Rendben, köszönömaronpfabian írta:Elektromosra nem tudod átalakítani mert már most is az. Viszont ha elektronikusra szeretnéd, akkor Mecseki http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... er----3834zuzi996 írta:Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektromosra nem tudod átalakítani mert már most is az. Viszont ha elektronikusra szeretnéd, akkor Mecseki http://futarmotorosbolt.hu/termek//etz- ... er----3834zuzi996 írta:Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
Kis segítséget kérnék. Etz-m hagyományos megszakítós gyújtását átszeretném alakítani elektromosra. Milyen szettet ajánlotok?
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szívesen, és ha netán egy előgyújtás vezérlést is építeni akarsz például a második kapcsoláshoz, íme egy Yamaha tzr125-höz készült négy görbés program. Többszikrás indítási segédlettel, hex programbólDlaca írta:Köszönöm !
maximális fordulat érték állíthatósággal.
- Csatolmányok
-
- TZR125 A-B-C-D curve.rar
- (472.52 KiB) Letöltve 258 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia.Dlaca írta:Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
Két link ahol IGBT-k a kapcsoló eszközök.
1):http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... 56#p109056
2):http://veteran.forum.hu/mz-motorok-szer ... #post40497
Utóirat:A második linken levő kapcsolás HELOTRONIK néven kapható, ezért üzletszerű után építése
-------------------TILOS----------------------
Sajnos tapasztalat azt diktálja, hogy ezt itt meg kellett említenem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2016.11.28. 16:40-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- sunbim
- operatőr

- Hozzászólások: 3145
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt nézd meg : http://www.mzclubhungary.com/index.php/ ... cle?id=569Dlaca írta:Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
A gyári gy.elektronika kapcsolás:

A hall jeladót szerintem jobban jársz ha készen megveszed , ... a gyárit!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Neked elfogytak a megszakítóid? Amit tőled vettem nálam nagyon jól szuperál! A sráccal nem laktok messze egymástól.csoka írta:Ha tudsz egy a régi gyártóktól származó megszakítót szerezni,az évekre megoldja a problémát.
- csoka
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha tudsz egy a régi gyártóktól származó megszakítót szerezni,az évekre megoldja a problémát.
- kocsisgab
- furik

- Hozzászólások: 184
- Csatlakozott: 2011.09.13. 12:41
- MZ-d típusa: MZ ETZ125
- Tartózkodási hely: Abaújszántó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Börzéken még kapni DDR-est!Dlaca írta:...az utángyártott meg gagyi...
"Ha egy cápa a tenyeredből eszik.... A lábadból is fog!" 
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv.
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
ha van kapcsolás inkább építenék.Tudod hideg téli esték,meg az alkotás öröme,ami motivál.
A megszakítóssal az a baj hogy igazi ddr-es megszakítót nem lehet már kapni, az utángyártott meg gagyi.
valószínű cserés a megszakítóm akkor meg tavasszal a hallos gyújtással kezdeném a szezont.
üdv Laca
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Dlaca írta:Üdv. Meguntam a megszakítós gyújtás,nem az igazi.
Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.
Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)
Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.
üdv
vegyél egy ilyet és semmit nem kell építened. Gyakorlatilag plug & play
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000109036
amúgy mi a baj a megszakítós gyújtással, amiért nem az igazi? Leírhatnád a problémát hátha tudunk ötletet adni.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv. Meguntam a megszakítós gyújtás,nem az igazi.
Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.
Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)
Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.
üdv
Tud valaki Hall -os gyujtást amit meglehet építeni?
gondolok kapcsolási rajzra, meg a nyák rajz is segítene a projekbe.
Köszi mindenkinek.
ETZ-150 (1987 1.tulaj)
Illetve ha van 6v változat panncsira ( T-5) azt is szívesen venném.
üdv
- Tsigga
- biciklis

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Újra itt:
Néhány napja sikerült befejeznem az új vezetékezést. Végül kapott egy Lada fesz-szabályzót, ami elég szép kivitel, és fele annyiba került, mint a mofakeres (ugyanitt kisipari ETZ feszültségszabályozó eladó
). Továbbá kapott egy relét, így a trafóhoz menő ág nem megy keresztül a kormánykapcsolón. Így tegnap végre, most először, be tudtam indítani a kis drágát
Meglepően könnyen indult, a töltésvisszajelző is azt csinálja amit kell, szóval boldogság.
Sajnos nem tudtam beszerezni mindenféle színű kábelt, úgyhogy azon kicsit egyszerűsíteni kellett. Még azért majd rámérek az akksinál, hogy mennyi az annyi.
Köszönöm a segítségeket, tanácsokat! Ha valakinek esetleg hasznos lenne egy ilyen kötés:

Néhány napja sikerült befejeznem az új vezetékezést. Végül kapott egy Lada fesz-szabályzót, ami elég szép kivitel, és fele annyiba került, mint a mofakeres (ugyanitt kisipari ETZ feszültségszabályozó eladó
Sajnos nem tudtam beszerezni mindenféle színű kábelt, úgyhogy azon kicsit egyszerűsíteni kellett. Még azért majd rámérek az akksinál, hogy mennyi az annyi.
Köszönöm a segítségeket, tanácsokat! Ha valakinek esetleg hasznos lenne egy ilyen kötés:

- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még annyit, hogy a lendkerék vásárlásnál igazából a kúppal nem kell törődni Mz vagy ETZ-nél.
Mert úgy is hosszabbítani kell a régit feltehetőleg, IZS-nél és JAWA dinamó lecserélésénél igen.
De úgy érzem egy esztergályosnak ez "no problem" kategória
.
Egy kis megvalósítási segítség Link:https://vk.com/albums361186722
Mert úgy is hosszabbítani kell a régit feltehetőleg, IZS-nél és JAWA dinamó lecserélésénél igen.
De úgy érzem egy esztergályosnak ez "no problem" kategória
Egy kis megvalósítási segítség Link:https://vk.com/albums361186722
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia.aronpfabian írta: Tudsz olyan CDI-t ajánlani hozzá ami 2T-nek megfelelően, vagy egyátalán nem szabályoz?
Igen persze.
Például ezt:

De aztán ha ezen a linken (http://www.motelek.net/andere/cdi/ ) kutakodik az ember annyit talál amennyit akar.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A GY6 alkatrészei egész jó áron vannak, a forgásiránya is megfelel. Viszont gondolom a hozzá való CDI egység szabályozza az előgyújtást, és mivel 4T (Honda-másolat) blokkról van szó, a mi motorjaink szempontjából "rossz" irányba.nyemi írta:Még egy lehetőség:
https://youtu.be/Mwm3WGFf37A
A hozzávalók:
http://www.motorosoknak.hu/elektronika- ... =3&sort=5a
Üdv nyemi]
Tudsz olyan CDI-t ajánlani hozzá ami 2T-nek megfelelően, vagy egyátalán nem szabályoz?
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Még egy lehetőség:
https://youtu.be/Mwm3WGFf37A
A hozzávalók:
http://www.motorosoknak.hu/elektronika- ... =3&sort=5a
Üdv nyemi]
https://youtu.be/Mwm3WGFf37A
A hozzávalók:
http://www.motorosoknak.hu/elektronika- ... =3&sort=5a
Üdv nyemi]
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ifaw50@citromail.huzsakfos írta:/1-hz van nekem saját tervezésű közbetét,aTrophyhoz lehet kissé igazitani kell hozzá ezt nem tudom,mert ahhoz kellene hogy legyen egy Trophy blokkom,ami nincs.Butcher88 írta: Értem!
Átgondolandó,mivel magam is forgácsoló vagyok,így még olcsóbb lenne!
Nincs erről esetleg egy pontos leírás,képek,vagy egy cikk?
Viszont a lényeg kibogozható,a fő méretek is jók,ha gondolod és adsz valami elérhetőséget áttolom neked.
Aztán az is lehet hogy a csapágyház miatt ez mégsem jó.Méricskéld ki
Ízelitő
Köszönöm előre is!
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
/1-hz van nekem saját tervezésű közbetét,aTrophyhoz lehet kissé igazitani kell hozzá ezt nem tudom,mert ahhoz kellene hogy legyen egy Trophy blokkom,ami nincs.Butcher88 írta: Értem!
Átgondolandó,mivel magam is forgácsoló vagyok,így még olcsóbb lenne!
Nincs erről esetleg egy pontos leírás,képek,vagy egy cikk?
Viszont a lényeg kibogozható,a fő méretek is jók,ha gondolod és adsz valami elérhetőséget áttolom neked.
Aztán az is lehet hogy a csapágyház miatt ez mégsem jó.Méricskéld ki
Ízelitő


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem!zsakfos írta:Es250 illetve Ts250(/1) esetében a későbbi Etz-k 12V-os generátorát teszik be a 6V-os dinamó helyére.Butcher88 írta: Ez az ETZ generátoros megoldás mit takar?
Persze ez egy az egyben nem megy,mint a Vape esetében,ezért kell gépmunka hozzá.
Ezt akkor szokták megcsinálni az emberek amikor amúgy is blokkgenerál van és szét van húzva a blokk,mert akkor a gépmunka is egyszerűbb.
Ehhez kell esztergályos/marós.
Anyagszükséglete:egy aluminiumból esztergált közbetét(gyűrű) és az Etz cuccok.
Generátor,fesszab,trafó.Gyújtás már egyénileg választott,akár a 6V-os megszakitó is maradhat,de a bütyök az cserés mert más a méret.
Hát kb ennyi dióhéjban.
Átgondolandó,mivel magam is forgácsoló vagyok,így még olcsóbb lenne!
Nincs erről esetleg egy pontos leírás,képek,vagy egy cikk?
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Es250 illetve Ts250(/1) esetében a későbbi Etz-k 12V-os generátorát teszik be a 6V-os dinamó helyére.Butcher88 írta: Ez az ETZ generátoros megoldás mit takar?
Persze ez egy az egyben nem megy,mint a Vape esetében,ezért kell gépmunka hozzá.
Ezt akkor szokták megcsinálni az emberek amikor amúgy is blokkgenerál van és szét van húzva a blokk,mert akkor a gépmunka is egyszerűbb.
Ehhez kell esztergályos/marós.
Anyagszükséglete:egy aluminiumból esztergált közbetét(gyűrű) és az Etz cuccok.
Generátor,fesszab,trafó.Gyújtás már egyénileg választott,akár a 6V-os megszakitó is maradhat,de a bütyök az cserés mert más a méret.
Hát kb ennyi dióhéjban.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez az ETZ generátoros megoldás mit takar?zsakfos írta:Vajon mennyit vehetnek ezekből ennyiért évente?
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azt még egyszer régen én magyaritottamaronpfabian írta:http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz250.pdf
Itt van feliratozott. Az index fórumon valahol eldugva egy harmadik, magyar változattal is találkoztam

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
1.:féklámpa kapcsoló
2.: biztosítéktábla
3.: üresjelző (blokkban a kis fogaskerék előtt)
4.: vezeték összekötő (ülés alatt)
5.:egyenirányító
6.:fesszab
7.:gyujtás kapcsoló
8.:vezeték összekötő bal (lámpafejben)
9.: -II- jobb
2.: biztosítéktábla
3.: üresjelző (blokkban a kis fogaskerék előtt)
4.: vezeték összekötő (ülés alatt)
5.:egyenirányító
6.:fesszab
7.:gyujtás kapcsoló
8.:vezeték összekötő bal (lámpafejben)
9.: -II- jobb
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz250.pdf
Itt van feliratozott. Az index fórumon valahol eldugva egy harmadik, magyar változattal is találkoztam
Itt van feliratozott. Az index fórumon valahol eldugva egy harmadik, magyar változattal is találkoztam
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Bocsi, rosz képet tettem fel, és nem néztem vissza. Kormánykapcsoló és az óracsoport részei nem fontosak, azoknak utána tudok nézni. De a többit nem találtam neten, pedig kerestem fél nap. Itt az új kép számokkal, ezeket nem ismertem fel. Nem vagyok egy eletronikában jártas ember, bocsánat ha olyan dolgot is bejelöltem aminek egyértelműnek kellene lenniez25z írta: Nem lenne rossza ha vennéd a fáradtságot és ezt megcsinálnád. Gondolom szívesen válaszolunk jópáran, de ne nekünk kelljen már képet szerkeszteni is. Amúgy van még: kürt, üres jelző, indexrelé, féklámpakapcsoló, biztosítéktábla, a kormánykapcsolónak és az óracsoportnak kismillió része meg vagy 16 db izzó, stb. Ha megjelölöd amire kíváncsi vagy szívesen leírom én is....

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem lenne rossza ha vennéd a fáradtságot és ezt megcsinálnád. Gondolom szívesen válaszolunk jópáran, de ne nekünk kelljen már képet szerkeszteni is. Amúgy van még: kürt, üres jelző, indexrelé, féklámpakapcsoló, biztosítéktábla, a kormánykapcsolónak és az óracsoportnak kismillió része meg vagy 16 db izzó, stb. Ha megjelölöd amire kíváncsi vagy szívesen leírom én is....Pappszii írta:Sziasztok! Vettem egy ETZ 250-t 12V rendszerrel, felujítandó állapotban van. Neki is ugrottam szétszedni és összerakni, az elektronikával van a problémám. Vannak olyan alkatrészek benne amiket nem ismerek. Tudna valaki egy listát edni arról, hogy milyen észei vannak az elektronikának?
Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, trafó, gyújtókábel,gyertya,gyertyapipa,megszakító,kondenzátor,D egyenirányító, ezek megvannnak. Esetleg aki egy listát ír az be tudná jelölni számozással azon a képen amit csatoltam, hogy mi-micsoda? Sokat segítenétek vele!!! Köszönöm előre is!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Vettem egy ETZ 250-t 12V rendszerrel, felujítandó állapotban van. Neki is ugrottam szétszedni és összerakni, az elektronikával van a problémám. Vannak olyan alkatrészek benne amiket nem ismerek. Tudna valaki egy listát edni arról, hogy milyen észei vannak az elektronikának?
Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, trafó, gyújtókábel,gyertya,gyertyapipa,megszakító,kondenzátor,D egyenirányító, ezek megvannnak. Esetleg aki egy listát ír az be tudná jelölni számozással azon a képen amit csatoltam, hogy mi-micsoda? Sokat segítenétek vele!!! Köszönöm előre is!

Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, trafó, gyújtókábel,gyertya,gyertyapipa,megszakító,kondenzátor,D egyenirányító, ezek megvannnak. Esetleg aki egy listát ír az be tudná jelölni számozással azon a képen amit csatoltam, hogy mi-micsoda? Sokat segítenétek vele!!! Köszönöm előre is!

- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De itt Mz-ről beszélünk,mert Mz klub.aronpfabian írta:Más veteránmotorra is árulnak (ugye a gyártónak csak a közdarabot meg a kúpot kell variálni). Ez egy komplett mágneslendkerekes rendszer, CDI gyújtással. Akinek nincs lehetősége megtervezni az átalakítást és ismerősnél esztergáltatni, annak ennyiért szerintem megéri, főleg hogy új, garanciás termékről van szó.
Nem a túlárazott többszázezer ft-os 8 betűsökről,ahol ez az összeg mondjuk a motor árának a 10%-a és lehet más alternatíva nincs is.
Az Mz esetében ez sokszor a motor vételára!!!!De legalább az 50%-a.
Ráadásul a kis Mz-ket kivéve nagyszerű és bevált alternatíva az Etz rendszer,ami kb a feléből kihozható még annak is akinek nincs esztergályos ismerőse.
Ha jól rémlik pld Bokodi Áron 15000 ft-ért megcsinálja a gépi munkát.
Generátort meg fesszabot meg elektronikus gyújtást meg kb 15-20 000-ből beszerezhető,de nem nehéz bontásokból akár fillérekért is hozzájutni néha.
De tény hogy a Vape egyszerű és nagyszerű.
Csak qrva drága
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Más veteránmotorra is árulnak (ugye a gyártónak csak a közdarabot meg a kúpot kell variálni). Ez egy komplett mágneslendkerekes rendszer, CDI gyújtással. Akinek nincs lehetősége megtervezni az átalakítást és ismerősnél esztergáltatni, annak ennyiért szerintem megéri, főleg hogy új, garanciás termékről van szó.
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Vajon mennyit vehetnek ezekből ennyiért évente?
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
Ez teljesen igaz, viszont ezt csak fel kell tenni és kész! Meglepő de adnak el itthon is. Ha nekem TS-em lenne, akkor egy levegővétel után feltennék egy ilyet.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vajon mennyit vehetnek ezekből ennyiért évente?
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
Mondjuk biztos nem a magyarok teszik ki a vásárlók nagy százalékát az tuti.
Bár az is igaz hogy ha azt nézem hogy ez nem csak normális töltőrendszert,hanem egy korszerű gyújtást is tartalmaz mindennel együtt és nem kell a blokkot faragni hozzá,akkor még akár itthon is lehet rá érdeklődő,bár azért ennek a feléből kilehet hozni az Etz generátoros megoldást.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://powerdynamo.bizButcher88 írta:Sziasztok!
A 250/2-es Trophy-hoz hol kapok Vape gyújtást?
Kell ehhez bármit is átalakítani vagy csak a régit le ezt meg fel?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Minimális átalakítást igényel. Kapcsolási rajz (de adnak is hozzá szerintem) http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schalt ... 1-vape.pdf
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
A 250/2-es Trophy-hoz hol kapok Vape gyújtást?
Kell ehhez bármit is átalakítani vagy csak a régit le ezt meg fel?
Köszönöm előre is a válaszokat.
A 250/2-es Trophy-hoz hol kapok Vape gyújtást?
Kell ehhez bármit is átalakítani vagy csak a régit le ezt meg fel?
Köszönöm előre is a válaszokat.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi!aronpfabian írta: Az értékek innen:
Primer 1-15 közt 4.5+-0.5 Ohm
Szekunder 15-nagyfesz közt 8.5+-1 kOhm
Ezzel csak a teljesen döglött trafót tudod kiszűrni, mert a multiméter nem mér olyan feszültségen és annyi ideig, hogy alattomosabb (pl. hőterhelésre szétnyíló vagy csak nagy feszültségen átütő) tekercselési hibákat előhozzon
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az MZ-forum.com-on regisztrálva vagy akkor innen éred el: http://mz-forum.com/viewtopic.php?f=6&t=43878 "MZ-Elektrik Download (erst nach Registrierung/Anmeldung im mz-forum.com möglich) 344-MZ-Elektrik.pdf"z25z írta:Sziasztok!
Egyszer már volt róla szó és egy video is előkerült arról, hogyan lehet kiméricskélni a gyújtótrafót hogy jó-e vagy sem. Viszont akárhogy keresem nem találom. Ebben tud valaki segíteni? Vagy leírni, hogy mit kell nézni és milyen értéket kellene kapni? (találtam a kacatjaim között egy 12V-osat, és ha jó akkor nem kukáznám ki)
Az értékek innen:
Primer 1-15 közt 4.5+-0.5 Ohm
Szekunder 15-nagyfesz közt 8.5+-1 kOhm
Ezzel csak a teljesen döglött trafót tudod kiszűrni, mert a multiméter nem mér olyan feszültségen és annyi ideig, hogy alattomosabb (pl. hőterhelésre szétnyíló vagy csak nagy feszültségen átütő) tekercselési hibákat előhozzon
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Egyszer már volt róla szó és egy video is előkerült arról, hogyan lehet kiméricskélni a gyújtótrafót hogy jó-e vagy sem. Viszont akárhogy keresem nem találom. Ebben tud valaki segíteni? Vagy leírni, hogy mit kell nézni és milyen értéket kellene kapni? (találtam a kacatjaim között egy 12V-osat, és ha jó akkor nem kukáznám ki)
Egyszer már volt róla szó és egy video is előkerült arról, hogyan lehet kiméricskélni a gyújtótrafót hogy jó-e vagy sem. Viszont akárhogy keresem nem találom. Ebben tud valaki segíteni? Vagy leírni, hogy mit kell nézni és milyen értéket kellene kapni? (találtam a kacatjaim között egy 12V-osat, és ha jó akkor nem kukáznám ki)
- Stephanus
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lehet haldokló gyújtótrafó, haldokló gyertyapipa-ellenállás, gyújtókábel hiba, túl nagy gyertyhézag, stb is.aronpfabian írta:Pedig ha alapjáraton (nem termel még a dinamó) halványul és kihagy, nagyobb gázon (működik a dinamó) viszont jó, az akksiprobléma. Amikor halványul, hány V-ot mérsz az akksin?pdav87 írta:Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
Biztosíték áthidalás a lehető legrosszabb ötlet elektromos hibakeresésre, bár biztosan gyors: zárlat esetén csak az égő vezetéket kell visszakövetni....
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig ha alapjáraton (nem termel még a dinamó) halványul és kihagy, nagyobb gázon (működik a dinamó) viszont jó, az akksiprobléma. Amikor halványul, hány V-ot mérsz az akksin?pdav87 írta:Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
Biztosíték áthidalás a lehető legrosszabb ötlet elektromos hibakeresésre, bár biztosan gyors: zárlat esetén csak az égő vezetéket kell visszakövetni....
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
Van egy olyan problémám, hogy amikor kiteszem az irányjelzőt vagy felvillan a világítás mellett a féklámpa kihagy a gyújtás, de csak akkor ha alapjáraton megy a motor, menetközben teljesfényerővel világíthat a fénykürt irányjelző féklámpa együtt. Először az akkura gondoltam, vagy a biztosítékokra, de a biztosítékok áthidalásával nem szűnt meg a probléma, az ekku szerintem jó 2014-es 6,5 volt a motor beindítása előtt.
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Semmi különleges. A generátor egy idő után összehoz annyi feszültséget az előző használatból maradt mágnesességével is, hogy a gerjesztődiódák nyissanak, utána meg már hamar öngerjesztő lesz a rendszer.Tsigga írta:Értem. Köszi!aronpfabian írta:
...meg az egyenirányítón.
A kupás motorokon a tekercselés és a vasmagok sincsenek fent, csak azok a részek amik a gyújtást tartják. Ez már több kg-os tömegcsökkenés.
Előző kérdésre: az üresjelzőt ki lehet hagyni, viszont ez esetben érdemes a D+-ra kötni a feszültségszabályzót a 61 helyett (a 3 gerjesztődióda így akár le is szerelhető). Ilyenkor kicsit magasabb fordulaton indul a töltés (amikor a D+ diódák nyitnak) és alapjáraton a fesz.szab. az akkuról szívja le azt a ~1A-t ami a gerjesztéshez kell.
A töltésvisszajelzőt amúgy nem feltétlen hagynám ki, de szívesebben használnék led-et az élettartama miatt, mint izzót. Lehet hülye kérdés, de mi történik, ha kiég (azon kívül persze hogy nem világít)?
A LED-et úgy kell beépíteni hogy a gyújtáskapcsoló felől pozitív, a fesz.szab. felől negatív, így fog helyesen működni
- Tsigga
- biciklis

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem. Köszi!aronpfabian írta:
...meg az egyenirányítón.
A kupás motorokon a tekercselés és a vasmagok sincsenek fent, csak azok a részek amik a gyújtást tartják. Ez már több kg-os tömegcsökkenés.
Előző kérdésre: az üresjelzőt ki lehet hagyni, viszont ez esetben érdemes a D+-ra kötni a feszültségszabályzót a 61 helyett (a 3 gerjesztődióda így akár le is szerelhető). Ilyenkor kicsit magasabb fordulaton indul a töltés (amikor a D+ diódák nyitnak) és alapjáraton a fesz.szab. az akkuról szívja le azt a ~1A-t ami a gerjesztéshez kell.
A töltésvisszajelzőt amúgy nem feltétlen hagynám ki, de szívesebben használnék led-et az élettartama miatt, mint izzót. Lehet hülye kérdés, de mi történik, ha kiég (azon kívül persze hogy nem világít
- aronpfabian
- bajnok

- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
...meg az egyenirányítón.Tsigga írta:Ha már csak ez a kicsi fog hiányozni a pályacsúcshoz, ráérek még kiműteni belőlezudori írta:Verseny közben hátrányba fogsz kerülni, mert a generátor erőt vesz el a motortól. Ők sem kéjes érzésektől űzetve töltögetik az akkumlátorokat!
De ha már itt tartunk. A generátor mechanikai teljesítmény igénye (azaz a motor visszafogásának mértéke) függ attól, hogy éppen mekkora villamos teljesítményt veszünk el a generátorból. Az egyedüli fogyasztó itt a gyújtótrafó, amin 2-3A csordogál (simson trafó ellenállásértékéből indultam ki, MZ-hez nem találtam hirtelen adatot), ami hatásfok miatt felfele kerekítve is uszkve 0,05kW teljesítmény levétel a főtengelyről. Ha jó a logika és jól számolom (na ebben nem vagyok ám biztos!), jelentéktelennek tűnik.
Avagy teljesen rossz a gondolatmenet, és elfűtök még két zsák wattot a feszültségszabályozón?
A kupás motorokon a tekercselés és a vasmagok sincsenek fent, csak azok a részek amik a gyújtást tartják. Ez már több kg-os tömegcsökkenés.
Előző kérdésre: az üresjelzőt ki lehet hagyni, viszont ez esetben érdemes a D+-ra kötni a feszültségszabályzót a 61 helyett (a 3 gerjesztődióda így akár le is szerelhető). Ilyenkor kicsit magasabb fordulaton indul a töltés (amikor a D+ diódák nyitnak) és alapjáraton a fesz.szab. az akkuról szívja le azt a ~1A-t ami a gerjesztéshez kell.
- Tsigga
- biciklis

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha már csak ez a kicsi fog hiányozni a pályacsúcshoz, ráérek még kiműteni belőlezudori írta:Verseny közben hátrányba fogsz kerülni, mert a generátor erőt vesz el a motortól. Ők sem kéjes érzésektől űzetve töltögetik az akkumlátorokat!
De ha már itt tartunk. A generátor mechanikai teljesítmény igénye (azaz a motor visszafogásának mértéke) függ attól, hogy éppen mekkora villamos teljesítményt veszünk el a generátorból. Az egyedüli fogyasztó itt a gyújtótrafó, amin 2-3A csordogál (simson trafó ellenállásértékéből indultam ki, MZ-hez nem találtam hirtelen adatot), ami hatásfok miatt felfele kerekítve is uszkve 0,05kW teljesítmény levétel a főtengelyről. Ha jó a logika és jól számolom (na ebben nem vagyok ám biztos!
Avagy teljesen rossz a gondolatmenet, és elfűtök még két zsák wattot a feszültségszabályozón?
- zudori
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Verseny közben hátrányba fogsz kerülni, mert a generátor erőt vesz el a motortól. Ők sem kéjes érzésektől űzetve töltögetik az akkumlátorokat! 
- Tsigga
- biciklis

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, MZ kupa.kiszsebi írta:Tsiga!
Az MZ kupáról beszélsz?
Ha igen, akkor oda nem kell töltés, csak gyújtás...
Állórész, forgórész tekercsek MÉH-be lead, diódahíd elfelejt!
Kapcsolási rajz: akku - test. + piros kormánykapcsoló, onnan trafó 15. Trafó 1 megszakító.
Szerintem jobban ne bonyolítsd túl!!!
ha meg 24 órás, akkor tényleg kell a töltés, de akkor meg világítás is, ami picit bonyolítja a dolgokat.
Gondolkodtam rajta én is hogy a töltést kihagyom, és marad az amit írsz, de aztán úgy voltam vele hogy a francnak sincs kedve töltögetni az akksit, ha valami edzés- vagy tesztnapon reggeltől estig nyüstölve van a gép.
- Tsigga
- biciklis

- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem, köszönöm! A pdf-es kapcsolást kicsit megdolgoztam, leszedtem azokat a fogyasztókat, amik nincsenek, és ezután legyilkoltam róla a szabad végű vezetékeket, ami lett belőle az tulajdonképp az ami az általad linkelt cikkben is van:aronpfabian írta: Mindenképpen késes biztosítéktáblát ajánlok.
Az elvi kapcsolás amit linkeltél, nem igazán mutatja jó helyen a kapcsolót, inkább csak jelöli hogy ott *is* megszakad az áramkör (a gyári kapcsoló többkörös).
A leállításhoz az akku+/D+ közös vezetékét (vastag piros "30" jelű, a PDF-et nézd inkább, ott jobban látszik) kell megszakítani. Zárással vagy pillanatmegszakítóval ezt a motort gyári elektromos rendszerrel nem fogod tudni leállítani mert az akkus rendszer folyamatosan árammal táplálná lefullasztás után is, tönkremenne a trafó és a generátor ahogy írtad.
https://drive.google.com/open?id=0B4dX1 ... i1yRDVtVmM
Az üresvisszajelzőt egyelőre benne hagytam, az tiszta sor. A töltésvisszajelzőt szintén, viszont, az nem egészen világos, hogy ha ezt ki akarom hagyni a buliból, akkor csak simán nem viszek vezetéket az egyenirányító 61-éről a lámpán keresztül a 15/54-re, vagy viszek vezetéket de nem a lámpán keresztül? Az elvi kapcsolás zavar itt be, ahol a B+ (tulajdonképp 15/54) és a 61 között a kapcsoló a lámpával sorba van kötve.
Másik kérdésem, hogy milyen (mekkora) vezetékeket érdemes használni? A cikkben valahol írja a minimum 2,5mm^2-t, az mehet mindenhova, vagy csak azokba az ágakba kell ahol 16A-es biztosíték van? Mondjuk, inkább nagyobb legyen, mint kisebb...
*azóta megtaláltam a szerelési kézikönyvben a választ a gyári méretekre.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tsigga 2016.10.03. 13:17-kor.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2895
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tsiga!
Az MZ kupáról beszélsz?
Ha igen, akkor oda nem kell töltés, csak gyújtás...
Állórész, forgórész tekercsek MÉH-be lead, diódahíd elfelejt!
Kapcsolási rajz: akku - test. + piros kormánykapcsoló, onnan trafó 15. Trafó 1 megszakító.
Szerintem jobban ne bonyolítsd túl!!!
ha meg 24 órás, akkor tényleg kell a töltés, de akkor meg világítás is, ami picit bonyolítja a dolgokat.
Az MZ kupáról beszélsz?
Ha igen, akkor oda nem kell töltés, csak gyújtás...
Állórész, forgórész tekercsek MÉH-be lead, diódahíd elfelejt!
Kapcsolási rajz: akku - test. + piros kormánykapcsoló, onnan trafó 15. Trafó 1 megszakító.
Szerintem jobban ne bonyolítsd túl!!!
ha meg 24 órás, akkor tényleg kell a töltés, de akkor meg világítás is, ami picit bonyolítja a dolgokat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


