Igen, ahogy Gabsic kolléga is megénekelte, le lehet. Én csináltam.....conus írta:hy,
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
Blokk
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ami biztos: 250-esnél, és 251-esnél le lehet. Annyi a trükk, hogy lent a blokktartóvas 8-as csavarjait fel kell lazítani, és a fölsőt ki kell venni, így a blokk előre tud billenni annyit, hogy lejön a henger. (lehet hogy a kicsinél a blokktartó buzerálása nélkül is lejön a henger, mert ott rövidebbek a tőcsavarok) Láncfeszességre közben figyelni kell, és ha kell lazítani rajta, mert lehet hogy a megfeszülő lánc nem engedi eléggé előre billenni a blokkot!conus írta:hy,
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hy,
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv
etz 150 hengert le lehet-e húzni anélkül hogy ki kell venni a blokkot?
hengerfejet tudom h le lehet szedni.
külvárosi legendák nem érdekelnek, csak olyan válaszoljon, aki csinált már ilyet.
köszönöm.
üdv


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én jó alaposan átmosnám azt a váltót pl gázolajjal, lehet lesz benne koszos rozsda bőven... Bár használat közben is jön még majd le. Leeresztéskor ilyen konyhai teaszűrőn kell átengedni az olajat és figyelni, mit hoz ki a váltóból.MrSummertime89 írta:Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.ceri20 írta:Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Re: Blokk
Az lenne a kérdésem, hogy Ts 125-ön a léptetővilla tengelyét hogy kell beállítani érzésre, fülre, mert szétszedésnél nem figyeltem meg mennyire volt becsavarva? Mire figyeljek oda?
Köszönöm a válaszokat előre!
Köszönöm a válaszokat előre!
Re: Blokk
Köszönöm!pitypang18 írta:A váltókar mögött

- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
A váltókar mögött
Re: Blokk
Nagyon egyszerű és buta kérdésem lesz, de mivel nem találok olyan képet amin le lenne írva, hogy mi micsoda így kénytelen vagyok megkérdezni! Hol találom az ellenőrző csavart?MrSummertime89 írta:Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.ceri20 írta:Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Igen, meg volt húzva. Direkt gyártottam hozzá célszerszámot, hogy normálisan meg lehessen. Biztosítólemez szintén volt rajta. Az anya le se lazult egyáltalán, csak ahogy lenyíródtak a bordák és elforgott az egész agy, akkor a biztosítólemez egy az egyben elszakadt (mert a lemez egyik fele az anya alá ment, amit fel kellett hajtani az anya oldala mentén, a másik meg az agyban lévő 6 db. rúd egyikére).gabsic írta:Megfelelő nyomatékkal meg volt húzva az anya? Biztositólemez volt az anyánál?nagydivad írta:125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Frissítés: kezdek rájönni mi a baj, ha pontosan megvan, majd leírom.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nagydivad 2014.06.08. 21:31-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Megfelelő nyomatékkal meg volt húzva az anya? Biztositólemez volt az anyánál?nagydivad írta:125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
125-ös ETZ-nél már másodszor járok úgy, hogy a kuplung agyból lenyírta a bordákat a kuplung tengely. Mind a két alkalommal TS kuplungagy volt rajta. Azt, hogy a TS kuplungagyat rá lehet tenni az ETZ-re azt a wikiben olvastam. Már kezdem azt hinni, hogy ez fals infó és valamilyen mérete más és ezért nyírja mindig körbe. Mind a kétszer 90 km-re az otthonomtól történt az eset a semmi közepén. A tünet az annyi, hogy akármelyik sebességbe teszed nem hajt semmit. Eddig mind a 2 TS kuplungaggyal kb. 400 km-t bírt ki mielőtt szétnyírta. A sajátjával (alumínium) még nem csinált ilyet.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
Az agy mögül nem hiányzik alátét, ez azért fontos, mert a balmenetes anya így nem a tengely végén fog megszorulni, hanem rendesen az agyat fogja, hiszen az agy kijjebb áll mint a menet vége. Tehát még az sem mondható, hogy lötyögött rajta és azért nyírta el.
- MrSummertime89
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
Először is cseréld le a hajtóműolajat. Csavard ki mind a két csavart alul! Ha kicsöpögte magát töltsd fel az ellenőrző csavarig 4-5 deci 10w40 motorolajjal. Használd a motort, majd cseréld le hajtóműolajra.ceri20 írta:Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Re: Blokk
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
Segítségre lenne szükségem! 1-jén vásároltam egy 125-ös ts mzt. Egy kis garázsból került elő az idős ember akié volt tavaly meghalt de a motor nem volt már használva 8-10 éve. Pár nap után sikerült a kábelrengeteget kitotóznom mi micsoda és eljött a beindítás pillanata is a motor hibátlanul szépen jár , de a váltója siralmas mondhatom úgy hogy utazást egyenlőre nem lehet vele bevállalni. Elindulok vele másodikig felváltok 3. at nagyon nehezen veszi ha bevette 3.-4. megy visszaváltani lehetetlen meg kell állnom a motorral és kezdeni elölről de legutóbb bármit csináltam semmi reagálás csak 3.-4. Mivel nem volt még ilyen motorom nem tudom mivel kezdjek mit nézzek meg legelőször?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Ádám
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Súbertű probléma lesz az, üzemanyag ellátás témát olvasgasd.FDani92 írta:Nagyobb fúvókát már nem érdemes beletenni, mert 145-össel már 5ezer felett dadogva pörögött, és így 140essel szépen kipörög. Azért gondolom hogy dús a keverék, mert ha jön egy emelkedő, vagy szembeszél akkor rögtön sima lesz a járása, tehát a terhelés hatására már el tudja égetni azt a benzinmennyiséget amelyet tempó tartásnál nem képes.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- FDani92
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kisvárda
Re: Blokk
Nagyobb fúvókát már nem érdemes beletenni, mert 145-össel már 5ezer felett dadogva pörögött, és így 140essel szépen kipörög. Azért gondolom hogy dús a keverék, mert ha jön egy emelkedő, vagy szembeszél akkor rögtön sima lesz a járása, tehát a terhelés hatására már el tudja égetni azt a benzinmennyiséget amelyet tempó tartásnál nem képes.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Nem biztos, hogy jól értem, de ha nem lehet egyenletes tempóval haladni, (mert rángat) akkor inkább szegény lesz az a keverék. Emelt feljebb a tűt, ha az kevés, akkor pedig nagyobb fúvóka kell bele. De persze ezt így leírás alapján elég nehéz lenne megállapítani. Az alapjárati levegőcsavarra fordulaton tényleg nem sokat reagál. Azt ebben az esetben hiába tekergeted, nem azt mondom hogy nincs hatása, de nagyon minimális.
- FDani92
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.05.28. 11:37
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Kisvárda
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan problémám van (Bambi-féle ETZ 300), hogy kb. 80ig nem lehet a géppel egyenletes tempóval haladni, ugyanis állandó gázállás mellett dadog, és csak gyorsításra hagyja abba. Próbáltam több hengerfejtömítést, előgyújtás növelését, csökkentését, illetve a levegőcsavaron állítani de nem változott a helyzet. Úgy gondolom hogy sokall benzinből de hiába szegényítem el akkor se jó(illetve el se tudom szegényíteni mert a karbi nem sokat reagál a levegőcsavarra). Szerintetek mit lehetne tenni?
Olyan problémám van (Bambi-féle ETZ 300), hogy kb. 80ig nem lehet a géppel egyenletes tempóval haladni, ugyanis állandó gázállás mellett dadog, és csak gyorsításra hagyja abba. Próbáltam több hengerfejtömítést, előgyújtás növelését, csökkentését, illetve a levegőcsavaron állítani de nem változott a helyzet. Úgy gondolom hogy sokall benzinből de hiába szegényítem el akkor se jó(illetve el se tudom szegényíteni mert a karbi nem sokat reagál a levegőcsavarra). Szerintetek mit lehetne tenni?
Re: Blokk
"Hónolással kijöhet. Majd a szakik a gépműhelyben megmondják.
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni."
Köszi
Nekem is így sikerült. 600-800 aztán 1000-es olajos vízpapírral 
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni."
Köszi


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, az alapméretesé, de létezik vastagabb is, ami pont jó nekünk. Ezért kell a mintadarab, vagy pontos méretek.bambi írta: Kicsit kisebb az átmérője kb 8 tizeddel,de beépíthető.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Kicsit kisebb az átmérője kb 8 tizeddel,de beépíthető.MrDok írta:Bemész vele egy biciglis boltba és veszel egyet............holiday írta:Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bemész vele egy biciglis boltba és veszel egyet............holiday írta:Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sziasztok! Nagy Trophy berugó karjához hogy lehetne éket csinálni a leggyorsabban? Előre is köszönöm!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Befér én is azzal állítom a gyújtást.aronpfabian írta:Az ETZ 250 gyertyahelye és a tank alja/váz között kb mekkora hely van?
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Megerősítem. A gyári 010 jelölésű lenne és nem ilyen ,bronzos külselyű.
Sziasztok!
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni.
Írj ha van fejlemény.
Sziasztok!
Hónolással kijöhet. Majd a szakik a gépműhelyben megmondják.dkari írta:Sziasztok!
Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
Kicsit gány ,de én 400as vízpapírral le tudtam szedni.
Lehet a váltóvillád kopott vagy megvan szorulva, a kapcsolódob meg van szorulva. Én először csak a bal oldaldeknit szedném le. Meg kellene nézni hogy a váltódob mennyire könnyen forog, ott szétnézni h. a váltás segítő görgős karocska könnyen mozog-gördül e, de valószínűleg blokk széthúzás lesz belőle.Dargo írta:Üdv.
A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Írj ha van fejlemény.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na ezt nem tudhatomKILL3R etz írta:Na igen, én is összenéztem a gyárival, a "gyári szám" nincs rajta, és a 010 helyett is sima 10 van ráírva. Méretekben, kialakításban viszont teljesen megegyezik a gyárival. Illetve a börzén akitől vettem, esküdözött, hogy ezt ő még anno, amikor boltja volt a németektől hozta... Kételkedtem, meg mondtam, hogy nem olyanok a jelölések, erre mondta hogy a késői időszakban ilyenek voltak...![]()
Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában...

Akár még igaz is lehet.

Csak azt látom hogy nem olyan mint az eddig általam látott gyáriak.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Az ETZ 250 gyertyahelye és a tank alja/váz között kb mekkora hely van?
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.
Láttam egy indikátoróra hírdetést, de csak akkor venném meg, ha befér.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Na igen, én is összenéztem a gyárival, a "gyári szám" nincs rajta, és a 010 helyett is sima 10 van ráírva. Méretekben, kialakításban viszont teljesen megegyezik a gyárival. Illetve a börzén akitől vettem, esküdözött, hogy ezt ő még anno, amikor boltja volt a németektől hozta... Kételkedtem, meg mondtam, hogy nem olyanok a jelölések, erre mondta hogy a késői időszakban ilyenek voltak...
Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában...

Végül 3 egységért elhoztam, mert még így is olcsóbb mint a bolti utángyártott. Vésztartaléknak jó talán, de én se hiszem, hogy gyári volna. Csak reménykedtem a csodában...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szerintem nem gyári.
Legalábbis ami nekem van 10-es léptetővillám a /1-hez gyári(ami ugyanaz mint az Etz250-esé),az teljesen máshogy néz ki(mármint jelölések szerint).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Főtengely végéről vedd le a fordulat-kihajtás anyát.mrpocok írta:Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni?A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést![]()
Re: Blokk
Sziasztok!
Ismét írok, mert sajnos nem sikerült még megoldanom a problémát. Az a gondom, hogy a 250-es ETZ-m szét volt szedve hengerfelújítás céljából s egyúttal kapott új csapágyakat (KOYO) is a váltóban és a kuplung fel lett újítva. Egyéb nem lett cserélve. Össze lett rakva, kapott új 80W90-es olajat. Azóta nagyon nehezen megy be 1-es sebességbe. Sokat kell taposni, viszonylag erősen, s sokadik próbálkozásra bekattan. A többi sebességet, üreset, veszi mint a vaj, de az egyes kínos
helyzetekbe hoz a forgalomban. Próbálkoztam a rugós-golyós csavar többféle hézagolásával, de nem oldotta meg a problémát. Már nem tudok mit tenni, gondoltam még egyszer megkérdem, nem akarom a szezon elején szétbontani újra.
Köszönöm a segítségeket előre is,
további szép napot!

Ismét írok, mert sajnos nem sikerült még megoldanom a problémát. Az a gondom, hogy a 250-es ETZ-m szét volt szedve hengerfelújítás céljából s egyúttal kapott új csapágyakat (KOYO) is a váltóban és a kuplung fel lett újítva. Egyéb nem lett cserélve. Össze lett rakva, kapott új 80W90-es olajat. Azóta nagyon nehezen megy be 1-es sebességbe. Sokat kell taposni, viszonylag erősen, s sokadik próbálkozásra bekattan. A többi sebességet, üreset, veszi mint a vaj, de az egyes kínos


Köszönöm a segítségeket előre is,
további szép napot!

Re: Blokk
Köszönöm szépen a választ és a képet! A leg egyszerübb akkor, ha leveszem a deknit és ha ilyen a belse mint amit küldtél akkor, gond nélkül betudom rakni..
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
A tengely másik vége a blokkon belül egy alumíniumba süllyesztett perselyben fut (ahogy a képen látszik, de az is lehet, hogy csak csal a kép és nincs persely), azt is meg kéne oldanod valahogy. No meg azt, hogy minden pontos legyen (a fogaskerekek csatlakozása miatt).pety2105 írta:Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy lenne egy Mz TS 125, de nem a delux változat. Mivel eddig delux-om volt átszeretném alakitani. Kromozott tank, lámpafej, fordulatszámmérö hozzátartozó spirállal kihajtással mindennel, km óra és a tartójuk megvan. Be lehet tenni a fordulatszámmérö meghajtót a kuplunghoz? Mert kivül megvan a helye csak ki kéne furmom. Ha kifurom gond nélkül belehet tenni? Más modositást nem kell belül csinálnom? A kép illisztráció, de ugyan ilyen az én blokkom is, kis bemélyedés van a kihajtás helyén, ahogy a képen is látszik.
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig2.jpg
Re: Blokk
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnák hozzátok, hogy lenne egy Mz TS 125, de nem a delux változat. Mivel eddig delux-om volt átszeretném alakitani. Kromozott tank, lámpafej, fordulatszámmérö hozzátartozó spirállal kihajtással mindennel, km óra és a tartójuk megvan. Be lehet tenni a fordulatszámmérö meghajtót a kuplunghoz? Mert kivül megvan a helye csak ki kéne furmom. Ha kifurom gond nélkül belehet tenni? Más modositást nem kell belül csinálnom? A kép illisztráció, de ugyan ilyen az én blokkom is, kis bemélyedés van a kihajtás helyén, ahogy a képen is látszik.


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
mrpocok írta:Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni?A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést![]()
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Helló!
Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni?
A csavarok eltávolítva, a fordulatszámmérő "dekni" leszedve. Valami ott tart még a kuplunknál, de nemtom mi. Mit és hogyan kell még szjelbontani hogy lejöjjön a dekni?
Köszönm és én kérek elnézést

Lenne egy kérdésem. Kicsit égő, de ts250/1-en hogy jön le a kuplung oldali dekni?

Köszönm és én kérek elnézést


Re: Blokk
Sziasztok!
Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
Érdeklődnék hogy a megszorult dugattyú esetén a hengerfalról hogy lehetne eltávolítani a felkenődött alut?
Minimálisan van a hengerfalon de nem tudom hogy kellene leszedni.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Blokk
Üdv.
A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
A véleményeteket szeretném kérni. Fölfelé gond nélkül tudok sebességet váltani, de lefelé nem. Hiába taposom a váltót, puhán mozog, mintha nem kapcsolódna semmihez. Úgy tapasztalom, hogy az 1,2 és talán 3 sebesség fokozat tűnt el. Léptető villa probléma lesz?
Előre is köszönöm a hozzászólásokat.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Máté, ha tényleg kuka, akkor adj egy címet, elmegyek érteMatthej01 írta:koszi a segitseget de a fotengely is egy hulladek ! igy hat itt az ideje lekukaznom a motort!

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Hello, olyan kérdésem lenne hogy TS 125-ös mz-n melyik az olajszint ellenőrző csavar, és mennyi olaj kell bele?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Csapágyragasztó,jó minőségű.Matthej01 írta:Ha valakinek lenne valami jó ötlete arra, hogyan lehet a blokkfélben lévő csapágyfészket rendbe hozni annyira, hogy a csapágy ne forduljon meg benne azt megköszönném. Blokkfél csere nem megoldható mert a jobb oldaliról van szó, és nem akarok papírokkal vacakolni illetve a "felpontozást" is felejtsük el. Ezen kívül minden mást meghallgatnék.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Igen, én is így gondoltam. Köszi a segítséget, már sikeresen meg is történt az olajcsere.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
A 2-es jelű az olajleeresztő!1-est azért kell kitekerni hogy a kuplung felőli oldalról is kijöjjön az olaj...pitypang18 írta:Olajcserét szeretnék ma csinálni, és azt kérdezném, hogy ezen a két képen az 1-sel jelölt csavar az egy és ugyan az? Tehát összesen két csavart kell kicsavarnom, a blokk alattit, és a váltókar mögöttit?
Köszi!
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Ha valakinek lenne valami jó ötlete arra, hogyan lehet a blokkfélben lévő csapágyfészket rendbe hozni annyira, hogy a csapágy ne forduljon meg benne azt megköszönném. Blokkfél csere nem megoldható mert a jobb oldaliról van szó, és nem akarok papírokkal vacakolni illetve a "felpontozást" is felejtsük el. Ezen kívül minden mást meghallgatnék.
- pitypang18
- biciklis
- Hozzászólások: 41
- Csatlakozott: 2014.05.12. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Blokk
Olajcserét szeretnék ma csinálni, és azt kérdezném, hogy ezen a két képen az 1-sel jelölt csavar az egy és ugyan az? Tehát összesen két csavart kell kicsavarnom, a blokk alattit, és a váltókar mögöttit?
Köszi!
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
Köszi!
http://mz-etz-250.motoroskonyvek.fotoal ... id/7382039
Re: Blokk
Ma próbálkoztam és sikerült kivenni mindkét blokkból a csapágyakat rongálás nélkül
Köszönöm szépen a segítséget!

Köszönöm szépen a segítséget!

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez egy oldal a "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyvből, a Ts 125 és Ts 150 blokkjának szerelési leirásából:pedro121 írta:
Hát nekem 2 fajta blokkom is van. Mindkettőből ki akarom venni a csapágyakat, csak azt hittem eddig hogy legalább ez a része ugyanolyan a 2 blokknak. Van 1 belső szimeringes mint amilyen az ábrán is van meg van 1 külső szimeringes. A külső szimeringeshez csak 1 ilyen ábrát találtam, amin ha jól látom nincs már zégergyűrű a 2 csapágy között.

Na és a külső szimeringes blokkból nem akar kijönni a csapágy,vagy a belső szimeringesből?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Hát nekem 2 fajta blokkom is van. Mindkettőből ki akarom venni a csapágyakat, csak azt hittem eddig hogy legalább ez a része ugyanolyan a 2 blokknak. Van 1 belső szimeringes mint amilyen az ábrán is van meg van 1 külső szimeringes. A külső szimeringeshez csak 1 ilyen ábrát találtam, amin ha jól látom nincs már zégergyűrű a 2 csapágy között.MrDok írta:pedro121 írta:
Szét van már húzva a blokk, próbálkoztunk melegítéssel csak mi úgy csinaltuk hogy kerestünk valamit ami akkora mint a csapágy külső gyűrűjének átmérője és azt a csapágyat ütöttük vele amihez hozzáfértünk, remélve hogy megindul a mellette lévő csapágy is... hát nem akart megindulni. Még a gyári csapágyak vannak benne.
Akkor nincs más módja annak hogy kijöjjenek csak ez hogy melegítjük és megpróbáljuk kiütni?
Ez alapján van ott a két csapágy között egy zégergyűrű. Tehát a két csapágyat két irányba kell kihúzni. Nem minden típusnál volt ilyen, létezett pár változat ebből a blokkból.

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég