
Üzemanyagellátás
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Minden átalakítás nélkül felmegy rá, '88tól 250eseken is csatos karbi volt. 

MZ ETZ 251e '89
Re: Üzemanyagellátás
OK!Dreamer írta:
Kínai karbit SOHA, SEMMILYEN körülmények között! Volt szerencsém csatoshoz, nem csatoshoz... Ipari hulladék!
Meg kell várni, hátha felbukkan egy jó vétel egy kevésbé kopott gyári karbentyú!

A 251-es karbija felmegy a 250-es ETZ-re átalakítás, machinálás nélkül? Hátha belefutok egy ilyenbe, valaki azt írta a fórumon, hogy jobb lesz alacsony fordulaton vele a motor.
Re: Üzemanyagellátás
Valahogy el kell jutni az eredetvizsgára. Utánfutó, trailer nincs se nekem, se ismerősnek, tolni meg nincs kedvem kilométereken át. Tehát marad az a lehetőség, hogy saját lábán elpöfög a helyszínre.gabsic írta:Ezt ki mondta neked? Sem eredetvizsgán, sem műszakin nem kell járjon a motor...Thorwald írta: Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni.

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Kínai karbit SOHA, SEMMILYEN körülmények között! Volt szerencsém csatoshoz, nem csatoshoz... Ipari hulladék!Thorwald írta:
Igen sajnos, túl (gyanusan) kedvező az ára, ezért kérdeztem rá. Sajnos Bingre most nem telik, a gyerek az első keresetéből kívánja szponzorálni a motort, ezért igyekszem a pénztárcájához mérten a lehető legjobbat kihozni belőle.
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni. Legfeljebb kicsit torpanni fog, utána már lesz több időm kisérletezni vele.
Bambi mester, ha olvasol, légyszíves a nagy porlasztómachinátor elérhetőségével megtisztelni engem.
Meg kell várni, hátha felbukkan egy jó vétel egy kevésbé kopott gyári karbentyú!
Dreamer
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ezt ki mondta neked? Sem eredetvizsgán, sem műszakin nem kell járjon a motor...Thorwald írta: Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Üzemanyagellátás
Igen sajnos, túl (gyanusan) kedvező az ára, ezért kérdeztem rá. Sajnos Bingre most nem telik, a gyerek az első keresetéből kívánja szponzorálni a motort, ezért igyekszem a pénztárcájához mérten a lehető legjobbat kihozni belőle.zudori írta:
Én azt javaslom, keresd meg itt, vagy akár privátban Bambi mestert!
Inkább itt, mert ez közügy-Ő tud Neked megoldást a karburátor feljavítására. Van egy jóember aki tökéletesen rendbe tudja tenni ezeket az öreg karbikat.
Ha kedvező az ára a 30N3-nak az mindig gyanús, Dreamer kollégánk szívását magunk is online láthattuk! Ha német minőséget akarsz, akkor az drága, mint a Bing is.
Annyiban lett sürgős, hogy át kell iratni a motort és ahhoz működő állapotban kell az eredetiség vizsgára elmenni. Legfeljebb kicsit torpanni fog, utána már lesz több időm kisérletezni vele.
Bambi mester, ha olvasol, légyszíves a nagy porlasztómachinátor elérhetőségével megtisztelni engem.

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Thorwald írta:Dreamer írta: Szia!
Rákerestem a 30N3 csatos karbira és mondhatni nagyon kedvező áron találtam. Ez milyen gyártmányú, megbízható, érdemes megvenni? Mert lehet így egyszerűbb lenne, mint a mostanival küzdeni.
Én azt javaslom, keresd meg itt, vagy akár privátban Bambi mestert!
Inkább itt, mert ez közügy-

Ha kedvező az ára a 30N3-nak az mindig gyanús, Dreamer kollégánk szívását magunk is online láthattuk! Ha német minőséget akarsz, akkor az drága, mint a Bing is.
Re: Üzemanyagellátás
Rákerestem a 30N3 csatos karbira és mondhatni nagyon kedvező áron találtam. Ez milyen gyártmányú, megbízható, érdemes megvenni? Mert lehet így egyszerűbb lenne, mint a mostanival küzdeni.Dreamer írta: Szia!
Komplett javítási útmutatót a veterán fórumról töltöttem. Az én motorom egy kopottas de jó 30N3 vagy csatosnak nevezett karbival (19-es lánckerékkel) 5.-ben 60tól már molesztálható (nem nevezném gyorsulásnak, de feltornássza magát).
Jellemezően 2800-tól már használható 3200-tól már fickósnak mondható.
Az előző karbimmal sajnos 3000-3500 alatt nem nagyon volt élet, túletette a gépem. Emellett a fogyi sem volt barátságos, 6l országúton 80-90 között.
Ezeknek a motoroknak a titka a jó gyújtás, jó karbi és a jó kipufogó. Nekem egy ronda, de gyári kipuffom van, amit nemrég egy hamis NGK gyertya miatt sikeresen ki is égettem
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
A gyári kipuff adott, a gyújtás jó lesz, már csak a karbit kell felújítani. Árulnak valahol használható felújító készletet?
Ez nyomatékhiány probléma az ETZ-vel kezdődött, a TS 250/1-es nyomatékkirály volt hozzá képest. Anno sokat próbálkoztunk mi is fúvókacserével, más karbival, de igazán nem volt átütő siker, maximum lehetett finomítani rajta úgy, hogy még a fogyasztása is rendben volt. De úgy emlékszem azért városban, utassal is lehetett közlekedni vele finoman, nem kellett állandóan pörgetni, mint ezt a most vett ETZ-t.
Jókat hallottam a Brisk N14YC gyertyáról. Mi a véleményetek róla?
Régen az Icet lyukas közepű megszakítókat tettük az MZ-be, mert ezek megbízhatóbbak voltak a gyárinál. Létezik még ilyen, kapható valahol?
A gyári kipuff adott, a gyújtás jó lesz, már csak a karbit kell felújítani. Árulnak valahol használható felújító készletet?
Ez nyomatékhiány probléma az ETZ-vel kezdődött, a TS 250/1-es nyomatékkirály volt hozzá képest. Anno sokat próbálkoztunk mi is fúvókacserével, más karbival, de igazán nem volt átütő siker, maximum lehetett finomítani rajta úgy, hogy még a fogyasztása is rendben volt. De úgy emlékszem azért városban, utassal is lehetett közlekedni vele finoman, nem kellett állandóan pörgetni, mint ezt a most vett ETZ-t.

Jókat hallottam a Brisk N14YC gyertyáról. Mi a véleményetek róla?
Régen az Icet lyukas közepű megszakítókat tettük az MZ-be, mert ezek megbízhatóbbak voltak a gyárinál. Létezik még ilyen, kapható valahol?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Szia!Thorwald írta:Üdv!
Újra itt vagyok.![]()
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es.A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek.
Komplett javítási útmutatót a veterán fórumról töltöttem. Az én motorom egy kopottas de jó 30N3 vagy csatosnak nevezett karbival (19-es lánckerékkel) 5.-ben 60tól már molesztálható (nem nevezném gyorsulásnak, de feltornássza magát).
Jellemezően 2800-tól már használható 3200-tól már fickósnak mondható.
Az előző karbimmal sajnos 3000-3500 alatt nem nagyon volt élet, túletette a gépem. Emellett a fogyi sem volt barátságos, 6l országúton 80-90 között.
Ezeknek a motoroknak a titka a jó gyújtás, jó karbi és a jó kipufogó. Nekem egy ronda, de gyári kipuffom van, amit nemrég egy hamis NGK gyertya miatt sikeresen ki is égettem

Dreamer
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!Thorwald írta:Üdv!
Újra itt vagyok.![]()
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es.A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek.
A súbertű tud ilyen tüneteket okozni, 3000 alatt bizonyos gázon megáll a motor. Ha ráhúzod megint megy. Méretellenőrzéshez alább találsz pontos méreteket általam leírva.
Szerelési könyvek: http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/mz.html
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Kínai olcsó utángyárottat ne vegyél, pontatlan, volt ahol hátrányára átdolgozták!gesszti írta:Na mesélj.
Nekem is kellene valami jó karbi, mert augusztusban megyek vissza hegyet mászni.Kell a nyomaték kis fordulaton is. Ezzel, ami most van, nem nagyon jön össze.
Volt nálam 30N2, N3, mindkettőt visszavittem mert lófingot nem ér. Kaptam egy kölcsön csatos karbit, várok egy jó vételre.
Amit a német echte BVFként árul az is kínai, lehet, hogy jobb, de én már nem merek semmit venni ilyen téren ami kínai.

Dreamer
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!
Újra itt vagyok.
3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es.
A kicsi most is rendben van, de mivel nincs rendszáma, csak kertek alatt lehet vele közlekedni.
Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek.
Újra itt vagyok.

3 éve egy 125-ös TS-t reparáltam, de nőttek az igények és lett belőle rendszámos ETZ 250-es.

Sokáig volt ETZ-m és akkoriban (régen) nem volt olyan amit ne tudtam volna róla, de 25 év megtette a hatását, elfelejtettem sok mindent és sajnos a komplett műszaki dokumentáció (szervizkönyv) is elveszett. Kollégámmal a fiának vettük viszonylag olcsón ezt az ETZ-t, de van némi gond vele. Alacsony fordulaton alig van ereje (tudom ETZ betegség, de nem ennyire), majd egyszer csak életre kel és megindul mintha turbós lenne. Úgy vélem a porlasztónál nincs rendben valami, de már nincs semmi adatom úszószintről, fúvókák méretérő, beállításokról. Azt sem tudom a súbertű eredeti, vagy utángyártott benne.
Tudtok segíteni letölthető leírással, vagy esetleg van valakinek eladó szervizkönyve?
Hol lehet normális alkatrészeket venni porlasztóhoz? Akkoriban olvasva a fórumot, tudom nem méretpontosak az utángyártottak, nem úgy működik a motor, ahogy kellene.
Szeretném rendbe hozni a motort, hogy a srác biztonsággal használhassa, másrészt érzelmi alapon is jó vele foglalkozni, sok évig volt ETZ-m, felélednek az emlékek.

Re: Üzemanyagellátás
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Javaslom a Binget, vagy a Dellorto karburátort. Lehet venni akár használtan is.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Na mesélj.
Nekem is kellene valami jó karbi, mert augusztusban megyek vissza hegyet mászni.
Kell a nyomaték kis fordulaton is. Ezzel, ami most van, nem nagyon jön össze.
Nekem is kellene valami jó karbi, mert augusztusban megyek vissza hegyet mászni.

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Visszavittem, most rendelnek egy N2-t, azzal a feltétellel fogadtam el, hogy szó nélkül visszaveszik, ha visszaviszem mert szar.zudori írta:Nehogy félre értsél, nem kötözködni akarok, de megint megkérdezem:- miért nem viszed vissza ahonnan vedted,- motorozzanak ők vele!? Ez tényleg felháborító amiket megcsinálnak!
Dreamer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Ebbe botlottam ma, hátha valakinek érdekes: http://olx.hu/hirdetes/bing-24-es-karbu ... 2jcEN.html
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Babetta főfúvóka jó bele. Legalábbis a 84-be biztosan.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Más:- hol lehet Bingbe főfűvókát venni? Nyílván külföldről rendelni nem gazdaságos.
Nekem konkrétan 105, 110.-es kellene.
Nekem konkrétan 105, 110.-es kellene.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Hú, most nézem, tényleg +15€...Dreamer írta:Az AKF nem szállít ingyen Magyarországra.aronpfabian írta:Ez a csoda mennyibe került?
Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?(vagy nem tudom... )
Ezt a csodát 11e Ft-ért adták.
A Binggel biztos nem lenne ennyi gond, Simsonomra már vásároltam Bing17-et azt kitisztítottam, feltettem és jó volt.

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nehogy félre értsél, nem kötözködni akarok, de megint megkérdezem:- miért nem viszed vissza ahonnan vedted,- motorozzanak ők vele!? Ez tényleg felháborító amiket megcsinálnak!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Az AKF nem szállít ingyen Magyarországra.aronpfabian írta:Ez a csoda mennyibe került?
Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?

Ezt a csodát 11e Ft-ért adták.
A Binggel biztos nem lenne ennyi gond, Simsonomra már vásároltam Bing17-et azt kitisztítottam, feltettem és jó volt.

Dreamer
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Üzemanyagellátás
Ez a csoda mennyibe került?
Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?
Az AKF-nél 101 €-ért rendelhető BING 84 (ekkora vásárlásnál már ingyen kihozzák), azzal is ennyi gond van?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Itt is megosztom a tapasztalatokat, sokan nem biztos, hogy Facebook közelben vannak!
Tehát Skac barátommal tegnap egy délutánt foglalkoztunk a karbival, a következőket állapítottuk meg.
Kentse 30N3:
- Síbertolattyú szorul, nem megfelelőek a felület megmunkálások, sorjás furatok, a síber felülete "dimbes-dombos". Felületek átdolgozása, simítása.
- Síbertű tartó lemez nem hozzávaló (Simson 16N3), persze ügyes kínai kezek a tű középső beállítását megmélyítették csak ott jó a lemez. Másik tűvel és reszelt lemezzel jó.
- Alapjárati fúvóka 50-nél nagyobb (52-53)
- Úszó nem belevaló, gyanítható, hogy ez is Simson karbiból való. Gyári úszó ~10g, ez ~8g. Nem beállítható a benzinszint megfelelően

- Tűszelep nem szétszedhető, akad, nem megfelelő felületi kialakítású ezért pontatlan nem zár, felakad.
- Síber gyaníthatóan nem megfelelő profilú, alul sokat kap.
Első körben ennyi. Amúgy jó lenne ez a karbi... és még a tartósságát nem is ismerjük...
Érdekesség képen egy kép, amikor éppen zárt a tűszelep:

Tehát Skac barátommal tegnap egy délutánt foglalkoztunk a karbival, a következőket állapítottuk meg.
Kentse 30N3:
- Síbertolattyú szorul, nem megfelelőek a felület megmunkálások, sorjás furatok, a síber felülete "dimbes-dombos". Felületek átdolgozása, simítása.
- Síbertű tartó lemez nem hozzávaló (Simson 16N3), persze ügyes kínai kezek a tű középső beállítását megmélyítették csak ott jó a lemez. Másik tűvel és reszelt lemezzel jó.
- Alapjárati fúvóka 50-nél nagyobb (52-53)
- Úszó nem belevaló, gyanítható, hogy ez is Simson karbiból való. Gyári úszó ~10g, ez ~8g. Nem beállítható a benzinszint megfelelően

- Tűszelep nem szétszedhető, akad, nem megfelelő felületi kialakítású ezért pontatlan nem zár, felakad.
- Síber gyaníthatóan nem megfelelő profilú, alul sokat kap.
Első körben ennyi. Amúgy jó lenne ez a karbi... és még a tartósságát nem is ismerjük...

Érdekesség képen egy kép, amikor éppen zárt a tűszelep:

Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is jól működött a 24-es változat, tulajdonképpen nem is tudom megmondani miért is cseréltemle Bingre.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nekem bevált a taiwani KenTse 24N2 karburátor az Etz 150-en. Igaz ott is át kellett fúvókázni. 4 Liter alá nem sikerült vinni a fogyasztást. Stabil alapjárat, reagál a levegőcsavar 1/12-ed fordulatára is. Hidegen könnyen indul.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem meg ne kínlódjál vele, vidd vissza ahonnan vetted és kérd vissza a pénzt. Az eladáskor nem mondták,hogy használhatatlan, ne hagyd magad becsapni!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ez a karbi a BVF másolata. Előzőleg már vettem Kentse 16N3 karbit a Simsonomra, ott átfúvókázás után jó lett. Ezért vágtam bele, de nagyon nagy a csalódás.zudori írta:Ezt a csoda karburátort hol lehet kapni? Nem hallottam még róla.
Jó induljunk ki onnan relatív olcsó volt.
Ennek ellenére, komplett karbi esetén szorul a tolattyú (nem annak a méretpontatlansága, hanem a házé). A síbertű pedig kabaré, csak egy rovátka mélysége jó, a többi nem használható, mit gondolt a húzott szemű, sorminta?
Holnap délután lesz időm tovább foglalkozni vele.
A többiről tudósítok!
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Én rákerestem a Google-n ránézésre tök olyan mint a BVF.
Az is igaz, hogy amiket kidobott konkrétan semmi infó nem volt róla.
Az is igaz, hogy amiket kidobott konkrétan semmi infó nem volt róla.
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Hát jó bevásároltál vele az tény.
Sajnos így van az ha előtted még nem próbálta senki és semmi féle információ nincs róla..Egyébként ez milyen motorhoz való lenne eredetileg?.Mert az elmondottak alapján az Mz-hez nem igazán passzol?

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Ezt a csoda karburátort hol lehet kapni? Nem hallottam még róla.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Remélem lesz akit érdekel, esetleg szórakoztat, el szeretném regélni első találkozásomat a Kentse 30N-3 csatos karbival.
Aki laikus, és azt gondolja, hogy csak fel kell szerelni és róni az utat, annak azt kell, hogy írjam SOHA SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT NE VEGYE MEG EZT A KARBURÁTORT!!!
A karbit megvásárlás után teljesen szétszedtem, kitisztítottam, ellenőriztem a fúvókák méretét valamint az úszók távolságát nyitás és zárás tekintetében.
A motorom egyébként könnyen indítható volt, mérsékelten füstölt.
Felszerelés után derült ki, hogy a síber tolattyú felső állapotba szorul, valamint a tűt nem lehet állítani, mert csak középső állásban elég mély a tű bevágása ahhoz, hogy a lemezt a helyére toljam.
Indítás: nehéz, nem akaródzik venni a fordulatot, teljesen betekert keverékcsavarnál is sokall.
Ennek ellenére próbakör. Felül (már amennyire volt lehetőség forgatni) jó, élénk a gázreakció, de részterhelésnél sokall, hörög, kegyetlen füstöl. Aztán egyszer csak úgy beszorult a tolattyú, hogy fent marad, valamiért nem volt elég üzemanyag, és így kellett kb 2 km kínoznom a mocit, hogy az otthonom közelébe vigyen.
Mire leállítottam a kipu még kb. fél percig álló motor mellett füstölt!
Remélem nem okoztam kárt a szegény keverékes járással, így is jó darabon toltam.
Két út áll előttem. Beb*szom a karbit az eladó üveg kirakatába. Megpróbáljuk beállítani, de félek sosem lesz tökéletes.
Hm...
Aki laikus, és azt gondolja, hogy csak fel kell szerelni és róni az utat, annak azt kell, hogy írjam SOHA SEMMILYEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT NE VEGYE MEG EZT A KARBURÁTORT!!!
A karbit megvásárlás után teljesen szétszedtem, kitisztítottam, ellenőriztem a fúvókák méretét valamint az úszók távolságát nyitás és zárás tekintetében.
A motorom egyébként könnyen indítható volt, mérsékelten füstölt.
Felszerelés után derült ki, hogy a síber tolattyú felső állapotba szorul, valamint a tűt nem lehet állítani, mert csak középső állásban elég mély a tű bevágása ahhoz, hogy a lemezt a helyére toljam.
Indítás: nehéz, nem akaródzik venni a fordulatot, teljesen betekert keverékcsavarnál is sokall.
Ennek ellenére próbakör. Felül (már amennyire volt lehetőség forgatni) jó, élénk a gázreakció, de részterhelésnél sokall, hörög, kegyetlen füstöl. Aztán egyszer csak úgy beszorult a tolattyú, hogy fent marad, valamiért nem volt elég üzemanyag, és így kellett kb 2 km kínoznom a mocit, hogy az otthonom közelébe vigyen.
Mire leállítottam a kipu még kb. fél percig álló motor mellett füstölt!
Remélem nem okoztam kárt a szegény keverékes járással, így is jó darabon toltam.
Két út áll előttem. Beb*szom a karbit az eladó üveg kirakatába. Megpróbáljuk beállítani, de félek sosem lesz tökéletes.
Hm...
Dreamer
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm szépen, ezt kerestem!
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Üzemanyagellátás
Tessék parancsolni kérem szépen.. http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 Remélem nagy segítségedre lesz..Jó munkát kívánok Márkatársam.
Üdv.szketo
Üdv.szketo
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Volt valahol, itt-, valamikor egy cikk, a karburátor beállításáról. Szépen részletesen leír mindent, de sajnos most nem találom. Ha valaki tudná és megadná a linket, megköszönném!
Volt valahol, itt-, valamikor egy cikk, a karburátor beállításáról. Szépen részletesen leír mindent, de sajnos most nem találom. Ha valaki tudná és megadná a linket, megköszönném!
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
ETZ 250 - 2,8L /100 km?seagateh írta:Sziasztok
25km - 7deci benzinnel - 2személy városba
nagyon szép új bing karburátorral új Bambi kipuff
3500tól nem vittem feljebb a fordulatot
50.km 5. Fokozat - 2300rpm gázadásra itt is megindul.
videó holnap.
nagyon szuper lett az összhang
Dreamer
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok
25km - 7deci benzinnel - 2személy városba
nagyon szép új bing karburátorral új Bambi kipuff
3500tól nem vittem feljebb a fordulatot
50.km 5. Fokozat - 2300rpm gázadásra itt is megindul.
videó holnap.
nagyon szuper lett az összhang
25km - 7deci benzinnel - 2személy városba
nagyon szép új bing karburátorral új Bambi kipuff
3500tól nem vittem feljebb a fordulatot
50.km 5. Fokozat - 2300rpm gázadásra itt is megindul.
videó holnap.
nagyon szuper lett az összhang
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Helyesbitek, 90 nel 78-80, nem szandekos volt a rossz adat kozlese!pitypang18 írta:
Az oram minusz 8at csal gps szerint. Ora szerint 90 folott mentunk. Egy tura alkalmaval megkapod 100 km-re a motorom, és megbizonyosodhatsz.
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
A tű a legalsó helyzetben van, ettől lentebb csak faragással tudnám tenni.gesszti írta:Sajnos a kopott karbiknak ez az átka. Képtelenség tökéletesre beállítani. Vagy részterhelésre, vagy teljesítményre lehet hangolni. Viszont így is, úgy is többet eszik. 2 személlyel 50% Alpokban, a többi oda-vissza út, 6 liter környéke volt a fogyi. Másfélszer annyi, mint kéne, de ez van. mégiscsak 30-40 éves vasakról van szó.
Dreamer, kezd el lefelé rakni a tűt, akkor valamivel jobb lesz részterhelésen, de szerintem tökéletesre nem tudod behozni. Én már annyira leraktam a tűt, hogy egy plusz ricnit reszeltem bele, de úgy se volt jó. Visszaraktam a kisebb főfúvókát. Így jó részterhelésen, de vigyázni kell vele fordulaton, hogy ne kopogjon be. (nem mechanikus kopogás, hanem a kevés, de igen jól porlasztott benzin miatt átmegy öngyulladósba) Tettem bele egy 9-es ngk-t. Ez úgy-ahogy bírja kopogás nélkül.
Tudom, hogy a karbi kopás mocskos dolog, aztán Simsonomnál is az lett a vége, hogy vettem egy Bing karbit (az más kérdés, hogy a Simsonra való Bing 17 torokátmérője valójában 15). Azzal jó lett.
Agyalok, hogy kellene egy másik karbi. Kínai 30N2-ről van tapasztalat?
Dreamer
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Üzemanyagellátás
Az oram minusz 8at csal gps szerint. Ora szerint 90 folott mentunk. Egy tura alkalmaval megkapod 100 km-re a motorom, és megbizonyosodhatsz.Dreamer írta:Haverom minden szempontbol kifogastalan 251-e egyutt turazva 1 literrel kevesebbet fogyasztott, szoval en szkeptikus vagy 4 L ugyeben. Nalam ora szerint 90 a valosagban 75.pitypang18 írta:Szerintem még a 6 liter is sok. Nálam a vegyes túrán (50% varos, varoson kivul 90es tempoval) két személlyel, némi holmival kereken 4 litert fogyasztott.

- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Üzemanyagellátás
Sajnos a kopott karbiknak ez az átka. Képtelenség tökéletesre beállítani. Vagy részterhelésre, vagy teljesítményre lehet hangolni. Viszont így is, úgy is többet eszik. 2 személlyel 50% Alpokban, a többi oda-vissza út, 6 liter környéke volt a fogyi. Másfélszer annyi, mint kéne, de ez van. mégiscsak 30-40 éves vasakról van szó.
Dreamer, kezd el lefelé rakni a tűt, akkor valamivel jobb lesz részterhelésen, de szerintem tökéletesre nem tudod behozni. Én már annyira leraktam a tűt, hogy egy plusz ricnit reszeltem bele, de úgy se volt jó. Visszaraktam a kisebb főfúvókát. Így jó részterhelésen, de vigyázni kell vele fordulaton, hogy ne kopogjon be. (nem mechanikus kopogás, hanem a kevés, de igen jól porlasztott benzin miatt átmegy öngyulladósba) Tettem bele egy 9-es ngk-t. Ez úgy-ahogy bírja kopogás nélkül.
Dreamer, kezd el lefelé rakni a tűt, akkor valamivel jobb lesz részterhelésen, de szerintem tökéletesre nem tudod behozni. Én már annyira leraktam a tűt, hogy egy plusz ricnit reszeltem bele, de úgy se volt jó. Visszaraktam a kisebb főfúvókát. Így jó részterhelésen, de vigyázni kell vele fordulaton, hogy ne kopogjon be. (nem mechanikus kopogás, hanem a kevés, de igen jól porlasztott benzin miatt átmegy öngyulladósba) Tettem bele egy 9-es ngk-t. Ez úgy-ahogy bírja kopogás nélkül.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Haverom minden szempontbol kifogastalan 251-e egyutt turazva 1 literrel kevesebbet fogyasztott, szoval en szkeptikus vagy 4 L ugyeben. Nalam ora szerint 90 a valosagban 75.pitypang18 írta:Szerintem még a 6 liter is sok. Nálam a vegyes túrán (50% varos, varoson kivul 90es tempoval) két személlyel, némi holmival kereken 4 litert fogyasztott.
Dreamer
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem még a 6 liter is sok. Nálam a vegyes túrán (50% varos, varoson kivul 90es tempoval) két személlyel, némi holmival kereken 4 litert fogyasztott.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
A lanckerek 19-es. Ez vegig fout volt, penteken 200 km szakado esoben, hol 70-80, hol 90++.seagateh írta:Ha a zaj mechanikus eredetü nem a porlasztás miatt van akkor ott valami más a gond.
A fogyasztás. .. : Nemtudom főúton, vagy városban sikerült ennyit kihúzni belőle. Lánckereked hány fogas? nekem 21.es van rajta 80km/h -> 3200körül forog. (Többnyire egyedül járok nemvagyok egész 70 kg.) nekem 4liter körüli a fogyasztás 3000fölé nemnagyon viszem a fordulatot városban. A !! BING84 IS ugyanannyit fogaszt mint a BVF-el!! csak 1500-tól már húz olyan hangja van mint egy AN-2nek
A részterhelésnél a tű fontos. ha kopott akkor azért viszont ha új a tű az sem egyezik minden esetben a gyári méretel. (nemrégen volt róla szó)
Nem akarlak sem rá sem pedig lebeszélni én vettem egy új BING84 karburátort sikerült belőni szerencsére nagyon szépen hangolható a motor.
A BVF is jó állapotú, a BING-el sokminden nem változott ami nagyon észrevehető hogy finomabb a gázreakció és alacsony fordulaton jobban húz, valamint az alapjárat egyenletesebb.
Ami fontos még nézd meg a benzinszintet és mert ha az nemjó akkor rossz az egész. Ha nem gyári az úszó akkor a pohárban lévő jelzésig legyen a szint ne az előírt 27-33mm ugyanis az utángyártott úszók súlya nem egyezik a gyári úszók súlyával én rettenetesen megszívtam ezzel a részével.
Vissza 200 km, 70-75 korul. Most hogy utanaszamoltam 6,3 lett a fogyasztas, ami nem lenne rossz, ha dinamikusabb lenne a vege.
Az en sulyommal mar azert is gaz lenne 3000-nel elvaltani, mert 3500 alatt nincs elet, ha igy vanszorognek eltaposnanak...
80-85 kozott 4000 fordulat itt jol erzi magat, csak ugy suhan, 4500 tol elkezd geppuskazni es max 95-ig porog. Most jol huz, 100 fele is siman lep, de alul katasztrofa.
Dreamer
Re: Üzemanyagellátás
Ha a zaj mechanikus eredetü nem a porlasztás miatt van akkor ott valami más a gond.
A fogyasztás. .. : Nemtudom főúton, vagy városban sikerült ennyit kihúzni belőle. Lánckereked hány fogas? nekem 21.es van rajta 80km/h -> 3200körül forog. (Többnyire egyedül járok nemvagyok egész 70 kg.) nekem 4liter körüli a fogyasztás 3000fölé nemnagyon viszem a fordulatot városban. A !! BING84 IS ugyanannyit fogaszt mint a BVF-el!! csak 1500-tól már húz olyan hangja van mint egy AN-2nek
A részterhelésnél a tű fontos. ha kopott akkor azért viszont ha új a tű az sem egyezik minden esetben a gyári méretel. (nemrégen volt róla szó)
Nem akarlak sem rá sem pedig lebeszélni én vettem egy új BING84 karburátort sikerült belőni szerencsére nagyon szépen hangolható a motor.
A BVF is jó állapotú, a BING-el sokminden nem változott ami nagyon észrevehető hogy finomabb a gázreakció és alacsony fordulaton jobban húz, valamint az alapjárat egyenletesebb.
Legjobb ha szétszeded az egész karburátort kifújod kompresszorral és beállítod tisztességesen már amennyire ez egyáltalán lehetséges.
Ami fontos még nézd meg a benzinszintet is mert ha az nemjó akkor rossz az egész. Ha nem gyári az úszó akkor a pohárban lévő jelzésig legyen a szint ne az előírt 27-33mm ugyanis az utángyártott úszók súlya nem egyezik a gyári úszók súlyával én rettenetesen megszívtam ezzel a részével.
Legjobb ha szétszeded az egészet kifújod kompresszorral és beállítod tisztességesen már amennyire ez egyáltalán lehetséges.
A fogyasztás. .. : Nemtudom főúton, vagy városban sikerült ennyit kihúzni belőle. Lánckereked hány fogas? nekem 21.es van rajta 80km/h -> 3200körül forog. (Többnyire egyedül járok nemvagyok egész 70 kg.) nekem 4liter körüli a fogyasztás 3000fölé nemnagyon viszem a fordulatot városban. A !! BING84 IS ugyanannyit fogaszt mint a BVF-el!! csak 1500-tól már húz olyan hangja van mint egy AN-2nek

A részterhelésnél a tű fontos. ha kopott akkor azért viszont ha új a tű az sem egyezik minden esetben a gyári méretel. (nemrégen volt róla szó)
Nem akarlak sem rá sem pedig lebeszélni én vettem egy új BING84 karburátort sikerült belőni szerencsére nagyon szépen hangolható a motor.
A BVF is jó állapotú, a BING-el sokminden nem változott ami nagyon észrevehető hogy finomabb a gázreakció és alacsony fordulaton jobban húz, valamint az alapjárat egyenletesebb.
Legjobb ha szétszeded az egész karburátort kifújod kompresszorral és beállítod tisztességesen már amennyire ez egyáltalán lehetséges.
Ami fontos még nézd meg a benzinszintet is mert ha az nemjó akkor rossz az egész. Ha nem gyári az úszó akkor a pohárban lévő jelzésig legyen a szint ne az előírt 27-33mm ugyanis az utángyártott úszók súlya nem egyezik a gyári úszók súlyával én rettenetesen megszívtam ezzel a részével.
Legjobb ha szétszeded az egészet kifújod kompresszorral és beállítod tisztességesen már amennyire ez egyáltalán lehetséges.
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Nos, ami boritekolhato volt, a zaj maradt, nyomatekosabb, erosebb, hatarozottabb lett a moci, de sajnos a resztelheles baromi sokat kap. A gyertya pereme fekete, az elektroda nagyon sotetbarna.
Most hogyan tovabb (igazan mar nem a zaj erdekel mert az valszeg mechanikus eredetu), hanem mit lehet kezdeni, hogy lent ne legyen tuletetve?
Most hogyan tovabb (igazan mar nem a zaj erdekel mert az valszeg mechanikus eredetu), hanem mit lehet kezdeni, hogy lent ne legyen tuletetve?
Dreamer
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Igen lehet matekozni, de nem hiszem, hogy ez az egy járható út.tiger1342 írta: 7 literrel számolva 100 km-enként 900 Ft-odba kerül ez a karbi... 1000 km-nél már 9000, évi 5000 km futással számolva 45000 Ft! Ennyiért már kapsz binget is.
A karbiban lévő fúvóka 130-as feliratú volt kb. 130-135 között. Most csináltam egy 140-est, mentem vele egy háztömböt, mintha erősebb lenne, és később jelentkezne a zaj. Nemsoká gurulok vele többet, utána nézek egy gyertyaképet is.
Dreamer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
7 literrel számolva 100 km-enként 900 Ft-odba kerül ez a karbi... 1000 km-nél már 9000, évi 5000 km futással számolva 45000 Ft! Ennyiért már kapsz binget is.Dreamer írta:Kaliberem van, másként neki sem kezdenék. A lényeg, hogy onnan induljunk ki, hogy a karbi kopott, tehát elég egy picike fals és már nagyobb fúvóka kellene.tiger1342 írta: Gyári fúvóka méretet kaliberrel ellenőrizném, továbbá a tűt megnézném közelebbről, mert ez semmiképpen sem jó. Ha jó a főfúvóka, akkor végsebességet tudnia kellene. Ha nem tudja, akkor nagyobb kell neki. Középső tartományt meg a tűvel és a tűsfúvóka méretével tudod változtatni.
A nagykönyv szerint előbb végsebességet és gyertyaképet kell jól belőni, utána jöhet a középtartomány és az alapjárat beállítása. Amíg nincs végsebesség, addig hiába állítgatod a többit, nem lesz jó...
Egyébként onnan kellene kezdeni, hogy kellene egy új karbi... sajnos erre most nincs keretem, továbbá kicsit kétes az elérhető kínai karbik minősége. Egy Binget pedig gazdasági totálkár lenne megvenni újként!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég