Elektronika topik - a pokol kapuja
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Egy idézet, forrásmegjelölés nélkül:
"A dinamós/generátoros dolognál abban tévedtél, hogy normál esetben* mindig van a vasmagokban remanens mágnesesség, amitől külső gerjesztés nélkül is fel fog gerjedni a gép. "
Igen, tévedtem. Belátom. Megnéztem Jedlik találmányát, átfutottam Siemens szabadalmát. Mégis, e fenti korrekció sokkal jobban esett, mint az első. Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe.
Mellesleg szerintem a fórum azért van, hogy vitatkozzunk, tapasztalatot cseréljünk, nem pedig veszekedésre és személyeskedésre. Senki nem tévedhetetlen, kivétel a ... (mindenki gondoljon ide, akit akar )
Van, aki ezt belátja, van, aki nem.
"A dinamós/generátoros dolognál abban tévedtél, hogy normál esetben* mindig van a vasmagokban remanens mágnesesség, amitől külső gerjesztés nélkül is fel fog gerjedni a gép. "
Igen, tévedtem. Belátom. Megnéztem Jedlik találmányát, átfutottam Siemens szabadalmát. Mégis, e fenti korrekció sokkal jobban esett, mint az első. Mindenesetre a kapcsolási rajzot nézegetvén, szerintem alacsony fordulat esetén a gerjesztőkörbe juttatott áram szinte zéró ohmikus ellenálláson keresztül "zúdul" a tekercsekbe.
Mellesleg szerintem a fórum azért van, hogy vitatkozzunk, tapasztalatot cseréljünk, nem pedig veszekedésre és személyeskedésre. Senki nem tévedhetetlen, kivétel a ... (mindenki gondoljon ide, akit akar )
Van, aki ezt belátja, van, aki nem.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Már ne haragudj, de... Ki is kötekszik? Szerintem te kötöttél bele először Zsebibe...Gyula-bá írta:Mint ahogy engem is, akkor viszont inkább velük foglalkozz és ne velem kötekedj.gabsic írta:De zavar, ...
Személyeskedéssel kezdted, ahelyett, hogy "Nem értek veled egyet, mert ez és ez nem így van"
Na mindegy, a témát részemről lezártam...
Húúúha... Feszültség? Árammérést írtam, azaz a műszer 10A vagy 20A (típustól függően) áram, azaz ampermérés állásban kellene a df vezetékbe beiktatni a műszert, hogy megtudjuk folyik-e egyáltalán gerjesztőáram, vagy esetleg feszszabályzó / gerjesztőtekercs-hiba miatt nincs gerjesztés.Andrá$ írta:Megmértem lehúztam a DF-ről a vezetéket és rá a multiméter másik vége test, de semmi 0V semmit nem mozdult a feszültséggabsic írta:DF-ről a vezetéket lehúzod, és a multimétert árammérés állásban sorbakötöd a lehúzott vezeték és a saru közé.
Tehát lehúzod a vezetéket DF-ről és a multiméter egyik vezetékét a lehúzott vezetékhez, a másik vezetékét pedig a sarura,ahonnan lehúztad a vezetéket.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Megmértem lehúztam a DF-ről a vezetéket és rá a multiméter másik vége test, de semmi 0V semmit nem mozdult a feszültséggabsic írta:DF-ről a vezetéket lehúzod, és a multimétert árammérés állásban sorbakötöd a lehúzott vezeték és a saru közé.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
PGabor írta:Persze fel kell tölteni tehát van benne áram de attól tolásra kéne indulni meg nem is tűzifa de hát egyik percben megy a másikban pedig leáll és otthagy az út kellős közepén és tolhatod délig.Mi a baj egy új gyújtáskapcsolóval 5000 egy belőle lassan ki lesz cserélve minden rajta és mégsem működik.Holnap kimérem hogy eljut e odáig mert már teljesen kipucoltam az oldaldekli alatt is a láncnál is a vezetékek érintkezőjénél is úgyhogy holnap nekiállok megint.Köszi a segítséget ha van még valami szívesen fogadom.
Ui: még nem tettem le a feldarabolásról.
Ne csak mérd, hogy meddig jut a 12 V, hanem pl. 21W-os próbalámpával is nézd meg.
Nekem amikor eltűnt az áram a motorból csak úgy, a műszer szerint mindenhova eljutott a 12V, csak mikor gyújtást vagy bármi terhelést adtam rá, leesett 2-3 V-ra. Nem értettem a dolgot. Kiderült h az akksitól jövő + kábel kettőből volt összetéve saruval és le volt szigszalagozva. Ott a saru el volt oxidálódva. Terhelés nélkül átjött a 12 V, de terhelt állapotban (pl egy izzóval), már nem. Tehát próbalámpát is használj a vizsgálat során.
Re: Elektronika
Mint ahogy engem is, akkor viszont inkább velük foglalkozz és ne velem kötekedj.gabsic írta:De zavar, ...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
De zavar, és tény, hogy Zsebi tévedett, de ha lehet, ezért ne essünk egymás torkának. Ugyan csak téged idéztelek be, de a napokban több, nekem nem tetsző hangnemű hsz volt, több embertől, így ez most kibukott belőlem, de nem akartalak téged pellengérre állítani. PEACEGyula-bá írta:- csak halkan kérdezem: az a "stílus" ami kivágta nálam a biztosítékot nem zavar?gabsic írta:... bár nem vagyok admin, ezért csak kérem -, hogy azért az egymás iránti tiszteletet meg kellene adni, és nem ilyen hangnemet használni, ez itt nem szokás, még ha a másiknak nincs igaza, akkor sem...
(persze folytathatjuk ezt a beszélgetést, de akkor vagy privátban, vagy menjünk át a csevegőbe, jó?)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Kész van a trophy LED-es hátsó lámpa, egy áramgenerátoros megoldás, kivéve a helyzetjelző, ami síma előtétellenállásos melegfehér LED-ekkel van megoldva.
Eredeti nem világít:
Eredeti csak helyzetjelző:
Eredeti helyzetjelző és féklámpa:
LED belülről:
LED csak helyzetjelző:
LED helyzetjelző és féklámpa:
Eredeti nem világít:
Eredeti csak helyzetjelző:
Eredeti helyzetjelző és féklámpa:
LED belülről:
LED csak helyzetjelző:
LED helyzetjelző és féklámpa:
Re: Elektronika
- csak halkan kérdezem: az a "stílus" ami kivágta nálam a biztosítékot nem zavar?gabsic írta:... bár nem vagyok admin, ezért csak kérem -, hogy azért az egymás iránti tiszteletet meg kellene adni, és nem ilyen hangnemet használni, ez itt nem szokás, még ha a másiknak nincs igaza, akkor sem...
Re: Elektronika
Persze fel kell tölteni tehát van benne áram de attól tolásra kéne indulni meg nem is tűzifa de hát egyik percben megy a másikban pedig leáll és otthagy az út kellős közepén és tolhatod délig.Mi a baj egy új gyújtáskapcsolóval 5000 egy belőle lassan ki lesz cserélve minden rajta és mégsem működik.Holnap kimérem hogy eljut e odáig mert már teljesen kipucoltam az oldaldekli alatt is a láncnál is a vezetékek érintkezőjénél is úgyhogy holnap nekiállok megint.Köszi a segítséget ha van még valami szívesen fogadom.
Ui: még nem tettem le a feldarabolásról.
Ui: még nem tettem le a feldarabolásról.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Multimétered van? Mérd ki meddig van meg a 12V. Az új gyűjtáskapcsolóra tippelek.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3099
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Műszaki tudásod hiányosságáért ne az MZ-t bántsd! Az nem tüzifa!
Fel kellene tölteni az akksit árammal is!
Összes biztosítékot nézd át, kiolvadás és kontakt tekintetében. A 2 amperos üvegbiztosíték csak konkrét gerjesztőköri hiba miatt szokott kipukkanni, pl forgórész zárlat stb.
Fel kellene tölteni az akksit árammal is!
Összes biztosítékot nézd át, kiolvadás és kontakt tekintetében. A 2 amperos üvegbiztosíték csak konkrét gerjesztőköri hiba miatt szokott kipukkanni, pl forgórész zárlat stb.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Üdv mindenkinek!
Ma cserbenhagyott az etz-125 Budapest határában.Haza kellett tolnom dunakeszire 5 km.Ilyet csinált: ráadtam az irányjelzőt lelát középállásban visszaindult persze a világítás is rajta volt úgyhogy tudtam hogy az akkumulátor gyenge hiszen pár napja már csak tolásra de pöccre indult.Tologattam de semmi csak a töltésjelző világított de be nem indult közben kicsapta a 2 A biztosítékot kicseréltem azt is.Vettem bele 12V 9 Ah akkut felsavaztam bekötöttem gyújtás rá és láss csodát semmi sem történik nem világít a töltésjelző sem se index se semmi az egy-égadta világon.Oké vezetékek átnéz semmi hiba nem látszik gyújtáskapcsoló zsír új.Vezetékek kontaktok rendben, de szikra nincs.Na most segítsetek mert lehet a baltával feldarabolom vagy meggyógyítjuk a TI tudásotok tapasztalatotok alapján és akkor újra vigyorogva motorozhatom én is.
HA VAN ÖTLET NE KÍMÉLJETEK MERT A BALTÁT MÁR MEGFENTEM.
Üdv gábor
Ma cserbenhagyott az etz-125 Budapest határában.Haza kellett tolnom dunakeszire 5 km.Ilyet csinált: ráadtam az irányjelzőt lelát középállásban visszaindult persze a világítás is rajta volt úgyhogy tudtam hogy az akkumulátor gyenge hiszen pár napja már csak tolásra de pöccre indult.Tologattam de semmi csak a töltésjelző világított de be nem indult közben kicsapta a 2 A biztosítékot kicseréltem azt is.Vettem bele 12V 9 Ah akkut felsavaztam bekötöttem gyújtás rá és láss csodát semmi sem történik nem világít a töltésjelző sem se index se semmi az egy-égadta világon.Oké vezetékek átnéz semmi hiba nem látszik gyújtáskapcsoló zsír új.Vezetékek kontaktok rendben, de szikra nincs.Na most segítsetek mert lehet a baltával feldarabolom vagy meggyógyítjuk a TI tudásotok tapasztalatotok alapján és akkor újra vigyorogva motorozhatom én is.
HA VAN ÖTLET NE KÍMÉLJETEK MERT A BALTÁT MÁR MEGFENTEM.
Üdv gábor
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen!Andrá$ írta:gerjesztőáramot azt a DF kivezetésnél kellene mérnem ugye?valahol már egyszer valaki írta hogy mindent le kell kötni és ott mérni talán,de megpróbálom visszakeresni.gabsic írta:Szerintem kezdjük úgy, hogy mérj gerjesztőáramot. Ha az OK, akkor a keféknél mérj töltőfeszt.
DF-ről a vezetéket lehúzod, és a multimétert árammérés állásban sorbakötöd a lehúzott vezeték és a saru közé.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
gerjesztőáramot azt a DF kivezetésnél kellene mérnem ugye?valahol már egyszer valaki írta hogy mindent le kell kötni és ott mérni talán,de megpróbálom visszakeresni.gabsic írta:Szerintem kezdjük úgy, hogy mérj gerjesztőáramot. Ha az OK, akkor a keféknél mérj töltőfeszt.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem kezdjük úgy, hogy mérj gerjesztőáramot. Ha az OK, akkor a keféknél mérj töltőfeszt.Andrá$ írta:Ez eddig oké,de most nem működik mechanikus fesszabal ellenállás tekercsel, kikötöm az ellenállás tekercset és felteszem az elektronikusat azzal sem jó, és hiába nyomom össze kézzel a mechanikus fesszab érintkezőjét,akkor sem tölt hanem leáll.gabsic írta:A feszültségszabályozó érintkező 3 üzemállapota:
- zárt érintkező: teljes gerjesztés
- nyitott érintkező: csökkentett gerjesztőáram folyik az ellenállástekercsen keresztül
- túloldalon zárt, teljesen behúzott érintkező: a feszültség túlzott megnövekedését meggátlandó, mindkét végén testre zárt gerjesztőtekercs, semekkora gerjesztés sincs.
Ezek közül a középső megszűnik, ha nincs ellenállástekercs.
Mivel az elektronikus szabályzó ebből csak két üzemállapotot ismer (van, vagy nincs gerjesztés), ki kell kötni az ellenállástekercset, különben olyankor is van gerjesztés mikor már nem kéne (van-nincs gerjesztés helyett nagy-kicsi gerjesztés), ez pedig a feszültség túlzott megnövekedését okozza, ami jobb esetben csak az elektronikus szabályzó halálát okozza.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Ez eddig oké,de most nem működik mechanikus fesszabal ellenállás tekercsel, kikötöm az ellenállás tekercset és felteszem az elektronikusat azzal sem jó, és hiába nyomom össze kézzel a mechanikus fesszab érintkezőjét,akkor sem tölt hanem leáll.gabsic írta:A feszültségszabályozó érintkező 3 üzemállapota:
- zárt érintkező: teljes gerjesztés
- nyitott érintkező: csökkentett gerjesztőáram folyik az ellenállástekercsen keresztül
- túloldalon zárt, teljesen behúzott érintkező: a feszültség túlzott megnövekedését meggátlandó, mindkét végén testre zárt gerjesztőtekercs, semekkora gerjesztés sincs.
Ezek közül a középső megszűnik, ha nincs ellenállástekercs.
Mivel az elektronikus szabályzó ebből csak két üzemállapotot ismer (van, vagy nincs gerjesztés), ki kell kötni az ellenállástekercset, különben olyankor is van gerjesztés mikor már nem kéne (van-nincs gerjesztés helyett nagy-kicsi gerjesztés), ez pedig a feszültség túlzott megnövekedését okozza, ami jobb esetben csak az elektronikus szabályzó halálát okozza.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A feszültségszabályozó érintkező 3 üzemállapota:Andrá$ írta:Közbe próbáltam még fesaszab állítással de ugyanaz a helyzet.Nem lehet hogy esetleg az előtétellenállás hiánya okozhatott valami gondot?egyáltalán mi történik ha nincs bekötve,mert én akkor eddig így használtam.mikor újra vezetékeltem utána elektronikus és mechanikus fesszabal is tökéletesen működött.Andrá$ írta:Sziasztok,
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt?
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
- zárt érintkező: teljes gerjesztés
- nyitott érintkező: csökkentett gerjesztőáram folyik az ellenállástekercsen keresztül
- túloldalon zárt, teljesen behúzott érintkező: a feszültség túlzott megnövekedését meggátlandó, mindkét végén testre zárt gerjesztőtekercs, semekkora gerjesztés sincs.
Ezek közül a középső megszűnik, ha nincs ellenállástekercs.
Mivel az elektronikus szabályzó ebből csak két üzemállapotot ismer (van, vagy nincs gerjesztés), ki kell kötni az ellenállástekercset, különben olyankor is van gerjesztés mikor már nem kéne (van-nincs gerjesztés helyett nagy-kicsi gerjesztés), ez pedig a feszültség túlzott megnövekedését okozza, ami jobb esetben csak az elektronikus szabályzó halálát okozza.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Közbe próbáltam még fesaszab állítással de ugyanaz a helyzet.Nem lehet hogy esetleg az előtétellenállás hiánya okozhatott valami gondot?egyáltalán mi történik ha nincs bekötve,mert én akkor eddig így használtam.mikor újra vezetékeltem utána elektronikus és mechanikus fesszabal is tökéletesen működött.Andrá$ írta:Sziasztok,
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt?
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az ellenállás tekercset hagyd fent, de kösd ki (lekötött vezetéket szigeteld le!) . Ha szükség van rá a későbbiekben, út szélén csak visszakötöd és készszili83 írta:Megcsináltam Szabee féle elektronikus fesszabályozót.
Az lenne a kérdésem, hogy a folytó tekercset ami a dinamón van le kell szedni?
Ki hogy használja?
A gyári feszabályozót fent hagyom, ha valami történne az elektronikussal, de a folytót leszedem, akkor már nem lesz kompatibilis a kettő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Megcsináltam Szabee féle elektronikus fesszabályozót.
Az lenne a kérdésem, hogy a folytó tekercset ami a dinamón van le kell szedni?
Ki hogy használja?
A gyári feszabályozót fent hagyom, ha valami történne az elektronikussal, de a folytót leszedem, akkor már nem lesz kompatibilis a kettő.
Az lenne a kérdésem, hogy a folytó tekercset ami a dinamón van le kell szedni?
Ki hogy használja?
A gyári feszabályozót fent hagyom, ha valami történne az elektronikussal, de a folytót leszedem, akkor már nem lesz kompatibilis a kettő.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika
Olyan nincs, hogy "picit sem" mágneses. Egy ilyen generátor felgerjedéséhez a föld mágneses tere által keltett remanencia is bőven elég. A többi MZ kapcs rajza nincs a fejemben, de az ETZ-kben külön gerjesztő dióda egyenirányít a gerjesztéshez. A gerjesztés pedig a közelében sincs az akkumulátornak.kiszsebi írta:Nos, ha a dinamó gerjesztése alapból nem mágneses picit sem, akkor külső áramforrás nélkül az életben nem fog gerjeszteni. Ezért, csak ezért a gerjesztés kezdetekor az akkumulátorhoz képest zéró ellenállással kapcsoljuk be a gerjesztőtekercset, hogy minél nagyobb legyen gerjesztőáram. És CSAK akkor, amikor a dinamó már áramot fejleszt (a külső áramforráshoz képest), különben villanymotorként működne.Gyula-bá írta:... - az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
Tehát, mindkettőtöknek igaza van. MrDok igaza a fix (ha 0 Ohmként értelmezzük ezt)kapcsolás, a Tiéd az öngerjesztés (mely csak akkor fordulhat elő, ha már a gerjesztőteker(ek)re tud előállítani gerjesztőáramot a dinamó. Ez - mint említettem, csak akkor fordul elő, ha egy állandó mágneses tér veszi körül a forgórészt)
Na de ezek csak nyelvtani problémák, döröggzulttánnn biztos jobban tudja...
Az ETZ elektromos rendszere használható akkumulátor nélkül is. Ilyenkor kondenzátort kell kötni az aksi helyére. (A gyári leírás ajánlása szerint. Személyesen még nem próbáltam.)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Minden tiszteletem a tiétek, de - bár nem vagyok admin, ezért csak kérem -, hogy azért az egymás iránti tiszteletet meg kellene adni, és nem ilyen hangnemet használni, ez itt nem szokás, még ha a másiknak nincs igaza, akkor sem...Gyula-bá írta: nagy tévedés, mielőtt hülyeségekről zagyválnál össze-vissza, /mert a a h.sz.-ed nehezen tekinthető értelmes szövegnek/ nézz meg egy kapcsolási rajzot /ha tudod értelmezni (?)/
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok,
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt?
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
Látom másnak is van fesszab gondja,visszaolvastam de az én problémámra nem találtam megoldást.Nekem nem is ilyen jellegű.Most csinálta pár napja világítással, hogy éget a töltés lámpa és nem volt töltés,
megnéztem a fesszabot és a baloldali érintkező összeéget elég rendesen.Cseréltem több hagyományos fesszabot is de egyikkel sem lett jó, majd valamiért levettem a gyújtás felöli deknit és láttam hogy nem volt föltéve az előtétellenállás tekercs,(előtte próbálgattam elektronikus,mechanikus fesszabokkal is biztos akkor került le) Itthon volt egy tekercs feltettem és megpróbáltam több mechanikus fesszabal is,de nem lett jó,elindult a motor ugye égett a töltés lámpa, kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt,ilyenkor kialudt a lámpa de leállt a motor is, közbe néztem a multimétert és ha összenyomtam egyből le akart állni és csökkent a feszültség,majd megpróbáltam előtétellenállás nélkül elektronikus fesszabal is de azzal sem lett jó.Most ötletem sincs miért csinálja ezt?
Az egész motor újra lett vezetékelve,gyári rajz alapján,akksi nem régi,szénkefék sem futottak sokat.
Ha valakinek van ötlet miért csinálja ezt azt megkösszönném, mert nagyon idegesítő,hogy újravezetékeltem és csak nem szűnt meg a hiba csak ideiglenesen
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
- kiemelés tőlem.kiszsebi írta:Nos, ha a dinamó gerjesztése alapból nem mágneses picit sem, akkor külső áramforrás nélkül az életben nem fog gerjeszteni. Ezért, csak ezért a gerjesztés kezdetekor az akkumulátorhoz képest zéró ellenállással kapcsoljuk be a gerjesztőtekercset,
- nagy tévedés, mielőtt hülyeségekről zagyválnál össze-vissza, /mert a a h.sz.-ed nehezen tekinthető értelmes szövegnek/ nézz meg egy kapcsolási rajzot /ha tudod értelmezni (?)/
"... Ez - mint említettem, csak akkor fordul elő, ha egy állandó mágneses tér veszi körül a forgórészt)" - "körül veszi"! Remanens (maradandó) mágnesességről hallottál már? Nem XXI. századi "találmány", már kb. 100 éve tanítják az iskolában.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Régen nem láttam olyan szépen összedobált betűhalmazt, minden nyelvtani alakzatot nélkülözően ide ömlesztve, amire reagált volna! Azért remélem jól van mostanában, és csak nyaralással foglalkozik, na meg MZ-zik!kiszsebi írta:
Na de ezek csak nyelvtani problémák, döröggzulttánnn biztos jobban tudja...
Amúgy csak idéztem Gessztitől a korábban ide szösszentett szösszenetét...........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2824
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nos, ha a dinamó gerjesztése alapból nem mágneses picit sem, akkor külső áramforrás nélkül az életben nem fog gerjeszteni. Ezért, csak ezért a gerjesztés kezdetekor az akkumulátorhoz képest zéró ellenállással kapcsoljuk be a gerjesztőtekercset, hogy minél nagyobb legyen gerjesztőáram. És CSAK akkor, amikor a dinamó már áramot fejleszt (a külső áramforráshoz képest), különben villanymotorként működne.Gyula-bá írta:... - az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.
Tehát, mindkettőtöknek igaza van. MrDok igaza a fix (ha 0 Ohmként értelmezzük ezt)kapcsolás, a Tiéd az öngerjesztés (mely csak akkor fordulhat elő, ha már a gerjesztőteker(ek)re tud előállítani gerjesztőáramot a dinamó. Ez - mint említettem, csak akkor fordul elő, ha egy állandó mágneses tér veszi körül a forgórészt)
Na de ezek csak nyelvtani problémák, döröggzulttánnn biztos jobban tudja...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
- az akkumulátor és a gerjesztő tekercs között nincs "fix" kapcsolat, minden jármű dinamó un. öngerjesztésű kapcsolással rendelkezik, vagyis a gerjesztést a forgórész szolgáltatja és nem az akku, nem rég írtam erről a szocimotoros fórumon ott utána nézhetsz. A többivel viszont egyet értek.MrDok írta:... akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, ...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem, korábbi. Gyenge megszakító rugó miatt alacsony fordulaton megy a gép, pörögni meg nem hajlandó.gabsic írta: He-he Doki, Plitvicei tapasztalatok?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aksicsere, vagy tipikus kontakthiba a vezetékezésben. Terhelésre elveszik az áramerősség a rendszerből, és kimarad a szikra. Duda, index hatására leáll a moci.Peti írta: Szerintem visszazár rendesen a megszakító, nem lóg keresztbe és a hézaga sem nagyobb mint fél milliméter, tudom már nem 0,3 de ettől nagyobbal is mennek még motorok.
Fokozatban inkább ki tud forogni, 3.ban 80-90ig. ( ötödik még nincs ezen az öreg paripán ) Üresben nem tudom kiforgatni, illetve még tegnap két érdekes dolgot vettem észre. 1. beindítás után van alapjárat minden ok, ráadtam a világítást és mintha levettem volna a gyujtást leállt a motor pukkanás nélkül, a lámpák meg erősen világítanak. Utána mentem vele, stop táblás bal kanyar- visszakapcsoltam inkdex ki balra és ugyanígy leállt, utána meg rúgásra indul. Már kaptam tippet a fesszab vissz.áram beállítására de fogalmam sincs hogy kell, van valakinek ezzel a mechanikus fesszab jobb oldalával kapcsolatban tapasztalata?
Hogy ne kelljen visszaolvass:
"Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás... "
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Gyertyapipa alatt falevél, vagy szigszalag...alattomos húzás, mert pont erre nem gondolna az ember. Tényleg nagyon "vicces"!moyos írta:Csak azért írom le, hogy tudjátok, vannak "jóakarók" mindenfelé:
Régebben történt már, hogy érdi motoros-autós boltban vettem pár dolgot és mentem haza az alkatrészekkel. Innen továbbindultam Kupi-hoz. Az út során hirtelen mintha elvetem volna a gyújtást - motorféküzemre váltottunk. Kapcsoltam egyet a gyújtáskapcsolón, és mentem tovább. Kupinál vettem észre a hazainduláskor, hogy valami jópofa ember leszedte a pipát, és csak visszaejtette a gyertyára.
Szóval ha gond van, akkor szétszedés előtt mindig a legalapvetőbb dolgokkal kezdjetek!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Re: Elektronika
Szerintem visszazár rendesen a megszakító, nem lóg keresztbe és a hézaga sem nagyobb mint fél milliméter, tudom már nem 0,3 de ettől nagyobbal is mennek még motorok.MrDok írta:Megszakító rugója rendesen vissza tudja zárni a kalapácsot?Peti írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Fokozatban inkább ki tud forogni, 3.ban 80-90ig. ( ötödik még nincs ezen az öreg paripán ) Üresben nem tudom kiforgatni, illetve még tegnap két érdekes dolgot vettem észre. 1. beindítás után van alapjárat minden ok, ráadtam a világítást és mintha levettem volna a gyujtást leállt a motor pukkanás nélkül, a lámpák meg erősen világítanak. Utána mentem vele, stop táblás bal kanyar- visszakapcsoltam inkdex ki balra és ugyanígy leállt, utána meg rúgásra indul. Már kaptam tippet a fesszab vissz.áram beállítására de fogalmam sincs hogy kell, van valakinek ezzel a mechanikus fesszab jobb oldalával kapcsolatban tapasztalata?
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 343
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Elektronika
Csak azért írom le, hogy tudjátok, vannak "jóakarók" mindenfelé:
Régebben történt már, hogy érdi motoros-autós boltban vettem pár dolgot és mentem haza az alkatrészekkel. Innen továbbindultam Kupi-hoz. Az út során hirtelen mintha elvetem volna a gyújtást - motorféküzemre váltottunk. Kapcsoltam egyet a gyújtáskapcsolón, és mentem tovább. Kupinál vettem észre a hazainduláskor, hogy valami jópofa ember leszedte a pipát, és csak visszaejtette a gyertyára.
Szóval ha gond van, akkor szétszedés előtt mindig a legalapvetőbb dolgokkal kezdjetek!
Régebben történt már, hogy érdi motoros-autós boltban vettem pár dolgot és mentem haza az alkatrészekkel. Innen továbbindultam Kupi-hoz. Az út során hirtelen mintha elvetem volna a gyújtást - motorféküzemre váltottunk. Kapcsoltam egyet a gyújtáskapcsolón, és mentem tovább. Kupinál vettem észre a hazainduláskor, hogy valami jópofa ember leszedte a pipát, és csak visszaejtette a gyertyára.
Szóval ha gond van, akkor szétszedés előtt mindig a legalapvetőbb dolgokkal kezdjetek!
Re: Elektronika
A diódákról (hídról) mindent lekötsz.steev94 írta:És hogyan kell ? Mármint mennyit kell mutatnia a mérőnek ?
Minden egyes dióda esetén, a műszer (nem "mérő" ) "szakadás vizsgálat" (csipogó) állásban.
A dióda két kivezetésére téve az egyik irányban 0,6 körüli értéket, majd felcserélve a műszer kivezetéseit 1-et (szakadást) kell mutatnia, ha nem így van akkor a dióda hibás!
Re: Elektronika
Lehet trafó melegedés hatására változhat a menetzárlat benne,de még akár főtengely szimering is lehet.Veszy2107 írta:Helló! Egy kis segítségre lenne szükségem!
Hétvégén megtettünk kb 180 km-et a Bükkben. A túra vége fele, valami nem stimmelt a mocival és azóta se jó....
A tünet a következő lenne:
Néha ehéz beindítani, hidegen és melegen is. De van hogy 1.re indult... :/ Amikor rossz kedvében van, akkor ha sikerül beindítani, akkor csak kb olyan 3000-3500-as fordulatot tudok vele tartani, ha elengedem leáll, ha jobban húzom akkor befullad vagy hasonló... Ha ezek után van türelmem és gázförccsökkel valahogy elindulok és kihuzatom, akkor utána jó lesz, menet közben nemigen lehet észrevenni semmit, ekkor megállok szép alapjárat, kicsit megpörgetve leállítom és utána vagy beindul vagy nem....! :/ Ja és amikor nem akar menni, akkor leállásnál és néha csak rúgás után is durran olyanokat a kipuf, hogy Szilvásváradon megijedtek a járókelők! A gyertyaképem szép. Ennek ellenére cseréltem gyertyát, de ugyan ez a helyzet másikkal is.... Szép szikrát is ad....
A durrogásból kiindulva én gyújtásra gondolnék, de a túra előtt nem produkált ilyeneket! Az lehet, hogy a melegbe a trafó vagy valami tönkrement? De akkor miért megy néha rendesen? Remélem sima, gyújtás vagy megszakító gond... Még nem volt időm szétszedni....
Szerintetek mi lehet?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Helló! Egy kis segítségre lenne szükségem!
Hétvégén megtettünk kb 180 km-et a Bükkben. A túra vége fele, valami nem stimmelt a mocival és azóta se jó....
A tünet a következő lenne:
Néha ehéz beindítani, hidegen és melegen is. De van hogy 1.re indult... :/ Amikor rossz kedvében van, akkor ha sikerül beindítani, akkor csak kb olyan 3000-3500-as fordulatot tudok vele tartani, ha elengedem leáll, ha jobban húzom akkor befullad vagy hasonló... Ha ezek után van türelmem és gázförccsökkel valahogy elindulok és kihuzatom, akkor utána jó lesz, menet közben nemigen lehet észrevenni semmit, ekkor megállok szép alapjárat, kicsit megpörgetve leállítom és utána vagy beindul vagy nem....! :/ Ja és amikor nem akar menni, akkor leállásnál és néha csak rúgás után is durran olyanokat a kipuf, hogy Szilvásváradon megijedtek a járókelők! A gyertyaképem szép. Ennek ellenére cseréltem gyertyát, de ugyan ez a helyzet másikkal is.... Szép szikrát is ad....
A durrogásból kiindulva én gyújtásra gondolnék, de a túra előtt nem produkált ilyeneket! Az lehet, hogy a melegbe a trafó vagy valami tönkrement? De akkor miért megy néha rendesen? Remélem sima, gyújtás vagy megszakító gond... Még nem volt időm szétszedni....
Szerintetek mi lehet?
Hétvégén megtettünk kb 180 km-et a Bükkben. A túra vége fele, valami nem stimmelt a mocival és azóta se jó....
A tünet a következő lenne:
Néha ehéz beindítani, hidegen és melegen is. De van hogy 1.re indult... :/ Amikor rossz kedvében van, akkor ha sikerül beindítani, akkor csak kb olyan 3000-3500-as fordulatot tudok vele tartani, ha elengedem leáll, ha jobban húzom akkor befullad vagy hasonló... Ha ezek után van türelmem és gázförccsökkel valahogy elindulok és kihuzatom, akkor utána jó lesz, menet közben nemigen lehet észrevenni semmit, ekkor megállok szép alapjárat, kicsit megpörgetve leállítom és utána vagy beindul vagy nem....! :/ Ja és amikor nem akar menni, akkor leállásnál és néha csak rúgás után is durran olyanokat a kipuf, hogy Szilvásváradon megijedtek a járókelők! A gyertyaképem szép. Ennek ellenére cseréltem gyertyát, de ugyan ez a helyzet másikkal is.... Szép szikrát is ad....
A durrogásból kiindulva én gyújtásra gondolnék, de a túra előtt nem produkált ilyeneket! Az lehet, hogy a melegbe a trafó vagy valami tönkrement? De akkor miért megy néha rendesen? Remélem sima, gyújtás vagy megszakító gond... Még nem volt időm szétszedni....
Szerintetek mi lehet?
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Elektronika
És hogyan kell ? Mármint mennyit kell mutatnia a mérőnek ? Mert hát ilyeneket sajna nem tudokGyula-bá írta:Igen ki lehet mérni. A dióda híd 3 db "pozitív" diódát (az akku + és az U, V, W között) és 3db "negatív" diódát (az akku - és az U, V, W között) tartalmaz. Egyenként kell mérni őket.steev94 írta:Dióda hidat ki lehet mérni hogy jó vagy nem ?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
He-he Doki, Plitvicei tapasztalatok?MrDok írta:Megszakító rugója rendesen vissza tudja zárni a kalapácsot?Peti írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Egyébként a nem forog ki mit jelent? Simán csak nem forog tovább, mint ha nem lenne több erő, vagy dadogósan nem megy tovább (tak-tak-tak)? Kis fokozatban sem pörög ki, vagy csak ötödikben?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2327
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Megszakító rugója rendesen vissza tudja zárni a kalapácsot?Peti írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy 6V-os TS 250esem ami nem forog ki. Az előgyujtásom 3mm, töltésem 7,2V, akksiban kb egy hét állás után is 6,5V, karbim tiszta, van alapjáratom. Cseréltem már gyertyát, pipát, kábelt, trafót, kondit, vezetékek újak. Fesszabályzóm is gyári új, most ebbe a motorba lett először beépítve. Csak a bal oldali töltő részt húztam rajta kicsit kifelé, mert lámpával csak 6,6-ot töltött. Alapjáraton is van töltésem. A henger sűrítése kb 8 a gyári 10 helyett. Kb 4000ig bírja a motor utána lehorkol, durrog. Ha be akarom indítani néha prüszköl, mintha utógyújtása lenne, utána beindul, szépen jár. Nem hiszem hogy fals lebegőt szívna a motor, mert nem eszi az olajat, a dinamó mögött nem folyik és a karbinál meg elmenne az alapjáratom... De várok minden értelmes ötletet a probléma leküzdéséhez. Előre is köszi!
Re: Elektronika
Igen ki lehet mérni. A dióda híd 3 db "pozitív" diódát (az akku + és az U, V, W között) és 3db "negatív" diódát (az akku - és az U, V, W között) tartalmaz. Egyenként kell mérni őket.steev94 írta:Dióda hidat ki lehet mérni hogy jó vagy nem ?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Elektronika
Dióda hidat ki lehet mérni hogy jó vagy nem ?
Re: Elektronika
Miután ellenőrizted, hogy nincs elkötés. A fesz. szab-ról húzd le a DF vezetéket és járó motornál miközben méred a feszültséget az 51 ponton adj pozitív feszt a vezetékre (csak rövid időre). Ha az 51-en felugrik a feszültség akkor a szabályozó hibás, ha nem akkor a dinamó.m4y3r írta: Az érdekel konkrétan hogy melyik kábelt hová kössem
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Nem lehet, hogy fesszabályzó probléma?
Nálunk is ez a hiba forrása.
Nálunk is ez a hiba forrása.
Re: Elektronika
Sziasztok! Olyan problémám van hogy betolós üzemmódban nem ad szikrát a motorom Mz ts 150, ha rakok bele akksit akkor van szikra de ha lemerül akkor semmi, ez kb 5 perc, vezetékek jók érintkezőket fölcsiszoltam, a dinamó állórésze is jó. Az érdekel konkrétan hogy melyik kábelt hová kössem hogy betolósan menjen. Már 3. hete küzdök vele de semmi, lassan már fölrobbanok..... légy szíves segítsetek. Válaszaitokat előre is köszönöm!
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Valahol letestel az izzó.
Nem lehet, hogy a háttérvilágításra van kötve?
Láttam már olyat
Nem lehet, hogy a háttérvilágításra van kötve?
Láttam már olyat
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Nekem meg,egyfolytában világít a töltés lámpám,de töltésem meg van. Ez mi lehet?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Elektronika
Ohh köszi a felvilágosítást am az az igazság hogy valamennyi néha van . Mert van hogy megyek vele 30 kilómétert van amikor csak 10-et :/ álló rész forgó rész jó . Valami test zárlat lehet . Hol megy dokihoz a gép majd meg mondja hogy mit csináljak vele
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
OFFsteev94 írta:Hát én Per 1 es néven ismerem . De a a kedvedérer legyen 251 es
12 voltos rendszer szált el
Oks, akkor az alapok
MZ TS 250/1 (azaz a peregyes)
MZ ETZ 250
MZ ETZ 251
ON
Tehát nincs töltésed.
Kezdd ezzel:
- gerjesztésed van? (álló motor, gyújtás ráad, a generátoron az egyik kefén + feszültségnek, a másikon testnek kellene lennie)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
steev94 írta:Hát én Per 1 es néven ismerem . De a a kedvedérer legyen 251 es
12 voltos rendszer szált el
De pont azt akarja mondani hogy van MZ 250/1 meg van MZ ETZ 251....
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Elektronika
Hát én Per 1 es néven ismerem . De a a kedvedérer legyen 251 es
12 voltos rendszer szált el
12 voltos rendszer szált el
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 0 vendég