Kölcsönkérsz (vagy veszel) olyan multimétert ami tud kapacitást mérni. Hidegen és melegen is érdemes.z25z írta:Üdv!
Van-e valami módszer megállapítani, hogy egy kondenzátor jó-e vagy sem?
forrás, méréshatárok - MZ-forum.de
Kölcsönkérsz (vagy veszel) olyan multimétert ami tud kapacitást mérni. Hidegen és melegen is érdemes.z25z írta:Üdv!
Van-e valami módszer megállapítani, hogy egy kondenzátor jó-e vagy sem?
Szép
Ez egy házi készítésű szénkefe méretre vágott, megfúrt grafittömbből és sodrott vezetékből, haláli egy darab tedd el emlékbe!madigergo írta: A gyújtás:
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4836_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4838_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4839_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4840_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4842_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4844_ ... es.hu_.jpg
Kapható normális minőségű szénkefe? Vajon a pacsmagolás alatt a rögzítési pontjai jók lehetnek? (Egyáltalán ezen része leszedhető-e gyárilag? )
A dekni furatában van egy 20x2-es O-gyűrű. ha ez elnyíródott vagy hiányzik, akkor nagyon folyat. Ha megvan, akkor csak kicsit (váltókar-berúgó közt nincs tömítés).madigergo írta: További hibák:
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg
Itt végül mi lett a megoldás?madigergo írta: -ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg
Sajnos nem is voltak én is ezen rágom magam már egy ideje, hogy a veterán 150-esen megfúrjam vagy ne fúrjam... azt hallottam hogy ha csomagtartó opcióval kérték újonnan, akkor az iparcikk üzletben átadáskor fúrták meg és szerelték fel.madigergo írta: -Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak..
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg
Ekkorra bemelegszik a haldokló gyújtótrafó. Nézd meg, hogy mennyire meleg ilyenkor. Ha nehezedre esik rajta tartani a kezed, akkor kuka. Ha langyos, vagy kicsit meleg az még lehet OK.madigergo írta: ...
Nagyon érdekes, hogy a motor kb. 30 km után elkezd szaggatni, kihagy a gyújtás.
...
Nagyobb gázállásnál nő a hengerben a nyomás, és (főleg kétüteműnél) csökken az előző munkaütemből visszamaradt, ionizálódott égéstermék aránya, ezért nő a gázkeverék átütési szilárdsága. Ergo ha húzol egy nagyobb gázt, nagyobb eséllyel marad ki a szikra. Ez tipikus jele a gyújtórendszer gyengeségének.madigergo írta: ...
Első körben gyertya a tippem, de gondoltam még a trafóra is. (azon az elven gondolkodtam, hogy ha nagy gázt húzok neki, akkor már nem elég erős a szikra (?) hogy begyújtsa a keveréket.. De, hogy ennek lehet-e valóságalapja, nem tudom.)
...
Még ezekhez hozzá..madigergo írta:Itt vagyok a képekkel...
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4851_ ... es.hu_.jpg
A gyújtás:
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4836_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4838_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4839_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4840_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4842_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4844_ ... es.hu_.jpg
Kapható normális minőségű szénkefe? Vajon a pacsmagolás alatt a rögzítési pontjai jók lehetnek? (Egyáltalán ezen része leszedhető-e gyárilag? )
További hibák:
- A középtámasz baromi nehezen működik, a lábtartóval együtt fordul. Nem tudom, hogy csak lazítani kell valamin, kimaradt valami távtartó, vagy ilyennek kell lennie..
-Olajnyomok, nem kevés, majd megnézem, hogy honnan pontosan, de az biztos, hogy a váltókar tengelyétől (is??) jön.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4854_ ... es.hu_.jpg
-ETZ berúgókar, ami tetszik, de kotyog. A csavaron húzni már nem tudok, ráérősebb időben majd leszedem, hátha kiderül a hiba oka.
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4852_ ... es.hu_.jpg
-Feltenném a hátsó csomagtartót.
De hova? Eltűntek a likak..
http://kepfeltoltes.hu/150617/IMG_4856_ ... es.hu_.jpg
Köszönöm!
Ez jó hír, a TSbe nem találtam kifejezetten motorba való zárt akksit, cserébe a 6V táp/riasztó típusok pofátlanul olcsóakkiszsebi írta:Patrik írta:Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?
Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator
Én ilyesmit használok, szünetmentesből vettem ki, 5 éve. Sok a tévhit, hogy így nem tölti, úgy nem tölti, de ha jól be van állítva a feszültségszabályzó (az elektromechanikust kerülni kell!!!), akkor teljesen megfelelő.
Azért ódzkodnak sokan ettől, mert ugye a mai motorok már szinte mind önindítósak, míg az MZ-k "magaindítósak". Ezért nem kell azt az iszonyat nagy indítóáramot adnia az akkunak, amit a riasztó/szünetmentes akkumulátorok valóban nem tudnak.
További előnye, hogy a mélykisülést jobban bírják, a rázkódásra pedig nem olyan érzékenyek, mint ahogy az elterjedt. Ezen felül nem folyik belőle a sav, nem barmolja össze a vázat.
Sok-sok ismerősöm motorjában szolgál ilyen akku, több éves tapasztalat van (és akkumulátoros gyújtású motorokról van elsősorban szó).
A 9 Ah-s akkuval vigyázz, mert nem biztos, hogy befér a helyére. A 7,2 Ah-s is kicsit nagyobb, az sem túl jó méret, de az még bebarkácsolható.
Patrik írta:Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?
Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator
Benne van a nevében risztó akkumlátor. Vannak akik használnak ilyen akkumlátorokat, de én ezen a téren konzervatív vagyok, motorba, motorakkumlátort!Patrik írta:Sziasztok!
Volt már régen szó a riasztó akkumulátorokról arra emlékszem,de a tapasztalatokra nem és az lenne még a kérdésem,hogy mi a hátránya motorban a rendes motorakksival szemben,a generátor tudja tölteni rendesen?
Találtam egy ilyet: http://mostelado.hu/RedDot-12V-9Ah-T1-z ... kkumulator
z25z írta:Júli 6 után valamikor megyek majd haza és feltúrom a házat
Ámen!z25z írta:Akkor asszem egyet be kell szereznem, szombaton börze, akkor kinézek, hátha találok valami jobb állapotú darabot.
sell írta:Hol szokott lenni ez a börze? Sajna most szombaton dolgozom, de érdekelne jó volna elmenni egyszer.
zudori írta:Csak hátrányt!
Annyira szarok, hogy gyakorlatilag használhatatlanok ezek a megszakítók, Vagy szerzel eredeti gyári megszakítót, vagy feladod és átalakítod elektronikussá.
Valóban benéztemzudori írta:zudori kollégának elektronikus gyújtás van a motorján!Norbedlee írta:Üdv,
nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
Ott nem kell olajozni, csak menni vele.
De azon hol a filc?zudori írta:zudori kollégának elektronikus gyújtás van a motorján!Norbedlee írta:Üdv,
nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
Ott nem kell olajozni, csak menni vele.
zudori kollégának elektronikus gyújtás van a motorján!Norbedlee írta:Üdv,
nekem is ilyen gyújtásom van mint zudori kollégnak, kérdésem annyi lenne, hogy az ott található "filcet" tényleg kell néha olajozni, hogy ne száradjon ki?
Láthatóan nedves legyen. Injekciós fecskendővel vagy csepegtetővel érdemes felülről adagolni amíg végig nem ér benne.Norbedlee írta:aronpfabian írta:Sűrű váltóolaj. A műszerolaj és a WD40 túl vékony, hamar "kifogy" belőle.
MZ-n ide kell a 80W-90 meg a még sűrűbb akár 140es, nem a váltóba.
köszi, holnap meg is ejtem, pár csepp elég?
aronpfabian írta:Sűrű váltóolaj. A műszerolaj és a WD40 túl vékony, hamar "kifogy" belőle.
MZ-n ide kell a 80W-90 meg a még sűrűbb akár 140es, nem a váltóba.
köszi, sima motorolaj rácsepegtetve megteszi?csoka írta:Nem a kiszáradás miatt,hanem a csúszó felületek kenéséért.
Azért cseréld ki a szénkefét ha jót akarsz,mert a vezetéknek stabilan kell állnia a szénkefében.madigergo írta:Szia!
Megoldódott a kérdés, a szénkefe lehet valószínűleg a ludas, érdekesen körül van pacsmagolva valamivel a "háza", (gondolom valami ragasztóféle) illetve a szénkeféből a vezeték ki tud jönni. - nem tudom, hogy ez így jó-e. (a vezeték végén egy kis henger van, és ki tudom belőle húzni. Mint, ha egy bowdenvég lenne.) (egyenlőre maradt minden a helyén, csak valamit jó irányba mozdíthattam meg.. )
Ellenben előjött mégvalami. Melegen elkezd szaggatni a gyújtás, de nagyon. Szinte menni alig lehet vele.
Sajnos képeket most sem tudtam csinálni, ellenben megyek dolgozni, úgyhogy talán csak holnap..
Köszönöm ismét!
A képen egy ETZ (250) 12V generátor van Szabi-féle gyújtással, ilyenen sehogymadigergo írta:(netes kép)
http://users.atw.hu/mototechno/pic/term ... ll%202.jpg
Hol, mit kell ellenőrizni, (hogy le van-e szedve? )
Mit néztél meg, amit nem találtál?madigergo írta:ellenben a dinamó felől sem igazán találtam töltésre utaló nyomokat.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég