Az a lehúzó menete oda kell rátekerni ha le akarod szedni.intelatom írta:Sziasztok!
Mz ts 250-es motornál miért van menet a kuplung azon részén ami kifelé néz?
Pedig oda nem kell semmilyen csavar csak rárakom a deklit nem?
Blokk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!
Mz ts 250-es motornál miért van menet a kuplung azon részén ami kifelé néz?
Pedig oda nem kell semmilyen csavar csak rárakom a deklit nem?
Mz ts 250-es motornál miért van menet a kuplung azon részén ami kifelé néz?
Pedig oda nem kell semmilyen csavar csak rárakom a deklit nem?
Re: Blokk
[/quote]
Elméletileg a tengelyére rá van préselve a fogasív, leszeded róla és megfordítod.[/quote]
Hogy lehet hozzáférni, kuplungot kell hozzá leszedni,vagy mit :O ?
Elméletileg a tengelyére rá van préselve a fogasív, leszeded róla és megfordítod.[/quote]
Hogy lehet hozzáférni, kuplungot kell hozzá leszedni,vagy mit :O ?
Re: Blokk
azért nézd meg a benzincsapot is, lehet ott is bibi.nekem is volt ilyen problémàm,és a szűrő a tankban el volt telve.azóta van àtlàtszó benzincsövem hogy làssam.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Sok levegőt kap. Ha nem a karbiból, akkor valahol farsol. Fújkáld körbe az illesztéseket féktisztítóval. Ha felpörög, ott a gond.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Sziasztok!
Volna egy olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogy kicsit magas az alapjárat, és ha csak egy kicsi gázt is húzok, a fordulatszám felmegy, és ott is marad, amíg le nem veszem a gyújtást, majd vissza nem teszem.
Ez mitől lehet? Karbi probléma? A súbert, és a tűt is cseréltem, de semmi változás.
Volna egy olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogy kicsit magas az alapjárat, és ha csak egy kicsi gázt is húzok, a fordulatszám felmegy, és ott is marad, amíg le nem veszem a gyújtást, majd vissza nem teszem.
Ez mitől lehet? Karbi probléma? A súbert, és a tűt is cseréltem, de semmi változás.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
janikamz írta:etz 150 igen kis etz.a primer fogaskerek nem lazult le a lamellakat nem arrol szedtem le... lotyogott a kuplung és ahogy gàzt adtam irdatlan nagy rezonancia.ezért a kuplungot bontottam le. 6 lamella 6 rögzítő rugó stiftekkel és perselyekkel.ezalatt van a csavaranya ami a kihajtàstengelyre rögzíti a kuplungot.ebben a tengelyben van a kinyomórúd ami kiemeli a lamellàkat.szóval a kuplung forgott le.kurva sok volt az olaj de megérte szopni mert tanulok közben.
Akkor lelazult, nem leforgott. Bordástengelyről leforogna, az csúnya látvány lenne...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tehát a belső kosár esett le a helyéről. Ehhez van egy spéci célszerszám amivel rögzítheted míg meghúzod (egy fém lamella és ráhegesztve egy kis vasdarab).janikamz írta:etz 150 igen kis etz.a primer fogaskerek nem lazult le a lamellakat nem arrol szedtem le... lotyogott a kuplung és ahogy gàzt adtam irdatlan nagy rezonancia.ezért a kuplungot bontottam le. 6 lamella 6 rögzítő rugó stiftekkel és perselyekkel.ezalatt van a csavaranya ami a kihajtàstengelyre rögzíti a kuplungot.ebben a tengelyben van a kinyomórúd ami kiemeli a lamellàkat.szóval a kuplung forgott le.kurva sok volt az olaj de megérte szopni mert tanulok közben.
De a leírtak alapján a te kis ETZ-d kuplungja TS származék.
Szerelés előtt kéretik nézegetni: http://www.youtube.com/watch?v=gk4xiRYBtAE
Kuplung 27 percnél.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Elméletileg a tengelyére rá van préselve a fogasív, leszeded róla és megfordítod.kos7 írta:Üdv ! 125 ETZ ben a fogasívről az utolsó 3 fog lecsiszolódott valamiért... ez egyből cserés vagy lehet valamit kezdeni vele ,illetve ha cserés hogy lehet leszedni, és mitől mehetett tönkre ?
Válaszokat előre is köszönöm
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Üdv ! 125 ETZ ben a fogasívről az utolsó 3 fog lecsiszolódott valamiért... ez egyből cserés vagy lehet valamit kezdeni vele ,illetve ha cserés hogy lehet leszedni, és mitől mehetett tönkre ?
Válaszokat előre is köszönöm
Válaszokat előre is köszönöm
Re: Blokk
etz 150 igen kis etz.a primer fogaskerek nem lazult le a lamellakat nem arrol szedtem le... lotyogott a kuplung és ahogy gàzt adtam irdatlan nagy rezonancia.ezért a kuplungot bontottam le. 6 lamella 6 rögzítő rugó stiftekkel és perselyekkel.ezalatt van a csavaranya ami a kihajtàstengelyre rögzíti a kuplungot.ebben a tengelyben van a kinyomórúd ami kiemeli a lamellàkat.szóval a kuplung forgott le.kurva sok volt az olaj de megérte szopni mert tanulok közben.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Azért ne túlozzunk.MrDok írta:
Mikor jössz? Gyűlnek a gondok a géped körül, van nálam egy jó állapotú /1 megkapod cseremotorként.............
1 gondom van.
Az a rohadt kormányrángatózás ha 1 kézzel vezetem.
Mikor megyek?
Fogalmam sincs.
Mostanában eléggé leköt a meló.Junius már lazább lesz.Majd akkor,ha addig nem oldom meg.Vannak lehetőségeim,csak idő kellene.
Van pld másik vázam,első telóm hátsó lengőkarom stb.Kis túlzással összetudnék dobni egy ugyanilyen gépet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Most vagy én emlékszem rosszul, vagy nem kis ETZ-ről beszélünk, de azon szerintem nem kúposan van a kuplung...
Nem a primer fogaskerék fordult le a főtengely végéről?
pempelli!
Károsítja.
Nem a primer fogaskerék fordult le a főtengely végéről?
pempelli!
Károsítja.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok.MrDoknak volt igaza.lepörgettem a kuplungot csak amiatt nem barmolt szét semmit mert nem mentem vele csak kb fél km-tert.rezonàlt és motortolàs haza.kuplunglamella leszed és a csavar kézzel leteker.kúpról félig lelógott.kalapàcs kuplunglàncba akaszt egyesbe be haver két féket behúz és addig húztam amíg bírtam.bàr egy nyomatékkulcs nem àrtana neki. szóval MrDok köszi!!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Minden sebességnél tapasztalható a "nem vált tovább" jelenség? Ha igen, akkor a primer fogaskerék (malomkerék) mögött akadt ki a rugó. Ha nem akkor váltókopás.Kajku írta:Helló mindenkinek! Van egy etz 250 esem aminek az a problémája hogy nehéz vele felfelé váltani. Amikor felhúzom a kart néha nem vált fölfelé, ugyanabban a fokozatban marad,vagy kapcsol 1 üreset majd ha ujra felhúzom a kart visszarakja ugyanabba a fokozatba amiből előtte váltani szerettem volna. Főként a 3.-ik fokozatot nem akarja venni. Váltásnál nem zörög útközben sem hallani semmi rendellenes hangot a motorból. Ha jobban kihúzatom akkor könnyebben vált,vagy ha csak nagyon kicsit húzatom ki .Remélem valaki tudja mi okozhatja ezt a problémát. Előre is köszönöm mindenkinek!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem azt, hogy sokat foglalkozok motorral...........zsakfos írta:Mondod te.Na és mit mond erre az asszony?MrDok írta: Na ja, nem írta, én meg magamból indulok ki, nekem nagy van...........
Mikor jössz? Gyűlnek a gondok a géped körül, van nálam egy jó állapotú /1 megkapod cseremotorként.............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Áááá... )gesszti írta:Kisgép szervizben dolgoztam. Júzer hozza a fűnyírót, hogy nem indul. (berántózsinor kiszakadva...) Késnél fogva megpróbálom átfordítani, szinte meg se mozdul. Nívópálca ki, ...és meddig volt olajjal...?tiger1342 írta: És ugye most már szintig töltötted?
Azt mondja erre: a régi gépen is a beöntőnyílás széléig kellett önteni. Igaz, hogy azon lent volt a beöntő, ezen meg fent. Furcsállta is, hogy sok olaj megy bele, de ha egyszer szintig kell önteni, akkor szintig kell...
OFF: Robogót toltak oda hozzám a szomszéd srácok, hogy nézzem már meg mi lehet a baja, mert nem lehet lenyomni a berúgókart. Gondoltam széthullott valami a berúgó körül, de azért nézzünk rá a dugattyúra. Ülés le, gyertya ki, próba. Sugárban köpi ki az olajat a nyíláson, berúgónak semmi baja.
Namondom, a forgattyúsház tele van olajjal, azért nem lehetett lenyomni. Fejrefordítottuk, kiöntöttem, aztán kiderült, hogy a mechanikus olajadagoló direktben kapja a hajtást a főtengelyről, na annak a szimmeringje adta meg magát. 200 Ft-ból el volt hárítva a probléma. Aztán karbi pucolás, és azóta is megy a kis Honda: Asszem AF18.
ON
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Blokk
Kisgép szervizben dolgoztam. Júzer hozza a fűnyírót, hogy nem indul. (berántózsinor kiszakadva...) Késnél fogva megpróbálom átfordítani, szinte meg se mozdul. Nívópálca ki, ...és meddig volt olajjal...?tiger1342 írta: És ugye most már szintig töltötted?
Azt mondja erre: a régi gépen is a beöntőnyílás széléig kellett önteni. Igaz, hogy azon lent volt a beöntő, ezen meg fent. Furcsállta is, hogy sok olaj megy bele, de ha egyszer szintig kell önteni, akkor szintig kell...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És ugye most már szintig töltötted?janikamz írta:nem forgatta le szerencsére.ma megnéztem.reggel meló előtt leengedtem az olajat és újra töltöttem,azóta jó.a kihajtàsleszorító anyàt is ellenőriztem az is jó. lassan megtanulok itt mindent amit egy mz tulajnak nem àrt ha tud. köszi mindenkinek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Mondod te.Na és mit mond erre az asszony?MrDok írta: Na ja, nem írta, én meg magamból indulok ki, nekem nagy van...........
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
nem forgatta le szerencsére.ma megnéztem.reggel meló előtt leengedtem az olajat és újra töltöttem,azóta jó.a kihajtàsleszorító anyàt is ellenőriztem az is jó. lassan megtanulok itt mindent amit egy mz tulajnak nem àrt ha tud. köszi mindenkinek.
Re: Blokk
Helló mindenkinek! Van egy etz 250 esem aminek az a problémája hogy nehéz vele felfelé váltani. Amikor felhúzom a kart néha nem vált fölfelé, ugyanabban a fokozatban marad,vagy kapcsol 1 üreset majd ha ujra felhúzom a kart visszarakja ugyanabba a fokozatba amiből előtte váltani szerettem volna. Főként a 3.-ik fokozatot nem akarja venni. Váltásnál nem zörög útközben sem hallani semmi rendellenes hangot a motorból. Ha jobban kihúzatom akkor könnyebben vált,vagy ha csak nagyon kicsit húzatom ki .Remélem valaki tudja mi okozhatja ezt a problémát. Előre is köszönöm mindenkinek!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na ja, nem írta, én meg magamból indulok ki, nekem nagy van...........m-tom írta:
Kis ETZ-nél? Hááát, akkor azért sztem ott mást is tapasztalt volna....
Sztem nincs jól kihézagolva és az első indulásnál (szinte még száraz lamellákkal) még fogott, de ahogy az olaj átjárta a szerkezetet már csak csúszik....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Csatlakozom! Szerintem is érdemes lenne még-egyszer nekiállni szétszedni legalább a kuplung vonalig aztán megkeresni mi is a baj forrása.Érdemes megnézni a főtengely végén a kis láncfogas kereket is mert egyszer én is elfelejtettem meghúzni akkor is csinálhat ilyent.Az olaj meg kb a fele ami kell bele de így legalább meg van kenve minden""m-tom írta:Kis ETZ-nél? Hááát, akkor azért sztem ott mást is tapasztalt volna....MrDok írta: A leírtak alapján a kuplungot is leforgatta.
Sztem nincs jól kihézagolva és az első indulásnál (szinte még száraz lamellákkal) még fogott, de ahogy az olaj átjárta a szerkezetet már csak csúszik....
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Kis ETZ-nél? Hááát, akkor azért sztem ott mást is tapasztalt volna....MrDok írta: A leírtak alapján a kuplungot is leforgatta.
Sztem nincs jól kihézagolva és az első indulásnál (szinte még száraz lamellákkal) még fogott, de ahogy az olaj átjárta a szerkezetet már csak csúszik....
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A leírtak alapján a kuplungot is leforgatta.gabsic írta:Hát nézzük...janikamz írta:Na jólvan akkor ezekszerint sok lett :-/ és milyen karokat okozhattam kb 1km próbakörrel? kuplungban?
a leírtak alapján a lánctól folyni fogy egy darabig az olaj.
Más baj tán nem tud lenni.
Amit tehetsz:
kicsavarod a szintellenőrző csavart, és hagyod hogy a felesleg szépen kiszivárogjon rajta. Esetleg alá raksz valamit hogy abba csöpögjön.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Köszi a segítséget!!!!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát nézzük...janikamz írta:Na jólvan akkor ezekszerint sok lett :-/ és milyen karokat okozhattam kb 1km próbakörrel? kuplungban?
a leírtak alapján a lánctól folyni fogy egy darabig az olaj.
Más baj tán nem tud lenni.
Amit tehetsz:
kicsavarod a szintellenőrző csavart, és hagyod hogy a felesleg szépen kiszivárogjon rajta. Esetleg alá raksz valamit hogy abba csöpögjön.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Na jólvan akkor ezekszerint sok lett :-/ és milyen karokat okozhattam kb 1km próbakörrel? kuplungban?
Re: Blokk
m-tom írta:Öcsém hol olvastad, hogy 1 liter kell bele???janikamz írta:Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni
KÖSZIIIIII
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Öcsém hol olvastad, hogy 1 liter kell bele???janikamz írta:Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni
KÖSZIIIIII
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A leírtak alapján semmit!janikamz írta:Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni
KÖSZIIIIII
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Hali. kész lett a moci motorikusan. Viszont vettem bele olajat.aztàn beleöntöttem 1lityót.vàrok 1óràt.pöccröff öcsém hú mondom fasza megyek egy lazàt. es a következő van: kuplung csúszik 3-> visszapuhul.gàzadàsnàl csak pörög a gép de csúszik.aztàn màr 2,1ben is.olaj a blokkfeleknél csöpög,csavaroknàl is. tippem: sok lett az 1liter 80w90.a lànc is tiszta olaj és veri a gumira.mit nem csinàltam jól.a gyújtàsfelőli dekli aljanal is csöpög.kérlek segítsetek mesterek mert balfasz vagyok és nem akarom kinyírni
KÖSZIIIIII
KÖSZIIIIII
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Szia szerencsés esetbe a gyári DDR váltókaron ESKA" 6-os csavar van ha még nem cserélték ki,de egyébként a kisipari szinte ugyan olyan talán kicsit lágyabb így könnyebben elhajlik de ez lehet akár előny is.ETZmanus írta:Melák írta: Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet
Szia!
Cserélünk ?
Én meg nem tudtam, milyen motoré lehet az enyémen... Túl rövid. Az ETZ 250-eken a váltókar "rátakar" a fordulatszámmérő meghajtás házára, ez meg nem ér el addig sem. Most már tudom, hogy 251-es váltókar van rajta.
Egyébként tényleg kellene egy hosszabb, 250-re való kar nekem.
Azt honnan tudom megállapítani,hogy melyik váltókar a kisipari?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Blokk
Melák írta: Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet
Szia!
Cserélünk ?
Én meg nem tudtam, milyen motoré lehet az enyémen... Túl rövid. Az ETZ 250-eken a váltókar "rátakar" a fordulatszámmérő meghajtás házára, ez meg nem ér el addig sem. Most már tudom, hogy 251-es váltókar van rajta.
Egyébként tényleg kellene egy hosszabb, 250-re való kar nekem.
Azt honnan tudom megállapítani,hogy melyik váltókar a kisipari?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Csak ha ragaszkodsz a gyári formához. Nekem 250-esé van fent, igaz hogy hosszabb kb 2-3 centivel, de ugyanúgy elférMelák írta: Köszönöm!
Akkor keresnem kell egyet
(gondoltam inkább legyen hosszabb, mint hogy az utángyári szar hegesztése letörjön - na meg így legalább csak akkor ér hozzá a lábam a váltókarhoz ha akarom)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Köszönöm!bambi írta:igenMelák írta:Sziasztok!
Létezik az, hogy az ETZ 251 eredeti, gyári váltópedálja rövidebb, mint az ETZ 250 váltópedálja?
Akkor keresnem kell egyet
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Blokk
igenMelák írta:Sziasztok!
Létezik az, hogy az ETZ 251 eredeti, gyári váltópedálja rövidebb, mint az ETZ 250 váltópedálja?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Akkor nem úszod meg a dekni levételt...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Dobj egy képet lécci.Target írta:De sajnos az a kis szár is ki van szedveKILL3R etz írta:A kiemelő csigát kitekered, az kitolja azt a kis szárat, amibe be tudod akasztani a bowdent. Meg persze kitekered a távtartó csövet, és felhúzod a bowdenre, hogy hozzáférj.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
De sajnos az a kis szár is ki van szedveKILL3R etz írta:A kiemelő csigát kitekered, az kitolja azt a kis szárat, amibe be tudod akasztani a bowdent. Meg persze kitekered a távtartó csövet, és felhúzod a bowdenre, hogy hozzáférj.
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát ha megnézed a robbantott ábrát, akkor a berúgó -> főtengely útvonalon lesz valahol a hiba:intelatom írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy miért van az hogy üresben nem forgat a berúgókar semmit csak racsnizik, viszont ha sebességbe teszem és úgy nyomom a berúgókart akkor hajt a motoron?
Szétszedtem már rengetegszer de nem lett jobb, valamint nem lehet betolni a motort mert hiába rakom sebességbe van kis ellenállás de nem forgat a főtengelyen, a kuplung nincs leforogva.
Előre is köszönöm!
- berúgó racsni fogaskerék
- primer váltótengelyen a fogaskerék
- malomkerék
- ferde fogazású közlő fogaskerék a kuplung alatt
- kuplung kúp
Abból, hogy sebességbe téve forgat, arra gondolok, hogy a ferde fogazású fogaskerék szegecselése nyíródott el.
Vedd le a kuplungot és minden kiderül.
Re: Blokk
Hello !
Ismertek valakit aki főtengelyt újít fel ? És meg bízható-jó munkát végez ?
Ismertek valakit aki főtengelyt újít fel ? És meg bízható-jó munkát végez ?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
A kiemelő csigát kitekered, az kitolja azt a kis szárat, amibe be tudod akasztani a bowdent. Meg persze kitekered a távtartó csövet, és felhúzod a bowdenre, hogy hozzáférj.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
A csavarok után már csak a kiemelőben levő csapágy tartja, óvatosan feszítsd le, ha tudod előtte melegítsd fel.Target írta:Segítség alatt arra gondoltam, hogy hátha van valami tipikus hibája ezeknek...
De akkor majd valószínűleg elviszem egy szerelőhöz felújítani.
Egyébként tudja valaki hogy hogyan lehet leszedni egy ETZ 250-es kuplung felőli deknijét?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég