Üzemanyagellátás
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Valakinek tapasztalata evvel a csomaggal?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=7331
Valakinek tapasztalata evvel a csomaggal?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=7331
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Hosszú állás után azért jó még beindítás elött behúzni a kuplungkart és úgy rárugni egy párszor hogy átmozduljon.Sőt én beindítás után is megjáratom a kuplungot . Jót tesz neki!Patrik írta:Biztos,hogy össze függ a kettő?a sebességberakásnál rögtön leállásról az njut eszembe,hogy nem old a kuplung a hosszú állás meg a hideg miatt össze tapadhattak a lamellák.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Üzemanyagellátás
Biztos,hogy össze függ a kettő?a sebességberakásnál rögtön leállásról az njut eszembe,hogy nem old a kuplung a hosszú állás meg a hideg miatt össze tapadhattak a lamellák.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
- MZ-d típusa: ETZ250
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a gyors választ! Kipróbálom a gyertyacserét, mert így visszagondolva régen, mikor még többet mentem vele, melegen indulásnál volt néha durrogás! Nem most, de referálok, ha eljutok odáig, hogy megoldotta-e a problémát!z25z írta:Elméletileg egy gyenge akkuval is be kellene indulnia. Azt írtad csepptöltőn volt, tehát elvileg töltött akku, de azt is, hogy sokáig pöcörgött alapjáraton. Ott nincs töltés, esetleg merülhetett. Simsonnál meg jártam úgy, hogy szép szikrát adott kivéve, de helyére téve a nyomás alatt már nem működött. Szóval első körben ha az indexet vagy a dudát elbírja (szól ahogy kell) akkor akku kizárva, gyertyacsere! Ha ezután sem indul akkor majd okoskodunk mi lehet még.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Elméletileg egy gyenge akkuval is be kellene indulnia. Azt írtad csepptöltőn volt, tehát elvileg töltött akku, de azt is, hogy sokáig pöcörgött alapjáraton. Ott nincs töltés, esetleg merülhetett. Simsonnál meg jártam úgy, hogy szép szikrát adott kivéve, de helyére téve a nyomás alatt már nem működött. Szóval első körben ha az indexet vagy a dudát elbírja (szól ahogy kell) akkor akku kizárva, gyertyacsere! Ha ezután sem indul akkor majd okoskodunk mi lehet még.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
- MZ-d típusa: ETZ250
Re: Üzemanyagellátás
Üdv! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: Van (volt) egy több éve kifogástalanul működő 250-es ETZ-m, gyári rajta minden, így a karburátor is.
Májusban letettem, mivel a teleszkóp szimmeringje odalett a városban (Szeged) flangálás közben, meg időközben vettem egy nagyobb gépet is. Pöccre indult akkor is, ment, ahogy kell, húzott, nem rángatott semmilyen fordulaton...teli tankkal letéve.
Így december végén eljutottam odáig, hogy ismét beindítsam.
Három rúgás szivatóval gyújtás nélkül, három rúgás gyújtással és elindult, ahogy szokott. Járt rendesen üresben, alapjárat volt, gázt vette (kis melegítés után 4000-es fordulatig akár, tovább nem akartam pörgetni), semmi dadogás, semmi hiba...majd miután úgy döntöttem, hogy óvatosan szaladok vele egy kört, sebességben, elindulásnál leállt. Ismét beindítottam, ismét járt, ismét pörgött, ahogy kell üresben, sebességbe raktam, indulás és ismét leállt...majd nem is indult újra, hiába próbáltam indítani. Elvileg annyit járt már addig alapjáraton, hogy üzemmeleg lett, viszont hiába indítanám, semmi, már el sem indult, pedig a karbiját kipucoltam. Kipufogó "szelel", szikra gyönyörű, gyertya elvileg jó, karbi, mint mondtam kipucolva, tankból a benzin lefolyik szépen.
Ötletek esetleg? Gyenge akksi tudhat ilyet produkálni (Bár egy hétig csepptöltőn volt a művelet előtt)? Töltés visszajelző működik, szóval töltésgond elvben nincsen. Légszűrőgumi fals levegővel (repedés, amit nem vettem észre, vagy ilyenek)? Nem tudom, melyik topicba illik a probléma, de most hirtelen ide illesztettem be! Köszi!
Májusban letettem, mivel a teleszkóp szimmeringje odalett a városban (Szeged) flangálás közben, meg időközben vettem egy nagyobb gépet is. Pöccre indult akkor is, ment, ahogy kell, húzott, nem rángatott semmilyen fordulaton...teli tankkal letéve.
Így december végén eljutottam odáig, hogy ismét beindítsam.
Három rúgás szivatóval gyújtás nélkül, három rúgás gyújtással és elindult, ahogy szokott. Járt rendesen üresben, alapjárat volt, gázt vette (kis melegítés után 4000-es fordulatig akár, tovább nem akartam pörgetni), semmi dadogás, semmi hiba...majd miután úgy döntöttem, hogy óvatosan szaladok vele egy kört, sebességben, elindulásnál leállt. Ismét beindítottam, ismét járt, ismét pörgött, ahogy kell üresben, sebességbe raktam, indulás és ismét leállt...majd nem is indult újra, hiába próbáltam indítani. Elvileg annyit járt már addig alapjáraton, hogy üzemmeleg lett, viszont hiába indítanám, semmi, már el sem indult, pedig a karbiját kipucoltam. Kipufogó "szelel", szikra gyönyörű, gyertya elvileg jó, karbi, mint mondtam kipucolva, tankból a benzin lefolyik szépen.
Ötletek esetleg? Gyenge akksi tudhat ilyet produkálni (Bár egy hétig csepptöltőn volt a művelet előtt)? Töltés visszajelző működik, szóval töltésgond elvben nincsen. Légszűrőgumi fals levegővel (repedés, amit nem vettem észre, vagy ilyenek)? Nem tudom, melyik topicba illik a probléma, de most hirtelen ide illesztettem be! Köszi!
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
Nos akkor nekiállok méricskélni. Szívócsonkot szívesen vennék tökéletes állapotút, de sajnos itt a közelben nem igazán találtam, távolabbról meg "bemondásos" állapottal nem merem megrendelni.aronpfabian írta:
Mindkettő kophat, sőt összekophat. Mérd meg az összecsúszó felületek átmérőjét több helyen. Amelyik tojásdadabb, azzal van nagyobb gond (azért szerencsére tipikusan a szívócsonkkal szokott, amit könnyebb cserélni)
Gyárilag 39+-x mm ha jól emlékszem, de valaki lehet kijavít
Akár még újat is vennék, de itt már valaki panaszkodott a kapható távolkeleti gyártmányúra (sorjás, illetve könnyen törik).
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Mindkettő kophat, sőt összekophat. Mérd meg az összecsúszó felületek átmérőjét több helyen. Amelyik tojásdadabb, azzal van nagyobb gond (azért szerencsére tipikusan a szívócsonkkal szokott, amit könnyebb cserélni)ETZmanus írta:Sziasztok!
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?
Gyárilag 39+-x mm ha jól emlékszem, de valaki lehet kijavít

- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Pontosan, ahogyan kérdezted, a legkisebb kiszerelést vettem, de elég akár két, három tankhoz is. Viszont egyszerre kell csinálni, mert viszonylag hamar bedöglik az anyag.
Re: Üzemanyagellátás
Köszi az infót, hát ez nem olcsózudori írta:Ezt nem ismerem, de nem írták rá, szóval kétséges, hogy benzin-álló legyen. Én ezt használtam,jó lett vele a tank.
http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0

Te hogy csináltad, beöntötted a tankba, majd összeráztad, a maradékot pedig kifolyattad? Mekkora kiszerelés kellett?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ezt nem ismerem, de nem írták rá, szóval kétséges, hogy benzin-álló legyen. Én ezt használtam,jó lett vele a tank.
http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0
http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0
Re: Üzemanyagellátás
Igen én is pont így jártam 
Péntek este kitöltöttem a tankból a citromsavas vizet és örültem, milyen szép a tankom.
Majd másnap reggelre szépen be is rozsdásodott, így szomabaton gyorsan kiöblítettem újra citromsavval, majd raktam bele az általatok ajánlott rozsdaátalakítót, most még jónak tűnik, de szerintem a belső festést én sem úszom meg.
Zudori, Te hol és milyen festéket vettél?
Néztem ilyet(http://www.kohazy.hu/index.php?id=terme ... csobbat.hu)ez átalakító és festék egyben. Vkinek van ezzel tapasztalata? Vajon ez benzinálló?

Péntek este kitöltöttem a tankból a citromsavas vizet és örültem, milyen szép a tankom.
Majd másnap reggelre szépen be is rozsdásodott, így szomabaton gyorsan kiöblítettem újra citromsavval, majd raktam bele az általatok ajánlott rozsdaátalakítót, most még jónak tűnik, de szerintem a belső festést én sem úszom meg.
Zudori, Te hol és milyen festéket vettél?
Néztem ilyet(http://www.kohazy.hu/index.php?id=terme ... csobbat.hu)ez átalakító és festék egyben. Vkinek van ezzel tapasztalata? Vajon ez benzinálló?
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Nem rossz,nem rossz.Végtére is a Nagykanizsai cég is ilyen fajta műveletet csinál, csak kicsit professzionális eljárással.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én kicsit másképpen csináltam!aronpfabian írta:Citromsav után már nem marad mit átalakítson a rozsdaátalakító_norberto írta:Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne![]()
Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakítókimosod és jöhet a keverék
Citromsav, az ok, de ameddig kiszárad már kezd újra rozsdásodni, ezért én tettem bele a citromsavazás után, rozsdaátalakítót, majt a folyamat befejezése után, még egyszer kimostam, forró vízzel, azután jött a műgyanta alpú belső tömítő! Ennek kb 48 óra a végleges száradási ideje, no, ennek letelte után, ment bele a benzin.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Citromsav után már nem marad mit átalakítson a rozsdaátalakító_norberto írta:Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne![]()
Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító

Re: Üzemanyagellátás
Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne
Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Dörzsár vs fúró? Háááát...csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Üzemanyagellátás
Nekem a kóla hozott ki rozsdát a CZ-m tankjából. Csak előtte jól felráztam csavarral meg vízzel. Utána 4 napot állt a tankban. Igaz egy kis trisót raktam még bele. A kóláról meg annyit, hogy nem teszkóóósat kell belerakni. Én Coca-t használtam. A citrom savat még sokan dicsérik.
Króm tisztításra meg pasztát használok, fogkefét, meg egy kiszanált törülközőt.
Króm tisztításra meg pasztát használok, fogkefét, meg egy kiszanált törülközőt.
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Re: Üzemanyagellátás
A kóla krómtisztításhoz jó másra nem,emberi fogyasztásra se nagyon alkalmas. 

Re: Üzemanyagellátás
aronpfabian írta:A bolti fúvókák mérete és a beleütött szám ugyanúgy nincsen köszönőviszonyban sem egymással, mint ahogy a karburátorral szállítotté sem (kivétel gyári Keihin, Mikuni, stb de abból 1500 Ft-ért egyet sem kapsz, nemhogy többet! És BVF-be pedig tudtommal egyik sem passzol)csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
Ahogy lejjeb Zudori írta, lehet vásárolni kalibert. Utána kérsz egy marék fúvókát a pultnál, és kimazsolázod magadnak belőle ami méretre megfelel... más lehetőség nemnagyon van.
Tehát, akkor első lépésben szükséges egy ilyet(https://citybike.hu/Szerszam-fuvoka-kaliber-045-15mm) vennem, majd megnézni, hogy árult fúvókák közül van e jó, és ha nincs, akkor kell még egy dörzsár is. Hát nem egyszerű

Egyébként a kólás kisérletem végére jutottam ma, két napig állt a tankba, és gyakorlatilag semmit se hozott ki, szóval ez kóla story egy urban legend...
Most néztem, hogy a karbi úszúházának aljában, hasonló lerakódások vanak mint a tankba, úgyhogy most új kísérlet gyanánt, tettem bele citromsavat, úghogy holnap meglátom, hogy mire jut, ha beváll akkor teszek a tenkbe, ha nem akkor jöhet a rozsdaátalakító csoda vegyszer

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
A bolti fúvókák mérete és a beleütött szám ugyanúgy nincsen köszönőviszonyban sem egymással, mint ahogy a karburátorral szállítotté sem (kivétel gyári Keihin, Mikuni, stb de abból 1500 Ft-ért egyet sem kapsz, nemhogy többet! És BVF-be pedig tudtommal egyik sem passzol)csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
Ahogy lejjeb Zudori írta, lehet vásárolni kalibert. Utána kérsz egy marék fúvókát a pultnál, és kimazsolázod magadnak belőle ami méretre megfelel... más lehetőség nemnagyon van.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Van úgynevezett fúvóka kalibrátor, azzal lehet. Gondolom autó, motorszerelő műhelyben van ilyen.
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Üzemanyagellátás
Ezt csak megerősíteni tudom, mert a futárnál vett 140-es fúvókám 130-as volt. Bambi reszelte fel nekem jórazudori írta:Mielőtt bele tennéd az újonnan megszerett fúvókákat, mindenképpen ellenőrizzedle, hogy a ráírt értékek megfelelnek-e a valóságnak!
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Re: Üzemanyagellátás
Ez nekem is megfordult a fejemben, azonban nem tudom, hogyan tudnám ellenőriznizudori írta:Mielőtt bele tennéd az újonnan megszerett fúvókákat, mindenképpen ellenőrizzedle, hogy a ráírt értékek megfelelnek-e a valóságnak!

A régi úgy be volt rohadva, hogy szinte darabokban szedtem ki, és még a lyuk sem látszik rajta, tehát még a szemrevételezés se járható, nem mintha az jó lenne bmire is...
Te hogy szoktad ellenőrizni?
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Mielőtt bele tennéd az újonnan megszerett fúvókákat, mindenképpen ellenőrizzedle, hogy a ráírt értékek megfelelnek-e a valóságnak!
Re: Üzemanyagellátás
Hétvégén már nem volt lehetőségem semmit venni, így tegnap reggel tettem bele egy üveg kólát, (legalább nem magam mérgezem vele
)
Ma este ránézek, ha nem segített, akkor megpróbálkozok az etanollal, vagy ferropassittal.
Addig nem adom fel, míg ki nem űzöm a rozsdát
A karbival viszonylag már jól állok, hétvégén szétkaptam, és szépen ki is takarítottam.
Viszonylag egyben maradt csak úszót, síbert illetve főfóvókát kell cserélni benne. Ezeket ma megvettem, este nekiállok.

Ma este ránézek, ha nem segített, akkor megpróbálkozok az etanollal, vagy ferropassittal.
Addig nem adom fel, míg ki nem űzöm a rozsdát

A karbival viszonylag már jól állok, hétvégén szétkaptam, és szépen ki is takarítottam.
Viszonylag egyben maradt csak úszót, síbert illetve főfóvókát kell cserélni benne. Ezeket ma megvettem, este nekiállok.
Re: Üzemanyagellátás
Közönséges e85 (etanol),takarít,rozsdátlanít.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Az tavaly nekem is bevált,utána nitróval kiöblítettem.aronpfabian írta:Ha már kísérletezel, Ferropassit+lánc kombinációt is érdemes kipróbálni._norberto írta:Sziasztok!
Részeredmények vannak a témában
A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert. Szóval lehet a végén még nem is kell másikat vennem
A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani
Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás
Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD
Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Csak példa volt.BlackIce írta: A karbiból nehéz is a Swifnél, mert injektorosDe kb én is most tankoltam meg az autómat. Előtte júliusban látott kutat. Semmi gond nem volt vele
Viszont jogos az észrevétel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ha már kísérletezel, Ferropassit+lánc kombinációt is érdemes kipróbálni._norberto írta:Sziasztok!
Részeredmények vannak a témában
A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert. Szóval lehet a végén még nem is kell másikat vennem
A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani
Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás
Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD
Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Részeredmények vannak a témában
A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert
. Szóval lehet a végén még nem is kell másikat vennem 
A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani
Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás
Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD
Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból
Részeredmények vannak a témában

A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert


A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani

Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás

Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD
Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Jogos a hozzá szólás, mindenki részéről.Valóban 2-3 hónap alatt semmi baja a benzinnek. Az is igaz hogy a régi motorok semmit nem tettek a téli leállást illetően. De, nem kell megfeledkezünk arról,hogy akkoriban még ha néha mechanikai szennyeződés is került a tankba,de, ennyire nem volt agyon kotyvasztva a benzin össze tétele. Egyébként a tank belső rozsdásodása nem csak a benzinre fogható,függ a gyártási technológiától,az anyag minőségétől,is..Csak egy példa a sok közül.
1970-es Simson tank belseje tökéletes tiszta, rozsda mentes.1988-as gyártású szintén simson tankja, már bőven rozsdás.
Jó,száz szónak is egy a vége lehetne ezt fokozni.Ép a nyáron tisztítottam én is szintén betonkeverő segítségével, egy 16.éve rozsdásodó tankot,csavar és citom sav kombinációjával.Majd átjárattam pici olajban,azóta is vidáman motorozik vele.
Tényleg úgy van,, már-már én magamon is észre veszem,hogy túl reagáljuk, motorunk ápolását,karbantartását,működését illetően.
Istenem!
ilyen világot élünk.Jobb,modernebb,és merőben több lehetőségünk nyílik e feladatok ellátására..Akkor miért ne adnánk meg kedvencünknek, minden földi jót.Nyilván ebből adódóan megoszlanak a véleményük is.Ami nem baj,sőt...nagyon jó!
Szóval, csak mindent bele Srácok! Ha már meg van szeretett motorunk,hát meg érdemli ezt a kis törődést Nem?.Az a pár hónap ,,kényszer pihenőtől"semmi baja nem lesz se a tanknak, se a benzinnek.Január,Február, és itt a nyár.
Széles Utat!!
1970-es Simson tank belseje tökéletes tiszta, rozsda mentes.1988-as gyártású szintén simson tankja, már bőven rozsdás.
Jó,száz szónak is egy a vége lehetne ezt fokozni.Ép a nyáron tisztítottam én is szintén betonkeverő segítségével, egy 16.éve rozsdásodó tankot,csavar és citom sav kombinációjával.Majd átjárattam pici olajban,azóta is vidáman motorozik vele.
Tényleg úgy van,, már-már én magamon is észre veszem,hogy túl reagáljuk, motorunk ápolását,karbantartását,működését illetően.
Istenem!

Szóval, csak mindent bele Srácok! Ha már meg van szeretett motorunk,hát meg érdemli ezt a kis törődést Nem?.Az a pár hónap ,,kényszer pihenőtől"semmi baja nem lesz se a tanknak, se a benzinnek.Január,Február, és itt a nyár.

Széles Utat!!

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- BlackIce
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 487
- Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
- MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
- Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.
Re: Üzemanyagellátás
A karbiból nehéz is a Swifnél, mert injektoroszsakfos írta:Ismerek olyan nyugdijast a rokonságban aki a Suzuki swiftjét 2-3 havonta használja 1-1 rövid útra.Mégsem eregeti le a benzint a tankből meg a karbiból,azt semmi baja.
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba


"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Potya benzin? Á dehogy.Csak megmentem az embereket a rossz benzin ártalmaitól.pnlaci írta: Milyen rafkós vagy Zsaki! Így akarsz potya benzinhez jutni?

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Üzemanyagellátás
Kicsit tényleg túl van aggódva a téma,soha egy télen sem romlott még meg a benzinem,mondjuk nem is tankolok auchan meg hozzá hasonló kutakon és nem is rozsdásodott be a tankom.
Gondoljátok végig a régi öregek pont leszarták a téli praktikákat,mégis mentek a motorjaik és mennek ma is mint veteránok.
Gondoljátok végig a régi öregek pont leszarták a téli praktikákat,mégis mentek a motorjaik és mennek ma is mint veteránok.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Üzemanyagellátás
Milyen rafkós vagy Zsaki! Így akarsz potya benzinhez jutni?zsakfos írta:Ismerek olyan nyugdijast a rokonságban aki a Suzuki swiftjét 2-3 havonta használja 1-1 rövid útra.Mégsem eregeti le a benzint a tankből meg a karbiból,azt semmi baja.
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Én facsavar + citromsav kombóval pucolok tankot általában. Szépen kiszedi, nem rozsdál vissza. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Tank takaritás,rozsdátlanitás nálam így történt,amikor egy rozsdás belsejű tankot sikerült vennem.
Raktam bele kb 10 marék murvát,tanksapkát ráraktam,rongyba betekertem az egészet,belekötöztem egy betonkeverőbe és 1 órán keresztül járattam.
Mikor végzett,a murvát kirázogattam belöle,egy kevés benzinnel átlötyiköltem a tankot és kész.
Semmi vegyi dolog.
Azóta így használom.
Raktam bele kb 10 marék murvát,tanksapkát ráraktam,rongyba betekertem az egészet,belekötöztem egy betonkeverőbe és 1 órán keresztül járattam.
Mikor végzett,a murvát kirázogattam belöle,egy kevés benzinnel átlötyiköltem a tankot és kész.
Semmi vegyi dolog.
Azóta így használom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ismerek olyan nyugdijast a rokonságban aki a Suzuki swiftjét 2-3 havonta használja 1-1 rövid útra.Mégsem eregeti le a benzint a tankből meg a karbiból,azt semmi baja.
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.11.21. 10:43-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Jó még a citrom sav is rozsda oldásra,belső takarításra...csak utána vissza rozsdásodik,szóval kell tenni valamit még ezek után vele? 

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Állítólag,,,már több helyről is hallottam hogy a 100-as benzin nem romlik meg.De, az meg nem túl jó a mi motorjainkba. Erre most külön nem szeretnék kitérni,mi jó,és mi nem.. Szóval bizonyára tudjátok van Nagykanizsán egy cég, aki foglakozik üzemanyag tank belő felújításával,stb,stb. Szóval, az illetővel beszélgettem személyesen, és sorolja,hogy a 5-6 éves motoroknál is berozsdásodik a tank belseje stb,,tehát a benzin rossz minőségére utal ezzel..Valóban, a vásárlástól számított 3-4 hónapon belül fel kell használni. Egyéb iránt pedig nekem aszt ajánlotta, ha télire leteszem a motort,a tankot és a karbit ürítsem ki,és hadjam nyitva a tan sapkát.Magyarul,, csak tegyem rá,de ne zárjam le. Tudjon a levegő áramolni benne.
Szóval szerintem is a 95 benzin már valami kotyvalék lehet. Auchan benzinkúton volt szerencsém látni a mintának levett üzemanyagot. Kérdeztem a Csajokat,,,Mi ez az üvegben?.Benzin.-felelték.. Ez!! Benzin lenne!?Hát valami ..nem akarok gusztustalanodni,de valami undort keltő látvány volt. Poshadt,förmedvény volt.
Én,ki ürítettem a tankot,a karbit, aztán ügy sem használom télen, addig elküldetem belső felújításra a rozsdás tankomat..nem olcsó,de profi módon elvégzik.És több évekig nincs vele gond. De ekkor is javasolja az üres tankkal való téli leállást.
Szóval szerintem is a 95 benzin már valami kotyvalék lehet. Auchan benzinkúton volt szerencsém látni a mintának levett üzemanyagot. Kérdeztem a Csajokat,,,Mi ez az üvegben?.Benzin.-felelték.. Ez!! Benzin lenne!?Hát valami ..nem akarok gusztustalanodni,de valami undort keltő látvány volt. Poshadt,förmedvény volt.
Én,ki ürítettem a tankot,a karbit, aztán ügy sem használom télen, addig elküldetem belső felújításra a rozsdás tankomat..nem olcsó,de profi módon elvégzik.És több évekig nincs vele gond. De ekkor is javasolja az üres tankkal való téli leállást.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Re: Üzemanyagellátás
És olyan benzint tudsz ajánlani hosszabb tároláshoz, ami nem romlik meg?
Van nekem egy négyütemű agregátorom, amit néha (pár havonta) be szoktam indítani, hogy ne rozsdásodjon be szegény. Pár nappal ezelőtt is indítani akartam, de csak szivatóval volt hajlandó menni, nélküle leállt. Ráadásul normális esetben szivatóval fulldoklik, most meg vígan beállt üzemi fordulatszuámra.
Már épp készültem lekapni róla a karburátort, mikor feltűnt a romlott benzin tipikus lakkbenzin szaga. Kb másfél éves volt benne a benya.
Egy Trabi tankjából éreztem utoljára ugyanezt a szagot, az 3-4 évet állt, és természetesen az sem indult benzincsere előtt.[/quote]
Létezik benzinkonzerváló adalék, kertigépekhez ajánlják, asszem a B&S gyártja (ennek megfelelően aranyáron
)[/quote]
Tegnap tettem petróleumot a tankba, állítólag az oldja a kátrányos lerakódásokat, hát most belenéztem, de nem látok nagy változást
Neten olvastam még két dolgot egyik a kóla, a másik pedig a 10%-os sósav.
Nektek mi a véleményetek ezekről? Próbálkoztatok esetleg ezekkel tanktakarítást végezni?
Van nekem egy négyütemű agregátorom, amit néha (pár havonta) be szoktam indítani, hogy ne rozsdásodjon be szegény. Pár nappal ezelőtt is indítani akartam, de csak szivatóval volt hajlandó menni, nélküle leállt. Ráadásul normális esetben szivatóval fulldoklik, most meg vígan beállt üzemi fordulatszuámra.
Már épp készültem lekapni róla a karburátort, mikor feltűnt a romlott benzin tipikus lakkbenzin szaga. Kb másfél éves volt benne a benya.
Egy Trabi tankjából éreztem utoljára ugyanezt a szagot, az 3-4 évet állt, és természetesen az sem indult benzincsere előtt.[/quote]
Létezik benzinkonzerváló adalék, kertigépekhez ajánlják, asszem a B&S gyártja (ennek megfelelően aranyáron

Tegnap tettem petróleumot a tankba, állítólag az oldja a kátrányos lerakódásokat, hát most belenéztem, de nem látok nagy változást

Neten olvastam még két dolgot egyik a kóla, a másik pedig a 10%-os sósav.
Nektek mi a véleményetek ezekről? Próbálkoztatok esetleg ezekkel tanktakarítást végezni?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Létezik benzinkonzerváló adalék, kertigépekhez ajánlják, asszem a B&S gyártja (ennek megfelelően aranyáronStephanus írta:És olyan benzint tudsz ajánlani hosszabb tároláshoz, ami nem romlik meg?aronpfabian írta:Rozsdásodik is! Mindegyik tank rozsdafoltos többé-kevésbé.
Napi használatban a benzingőz és a folyamatos "lötyögés" távoltartja a vízpárát, hosszabb állásnál pedig ezért szokás teletankolni.
Van nekem egy négyütemű agregátorom, amit néha (pár havonta) be szoktam indítani, hogy ne rozsdásodjon be szegény. Pár nappal ezelőtt is indítani akartam, de csak szivatóval volt hajlandó menni, nélküle leállt. Ráadásul normális esetben szivatóval fulldoklik, most meg vígan beállt üzemi fordulatszuámra.
Már épp készültem lekapni róla a karburátort, mikor feltűnt a romlott benzin tipikus lakkbenzin szaga. Kb másfél éves volt benne a benya.
Egy Trabi tankjából éreztem utoljára ugyanezt a szagot, az 3-4 évet állt, és természetesen az sem indult benzincsere előtt.

- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Üzemanyagellátás
És olyan benzint tudsz ajánlani hosszabb tároláshoz, ami nem romlik meg?aronpfabian írta:Rozsdásodik is! Mindegyik tank rozsdafoltos többé-kevésbé.
Napi használatban a benzingőz és a folyamatos "lötyögés" távoltartja a vízpárát, hosszabb állásnál pedig ezért szokás teletankolni.
Van nekem egy négyütemű agregátorom, amit néha (pár havonta) be szoktam indítani, hogy ne rozsdásodjon be szegény. Pár nappal ezelőtt is indítani akartam, de csak szivatóval volt hajlandó menni, nélküle leállt. Ráadásul normális esetben szivatóval fulldoklik, most meg vígan beállt üzemi fordulatszuámra.
Már épp készültem lekapni róla a karburátort, mikor feltűnt a romlott benzin tipikus lakkbenzin szaga. Kb másfél éves volt benne a benya.
Egy Trabi tankjából éreztem utoljára ugyanezt a szagot, az 3-4 évet állt, és természetesen az sem indult benzincsere előtt.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Rozsdásodik is! Mindegyik tank rozsdafoltos többé-kevésbé.
Napi használatban a benzingőz és a folyamatos "lötyögés" távoltartja a vízpárát, hosszabb állásnál pedig ezért szokás teletankolni.
Napi használatban a benzingőz és a folyamatos "lötyögés" távoltartja a vízpárát, hosszabb állásnál pedig ezért szokás teletankolni.
Re: Üzemanyagellátás
Én nem vontam be semmivel, de az enyém úgy néz ki belülről, mintha vmi világos szürke/fehér bevonat volna rajta.aronpfabian írta:NDK motoroknál a tank belseje gyárilag nyers fém. Hacsak te nem vontad be valamivel, nemnagyon van mit leverni róla a trutyin meg a rozsdán kívül_norberto írta: Nekem is volt olyen gondolatom, hogy belerakok 30-40db 6os anyát, aztán rázom, viszont attól tartok, hogy ezzel nem csak a trutyit dörzsölném le, hanem a tank belső bevonatát is, ami a korózió ellen védi.
Olyan dolgok jutottak eszembe, mint citromsav/ecetsav/higító, csak ugye szeretnék vigyázni a fényezésre is, emiatt nem merek bmit beletöltögetni
Ha csupasz fém lenne belülről, akkor nem kezdené meg nagyon hamar a rozsda? Hisz nincs mindig teletankolva, így a tetejében akkor a pár illetve egyéb dolgok miatt már szinte új koráben rozsdásodnia kellett volna. Vagy rosszul gondolom?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
NDK motoroknál a tank belseje gyárilag nyers fém. Hacsak te nem vontad be valamivel, nemnagyon van mit leverni róla a trutyin meg a rozsdán kívül_norberto írta: Nekem is volt olyen gondolatom, hogy belerakok 30-40db 6os anyát, aztán rázom, viszont attól tartok, hogy ezzel nem csak a trutyit dörzsölném le, hanem a tank belső bevonatát is, ami a korózió ellen védi.
Olyan dolgok jutottak eszembe, mint citromsav/ecetsav/higító, csak ugye szeretnék vigyázni a fényezésre is, emiatt nem merek bmit beletöltögetni

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Üzemanyagellátás
Az alumínium kenőanyaga,a petróleum,ami elég közel van a gázolajhoz.A gázolajos áztatás jó,de akár a téli leállásokhoz is kenhettek ecsettel gázolajat az alu alkatrészekre,blokk,henger,karburátor...stb.A zöld kicsapódást a nitróhígító oldja,sajnos a festéket is...de legalább is megmattítja.Én karburátorból a lerakódást,befőttesüvegben,szétszerelt állapotban,több napig áztatva távolítottam el.Kell kupak is az üvegre,mert a nitró gyorsan párolog.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég