Blokk
kuplung
Sziasztok!
Még új vagyok itt, de azért nézegettem a wiki-n is meg itt is, de nem találtam választ a felteendő kérdésemre...
Szóval MZ TS 125 motorom felújítás alatt áll. Henger fúrva, főtengely, hajtókar, dugattyú és a hozzá tartozó csapágyak szimmeringek cserélve. Feltettem egy ETZ 125 karbit, mert régebben a sajátjával nem működött jól. Most szépen jár a gép.
Sebességbe téve azonban van egy kis gond. A kuplung mintha nem emelne ki rendesen, az alapjárat leesik (le is fullad ha nem húzok gázt) és a motor elindul lassan. A Kuplung karnál az állító csavar már teljesen ki van tekerve. Ami furcsa, hogy ha lábbal visszatartom a gépet és elkezdem kiengedni a kuplungot akkor csak egészen "kint" fog igazán, szinte az utolsó negyed szakaszon. Ha kintebb tekerem (valami alátéttel) az állító csavart akkor félő, hogy már csúszni fog a kuplung menet közben.
Tudja valaki mi lehet a gond? Az olaj értelemszerűen le van cserélve, tehát olyan sűrű nem lehet, hogy ennyire átvigye a hajtást...
Még új vagyok itt, de azért nézegettem a wiki-n is meg itt is, de nem találtam választ a felteendő kérdésemre...
Szóval MZ TS 125 motorom felújítás alatt áll. Henger fúrva, főtengely, hajtókar, dugattyú és a hozzá tartozó csapágyak szimmeringek cserélve. Feltettem egy ETZ 125 karbit, mert régebben a sajátjával nem működött jól. Most szépen jár a gép.
Sebességbe téve azonban van egy kis gond. A kuplung mintha nem emelne ki rendesen, az alapjárat leesik (le is fullad ha nem húzok gázt) és a motor elindul lassan. A Kuplung karnál az állító csavar már teljesen ki van tekerve. Ami furcsa, hogy ha lábbal visszatartom a gépet és elkezdem kiengedni a kuplungot akkor csak egészen "kint" fog igazán, szinte az utolsó negyed szakaszon. Ha kintebb tekerem (valami alátéttel) az állító csavart akkor félő, hogy már csúszni fog a kuplung menet közben.
Tudja valaki mi lehet a gond? Az olaj értelemszerűen le van cserélve, tehát olyan sűrű nem lehet, hogy ennyire átvigye a hajtást...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Holnap kipróbálom ezt a gyertyás módszert,lehet a szimeringnél szív azért száraz a gyertya?telectronic írta:Akkor nem kap benzint.pempelli írta:Gyújtást már állítottam,szimering szerintem jó nem látok rajta különösebben semmit,
csak azt nem értem gyertya miétr tök száraz ha rugdalom.
Én még mindig ezt tenném : gyertya ki, elektródával felfelé, elektróda körül tele tölt benzinnel, majd ügyesen hengerbe csavar és indít
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Akkor nem kap benzint.pempelli írta:Gyújtást már állítottam,szimering szerintem jó nem látok rajta különösebben semmit,
csak azt nem értem gyertya miétr tök száraz ha rugdalom.
Én még mindig ezt tenném : gyertya ki, elektródával felfelé, elektróda körül tele tölt benzinnel, majd ügyesen hengerbe csavar és indít
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Gyújtást már állítottam,szimering szerintem jó nem látok rajta különösebben semmit,telectronic írta:Én gyújtás beállítással folytatnám a porlasztó tisztítás után.pempelli írta:Még egy fogós kérdés.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.
Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
Bár megnézném a szimering cserénél nincs-e hiba.
De mielőtt bármit is tovább néznék, gyertya ki, elektródával felfelé, elektróda körül tele tölt benzinnel, majd ügyesen hengerbe csavar és indít, ha akkor is csak puffog és nem pörög fel egy pillanatra, akkor biztos, hogy a gyújtással folytatom. Ha sem nem pörög se nem puffog akkor pedig szimeringgel.
csak azt nem értem gyertya miétr tök száraz ha rugdalom.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én gyújtás beállítással folytatnám a porlasztó tisztítás után.pempelli írta:Még egy fogós kérdés.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.
Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
Bár megnézném a szimering cserénél nincs-e hiba.
De mielőtt bármit is tovább néznék, gyertya ki, elektródával felfelé, elektróda körül tele tölt benzinnel, majd ügyesen hengerbe csavar és indít, ha akkor is csak puffog és nem pörög fel egy pillanatra, akkor biztos, hogy a gyújtással folytatom. Ha sem nem pörög se nem puffog akkor pedig szimeringgel.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Még egy fogós kérdés.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.
Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
Mi van akkor ha szikra van de nem benzines a gyertya és nem indul.
Gyújtás felőli szimeringet cseréltem már,karbitisztítás megvolt igazából nem volt benne kosz.
Éppen hogy csak valami nedvesedés van a gyertyán de inkább száraz.
Gyertyacsere is volt.
Előzmények már Vértes-Gerecse túrán észrevettem hogy nem úgy jár ahogy szokott.
Aztán egyik hétvégén elmentem motorozni és egyenletlenül járt rángatva húzott néha durrogott a kipufogón.3500-as fordulat felett lehetett vele csak normálisan menni.
Letettem,majd egy hét múlva nem indult ,röviden ennyi.
Miket nézzek meg?ja és próbáltam féktisztítót fújni a karbi felől de úgy is semmi.belefújtam rugdaltam de semmi néha durrant a kipufogó fele.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
1. Jó amit írsz, és egy normális motorgenerál után valószínűleg úgysem kerül többet le a csapágy a főtengelyről, akkor meg az sem gond.telectronic írta: 1.
De 30x72x7 szimering kapható.
Esztergán készíteni egy perselyt aminek a bele 25 kívűl 30 és arra a nagyobb szimering.
A perselyt meg rámelegíteni a főtengelyre.
(Mondjuk, hogy utána hogy cseréled a csapágyat az már egy másik történet)
2.
Co2 hegesztővel szépen apránként felpöttyözni, (közben sokat hűteni akkor nem lágyul vagy húzódik el) majd felköszörülni az eredeti méretre.
3.
Kidobod
4.
Elteszed és egy olyan főtengellyel párosítod össze aminek meg a forgórész felőli oldala van szétbarmolva.
2. hát, ez nem a legszakszerűbb, erre van inkább a fémszórás.
3. ezt akarja elkerülni
Ergo legolcsóbb és legegyszerűbb a más méretű szimering, vagy perselyezni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
1.
De 30x72x7 szimering kapható.
Esztergán készíteni egy perselyt aminek a bele 25 kívűl 30 és arra a nagyobb szimering.
A perselyt meg rámelegíteni a főtengelyre.
(Mondjuk, hogy utána hogy cseréled a csapágyat az már egy másik történet)
2.
Co2 hegesztővel szépen apránként felpöttyözni, (közben sokat hűteni akkor nem lágyul vagy húzódik el) majd felköszörülni az eredeti méretre.
3.
Kidobod
4.
Elteszed és egy olyan főtengellyel párosítod össze aminek meg a forgórész felőli oldala van szétbarmolva.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mezőgazdasági gépeek javításánál gyakran alkalmazott módszer.kupi írta:Na igen erre nem gondoltam de nem is igazán találkoztam ilyen hibával még(pedig naponta 2-3 motort szerelek),álltadban ha ilyen kopott a főtengely újra szoktam cserélni mivel a többi része sem valami jó már(vagy bontott jó állapotúra főleg ha még gyárit tudok szerezni).
Ott sokszor nincs is lehetőség új tengelyt venni, vagy ha igen, akkor aranyárban. Szakszerű felújításhoz (perselyezés, vagy fémszórás) pedig sokszor idő nincs. Egy-egy mezőgazdasági munka elvégzésére adott esetben csak napok vannak az időjárás miatt, akkor nem lehet akár heteket várni a felújításra.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Ennek a többi része hibátlan.azért kellene megmentenikupi írta:Na igen erre nem gondoltam de nem is igazán találkoztam ilyen hibával még(pedig naponta 2-3 motort szerelek),álltadban ha ilyen kopott a főtengely újra szoktam cserélni mivel a többi része sem valami jó már(vagy bontott jó állapotúra főleg ha még gyárit tudok szerezni).
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Na igen erre nem gondoltam de nem is igazán találkoztam ilyen hibával még(pedig naponta 2-3 motort szerelek),álltadban ha ilyen kopott a főtengely újra szoktam cserélni mivel a többi része sem valami jó már(vagy bontott jó állapotúra főleg ha még gyárit tudok szerezni).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Működik a dolog. De keskenyebb szimering is ezt az eltolódást eredményezi. Pl 7-es helyett 5-ös, vagy 9-es vastagságú szimeringet venni, és annak a tömítőajka máshova esik.kupi írta:Lehet baromság de ha megváltoztatnád a szimering helyzetét pl 2mm kijjebb lenne(mögé hézagolni valamivel) akkor jó lenne. Mondom ez csak elv még nem próbáltam de lehet működne.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Lehet baromság de ha megváltoztatnád a szimering helyzetét pl 2mm kijjebb lenne(mögé hézagolni valamivel) akkor jó lenne. Mondom ez csak elv még nem próbáltam de lehet működne.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az azt jelenti hogy kompresszió alatt is van szikra, és kb a jó időpont környékén, vagyis egy elég alattomos hibalehetőséget szűr ki.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.Alfa írta:Feltételezem hogy a szimmeringet abban az irányban raktátok be, ahogy azt kell (megfelelő irányban álljon az ajak).
Melyik szimmering volt cserélve? csak a gyújtás oldali (az az egyszerűbb) vagy a kuplungot is lehúztátok?
Mert elvileg ha fizikailag jól van összerakva, még a legszarabb állapotú szimmeringgel is indulnia kell (emlékszem amikor először lett nálam cserélve, nem volt szinte ajka egyiknek se és mégis ment, persze szarul, de ment). Ezután marad a gyújtás és a karbi.
amúgy én megpróbálkoznék azzal h a tűt jóval lejjebb rakom (főfúvóka ilyenkor nem számít, csak a felső harmadban a teljesgáz felé kb!), mert a szimmeringes motor "inkább a résekből szív mint a karbiból" szemléletesen szólva, szóval lehet hogy most nagyon dús neki hogy "betömtétek" a réseket.
De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.
Miért az mit jelent?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Feltételezem hogy a szimmeringet abban az irányban raktátok be, ahogy azt kell (megfelelő irányban álljon az ajak).
Melyik szimmering volt cserélve? csak a gyújtás oldali (az az egyszerűbb) vagy a kuplungot is lehúztátok?
Mert elvileg ha fizikailag jól van összerakva, még a legszarabb állapotú szimmeringgel is indulnia kell (emlékszem amikor először lett nálam cserélve, nem volt szinte ajka egyiknek se és mégis ment, persze szarul, de ment). Ezután marad a gyújtás és a karbi.
amúgy én megpróbálkoznék azzal h a tűt jóval lejjebb rakom (főfúvóka ilyenkor nem számít, csak a felső harmadban a teljesgáz felé kb!), mert a szimmeringes motor "inkább a résekből szív mint a karbiból" szemléletesen szólva, szóval lehet hogy most nagyon dús neki hogy "betömtétek" a réseket.
De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.
Melyik szimmering volt cserélve? csak a gyújtás oldali (az az egyszerűbb) vagy a kuplungot is lehúztátok?
Mert elvileg ha fizikailag jól van összerakva, még a legszarabb állapotú szimmeringgel is indulnia kell (emlékszem amikor először lett nálam cserélve, nem volt szinte ajka egyiknek se és mégis ment, persze szarul, de ment). Ezután marad a gyújtás és a karbi.
amúgy én megpróbálkoznék azzal h a tűt jóval lejjebb rakom (főfúvóka ilyenkor nem számít, csak a felső harmadban a teljesgáz felé kb!), mert a szimmeringes motor "inkább a résekből szív mint a karbiból" szemléletesen szólva, szóval lehet hogy most nagyon dús neki hogy "betömtétek" a réseket.
De első a féktisztító. Ha azzal beröffen (és utána le is áll) akkor már haladunk.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Gyertya benzines,gyújtást csak utána állítottuk miután szimering csere után sem indult.telectronic írta:A beállítás az már egyben ellenőrzés is. Azt nem írtad, hogy beállítottad.pempelli írta:Azt hogy érted hogy gyújtás időpontja lett ellenőrizve?ha beállítom miért kell ellenőrizni?és hogyan?
Ha féktisztítót fújsz a gyertyanyílásba és beindul az mire utal?
De akkor ezek szerint több mindenhez is hozzá nyúltál, így kezd több ismeretlenessé válni az egyenlet
Ha attól beindul a motor akkor gyújtás jó lehet és csak nem kap benzint és akkor lehet porlasztót vájkálni. (vagy a szimering cserénél valami nem jó és onnan szív falsot vagy olajat)
Milyen a gyertya ? benzines, olajos, száraz ?
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A beállítás az már egyben ellenőrzés is. Azt nem írtad, hogy beállítottad.pempelli írta:Azt hogy érted hogy gyújtás időpontja lett ellenőrizve?ha beállítom miért kell ellenőrizni?és hogyan?
Ha féktisztítót fújsz a gyertyanyílásba és beindul az mire utal?
De akkor ezek szerint több mindenhez is hozzá nyúltál, így kezd több ismeretlenessé válni az egyenlet
Ha attól beindul a motor akkor gyújtás jó lehet és csak nem kap benzint és akkor lehet porlasztót vájkálni. (vagy a szimering cserénél valami nem jó és onnan szív falsot vagy olajat)
Milyen a gyertya ? benzines, olajos, száraz ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Azt hogy érted hogy gyújtás időpontja lett ellenőrizve?ha beállítom miért kell ellenőrizni?és hogyan?Alfa írta:Gyújtás időpontja lett utána ellenőrizve?pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?
Ötleteket szívesen veszek:)
Féktisztító a gyertyanyílásba, így sem indul?
Ha féktisztítót fújsz a gyertyanyílásba és beindul az mire utal?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Gyújtás időpontja lett utána ellenőrizve?pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?
Ötleteket szívesen veszek:)
Féktisztító a gyertyanyílásba, így sem indul?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Konkrétan nem tudom de szerintem nincs sok különbség a TS és a kis ETZ belseje között.Nekem már gyárilag kétsoros a kuplungláncom az 1985 TS 125 be de a 1975 Es be meg egysoros van. Más különbség egyébként nincs,és nekem pl a fordulatszám mérő kihajtás is ETZ 125 van már benne mert csak azt kaptam de tökéletesen passzol a TS be.balazs13962 írta:Sziasztok
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2679
ez a kuplung fogaskerék szerintetek jó lenne az mz ts 125-sömre?
mert azt írja, hogy etz 125/150 de nem tudom az jó-e lenne az én motoromra.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
extrém mértékű fals levegőszívás a főtengely szimmeringnél, nem alakul ki szívási depresszió elősűrítéskor.pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?
Ötleteket szívesen veszek:)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2679
ez a kuplung fogaskerék szerintetek jó lenne az mz ts 125-sömre?
mert azt írja, hogy etz 125/150 de nemtudom az jó-e lenne az én motoromra.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2679
ez a kuplung fogaskerék szerintetek jó lenne az mz ts 125-sömre?
mert azt írja, hogy etz 125/150 de nemtudom az jó-e lenne az én motoromra.
- telectronic
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
- MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
- Tartózkodási hely: Budapest XXII.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Egy kis benzint a gyertya nyíláson a hengerbe, ha akkor sem pöffen, akkor gyújtás, vagy rossz munkát végeztél.pempelli írta:Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?
Ötleteket szívesen veszek:)
Alsó holtponton ad szikrát. Elmozdult a megszakító. Felső holtpontos gyújtás beálíltást ellenőrizd le.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Srácok kis problémába ütköztem,haver paripája itt van nálam szimeringet cseréltünk mert nem indult csak nehezen,most szép lila szikra van benzint kap és mégsem indul mi lehet a problem?
Ötleteket szívesen veszek:)
Ötleteket szívesen veszek:)
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
ez az előre egy, hátra két lépés effektus lenne...Stammheim írta:Sziasztok!
Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
Re: Blokk
Szerintem senki,nem sok értelme lenne.Stammheim írta:Sziasztok!
Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
Re: Blokk
Sziasztok!
Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
Próbált már valaki ETZ-re TS hengert applikálni? Ha igen sikeres volt e a művelet és milyen jellegű kézenállásokat kellett eszközölni?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Köszönöm szépen
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Blokk
balazs13962 írta:Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
Az "1"-es alkatrészt lefele megnyomod a rugó ellenében annyira,hogy a "2"-es számú alkatrészt oldalra ki tudd húzni a helyéről.
Ez mindegyiknél megteszed akkor a fedél lejön,és már meglátod a kuplugrögzítő anyát (bal menetes),lemezalátéttel biztosított.
Vigyázz ,mert a rugók elég erősek lassan engedd vissza ha már kivetted a biztosítót, nehogy elugorjon a rugó meg a tányér.
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Blokk
balazs13962 írta:Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
Először kövesd a képen leírtakat (remélem érthető). Ha ez megvan, akkor megfogod látni a kuplungleszorító anyát, ami FORDÍTOTT MENETES, azaz bal menetes! Legkönnyebben úgy tudod lecsavarni, ha beteszed 4-esbe a motort és megkérsz valakit, hogy tapossa a hátsó féket. Sok szerencsét hozzá
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
- MZ-d típusa: TS 125
Re: Blokk
Sziasztok, lenne egy ilyen kuplungom
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/up ... _orig0.jpg
mz ts 125 és azt szeretném kérdezni, hogy ,hogy a csudába szedjem le a kuplungot?
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Biztos, hogy ilyen egyszerű volna a megoldás?
Mert ami felül volt seeger, elég jó állapotú volt.
Én arra gyanakszom, hogy a tengely van megkopva a vájatnál, ahol a seeger van, és ezért csúszik fel.
Így pedig gondolom vagy új tengely, vagy esetleg bemélyíteni a vájatot, és egy kisebb seegert tenni rá.
Mert ami felül volt seeger, elég jó állapotú volt.
Én arra gyanakszom, hogy a tengely van megkopva a vájatnál, ahol a seeger van, és ezért csúszik fel.
Így pedig gondolom vagy új tengely, vagy esetleg bemélyíteni a vájatot, és egy kisebb seegert tenni rá.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tegyél rá jó minőségű, rugalmas seegereket.Target írta:Sziasztok!
Lehet, hogy mással is előfordult már kis ETZ-nél, hogy a fordulatszám meghajtó tengely becsúszik a blokkba.
Ezt az én esetemben a tengelyen található seeger gyűrű kitágulása okozta.
Mikor szétszedtem, a felül található gyűrűt tettem vissza alulra, mivel az feszesebb volt.
Kis idő elteltével mégis becsúszott.
Hogy lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?
Előre is köszönöm.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Sziasztok!
Lehet, hogy mással is előfordult már kis ETZ-nél, hogy a fordulatszám meghajtó tengely becsúszik a blokkba.
Ezt az én esetemben a tengelyen található seeger gyűrű kitágulása okozta.
Mikor szétszedtem, a felül található gyűrűt tettem vissza alulra, mivel az feszesebb volt.
Kis idő elteltével mégis becsúszott.
Hogy lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?
Előre is köszönöm.
Lehet, hogy mással is előfordult már kis ETZ-nél, hogy a fordulatszám meghajtó tengely becsúszik a blokkba.
Ezt az én esetemben a tengelyen található seeger gyűrű kitágulása okozta.
Mikor szétszedtem, a felül található gyűrűt tettem vissza alulra, mivel az feszesebb volt.
Kis idő elteltével mégis becsúszott.
Hogy lehetne ezt a problémát kiküszöbölni?
Előre is köszönöm.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Sziasztok,
Jelentem eddig 145Km van a friss blokkba,hengerbe és lekopogom még nem szorult meg nem történt semmi gond,igaz kíméletesen használtam de most már mondhatni normálisan használom 70-es utazótempó 4000 fordulat, és kigyorsításoknál is már 5000-ig elment.Ha így használom elvileg nem lehet baja Jah amire figyelek hogy egyáltalán nem motorfékezek vele kiteszem üresbe és kész.
Jelentem eddig 145Km van a friss blokkba,hengerbe és lekopogom még nem szorult meg nem történt semmi gond,igaz kíméletesen használtam de most már mondhatni normálisan használom 70-es utazótempó 4000 fordulat, és kigyorsításoknál is már 5000-ig elment.Ha így használom elvileg nem lehet baja Jah amire figyelek hogy egyáltalán nem motorfékezek vele kiteszem üresbe és kész.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Blokk
pempelli írta:Sziasztok!
Kis segítségre kellene,elkezdte azt csinálni a mocim hogy 3500-4000 fordulat alatt egyenletlen a járása dadog,néha durran is nem tudom hogy a kipufogó vagy a karbi felől.
4000-től megy mint a meszes,szóval a kényelmes gurulás nem megy neki.
Ha vissza engedem a gázt rettenetesen rángat és mintha detonálna is (kopog)
Vértes -Gerecsére 4 lityi fogyasztás jött ki.
Még annyit vettem észre hogy a megszakító nagyon kotyog a tengelyén.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Nekem a gyertya csinált ilyet.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Blokk
Üdv ! Azt tudja valaki hogy milyen programokkal terveznek hengert, égésteret, rezót, felömlőket stb... ?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Sziasztok!
Kis segítségre kellene,elkezdte azt csinálni a mocim hogy 3500-4000 fordulat alatt egyenletlen a járása dadog,néha durran is nem tudom hogy a kipufogó vagy a karbi felől.
4000-től megy mint a meszes,szóval a kényelmes gurulás nem megy neki.
Ha vissza engedem a gázt rettenetesen rángat és mintha detonálna is (kopog)
Vértes -Gerecsére 4 lityi fogyasztás jött ki.
Még annyit vettem észre hogy a megszakító nagyon kotyog a tengelyén.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Kis segítségre kellene,elkezdte azt csinálni a mocim hogy 3500-4000 fordulat alatt egyenletlen a járása dadog,néha durran is nem tudom hogy a kipufogó vagy a karbi felől.
4000-től megy mint a meszes,szóval a kényelmes gurulás nem megy neki.
Ha vissza engedem a gázt rettenetesen rángat és mintha detonálna is (kopog)
Vértes -Gerecsére 4 lityi fogyasztás jött ki.
Még annyit vettem észre hogy a megszakító nagyon kotyog a tengelyén.
Előre is köszönöm a válaszokat.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
És nagy valószínűséggel a lánckerekeket is...
Amúgy ha feltűnően tolja ki az olajat, akkor érdemes ránézni a kuplung oldali főtengely szimmerringre is...
Amúgy ha feltűnően tolja ki az olajat, akkor érdemes ránézni a kuplung oldali főtengely szimmerringre is...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Levettem a lánc felőli deknit, és ott volt olaj, tehát átdolgozza valahol. De az tavaly is ilyen volt, de akkor nem volt szaga.
Viszont most láttam, hogy a láncról kb 10 görgő letört. Gondolom cserélhetem a láncot...
Viszont most láttam, hogy a láncról kb 10 görgő letört. Gondolom cserélhetem a láncot...
kiszsebi írta:Pl.: főtengely szimmering a tengelykapcsoló oldalán, beszívja az olajat és ki is pufogja. Vagy rossz tömítettség, szerelési hiba miatt a forgattyúsháznál szív hajtóműolajat. Esetleg lánckeréknél csöpög az olaj, amit a lánc ráver a kipufogóra.zyben írta:Miután lehűlt a motor, kicsavartam, és folyt az olaj, tehát van benne. A benzinben is van elég olaj, arra mindig figyelek. Egyik kollégám azt mondta, szerinte égett hajtóműolaj szaga van. De ha van benne elég, mitől égett?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2825
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Pl.: főtengely szimmering a tengelykapcsoló oldalán, beszívja az olajat és ki is pufogja. Vagy rossz tömítettség, szerelési hiba miatt a forgattyúsháznál szív hajtóműolajat. Esetleg lánckeréknél csöpög az olaj, amit a lánc ráver a kipufogóra.zyben írta:Miután lehűlt a motor, kicsavartam, és folyt az olaj, tehát van benne. A benzinben is van elég olaj, arra mindig figyelek. Egyik kollégám azt mondta, szerinte égett hajtóműolaj szaga van. De ha van benne elég, mitől égett?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Veszy2107 írta:Elég olaj volt a blokkba és a benzinbe!? Nem lehet hogy csak a kipuf kezdett el égni...?zyben írta:Sziasztok!
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
Miután lehűlt a motor, kicsavartam, és folyt az olaj, tehát van benne. A benzinben is van elég olaj, arra mindig figyelek. Egyik kollégám azt mondta, szerinte égett hajtóműolaj szaga van. De ha van benne elég, mitől égett?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Elég olaj volt a blokkba és a benzinbe!? Nem lehet hogy csak a kipuf kezdett el égni...?zyben írta:Sziasztok!
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
Sziasztok!
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
125 ős etz-vel lenne gondom. Mentem vele most 25 km-t a munkahelyemre, és amikor megérkeztem, nagyon erős égett olajszagot éreztem. Elég meleg volt a blokk.... Miután lehűlt, megnéztem a hajtóműolajat, és van benne. Menet közben egyébként érezhetően gyengébb volt a motor, de azt a melegnek tulajdonítottam. 70 km/h nem ment többet. Mi lehet a hiba?
- kudlaty2007
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
- Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój
Re: Blokk
kudlaty2007 írta:My friend did for me:
Impactor oil seal from the clutch
Tool for setting the driving play - no clock. This clock will be used from the set point.
The device for the plunge
A barátom volt számomra:
Impactor tömítés a tengelykapcsoló
Eszköze beállítása a vezetés play - nincs óra. Ez az óra lesz használva a beállított.
Az eszköz a dugattyút.
BIG THANKS FOR Andrasa =kiszsebi=.I had a poor scans, and some elements were poorly visible. I did pretty dokunentację support. With friends will slap tools.
BIG köszönöm a segítséget Andrasa =kiszsebi=. Volt egy szegény vizsgál, és egyes elemei is rosszul láthatók. Én elég dokunentację támogatást. A barátok pofon eszközöket.
Masz u mnie flaszkę (wódki) jak przyjadę na Węgry
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007
I use google translator: Polish - Hungarian
Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Szép lassan forgasd körbe a hátsó kereket, és figyeld, hogy a lánc mindig egyformán feszül-e. Látam már olyat, hogy két lánc volt összetoldva és az egyik jobban megnyúlva, mint a másik.holiday írta:Sziasztok kedves Mz-s társak! Van egy problémám a motorommal. ( Ts 125) A motor közepéből 60 km/h nál erőteljes pulzálás érezhető. A 2 gumit átnéztem nem található rajtuk semmi rendellenesség. Feltettem közép sztenderre és meghajtottam, úgy is érződik. Én a lánc lazaságára vagy ferdeségére gondolok. Valakinek fordult már elő ilyen problémája? A válaszokat előre is köszönöm!
Re: Blokk
Sziasztok kedves Mz-s társak! Van egy problémám a motorommal. ( Ts 125) A motor közepéből 60 km/h nál erőteljes pulzálás érezhető. A 2 gumit átnéztem nem található rajtuk semmi rendellenesség. Feltettem közép sztenderre és meghajtottam, úgy is érződik. Én a lánc lazaságára vagy ferdeségére gondolok. Valakinek fordult már elő ilyen problémája? A válaszokat előre is köszönöm!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég