Hol láttad ilyen olcsón? Már jópár hónapja 65.000Athem írta:Ezt Tony91 mondta, vagy honnan gondolod? Én várok türelmesen. Nagyon nem mind1, hogy 43E-ért veszek új Bing karbit, vagy pár ezerért eredeti szerű tűt.

Hol láttad ilyen olcsón? Már jópár hónapja 65.000Athem írta:Ezt Tony91 mondta, vagy honnan gondolod? Én várok türelmesen. Nagyon nem mind1, hogy 43E-ért veszek új Bing karbit, vagy pár ezerért eredeti szerű tűt.
Tony91 írta:csoka írta:Üdv!Hogy állsz a gáztűkkel Tony91?Nekem 6db kellene...több ismerős is kérte,hogy ha van rendeljek nekik is.
Szia!
Jelenleg ott tartunk, hogy agyalni kell a dolgon erősen. A kúp kivitelezhető lenne, viszont a 2,5 mm-es alapátmérő forgácsolással történő kialakítása nagy falat lenne még ezzel a precíziós CNC esztergával is. Jelenleg oda lyukadtunk ki, hogy ezt forgácsolással nehezen lehet kivitelezni. Nem tudom, mikor és mennyire tudok haladni a dologgal, ígérgetni meg nem akarok.
A nem indulásnak más oka is lehet.Szeki írta:Sziasztok!
Átzavartak ide a kérdésemmel.
TS 125 re ráraktam egy vadi új ETZ 125 karbit amit előtte kitisztítottam mert sokáig állt.
Pöpec beindult és mentem is vele pár km-t, isteni volt hogy tök jó alapjárattal bírt, amit magam lőttem be.
Leállítottam, azt másnap semmi. Nem indult be. A kipufogó könyök és a cső talinál csepegett a benzin. Karbi szét - össze, szikra atom, de semmi. Se rúgásra se tolásra. Tiszta ideg lettem.
Vissza raktam a TS karbit és azzal röff.
Nem tudom mi lehet a baj. Mondjuk a szivató bovdent nem cseréltem ki csak a gázbovdent, de ellenőriztem és rendesen vissza zárt.
Meg még annyit had kérdezzek, hogy a két karbi fúvókáinak méretei mások. Ez is baj lehet
Köszi előre is.![]()
![]()
![]()
MrDok írta:Esküszöm,ennyi idő alatt, ha a kezedben morzsolgatsz egy megfelelő hosszúságú réz pálca darabot, már simán elkopott volna a vége úgy, hogy alkalmas legyen súbertűnek.z25z írta:Annyit vakaróztok egy vacak tollbetéten, hogy ennyi idő alatt és erővel már rég rá lehetett volna faragni egy injektort![]()
![]()
Esküszöm,ennyi idő alatt, ha a kezedben morzsolgatsz egy megfelelő hosszúságú réz pálca darabot, már simán elkopott volna a vége úgy, hogy alkalmas legyen súbertűnek.z25z írta:Annyit vakaróztok egy vacak tollbetéten, hogy ennyi idő alatt és erővel már rég rá lehetett volna faragni egy injektort![]()
![]()
csoka írta:Üdv!Hogy állsz a gáztűkkel Tony91?Nekem 6db kellene...több ismerős is kérte,hogy ha van rendeljek nekik is.
Köszi ez számomra mindent megmagyaráz,ha Körmend felé visz az utam(havonta egyszer)ott szoktam benzint vételezni mivel ugyan azért az árért arra már a sógorék tartálykocsijai járnak,ha nem jutok el arra akkor megteszi a Székesfehérvári is de az már MOL szállítás de akkor is valahogy jobb.Kb egy 20l a beszerzés az elég két hétre a fűnyírókba de ha kifogy az MZ az is azt kap és nincs benne kellemetlen dolog pl víz vagy sok etanol.Sajnos sok kis kúton ez nem mondható el talán a benzin még csak csak de a gázolaj! Tankoltam a teherbe szükségből valahol a világ végén talán helló tank vagy ilyesmi kb egy 10km és már kihagyogatott pedig régi adagolos a kicsike és jött a telephelyen a szűrő és a vizsák tisztítása.A szerelők szerint még szerencsés voltam mert csak redva volt és nem valami savazott mű akármi sok éves tapasztalatom szerint Bp és környéke tiszta ebből a szempontból ott nincs huncutság én még nem tapasztaltam ilyent legalább is a nagy kutaknál.Szebik András írta:Az alap benzin mindenhol ugyan az. Az adalék miatt lesz színes a benzin és más a tulajdonsága. A gyengébb kutaknál épphogy csak a szükséges követelményeket tartják be, shell és omw-nél kicsit fölé mennek. Ez elég a különbséghez. Valamint nem mindegy hogy a benzint hol mixelik. Körül-belül Győr és Komárom között van egy választóvonal. Győrbe még Schwechat-ról hozzák az osztrák benzint, Komáromba már a saját telepükön keverik esetleg százhalombattai a lötty.
A régi föld alatti tartályokba simán csoroghat egy kis kondenzvíz esetleg a gázvissza szívásból is kerülhet bele.
A kétüteműnél teljesítményben érezhető a teljesítménykülönbség, a gyengébb üzemanyagtól függően 5-10% is lehet. Fogyasztása nekem nem változott talán csak 1-2 dl-t.
Négyüteműnél egy hajszálnyi a teljesítménykülönbség van, de annál inkább a fogyasztásban lehet észrevenni.
Kúton belül sem mindegy melyik üzemanyagot tankolod, mert, lehet 95 és 100-as oktánszámú üzemanyag között nagy külöbséget fogsz érezni, de lehet semmi eltérés nem lesz. Ez nagyban a géptől is függ.
Jól tudod!Régen,ha víz volt a tüzelőanyag rendszerben,1-2Liter tiszta alkoholt öntöttünk a teletank benzinbe,és a víz eltünt.sell írta:Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de az alkohol vizet köt meg, az alkohol ( még ha vízes is) pedig oldódik a benzinben, ezért magasabb etanol tartalommal több vizet is lehet a benzinnel együtt eladni.
Egy a lényeg tök mindegy hogy hol tankolok ezek szerint nincs különbség,az viszont rejtély miért rozsdásodik be azoknak a motoroknak a tankja amelyek egy bizonyos helyen tankolnak?Lehet ott a kezelők ügyeskednek valamivel?És ez a szín dolog is ma kipróbáltam a MOL sárga az OMV meg zöld ezek szerint tesznek bele valamit ha ugyan az a beszálíto akkor is és a szaguk is más megint a sógorok javára.Athem írta:Én csak annyit szólnék hozzá, hogy amíg külföldön pl. Ausztria, Németo., Szlovénia, Szlovákiában jobbak az utak mint itthon, és több az autópálya is addig, kevesebb a fogyasztást mérhetünk. Ez kicsit olyan nekem, mint a belföldi ALDI-s LIDL-is termékek VS. Külföldi német ALDI és LDL termékei... Pedig ugyan az-az elvárás és minőség mind 2 országban ezen boltok tekintetében.
Így a benzinnek a Minősége is ugyan az, mint itthon OMW tekintetében... Se szagra, se színre, se adalékba nem jobb... Nálunk ugye a MOL Az egyed uralkodó. Mert a Shell is a Lukoil is (Baranyában tuti) a MOL-tól vesz naftát... De a MOL kúton ha tankolok valamiért 1 literrel többet eszik 100km-en bármilyen jármű. Ugyanazzal a vezetési stílussal... A Shell, OMW, Lukoil kutaknál meg egyformán tartja magát. De az itthoni OMW is ugyan azt a benzint tartalmazza. Nem jobb. Ha meg mégis annyira elenyésző szvsz. hogy ezt mi úgy sem vesszük észre, a gyertyán és a hengerfejen sem... Amivel Mértem ezeket az adatokat:
Daewoo Nubira 1.6 (2004) 6,5L/100km,
VW Golf CL 1.4 (1994) 5L/100km ,
Gilera RC 50 (1994) 7L/100Km ,
MZ ETZ 250 (1988) Bejáratás alatt de kb. 6-6,5L/100km
Nem tagadom amit írsz abban is van igazság mivel a különbség nem számottevő egy átlag motornál a hobbi gépeknél meg évi pár ezer km mellet semmi.Nekem is gyakorlatilag elmegy bármivel az MZ de ha lehet válogatni? És a nevezet márka tényleg finomabb"egy hajszállal több benne a graft" akkor miért használjak ugyan annyiért olyant ami csak átlagos...És az is tény vannak olyan kutak ahol kicsit hígabb az a benzin pl etalon ne agy isten víz,sajnos itt a környéken erre is van bőven példa,sokszor amikor javítani hoznak hozzám paripákat karbi problémákkal elég egy kérdés hol és mikor tankolt a kuncsaft és már látom is a redvás szét oxidálódott fúvókát-tűszelepet úszót és a fúl rozsdás tankokat.zsakfos írta:"A gyakorlati tapasztalat az nem hazudik"
Nekem meg az a tapasztalatom MZ esetében hogy mindig ott tankoltam eddig ahol éppen megkivánta.Nem válogattam.Karbival gyertyaval évek óta semmi gondom.
Szia először is boldog névnapot,a kérdésed egyáltalán nem felesleges és nem buta.Tudod én is OMV párti vagyok és csak azt használom mivel nekem nagyon bevált amit bizonyítani is tudok! Nem vagyok vegyész se mérnök de a gyakorlati tapasztalat az nem hazudik:van egy kis cégem ami kerttáplással foglalkozik(füvet nyírok) szezonba akár napi 5-8 órán át is megyek a gép mögött és eleinte azt tankoltam ami nekem is a közelembe volt ez egy fix területre vetítve kb 2liter szokott lenni egy jó márkájú önjáró gépbe és egyszer véletlen OMV került a kanába és láss csodát a gép kisebb gázzal ment és kb 1,5 literrel is beérte.Ezt többször is teszteltem és minden esetbe a sógorok anyaga nyert.Ezek szerint van mégis benne valami,kb két éve már csak OMV van a gépparkomba de büszkén állíthatom se dugulás se gyertya slussz nem volt azóta se és pl a feleségem 1,3 Fiestája(ami kényes a benyára) is sokkal szebben muzsikál ezzel mid pl a Mol 95 el és ez se drágább semmivel sőt.kovacssan88 írta:Sziasztok ma voltam egy MZ-s márkatársnál és meglepődve láttam nála a műanyag kannába bizony zőld"benzin lötyögött(tiszta keveretlen 95-ős) mikor rákérdeztem miért is ilyen nevetve csak annyit mondott:OMV ő csak ezt veszi és használja mert ez a jó! Őszintén megmondom nincs ilyen tapasztalatom a szgk-ba ott tankolok ami útba esik(2013 1,4 Astra)annak nem volt még panasza soha de mi ez a benzin válogatás van valós alapja vagy csak egy beképzelt úri huncutság?És mért pont OMV és az mért zőld és nem sárga mind a Mol? Érdekelne de eddig nem mertem megkérdezni nehogy nagy butaságot kérdezzek.
Lehet belőle nekem is abból vanMrDok írta:Réz hegesztőpálca. Kapsz szálra is. Néztem, jó anyag a tűnek. Jó a vastagsága is.Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű..........
Réz hegesztőpálca. Kapsz szálra is. Néztem, jó anyag a tűnek. Jó a vastagsága is.Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű..........
Én valami ilyesmiből ki merném esztergálni:Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Pontosan erre a tűre gondolok de amit én mértem nem 2,5mm hanem csak 2,3mm vastag ha neked a 2,5 vastagság. A régi BVF eredeti karbi tű mérete már korábban írtam átm: 2,3 mm, hossz 76mm / a más konstrukció miatt/ a hegyes végének átmérője 2mm egyebekben az alak megegyezik. A MOFAKERES 2.3mm vastág, 6,2mm hosszú és ami feltűnő a hegyes végének átmérője 1 mm. Egyébként valamikor tűt úgy csináltunk, hogy befogtunk egy nem nagyon kotyogós tokmányú fúrót satuba, a tokmányba réz hegesztőpálcát és nem durva "smirglivel" szépen megformáztuk a tűt. A végén a bemarásokat háromszög- és lapos tűreszelővel megalkottuk. A lényeg, hogy a tű végének átmérője egyezzen a gyárival ugyanakkor egyeznie kell a vastagodás kezdetének és végének ami megadja a szöget. Most ehhez már nincs türelmem ezért egy régi tűt fogok átalakítani ehhez a MOFAKERES 24N2-es rémhez. Valami lesz. Láttam a képeket a tűről de nekem azért kellene egy eredeti, hogy lássam nincs-e eltérés és esetemben nem egy nem belevló tűvel van szerelve és ezért szívok.aronpfabian írta:Szerintem popitty a 2,5A513 jelű (22N2 ETZ125) tűre gondolt. Erről a típusról még nem láttam méreteket.
Már írtam korábban: Ha kapok más eredeti tűt, be tudom azt is méretni laborbanaronpfabian írta:Szerintem popitty a 2,5A513 jelű (22N2 ETZ125) tűre gondolt. Erről a típusról még nem láttam méreteket.
Korábban feltettem a kész 3D testmodellt, a 2D méretezett műszaki rajzot kézzel, és AutoCAD-del megrajzolva. Többet hova csináljak?popitty írta:Valaki nem tudna feltenni egy subertű fotót mondjuk az alábbiak szerint,Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Valaki nem tudna feltenni egy subertű fotót mondjuk az alábbiak szerint,Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Várj-várj lehetett 92-es is.. azért kérdeztem, hogy biztos vagy-e benne, mert találtam ráutaló jeleket, hogy volt 92-es is. Erre felénk ugyan csak 86-os keverék volt 1990 előtt, de az egyik cikkben szereplő képen van 92-es kútfej, mellette meg külön a keveréké.. a tartály meg igen valószínű, hogy ugyanaz.aronpfabian írta:És igen! 91. Rosszul emlékeztem.
Biztos vagy benne?aronpfabian írta:A 80-as évek végétől már 92-es (is) volt a keverék. Erre már én is emlékszem
Sass Pál írta:Ha jól emlékszem, akkor amikor ezeket a motorokat tervezték, még nem is volt 95-ös benzin. A gyári utasításban 88-as benzint javasoltak, de mivel nálunk nem volt ilyen ezért vagy 86-os normált, vagy 92-es szuper benzint tankoltunk. Arra viszont már nem emlékszem, hogy a keverék kút az milyen oktánszámú benzinhez keverte az Arol 2t-tsell írta:Hali, az én tapasztalatom, 4t- vel volt. Munkás motor (4t yamaha) elsőre az tünt fel ,vègre 10km/h többet ment és köztes kis terhelèsen viszont mintha lassabban reagált volna. Kis idő mulva kb egy hèttel a tankolás után ès kb 80km után elkezdett kopogòsan járni, főleg alapjárat körül volt csúnya hangja. Èn alig vártam , hogy kifogyjon. Nekem nem vált be. ( királyi benzinkùton tankoltam) miután újból tankoltam 95-öst ,a tünetek elmúltak ,így nem is foglalkoztam különösebben az okokkal.
Ha jól emlékszem, akkor amikor ezeket a motorokat tervezték, még nem is volt 95-ös benzin. A gyári utasításban 88-as benzint javasoltak, de mivel nálunk nem volt ilyen ezért vagy 86-os normált, vagy 92-es szuper benzint tankoltunk. Arra viszont már nem emlékszem, hogy a keverék kút az milyen oktánszámú benzinhez keverte az Arol 2t-tsell írta:Hali, az én tapasztalatom, 4t- vel volt. Munkás motor (4t yamaha) elsőre az tünt fel ,vègre 10km/h többet ment és köztes kis terhelèsen viszont mintha lassabban reagált volna. Kis idő mulva kb egy hèttel a tankolás után ès kb 80km után elkezdett kopogòsan járni, főleg alapjárat körül volt csúnya hangja. Èn alig vártam , hogy kifogyjon. Nekem nem vált be. ( királyi benzinkùton tankoltam) miután újból tankoltam 95-öst ,a tünetek elmúltak ,így nem is foglalkoztam különösebben az okokkal.
Ha már tönkretetted a gyári tűt, rá fogsz jönni hogy nem csak az van teljesen elméretezve a mofakeres sz.ron. De akkor már késő lesz.popitty írta:Ha valaki hasznosítani tudja vagy van ötlete!aronpfabian írta:A MOFAKER-es tűvel legfeljebb varrni tudsz, de még arra se igazán jó... ez a karbi se volt egy főnyereményha jó a gyári csak zörög, tedd vissza azt.
A diagnózis: az eredeti BVF 24N2-es karbiban a tű átmérője 2,3 mm a hossza 76 mm. A MOFAKERES 24N2-es barbiban a tú átmérője 2,3 mm a hossza az eltérő konstrukció miatt 62 mm de mélységben addig ér le mint az eredeti BVF karbiban a tú. Ám a feltűnő különbség a két tű alakja között van. Az eredeti BVF karbi tűvégének átmérője 2 mm a MOFAKER-es 1 mm és meredeken vastagodó a 2,3 mm-es átmérőre. Logikus, hogy miközben a tű alapjárati helyeztben van a vékony tűvég miatt akkor is sokkal több űzemag-ot enged át mint az BVF karbi így nyilvánvalóan üzemag dúsabb lesz a keverék. Na most mi van. Hát az van, hogy egy régi tűt le fogok vágni 62 mm-re a rovátkákat belevágom és meg látom mi lesz belőle. Hátha...
Egyébként a motoromon a régi karbi van és tökéletesen működik. De, ezzel nem vagyok egyedűl ha jó valami miért ne rontsan el. Akartam egy új karbicseket.
Ha valaki hasznosítani tudja vagy van ötlete!aronpfabian írta:A MOFAKER-es tűvel legfeljebb varrni tudsz, de még arra se igazán jó... ez a karbi se volt egy főnyereményha jó a gyári csak zörög, tedd vissza azt.
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég