Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem is az akkuőr a lámpafejbe van bekötve és ott nem annyit mutat mint kellene. Én ráfogtam a vezetékeim állapotára. De a fene se tudja igazán...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na megmértem a töltésem.
Akkunál mértem egy 1500 ft-os nevenincs multiméterrel.
Tehát.
Fordulatszámot nem tudok mondani mert nincs fordulatszámmérőm.
A lényeg hogy gyújtáson a töltés:13,8 V,ha rákapcsolom a világitást akkor 13,9 V.
1 tized az eltérés.
Nekem mint sokan tudják van egy digitális feszmérő a fordulatszámmérő helyén.
Az nem az akkura van kötve,hanem a gyujtáskapcsolóhoz.
Na ott pld a gyújtáson szintén 13,8,viszont a világitáson 13,1 a mért fesz,de atomstabilan.
Talán a vezetékelés miatt?
Valószínű,majd az okosabbak megmondják(vagy nem)
Akkunál mértem egy 1500 ft-os nevenincs multiméterrel.
Tehát.
Fordulatszámot nem tudok mondani mert nincs fordulatszámmérőm.
A lényeg hogy gyújtáson a töltés:13,8 V,ha rákapcsolom a világitást akkor 13,9 V.
1 tized az eltérés.
Nekem mint sokan tudják van egy digitális feszmérő a fordulatszámmérő helyén.
Az nem az akkura van kötve,hanem a gyujtáskapcsolóhoz.
Na ott pld a gyújtáson szintén 13,8,viszont a világitáson 13,1 a mért fesz,de atomstabilan.
Talán a vezetékelés miatt?
Valószínű,majd az okosabbak megmondják(vagy nem)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja igen ez a fajta (én csak 2 lábasnak hívom ) ez nekem is van itthon csak az a baja hogy döglött és tultölt vele.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az enyémbe is ilyet épített be Baki Máté az átkábelezéskor. Kicsi, egyszerű, megbízható cucc.
Kereskedelmi forgalomban kapható? Ha igen, hol?
Kereskedelmi forgalomban kapható? Ha igen, hol?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Esetleg lenne egy foto arról a 3 lábas feszabról? Olyat még szerintem nem láttam...
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Én pont múlt héten mértem töltést, felkapcsolt világítással.
1300-as fordulattól 2000-ig 13,6 V; 2000-es fordulattól 6000-ig 14,1 V.
Ha közben indexelek, illetve ráadom a távfényt, akkor is.
Bambi-féle 3 lábas, műanyag házas feszültség szabályozó, gyári, alig futott álló és forgórésszel, új kábelköteggel.
Az új motorok nem töltenek ilyen szépen szerintem.
1300-as fordulattól 2000-ig 13,6 V; 2000-es fordulattól 6000-ig 14,1 V.
Ha közben indexelek, illetve ráadom a távfényt, akkor is.
Bambi-féle 3 lábas, műanyag házas feszültség szabályozó, gyári, alig futott álló és forgórésszel, új kábelköteggel.
Az új motorok nem töltenek ilyen szépen szerintem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet, hogy hibásak az alapjárati fesz. értékek, mert ilyenkor a mindenkori akku. feszültséget méred, ami viszont erősen függ az aksi állapotától és terhelésétől. Én még nem láttam olyan (Mz, Jawa) generátort amelyik kb. 1000 fordulaton töltött volna. Az más kérdés, hogy egyes szabályozók már ekkor is eloltják a visszajelzőt de a valóságban nincs töltés. Ha amper mérőt kötsz a dióda híd + és az aksi + közé az jól mutatja.hell írta:...Lehet valamit nagyon rosszul csinálunk...
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet valamit nagyon rosszul csinálunk...zsakfos írta:Na ez engem is érdekelne.hell írta:Világításal és anélkül? Hogy is?
Nálam egyértelműen esik a feszültség ha ráadom a világitást.
Atomstabil az értéke bármilyen fordulaton,de világitással kevesebb.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez engem is érdekelne.hell írta:Világításal és anélkül? Hogy is?
Nálam egyértelműen esik a feszültség ha ráadom a világitást.
Atomstabil az értéke bármilyen fordulaton,de világitással kevesebb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Világításal és anélkül? Hogy is?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem 1700-tól tölt rendesen, világítással és anélkül is 13,8-13,9V.Dreamer írta:Azért én valójában kíváncsi lennék, hogy mennyi is az annyi. Teljes kivilágítással az ETZ-m, kb. 3000 fordulattól tölt "rendesen". Előtte elég hektikus . Alapjáraton(1200-1400) (akku kondíciótól függően) pl. a 11V-ot alig tudja tartani, lámpa nélkül éppen eléri a 12V-ot. Ilyenkor jellemzően nem világít a töltésjelző. Ja, ez egy magyar elektronikus fesszab.Patrik írta:Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Atom cucc az a feszab.!!! Persze a gyári eredeti példányok a legjobbak!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az értékek világítás nélkül értendők,világítással lehet nem elég,de az is igaz,hogy az alapjáratom kicsit alacsonyabb az átlagosnál,én azt szeretem amikor "számolni lehet az ütemeket" és ilyenkor szinte mozdulatlan a blokk,nem rezeg.
Na mindegy ha a pirosnál állva le is vesz egy kicsit az aksiból utána kényelmesen visszatölti,szóval nem foglalkozom vele a lényeg működik hibátlanul.
Köszönöm a válaszokat!
Kill3r!
2350Ft-ért vettem,én Nyíregyházán lakom itt van egy bolt (Kocsár autó),van mindenük,de a keleti autók a fő profiljuk (wartburg,trabi,lada stb.) így sok mindent tudok venni a motorhoz náluk.
Erről van szó,itt ajánlották nekem is a fórumon: http://elektromos_es_gyujtas.arutender.hu/feszultsegszabalyzo_beepitett_trabantwartburg
Na mindegy ha a pirosnál állva le is vesz egy kicsit az aksiból utána kényelmesen visszatölti,szóval nem foglalkozom vele a lényeg működik hibátlanul.
Köszönöm a válaszokat!
Kill3r!
2350Ft-ért vettem,én Nyíregyházán lakom itt van egy bolt (Kocsár autó),van mindenük,de a keleti autók a fő profiljuk (wartburg,trabi,lada stb.) így sok mindent tudok venni a motorhoz náluk.
Erről van szó,itt ajánlották nekem is a fórumon: http://elektromos_es_gyujtas.arutender.hu/feszultsegszabalyzo_beepitett_trabantwartburg
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi, ez hasznos infó volt, ezt eddig én sem tudtam. Csak azt, hogy a HS1 helyett berakható a H4.Dreamer írta:Az hogy nem egészen ugyanaz a foglalat. Egy német fórum szerint csak egy eltérés van:Miben különböznek? A teljesítményen kívül.
Ma volt dolgom "vadkerten" beugrottam a mofához, és rácsodálkozva (részemről) a kérdésemre , hogy H4-es 35/35-ös izzó van-e, a vàlasz: mennyi kell. Behúztam magam a csőbe, vettem egyet. Nem egész 900 foritért. Kipróbáltam, egész jó kompromisszum a vàrosi világításal való tötymörgéshez. Lak.teren kívül azért nem nappali fényt csinál, de visszafogott tempóval alkalomszerű használatra megfelel.
Valójában a másik, hogy az alsó kis pozícionáló fülecskék sem ott vannak a HS1-en mint a H4-en.
Na itt egy egyértelműbb kép:
Aztán arról nem is beszélek, hogy az olcsó H4 (HS1) izzószála(i) nem fókuszpontban vannak, ezért rosszul világítanak.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért én valójában kíváncsi lennék, hogy mennyi is az annyi. Teljes kivilágítással az ETZ-m, kb. 3000 fordulattól tölt "rendesen". Előtte elég hektikus . Alapjáraton(1200-1400) (akku kondíciótól függően) pl. a 11V-ot alig tudja tartani, lámpa nélkül éppen eléri a 12V-ot. Ilyenkor jellemzően nem világít a töltésjelző. Ja, ez egy magyar elektronikus fesszab.Patrik írta:Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az hogy nem egészen ugyanaz a foglalat. Egy német fórum szerint csak egy eltérés van:Miben különböznek? A teljesítményen kívül.
Ma volt dolgom "vadkerten" beugrottam a mofához, és rácsodálkozva (részemről) a kérdésemre , hogy H4-es 35/35-ös izzó van-e, a vàlasz: mennyi kell. Behúztam magam a csőbe, vettem egyet. Nem egész 900 foritért. Kipróbáltam, egész jó kompromisszum a vàrosi világításal való tötymörgéshez. Lak.teren kívül azért nem nappali fényt csinál, de visszafogott tempóval alkalomszerű használatra megfelel.
Valójában a másik, hogy az alsó kis pozícionáló fülecskék sem ott vannak a HS1-en mint a H4-en.
Na itt egy egyértelműbb kép:
Aztán arról nem is beszélek, hogy az olcsó H4 (HS1) izzószála(i) nem fókuszpontban vannak, ezért rosszul világítanak.
Dreamer
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Alapjárat körül normális hogy pislog, mert az akku feszültsége nagyobb mint a generátoré.
Nálam pl. 1300 RPM környékén alszik el teljesen. Nem tudom a fesszab pontos típusát, egy nem állítható elektronikus fajta, 14.4V feliratú ~2x2 cm-es négyzet vastag horganyzott lemezen ami a testet is adja neki.
Nálam pl. 1300 RPM környékén alszik el teljesen. Nem tudom a fesszab pontos típusát, egy nem állítható elektronikus fajta, 14.4V feliratú ~2x2 cm-es négyzet vastag horganyzott lemezen ami a testet is adja neki.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet a multival csak a feszültségtüskéket látod, a "felbontása" miatt, és a valós töltőfesz valamivel alacsonyabb...
Amúgy honnan, mennyiért vettél ilyen fesszabot? Ha jó, lehet én is rámennék egyre.
Amúgy honnan, mennyiért vettél ilyen fesszabot? Ha jó, lehet én is rámennék egyre.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
Wartburg feszültség szabályzóm van(a kis 3kivezetéses) már több mint egy éve hibátlanul teljesít,sosincs töltésproblémám,viszont vettem egy másikat ugyan olyat ugyan ott,mert az előző saját hibámból tönkrement.Rátettem,mértem alapjáraton(kb.1000-es) és már ott is kielégítő a töltés 2000 felett már tökéletes beáll szépen 14V-ra és tovább nem megy semmilyen fordulaton,ezek alapján még jobb mint az előző mert azzal alapjáraton csak éppen hogy 12V-ot mérten folyamatosan szóval csak éppen szinten tartotta ez se volt gond,de az új mint írtam többet enged itt.
Na,de indítás után rögtön beáll a kívánt érték,de a visszajelző csak azután alszik el miután egyszer,2000-es fordulat fölé pörgetem,alapjáratra visszaesve pedig előfordul,hogy újra világítani kezd,megmértem ilyenkor is amikor világít,ugyan úgy jó értéket mértem mint amikor már egy gázfröccs után elalszik.
Ezt miért csinálja?
Kontakt hiba nincs,kötöttem a vezetékét direktre és csokin keresztül is,új saruval,megnéztem minden csatlakozását semmi nem utal megnövekedett átmeneti ellenállásra,és mint írtam a töltés szuperül működik,amióta így van már mentem vagy 300km-t ha nem lenne valami jó az már kibukott volna.
Lehet,hogy egyszerűen ilyen?Végülis nem gond csak kiváncsi vagyok a miértjére.
Kicsit hosszúra sikerült,de minden körülményt ismertetni akartam,hogy ne vezesselek félre titeket.
Köszi előre is!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Miben különböznek? A teljesítményen kívül.Dreamer írta:a 35/35W-os "H4"-es az HS1-ként keresendő. Csak látszatra olyan mint a H4.sell írta:Hali, 86 körül váltottak H4-es foncsorra, mint a trabiknál is, előtte bilux volt. Szerintem azzal sem volt baj, a foncsor jól eltalált + még az üveg is ,nekem nem volt panaszom a világításra. Továbbgondolva, nem kellett bajlódni a műszerfal, visszajelzők, helyzetjelző ledesítésével, alapból -10watt volt. Mondjuk annó volt H4-esben 35/35W-os is. Mostanában kerestem, de nem sikerült beszerezni.
Ma volt dolgom "vadkerten" beugrottam a mofához, és rácsodálkozva (részemről) a kérdésemre , hogy H4-es 35/35-ös izzó van-e, a vàlasz: mennyi kell. Behúztam magam a csőbe, vettem egyet. Nem egész 900 foritért. Kipróbáltam, egész jó kompromisszum a vàrosi világításal való tötymörgéshez. Lak.teren kívül azért nem nappali fényt csinál, de visszafogott tempóval alkalomszerű használatra megfelel.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az enyém meg 1985.3 havi és nem H4 volt....
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok , mielőtt még valaki félre értene a CEZETRŐL írtam a nega tapasztalatokat ,1985 jan. gyártású az én ETZ-m és már akkor H4 volt rajta de az azért hozzáfűzném hogy a Cezeten le lehetett olvasni a műszereket amit a ETZ-kről nem igen lehet elmondani de mivel éjjel műtött szemeim miatt nem motorozok ilyen ledesités meg sem fordult a fejembe üdv. juragy
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
a 35/35W-os "H4"-es az HS1-ként keresendő. Csak látszatra olyan mint a H4.sell írta:Hali, 86 körül váltottak H4-es foncsorra, mint a trabiknál is, előtte bilux volt. Szerintem azzal sem volt baj, a foncsor jól eltalált + még az üveg is ,nekem nem volt panaszom a világításra. Továbbgondolva, nem kellett bajlódni a műszerfal, visszajelzők, helyzetjelző ledesítésével, alapból -10watt volt. Mondjuk annó volt H4-esben 35/35W-os is. Mostanában kerestem, de nem sikerült beszerezni.
Dreamer
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, 86 körül váltottak H4-es foncsorra, mint a trabiknál is, előtte bilux volt. Szerintem azzal sem volt baj, a foncsor jól eltalált + még az üveg is ,nekem nem volt panaszom a világításra. Továbbgondolva, nem kellett bajlódni a műszerfal, visszajelzők, helyzetjelző ledesítésével, alapból -10watt volt. Mondjuk annó volt H4-esben 35/35W-os is. Mostanában kerestem, de nem sikerült beszerezni.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok ethancole motorja is H4 és 12 volt de nem vonom kétségbe hogy eleinte volt bilux izóva is emlékszem a cezetem is ilyen volt 30/ 35w éjjel nem volt tanácsos motorozni vele ennek ellenére volt hogy éjjel le motoroztam a Magyartenger discóba amgk föl nem gyújtották ooo de régen volt de e már nem is ide tartozik üdv. juragy
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
/1-es csak 6voltos volt.Patrik írta:Nem. A 125-ös Etz-t később kezdték el gyártani ha jól tudom mint a 250-est és ha az első perctől 12V-os akkor a 125-ös is az.(visszafele nem fejlődtek).
Meg ha jól tudom már a /1-esek is 12V-os rendszerűek az meg még hamarabb volt ugyebár.
Ha meg nincs igazam,akkor is igazam van!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kis etz is mind 12varonpfabian írta:Nem volt a gyártás elején még 6V-os ETZ 125/150 is? Valami ilyesmi rémlik egy német oldalról. Viszont a kései modellfrissítés miatt lehet hogy a 12V-osokat már csak H4-gyel gyártották (erről nincs infom, csak spekulálok).jura györgy írta:sziasztok, tudomásom szerint az összes ETZ típus 12 voltos , mindegyiken H4 az első lámpa , az összes sarú csupasz és ha úgy gondolod hogy a szóban forgó saru nem teszi a dolgát érdemes inkább cserélni, szigetelő szalaggal nem oldódik meg a problémád, csak el odázod mint ahogy már előttem is mondták. üdv. juragy
Az ETZ 250 12V-os rendszerű volt a gyártás kezdetétől, de eleinte még bajonettfoglalatos bilux fényszóróval, később váltottak H4-re.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem. A 125-ös Etz-t később kezdték el gyártani ha jól tudom mint a 250-est és ha az első perctől 12V-os akkor a 125-ös is az.(visszafele nem fejlődtek).
Meg ha jól tudom már a /1-esek is 12V-os rendszerűek az meg még hamarabb volt ugyebár.
Ha meg nincs igazam,akkor is igazam van!
Meg ha jól tudom már a /1-esek is 12V-os rendszerűek az meg még hamarabb volt ugyebár.
Ha meg nincs igazam,akkor is igazam van!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem volt a gyártás elején még 6V-os ETZ 125/150 is? Valami ilyesmi rémlik egy német oldalról. Viszont a kései modellfrissítés miatt lehet hogy a 12V-osokat már csak H4-gyel gyártották (erről nincs infom, csak spekulálok).jura györgy írta:sziasztok, tudomásom szerint az összes ETZ típus 12 voltos , mindegyiken H4 az első lámpa , az összes sarú csupasz és ha úgy gondolod hogy a szóban forgó saru nem teszi a dolgát érdemes inkább cserélni, szigetelő szalaggal nem oldódik meg a problémád, csak el odázod mint ahogy már előttem is mondták. üdv. juragy
Az ETZ 250 12V-os rendszerű volt a gyártás kezdetétől, de eleinte még bajonettfoglalatos bilux fényszóróval, később váltottak H4-re.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2163
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"mindegyiken H4 az első lámpa" Ő ez szerintem nem teljesen így van! Nem mind H4! Enyém sem az volt gyárilag!
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, tudomásom szerint az összes ETZ típus 12 voltos , mindegyiken H4 az első lámpa , az összes sarú csupasz és ha úgy gondolod hogy a szóban forgó saru nem teszi a dolgát érdemes inkább cserélni, szigetelő szalaggal nem oldódik meg a problémád, csak el odázod mint ahogy már előttem is mondták. üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ethancole írta: nem találtam az akkun hány voltos lehet kivettem az első lámpát pedig nagy betűkkel rajta van ,hogy H4
Miiiii van?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Attól,hogy nincs a saru szigetelve,még nem szabad zárlatnak lennie,mert nem kéne összeérnie,a szigetelő szalaggal csak elodáztad a problémát,de nem oldottad meg,szánd rá az időt inkább és nézd át az elektronikát tüzetesen,egyszer kell normálisan megcsinálni!
Ilyen "javítást" az ember legfeljebb az út szélén csinál.
Ne vedd rossz néven,jó tanácsnak szántam,ebbe szinte mindenki beleszalad az elején,hogy egy jelentkező problémát megold úgy ahogy aztán meg jön a többi sorba és csak kínlódik,tanulj más kárán ahogy az okos ember szokta!
Jó szerelgetést és végül jó motorozást!
Ilyen "javítást" az ember legfeljebb az út szélén csinál.
Ne vedd rossz néven,jó tanácsnak szántam,ebbe szinte mindenki beleszalad az elején,hogy egy jelentkező problémát megold úgy ahogy aztán meg jön a többi sorba és csak kínlódik,tanulj más kárán ahogy az okos ember szokta!
Jó szerelgetést és végül jó motorozást!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kössz a tippeket. Miután végig gondoltam az elmúlt napok eseményeit rájöttem ,hogy mivel nem találtam az akkun hány voltos lehet kivettem az első lámpát pedig nagy betűkkel rajta van ,hogy H4. Kipókhálóztam a kotlikot de elsőre fel sem tűnt a helyzetjelző foglalat szigetelés mentes kábelvég sarui. Másodszorra már azonnal kiszúrtam ,szig-szallag és megint működik. Végül is áltában "rontottam el". Azért köszi mindenkinek a jó szándékú segítséget.
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A műanyag kilágyul és a végei nem érintkeznek, szerezz porcelánt ugyanolyan áramerősséggel.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elromlott!ethancole írta:Üdv mindenkinek. Megvettem életem első etz125-ösét ,még a jogsim csak meg igényeltem a vas már a garázsban. Tisztítgatom indítgatom ,eredet vizsgára is mással vitettem erre ma járó motornál felkapcsolom a lámpát és meg áll. Másodszor és harmadszor is. Irányjelző fénykürt van más nincs. Két biztosítéknak el olvadt a műanyagja úgy hogy inkább befejeztem a kísérletezést. Mi történhetett vele áltában?
Szerintem nem álló helyzetben romlott el.
Akku feltöltése, csatlakozások tisztítása (kifejezetten a test vezetékek), biztosíték aljzat tisztítása, biztosítékok pótlása (2A-16A-16A-4A).
Ezek után újrapróba.
Dreamer
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv mindenkinek. Megvettem életem első etz125-ösét ,még a jogsim csak meg igényeltem a vas már a garázsban. Tisztítgatom indítgatom ,eredet vizsgára is mással vitettem erre ma járó motornál felkapcsolom a lámpát és meg áll. Másodszor és harmadszor is. Irányjelző fénykürt van más nincs. Két biztosítéknak el olvadt a műanyagja úgy hogy inkább befejeztem a kísérletezést. Mi történhetett vele áltában?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak ha kiegészíted diódával. Akkor örökös, és oda állítod vele a töltést, ahova akarod.refraction írta: érdemes lenne visszatenni inkább azt?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Orulok hogy ismet toltesgond van teriteken, atvitt ertlemben.
Hasonlo problemaval kuzdok, nyalazom a blog oldalakat.
Valahol azt olvastam hogy egy 2 Amperos biztositek van DF en fesszabalyzo es alloresz kozott, ennek mi a valosag alapja?
Enyemen 3db 8Amperos van es 1 16Amperos, ez igy jo?
Etz 251
Hasonlo problemaval kuzdok, nyalazom a blog oldalakat.
Valahol azt olvastam hogy egy 2 Amperos biztositek van DF en fesszabalyzo es alloresz kozott, ennek mi a valosag alapja?
Enyemen 3db 8Amperos van es 1 16Amperos, ez igy jo?
Etz 251
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zsolt 2014.09.30. 19:27-kor.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nos, megcsináltam a tesztet (Szabi féle-szabályzó): a akksi pozitívot adtam a DF-re, járó motornál, alapjárat felett pörgetve: emelkedett feszültség, 8, 5 V-ra is felment, elaludt a töltésvisszajelző is (ki volt égve egyébként korábban). A töltés viszont nem maradt meg.gesszti írta:A teljesen új feszszabályzó nem azt jelenti, hogy be is van állítva.
Korábban írtam ide egy leírást, hogy hogyan tudod a dinamót tesztelni, és hogy a feszszabot hogyan tudod beállítani. Azt keresd meg, és menj végig rajta.
Feltettem az új kisiparit, lett töltés. (világítás nélkül, alapjárat felett tartva, 7,4 -re állt be), nagy izgalmamban világítással már nem néztem meg, majd legközelebb.
(A kisipari fedelét leszedve én úgy látom, hogy azon semmilyen beállítás nem lehetséges)
Hát ennyi.....
ja még valami: sikerült hozzájutnom 2 eredeti feszültségszabályzóhoz (ajándékba kaptam a króm oldalcsomagtartók mellé
érdemes lenne visszatenni inkább azt?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A teljesen új feszszabályzó nem azt jelenti, hogy be is van állítva.
Korábban írtam ide egy leírást, hogy hogyan tudod a dinamót tesztelni, és hogy a feszszabot hogyan tudod beállítani. Azt keresd meg, és menj végig rajta.
Korábban írtam ide egy leírást, hogy hogyan tudod a dinamót tesztelni, és hogy a feszszabot hogyan tudod beállítani. Azt keresd meg, és menj végig rajta.
- refraction
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2014.09.01. 09:02
- MZ-d típusa: mz ts 125
- Tartózkodási hely: Cegléd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv! Akkor ezúttal már ide írom, mert téma szerint idetartozik
köszöntem gesszti-nek az alábbi tippet, meg is fogom csinálni, (és beszámolok majd róla!) csak még megvártam amíg megjön a teljesen szűz új feszültségszabályzóm. Feltettem, persze semmi változás, továbbra sincs töltés.
közben az jutott eszembe, (bocs, ha írtó nagy baromság):
önmagában az, hogy ki van égve a töltésvisszajelző lámpa, okozhatja hogy nem kezd el tölteni a gép?
"Szereld le az ellenállást, csavarjait tedd vissza. Indítsd el a motort, kicsit alapjárat felett pörgesd. Ha ekkor világít még a visszajelződ, és nincs töltésed, akkor egy pillanatra adj akksi pozitívot a df-re. Ha a dinamód jó, akkor el kell aludni a töltésvisszajelzőnek, és emelkedni kell a feszültségnek. Ha megmarad a töltésed a vezeték levétele után, akkor jó eséllyel rossz a feszszabályzód. (vagy rosszul van beállítva) Ha nem marad meg a töltésed, akkor is. Tegyél rá egymásik motoron kipróbáltan működő feszszabot, és próbáld ki azzal.
Ha valami füstöl, akkor rossz helyre érintetted a vezetéket, térdre, imára.
Annak is nézz utána, hogy a töltésvisszajelződ miért nem világít. A forgórészen keresztül testelődik, és segít a dinamó felgerjedésében induláskor. (van, aki szerint nem, de szerintem igen)"
köszöntem gesszti-nek az alábbi tippet, meg is fogom csinálni, (és beszámolok majd róla!) csak még megvártam amíg megjön a teljesen szűz új feszültségszabályzóm. Feltettem, persze semmi változás, továbbra sincs töltés.
közben az jutott eszembe, (bocs, ha írtó nagy baromság):
önmagában az, hogy ki van égve a töltésvisszajelző lámpa, okozhatja hogy nem kezd el tölteni a gép?
"Szereld le az ellenállást, csavarjait tedd vissza. Indítsd el a motort, kicsit alapjárat felett pörgesd. Ha ekkor világít még a visszajelződ, és nincs töltésed, akkor egy pillanatra adj akksi pozitívot a df-re. Ha a dinamód jó, akkor el kell aludni a töltésvisszajelzőnek, és emelkedni kell a feszültségnek. Ha megmarad a töltésed a vezeték levétele után, akkor jó eséllyel rossz a feszszabályzód. (vagy rosszul van beállítva) Ha nem marad meg a töltésed, akkor is. Tegyél rá egymásik motoron kipróbáltan működő feszszabot, és próbáld ki azzal.
Ha valami füstöl, akkor rossz helyre érintetted a vezetéket, térdre, imára.
Annak is nézz utána, hogy a töltésvisszajelződ miért nem világít. A forgórészen keresztül testelődik, és segít a dinamó felgerjedésében induláskor. (van, aki szerint nem, de szerintem igen)"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A lámpafejet levettem szétnéztem benne,1 sarut le is cseréltem de nem lett volna szükséges... a kapcsolót még szétszedhetem de nem gyanítom h akármi is baj legyen ott.De egy próbát megér hátha most már éjszaka is lehet vele menni
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A kapcsoló körül kutakodjál, a lámpafejben is nézzél körül, lehet valahol kidörzsölődött a vezeték. Első nekifutásra iktasd ki a kapcsolót, vigyél direktbe áramot, ezután már okosabb leszel.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Olyan problémája van a 250 es etz-nek,hogy a világítás felkapcsolásakor kivágja az utolsó biztosítékot általában.Sima saurus biztosíték táblám van,1 éve lett cserélve nincs eloxidálódva minden fasza.Trafó új kis kondik megintcsak.(a régiekkel is ezt csinálta de mondom hátha ilyen problémám lesz h valami zárlatos és az bassza ki a biztosítékot) elektronikus feszabályzó van rajta a legdrágább. Volt egy idő amikor nem volt jó a világítás de lenn a gyújtásnál az alaplapon le volt csúszva egy saru és azért.
Gőzöm sincs mi baja van.Esetleg aki találkozott ilyen problémával vagy van tippje mi legyen a következő lépés az írjon.
Olyan problémája van a 250 es etz-nek,hogy a világítás felkapcsolásakor kivágja az utolsó biztosítékot általában.Sima saurus biztosíték táblám van,1 éve lett cserélve nincs eloxidálódva minden fasza.Trafó új kis kondik megintcsak.(a régiekkel is ezt csinálta de mondom hátha ilyen problémám lesz h valami zárlatos és az bassza ki a biztosítékot) elektronikus feszabályzó van rajta a legdrágább. Volt egy idő amikor nem volt jó a világítás de lenn a gyújtásnál az alaplapon le volt csúszva egy saru és azért.
Gőzöm sincs mi baja van.Esetleg aki találkozott ilyen problémával vagy van tippje mi legyen a következő lépés az írjon.
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ismételten felhívom a figyelmet az egymás iránti tisztelet megadására.
Kérem, hogy a nem megfelelő hangnem használatát és egymás minősítgetését mellőzzük!
(ha továbbra sem lesz változás, akkor drasztikusabb intézkedéseket kell hoznunk...)
Kérem, hogy a nem megfelelő hangnem használatát és egymás minősítgetését mellőzzük!
(ha továbbra sem lesz változás, akkor drasztikusabb intézkedéseket kell hoznunk...)
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez így igaz, ha valóban nagy fordulatszámról (10000-es nagyságrend) beszélünk.Thorwald írta: Van egy olyan dolog, hogy a mágneses tér teljes felépüléséhez idő kell. Minél nagyobb a fordulatszám, annál rövidebb erre az idő és van az a fordulatszám, ami felett már nem tud teljes mértékben felépülni a gerjesztő és gyújtótekercsben a teljes mágneses tér, így csökken a szikra teljesítménye. Ezt ügyes dolgokkal, elektronikával, jó minőségű trafóvassal ki lehet tolni, de egy sima Babetta gyújtás nem erre van kitalálva.
Amire a kérdés vonatkozott viszont csak a "berúgási" fordulat fölötti tartomány, Pl. 2-3000. Itt még nem fog jelentkezni a vas mágneses "tehetetlensége" ami az elektronikára jutó feszültség, a duplázás következtében, erősen növekszik.
Nem vagyok biztos benne, hogy nem üti át a tirisztort vagy a tároló kondít (250 V).
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van egy olyan dolog, hogy a mágneses tér teljes felépüléséhez idő kell. Minél nagyobb a fordulatszám, annál rövidebb erre az idő és van az a fordulatszám, ami felett már nem tud teljes mértékben felépülni a gerjesztő és gyújtótekercsben a teljes mágneses tér, így csökken a szikra teljesítménye. Ezt ügyes dolgokkal, elektronikával, jó minőségű trafóvassal ki lehet tolni, de egy sima Babetta gyújtás nem erre van kitalálva.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég