Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Hozzászólás Szerző: BeG »

Köszönöm a segitséget.

Hát megprobálkozok, ki venni és valahonan meg tudni a a belsö átméröjének a méreteit, de ha valaki tudja esetleg az le irhatná azt meg köszöném :-)

Majd meg irom hogy mi lett a végeredmény.




De ha esetleg valaki ide tévedne aki eddig nem volt annak ujjra le irom a gondom bajom, és megkérném hogyha tud segiteni, akkor segitsen.

Nagyon nagy problémám az az lenne hogy a BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztóban, van egy réz csõ vagy réz áteresztõ nem is tudom hogy minek nevezem amibe beleül maga a shubertû felülröl, alulról meg maga a fuvoka csatlakozik hozzá, na az a réz csö nekem olyan szinten ott a réz annyira el van fáradva hogy ujjal tudom összenyomni, és az lenne a fõ kérdésem, hogy van esztergályos ismerõsöm én meg csináltatnám azt az átmenõ réz csövet, de kellene néhány dolog hozzá.

- Tudnom kéne hogy az kúpos, nem kúpos, vagy csavaros, nem csavaros a kiszedése miatt.
- Tudnom kellene a pontos méreteit, mind a külsõ átmérõt mind de legfõképpen a belsõ átmérõjét.

Mert akartam vásárolni boltban és mondták hogy ilyet nem lehet sajnos hozzá kapni, és õk sem tudják azt milyen technológiával lehetne kiszedni.

Válaszaitokat, hozzászolásaitokat elöre is köszönöm.

És elnézést kérek az OP-tól hogy még1x le irom de saját tapasztalat hogy vissza felé nem olvasunk forumot :-)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1916
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Alfa! Légyszíves ne idézz be 5 ember hozzászólását, mert átláthatatlan lesz az oldal! Simán Választ nyomj, mindenki tudni fogja mire válaszolsz! Köszi!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A réz csövet lehet, de kétrészbõl áll. van maga a csõ, ami vezeti a subert, és van a betét, ami kilóg a másik felén (ahol a levegõ megy). Na a betétet nem lehet cserélni, ha sérült akkor kuka, a csövet igen, a nagy fogyasztás viszont inkább a betét hibájára utal, szóval próbálkozz egy másik karbival, ennek valszeg már lõttek, ahogy elõttem is megmondták ... :(

De ha már karbi, akkor meg lehet próbálni egy másik (nyugati vagy japán) márkát, vannak itt is jól bevált módszerek, de ebben nem tudok segíteni, mert én még nem néztem utána. Vaterán viszont megkapsz mindent bárhogy is döntesz :roll:
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

BeG!

Szerintem akkor felejtõs az a karbi. Szedtem már szét pár BVF-et, de azt nem lehet kicserélni...
...és valószínûleg nem a benzin és a levegõ barmolta szét, hanem valamelyik elõzõ tulaj :?

Üdv. Ghost
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztó

Hozzászólás Szerző: BeG »

Alfa írta:
BeG írta: Hello.

Köszi akkor majd el ugrok azt be szerzem.
De hogy lehet azt onan ki venni?
Szal ki ütni, vagy csavaros?
csavaros, a kilógó felén van egy hatlapfej is, asszem 11es kulcs való hozzá. De ha úgyis olyan puha mint mondod, simáõn morzsold ki, bele fog szakadni amúgy is :P

Viszont a porlasztási betét (ami látszik ha benézel a karbiba a szívó vagy légszûrõ oldalról) is réz, ami ha ugyanilyen nos azt nem tudom hol lehetne beszerezni, vagy beszerelni... Csak a fõfúvóka és a betét közti rézcsövet tudom hogy mi fán terem :lol:


Hello.
Okés értem én hogy villany motor, de mi hajtja ????? :-) :-) :-)
;) Wink

Nha szoval az a lényeg hogy pont azt kérdezem amibe a shubertû beleül és a 130 as fuvoka között elhelyezkedö réz csö , azt hogy a bünbe kell ki venni????????
Mert nekem az van el korodálódva, és e miatt van röpke 12,5 l -es fogyasztásom, az 5 l helyett.

Alfa akkor ezt lehet kapni a Futár mocis boltban a Zichy utcában ???? ezt a réz csövet????
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

BeG írta:
Alfa írta: Futár mocis boltban a Zichy utcában lehet hozzá kapni, én is ott vettem amikor újítottam fel a karbit. kb 2-300 ftos tétel, és örök élet, ezért az esztergát sem érdemes bekapcsolni :roll:
Hello.

Köszi akkor majd el ugrok azt be szerzem.
De hogy lehet azt onan ki venni?
Szal ki ütni, vagy csavaros?
csavaros, a kilógó felén van egy hatlapfej is, asszem 11es kulcs való hozzá. De ha úgyis olyan puha mint mondod, simáõn morzsold ki, bele fog szakadni amúgy is :P

Viszont a porlasztási betét (ami látszik ha benézel a karbiba a szívó vagy légszûrõ oldalról) is réz, ami ha ugyanilyen nos azt nem tudom hol lehetne beszerezni, vagy beszerelni... Csak a fõfúvóka és a betét közti rézcsövet tudom hogy mi fán terem :lol:
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

bg írta:
operable írta:Okés. Majd akkor holnap kitisztitom, és mondom a végeredményt.

Köszi, Martin.
Anno ugyanígy jártam.
385× raktam össze, szedtem szét a karburátort, és aztán rájöttem, hogy: el van tömõdve az alapjárati fúvóka. Amikor szétszedtem, akkor mindig elmozdult a trutyi, amikor benzint kért a drága, akkor odaúszott, hol, elõbb, hol késõbb, és megint tömített.
Amikor erre rájöttem, akkor megint furcsavolt, nem vette a gázt szépen. Vette-vette, de nem volt az igazi.
Mint egy sík vaslapon kiderült, az elsõ tulajnál, kb. 30 -éve is gond lehetett a dugulás. õ is valószínû szétszedte, összerakta 1000×, és egyszer ferdén nyomhatta be a tût. Elgörbült, és ezért megszorult.
Itt én bizony felraktam a 150-es karburátorát, azzal csodálatos volt elsõre.
Kivettem belõle minden alkatrészt, Elindultam hát, és vettem mindenbõl egyet, meg 2 tût.
Az egyik gyárilag görbe volt, a másikkal az óta is szuper!
Úgyhogy szerintem is benzin gond lesz, mint elõttem is írták már.
Igen az volt tömödés, a tüszelepnél vagy minél :S.
Mostmár elsõ rugásra indul, és jó minden.
Kivéve a töltésem, levideóztam. Aki ért hozzá az lécci majd nézze meg.
Az ELEKTRONIKÁban lesz a link.

Köszi, Martin
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Re: BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztó

Hozzászólás Szerző: BeG »

Alfa írta:
BeG írta:...

Válaszaitokat, hozzászolásaitokat elöre is köszönöm.
Futár mocis boltban a Zichy utcában lehet hozzá kapni, én is ott vettem amikor újítottam fel a karbit. kb 2-300 ftos tétel, és örök élet, ezért az esztergát sem érdemes bekapcsolni :roll:
Hello.

Köszi akkor majd el ugrok azt be szerzem.
De hogy lehet azt onan ki venni?
Szal ki ütni, vagy csavaros?
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg »

operable írta:Okés. Majd akkor holnap kitisztitom, és mondom a végeredményt.

Köszi, Martin.
Anno ugyanígy jártam.
385× raktam össze, szedtem szét a karburátort, és aztán rájöttem, hogy: el van tömõdve az alapjárati fúvóka. Amikor szétszedtem, akkor mindig elmozdult a trutyi, amikor benzint kért a drága, akkor odaúszott, hol, elõbb, hol késõbb, és megint tömített.
Amikor erre rájöttem, akkor megint furcsavolt, nem vette a gázt szépen. Vette-vette, de nem volt az igazi.
Mint egy sík vaslapon kiderült, az elsõ tulajnál, kb. 30 -éve is gond lehetett a dugulás. õ is valószínû szétszedte, összerakta 1000×, és egyszer ferdén nyomhatta be a tût. Elgörbült, és ezért megszorult.
Itt én bizony felraktam a 150-es karburátorát, azzal csodálatos volt elsõre.
Kivettem belõle minden alkatrészt, Elindultam hát, és vettem mindenbõl egyet, meg 2 tût.
Az egyik gyárilag görbe volt, a másikkal az óta is szuper!
Úgyhogy szerintem is benzin gond lesz, mint elõttem is írták már.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

BeG írta:...

Válaszaitokat, hozzászolásaitokat elöre is köszönöm.
Futár mocis boltban a Zichy utcában lehet hozzá kapni, én is ott vettem amikor újítottam fel a karbit. kb 2-300 ftos tétel, és örök élet, ezért az esztergát sem érdemes bekapcsolni :roll:
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

Hozzászólás Szerző: BeG »

Párdon elnézöst kérek :-)

Elfelejtetem köszöni :-)

Igy utolag is Sziasztok, szeretném ha segitenétek :-) Mint Mz-s az Mz-s nek :-)
Avatar
BeG
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.02.19. 22:05

BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztó

Hozzászólás Szerző: BeG »

Annyi lenne a lényeg hogy éppen most vagyok egy hatalmas nagy felújítás közepén, és hát mindent meg vettem már, de nem is terelem tovább a szót mondom a lényeget.

Nagyon nagy problémám az az lenne hogy a BVF 30 N 3-1 es típusú Porlasztóban, van egy réz csõ vagy réz áteresztõ nem is tudom hogy minek nevezem amibe beleül maga a shubertû felülröl, alulról meg maga a fuvoka csatlakozik hozzá, na az a réz csö nekem olyan szinten ott a réz annyira el van fáradva hogy ujjal tudom összenyomni, és az lenne a fõ kérdésem, hogy van esztergályos ismerõsöm én meg csináltatnám azt az átmenõ réz csövet, de kellene néhány dolog hozzá.

- Tudnom kéne hogy az kúpos, nem kúpos, vagy csavaros, nem csavaros a kiszedése miatt.
- Tudnom kellene a pontos méreteit, mind a külsõ átmérõt mind de legfõképpen a belsõ átmérõjét.

Mert akartam vásárolni boltban és mondták hogy ilyet nem lehet sajnos hozzá kapni, és õk sem tudják azt milyen technológiával lehetne kiszedni.

Válaszaitokat, hozzászolásaitokat elöre is köszönöm.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Okés. Majd akkor holnap kitisztitom, és mondom a végeredményt.

Köszi, Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

operable írta:
Devil írta: valoszinu nem kap benzint a karbibol! nincs benne dugulas? benzincsapba esetleg?
A benzincsapban biztos hogy nincsen dugulás, mert a csövön keresztül csináltam a beöntést.
A karbiban mit nézzek meg?
a fuvokak nem e elvannak tomodve, a hosszu allas utan elofordulhat, hogy a karbiba leul az olaj es eltomiti a fuvokakat, esetleg, hogy a benzinszinted megfelelo e
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Devil írta:
operable írta:Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy a 125-ös ts-m nem indul.
Szikra van.
Ha csinálok beöntést néha beindul néha nem.
De ha beindul akkor fel tudom pörgetni egy gázzal és se szivatóra, se semmire nem reagál csak leáll és kész.
Aztán utánna kiszedem a gyertyát, és füst jön a hengerbõl mint az állat.
Mi lehet a gond?

Köszi Martin
valoszinu nem kap benzint a karbibol! nincs benne dugulas? benzincsapba esetleg?
A benzincsapban biztos hogy nincsen dugulás, mert a csövön keresztül csináltam a beöntést.
A karbiban mit nézzek meg?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

operable írta:Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy a 125-ös ts-m nem indul.
Szikra van.
Ha csinálok beöntést néha beindul néha nem.
De ha beindul akkor fel tudom pörgetni egy gázzal és se szivatóra, se semmire nem reagál csak leáll és kész.
Aztán utánna kiszedem a gyertyát, és füst jön a hengerbõl mint az állat.
Mi lehet a gond?

Köszi Martin
valoszinu nem kap benzint a karbibol! nincs benne dugulas? benzincsapba esetleg?
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni abban, hogy a 125-ös ts-m nem indul.
Szikra van.
Ha csinálok beöntést néha beindul néha nem.
De ha beindul akkor fel tudom pörgetni egy gázzal és se szivatóra, se semmire nem reagál csak leáll és kész.
Aztán utánna kiszedem a gyertyát, és füst jön a hengerbõl mint az állat.
Mi lehet a gond?

Köszi Martin
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Érdekes, hogy a dellorto súbertûje lefelé haladva elvékonyodik, a mikunié meg alig változik. És utóbbin nincs alapjárat levegõ-csavar. Azt hiszem vmi gyorsaságin volt. De még így is ez tetszik jobban.
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr »

Halihó!

Érdeklõdnék van-e valakinek tapasztalata Mikuni, ill Dellorto karbival?? Feladtam ugyanis, hogy eredeti BVF-et találok a Trophyra, aztán meg különben sem látszik. Nekem a Mikuni a szimpatikusabb; kicsi, és könnyebben felrakható.

Köcce
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Durván egy hónapja nem voltam hosszabb úton a géppel. Csak városba. Elindultunk múlt szombaton egy 160 km-s körre. Eleinte rendes füstfelhõ volt mögöttem :) kb 20 km-t mentünk olyan tartós 90nel, aztán elmúlt.. Az más dolog, hogy ezalatt kipuffom kilazult a hengernél. :twisted: :) Jah ez 125ös amúgy..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

Hozzászólás Szerző: MeXico »

Koszi !
akkor az lehet h eltomodott mer most igy a hidegbe csak a ritkan es csak varosba es csak nagyon eko-ba mentem mer borulas faztam meg fostam a borulastol :D mondjuk le is ment a fogyasztasom 5,7 rol 4.9re ! (en is csak neztem :) ) de akkor majd jo ido be megtepem es jo lesz ! kosz
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

1:50 alá sztem nem nagyon érdemes menni. Többen használnak repsol scooter-t. Arolt-kerüld mert gázolajjal van hígítva.

A füstölés attól is lehet,hogy el van kokszosodva a kipuffod. Ha sokat jártál városban vagy "papásan" mentél vele attól is lerakódhat. És amíg az ki nem ég addig füstöl rendesen.

Sztem 1:50 el nem kellene nagyon füstölnie.

1:100-al jár Bambi mester is csak neki láttam a blokkját és nem csodálkozom :)
Valami utángyártott hajtókar van benne... Asszem v.mi made in japan van ráírva... :twisted:
Avatar
MeXico
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2008.09.17. 11:36
Tartózkodási hely: bp

fustoles

Hozzászólás Szerző: MeXico »

hello!

Azt kerdeznem h hogy milyen olajat meg milyen aranyba kevertek benzinhez h ne fustoljon nagyon? :D
Mer probalom beloni mindig aaz 1:50 et a kutnal es vmi omv 2t olajjal keverem es kicsit kemenyen fustol a gep konkretan 80nal tukorbol latom h merre jottem mer diszkret kek csik kovet :D

Meg hallottam nem megbizhato forrasbol (:D) h van olyan aki vmi atyauristen olajat kever a benzinbe es leviszi 1:100ra a keverest....ilyen van?
Avatar
yamahadtlc2
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.02.03. 21:03
Tartózkodási hely: Orgovány

Hozzászólás Szerző: yamahadtlc2 »

nekem az van bent amit neked is adtak, és asszem amugy sajna nem vagyok otthon és nem tudom megnézni, de asszem nekem vastag papírból van, mert ott nem olyan nagy a hõmérséglet h szét menjen a tömítés, és eddig soha nem is volt vele gondom pedig már 7 ezer kilométert mentem vele.
imádom az etz m
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én is csak hülyeségbõl írtam. Bár a szakirodalmat még nem olvastam :lol:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:köszi!

Asszem van is itthon... Na majd meglessük 8)

Na már nemtudom milegyen :? Beteszem mindkettõt biztos ami tuti :twisted:
A tömítések halmozása biztosan a tömítettség mértékét rontja (Gépelemek I :twisted: ). 1 db-ot kell beletenni, elõírt vastagságút és valószínûleg olyan méretût mint a szívócsatorna, így hangzik a leglogikusabban. :roll:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Samu írta:Szia!

Igen, nekünk is így áll a szivató, nyugi! A torkot én FBS-el tömítettem, míg nem szereztem egy normális csonkot, ha teheted te is cseréld le! Nagyon kényelmetlen minden szerelésnél FBS-ezni a torkot, hogy megelõzd a fals szívást...
hell írta:Bing tulajok ismét hozzátok fordulok! A szivató bovden sikeresen megszivatott megint a levágás része :( , de nagynehezen megoldottam a problémát csak azt szeretném még megtudni ezt a csavart ami a képen van (nagy réz a szivatónál amit a karbiba kell belecsavarni) csak eddig lehet becsavarni vagy valamit rosszul raktam öszze!

Ja igen és mit szoktak tenni a torokhoz hogy tökéletesen tömítsen nekem már kicsit ovális a szívótorok, nehogy ott szívjon be levegõt (bár azért nem akkora a rés de fõ a biztonság :) )!
Nagyon kösz a segítséget! Valóban jó lenne csak nem találok sehol sem egy normálisat ami lett volna nagyon drágán adták volna, de próbálom tovább hátha találok!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

killer!

tömítéskészletben adnak ilyen vékony hõálló tömítést 125/150-es szívótorokhoz. azt nem próbáltad?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

köszi!

Asszem van is itthon... Na majd meglessük 8)

Na már nemtudom milegyen :? Beteszem mindkettõt biztos ami tuti :twisted:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Köszi!

És ha csak egy papírtömítést teszek azzal ugye változik a szívócsonk hossza.. ez nem gáz? :?

Alfa!

Használtan vettem a karbit, hozzá kaptam. Esetleg érdemes a régi 22 es es karbi tömítését kifaragni?
Annak a tömítésnek a feladata a hõszigetelés, ha papírt raksz oda felmelegszik a karbi, elpárolog a benzin, leáll a motor, esetleg be is robban. Asszem egy Honda típus tipushibája volt ez. papír tehát kizárva, ezért van mûanyagtömítés az ETZkhez ott. A régi karbiét megfaragni jó ötlet sztem, én biztos ezt csinálnám.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

És ha csak egy papírtömítést teszek azzal ugye változik a szívócsonk hossza.. ez nem gáz? :?

Alfa!

Használtan vettem a karbit, hozzá kaptam. Esetleg érdemes a régi 22 es es karbi tömítését kifaragni?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Hali!

Lenne egy oan kérdésem, hogy a szívócsonk és a henger közti gumitömítésem egy 1,5 mm-rel nagyobb átmérõjû mint a csonk. Namost ez nem zavarja az áramlást? Nem lenne egészségesebb oda bakelitbõl vágni egy tömítést ami jobban illeszkedik? Vagy nincs valami bevált megoldás?
Motoros boltból vett, olyan motorra való tömítéskészlet része volt?
oTomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2008.06.28. 23:41

Hozzászólás Szerző: oTomotor »

KILL3R etz írta:Hali!

Lenne egy oan kérdésem, hogy a szívócsonk és a henger közti gumitömítésem egy 1,5 mm-rel nagyobb átmérõjû mint a csonk. Namost ez nem zavarja az áramlást? Nem lenne egészségesebb oda bakelitbõl vágni egy tömítést ami jobban illeszkedik? Vagy nincs valami bevált megoldás?
Szia! Szerintem gyárilag a hengernél nem is gumitömítésnek kellene lennie, hanem valami frankó hõálló cuccnak. Mindenesetre az áramlás valóban nem a legideálisabb, ha nem minden egy szinten van, illetve ha pl. öntési hibák vannak, de igy még mindig sokkal jobb, mintha belógna a tömítésed millimétereket ;-) és gátolná a benzin-levegõ keverék útját...
Ha van kedved/idõd szereld le a cuccot és dolgozd szépen egyvonalba, de a legfõbb, hogy tényleg tömítsen a két felület között a bakelit-papír, vagy amit odateszel!
Amúgy a versenysportban sokat számít ez, egyszerû földi halandóknak szerintem kis különbséget fog hozni a sok munka... :-)
oTo
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Lenne egy oan kérdésem, hogy a szívócsonk és a henger közti gumitömítésem egy 1,5 mm-rel nagyobb átmérõjû mint a csonk. Namost ez nem zavarja az áramlást? Nem lenne egészségesebb oda bakelitbõl vágni egy tömítést ami jobban illeszkedik? Vagy nincs valami bevált megoldás?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1916
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia!

Igen, nekünk is így áll a szivató, nyugi! A torkot én FBS-el tömítettem, míg nem szereztem egy normális csonkot, ha teheted te is cseréld le! Nagyon kényelmetlen minden szerelésnél FBS-ezni a torkot, hogy megelõzd a fals szívást...
hell írta:Bing tulajok ismét hozzátok fordulok! A szivató bovden sikeresen megszivatott megint a levágás része :( , de nagynehezen megoldottam a problémát csak azt szeretném még megtudni ezt a csavart ami a képen van (nagy réz a szivatónál amit a karbiba kell belecsavarni) csak eddig lehet becsavarni vagy valamit rosszul raktam öszze!

Ja igen és mit szoktak tenni a torokhoz hogy tökéletesen tömítsen nekem már kicsit ovális a szívótorok, nehogy ott szívjon be levegõt (bár azért nem akkora a rés de fõ a biztonság :) )!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell »

Bing tulajok ismét hozzátok fordulok! A szivató bovden sikeresen megszivatott megint a levágás része :( , de nagynehezen megoldottam a problémát csak azt szeretném még megtudni ezt a csavart ami a képen van (nagy réz a szivatónál amit a karbiba kell belecsavarni) csak eddig lehet becsavarni vagy valamit rosszul raktam öszze!

Kép

Ja igen és mit szoktak tenni a torokhoz hogy tökéletesen tömítsen nekem már kicsit ovális a szívótorok, nehogy ott szívjon be levegõt (bár azért nem akkora a rés de fõ a biztonság :) )!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszönöm a válaszokat!

Fittboy, én csak gyanakszok rá, hogy nagyobb kellene, mert nekem akár hidegen, akár melegen, van hogy olyan 3000-4000
fordulatszámon darabosan megy. A másik amire gondolok, hogy a gyújtás nincsen jól beállítva, de ezek csak tippek, úgyhogy próbálkozok. :wink:
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1916
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Maglód
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia!

A gyári karbiban 135-ös van, próbálkozz meg a 140-essel vagy a 145-össel. Bár ez utóbbi már a 300-asokhoz való... Úgyis érzed majd a fogyasztáson és hogy jobban megy e...
matt1989 írta:Hello!

Kellene egy kis segítség:
A gépem 275ösre lett felfúrva és nem tudom milyen fúvóka méretek kellenének bele így, ha valaki tud segíteni megköszönném! :wink:
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

matt1989 írta:Hello!

Kellene egy kis segítség:
A gépem 275ösre lett felfúrva és nem tudom milyen fúvóka méretek kellenének bele így, ha valaki tud segíteni megköszönném! :wink:
Szia. Nekem is már 2x lett fúrva az egyik gépem,de a karbiban maradt minden a régi. Még nagyon bejáratós, talán, ha 60 km van eddig benne, de sem most sem azelõtt nem vettem rajta észre,h. sokkal jobban menne, mint azelõtt. Gondolod a fúvóka méretnövelése dobna a teljesítményen? :? Amit viszont észrevettem,az az,h. az elsõ fúrás utáni bejáratás után megette a 2 litert alíg 20 km alatt,de természetes földesen voltam,és nem épp sétamotorozás volt.Ezért is nem nyúltam a karbihoz, nehogy többet vedeljen :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Fittboy 2009.02.04. 20:23-kor.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Hello!

Kellene egy kis segítség:
A gépem 275ösre lett felfúrva és nem tudom milyen fúvóka méretek kellenének bele így, ha valaki tud segíteni megköszönném! :wink:
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

conus írta:azt ne feletjtsd el, hogy valamennyi anyagot visszaköpköd a szivócsatornába a gép, fõleg akkor amikor elindul a dugattyú lefelé!
OKÉ, köszi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

azt ne feletjtsd el, hogy valamennyi anyagot visszaköpköd a szivócsatornába a gép, fõleg akkor amikor elindul a dugattyú lefelé!
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Kitisztítottam a házat,meg a karbit, a jelenség ugyan az.Az barna olaj nem kelül a házba,csak a gumi elejében rakódik le,de nem sok,csak pár csepp! Megpróbálom beállítani a levegõcsavart,ha nem lesz jó,akk. szimeringcsere.Esetleg,ha valami hasznos dolog még eszetekbe jutna,szívesen várom :)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az "olajról": Miután teljesen átpucoltad a karbit, akkor nézd át a légszûrõt meg házat meg mindent, tisztísd ki, cseréld a légszûrõt és kész. Ott szerintem standard esetben nemkéne folynia semminek.
Ha minden tiszta és minden a gyárilag leírtak szerint van megoldva akkor jó lesz. Hameg úgyis marad a jelenség akkor azt direkt úgy találták ki. :D

A levegõcsavarról: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

KILL3R etz írta:Ha nem ejti a fordulatot az lehet szimmering probléma is...
És a légszûrõ oldalán az nem olaj véletlenül?
Vagy lehet hogy az örvénykamrába befolyik a víz és azt szívja fel...
SZVSZ :twisted:
De, a légszûrõnél az valami olaj,de nem tudom milyen lehet. Víz biztos nem lehet sehol,mert sztem életébe nem volt lemosva szegény és garázsban tartották. A levegõcsavart azt,h. variáljam? Annak körülbelül hol kell állnia(minél kiljebb/beljebb)?
A légszûrõházat holnap még átnézem és leírom mit találtam :)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Dénes írta:Alfa! Az is lehetséges, hogy fals levegõt szív a motor valahonnan. Leginkább a generátor felõl lehetséges ez és akkor szimmeringcsere javallt. Illetve minden szigetelésnek jól kell mûködnie (vagyis szigetelnie)a rendszeren. Ha a melléklevegõ csavar tekergetése nem hoz eredményt akkor nézd át a "levegõ rendszert", légszûrõ, tömítések, aztán szimeringcsere jobboldalt. Nem vészes munka.
Ha hülyeségeket beszélek akkor majd valaki kijavít.
üdv.
Sportlégszûrõm van, szóval az egész légszûrõ rendszer egy nagy fals levegõ :D Kevés neki a benzin a beszívott levegõhöz, ezzel szenvedek most, de elég jól haladok :D 1 hete még be sem indult, most már az a legnagyobb baj hogy 3000 alá picit lassabban ejti :roll: Súbertû, benzinszint, fúvóka játék megy, hogy lenne a legjobb. Amúgy az alapjárat nekem 2000 felett van elképzelve ha majd lesz, ezelõtt is nagyon szerettem, mert az 1500 elvileg a "szokásos", de ott van a rezonanicapont is, csavaroknak mûszereknek magának a blokknak na és a rájdernek nem a legkényelmesebb :D a 2000 viszont nagyon sima puha stb ami csak kell...

Amúgy sajnos a kuplungot képtelen voltam a bolti lehúzóval leszedni, lehet szimmeringes ott, bár benéztem mögé kis tükörrel meg lámpával és az ajak jónak tûnt, persze ettõl még lehet selejt. Generátor oldal most egészbiztosan jó, nemrég lett cserélve, és csontszáraz, tehát nem jön át rajta cucc. Nagyobb fõfúvóka vagy nagyobb karbi kéne hogy tényleg rendesen mûködjön, de egyelõre még megpróbálkozok a gyári rendszerrel variálni.

Amúgy a gépet sokkal erõsebbnek érzem mint elõtte, bár a helyes megszakítóhézaghoz kéne egy bütyök csere, mert a mostani finoman szólva elég kopott. Csakhát ugye pénz, pénz, pénz :D Ami nincs.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3871
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha nem ejti a fordulatot az lehet szimmering probléma is...
És a légszûrõ oldalán az nem olaj véletlenül?
Vagy lehet hogy az örvénykamrába befolyik a víz és azt szívja fel...
SZVSZ :twisted:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Alfa! Az is lehetséges, hogy fals levegõt szív a motor valahonnan. Leginkább a generátor felõl lehetséges ez és akkor szimmeringcsere javallt. Illetve minden szigetelésnek jól kell mûködnie (vagyis szigetelnie)a rendszeren. Ha a melléklevegõ csavar tekergetése nem hoz eredményt akkor nézd át a "levegõ rendszert", légszûrõ, tömítések, aztán szimeringcsere jobboldalt. Nem vészes munka.
Ha hülyeségeket beszélek akkor majd valaki kijavít.
üdv.
oTomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2008.06.28. 23:41

Hozzászólás Szerző: oTomotor »

Nekem is volt hasonló jellegû problémám. Én egy újraépített blokkot szereltem össze és akkor volt ilyen gondom. Ami nálam a megoldást eredményezte az az alapjárati levegõcsavar megfelelõ beállítása volt. Erre megleheteõsen érzékeny a gép érdemes rá odafigyelni. Persze lehet itt más a hiba, ez csak az én tapasztalatom...
Illetve említetted a "barna folyadék"-ot. Amennyiben bizonyos vagy, hogy az üzemanyagtartály felõl nem érkezhet ilyen folyadék, akkor lehet meg kellene nézni a rendszer másik végét, vagyis nézd meg mi a helyzet a légszûrõ környékén? Annak cseréje sem fogja hátrányosan érinteni a motor mûködését ;-)
oTo
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Fittboy írta:Sziasztok!

Vettem egy 250 ETZ-t, (ismerõstõl,öreg úrtól). A kipróbálására viszont nem volt lehetõségem mivel a gázkar oldalából hiányzott a gázkar. Nagyon jó állapotban van teljesen gyári,bontatlan blokk, 17e km-el. Vettem rá gázkart + bovdent. Kicseréltük és az a alapjárat jó is volt,csak az volt a probléma,h. miután húztam neki kis gázt, 3000 fordulatig esett csak vissza az alapjárat, és csak pár másodperc alatt kezdett el visszaesni mígnem leállt a motor. A karburátort kitisztítottuk,új rugó került a karburátorba és a suber is visszamegy a helyére. Mentem is vele pár karikát húz is rendesen,de sajnos az alapjáratot sehogy nem lehet belõni rajta. Beállítjuk,húzok neki 1 gázt és ismét ugyanaz a probléma. És még valamit észrevettem rajta mikor a karburátort levettük a légszûrõ felöli gumin valami barna folyadék volt,kitisztítottam és mikor a rugót tettük bele ismét ott volt az az anyag,de sajnos nem tudom mi lehet az és azt sem értem az,h. kerülhetett oda. :?
Köszi,h. végigolvastátok,remélem valaki tapasztalt motoros tud megoldást a problémámra.
Hasonlóval szenvedek az alapjáratot illetõen, a barna folyadékot leszámítva :roll:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég