Ha jól tudom csak gyártott. Merthogy kalandozik.aronpfabian írta:
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.
Most Szabi az egyetlen szaki a témában. Sub kötőjel ee.
Ha jól tudom csak gyártott. Merthogy kalandozik.aronpfabian írta:
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.
Akkor ez egy régebbi példány. Mindkét visszajelzőfoglalat testfüggetlen, úgyhogy mindegy melyik melyik. Amelyiknek halványabban sárgás a lencséje azt nevezd ki üresjelzőnekThomas10100 írta:A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyikDe majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?
Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba.
Lehet félreértettem valamit akkor. Az elvi kapcsolás természetesen azonos, de a konkrét kábelezés (hossz, csatlakozások, stb) nagyon eltér.zsakfos írta:Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást?aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf![]()
![]()
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?
Ezen most jót derültem
1. évjáratfüggő. Ha az egyik zöld a másik kék, akkor a zöld a kombinált index-töltés, a kék meg a távfény. Ha mindkettő sárgás, akkor az egyik a piros index-töltés, a másik a sárga üresjelző (és kiegészítő kék távfényvisszajelzőt kell beépíteni pl. a kormánykupakba)Thomas10100 írta:Sziasztok!
Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?
Köszönöm a segítséget!
Nagyon helyes.Nem kell rögtön feladni,meg különben sem lehet az annyira rossz.Thomas10100 írta:Most már összehozom azzal ha egyszer megvettezsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod
Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást?aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Most már összehozom azzal ha egyszer megvettezsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod
Igen, a kürt testje (31b) csak átkötés, a kapcsolóba nincs bekötve. Ezt nem szabad összekötni a lámpafej testpontjával mert akkor folyamatosan dudálni fog amikor gyújtáson vanThomas10100 írta:Arról esetleg van leírás hogy a gyújtáskapcsolón melyik szám hogyan van kapcsolva, és minek a kimenete.
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?
Köszönöm!
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.Thomas10100 írta:Sajnos a kábelt már megvették mielött szóltak. De ez a kábel nem hozzá való szerintem.
Lehet valahol jó kábelt venni hozzá?
Az elvi kapcsolása ugyanaz, viszont ha jól láttam itt konkrét kábelezésről volt szó, meg hogy a lámpából hogyan megy az órába. Ill. a bolti köteg is szóba került ami sajnos halmozottan hátrányos helyzetű - se a hossza se a szine nem stimmel, de amúgy teljesen jó, pl. macskát hajigálnizsakfos írta:aronpfabian írta: Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.
Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt
Értelmezés.
Bekötés szempontjából ugyanaz!!!
Vagy van olyan fogyasztó ami nem úgy van bekötve mindegyiken?Az hogy most csokival vagy olyan sarus összekötővel van megoldva az index az részletkérdés.Ugyanúgy köti össze mindegyik nem?
aronpfabian írta:Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt
Én úgy gondolom, hogy a lámpából kellene a fő vezeték kötegnek elmenni egészen a hátsó lámpáig. Na ez nem így van amit vettek hozzá.aronpfabian írta:... utóbbi motoron minden le lett mérve és Dreamer már be is kábelezte CRU3L motorját a dokumentáció alapján. Ha érdekel el tudom küldeni
Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Ilyesmi rajzot nem tudtok valahonnét ami az utángyártott színével van?zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Igen ezt láttam, de azthittem máshol is más a kábelkötege.zsakfos írta:Teljesen mindegy hogy 1 vagy 2 órás,a Ts fordulatszámmérőbe csak a műszer világítás pozitív vezeték és még egy testvezeték megy.Ennyi csak a különbség.Ugyhogy olyan túl sok plusz vezeték nem maradhatThomas10100 írta:Sziasztok!
Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?
1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!Max 2 szál.
Nem találom meg például melyik az ami a hátsó lámpához megy, meg hogyan megy az indexekhez a kábelköteg. A gyári megvan csak toldozva foltozva van hátrafelé.rokaazudvaron írta:Üdv!
A TS-nek volt egy "standard" és egy "de lux" verziója. A standardon nem volt fordulatszámmérő, másabb volt a kormánya, a tankja nem volt rómbetétes stb. Én tavaly adtam el a Standard verziómat, már csak a de luxom van meg. A haver keresett szintén kábelköteget a standardhoz, de azt hiszem csak de luxosat tudott venni és azt kötötte be!
Teljesen mindegy hogy 1 vagy 2 órás,a Ts fordulatszámmérőbe csak a műszer világítás pozitív vezeték és még egy testvezeték megy.Ennyi csak a különbség.Ugyhogy nyugodtan kosd úgy mintha 2 órás lenne.Rajz is pont ezért nincs különThomas10100 írta:Sziasztok!
Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?
1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
Az elmúlt napokban próbálgattam 3 mm nekem jónak tűnik szépen megy vele jól is fogyaszt köszönöm !KILL3R etz írta:Akkor fog legkevesebbet enni, amikor a legjobban megy...
Így próbáltam eddig jónak tűnik hosszabb úton még nem tudom hogy viselkedik fogyasztást tekintve erőre megfelelőnek érzem talán .KILL3R etz írta:Változik ott még pár dolog... Égéstér alak, felömlési örvények, ezzel a hengertöltés foka, a dugattyú nagyobb felülete miatt a hőelvonás, stb...
Fel kell ülni a motorra levett deknivel, és egy lapos csavarhúzóval, aztán 3mm-ről indulva ide-oda állítgatni az alaplapot. Két 250-esnek se biztos hogy ugyanúgy a gyári 3mm lesz az ideális.
Létezik elektromos fordulatszám mérő.A megszakító adja neki a jelet.Ma láttam egyet a békéscsabai börzén.5000Ft-ot kértek érte.Átmérője jó volt,mert beledugta egy MZ gumiharangba,de visszajelzők nem voltak benne...kisemzés írta:Megint nagy baj van.Kedves barátom 150-es etz motorja teljesen gatya,vett egy másik blokkot,hibátlan gyári összeszerelésű de nincs fordulatszám meghajtója.A kérdés az,hogy létezik-e elektronikus fordulatszám mérő,és ha igen,honnan veszi a jelet.Vagy keressünk egy maróst?
Nagyon köszönöm KILL3R Tri-Ton értem így mire gondoltokTri-Ton írta:
Szia Robi !
Ugyan nem tudom mértetek-e sűrítési viszonyt, ( hengernyomást ) de ha az megegyezik a gyárival akkor ugyanaz vonatkozik a 300-ra is mint a 250-re. Hisz a dugattyú lökethossza nem változott, csak az átmérője. Az előgyújtást pedig ez a kettő határozza meg ( nyomás és lökethossz ) no meg valamennyit a begyújtandó mennyiség is, de az itt minimális. Ezért Killernek annyiban igaza van, mivel a nyomás változhatott, hogy ott ahol jól megy, de sokban nem fog eltérni a gyári adattól. Magyarul: ha nagyobb a nyomás, kisebb előgyújtás kell, mivel közelebb van az öngyulladáshoz, ezért már önmagában is kezd növekedni a keverék hőmérséklete. ( kisebb nyomásnál meg előbb kell indítani a gyújtást, hogy a robbanáspont jó helyen legyen )
Remélem így már kielégítő, de konkrét számot mint látod én sem tudok mondani.
A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotban
Ha mindent megcsináltál akkor az jó lenne és működne !!Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
Szia Robi !nova001155 írta:Üdv tudna nekem abban valaki segíteni mi a 300 as etz előgyújtása ? Ugye a 250 esé 3 -0.5 mm megszakítóhézag meg 0.3 +0.1 ez illik a 300 ra is vagy mi lenne a megfelelő rá ?
igen ez biztos receptKILL3R etz írta:Amennyivel jól megy...
Attól a féklámpának még mennie kellene.Ezért is írtam hogy ha gyári a vezetékelése,akkor nincs a két lámpának köze egymáshozaronpfabian írta:A testkábel nem tört meg vagy rázódott le?bigudemeter írta:
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
A testkábel nem tört meg vagy rázódott le?bigudemeter írta:
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
---zsakfos írta:A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotbanbigudemeter írta:Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotbanbigudemeter írta:Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég