
Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ugyvan! Sokkal olcsóbb és minden szuperül fog működni... 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Trophyra még megértem,de az Etz-re viszont nagyon felesleges pénzkidobás.kodi80 írta: Én 250-es Trophy-n tettem bele kb. 2000 km. Elegem lett a megszakítóból , meg a feszültségszabályozóból, meg a 6 voltból. Vape gyújtásnál kiszedheted a komplett dynamót , feszültségszabályzót,gyújtótrafót és ha akarod akkumulátor se kell többé. A gyújtás nem tud elállítódni, mert a forgórész éken van, egyszer felrakod és kész. Nem akarok hülyeséget írni de a szikra is nem tudom hányszorosára nő. Lesz 180 wattod 12 volton, amiből lehet gazdálkodni rendesen. A forgórész mint lendkerék működik, pörög a gép tőle rendesen. A Youtuben van elég sok videó. Az összeg így sok érte szerintem is, de mondjuk apránként kidobod úgyis ezt a pénzt. Ngk gyertyát használok Castrol olajjal , indítási gondom még soha nem volt. Ha megengedheted magadnak, nem bánod meg az biztos, én most az Etz-re is ilyet akarok venni.
Ha megbízható Etz-t akarsz ilyen szinten,akkor a töredék árért megteheted.
Fesszabnak valamelyik autóé(Wartburg,Lada) vagy Bambitól veszel egy szintén megbízható elektronikust,gyújtásnak meg a Mecseki félét és ugyanazt kapod üzembiztonságra mint a Vape.
Csak nem 80000-ért hanem 20000-ért.
Szerintem
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Robogógyújtást (Yamaha, Ducati) szoktak még átalakítani. Mivel ezek nem tartalmaznak kopó alkatrészt (ahogy a VAPE sem), használtan beszerezve és illesztést legyárt(at)va töredékáron lehet hasonlóhoz hozzájutni.
Ha viszont nincs kedved barkácsolni, esztergál(tat)ni, akkor a VAPE-et kifizetve egy bontatlan új rendszerhez jutsz. A fenti robogógyújtások se kerülnének sokkal kevesebbe újonnan alkatrészenként megvásárolva, és annál még mindig hátralenne az átalakítás.
Ha viszont nincs kedved barkácsolni, esztergál(tat)ni, akkor a VAPE-et kifizetve egy bontatlan új rendszerhez jutsz. A fenti robogógyújtások se kerülnének sokkal kevesebbe újonnan alkatrészenként megvásárolva, és annál még mindig hátralenne az átalakítás.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2015.09.06. 12:03
- MZ-d típusa: Mz Es250/2 Trophy
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia !Mattila2016 írta:Sziasztok motorosok ! nézegetem itt a gyújtásokat TS 125 Mzre igen borsosak az árak megéri befektetni egy VAPE gyújtásba (84.000k az rára) van valakinek tapasztalata ezzel a gyújtás rendszerrel ? MZ TS 125 re lenne felújítom .Már jó pár 10.000 ezremben benne van a gép. ( lehet mondani többet költöttem rá mint amennyit ér szerintem ,de én szeretem ezt a "csúzlit" )
Én 250-es Trophy-n tettem bele kb. 2000 km. Elegem lett a megszakítóból , meg a feszültségszabályozóból, meg a 6 voltból. Vape gyújtásnál kiszedheted a komplett dynamót , feszültségszabályzót,gyújtótrafót és ha akarod akkumulátor se kell többé. A gyújtás nem tud elállítódni, mert a forgórész éken van, egyszer felrakod és kész. Nem akarok hülyeséget írni de a szikra is nem tudom hányszorosára nő. Lesz 180 wattod 12 volton, amiből lehet gazdálkodni rendesen. A forgórész mint lendkerék működik, pörög a gép tőle rendesen. A Youtuben van elég sok videó. Az összeg így sok érte szerintem is, de mondjuk apránként kidobod úgyis ezt a pénzt. Ngk gyertyát használok Castrol olajjal , indítási gondom még soha nem volt. Ha megengedheted magadnak, nem bánod meg az biztos, én most az Etz-re is ilyet akarok venni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Szeretnék venni a motoromra (Ts 125), egy elektronikus feszültségszabályzót. Az alábbi honlapon néztem ezt:
http://mullerelectronics.hu/fesz%20szab ... -0016.html
A kérdés: Mennyire vált be, mik a tapasztaltok, és a felszerelésénél a dinamón lévő tekercs ellenállást le kell e venni vagy változatlanul kell hagyni mindent.
Szeretnék venni a motoromra (Ts 125), egy elektronikus feszültségszabályzót. Az alábbi honlapon néztem ezt:
http://mullerelectronics.hu/fesz%20szab ... -0016.html
A kérdés: Mennyire vált be, mik a tapasztaltok, és a felszerelésénél a dinamón lévő tekercs ellenállást le kell e venni vagy változatlanul kell hagyni mindent.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
- MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
- Tartózkodási hely: sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
menyivel javul a gyújtó szikra időzítés egy babetta gyújtássalpokol írta:szerintem a babetta gyújtás olcsóbb jáwa musztáng világító tekercsekkel aztszem 15-20w egy tekercs 3 van benne 60w körüli tellyesítménnyel!
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
szerintem a babetta gyújtás olcsóbb jáwa musztáng világító tekercsekkel aztszem 15-20w egy tekercs 3 van benne 60w körüli tellyesítménnyel!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 22
- Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
- MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
- Tartózkodási hely: sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok motorosok ! nézegetem itt a gyújtásokat TS 125 Mzre igen borsosak az árak megéri befektetni egy VAPE gyújtásba (84.000k az rára) van valakinek tapasztalata ezzel a gyújtás rendszerrel ? MZ TS 125 re lenne felújítom .Már jó pár 10.000 ezremben benne van a gép. ( lehet mondani többet költöttem rá mint amennyit ér szerintem ,de én szeretem ezt a "csúzlit" )
MZ hobbi motor a KTM MEG Üzemórás ! ETZ 250 épülőben van .
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tri-Ton írta:Olvasd el a 18:47-est is.
aha értem már mit hová kel köszi
Eazy Rider.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Olvasd el a 18:47-est is.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ez is hasznos lesz!Tri-Ton írta:Erre van szükséged? ( http://hobbymotoros.freewb.hu/feszultse ... -mukodese/ )Attila19900318 írta:üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni
előre is köszi a választ !
Eazy Rider.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ez is hasznos lesz!Tri-Ton írta:Erre van szükséged? ( http://hobbymotoros.freewb.hu/feszultse ... -mukodese/ )Attila19900318 írta:üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni
előre is köszi a választ !
Eazy Rider.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
akkor pl 61 utána egy kapcsoló és akku pozitív ? így jó lenne, de ha nincs kapcsoló akkor állandóan égne a fény, hogy tölti vissza a generátor az akut igazzsakfos írta:Attila19900318 írta:üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni
előre is köszi a választ !
Fesszabályzó 61-es pontjára az egyik szálat,a másikat meg akár a trafó 15-ös pontjára is kötheted,lényeg hogy pozitiv legyen és kapcsolt,szóval ne az akku pozitvjára,hanem olyan helyre ahol csak akkor van pozitiűív ha rákapcsolod
Eazy Rider.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Erre van szükséged? ( http://hobbymotoros.freewb.hu/feszultse ... -mukodese/ )Attila19900318 írta:üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni
előre is köszi a választ !
Való igaz, ahogy Zsaki is írta. A töltésjelző izzón keresztül kell vinni egy pozitívot a 61-es pontra. Ez a gerjesztést segíti elő és ha már a 61-es belső oldalán is megvan menet közben a +6V, akkor alszik el a jelzőizzó. Hisz a két pozitív között már nem tud világítani, mert nincs fesz. különbség.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tri-Ton 2016.02.18. 19:53-kor.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Attila19900318 írta:üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni
előre is köszi a választ !
Fesszabályzó 61-es pontjára az egyik szálat,a másikat meg akár a trafó 15-ös pontjára is kötheted,lényeg hogy pozitiv legyen és kapcsolt,szóval ne az akku pzizitvjára,hanem olyan helyre aholcsak akkor van pozitiv ha rákapcsolod
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
üdv mz ts 125 töltés vissza jelzőt akarnék CSAK! bekötni nincs gyújtás kapcsoló se lámpa se index se semmi rajt a gyári ts 125 bekötési rajzán nem bírom kivenni hová is megy a töltés visszajelző ( cross vázba van a ts 125 blokk meg a feszszab meg a gyújtótrafó és akksi ezért nincs semmi lámpa meg ilyesmi) tehát csak egy töltés vissza jelző lámpa bekötési pontjai kellenének hogy hová is kel bekötni
előre is köszi a választ !
előre is köszi a választ !
Eazy Rider.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kimértem nem volt benne elég kakaóaronpfabian írta:Ez nem zselés csak zárt (a kiírás ellenére).
Ha "lufi" volt akkor a fesz.szab. környékén van gond, és a savas meg a vázra és a kerékre fogja okádni a tartalmát.
Eazy Rider.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez nem zselés csak zárt (a kiírás ellenére).
Ha "lufi" volt akkor a fesz.szab. környékén van gond, és a savas meg a vázra és a kerékre fogja okádni a tartalmát.
Ha "lufi" volt akkor a fesz.szab. környékén van gond, és a savas meg a vázra és a kerékre fogja okádni a tartalmát.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
jaj zselés nem kelaronpfabian írta:Szerintem ha ennél olcsóbb akkor érdemes megvenni. Ellenkező esetben nem.
http://www.zselesakkumulator.hu/reddot_ ... kkumulator
Tippem hogy 2-3 db kijön a Varta árából...
Attila19900318 írta:Üdv MZ be néztem Varta akksit 6V 12 Ah mi a vélemények erről az aksiról van ilyen valakinek bevált ?
Műszaki paraméterek:
- Kapacitás, feszültség: 12 Ah, 6 V
- Polaritás: Jobb+ (normál)
- Sarutípus: Y6
- Indítóáram: 80 A
- Méret (H x Sz x M) mm-ben: 122 x 61 x 135
- Háztípus: 6N11A-3A
- Garancia: 6 hónap
- Súly: 1,6 kg
Termék Jellemzők:
- Hosszú élettartam a legkeményebb körülmények között
- Árammal előre töltött ,de savval nem
- Akkumulátor savcsomaggal és feltöltési segédlettel (igény szerint dijmentesen feltöltjük)
- Magasfokú rázkódás ellenállóság
- Akkumulátorház és a fedél anyaga olaj és benzin álló, illetve a magas hőmérsékletre sem deformálódik

Eazy Rider.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem ha ennél olcsóbb akkor érdemes megvenni. Ellenkező esetben nem.
http://www.zselesakkumulator.hu/reddot_ ... kkumulator
Tippem hogy 2-3 db kijön a Varta árából...
http://www.zselesakkumulator.hu/reddot_ ... kkumulator
Tippem hogy 2-3 db kijön a Varta árából...

Attila19900318 írta:Üdv MZ be néztem Varta akksit 6V 12 Ah mi a vélemények erről az aksiról van ilyen valakinek bevált ?
Műszaki paraméterek:
- Kapacitás, feszültség: 12 Ah, 6 V
- Polaritás: Jobb+ (normál)
- Sarutípus: Y6
- Indítóáram: 80 A
- Méret (H x Sz x M) mm-ben: 122 x 61 x 135
- Háztípus: 6N11A-3A
- Garancia: 6 hónap
- Súly: 1,6 kg
Termék Jellemzők:
- Hosszú élettartam a legkeményebb körülmények között
- Árammal előre töltött ,de savval nem
- Akkumulátor savcsomaggal és feltöltési segédlettel (igény szerint dijmentesen feltöltjük)
- Magasfokú rázkódás ellenállóság
- Akkumulátorház és a fedél anyaga olaj és benzin álló, illetve a magas hőmérsékletre sem deformálódik
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Nekem a Trophy-ba ilyen akku van már 5-6 éve. Semmi baja nincs. Néha töltöm akkutöltővel, meg figyelem a folyadék szintjét, és kész.
Nekem a Trophy-ba ilyen akku van már 5-6 éve. Semmi baja nincs. Néha töltöm akkutöltővel, meg figyelem a folyadék szintjét, és kész.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv MZ be néztem Varta akksit 6V 12 Ah mi a vélemények erről az aksiról van ilyen valakinek bevált ?
Műszaki paraméterek:
- Kapacitás, feszültség: 12 Ah, 6 V
- Polaritás: Jobb+ (normál)
- Sarutípus: Y6
- Indítóáram: 80 A
- Méret (H x Sz x M) mm-ben: 122 x 61 x 135
- Háztípus: 6N11A-3A
- Garancia: 6 hónap
- Súly: 1,6 kg
Termék Jellemzők:
- Hosszú élettartam a legkeményebb körülmények között
- Árammal előre töltött ,de savval nem
- Akkumulátor savcsomaggal és feltöltési segédlettel (igény szerint dijmentesen feltöltjük)
- Magasfokú rázkódás ellenállóság
- Akkumulátorház és a fedél anyaga olaj és benzin álló, illetve a magas hőmérsékletre sem deformálódik
Műszaki paraméterek:
- Kapacitás, feszültség: 12 Ah, 6 V
- Polaritás: Jobb+ (normál)
- Sarutípus: Y6
- Indítóáram: 80 A
- Méret (H x Sz x M) mm-ben: 122 x 61 x 135
- Háztípus: 6N11A-3A
- Garancia: 6 hónap
- Súly: 1,6 kg
Termék Jellemzők:
- Hosszú élettartam a legkeményebb körülmények között
- Árammal előre töltött ,de savval nem
- Akkumulátor savcsomaggal és feltöltési segédlettel (igény szerint dijmentesen feltöltjük)
- Magasfokú rázkódás ellenállóság
- Akkumulátorház és a fedél anyaga olaj és benzin álló, illetve a magas hőmérsékletre sem deformálódik
Eazy Rider.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az elektrolit szint legyen jó. Télen motorból kivételt követően elektrolit szint ellenőrzés és 1 óra töltés, aztán egyszer a téli szünetben megint töltés. És ennyi. A következő töltést már csak indítás előtt kapja március végén, április elején. Az aksi feszültsége 2 hónap után is 11.5 V fölött lesz ilyen kicsi aksiban.
Nekem a kicsi Simson/MZ aksim így bírja 6 éve. És ha nem feledem rajta a helyzetjelzőt, akkor fogja is még egyszer ennyit.
A nagy 110Ah-ak is 7 évesek a traktorban. Jó azokat gyakrabban töltöm.
Egyébként az önindítós gépeknél az aksira nyáron is érdemes tölteni. Talán gyakrabban mint télen, mivel az önindító akkora áramot vesz ki, hogy a generátor csak 80-90%ig tölt vissza. És következő indításnál már csak ebből tud az önindító kivenni. Aztán szépen elkezd szulfátosodni. Persze ez 5 éves folyamat.
Az elektrolit szint legyen jó. Télen motorból kivételt követően elektrolit szint ellenőrzés és 1 óra töltés, aztán egyszer a téli szünetben megint töltés. És ennyi. A következő töltést már csak indítás előtt kapja március végén, április elején. Az aksi feszültsége 2 hónap után is 11.5 V fölött lesz ilyen kicsi aksiban.
Nekem a kicsi Simson/MZ aksim így bírja 6 éve. És ha nem feledem rajta a helyzetjelzőt, akkor fogja is még egyszer ennyit.
A nagy 110Ah-ak is 7 évesek a traktorban. Jó azokat gyakrabban töltöm.
Egyébként az önindítós gépeknél az aksira nyáron is érdemes tölteni. Talán gyakrabban mint télen, mivel az önindító akkora áramot vesz ki, hogy a generátor csak 80-90%ig tölt vissza. És következő indításnál már csak ebből tud az önindító kivenni. Aztán szépen elkezd szulfátosodni. Persze ez 5 éves folyamat.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziaztok, vegyünk például egy 12V 9 Ah savas aksit ha télen nem hanyagolod el akkor minimum az 5 év, a VARTA aksimat 7 évig használtam előte ami volt azt is 7 év után cseréltem ki a mostani BOSCH medig lesz jó azt majd pár év mulva megirom ,ezek mind 1 mehanikus feszültségszabályizó mellet
amire télen vigyázok elektrolit szint meg legyen de tőltetlen álapot ne legyen közbe kicsit lemeritem és visza töltöm mert sokan mndták ha nem dolgozik képes elfelejteni a feladatát nem a szomszédnak a sógora mondta hanem szakember üdv. juragy
amire télen vigyázok elektrolit szint meg legyen de tőltetlen álapot ne legyen közbe kicsit lemeritem és visza töltöm mert sokan mndták ha nem dolgozik képes elfelejteni a feladatát nem a szomszédnak a sógora mondta hanem szakember üdv. juragy
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na nekem ezért nincs savas aksim!
Nem kell vele baszakodni.
2012 ben vettem a mocit egy riasztó akkuval.
Ráadásul még nem is 9Ah ,hanem kisebb és mégis tök jó!Egy hete néztem meg a feszültséget,nem változott semmit.Így nem
is piszkálom,tavaly is így csináltam.Talán egyszer megtoltam a töltővel hogy dolgozzon- azt hiszem!
Úgyhogy alsó hangon 5-6 éves és kifogástalan.


Ráadásul még nem is 9Ah ,hanem kisebb és mégis tök jó!Egy hete néztem meg a feszültséget,nem változott semmit.Így nem
is piszkálom,tavaly is így csináltam.Talán egyszer megtoltam a töltővel hogy dolgozzon- azt hiszem!

Úgyhogy alsó hangon 5-6 éves és kifogástalan.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Havonta töltöm, illetve foglalkozom az akkuval.Mivel nincs csepp töltöm,és a motort sem indítom be télen, így,.Kiszerelt állapotban ,egy karton dobozban körülbelül +10,fok körüli hőmérsékleten tárolom.
Dec.30.-án töltöttem utoljára, és ma ismét rákapcsoltam egy 12v.15W, izzóra,úgy 1-2-órára,picit megmozgatva az elektrolitokat. Ezt követően tettem töltőre,teljes feltöltésig. Majd szépen vissza a dobozba és a nagyjából mindig 10-fok körüli fedett helyre.
Úgy gondolom ezzel a módszerrel,a téli időszak alatt, megfelelő képen gondozom az akkut.Talán így 2-3 évet kibír.
Dec.30.-án töltöttem utoljára, és ma ismét rákapcsoltam egy 12v.15W, izzóra,úgy 1-2-órára,picit megmozgatva az elektrolitokat. Ezt követően tettem töltőre,teljes feltöltésig. Majd szépen vissza a dobozba és a nagyjából mindig 10-fok körüli fedett helyre.
Úgy gondolom ezzel a módszerrel,a téli időszak alatt, megfelelő képen gondozom az akkut.Talán így 2-3 évet kibír.

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Rendesen túl van dramatizálva ez a cikk,12,9V a töltött aksi kapocsfeszültsége erre inkább nem mondok semmit.
Ma reggelre egyébként elovadt az utcánkban a hó maradéka is úgy hogy motor indít munkába menet aztán szépen haza és meg is volt a karbiba a benzin csere,az aksi töltés,a gumi is más ponton áll,meg a motor is járt.kell ennél jobb téli gondozás.
Ma reggelre egyébként elovadt az utcánkban a hó maradéka is úgy hogy motor indít munkába menet aztán szépen haza és meg is volt a karbiba a benzin csere,az aksi töltés,a gumi is más ponton áll,meg a motor is járt.kell ennél jobb téli gondozás.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MÁS ! Nem MZ, legalábbis nem a legújabb, de hátha valakinek jól jön. Az önindítós motoroknál a gyengélkedő akksit érdemes a gyorsabbikból cserélni és nem azért, mert hátha majd nem indul el. Az oka a következő: az önindító mechanikában lévő un. szabadonfutó egy gyenge akksinál induláskor nem tud rendesen behúzni, és a "prellezés" berágódást okozhat, ami később viszont az egyre sűrűbben jelentkező "forog, de mégsem hajt" jelenséget okozva, szabadonfutó tönkremeneteléhez vezet. Ennek ára pedig több akkumulátornyi költséget eredményez. ( nincs sem alkatrész, sem akku boltom, csak önindítós motorom )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igazad lehet, nem fejezték be a mondatot, ami valahogy így hangzana. A jó akksi ennyit mutat mikor lekapcsoljuk a töltőről, 12,4 - 12,6-ot másnap, de egy hét múlva sem esik 12,0 - 12,2 alá. Ha mégis akkor tervezzünk be, egy fél éven belüli akku vásárlást. ( főleg, ha önindítós a motorunk )aronpfabian írta:Azért az utolsó képen látszik hogy minden szentnek maga felé hajlik a kezeTri-Ton írta:Sziasztok! Egy kis olvasnivaló az akkumulátor és a téli szünet kapcsolatáról. ( http://www.shox.hu/cikkek/kinyirtad-mar ... el20160128 )ennyi "kraft" csak pár percig vagy az első terhelésig mérhető a teljesen feltöltött akksin is. Gondolom 1-2 vásárlót fog generálni nekik, hogy a 12.6V-ot mutató 100%-os állapotú akksijukat rohannak majd kicserélni hogy "jajjtönkrement"
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért az utolsó képen látszik hogy minden szentnek maga felé hajlik a kezeTri-Ton írta:Sziasztok! Egy kis olvasnivaló az akkumulátor és a téli szünet kapcsolatáról. ( http://www.shox.hu/cikkek/kinyirtad-mar ... el20160128 )

-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ottmar a dinamot is be kel kotni meg a fesz szabályzót feliratozvavan a fesz szab is meg a dinamónàlis nem egy nagy feladat ott a kapcsolàsi rajz azt követve meglehet csinàlni nekem is ment rajz alapjàn ujra kötni az egész hàloztottpokol írta:a vissza töltéshez már sok kütyü kell mi?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Attila19900318 2016.01.29. 14:15-kor.
Eazy Rider.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Egy kis olvasnivaló az akkumulátor és a téli szünet kapcsolatáról. ( http://www.shox.hu/cikkek/kinyirtad-mar ... el20160128 )
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
a vissza töltéshez már sok kütyü kell mi?
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia! Erre gondoltál???Attila19900318 írta:keress visszafelé nekem leirtàk ha jól emlékszek akku- -->test ,akku+ -->biztositék--> trafó15, trafó1--> konndi megszakitópokol írta:Sziasztok!Nekem egy egyszerű rajz kéne 6voltos gyújtásról csak hogy mennyen a motorom töltés ilyen kell tehát akksitól a gyertya pipáig csak az a pár lényeges vezeték ről kéne valami rajz féle kép stb!

Üdv. szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
akku- -->test ,akku+ -->biztositék--> trafó15, trafó1--> konndi/megszakitó.pokol írta:Sziasztok!Nekem egy egyszerű rajz kéne 6voltos gyújtásról csak hogy mennyen a motorom töltés ilyen kell tehát akksitól a gyertya pipáig csak az a pár lényeges vezeték ről kéne valami rajz féle kép stb!
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Attila19900318 2016.01.28. 21:24-kor.
Eazy Rider.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos ez nagyon jó kivehető kép!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok!hogyan tudom a 6v gyújtótrafót le ellenőrizni hogy jó-e?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!Nekem egy egyszerű rajz kéne 6voltos gyújtásról csak hogy mennyen a motorom töltés ilyen kell tehát akksitól a gyertya pipáig csak az a pár lényeges vezeték ről kéne valami rajz féle kép stb!
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem megért ennyit,még ha valamit mesterkedtek is a dinamóval..Én is két donor /1-ből újítottam fel a gépet.Klassz lesz az meg lásd.xl2 írta:hali 45 ropi ért vetem egy mz ts 250/1 gépet alkatrésznek és azon lepödtem meg hogy 12v os akumlátor van bene meg égö
hogy lehet séges ez a eredeti 6v os dinamojával a gép röl it vanak képek
http://www.sportmotor.hu/album/rPEyYpioQdh
vagy a dinamu tul lenne gerjesztve? a akum látor féléves a tulaj igy vete aki töl vetem

Üdv:szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Inkább hibridhajtás: ha lemerült az akku, feltöltötte, így benzin-áram üzemű a motor. Tipikus az agyonhasznált falusi roncsokon. Annyit nem ér a tulajnak a motor hogy rendesen megcsinálja az elektromos rendszert, végülis így is megy a boltig meg vissza, tovább meg nem kell.xl2 írta:hali 45 ropi ért vetem egy mz ts 250/1 gépet alkatrésznek és azon lepödtem meg hogy 12v os akumlátor van bene meg égö
hogy lehet séges ez a eredeti 6v os dinamojával a gép röl it vanak képek
http://www.sportmotor.hu/album/rPEyYpioQdh
vagy a dinamu tul lenne gerjesztve? a akum látor féléves a tulaj igy vete aki töl vetem
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hali 45 ropi ért vetem egy mz ts 250/1 gépet alkatrésznek és azon lepödtem meg hogy 12v os akumlátor van bene meg égö
hogy lehet séges ez a eredeti 6v os dinamojával a gép röl it vanak képek
http://www.sportmotor.hu/album/rPEyYpioQdh
vagy a dinamu tul lenne gerjesztve? a akum látor féléves a tulaj igy vete aki töl vetem
hogy lehet séges ez a eredeti 6v os dinamojával a gép röl it vanak képek
http://www.sportmotor.hu/album/rPEyYpioQdh
vagy a dinamu tul lenne gerjesztve? a akum látor féléves a tulaj igy vete aki töl vetem
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
mz ts125 kondenzátor adataira lenne szükségem!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát akkor maradok a 6voltnál ha faragni kell rajta!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kis TS-be nemnagyon fog beférni. Mindenképpen kisebb-nagyobb módosítás kell (külső fedél, blokköntvény)
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindent meg lehet csinálni! Erről már itt többször is volt szó, visszaolvasva még fényképeket is lehet találni.pokol írta:Kérdés rá lehet -e szerelni mz ts mzre etz 12voltos gyújtást mindennel feszabályzó gyújtó trafó minden!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kérdés rá lehet -e szerelni mz ts mzre etz 12voltos gyújtást mindennel feszabályzó gyújtó trafó minden!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
pnlaci írta:Zsaki fő a pozitív hozzáállás.Nem minden szar ami fénylik!zsakfos írta:Létezik 6V-os megbízható elektronikus feszültségszabályzó?







Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég