Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Zsaki megmondta a frankót! Az én gépemben csak 2 biztosíték van összesen, de a kisebbik is 7,5A és tizen pár éve teszi a dolgát...
Igen. Az is jellemző hogy a másik állandó hibaforrást (villogtató relé) biztosították még külön gyárilag. Ez sem az esetleg összerázódó foglalatok ellen van, mert akkor lenne még biztosítéka a hátsó helyzetjelzőnek, féklámpának, első fényszórónak, stb., inkább azért mert egy zárlatos foglalat miatti túláram előbb égeti el a vékony huzalokat a relében, mint ahogy kivágná a 16A-es akkubiztosítékot. Elektronikus villogtató esetén tehát a 4A-es indexbiztosíték is inkább túlbiztosítás mint szükséges védelem...

Ennek ellenére a generátor forgórész biztosítása nem ördögtől való, csak túllihegni sem érdemes :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Zsaki megmondta a frankót! Az én gépemben csak 2 biztosíték van összesen, de a kisebbik is 7,5A és tizen pár éve teszi a dolgát...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsaki: teljesen egyetértek.

sunbim: igazad van hogy a rendszer önhatalmú módosítása nem biztos hogy jó ötlet. Viszont hacsak nem gyári, 100% tiszta, nem hajlott, nem törött biztosítéktáblád van (fehér holló) akkor gányolás nélkül üvegbiztosíték nem beszerelhető. Vagy összevissza hajtogatod a az utángyártott tábla kúpos végű biztosítéknak való foglalatát és az első kanyarnál kiesik, vagy beletákolsz a rendszerbe egy lengőfoglalatot a(z esetleg késes új) tábla mellé. Nem biztos hogy megéri a bevitt bizonytalanságot a rendszerbe.

Ennek ellenére pont 2A késest azért nem tennék be, mert DF vezetéken gyárilag T jelű (tehát lllaaasssúúú) biztosíték van, aminek jó eséllyel célja volt, mert "normál" kioldási sebességű 2A üvegbiztosíték is elérhető. A leírásokat bújva a korábbi ETZ 250 használati útmutató még nem T jelűt ír, míg az ETZ 125/150 már igen. Ez alapján tartom azt az elméletet hogy valamilyen működési határfeltétel esetén a normál 2A-est kivágja. Viszont azt is, hogy zárlat esetén nem azon fog múlni a biztosíték leolvadása hogy 5A vagy 3A névértékű, ld. feljebb az indexes sztorit.

UI: a fesz.szab. nálam sem gyári. A gyáriban elhiszem hogy lehet olyan ellenálláshuzal aminek számít hogy lassú 2A vagy normál 4A... na de aki múzeális elektronikát akar fenntartani, nem is gondolkodik abban hogy a biztosítéktáblát lecserélje ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

sunbim írta: A gyár, a mérnökök nem kevés tervezést, teszt üzemórát öltek bele a mi motorjainkba.
Ez igaz,viszont még ők sem mindig voltak biztosak a dolgokban,hisz változtattak is mindig 1-2 dolgon.Lásd akku kapacitás pld.
A másik dolog meg,azon felül hogy minden csodálatom és tiszteletem a mérnökök felé,azért jó pár hülyeséget és értelmetlen megoldást is beletettek a motorokba.

A fesszabályzó pont jó példa erre.Senki nem alkalmazta már ezt az elektromechanikus szar fesszabot a 80-as évek végén,de ők még ragaszkodtak hozzá,holott már az NDK járművekben is elektronikus volt,ami gondozásmentes és ezerszerte megbízhatóbb.Nem is értem miért volt ez.A Wartburg az IFA a Trabant már mind megkapta a maga kis elektronikus fesszabját,de az MZ az nem. ](*,)
Ahogy én tapasztalom,a gyújtás után szerintem a legtöbb probléma a töltéssel van a beirások szerint és a legtöbbször a fesszab az oka
Így hát ha csak a gyári fesszab miatt volt ez a biztositék kitalálva,akkor meg főleg nem érdekel hogy nem a gyári lassú bizti van a motoromban,mert amúgy sem ez az elavult fesszabom van. :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

A 2A-es , "gyors,, üvegbiztosíték elektronikai védelmet lát el! A fesszabályzót védi a túldisszipálástól zárlat, vagy részleges forgórész zárlat esetén. Már a késes 2A-s is tákolásnak minősül!
A gyár, a mérnökök nem kevés tervezést, teszt üzemórát öltek bele a mi motorjainkba. Én amíg tudok maradok a saját biztosítéktáblánál ,és a gyári biztosíték értékeknél, tipusoknál.
Ahol nem biztosítják ezt a kört ott beáldozzák a fesszabot, had égjen szét, ... vagy más is.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:A névleges áramerősség meghaladása esetén adott mértékig és ideig (van "nagyon lassú" is ;) ) nem old le.
Gondolom 2A körül gerjeszt 6-7000nél, és a biztosítékot egészségesebbnek gondolták passzosra tervezni... na nem mintha zárlat esetén nem sokkal nagyobb áram menne át, így egy nagyobb normál biztosíték is leoldana ha valóban baj van.
Na erről beszélek kezdetektől.Túl van misztifikálva ez az egész. :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A névleges áramerősség meghaladása esetén adott mértékig és ideig (van "nagyon lassú" is ;) ) nem old le.
Gondolom 2A körül gerjeszt 6-7000nél, és a biztosítékot egészségesebbnek gondolták passzosra tervezni... na nem mintha zárlat esetén nem sokkal nagyobb áram menne át, így egy nagyobb normál biztosíték is leoldana ha valóban baj van.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Hát a német mérnökök fejével még nem sikerült gondolkodjak. :mrgreen:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pnlaci írta: Szia Zsaki.Nem írtál volna ilyet,ha úgy jártál volna mint én.Egy kiB szot zárlatos fesszabályzó tréfált meg,pedig új volt.
3000 ig tök jól működöt,3400 körül le kéne szabályozzon,ehelyett csak úgy verte lefele a lomha biztit.Még jó hogy nem mást
tett galyra. 8)
Na és ha 4A-os gyors bizti lett volna,akkor gondolod azt nem verte volna ki?
Nem is értem mi ez a lassú bizti?Mi értelme egyáltalán?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Futármotorosboltban van 2A-es késes bizti,de nem kell túlbonyolítani,elektronikus fezültségszabályzó esetén főleg nem,nekem 10A-es van benne lassan négy éve és semmi baja,ha meg zárlat lenne azt is kicsapná.

(halkan jegyzem meg találkoztam már olyan etz-vel amibe a 20A-es biztiről leolvadt a műanyag,mielőtt ki bírta volna csapni,de semmi baja nem lett semminek,csak biztit kelett cserélni na meg megszüntetni a zárlatot.)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

zsakfos írta:
aronpfabian írta:Ha már felmerült, késesből kapható lassú biztosíték (még nem láttam sehol, de 2A-set se...)? Vagy csak MZ-n van ilyenre igény?
Az én magánvéleményem szerint Mz-n sincs akkora szükség rá.Túl misztifikáljátok ezt.
Van aki szerint eleve nem is lenne szükséges a Df kábelt biztositani.
Van olyan jármű ahol ugyanigy van?
Szia Zsaki.Nem írtál volna ilyet,ha úgy jártál volna mint én.Egy kiB szot zárlatos fesszabályzó tréfált meg,pedig új volt.
3000 ig tök jól működöt,3400 körül le kéne szabályozzon,ehelyett csak úgy verte lefele a lomha biztit.Még jó hogy nem mást
tett galyra. 8)
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

z25z írta:
pnlaci írta:Autós boltban,vagy elektronikai alkatrész boltban kapsz ilyen saruelosztót.
Köszi, sikerült. Kemény 40 ft-ért darabját :-)
nálunk is annyiért adták, de végül nem vettem semmit.
Se elektronikai boltba, se unix, se skf se mg-i üzletben nem volt bizt. tábla, mindenhol csak rendelnek másnapra.

Viszont találtam olyat aminek alapból dupla a kivezetése így nem kell saruelosztó :)
Etz 150 87'
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

pnlaci írta:Autós boltban,vagy elektronikai alkatrész boltban kapsz ilyen saruelosztót.
Köszi, sikerült. Kemény 40 ft-ért darabját :-)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

zsakfos írta:
aronpfabian írta:Ha már felmerült, késesből kapható lassú biztosíték (még nem láttam sehol, de 2A-set se...)? Vagy csak MZ-n van ilyenre igény?
Az én magánvéleményem szerint Mz-n sincs akkora szükség rá.Túl misztifikáljátok ezt.
Van aki szerint eleve nem is lenne szükséges a Df kábelt biztositani.
Van olyan jármű ahol ugyanigy van?
Utángyártott biztosítéktáblán a DF biztosíték foglalata is DIN hengeres típushoz való, így a ma kaphatók közül 5A-nél kisebbet nem is tudsz betenni. De még ez is jobb mintha nem lenne. Komolyabb zárlat ezt is ki fogja vágni úgyis (előző tulajtól örökölt 8A-es indexbiztosíték egy szétesett foglalattól úgy leolvadt hogy öröm volt nézni, a kábelek meg sem érezték. Mázli. Azonnal cserélve lett kisebbre :) )
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Késes biztiben a 15A, 5A- s biztosan elérhető, ezek gyakori általános méretek, a 3A-s sem elérhetetlen, de valamivel ritkábban kapható.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Köszi srácok a segítséget!

Nem soká írok hogy mi a helyzet, délután bevásárolok :)


üdv
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ezt még kiegészítve, a gagyi biztik, általában nagyon kedvező árral rendelkeznek, és sok esetben csak készletben elérhetőek. ( multi bevásárlókban nem is nagyon találni más fajtát) nagyon rossz kidolgozású műanyag testel, amit tetéz a szennyezet valószínűleg újrahasznosított fém részekkel ami sok esetben ellenállásként működik. Gyakran annyira melegszenek, hogy a névleges terhelhetőség alatti igenybevétel esetén is megolvad a műanyag teste ( rosszabb esetben a környezete is). Érdemes jobb minőségűt választani. ( pl. MTA, Vagy JMA gyártmányokat)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Norbedlee írta:
Lesz osztó saru is :)

és akkor milyen biztik is kellene pontosan?

2db 16A 1db 4A és még egy 1db 2A

amit zsakfos kolléga emleget azzal mivan most akkor?
Az van hogy amit emlegetnek itt lassú biztositékot,olyat nem kapsz késesben.Nyugodtan tedd be a sima 2A-os késest vagy a 3A-ost,éppen amit kapsz vagy van a készletben legkisebb(ha készletet veszel).Egy dolog ami még lényeg hogy lehetőleg normális boltban vegyél biztit,ahol remélhetőleg nem a leggagyibb kínait adják,mert engem is úgy világositottak fel hogy vannak szar kinai biztik amik jóval a ráirt amper felett égnek csak el és ez miatt esetleg más ég el egy zárlat esetében nem a bizti.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

pnlaci írta:Tökéletes! Nekem is ilyen van.Az egyik csavarral(mármint a régi helyén.)fogattam fel,és meg sem mozdul.Viszont osztósarut
is szerez be,hacsak nem akarod összeplombálni új sarukkal az osztott kábeleket.
Lesz osztó saru is :)

és akkor milyen biztik is kellene pontosan?

2db 16A 1db 4A és még egy 1db 2A

amit zsakfos kolléga emleget azzal mivan most akkor?
Etz 150 87'
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

aronpfabian írta:Ha már felmerült, késesből kapható lassú biztosíték (még nem láttam sehol, de 2A-set se...)? Vagy csak MZ-n van ilyenre igény?
Az én magánvéleményem szerint Mz-n sincs akkora szükség rá.Túl misztifikáljátok ezt.
Van aki szerint eleve nem is lenne szükséges a Df kábelt biztositani.
Van olyan jármű ahol ugyanigy van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tökéletes! Nekem is ilyen van.Az egyik csavarral(mármint a régi helyén.)fogattam fel,és meg sem mozdul.Viszont osztósarut
is szerez be,hacsak nem akarod összeplombálni új sarukkal az osztott kábeleket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:Igen, ez jó.,

Köszi, hasonlót nézek az itthoni boltokban, nem rendelem meg 1500-as postaköltséggel :)
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Igen, ez jó.,
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Köszi a segítséget! Szerencsére lesz segítségem így megbírjuk oldani, felfogatásra meg kitalálok valamit.

pnlaci! megvan mind a 4db biztim, és néztem a képed is visszamenőleg.


Ez megfelelő lenne?


Kép
Etz 150 87'
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

aronpfabian írta:Ha már felmerült, késesből kapható lassú biztosíték (még nem láttam sehol, de 2A-set se...)? Vagy csak MZ-n van ilyenre igény?
Hali . Késesből nem kapsz lassú biztit,2A viszont van.Én is kaptam .
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

"Másik, annyi, hogy az újat felcsavarozom a régi helyére, és az újrasaruzott kábeleket meg bedugom és kész is?"
Hali, elméletileg igen, annyi a gyakorlati különbség, hogy a mellékelt képen lévő kábelsaru szükséges ahhoz, hogy a gyári kábeleket átalakítás nélkül tudd csatlakoztatni( mivel egy biztihez több kábel is csatlakozik). És a felfogatása sem teljesen egyforma.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha már felmerült, késesből kapható lassú biztosíték (még nem láttam sehol, de 2A-set se...)? Vagy csak MZ-n van ilyenre igény?
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

sell írta:Írta a kép csak szemléltetésnek van.
Köszi már látom.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Írta a kép csak szemléltetésnek van.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Szia Norbedlee.A negyedik bizti helyén nem volt biztositékod? Eredetileg oda való az üvegbiztositék ami 2AT. a gerjesztést
biztositja.
Ja amúgy itt a topicban 8hó8án felraktam egy képet hogy néz ki bekötve az új biztitábla.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pnlaci 2015.08.30. 21:05-kor.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Autós boltban,vagy elektronikai alkatrész boltban kapsz ilyen saruelosztót.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

ejjha, ez a kábelsaru elosztó mekkora ötlet, hol lehet ilyet venni?
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

aronpfabian írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni.

Tegnap elment az "áram" a gépből kiderült, hogy a biztosítéktáblánál lévő egyik saru lelazult. Nekem még a hagyományos táblám van, ezér szeretném lecserélni én is -mint sokan mások- késes biztosíték táblára ill új sarukat is tennék fel. Kérdésem, milyen bizt táblát (ill biztiket ) kell vennem, hogy elférjen a motoron (Etz 150)

Másik, annyi, hogy az újat felcsavarozom a régi helyére, és az újrasaruzott kábeleket meg bedugom és kész is?

Köszönöm a segítségeteket
4 biztosíték van gyárilag, legalább ennyi hely legyen a táblában. Bármilyen autóalkatrésszel foglalkozó kereskedésben kapsz ilyet (pl. Homashita).
Az akku +/- 16A/16A, az indexrelé 4A, a gerjesztés 2A (mivel ez utóbbi gyárilag lassú kioldású üvegbiztosíték, nem ajánlott de lehet hogy nagyobb fog kelleni a normálból hogy ne vágja ki nagy terhelésen). A másik mód az üvegbiztosíték "kiváltására" hogy nem váltod ki, hanem veszel egy lengő biztosítéktartót 2A üvegbiztosítékkal, elektronikai boltban, és a tábla helyett ezt kötöd be a DF kábelre.

Szükséged lesz még pár ilyenre is Kép mert a gyári tábla elosztóként is működik, viszont eddig még nem láttam olyan késes táblát ahol nem csak egy-egy saru lenne a biztosítékok végein.

Köszi a választ igaz nem vagyok egy elektrom mágus szóval van benne nekem elég sok kínai dolog.
4 biztosítékom van ez tuti, meg azt is értem, hogy saru is kell új, de a többi elég homály nekem..

Ilyen biz táblám van (a kép illusztráció)


Kép
Etz 150 87'
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni.

Tegnap elment az "áram" a gépből kiderült, hogy a biztosítéktáblánál lévő egyik saru lelazult. Nekem még a hagyományos táblám van, ezér szeretném lecserélni én is -mint sokan mások- késes biztosíték táblára ill új sarukat is tennék fel. Kérdésem, milyen bizt táblát (ill biztiket ) kell vennem, hogy elférjen a motoron (Etz 150)

Másik, annyi, hogy az újat felcsavarozom a régi helyére, és az újrasaruzott kábeleket meg bedugom és kész is?

Köszönöm a segítségeteket
4 biztosíték van gyárilag, legalább ennyi hely legyen a táblában. Bármilyen autóalkatrésszel foglalkozó kereskedésben kapsz ilyet (pl. Homashita).
Az akku +/- 16A/16A, az indexrelé 4A, a gerjesztés 2A (mivel ez utóbbi gyárilag lassú kioldású üvegbiztosíték, nem ajánlott de lehet hogy nagyobb fog kelleni a normálból hogy ne vágja ki nagy terhelésen). A másik mód az üvegbiztosíték "kiváltására" hogy nem váltod ki, hanem veszel egy lengő biztosítéktartót 2A üvegbiztosítékkal, elektronikai boltban, és a tábla helyett ezt kötöd be a DF kábelre.

Szükséged lesz még pár ilyenre is Kép mert a gyári tábla elosztóként is működik, viszont eddig még nem láttam olyan késes táblát ahol nem csak egy-egy saru lenne a biztosítékok végein.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni.

Tegnap elment az "áram" a gépből kiderült, hogy a biztosítéktáblánál lévő egyik saru lelazult. Nekem még a hagyományos táblám van, ezér szeretném lecserélni én is -mint sokan mások- késes biztosíték táblára ill új sarukat is tennék fel. Kérdésem, milyen bizt táblát (ill biztiket ) kell vennem, hogy elférjen a motoron (Etz 150)

Másik, annyi, hogy az újat felcsavarozom a régi helyére, és az újrasaruzott kábeleket meg bedugom és kész is?

Köszönöm a segítségeteket
Etz 150 87'
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Ja,ja az is lehet,vagy az egyenirányítónál is lehet akár egy laza saru.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem mikor a 3 fázis közül az egyik nem érintkezett jól a bakelitnél akkor ette a fene a töltés jelzőt szépen.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Mind a három fázis megvan? Generátortól indulva kezd a méréseket. Egyforma feszülségeket kell hogy mutasson a műszer mind a három fázis között.
Bár mondjuk a töltésjelző lámpát ez nem annyira befolyásolja. Nem árt ránézni.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szediati »

A fesszabom elektromos. Késes bizti dobozt szereltem be és le vannak védve a saruk
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vagy oxidált, laza pár kontaktod, esetleg a fesszab nem tökéletes már.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szediati »

Sziasztok. Tegnap este mentem a motorral és a pirosnál állva alapjáraton teljesen vilagitott a töltés jelzőm
Amikor kb 1500 ra feltúráztattam akkor kialudt. Majd amikor visszaesett a fordulat olyan 1300-1200 ra megint világitott. De utána már alapjáraton se csinálta. Kopott lehet a szénkefe?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Ha sikerül elérni azt az állapotot, mikor a zárlat van ( hibakeresés szempontjából ez a jó állapot.) nyitott megszakító mellett, a bizti helyére egy fényszóró izzót kellene kötni, ami zárlat esetén teljes fénnyel izzik, ekkor lehet óvatosan mozgatgatni a kábelokat, üllést lámpatesteket azért ovatosan, hogy viszonylagosan pontosan lehessen tudni mely szakaszon van az ideiglenes zárlat, ami megszünésekor az izzó kialszik.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

No, akkor mostmár jól mérve kiváncsiak vagyunk a mérési eredményekre. Hátha az alapján tudunk majd valahogy segíteni. (amúgy szerintem valami rejtett zárlat lesz valahol) Nagyon drukkolok, hogy sikerüljön megtalálni a hibát. Peti engem is hívott ezügyben, úgy hallottam a hangján, hogy el is van a hiba miatt keseredve.

Szóval, ha jól hallottam, akkor gyújtás ráadás után van hogy sok biztosíték elszáll egymás után, de van hogy jó darabig gond nélkül megy. Én ebből kábelsérüléses zárlatra gondolnék. Nálam előfordult, hogy mindig elindulás után vágta ki, ülés alatt volt egy vezeték kidörzsölődve és amikor indulás után poziciót váltottam az üléslap testelt. A trophy azér szerencsére nincs annyira agyonkábelezve, első körben a gyújtáskapcsoló környékét nézném át alaposan, meg mindent ami gyújtáson működik (leesett kürt vezeték, féklámpa kapcsoló).

Ezúton szeretném megkérni a klubtársakat, hogy akinek van még ezen kívül javaslata ne habozzon írni. Egy régi klubtársunk (Pet2 -Mecsek I.) Trophyjáról van amúgy szó.
alberci56
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.11.02. 22:57
MZ-d típusa: MZ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: alberci56 »

Hali! Igazad volt,a gyertyapipa volt a ludas,kicseréltem NGK-ra és tökéletes!KÖSZÖNÖM!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, ha digit műszerrel mértél, az összevissza értékeket okozhatja, ha nincs zavarszűrőellenállás a nagyfesz oldalon( pipa vagy ellenállásos gyertya). Ezt pótolva valószínűleg valós értékeket lehet majd mérni.
alberci56
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2010.11.02. 22:57
MZ-d típusa: MZ

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: alberci56 »

Üdv Uraim!Elektromos probléma van a barátom Trophyjával.6v-os a rendszer, és a 16! amperes biztiket is kivágja felváltva.Kábelek,biztitábla,fesszab le,minden saru megcsiszolva,megtisztitva,vagy kicserélve,majd visszaszerelve.Bíztositék kicsrélve 8 amperesre.Beinditom a motort és töltést mérnék,de a digi műszer össze-vissza ugrál 1-125 v között! Az új efesszabot kicseréltem egy másik elektromosra,majd egy gyári mechanikusra az eredmény nem változott,ezek az alkatrészek egy másik motorban tökéletesen müködnek.Na akkor dinamó ellenőrzés,16-25 voltot mérek fordulat függvényében,de azért elöszőr forgórész csere,majd állórész csere,de semmi nem változott.Eszembe jutott,hátha a műszer eleme merülőben és azért ugrál,tehát múszer csere, de akkor se jó.A motort menet közben kipróbáltuk,úgy müködik,mintha minden rendben volna,de az összes lámpa rohadtul pirít viszont se izzót se biztit nem vert ki, de így félő hosszabb távon használni.Mellesleg a saját Trophymat én már átalakitottam 12v-ra Yamaha cuccokkal,de Ő ezt nem akarja,Ő az első tulaj és törekszik a gyári állapotra.Kifogytunk az okosságokból,ha valaki tud kérem segitsen,Köszi!A.Z.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

zsakfos írta:Érti ő.
Pont ezért válaszolta azt amit.
A motorodon most sárga izzók vannak fehér búrával.
Sárga búrával ugyanezen izzók maradhatnak elméletileg,de ezt neked kell látnod hogy mondjuk nappal hogyan látszanak.
Lehet hogy nem gond,de lehet hogy igen.
Tettem bele hagyomanyos izzót. Igazabol a nappalifenyevel nem voltam megelegedve.
Etz 150 87'
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Érti ő.
Pont ezért válaszolta azt amit.
A motorodon most sárga izzók vannak fehér búrával.
Sárga búrával ugyanezen izzók maradhatnak elméletileg,de ezt neked kell látnod hogy mondjuk nappal hogyan látszanak.
Lehet hogy nem gond,de lehet hogy igen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:Hali, ezt neked kell eldönteni, fordított esetben ( szinezett búrát cserélsz szintelenre) kell, de így nem feltétlen muszály, ha van valami célod a szines izzókkal, kiveheted, de ha nincs, és esetleg venni is kell másik izzókat, mert nincs készleten otthon, szerintem felesleges.
Lehet en fejeztem ki rosszul magam. Atlatszo burakat cserelek gyarira
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 736
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell »

Hali, ezt neked kell eldönteni, fordított esetben ( szinezett búrát cserélsz szintelenre) kell, de így nem feltétlen muszály, ha van valami célod a szines izzókkal, kiveheted, de ha nincs, és esetleg venni is kell másik izzókat, mert nincs készleten otthon, szerintem felesleges.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég