Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MrDok »

aronpfabian írta:
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.
Ha jól tudom csak gyártott. Merthogy kalandozik.
Most Szabi az egyetlen szaki a témában. Sub kötőjel ee.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik :) De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?

Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba. :)
Akkor ez egy régebbi példány. Mindkét visszajelzőfoglalat testfüggetlen, úgyhogy mindegy melyik melyik. Amelyiknek halványabban sárgás a lencséje azt nevezd ki üresjelzőnek :)

Ez egyenáramú rendszer, nincs egyenirányító. Az alu harang alatt bal oldalt a gerjesztésszabályzó, jobb oldalt a visszáramkapcsoló van, a működéséről bővebben:
- http://unterbrecher.de/?inhalt_id=30
- https://www.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU (12. percig érdekes, utána másfajta rendszer jön)

Áramerősség-mérés helyett inkább az akku sarui közti feszültséget szokás nézni. Ha a fordulatszám növekedésével az is elkezd nőni, akkor működik a dinamó és a szabályzó. A feszültség növekedése 7.4V-ig egészséges, ha ennél tovább nő, akkor beállítást igényel a szabályzó. Ha egyátalán nincsen növekedés, akkor első körben a visszáramkapcsolóra néznék rá. Ha az érintkező beégett, akkor hiába gerjed fel a dinamó, nem kapcsolja rá a rendszerre.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Nekem nagy segítség volt minden rajz amit küldtél.
A3-asban még kinyomtattam 2 rajzot a tiéden kívül, és ezekből már összerakható volt :)

Úgyhogy köszi mindenkinek!
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

A gyári bekötés alapján az 54-es pontról volt a gyújtás és a 0 sebváltó jelző. Ez az egyik izzó volt.
A másik meg a kombinált index. Csak nem tudom melyik melyik :) De majd kiderül.
Az index relé eredeti gyári.
Áram méréssel (lakatfogóval) esetleg az akksira menő kábelen ami az egyenirányítóból jön?

Holnap kiméregetem mit csináltam, aztán jön a próba. :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:
aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást? :D :D :D
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?

Ezen most jót derültem :)
Lehet félreértettem valamit akkor. Az elvi kapcsolás természetesen azonos, de a konkrét kábelezés (hossz, csatlakozások, stb) nagyon eltér.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt :)
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?

Köszönöm a segítséget!
1. évjáratfüggő. Ha az egyik zöld a másik kék, akkor a zöld a kombinált index-töltés, a kék meg a távfény. Ha mindkettő sárgás, akkor az egyik a piros index-töltés, a másik a sárga üresjelző (és kiegészítő kék távfényvisszajelzőt kell beépíteni pl. a kormánykupakba)
2. igen. A villogóautomatán át kapja az egyik oldalról a pozitívot, a fesz.szab. felől a másikat (illetve indítás előtt a dinamó ebből az irányból veszi az áramot a gerjesztéshez). A villogóautomatát az 1.2W izzó terhelése nem igazán hatja meg, simán átengedi az áramot szaggatás nélkül. Így folyamatos a táp ha a gyújtás rá van kapcsolva, amíg indexelni nem kezdesz.
Ehhez a felálláshoz eredeti relés villogtató kell, terhelésfüggetlennel a töltésvisszajelzőn keresztül fog "indexelni" ami elég vicces kb 2 percig, utána inkább bosszantó :) a TS250/1 PDF keretes részében a diódás kapcsolás ezt akadályozza meg, visszaállítva a normál működést terhelésfüggetlen villogóautomata beépítse után.
3. A tekercselést nem tudod házi műszerrel kimérni mert 1 ohm alatt van az ellenállása. Próba-cseresznye jobb híján. Ha gyanús hogy valami nem OK, a leszerelt állórész tekercseit ki tudod úgy próbálni, hogy a DF(+) és a D- közé akkut kapcsolva a vasmagoknak határozottan vonzania kell a csavarhúzót, az akkut lekapcsolva a hatás gyengül.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2016.05.30. 21:33-kor.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Na be is kábeleztem a motort 3 óra alatt :)
Kérdéseim lennének:
1. A km órában melyik visszajelző mi? 2 van felül.
2. Az index visszajelző töltés visszajelző is? Ezért kap testet az egyenirányító 61-es pontjáról?
3. Hogy tudom kimérni a dinamót hogy jó-e?

Köszönöm a segítséget!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas10100 írta:
zsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod :)
Most már összehozom azzal ha egyszer megvette :)
Nagyon helyes.Nem kell rögtön feladni,meg különben sem lehet az annyira rossz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:
TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Most akkor hogy is van ez kérem?Nem jó a kis Ts-hez az a kapcsolás amin vezetékösszekötő van,erre most meg beraksz egy olyan kapcsolást? :D :D :D
Akkor most mégiscsak ugyanaz a bekötési szempontból?

Ezen most jót derültem :)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.05.30. 09:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

zsakfos írta:Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod :)
Most már összehozom azzal ha egyszer megvette :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kábelköteget féláron átveszem ha gondolja a barátod :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:Arról esetleg van leírás hogy a gyújtáskapcsolón melyik szám hogyan van kapcsolva, és minek a kimenete.
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?

Köszönöm!
Igen, a kürt testje (31b) csak átkötés, a kapcsolóba nincs bekötve. Ezt nem szabad összekötni a lámpafej testpontjával mert akkor folyamatosan dudálni fog amikor gyújtáson van :)

TS kapcsolás (szinek miatt fontos!): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
ES kapcsolás, a gyújtáskapcsolót magyarázó ábrával (a szinek nem fognak stimmelni, a számok igen): http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/es125-150.pdf
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Arról esetleg van leírás hogy a gyújtáskapcsolón melyik szám hogyan van kapcsolva, és minek a kimenete.
Van rajta csak sima átkötés is ami a kapcsolóba nem megy bele?

Köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Thomas10100 írta:Sajnos a kábelt már megvették mielött szóltak. De ez a kábel nem hozzá való szerintem.

Lehet valahol jó kábelt venni hozzá?
Boltban nem. Baki Máté gyárt rendelésre.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sajnos a kábelt már megvették mielött szóltak. De ez a kábel nem hozzá való szerintem.

Lehet valahol jó kábelt venni hozzá?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:
aronpfabian írta: Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.

Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt

Értelmezés.
Bekötés szempontjából ugyanaz!!!
Vagy van olyan fogyasztó ami nem úgy van bekötve mindegyiken?Az hogy most csokival vagy olyan sarus összekötővel van megoldva az index az részletkérdés.Ugyanúgy köti össze mindegyik nem?
Az elvi kapcsolása ugyanaz, viszont ha jól láttam itt konkrét kábelezésről volt szó, meg hogy a lámpából hogyan megy az órába. Ill. a bolti köteg is szóba került ami sajnos halmozottan hátrányos helyzetű - se a hossza se a szine nem stimmel, de amúgy teljesen jó, pl. macskát hajigálni
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:
zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.

Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt

Értelmezés.
Bekötés szempontjából ugyanaz!!!
Vagy van olyan fogyasztó ami nem úgy van bekötve mindegyiken?Az hogy most csokival vagy olyan sarus összekötővel van megoldva az index az részletkérdés.Ugyanúgy köti össze mindegyik nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

aronpfabian írta:... utóbbi motoron minden le lett mérve és Dreamer már be is kábelezte CRU3L motorját a dokumentáció alapján. Ha érdekel el tudom küldeni
Én úgy gondolom, hogy a lámpából kellene a fő vezeték kötegnek elmenni egészen a hátsó lámpáig. Na ez nem így van amit vettek hozzá.
Amúgy igen, az index vezetékei csokival voltak megoldva gyárilag a régi kötegen és külön mentek.
A féklámpa kapcsoló vezetéke is külön 1 szál, de nem ér el hátra a lámpáig.

Ha tudod küld el a rajzot légyszives.

Köszi!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

... utóbbi motoron minden le lett mérve és Dreamer már be is kábelezte CRU3L motorját a dokumentáció alapján. Ha érdekel el tudom küldeni
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Nem! Kis TSen nincs elosztó az ülés alatt, minden egyben van, kivéve az index.

Az index egy utólagos külön kábelezés, villanyszerelő "csokikkal" elosztva.
Ez a gyári, 25 éve be nem indított motoromon volt így, meglepő de nem gányolás. A szinek is stimmeltek mindenütt
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

zsakfos írta:Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Ilyesmi rajzot nem tudtok valahonnét ami az utángyártott színével van?
http://kamioldmotor.boltaneten.hu/image ... lkoteg.jpg

Köszönöm!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kis és nagy Ts kábelezése bekötés szempontjából ugyanaz.
Viszont egyes vezetékek hossza lehet más,lévén nem ugyanott van minden a 2 tipuson
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

zsakfos írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?

1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
Teljesen mindegy hogy 1 vagy 2 órás,a Ts fordulatszámmérőbe csak a műszer világítás pozitív vezeték és még egy testvezeték megy.Ennyi csak a különbség.Ugyhogy olyan túl sok plusz vezeték nem maradhat :) Max 2 szál.
Igen ezt láttam, de azthittem máshol is más a kábelkötege.
Hátra se tudom pontosan hogyan megy.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

rokaazudvaron írta:Üdv!

A TS-nek volt egy "standard" és egy "de lux" verziója. A standardon nem volt fordulatszámmérő, másabb volt a kormánya, a tankja nem volt rómbetétes stb. Én tavaly adtam el a Standard verziómat, már csak a de luxom van meg. A haver keresett szintén kábelköteget a standardhoz, de azt hiszem csak de luxosat tudott venni és azt kötötte be!
Nem találom meg például melyik az ami a hátsó lámpához megy, meg hogyan megy az indexekhez a kábelköteg. A gyári megvan csak toldozva foltozva van hátrafelé.
Az index 2 szál vezetéke is külön megy a fő kábelkötegtől hátra.

Amit találtam vezetéket a féklámpakapcsolóét is rövidellem én.
A motorblokkból jövő kábelkötegre is csak tippem van, de ezt meg nem tudom összekötni felül a trafónál.
A 250-es kábelkötege is ugyanolyan mint a 125/150-é? Mert nagyon nem passzol sztem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?

1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
Teljesen mindegy hogy 1 vagy 2 órás,a Ts fordulatszámmérőbe csak a műszer világítás pozitív vezeték és még egy testvezeték megy.Ennyi csak a különbség.Ugyhogy nyugodtan kosd úgy mintha 2 órás lenne.Rajz is pont ezért nincs külön
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2016.05.28. 15:39-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Üdv!

A TS-nek volt egy "standard" és egy "de lux" verziója. A standardon nem volt fordulatszámmérő, másabb volt a kormánya, a tankja nem volt rómbetétes stb. Én tavaly adtam el a Standard verziómat, már csak a de luxom van meg. A haver keresett szintén kábelköteget a standardhoz, de azt hiszem csak de luxosat tudott venni és azt kötötte be!
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Régebben volt egy TS150-es MZ amikor regisztráltam. Viszont most egy ismerősöm kért meg hogy kábelezzem be a motort.
Kapcsolási rajzban csak olyat találtam ami két órás a lámpán kívül.
Ez viszont amit csinálnom kellene a lámpában van a km óra.
Amit vettek hozzá kábelköteget TS MZ felirattal van, de ahogy megnézegettem túl sok a kábel.
Valahol találni kapcsolási rajzot utángyártott köteghez is?
Nem jó kábelköteget vettek vagy mihez vehették?

1974-es a motor, de 125-ösben is volt amelyiknél csak km óra volt a lámpában? Vagy 125-ösnél kint volt egymás mellett a két óra?
Köszönöm a segítséget!
rokaazudvaron
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2015.09.16. 18:11
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: rokaazudvaron »

Sziasztok!

Vettem a boltban 2 db szénkefét a 150-es TS-hez. Mindkettő faszán vezeti az áramot, de ha beszerelem nincs töltés csak a régi ótvarokkal!
A szénkefe ívét mennyire kell pontosan becsiszolni?
A másik kínom, hogy a hátsó kerekem rohadt közel van a a sárvédőhöz a hajtás oldalt. Ha nem állítom keményre a lengéscsillapítókat, egy nagyobb bukkanónál beleér a kipufogó rögzítő csavarjába a gumi. Help!!!!

Bálint
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Akkor fog legkevesebbet enni, amikor a legjobban megy... :wink:
Az elmúlt napokban próbálgattam 3 mm nekem jónak tűnik szépen megy vele jól is fogyaszt köszönöm ! :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor fog legkevesebbet enni, amikor a legjobban megy... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Változik ott még pár dolog... Égéstér alak, felömlési örvények, ezzel a hengertöltés foka, a dugattyú nagyobb felülete miatt a hőelvonás, stb...

Fel kell ülni a motorra levett deknivel, és egy lapos csavarhúzóval, aztán 3mm-ről indulva ide-oda állítgatni az alaplapot. Két 250-esnek se biztos hogy ugyanúgy a gyári 3mm lesz az ideális.
Így próbáltam eddig jónak tűnik hosszabb úton még nem tudom hogy viselkedik fogyasztást tekintve erőre megfelelőnek érzem talán .
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka »

kisemzés írta:Megint nagy baj van.Kedves barátom 150-es etz motorja teljesen gatya,vett egy másik blokkot,hibátlan gyári összeszerelésű de nincs fordulatszám meghajtója.A kérdés az,hogy létezik-e elektronikus fordulatszám mérő,és ha igen,honnan veszi a jelet.Vagy keressünk egy maróst?
Létezik elektromos fordulatszám mérő.A megszakító adja neki a jelet.Ma láttam egyet a békéscsabai börzén.5000Ft-ot kértek érte.Átmérője jó volt,mert beledugta egy MZ gumiharangba,de visszajelzők nem voltak benne...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Változik ott még pár dolog... Égéstér alak, felömlési örvények, ezzel a hengertöltés foka, a dugattyú nagyobb felülete miatt a hőelvonás, stb...

Fel kell ülni a motorra levett deknivel, és egy lapos csavarhúzóval, aztán 3mm-ről indulva ide-oda állítgatni az alaplapot. Két 250-esnek se biztos hogy ugyanúgy a gyári 3mm lesz az ideális.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Tri-Ton írta:
Szia Robi !

Ugyan nem tudom mértetek-e sűrítési viszonyt, ( hengernyomást ) de ha az megegyezik a gyárival akkor ugyanaz vonatkozik a 300-ra is mint a 250-re. Hisz a dugattyú lökethossza nem változott, csak az átmérője. Az előgyújtást pedig ez a kettő határozza meg ( nyomás és lökethossz ) no meg valamennyit a begyújtandó mennyiség is, de az itt minimális. Ezért Killernek annyiban igaza van, mivel a nyomás változhatott, hogy ott ahol jól megy, de sokban nem fog eltérni a gyári adattól. Magyarul: ha nagyobb a nyomás, kisebb előgyújtás kell, mivel közelebb van az öngyulladáshoz, ezért már önmagában is kezd növekedni a keverék hőmérséklete. ( kisebb nyomásnál meg előbb kell indítani a gyújtást, hogy a robbanáspont jó helyen legyen )
Remélem így már kielégítő, de konkrét számot mint látod én sem tudok mondani.
Nagyon köszönöm KILL3R Tri-Ton értem így mire gondoltok :). Megpróbáljuk összehozni hogy jó legyen :).
kisemzés
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.04.17. 20:50
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kisemzés »

Megint nagy baj van.Kedves barátom 150-es etz motorja teljesen gatya,vett egy másik blokkot,hibátlan gyári összeszerelésű de nincs fordulatszám meghajtója.A kérdés az,hogy létezik-e elektronikus fordulatszám mérő,és ha igen,honnan veszi a jelet.Vagy keressünk egy maróst?
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotban
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
Ha mindent megcsináltál akkor az jó lenne és működne !!

Ülést vedd le és vizsgáld át azt a széles műanyag sarus csatlakozósort, nem korrodált e.
A féklámpa se az első se a hátsó fékre nem reagál?

Az indexnél a búrában a rugós vezetékszorítót is átkapirgálhatnád, és a vezetéket is, mindkettőt.

Le írhatnád hogy eddig mit néztél át,hogy tudjuk hol tartunk.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton »

nova001155 írta:Üdv tudna nekem abban valaki segíteni mi a 300 as etz előgyújtása ? Ugye a 250 esé 3 -0.5 mm megszakítóhézag meg 0.3 +0.1 ez illik a 300 ra is vagy mi lenne a megfelelő rá ?
Szia Robi !

Ugyan nem tudom mértetek-e sűrítési viszonyt, ( hengernyomást ) de ha az megegyezik a gyárival akkor ugyanaz vonatkozik a 300-ra is mint a 250-re. Hisz a dugattyú lökethossza nem változott, csak az átmérője. Az előgyújtást pedig ez a kettő határozza meg ( nyomás és lökethossz ) no meg valamennyit a begyújtandó mennyiség is, de az itt minimális. Ezért Killernek annyiban igaza van, mivel a nyomás változhatott, hogy ott ahol jól megy, de sokban nem fog eltérni a gyári adattól. Magyarul: ha nagyobb a nyomás, kisebb előgyújtás kell, mivel közelebb van az öngyulladáshoz, ezért már önmagában is kezd növekedni a keverék hőmérséklete. ( kisebb nyomásnál meg előbb kell indítani a gyújtást, hogy a robbanáspont jó helyen legyen )
Remélem így már kielégítő, de konkrét számot mint látod én sem tudok mondani.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

KILL3R etz írta:Amennyivel jól megy... :wink:
igen ez biztos recept :) gondoltam van valami számszerű adat is :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amennyivel jól megy... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Üdv tudna nekem abban valaki segíteni mi a 300 as etz előgyújtása ? Ugye a 250 esé 3 -0.5 mm megszakítóhézag meg 0.3 +0.1 ez illik a 300 ra is vagy mi lenne a megfelelő rá ?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A féklámpa tényleg egy X-akta. Vagy a közösen vezetett részen van gond (becsípődött a mipolán?) vagy két külön hiba egybeesése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:
bigudemeter írta:
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
A testkábel nem tört meg vagy rázódott le?
Attól a féklámpának még mennie kellene.Ezért is írtam hogy ha gyári a vezetékelése,akkor nincs a két lámpának köze egymáshoz
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A barna vezeték. De a vezetékösszekötőt is megnézném.

A féklámpa hibáját okozhatja a kapcsoló szétesése is. Ha hozzáérinted a testhez a fékdobból kijövő vezetéket, világít?
bigudemeter
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
MZ-d típusa: ,z etz 250e

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bigudemeter »

Hol van a testkabel?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bigudemeter írta:
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
A testkábel nem tört meg vagy rázódott le?
bigudemeter
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
MZ-d típusa: ,z etz 250e

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bigudemeter »

zsakfos írta:
bigudemeter írta:Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotban
---
Kicsereltem az izzokat,mindent megcsinaltam ami létezik és nem reagál semmire. Az etz-m gyári álllapotú.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Egyből rád gondoltam mikor tegnap megláttam. Kapott a szénkefe is enni egy kissé. :) Ajándék volt így nem hagyhattam ott állórésszel együtt. Bár a bronzos elég kókánynak néz ki nem tudom annak olyannak kell-e lennie. Megtaláltam a leírásod a cseréről már csak bronz kellene valahonnan. Csak meg kellene csinálni. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hell!
Ez nem semmi.
Mintha az enyémet látnám.
Az alsó képen lévő meg bronz csúszógyűrűs.Teljesen jó
Tedd be próbáld ki.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bigudemeter írta:Hello. Van egy etz 250-em amivel eddig nem volt semmi problémám. Most egy gondom van hogy valamiért nem működik a féklámpám és a bal hátsó irányjelzőm. Valaki tudd vmi tippet hogy mi lehet?
A kettőnek nincs köze egymáshoz ha még gyári a bekötésed.Elsosorban izzó,aztán kontakt ellenőrzés főleg az izzófoglalat környékén.Könnyen kimozog a foglalatban.Mozgasd az izzót mindenfelé bekapcsolt állapotban
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez meg úgy járt mint zsakié. :)

Kép

Bár hogy kell cserélni még fogalmam sincs. :) Remélem majd valaki elárulja.

Bár van itt egy ilyen is nem tudom ennek így kell-e kinézni!?

Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég