Furcsa, mivel nekem ETZ 250 lengővilla van a peregyben, simán bele tudtam rakni a 16-os kereket, a bal oldalon kellett a távtartóból leköszörülni, hogy beférjen, mivel más a láncfeszítő kialakítása.jura györgy írta:sziasztok , téma hátsó kerék csere,16 colos a 18 colos helyett , nem jón össze mert a 16 colos kerék 3 centivel jobbra esik , magyarul nem középen futna üdv juragy
Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok , téma hátsó kerék csere,16 colos a 18 colos helyett , nem jón össze mert a 16 colos kerék 3 centivel jobbra esik , magyarul nem középen futna üdv juragy
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi a gyors választ.nagydivad írta:Igen, sajnos szét kell.csiszar.gergo írta:Sziasztok.Vásároltam egy Mz ts125-t és ki szeretném cserélni az első lánckereket, de sajnos az előző tulajdonos ráhegesztette a tengelyre.Kérdésem pedig az,hogy a tengelyt csere alkalmával szét kell-e szedni az egész blokkot? Előre is.köszönöm a választ.

- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Igen, sajnos szét kell.csiszar.gergo írta:Sziasztok.Vásároltam egy Mz ts125-t és ki szeretném cserélni az első lánckereket, de sajnos az előző tulajdonos ráhegesztette a tengelyre.Kérdésem pedig az,hogy a tengelyt csere alkalmával szét kell-e szedni az egész blokkot? Előre is.köszönöm a választ.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2014.04.27. 19:22
- MZ-d típusa: mz ts 125
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok.Vásároltam egy Mz ts125-t és ki szeretném cserélni az első lánckereket, de sajnos az előző tulajdonos ráhegesztette a tengelyre.Kérdésem pedig az,hogy a tengelyt csere alkalmával szét kell-e szedni az egész blokkot? Előre is.köszönöm a választ.

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok , vissza olvasgattam a témába ,tehát a hátsó lánckerék 48 fogas (akkor ez magyar?) nem baj kicsit több lesz az erő előttem szólók szerint 1-48 ad ami 2% ,egyébként már minden megvan csak meg kéne ejteni valamely nap a cserét üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok, zsaki és tiger akkor valószinű enyém magyar mert 48 fogas a hátsó lánckerék údv.juragy
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Készen lett a kis ETZ motorom. Kapott egy delllorto 28-as karbit, megy mint a golyó!
Kérdésem a következő: most 16-os fogaskerék van elől, tudnám-e nagyobbra cserélni? Van-e egyáltalán mondjuk 17-es?
Most 6000 körül pörög 100-as sebességnél(ezt mutatja az óra), szóval talán elbírná a kicsit nagyobb fogaskereket.
Készen lett a kis ETZ motorom. Kapott egy delllorto 28-as karbit, megy mint a golyó!
Kérdésem a következő: most 16-os fogaskerék van elől, tudnám-e nagyobbra cserélni? Van-e egyáltalán mondjuk 17-es?
Most 6000 körül pörög 100-as sebességnél(ezt mutatja az óra), szóval talán elbírná a kicsit nagyobb fogaskereket.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A mai autok alapbol 6-8 km/h-t csalnak felfele. Az en km oram eseteben olyan 10-12 km/h a sietes. Magyaran mikor 110-et mutat a gyari ora a valosagban meg eppen 100.jura györgy írta:sziasztok, nekem például lefele csal, nagyobb sebességnél 20 km/h mutat kevesebbet hogy érthetőbb legyen 90 km/h =110 km/h ez persze ha hiteles az autó sebesség mérője, út széli mérőnél kisebb sebességnél 15 az eltérés gondolom ez már sok, illetve tudom is üdv. juragy
Dreamer
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát szerintem egész pontosan 1/48-ad változást okoz, azaz kb 2%-ot.zsakfos írta: Hát az attól függ hogy gyári-e a lánckereked vagy utángyártott magyar.Mert az bizony 48 fogas.
Mondjunk szerintem a hátsó lánckeréken az az egy fog nem okoz nagy változást.


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát az attól függ hogy gyári-e a lánckereked vagy utángyártott magyar.Mert az bizony 48 fogas.tiger1342 írta:Hopp, köszi a pontosítást Zsaki. Az elsőt tudtam, hogy 20, a hátsót meg nem számoltam meg, de gondoltam ugyanaz, mint az ETZ... Most már kíváncsi vagyok, hogy nekem hány fogas van a motoron.zsakfos írta: Nem ez a gyári /1 konfiguráció,rosszul tudod.
20-47 a gyári felállás /1-nél.
Mondjunk szerintem a hátsó lánckeréken az az egy fog nem okoz nagy változást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hopp, köszi a pontosítást Zsaki. Az elsőt tudtam, hogy 20, a hátsót meg nem számoltam meg, de gondoltam ugyanaz, mint az ETZ... Most már kíváncsi vagyok, hogy nekem hány fogas van a motoron.zsakfos írta: Nem ez a gyári /1 konfiguráció,rosszul tudod.
20-47 a gyári felállás /1-nél.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok . holnap megszámolom , lehet 47 , egyébként a kereket szét fűztem mert 1 takarítás rá fért 4000 forintért fűzték és centrírozták ki már csak érte kell menni meg fel szereltetni a gumit és vennem kell még 1 láncot mert az is új lesz üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem ez a gyári /1 konfiguráció,rosszul tudod.tiger1342 írta:Ez így pontosan a TS250/1 gyári konfiguráció. Szerintem jó lesz.jura györgy írta:sziasztok, szóval akkor: hátul 48 fogas lánckerék és 16 colos kerék, elől 20 fogas lánckerék és ETZ250 a motor ,jó lesz így ? üdv. juragy
20-47 a gyári felállás /1-nél.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok, nekem például lefele csal, nagyobb sebességnél 20 km/h mutat kevesebbet hogy érthetőbb legyen 90 km/h =110 km/h ez persze ha hiteles az autó sebesség mérője, út széli mérőnél kisebb sebességnél 15 az eltérés gondolom ez már sok, illetve tudom is üdv. juragy
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mindegyiken más. Van, akinek 10 km/h-t csal felfelé vagy lefelé, ez változó. Úgyhogy igen, normális jelenség. Nekem pl. tökéletesen pontostbence írta: Jut eszembe a kilóméretórája kb 7-8kmet "siet" ez normális jelenség vagy esetleg már eltérő méretű lehet valami a motoron ?

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok köszönöm a gyors választ én is így tudtam hogy / 1 a felállás üdv. juragy
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez így pontosan a TS250/1 gyári konfiguráció. Szerintem jó lesz.jura györgy írta:sziasztok, szóval akkor: hátul 48 fogas lánckerék és 16 colos kerék, elől 20 fogas lánckerék és ETZ250 a motor ,jó lesz így ? üdv. juragy

- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
sziasztok, szóval akkor: hátul 48 fogas lánckerék és 16 colos kerék, elől 20 fogas lánckerék és ETZ250 a motor ,jó lesz így ? üdv. juragy
- tbence
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.07.14. 21:26
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Ágasegyháza
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
dkari írta:Szia!tbence írta:Üdv Urak ,
Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.
Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?
Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat
Bence
Emlékeim szerint 13-astól 16-os ig van első lánckerék a kis ts-hez. Az enyém 150-esre lett átépítve és jelenleg 16-os fogaskerék van rajt. Több módosítás is van a motoron, hogy erősebb legyen. Én mondjuk csak 74 kiló vagyok viszont mifelénk elég dimbes dombos a terep. De azt kell szem előtt tartani hogy a motor hogy érzi jól magát. Ha pörgősebben tudja kényelmesen tartani a tempót akkor kár lenne nagyobb fogaskerékkel "erőlködősre" csinálni. Főleg ha jön egy kis ellenszél és akkor már csak harmadikban megy és máris jobban pörög mint kisebb fogaskerékkel negyedikben.
Köszi mindenkinek a tanácsokat. A motor alföldön lesz használva a napi 60Km 80% városon kívüli 70KM/Hs és 20% 50 Körüli városi poroszkálással. Azt hiszem egyelőre marad ahogy van legfejjebb majd csak 60al megyek


Jut eszembe a kilóméretórája kb 7-8kmet "siet" ez normális jelenség vagy esetleg már eltérő méretű lehet valami a motoron ?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali!
251-re milyen hátsófogaskerék meg bakelit kell?
251-re milyen hátsófogaskerék meg bakelit kell?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia!tbence írta:Üdv Urak ,
Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.
Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?
Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat
Bence
Emlékeim szerint 13-astól 16-os ig van első lánckerék a kis ts-hez. Az enyém 150-esre lett átépítve és jelenleg 16-os fogaskerék van rajt. Több módosítás is van a motoron, hogy erősebb legyen. Én mondjuk csak 74 kiló vagyok viszont mifelénk elég dimbes dombos a terep. De azt kell szem előtt tartani hogy a motor hogy érzi jól magát. Ha pörgősebben tudja kényelmesen tartani a tempót akkor kár lenne nagyobb fogaskerékkel "erőlködősre" csinálni. Főleg ha jön egy kis ellenszél és akkor már csak harmadikban megy és máris jobban pörög mint kisebb fogaskerékkel negyedikben.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!tbence írta:Üdv Urak ,
Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.
Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?
Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat
Bence
Amivel számolnod kell: 1 fog az első lánckeréken kb 5 km/óra különbség azonos fordulaton.
Első lánckereket kapsz több méretet, a hátsó 1-2 méretben van, és sokkal drágább is mint az első, nem beszélve arról, hogy esetleg még nem is megy bele a helyére reszelés nélkül.
Ha növeled az első láckereket, gyengébb lesz a motorod, esetleg még annyira is, hogy nem nagyon bírja a negyedik sebességet (vagyis abban tartani a megcélzott sebességet)
Kísérletezéssel kéne megtalálni a számodra alkalmas legnagyobb fogaskereket, amivel még megy is a motor, de nem kell szétforgatnod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- tbence
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.07.14. 21:26
- MZ-d típusa: TS 125
- Tartózkodási hely: Ágasegyháza
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv Urak ,
Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.
Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?
Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat
Bence
Azt tervezem Hogy TS 125öm napi használatba veszem.
Jelen esetben ez 60Km /nap. 78as 1. Szeria TS 125 kicsit csörgőkígyó hanggal....
Arra gondoltam hogy ne nyírjam ki a motort tennék bele másik méretű lánckereket hogy ne forogja szét magát pl 70 körüli utazónál.
Mit javasoltok, merre keresgéljek elsőt nagyobbra vagy a hátsót kisebbre esetleg létezik kész megoldás a dologra ?
Ja és még egy apróság. 120Kg vagyok a gyorsulás nem érdekel annyira hanem inkább a tartós kimélő használat
Bence
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szép, lassan csak a vázat kell legyártsad savállóból........ az marad még "vas" a motorodon.......

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem is ilyen volt az előző láncom. Rohadt jól birta. 

- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem is értem mi volt vele a bajod...!

Krosszozni még pont jó, amíg el nem szakad :DDD
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Rendeltem tőlük én is már nagyon jó bolt...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Már letárgyalva,holnap jön a német kerék,elutaltam a különbözetet netbankon,postaköltség nincs pluszban.hell írta:Nagyon rugalmasak az tuti szerintem nem lesz ilyen gond velük és simán cserélik!
Szóval nagyon ajánlott a bolt.
A hölgy akivel beszéltem nagyon kedves,segitőkész,nem győzött elnézést kérni,hiába mondtam neki hogy nem az ő hibájuk hanem a gyártóé

Le a kalappal előttük.
Láncot inne rendeltem:http://motoralkatresz.eu
Piszok gyorsak voltak.
Csütörtökön rendeltem,utaltam,pénteken kezemben volt.

Ajánlott
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nagyon rugalmasak az tuti szerintem nem lesz ilyen gond velük és simán cserélik!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na megjött futárral a csomag.zsakfos írta:Na már csak 1 kérdésem maradt.![]()
Ha jól keresgéltem,úgy látom 2 hátsó lánckerék kapható.
A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.
Namármost az annyival jobb vagy csak azért drágább mert mégiscsak kintről jön![]()
Nekem a jobb kell,na de melyik az
Fordulat erősen ajánlott kategória nálam.Kedvesek,segitőkészek,gyorsak.
Győzött a zsugoriság és a magyart rendeltem meg végül.Viszont van vele egy kis bibi.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Nem a bolt,hanem a gyártó hibája,lehet a boltban nem is tudnak róla.
Nem 47 hanem 48 fogú.
Valószínű a gyártó emberke hiányzott a matekóráról elsőben.
Közben azóta frissült a termékkinálata a fordulatnak és kapható(legalábbis a kiirás szerint) német lánckerék 47 fogú(megszámoltam képről

Telefonálok nekik és kifizetem a különbözetet ha belemennek a cserébe.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
"A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.,,
Zsaki. Tedd be azt a két linket, hátha többet látunk.
A magyar minőségét ismerjük, lehet érdemes adni egy esélyt a lengyelnek.
Zsaki. Tedd be azt a két linket, hátha többet látunk.
A magyar minőségét ismerjük, lehet érdemes adni egy esélyt a lengyelnek.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm.Hát ez nem éppen megnyugtató.Miklós_88 írta:Én két éve a magyar változatot használom hátsó lánckerékből. Pici tojás van benne, amit a lánc feszesség beállításkor figyelembe kell venni, de ettől eltekintve teljesen jól használható.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez egy tényleg segitő szándékú épitő jellegű hozzászólás volt.sunbim írta:Lehet a Lengyel még tojásabb, azért drágább. Bele kellett konstruálni a tojást. Hát milyen drága már a tojás?? Nna, azért drágább!
Köszönöm.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lehet a Lengyel még tojásabb, azért drágább. Bele kellett konstruálni a tojást. Hát milyen drága már a tojás?? Nna, azért drágább! 

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Miklós_88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 333
- Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
- MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
- Tartózkodási hely: Iváncsa
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én két éve a magyar változatot használom hátsó lánckerékből. Pici tojás van benne, amit a lánc feszesség beállításkor figyelembe kell venni, de ettől eltekintve teljesen jól használható.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na már csak 1 kérdésem maradt.
Ha jól keresgéltem,úgy látom 2 hátsó lánckerék kapható.
A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.
Namármost az annyival jobb vagy csak azért drágább mert mégiscsak kintről jön
Nekem a jobb kell,na de melyik az

Ha jól keresgéltem,úgy látom 2 hátsó lánckerék kapható.
A magyar és a lengyel.Majd 3000 ft-al drágább a lengyel.
Namármost az annyival jobb vagy csak azért drágább mert mégiscsak kintről jön

Nekem a jobb kell,na de melyik az

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2014.03.31. 09:21-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Zárt csapágy való a kerekekhez/lánckerékhez!
Viszont én inkább a gumi porvédőst javasolnám, kicsit jobban zár.
A zárt csapágyba is bejut a kosz, csak apróbb szemű mint a nyitottba.
A zsír mennyiségét én is keveslem, ezt összerakáskor pótolni szoktam, ami befér a porvédő alá alapon (kipattintod, teletömöd, visszarakod). Volt már pár gyári zsírzású csapágy a kezemben, aminek a kevés kenőanyaga a golyós kosáron ült, a csapágy meg szárazon futott, tönkre is ment. Egy homokszórt agyban is érdemes megnézni a porvédős csapágy belsejét, ami ugyan nem minősül napi használatnak, de a porvédelem minőségét hamar meglátod.
Viszont én inkább a gumi porvédőst javasolnám, kicsit jobban zár.
A zárt csapágyba is bejut a kosz, csak apróbb szemű mint a nyitottba.
A zsír mennyiségét én is keveslem, ezt összerakáskor pótolni szoktam, ami befér a porvédő alá alapon (kipattintod, teletömöd, visszarakod). Volt már pár gyári zsírzású csapágy a kezemben, aminek a kevés kenőanyaga a golyós kosáron ült, a csapágy meg szárazon futott, tönkre is ment. Egy homokszórt agyban is érdemes megnézni a porvédős csapágy belsejét, ami ugyan nem minősül napi használatnak, de a porvédelem minőségét hamar meglátod.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az a zsírzás a csapágy élettartamára elegendő, mivel nem éri semmilyen szennyeződés. Gyártó honlapján megtalálod, hogy ez hány millió körülfordulást takar.
A teletömöm zsírral taktikával az a gond, hogy abban le tud rakódni a por, kosz stb, és az szép lassan bekerül a görgőpályára, ahol kopást okoz. Innentől kezdve öngerjesztő a folyamat, és garantált a gyors tönkremenetel...
Bízz a mérnökökben, zárt kell oda.
A teletömöm zsírral taktikával az a gond, hogy abban le tud rakódni a por, kosz stb, és az szép lassan bekerül a görgőpályára, ahol kopást okoz. Innentől kezdve öngerjesztő a folyamat, és garantált a gyors tönkremenetel...
Bízz a mérnökökben, zárt kell oda.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Oké.De te szedtél már le porvédőt?Qrvára kevés zsir van benne.KILL3R etz írta:Oszt csodálkozol hogy elkopik?![]()
Zártat bele, ha lehet fém porvédőset.
Ezekben meg még mindig ott volt a zsír,mert ahigy Hell irta ugyanigy csináltam én is.Telenyomtam csapágyzsírral.
Nem azért kopott el mert száraz volt.
De most majd zártat teszek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Enyémnek a belső porvédője le van szedve és a távtartóhoz telenyomva zsírral amennyi csak fér. Pár éve birja...
De csak azért mert a drága esztergájos leszedte róla én nem engedtem volna, de akkor már késő volt... 


- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Oszt csodálkozol hogy elkopik?
Zártat bele, ha lehet fém porvédőset.

Zártat bele, ha lehet fém porvédőset.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A kérdés már csak az hogy zárt csapágyakat tegyek be vagy nyitottat és kenjem meg zsírral?
Eddig nyitott csapágyaim voltak,mert a zárt csapágyakban szerintem olyan kevés zsír van.
Eddig nyitott csapágyaim voltak,mert a zárt csapágyakban szerintem olyan kevés zsír van.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ugyvan teljesen jó döntés!zsakfos írta:A mostani amit cserélnék SKF.Talán 2 szezont mentem vele és már nem jók.hell írta:
Ja ja volt mikor még az SKF igazán jó volt manapság már annyira azért nem...![]()
Akkor KOYO lesz.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A mostani amit cserélnék SKF.Talán 2 szezont mentem vele és már nem jók.hell írta:
Ja ja volt mikor még az SKF igazán jó volt manapság már annyira azért nem...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Akkor KOYO lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ja ja volt mikor még az SKF igazán jó volt manapság már annyira azért nem...TóthMartin írta:hell írta:KOYODe a FAG sem rossz választás.
Inkább FAG helyett SKF
KOYO,SKF ezek jó márkák.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Elmondom neked hogy mindig olcsót vettem eddig is és soha nem szakadt még el láncom.sunbim írta:
ezért egy gyengébb minőségűt választanál??EEjjhátNo !
Igaz 2 nyárnál többet nem használtam egyiket sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az! Ezt ki kelllene cserélned Zsakfos. Én biztos nem tenném rá a tenger tarajos hullámaira az új DID 428H -mat ! ... Meg hogy nem kapni egy helyen mindent és ezért egy gyengébb minőségűt választanál??zsakfos írta:Köszi a tippet.
Más.
Hátsó lánckerekem ilyen:
Vélemény?
Csere?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"Milyen csapágy legyen.SKF vagy FAG? Vagy milyen?,,
KOYO

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég