Üzemanyagellátás
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Üzemanyagellátás
Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.
Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.
Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.
Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.
Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Dreamer írta:Nem kevered a kompresszió aránnyal? Őszintén megmondom, én még nem olvastam javítási útmutatóban, vagy kezelési könyvben arról, hogy mennyi az ideális levegő / üzemanyag arány. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs. Átnéztem a Haynes könyvet, ott nem említik.popitty írta:Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Köszi. Nem keverem a TS könyve írja a keverési arány 15:1. Azért kellene tudnom az ETZ-ét mert megpróbálkozom egy ETZ karbicsekkel és előtte körbe járom a témát. Annak ugyanis a súber része más méretű és szeretném kikövetkeztetni működne - e a TS-en
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Nem kevered a kompresszió aránnyal? Őszintén megmondom, én még nem olvastam javítási útmutatóban, vagy kezelési könyvben arról, hogy mennyi az ideális levegő / üzemanyag arány. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs. Átnéztem a Haynes könyvet, ott nem említik.popitty írta:Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Dreamer
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Ottó motornál 14,7:1.popitty írta:Van valaki aki már elolvasott egy ETZ 150-es gépkönyvet? Ha igen akkor meg tudja mondani, mit ír a porlasztóban a levegő és üzemanyag elméletileg ideális keverési arányáról. Pl.: 10:1 vagy 15:1.
Dreamer
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Van valaki aki már elolvasott egy ETZ 150-es gépkönyvet? Ha igen akkor meg tudja mondani, mit ír a porlasztóban a levegő és üzemanyag elméletileg ideális keverési arányáról. Pl.: 10:1 vagy 15:1.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Jaa, akkor neked nincs Winrar a gépeden, hanem csak a Windows-os alap tömörítő progi és az csak .zip-et tud kezelni, .rar-t nem.Dreamer írta:Köszi a segítséget!Dreamer írta:Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.
Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?Egyébként az volt a baj, hogy rossz a kiterjesztése az állománynak, nem zip hanem rar. Erre átnevezve megnyílt.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Köszi a segítséget!Dreamer írta:Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.
Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?

Dreamer
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Üzemanyagellátás
Az két különböző alkatrész!
A súber az súber, a súbertű pedig súbertű. Te a súbertűt nézegetted.
Kopott súber miatt szívhat falsot. A sűbertű a működésénél fogva mindig falsol.
A tű nem lehet hibás a nem beállítható alapjárat miatt.
A súber az súber, a súbertű pedig súbertű. Te a súbertűt nézegetted.
Kopott súber miatt szívhat falsot. A sűbertű a működésénél fogva mindig falsol.

A tű nem lehet hibás a nem beállítható alapjárat miatt.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.07. 20:06-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Nekem is utángyártott taiwani karbim van és tökéletesen működik, masszív jól állítható darab. 3000-km óta használom. Annyi, hogy azért be kell állítani rendesen az úszószintet, meg a fúvókákat normálisra cserélni benne. Pl. nekem a szívató fúvóka 120-as volt benne a 70 helyett.Gábor84 írta:találtam egy oldalt ahol 12.000 forint egy új karbi lehet megpróbálkozom vele.
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Gondolom a súberre gondolt, nem a tűre.bambi írta:A tűnél nem szívhat falsott.Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Re: Üzemanyagellátás
A tűnél nem szívhat falsott.Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Re: Üzemanyagellátás
Ezt szemre szoktam betekerni(gondolom nem csak én) kb. annyira amennyivel korábban jól működött.Ha kb. 1cm van a ház és a csavar feje közt ott már működnie kell innen tudsz finomítgatni.Teljesen nem érdemes betekerni,ha meg épp,hogy emel az meg kevés.
Re: Üzemanyagellátás
találtam egy oldalt ahol 12.000 forint egy új karbi lehet megpróbálkozom vele.
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Biztos, hogy az lesz a hiba forrása. Túlméretes súbert nem hiszem, hogy kapsz, így marad egy jobb állapotú karbi vásárlása. 250-eshez elég sok helyen látni használt karburátort. Az alapjárati fordulatszám csavart meg úgy állítsd be, hogy ne álljon le a motor, de még határozottan pöfögjön. 1200-1500-as fordulatszámot ideális választani. De kopott karbinál majdnem lehetetlen ezt normálisan beállítani.Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Re: Üzemanyagellátás
Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Re: Üzemanyagellátás
Gábor84 írta:allllli írta:A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.
Köszönöm megnézem majd ezt is. Egy olyan kérdésem van, hogy ha be akarom állítani a karbit csak annyit írnak a kezdetekhez, hogy tekerjem be teljesen a levegőcsavart majd 1.5-2 fordulatot ki és így már működnie kell. De mi a helyzet az alapjárat csavarral? Azt is tekerjem be teljesen?
Megpróbáltam most egy olyat, hogy a tolattyút beraktam a helyére de elforgatva kicsit, hogy ne tudjon teljen a helyére csúszni. Egy minimális oldalirányú mozgása van. Hézagmérővel nézve az egy tizedes lapkát még be tudtam dugni a kettő közé. Az1.5 tizedes már nem ment de ez lehet a görbület miatt volt.
Re: Üzemanyagellátás
allllli írta:A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.
Köszönöm megnézem majd ezt is. Egy olyan kérdésem van, hogy ha be akarom állítani a karbit csak annyit írnak a kezdetekhez, hogy tekerjem be teljesen a levegőcsavart majd 1.5-2 fordulatot ki és így már működnie kell. De mi a helyzet az alapjárat csavarral? Azt is tekerjem be teljesen?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.
Re: Üzemanyagellátás
Még nem fújkáltam át, csak szétszedtem megnézni megfelelő méretűek e a dolgok. Kipróbáltam fejtetőre állított karbinál, hogy belefújtam és akkor nem hallottam sziszegést sem tehát elvileg jól zár ám egy kevés nafta mégis kicsorog a túlfolyón. Bár az lehet csak kirázkódik a jó fajta magyar utak utak miatt. Szerintem veszek egy garnitúrát a bele való dolgokból aztán meglátom mi fog történni.Patrik írta:A járatokat kompreszorral vagy fújtatóval átfújkáltad?Gábor84 írta:Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
Amíg azok nem teljesen tiszták esélytelen normálisan beállítani a karbit hiába tiszta minden más.
A tűszelep a ha elzár rendesen,magyarán ha nem ömlik a benzin a túlfolyón és ki is nyit akkor nem számít,hogy kopott.
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.
Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Dreamer
Re: Üzemanyagellátás
A járatokat kompreszorral vagy fújtatóval átfújkáltad?Gábor84 írta:Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
Amíg azok nem teljesen tiszták esélytelen normálisan beállítani a karbit hiába tiszta minden más.
A tűszelep a ha elzár rendesen,magyarán ha nem ömlik a benzin a túlfolyón és ki is nyit akkor nem számít,hogy kopott.
Re: Üzemanyagellátás
Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Nálam jó!Dreamer írta: Csak nekem nem mukodik a link?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Csak nekem nem mukodik a link?MrDok írta:Üdv!Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Dreamer
Re: Üzemanyagellátás
Hozzávetőleg 1 óra alatt le kell folynia a teljes tartálymennyiségnek. Teletanknál értendő!
Ha ettől kevesebb, lehet el van dugulva a csap, vagy a szuszogó furat a tanksapkán.
Üdv
Ha ettől kevesebb, lehet el van dugulva a csap, vagy a szuszogó furat a tanksapkán.
Üdv

Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Van valami mérték arra, hogy mennyi benzinnek kell minimum időegység alatt kifolynia a tankból?
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Lehet ezzel kellett volna kezdeniGábor84 írta:Hamarosan úgyis leszerelem a teljes karbit , hogy átpucoljam.

Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Re: Üzemanyagellátás
Köszönöm áttanulmányozom ezt is. Hamarosan úgyis leszerelem a teljes karbit , hogy átpucoljam.Majd megpróbálkozom lehet egy felujjító készlettel. Ha akkor sem lesz változás akkor elviszem esz szakemberhez.MrDok írta:Üdv!Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Üdv!Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Üzemanyagellátás
Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.horhaus írta:Gábor84 írta:Sziasztok!
Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.
Szia
Tényleg fura kérdés, és nem is biztos hogy működik. Szerintem biztosabb módszer a levegő csavar tökig be aztán másfél fordulat ki, és ott már be kéne indulnia. aztán indulhat az állítgatás. Nagyon jó cikkek vannak a pontos leírással, csak most nem ugrik be hirtelen hogy hol. (pl szocimotoros/szervíz ha szabad ezt itt reklámozni/
Biztosan jön MRDok vagy valaki más hozzáértő aki ad tanácsot. Én a tolómérőzést elvetném.
sok sikert.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Üzemanyagellátás
Gábor84 írta:Sziasztok!
Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.
Szia
Tényleg fura kérdés, és nem is biztos hogy működik. Szerintem biztosabb módszer a levegő csavar tökig be aztán másfél fordulat ki, és ott már be kéne indulnia. aztán indulhat az állítgatás. Nagyon jó cikkek vannak a pontos leírással, csak most nem ugrik be hirtelen hogy hol. (pl szocimotoros/szervíz ha szabad ezt itt reklámozni/
Biztosan jön MRDok vagy valaki más hozzáértő aki ad tanácsot. Én a tolómérőzést elvetném.
sok sikert.
Re: Üzemanyagellátás
Sziasztok!
Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.
Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Köszi! Naná hogy teljesen szétszedem és át takarítom a felszerelés előtt.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Üzemanyagellátás
Hogy infoehseged enyhitsem turtam Neked gyari adatokat:RR_ZOZY írta:Hell: Én nem vettem észre, hogy el lett volna vágva![]()
Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.
Szocis cikket ismerem, de azért köszi
84/30/110A - Vergaser 84-2
engine model ETZ/251 und 301_
stroke 2_
cylinder 1_
Main jet 44-051/118_
pilot jet 44-353/45_
needle jet / mixing tube 45-196/2,72 / 145-434_
jet needle 46-290-4E1_
position (jet needle) 2_ (tu allasa)
float needle 47-968_
air regulation jet 50-039-101_ open 1 - 1/4 (levego keverek csavar)
Sok sikert!
... Jut eszembe, en minden uj karbit szeszedek csontra, levegovel es fektisztitoval at szoktam tisztitani, mert megelepo mennyisegu forgacs szokott tavozni! Sok esetben a beallitast is akadalyozza!
Valamint szemre szoktam alaposan vetelezni, gyari ontesi pontatlansagot egyebeket ilyenkor meg siman lehet orvosolni!
Dreamer
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Hell: Én nem vettem észre, hogy el lett volna vágva
Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.
Szocis cikket ismerem, de azért köszi

Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.
Szocis cikket ismerem, de azért köszi

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Üzemanyagellátás
Ezt én is említettem annak idején hátha tud valaki valami beállítást, de nem jött rá válasz...
Amúgy a tű tartó kis lemez az gyárilag van elvágva ahol fogja a tűt?
Amúgy a tű tartó kis lemez az gyárilag van elvágva ahol fogja a tűt?
- Dreamer
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 381
- Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Üzemanyagellátás
Szerintem felesleges a gyari beallitast eroltetni, mert ahany kopott motor annyi beallitas. A Bing pedig eredeti, vagy kinai, mennyire kopott, stb, stb. Itt, vagy a szocin van cikk a beallitasrol, az alapjan be lehet allitani!RR_ZOZY írta:Hali!
Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon
Köszi előre is.
Dreamer
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Üzemanyagellátás
Hali!
Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon
Köszi előre is.
Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon

Köszi előre is.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Nem, mert úgy pont a szivató lényegét veszted el. (dúsítás)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Hejja_Petya
- Simsonos
- Hozzászólások: 133
- Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Üzemanyagellátás
Hideg indítás során a szívatót és a gázt egyszerre használni nem ajánlott?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Akkor ezek szerint jobban megéri 98-ast tankolni?
Re: Üzemanyagellátás
A 95-ös benzint hígítják a legjobban sajnostelectronic írta:Kár, hogy csak akkor van hátszél amikor 98-as van benne, mert akkor 95-el is jobban tudnék menni, és olcsóbb is lenneKILL3R etz írta:Ott inkább hátszél volt, mint prémium benzin...![]()

- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
Kár, hogy csak akkor van hátszél amikor 98-as van benne, mert akkor 95-el is jobban tudnék menni, és olcsóbb is lenneKILL3R etz írta:Ott inkább hátszél volt, mint prémium benzin...![]()

Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ott inkább hátszél volt, mint prémium benzin...



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Üzemanyagellátás
omv 98-astól az enyém rakéta lett. (M0 kis lejtőn 140), míg a lukoilos 95östől 105 a vége.Szőke Roland írta:100-as oktánszámú benzinnel valaki hajtotta már a gépet? Tapasztalat róla?
A 100-as kb. 40 Ft-al drágább és annyival nem jobb.
Szerintem a 98-as ár/érték aránya a legjobb.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy 
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"

Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Üzemanyagellátás
Ha gyári a henger/hengerfej, akkor semmi értelme. Már a 95-ös is túlzás bele. (86-os oktánszámra lett kitalálva)
A prémiumbenzinnek egy előnye lehet, hogy a benne lévő adalékok feloldják a lerakódásokat a karbiból. Bár ez lehet hátrány is ugye...
A prémiumbenzinnek egy előnye lehet, hogy a benne lévő adalékok feloldják a lerakódásokat a karbiból. Bár ez lehet hátrány is ugye...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Szőke Roland
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
- Tartózkodási hely: Maroslele
Re: Üzemanyagellátás
100-as oktánszámú benzinnel valaki hajtotta már a gépet? Tapasztalat róla?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Üzemanyagellátás
Unokatesóm talált egy melléképület háta mögött egy Mz Ts 125 karburátort. Vasakat pakoltak és közötte találta. Legalább a 90 es évek elejétől volt ott esőben, hóban. Kiszedtem a pókot a súberházból és szétszereltem. Meglepődve tapasztaltam, hogy a belseje teljesen ép. Úszó, fúvókák, tűszelep. Még a súberház is annak tűnik csak koszos. Jó relikvia lesz 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Üzemanyagellátás
Nekem arra kellene hogy a hondámon az úszóháznál van egy tömítés horonyban abba tettem új tömítést de nem kaptam bele illőt csak nagyobbat és ki kellett vágnom egy 2 cm-es darabot.KILL3R etz írta:Nekem nagy mértékben szétesett, és kis mértékben eltömte a fúvókáimat.pempelli írta:
Az van ráírva kőolaj származékoktól kis mértékben duzzad.![]()
![]()
De ha gondolod, próbáld ki...
Na ide kellene ahol összeér hogy folytonos legyen a tömítés 1 pötty karbinként.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég