

Az internet bugyraiból az alábbi kép került elő az imént:m-tom írta: Csatlakozom a doktor úrhoz!
Ha valaki birtokában van az egyetemes tudásnak, a jó súbertű pontos méreteinek, finom hajlatainak, gömbölyűségeinek, selymességének, ízének - színének - szagának ismeretében ugyan tegye már közkinccsé mások bajainak orvoslására....
Már-már mániákusan gyűjtöm a súbertűket (persze utángyártott), de az igazira még nem akadtam...... Ez lenne a (súber)tűt a szénakazalban effektus?
A beteg nép nevében
Csatlakozom a doktor úrhoz!MrDok írta: Üdv!
Köszi az írást a nép nevében!![]()
Egy megjegyzés: az 50-es alapjárati fúvóka kicsit nagy lehet, 45-ös az előírt de ez persze függ a karbi állapotától, kopottabba nagyobb jó.
Ha a tűket próbálgatással méretezted pontosra, jó lenne a használható méretekkel egy rajz, hátha segítenél jó pár hasonló problémával küzdő márkatársnak......... (arra az esetre, ha valaki a kopott gyári helyére betesz egy szép új tűt, aztán nagyon nem megy a motor.........), mert mint tudjuk, a méret a lényeg.![]()
Üdv!seagateh írta:Tisztelt fórumozók!
Néhány tapasztalatomat szeretném megosztani veletek amivel hetek óta küzdök.
Vásároltam néhány súbertűt. A képeken fog látszani százados tűrésnél itt TIZEDES! problémák is akadnak a kisipari munka remekműveivel. Általánosíthatnék is az utángyártott alkatrészek minősége egy nagy ló**** de hát ezt szerintem mindenkini tudja![]()
![]()
Na most már értem, hogy miért nem volt nekem se jó a gyárilag előírt benzinszint. Túl magas volt, szivárgott a benzin a tömítésnél, meg sokat is kapott, nagyon sötét barna gyertya, szinte fekete, a fogyasztásom meg nem ment 5 l alá. Lentebb vittem és azóta nekem is jó. Mindig tanul valamit az ember.seagateh írta: Mivel az utángyártott úgyszók súlya közel sem egyegyznek meg gyárival ez a szerízkönyvben előírt "27-28 /- 33 mm" nekem teljesen rossz eredményt hozott.(Magas benzinszint, folyt a benzin a túlfolyón stb.)
Sziasztok!zudori írta:Sziasztok!
Kitakarítottam a tankot a tanktisztító szettel, jó lett. Tettem fel új benzincsapot,-olaszt-
(itt sokan dicsérték), ezzel kapcsolatban kérdeznék:
Normális dolog,hogy tartalék állásban, már csak kb. 2 dl benzin marad a tankban? Pontosítok: tartalék állást elérve, már csak 2 dl. benzin marad.
Előre is köszi a válaszokat!
Erre a pillanatragasztó tökéletesen megfelel.sunbim írta: Én felmelegíteném a karburátor felső részét ~150C-re és tekergetve finoman kihúznám a csonkot. De lehet hogy a csatlakozó csonk belső végén van egy váll és ez így nem fog menni.
Ha mégis kijön:
Felcsizsolnám körkörösen a csonkot és a furatot is és valamilyen LOCTITE ragasztóval bekenve visszakocogtatnám, szintén melegítve az alu felső részt.
Én felmelegíteném a karburátor felső részét ~150C-re és tekergetve finoman kihúznám a csonkot. De lehet hogy a csatlakozó csonk belső végén van egy váll és ez így nem fog menni.Lóri írta:Sziasztok!
Kérdezni szeretnék valamit. A karburátorba nekem a benzincső csatlakozó bele van préselve. Azt valami úton-módon ki lehet szedni belőle? Mert úgy látom, hogy az illesztésénél szivárog a drága benzin...Ha valaki tudja miként lehet azt javítani, vagy kiszedni akkor ossza meg velem. Az én elképzelésem, hogy kiveszem, és menetet készítek a helyére, és esztergálok egy menetes csonkot...
Köszi előre is!
Lóri
Az is egy megoldás. Vagy FBS óvatosan vagy jobb benzinálló cucc (pl.:LOCTITE) odaken és örül...szediati írta:Sziasztok. Ha a karbi meg az alu szívócső közt farsot kap a motor és emiatt rossz az alapjárat mivel lehet orvosolni? Gondoltam már hogy levágok a szivocsőből és egy gumi csővel összetoldom.
Teljesen mindegy milyen van rajta. Nagyvonalakban mind olyan. Tehát a bing-l kezdve a gyári bvf, a csatossal mindel az enyém nagyvonalakban ugyan úgy megy. Persze a bing-l azért alól jobb, de azért bele lehet kötni.MrDok írta:Ha van egy jól elkopott súbertűd, ami alul is engedi az anyagot a motorba, akkor már 2000-től meglepően jól tud menni a masina. Ha viszont a mostani mocskok közül van egy példányod, akkor akár meg is áll a motor egy bizonyos alacsony gázálláson (levegő van, anyag nincs........)hell írta:Mire kell rájönni arra miért nem megy 3000 alatt? Azért mert az MZ ilyen. Nagyából mindenkinek ilyen, aki meg azt mondja nem így van az hazudik!![]()
A benzinfolyásra meg nem tudom nekem a Bing sem ereszt meg a régi eredetije sem eresztette sosem! De ha tudod mi a baja ami a jó minőségű utángyártott mosléknak köszönhető ki kell dobni belőle é szerezni egy gyárit...
Ha van egy jól elkopott súbertűd, ami alul is engedi az anyagot a motorba, akkor már 2000-től meglepően jól tud menni a masina. Ha viszont a mostani mocskok közül van egy példányod, akkor akár meg is áll a motor egy bizonyos alacsony gázálláson (levegő van, anyag nincs........)hell írta:Mire kell rájönni arra miért nem megy 3000 alatt? Azért mert az MZ ilyen. Nagyából mindenkinek ilyen, aki meg azt mondja nem így van az hazudik!![]()
A benzinfolyásra meg nem tudom nekem a Bing sem ereszt meg a régi eredetije sem eresztette sosem! De ha tudod mi a baja ami a jó minőségű utángyártott mosléknak köszönhető ki kell dobni belőle é szerezni egy gyárit...
A súbertű profiljával vannak gondok, sajnos nem tudják eltalálni a gyárban leírt méreteket.seagateh írta:
Na gyerekek ugyanígy jártam! Megvásároltam a felújítókészletet aztán a jól működő rendszert "megjavítottam", alapvetően az állítócsavarok jók, a súber is jó a tűszelep meg gyanítom nem jó. Nyitott benzincsapnál ha kiteszem oldaltámasztóra akkor ömlik a benzin. (a benzinszint is jó úgymondom hogy gyári értékre állítottam be) valamint 3000 fordulatig gyenge. 3000től mint az őrűlt úgy megy 6000ig kb 3. hete szívok folyamatosan és nemtudok rájönni.
Na gyerekek ugyanígy jártam! Megvásároltam a felújítókészletet aztán a jól működő rendszert "megjavítottam", alapvetően az állítócsavarok jók, a súber is jó a tűszelep meg gyanítom nem jó. Nyitott benzincsapnál ha kiteszem oldaltámasztóra akkor ömlik a benzin. (a benzinszint is jó úgymondom hogy gyári értékre állítottam be) valamint 3000 fordulatig gyenge. 3000től mint az őrűlt úgy megy 6000ig kb 3. hete szívok folyamatosan és nemtudok rájönni.sunbim írta:TRK szettet vettem. Kicseréltem, azóta csöpögök a túlfojón. A tűszelep nem zár rendesen. Az úszó nagyon lágy réz anyagból van! Feltehetőleg a többi réz alkatrész is.hell írta:Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
Beleestem abba hibába hogy egy jól működő rendszert ,,javítottam,, meg .![]()
A súberről nincs tapasztalatom.
Én meg csak szeretném pótolni mert ahogy megkaptam a tű és a lepke oda van nincs benne és azokat érdekes lesz pótolni.sunbim írta:TRK szettet vettem. Kicseréltem, azóta csöpögök a túlfojón. A tűszelep nem zár rendesen. Az úszó nagyon lágy réz anyagból van! Feltehetőleg a többi réz alkatrész is.hell írta:Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
Beleestem abba hibába hogy egy jól működő rendszert ,,javítottam,, meg .![]()
A súberről nincs tapasztalatom.
TRK szettet vettem. Kicseréltem, azóta csöpögök a túlfojón. A tűszelep nem zár rendesen. Az úszó nagyon lágy réz anyagból van! Feltehetőleg a többi réz alkatrész is.hell írta:Csatos kabihoz amit manapság lehet kapni felújítókészletek (fúvókák és egyebek) használhatóak vagy szutyok az egész? A súber is érdekelne természetesen mennyire használható?
Ugy gondolom, hogy nem a tu zorog, hanem a tolattyu!seagateh írta:Sziasztok.
250es ETZ-nél a BVF karburátorba a tűt valamivel szoktátok rögzíteni hogy ne csörögjön mint az állat?
(a régi súberbe úgy rögzítettem hogy megblankoltam egy vezetéket ráhúztam a tűre a szigetelést felül és így valamennyire megszorult, csak most kicseréltem a súbert egy újra és abba nemtudok belenyomni semmit.)
Van valami jó megoldás erre ami benzinálló? Valamilyen tömítőragasztó? vagy F.B.S ?
Annyira csörög a tű amint meghúzom kicsit a gázt, hogy az valami eszméletlen.
köszi
üdv csabi
Nem.seagateh írta:Az normális ha nyitott benzincsappal oldaltámasztón folyik a benzin a túlfolyóból?
Az nem tudom neked megmondani hogy a 28-as elég e.ETZmanus írta:Sziasztok!
ETZ 250-hez Dellorto PHBH28-as karbi elég lesz? Vagy inkább 30-ast keressek?
Normál használatra lenne, max 90-100-as utazósebességhez.
Mennyi egy ilyen karbinak a reális ára ?
Igen ez így van ha azt akarja az ember ahoz benzin kell.kobra írta:Nálam is ugyanez a helyzet a Bing I -vel. De engem nem zavar.elég a 110végsebesség, de cserébe 4l alatt eszik és elfeljthettem a karbis gondokat. Vmit vmiért.
![]()
Babettának jó bele elvileg a főfúvókája és azt kell dörzsárazgatni lépésről lépésre. Ezzel be tudod hangolni jobbra.
Igen 125 főfuvi és beledöglik a benzinbe. Alul nagyon jó szinte már sokat is kap felül meg elfogy 118 főfuvival(gyárilag ez van benne). Valaki említette mintha a subertű karakterisztiája nem lenne jó. Nem tudom, de ez elméletileg ereditleg is rajtuk volt bár mit tekergettek akkor nem tudom, hogy hibátlannak találták.tiger1342 írta:Próbáltad nagyobb főfuvival? Másik rendszer, más értékek lehetnek jók...hell írta: Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel.Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás).
Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza!
Próbáltad nagyobb főfuvival? Másik rendszer, más értékek lehetnek jók...hell írta: Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel.Mintha 110 körül elfogyna vagy nem is tudom. Nálam 110 felett érdekes pattogó hang jön elő, mikor ezt meghallom lassítok is nehogy meglepi legyen(szorulás).
Persze ha valaki elárulja miért csinálja ezt és hogy lehet orvosolni azonnal 100% értékelem a Binget így csak 90% fasza!
Azért egy nagy rejtély megmaradt a Bing-l kapcsolatban. Nem csak én tapasztaltam ezt, hogy magasabb fordulaton valmiért nem megy úgy mint a gyárival (valaki azt mondta nekem a simsonnál is ugyan ez van nem megy annyira mint a gyárival). Persze a fogyasztás az jóval kevesebb a Bingel.tiger1342 írta:Igen, jobb. Nem kell cserélni semmit, csereszabatos. (Fúvókákat azért érdemes ellenőrizni.)szediati írta:Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Igen, jobb. Nem kell cserélni semmit, csereszabatos. (Fúvókákat azért érdemes ellenőrizni.)szediati írta:Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Gondolkodj: a normál állás a búvárcsövön keresztül engedi a benzint, a tartalék állás pedig a csap tövéből. Tehát ha az utángyártott csapnak rövidebb a szűrője és a csöve, mint a gyárinak (90% hogy így van), akkor bizony kevesebb lesz a tartalékod. Megoldás: kicseréled a búvárcsövet és a szűrőt akkora méretűre, mint a gyári csapon volt. 2 deci valóban elég karcsú...zudori írta:Nekem is gyanús volt már, ezért ma délután szépen leengedtem a benzint és csak néztem a tartalékra állítás után azt a 2 decit!
Rengeteg tapasztalat volt már róla irva vissza kell olvasni! Vagy a keresőt használni!szediati írta:Sziasztok. Etz bing 84 karbiról van tapasztalata valakinek? Nekem a régi csavaros Bvf karbim van és már kotyog benne a súber mert ki van kopva a ház súbert is cseréltem de ugyan az. Kissebb fordulaton rángat/szaggat a motor ha tartom a gázt. Gondolkodom, hogy be kéne ruházni egy bingre. Jobb mint a Bvf? Hengerhez menő szívócsonkot is cserélni kell? Köszi
Nem, nagyon szemre való a motorod! Csak éppen a benzincsap nem látszik
Dreamer írta:Ok, nekem a gyári is jól működik.dkari írta: Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....
Ok, nekem a gyári is jól működik.dkari írta: Az olasz azért jó mert golyós. Nekem amúgy sem a gyári kinézet a fontos.
Egyébként a Jawara vettem utángyártottat. Az azért volt jó mert nem csak ott folyt a benzin ahol eredetileg kellene. A javítókészleteket megint meg lehet b....i. Bedagad a gumi stb.
Ez legalább megbízhatóan működik....
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég