Blokk
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Blokk
Sziasztok!
Nem volt még MZ motorom, ezért hozzátok fordulok. Vettem egy TS 150 motort. Az alapjáratot hogyan kell beállitani? Csak egy állitó csavar van a karburátoron, de azzal nem tudok állitani. Köszi a segitséget!
Nem volt még MZ motorom, ezért hozzátok fordulok. Vettem egy TS 150 motort. Az alapjáratot hogyan kell beállitani? Csak egy állitó csavar van a karburátoron, de azzal nem tudok állitani. Köszi a segitséget!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
hell írta:Váltóba milyen 10W 40 ami úgymond befutó lehet milyen márkájú?
Nálam eddig ez vált be a legjobban:
http://www.totalolaj.hu/elf-moto-4-hp-eco.html
Re: Blokk
Nyáron nagy melegbe szerintem kimondottan jó a 80w90-es olaj,nem hígul fel annyira mint a 10W40-es motorolaj.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Az olaj jó bele de hidegben valószínű ugrani fog egyet ahogy egyesbe rakod.tömítés nem jóSRicsi írta:Sziasztok!
250es karburátor tömítés jó a 125ös karburátorhoz? Környékünkön csak ezt lehet kapni.Boltban rámtukmáltak 80w-90es olajat bele rakhatom vagy inkább cseréltessem ki?
Re: Blokk
Sziasztok!
250es karburátor tömítés jó a 125ös karburátorhoz? Környékünkön csak ezt lehet kapni.
Boltban rámtukmáltak 80w-90es olajat bele rakhatom vagy inkább cseréltessem ki?
250es karburátor tömítés jó a 125ös karburátorhoz? Környékünkön csak ezt lehet kapni.

Re: Blokk
Sziasztok, 
Először is köszönöm a segítséget a gyűrűvel kapcsolatos kérdésemhez, lengyel kerül majd bele, Almot.
Másodszor, a felhők nem fogynak, csak gyűlnek. Fura dolgot tapasztaltam: összeraktam a blokkot, és mivel a kuplungnál az a bizonyos hézag 0,5 mm alá csökkent ezért a kuplunglamellákat (csak a belső fogazásúakat) újakra cseréltem. Összeraktam szépen, ahogy a könyvben van írva, de az összerakás után észrevettem, hogy az ellenőrző hézag megnőtt legalább 4 mm-re, ráadásul a kuplungszerkezet olyan közel került a primer fogaskerékhez, hogy a 0,4-es hézagolólemezt tudtam csak betenni a kettő közé. Próbálva még nem volt, de nem is merem így kipróbálni. Valamit rosszul raktam össze vagy mitől lett ilyen? Melyek a rendes méretek új lamellák beszerelése után?
Köszi a segítségeket, remélem egyszer elkészül!
Szép napot!

Először is köszönöm a segítséget a gyűrűvel kapcsolatos kérdésemhez, lengyel kerül majd bele, Almot.
Másodszor, a felhők nem fogynak, csak gyűlnek. Fura dolgot tapasztaltam: összeraktam a blokkot, és mivel a kuplungnál az a bizonyos hézag 0,5 mm alá csökkent ezért a kuplunglamellákat (csak a belső fogazásúakat) újakra cseréltem. Összeraktam szépen, ahogy a könyvben van írva, de az összerakás után észrevettem, hogy az ellenőrző hézag megnőtt legalább 4 mm-re, ráadásul a kuplungszerkezet olyan közel került a primer fogaskerékhez, hogy a 0,4-es hézagolólemezt tudtam csak betenni a kettő közé. Próbálva még nem volt, de nem is merem így kipróbálni. Valamit rosszul raktam össze vagy mitől lett ilyen? Melyek a rendes méretek új lamellák beszerelése után?
Köszi a segítségeket, remélem egyszer elkészül!

Szép napot!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Nekem hidegen jó volt de ahogy bemelegedett vár akadt nehezebben vette a sebességeket 10w40-el.többet is próbáltamhell írta:Váltóba milyen 10W 40 ami úgymond befutó lehet milyen márkájú?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kuplungod nem emel ki rendesen.nagydivad írta:Ha már itt tartunk, nekem is nehezen veszi az üreset járó motornál. Ha gurulok és gurulás közben rakom be, akkor ha finoman csinálom viszonylag könnyen megvan, de ha megállok a motorral és úgy próbálom betenni játszani kell vele vagy 20 mp-et mire meglesz. A golyóm pedig ott van a helyén.Slarin írta:Annak a golyónak a feladata az üres rögzítése. Nagyon valószínű, hogy ez miatt nem tudod betenni üresbe! Motorosboltban biztos, hogy van.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
nagydivad írta: Ha már itt tartunk, nekem is nehezen veszi az üreset járó motornál. Ha gurulok és gurulás közben rakom be, akkor ha finoman csinálom viszonylag könnyen megvan, de ha megállok a motorral és úgy próbálom betenni játszani kell vele vagy 20 mp-et mire meglesz. A golyóm pedig ott van a helyén.
Nálam akkor csináltam mikor 80W olaj volt benne, miután átálltam a 10W40-re azóta olyan a váltó mint a vaj.
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Ha már itt tartunk, nekem is nehezen veszi az üreset járó motornál. Ha gurulok és gurulás közben rakom be, akkor ha finoman csinálom viszonylag könnyen megvan, de ha megállok a motorral és úgy próbálom betenni játszani kell vele vagy 20 mp-et mire meglesz. A golyóm pedig ott van a helyén.Slarin írta:Annak a golyónak a feladata az üres rögzítése. Nagyon valószínű, hogy ez miatt nem tudod betenni üresbe! Motorosboltban biztos, hogy van.

Re: Blokk
Annak a golyónak a feladata az üres rögzítése. Nagyon valószínű, hogy ez miatt nem tudod betenni üresbe! Motorosboltban biztos, hogy van.Kobi írta:Üdv! Megint lenne egy-két fura kérdésem.!![]()
ETZ 150 A kuplungnál azoknak a hézagoló lemezeknek (háromszög alakú) gyárilag összesen milyen vastagnak kell lennie?? Lehet hogy túl vékony és azért nehéz kivenni járó motornál üresbe?
A másik érdekesség számomra hogy amikor szétszedtem a blokkot ott alul a csavar felett ugye van egy rugó.. na azon kellene lenni egy kis vasgolyónak, ha jól tudom. Na az nem volt benne. Ez is lehet a probléma? Ha igen akkor ilyen kis golyót hol lehet venni??![]()
Előre is köszönöm!!
Re: Blokk
Üdv! Megint lenne egy-két fura kérdésem.!
ETZ 150 A kuplungnál azoknak a hézagoló lemezeknek (háromszög alakú) gyárilag összesen milyen vastagnak kell lennie?? Lehet hogy túl vékony és azért nehéz kivenni járó motornál üresbe?
A másik érdekesség számomra hogy amikor szétszedtem a blokkot ott alul a csavar felett ugye van egy rugó.. na azon kellene lenni egy kis vasgolyónak, ha jól tudom. Na az nem volt benne. Ez is lehet a probléma? Ha igen akkor ilyen kis golyót hol lehet venni??
Előre is köszönöm!!

ETZ 150 A kuplungnál azoknak a hézagoló lemezeknek (háromszög alakú) gyárilag összesen milyen vastagnak kell lennie?? Lehet hogy túl vékony és azért nehéz kivenni járó motornál üresbe?
A másik érdekesség számomra hogy amikor szétszedtem a blokkot ott alul a csavar felett ugye van egy rugó.. na azon kellene lenni egy kis vasgolyónak, ha jól tudom. Na az nem volt benne. Ez is lehet a probléma? Ha igen akkor ilyen kis golyót hol lehet venni??

Előre is köszönöm!!

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hát semmiképpen ne az Ambikát, azért olcsó, mert nagyon sz*r. De a taiwanit is kihagynám gyűrűből. Inkább már akkor magyart vennék. De a legjobb a lengyel. Ha nincs a boltban ahol nézted, akkor keress másik boltot vagy rendelj neten! A gyűrűt ne kapkodd el, inkább várj rá, de akkor jó legyen benne!Toronto írta:Sziasztok![]()
Nagy dilemmában vagyok. A boltban kétféle dugattyúgyűrű van 70-es méretben. Az egyikről annyit lehet tudni, hogy nevenincs, tajvani és 3000 forintot kérnek el a szettért és van indiai Ambika márkájú de jóval olcsóbb. Fogalmam sincs melyiket válasszam. Mit nézzek? Azt, hogy a drágábbat vegyem vagy azt amelyiknek van neve? Szemrevételezéssel valamit meg lehet állapítani róluk? Létezik valamilyen márka amit ajánlotok?
Köszönöm a segítséget, kellemes hétvégét.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2014.03.19. 19:36
- MZ-d típusa: schwalbe
Re: Blokk
köszi a tanácsokat! hiányzott belőle biztosító alátét, csoda, hogy eddig elment.. mindig tanul valamit az ember 

Re: Blokk
Üdv, a mai reggel munkába menet nem indult be a kisTS-em, vissza durrogott, aztán megnéztem a hajnali sötétben, de egyenlőre azt tudom, hogy alsó dugó állásnál van szikrám. Valakinek volt hasonló? Remélem nem a főtengely hullott szét. Eddig ezzel jártam a héten, nem volt semmi furi, kivéve, hogy két éve nincs töltésem...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszönöm, erre voltam kíváncsi.KILL3R etz írta:Nekem mindkét motoromon csak önzáró anya van, és még soha nem volt gond vele.tiger1342 írta:Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
Bár csavarboltba már nem jutok el, a 4kelemennél meg a ismét a "kézszéttárós módszerrel" szolgáltak ki. ("Nem tudok adni.")
Legyártok magamnak 6 alátétet és csá. Ha addig kapok csavart is, akkor önzárós lesz. Ha nem, akkor nem.

Fene se emlékszik, lehet nem húztam meg eléggé...
Re: Blokk
Sziasztok
Nagy dilemmában vagyok. A boltban kétféle dugattyúgyűrű van 70-es méretben. Az egyikről annyit lehet tudni, hogy nevenincs, tajvani és 3000 forintot kérnek el a szettért és van indiai Ambika márkájú de jóval olcsóbb. Fogalmam sincs melyiket válasszam. Mit nézzek? Azt, hogy a drágábbat vegyem vagy azt amelyiknek van neve? Szemrevételezéssel valamit meg lehet állapítani róluk? Létezik valamilyen márka amit ajánlotok?
Köszönöm a segítséget, kellemes hétvégét.


Nagy dilemmában vagyok. A boltban kétféle dugattyúgyűrű van 70-es méretben. Az egyikről annyit lehet tudni, hogy nevenincs, tajvani és 3000 forintot kérnek el a szettért és van indiai Ambika márkájú de jóval olcsóbb. Fogalmam sincs melyiket válasszam. Mit nézzek? Azt, hogy a drágábbat vegyem vagy azt amelyiknek van neve? Szemrevételezéssel valamit meg lehet állapítani róluk? Létezik valamilyen márka amit ajánlotok?
Köszönöm a segítséget, kellemes hétvégét.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nekem mindkét motoromon csak önzáró anya van, és még soha nem volt gond vele.tiger1342 írta:Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Biztosító alátét kell a balmenetes anya alá és azt az alátétet pedig szépen ráhajlítod az anyára, hogy "biztosítsa" letekeredés ellen. Nem szabad nagyon meghúzni sem a szerelési videóban (az előttem lévő hozzászólásban a kolléga belinkelte) ott van h milyen nyomatékkal kell meghúzni.nicecleanpot írta:sziasztok! nem találtam kuplungos topikot, remélem ide is jó lesz. nos a probléma az, hogy váratlanul önmagától letekeredett a kuplungagy rögzítő bal menetes anya (etz 125). faterommal a motorszerelési tudásunk nem sokkal mutatott túl a simson gumicserén, gyertyapiszkáláson és karbikipucoláson. affinitás viszont volt a szereléshez, szédszedtük, rájöttünk a működésére, és hogy a megoldódott csavar a ludas. meghúztuk, összeraktuk, működött. 3 napigma megint elment a kuplung, és valószínűleg az volt a gáz, hogy nem eléggé szorítottuk meg (ugyan mi azt hittük,hogy igen, de csak egy csavarhúzóval tudtunk ellentartani). nos a kérdésem az lenne, hogy miképpen lehetne azt a csavart rendesen meghúzni, mert így a megbízhatósága kicsit kérdéses a gépnek. menetrögzatő ragacs? megtépni mint az atom? meg mivel célszerű ellentartani? és kicsit s.o.s. és köszi, ha másnak is volt ilyen probléma és tud rá valami orvosságot!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
http://www.youtube.com/watch?v=gk4xiRYBtAEnicecleanpot írta:sziasztok! nem találtam kuplungos topikot, remélem ide is jó lesz. nos a probléma az, hogy váratlanul önmagától letekeredett a kuplungagy rögzítő bal menetes anya (etz 125). faterommal a motorszerelési tudásunk nem sokkal mutatott túl a simson gumicserén, gyertyapiszkáláson és karbikipucoláson. affinitás viszont volt a szereléshez, szédszedtük, rájöttünk a működésére, és hogy a megoldódott csavar a ludas. meghúztuk, összeraktuk, működött. 3 napigma megint elment a kuplung, és valószínűleg az volt a gáz, hogy nem eléggé szorítottuk meg (ugyan mi azt hittük,hogy igen, de csak egy csavarhúzóval tudtunk ellentartani). nos a kérdésem az lenne, hogy miképpen lehetne azt a csavart rendesen meghúzni, mert így a megbízhatósága kicsit kérdéses a gépnek. menetrögzatő ragacs? megtépni mint az atom? meg mivel célszerű ellentartani? és kicsit s.o.s. és köszi, ha másnak is volt ilyen probléma és tud rá valami orvosságot!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szerintem tök felesleges az önzáró anya.tiger1342 írta:Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
Új biztositó lemez,esetleg új anya azt ennyi.
Nem is hallottam/olvastam még ilyenről hogy csak úgy eltörjön a biztositó lemez azt letekerdejen az anya a kupplungon

Szóval ez szerintem annyira ritka,így nem is gondolnám hogy bármi más biztositásra szükség lenne mint a gyári megoldás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2014.03.19. 19:36
- MZ-d típusa: schwalbe
Re: Blokk
sziasztok! nem találtam kuplungos topikot, remélem ide is jó lesz. nos a probléma az, hogy váratlanul önmagától letekeredett a kuplungagy rögzítő bal menetes anya (etz 125). faterommal a motorszerelési tudásunk nem sokkal mutatott túl a simson gumicserén, gyertyapiszkáláson és karbikipucoláson. affinitás viszont volt a szereléshez, szédszedtük, rájöttünk a működésére, és hogy a megoldódott csavar a ludas. meghúztuk, összeraktuk, működött. 3 napig
ma megint elment a kuplung, és valószínűleg az volt a gáz, hogy nem eléggé szorítottuk meg (ugyan mi azt hittük,hogy igen, de csak egy csavarhúzóval tudtunk ellentartani). nos a kérdésem az lenne, hogy miképpen lehetne azt a csavart rendesen meghúzni, mert így a megbízhatósága kicsit kérdéses a gépnek. menetrögzatő ragacs? megtépni mint az atom? meg mivel célszerű ellentartani? és kicsit s.o.s. és köszi, ha másnak is volt ilyen probléma és tud rá valami orvosságot!

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tegnapelőtt leszedtem a kuplungomat, mert elkezdett csúszni. Eljöttem vele 130 km-t óvatoskodva, aztán "nemérdekelcsakérjekoda" üzemmódban, ezért gondoltam ránézek megégtek-e a lamelláim. Amikor a kezembe került egyből láttam a csúszás okát: Az egyik biztosító alátét eltört (dejó, hogy levettem a deknit) és a 6 anyából az egyik kicsit letekeredett. Nem esett le, de ott megnőtt a hézag, és a mellette lévő 2 anya is elkezdett lazulni. Arra gondoltam raknék ide önzáró anyát, kérdés, kibírja-e a meleget, a váltóolaj is 90 fok körül van üzemmelegen, ha jól gondolom.
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
Természetesen új rözgítő alátéteket is vennék, de jobb a békesség.
Vélemények?
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A felülettől függ. Ha nagyon karcos, akkor előbb a durvát, utána a finomat.allllli írta:ETZ 250 kuplung lepörgését meg szeretném akadályozni. Melyik szelepcsiszoló pasztát javasoljátok, a durva vagy a finom szemcséjűt? Vagy esetleg melyik márkát érdemes megvenni?

- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
ETZ 250 kuplung lepörgését meg szeretném akadályozni. Melyik szelepcsiszoló pasztát javasoljátok, a durva vagy a finom szemcséjűt? Vagy esetleg melyik márkát érdemes megvenni?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Küldtem privát üzenetet!Bandita írta:Sziasztok!
Győrben illetve annak közelében keresnék valakit aki megjavítaná ETZ 250-esemet és esetleg meg is mutatna, tanítana néhány dolgot. Sajnos ilyen lehetőség híján tavaly szeptember óta áll a motor
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Üdv
Sajnos a rosszabbik végén lógicálok, így lenne pár kérdésem...
Mivel a kipuff menetem kijött a helyéről és nem tudtam itt helyben megcsináltatni, előkaptam a tartalék hengerem + ajándék dugót és megfúrattam a dugó méretére..
összeraktam és első meglepi: a dugón nem ugyanugy vannak a stiftek mint a régin...(jóvan elfér gondoltam)
2 meglepi a kipuff menete kb 2mm menetemelkedésű, nem 1,5-ös mint a sima(amihez van hollanderem ugye)
Némi sodrott rézvezetékkel történő körbetekerés után megszorult a hollander, így próba.
1 mozdítás a berúgón, csattanás és sehová tovább...
Leszedtem a hengerfejet leszorítván a hengert a kövi kép:
http://i.imgur.com/kCfEBSF.jpg
Kissé alacsony a henger gondoltam...
Lekaptam a hengert és a dugót is...
Sajna ez a Berta (Made in Hungary) nem igazán jó nekem.,..
1;
Milyen dugó ez, hogy hosszabb vagy 4-5mm el??
http://i.imgur.com/NAF6Z8p.jpg
2;
Milyen menet lehet ez a hengerben( elismerem elég szar a kép de csak telo van)???
"Normál menet":
http://i.imgur.com/2n1yLLi.jpg
Hülye menet:
http://i.imgur.com/TGXZwsE.jpg
Köszi
Sajnos a rosszabbik végén lógicálok, így lenne pár kérdésem...
Mivel a kipuff menetem kijött a helyéről és nem tudtam itt helyben megcsináltatni, előkaptam a tartalék hengerem + ajándék dugót és megfúrattam a dugó méretére..
összeraktam és első meglepi: a dugón nem ugyanugy vannak a stiftek mint a régin...(jóvan elfér gondoltam)
2 meglepi a kipuff menete kb 2mm menetemelkedésű, nem 1,5-ös mint a sima(amihez van hollanderem ugye)
Némi sodrott rézvezetékkel történő körbetekerés után megszorult a hollander, így próba.
1 mozdítás a berúgón, csattanás és sehová tovább...
Leszedtem a hengerfejet leszorítván a hengert a kövi kép:
http://i.imgur.com/kCfEBSF.jpg
Kissé alacsony a henger gondoltam...
Lekaptam a hengert és a dugót is...
Sajna ez a Berta (Made in Hungary) nem igazán jó nekem.,..
1;
Milyen dugó ez, hogy hosszabb vagy 4-5mm el??
http://i.imgur.com/NAF6Z8p.jpg
2;
Milyen menet lehet ez a hengerben( elismerem elég szar a kép de csak telo van)???
"Normál menet":
http://i.imgur.com/2n1yLLi.jpg
Hülye menet:
http://i.imgur.com/TGXZwsE.jpg
Köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Nem a pasztára gondolok, hanem valamilyen anyagból készült tömítésre, de nem papír. vannak olyan készletek amiben vannak lehet is kapni pesten..... máshol ez idáig nem láttam. Paszta volt közte de nem vált be.zsakfos írta:Most tömitő pasztára gondolsz vagy valamiféle papirtömitésre?Matthej01 írta:Valaki tudna segíteni? Etz250 hez keresek blokk felek közé való tömítést Székesfehérvár és környékén esetleg van-e olyan bolt ahol lehet kapni vagy van- e olyan személy akinek van és meg is válna tőle? fehérváron a dankovicsnál biztos nincs.
Mert oda paszta kell,az meg csak kapható Fehérváron valamelyik autós boltban.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Blokk
sziasztok , volt itt szó még a múltkor az olajfolyásomról .már mint a motoromnak az olajfolyásáról , valóban a sebesség visszajelzőnél volt a szivárgás, be kentem FBS-el azóta meg szűnt a szivárgás , de még a könyék cső csatlakozásnál a hengerhez ott még szivárog a motorolaj üdv juragy
Re: Blokk
Sziasztok!
Győrben illetve annak közelében keresnék valakit aki megjavítaná ETZ 250-esemet és esetleg meg is mutatna, tanítana néhány dolgot. Sajnos ilyen lehetőség híján tavaly szeptember óta áll a motor
Győrben illetve annak közelében keresnék valakit aki megjavítaná ETZ 250-esemet és esetleg meg is mutatna, tanítana néhány dolgot. Sajnos ilyen lehetőség híján tavaly szeptember óta áll a motor

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Most tömitő pasztára gondolsz vagy valamiféle papirtömitésre?Matthej01 írta:Valaki tudna segíteni? Etz250 hez keresek blokk felek közé való tömítést Székesfehérvár és környékén esetleg van-e olyan bolt ahol lehet kapni vagy van- e olyan személy akinek van és meg is válna tőle? fehérváron a dankovicsnál biztos nincs.
Mert oda paszta kell,az meg csak kapható Fehérváron valamelyik autós boltban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Valaki tudna segíteni? Etz250 hez keresek blokk felek közé való tömítést Székesfehérvár és környékén esetleg van-e olyan bolt ahol lehet kapni vagy van- e olyan személy akinek van és meg is válna tőle? fehérváron a dankovicsnál biztos nincs.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Sziasztok!
Van egy 150-es hengerem 56.97-es dugóval. Sajna rosszul raktam össze és a csapszeg elég szép nútot mart a hengerbe. Meg szeretném fúratni.Neten nézegettem méreteket és ha jól látom akkor 58-as a max dugattyú. Van ennél nagyobb 150-es hengerhez?Ugyanis a bemarás eléri az 1mm-t
Van egy 150-es hengerem 56.97-es dugóval. Sajna rosszul raktam össze és a csapszeg elég szép nútot mart a hengerbe. Meg szeretném fúratni.Neten nézegettem méreteket és ha jól látom akkor 58-as a max dugattyú. Van ennél nagyobb 150-es hengerhez?Ugyanis a bemarás eléri az 1mm-t

Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Blokk
Sziasztok,
alakul a motor, ma érkeztek meg az alkatrészek, amelyeket rendeltem. 70-re lesz a henger felfúrva, így érkeztett egy 69,92 feliratú dugattyúszett, hozzá 3 db ULTIMO feliratú gyűrűvel amelyeken még annyit ír, hogy 69. Jól érzem, hogy ez a gyűrű nem az ami nekem kell? Jól gondolom, hogy a gyűrűkön 70 et kellene írjon? Milyen gyűrűmárkák léteznek még, amiben meg lehet bízni?
Köszi a segítséget!

alakul a motor, ma érkeztek meg az alkatrészek, amelyeket rendeltem. 70-re lesz a henger felfúrva, így érkeztett egy 69,92 feliratú dugattyúszett, hozzá 3 db ULTIMO feliratú gyűrűvel amelyeken még annyit ír, hogy 69. Jól érzem, hogy ez a gyűrű nem az ami nekem kell? Jól gondolom, hogy a gyűrűkön 70 et kellene írjon? Milyen gyűrűmárkák léteznek még, amiben meg lehet bízni?
Köszi a segítséget!

- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Blokk
Cat írta:Üdv
Hengerből ha kikopott a kipuff menete akkor hogyan javítható?
Kb mennyibe lehet megoldani és hogyan?
köszi
Én készítettem egy M50 X 1,5-ös menetfúrót, azt hajtószárral belehajtottam a sérült menetbe, és a menetfúró újra meggyógyította a sérült meneteket.
Mondjuk nekem nem voltak kikopva a menetek, csak az előző tulajok párszor félrekapatták.
Re: Blokk
Kipufogó topic 2oldal középtájt!
Több ötlet is volt rá!
Több ötlet is volt rá!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Legegyszerűbben: nagyobb menet belevágása, egyedi hollandival.Cat írta:Üdv
Hengerből ha kikopott a kipuff menete akkor hogyan javítható?
Kb mennyibe lehet megoldani és hogyan?
köszi
Hogy ezt hol, az már egy fogósabb kérdés, a környékeden kell keresni esztergányoló kisiparost, aki eltököl neked vele.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Például NGK B8HSIványi Balázs írta:Üdv!
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e ezzel a kérdéssel,de milyen gyertyát ajánlotok 250 es etz-be?!
Keverési arányom 1:50-hez. heti max 30 km-ert megyek,általában rövid távon.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
- MZ-d típusa: Etz 250
Re: Blokk
Üdv!
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e ezzel a kérdéssel,de milyen gyertyát ajánlotok 250 es etz-be?!
Keverési arányom 1:50-hez. heti max 30 km-ert megyek,általában rövid távon.
Nem tudom,hogy jó helyre írok-e ezzel a kérdéssel,de milyen gyertyát ajánlotok 250 es etz-be?!
Keverési arányom 1:50-hez. heti max 30 km-ert megyek,általában rövid távon.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdvszerintemszeddszetes rakjadoszeujrajoll.kerpacs írta:Most csereltem teljeskuplug szerkezetet es valamiert nem mukodik akuplung vagy csuszik vagy nem emelki mi tegyek
Rezso
Gondolommotorcsoonakban csereltelcuplungot.......... odanemiskell.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég