow jet" szöveggel érdemes keresni)

A főfúvóka szintén nagy lesz, de a BVF-féle jó a Zsaki által linkelt típushoz (más szállítóknál ez eltérhet, gyártónként változó hogy ezt vagy az újabb fajta vastag hasáb alakút használják)
A karburátor bal oldalán van a szivatógomb. Próbálkoztam bowdenes beépítésével de egyrészt a "mechanika" már nem kapható (egumotorsnál volt) másrészt nem is volt jó bele (kisipari lehetett, a dugattyú alja felhúzott állapotban sem érte el a csatorna nyílását). Tehát leginkább leszerelendő a kormányról is

A közgyűrűt gyártatni kell, én egy már átalakítottat vettem egy fórumtárstól, így ennek a legyártására nem tudok ötletet (ő már nem vállal)
Alapjárati fúvókákat ajánlok még mellé venni, én elég sokat szívtam ezzel a résszel, a hozzá adott 38-as valószínűleg túl nagy (inkább 35 vagy akár 32 lesz a jó)
Ilyen formájú való hozzá ("pwk idle jet" vagy "pwk slow jet" szöveggel érdemes keresni)

A főfúvóka szintén nagy lesz, de a BVF-féle jó a Zsaki által linkelt típushoz (más szállítóknál ez eltérhet, gyártónként változó hogy ezt vagy az újabb fajta vastag hasáb alakút használják)
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Üzemanyagellátás
Értettem, és rendelek is. Kínait. Ha zsakinak 2-őt vitt akkor nekem elég lesz 4-re is.aronpfabian írta:Igen, ez egy működő dolog, nagyon rá vannak állva a kínaiak. Fillérekért van a karbi meg az alkatrész is, és egész értelmesen behangolható MZ-re. A Polini PWK alkatrészek is jók hozzá (kivétel a főfúvóka, az a BVF-ével egyező méret), tehát pl. tűből az összes létező profil rendelhető PONTOSAN legyártva, 1-2000 Ft/db-ért.
Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?

A szívató részt átalakítás nélkül lehet bele oktojálni ebbe a karbiba?
A linkelt karbi mellé érdemes valamit venni? A közgyűrűt kapom hozzá, vagy hol keressek?
A gázbovdenen, mit kell tuningolni pontosan, mert nem teljesen értem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Igen, ez egy működő dolog, nagyon rá vannak állva a kínaiak. Fillérekért van a karbi meg az alkatrész is, és egész értelmesen behangolható MZ-re. A Polini PWK alkatrészek is jók hozzá (kivétel a főfúvóka, az a BVF-ével egyező méret), tehát pl. tűből az összes létező profil rendelhető PONTOSAN legyártva, 1-2000 Ft/db-ért.
Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?
Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
sunbim írta:
Tony, link?
Laci az aliexpress tele van ezekkel.
pld:
https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 9cee938554
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ja.sell írta:Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?
2 szezont nyomtam már vele

Nekem bejött
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Üzemanyagellátás
Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Tony91 írta:Én egy hete vettem KOSO 30 mm-es karburátort, május első hetére megérkezik. Közgyűrűk kellenek hozzá szívó és légszűrő oldalról, egy kis gázbowden alakítás, és készAthem írta:Jelenpillanatban a BING 84/30/110A-01 37.600 Ft + 5000 Ft posta és utalási költség.(ebay item number:321901870910)
Én nagyon hezitálok hogy BVF karbi felújítás, vagy ez a Bing. Megmondom őszintén, könnyebben döntenék, ha valaki csinálna részterheléstűt BVF-hez lehet felújítanám akkor már... Ha nem akkor vennék Binget, vagy mikunit, vagy mást olcsóbban 10-12E magyar pénzért ami átalakítás nélkül is jó a szívócsonkra.
Jaa igen, 23 dollár...
Tony, link?

- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Én egy hete vettem KOSO 30 mm-es karburátort, május első hetére megérkezik. Közgyűrűk kellenek hozzá szívó és légszűrő oldalról, egy kis gázbowden alakítás, és készAthem írta:Jelenpillanatban a BING 84/30/110A-01 37.600 Ft + 5000 Ft posta és utalási költség.(ebay item number:321901870910)
Én nagyon hezitálok hogy BVF karbi felújítás, vagy ez a Bing. Megmondom őszintén, könnyebben döntenék, ha valaki csinálna részterheléstűt BVF-hez lehet felújítanám akkor már... Ha nem akkor vennék Binget, vagy mikunit, vagy mást olcsóbban 10-12E magyar pénzért ami átalakítás nélkül is jó a szívócsonkra.
Jaa igen, 23 dollár...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég