1 próbát megér..
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Pray [-o<](./images/smilies/eusa_pray.gif)
A mai időjárás ismeretében zsigerből kevés nafta avagy sok levegő a durrelegyben.Cat írta:Üdv
Távoli gyógyítást kérek:
Új dugó és gyűrűk bejáratva(2000km)
Ma is megszorult 110km/h nál...
ez most a 3-ik vagy 4-ik alkalom...
Eddig 40-es keverékkel ásványi olajjal mentem..
Ma szintetikus olaj, 40-es keverék...
Nem tudom mi a csoda a baja..
100 felett elkezd más hangja lenni...
110 körül olyan mintha gyengülne, de a 90-100-at tudja simán,
ha pörgetem 5000 ig(110-115) akkor hangváltozás majd megszorulás...
Ötletek?
Meg változott a főtengely csapágyazása, a főtengelycsap átmérője (ezzel együtt a főtengelycsapgyak mérete), egysoros helyett kétsoros lett a kuplunglánc, emiatt a főtengely vége, a lánckerék, és a kuplungkosár is más.Istvan79 írta:76év végéig trophy blokkal szerelték a TS-eket. Annyi változott 77től,hogy a hajtókar felső szemét tűgörgővel szerelték,és a főtengely külső szimeringet kapott.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
76év végéig trophy blokkal szerelték a TS-eket. Annyi változott 77től,hogy a hajtókar felső szemét tűgörgővel szerelték,és a főtengely külső szimeringet kapott.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Tehát akkor Trophy főtengelyhez nem is jó a tűgörgős kosár?kupi írta:Bele megy teljesen egyforma a méretük(ha jól tudom az első Ts-ek (125-150)gyárilag is ilyen főtengelyesek voltak) a különbség a csapágyazásba van a TS felül a dugónál is tűgörgős a Trophy ES" meg felül bronz perselyes és ez bizony igényli az 1/25 keveréket de nagyon.Nekem jó pár évig volt Trophy"főtengely a Ts be de meguntam a sok olajat meg a füstölést és szereztem bele egy gyári TS-t.Az az igazi mégis.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Bele megy teljesen egyforma a méretük(ha jól tudom az első Ts-ek (125-150)gyárilag is ilyen főtengelyesek voltak) a különbség a csapágyazásba van a TS felül a dugónál is tűgörgős a Trophy ES" meg felül bronz perselyes és ez bizony igényli az 1/25 keveréket de nagyon.Nekem jó pár évig volt Trophy"főtengely a Ts be de meguntam a sok olajat meg a füstölést és szereztem bele egy gyári TS-t.Az az igazi mégis.Target írta:Sziasztok!
Trophy főtengely bele menne TS blokkba?
Különböznek egyáltalán?
125-ösről van szó.
Nem az O gyűrű a téma, hanem ami a dekli mögött van egy vékony alu hézagoló alátét. Az nem tömít!!!!!allllli írta:Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
20 x 2 mm-es O-gyűrű kell oda gyári leírás szerint
Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
Kázmér írta:Szerintem tömít is. Gondolj bele, ráhúzod a deknit a csavarokkal...
Kimegyek lemérem, hogy mekkora a berugókar átmérője, és ez alapján próbálok venni oda egy karikát.
Szia, na így a videóban már oké, oda tényleg az megy. Én hirtelen azt hittem, hogy az o gyűrűre gondolsz.Kázmér írta:Szia nagydivad!
2000%, hogy oda egy alímium karika kell.
Elvileg nem lehet baja 1500km még nem sok a hengernek majd bele kopik de a méretét ellenőrizd és ha kell igazítsd meg. Természetesen az első pár százig csak finoman mintha járatos volna had kopjon a helyére.allllli írta:Ma a gyűrűcsörgést meg akartam szüntetni és eközben mikor vettem volna le a gyűrűket a dugóról, eltört a felső, az alsót meg már mérgembe én törtem el. A kérdés az, hogy kb 1500 km van az új hengerben meg a gyűrűkben. Nem lesz -e baj belőle, ha a gyűrűket újakra cserélem?
Az Mz hogyantovábban azt írja, hogy 3000 km-ig, nyugodtan lehet gyűrűt/gyűrűket cserélni.
(mondjuk nincs más választásom ez tény)
Jól láttad, biztos alu? Csak mert én még sose láttam oda mást a gumi O-gyűrűn kívül.Kázmér írta:Sziasztok!
ETZ-150-esemnél a berugókar tömítésénél egy alumínium karika használatos a szervíz videó alapján.
A feltöltött képen a 19-es alkatrészről van szó.
Valaki tudna segíteni, hogy hol lehet ilyet kapni, vagy pontosan mekkora méretei vannak? Szeretném megoldani a tömítést az említett helyen.
Nagyon örülnék, ha valaki tudna segíteni, mert számomra fontos lenne, hogy minden a helyén legyen.
Oks, az a lényeg! Ráállok a dologra!lackóó írta:nem,nem ragad össze teljesen!ez egy oldható,rugalmas kötés lesz!nem olyan mint a csavarrögzítő,hogy azt nehéz megbontani!
Értem. Az én történetem annyi, hogy állandóan köpködte ott az olajat. Vettem bele tűzkarikát, mert valamilyen oknál fogva nem volt benne...no, ahogy bele került a tűzkarika, 1-200 kilométeren keresztül egy csepp olaj sem volt a blokkon, de most megint olajos...szóval nem tudom eldönteni, hogy honnan jöhet a trutyi.lackóó írta:miért kéne szétszedni a blokkot?azt irod,hogy a kipufogó hollandernál engedi ki a trutyit!akkor kiveszed a hollandert,könyököt,megtakarítod bekened ezzel a pasztával(hollander menetet,meg belül is a hollander meg a könyök közt)visszatekered,meghuzod rendesen,hagyod egy éjszakát száradni,és kész!
enyém is ezt csinálta,akárhogy meghúztam!amióta megcsináltam igy,azóta egy csepp trutyi nem jön ki onnan!
Hm, és hova kenjem? Ha szét kell szedni hozzá a blokkot, akkor inkább letörlöm 200 km-enként, mert annyit nem ér az egész.lackóó írta:http://kamionalkatresz.unas.hu/spd/unas ... ito_paszta
itt a megoldás!szinte minden autósboltban kapsz!jó párunknak bevált már!
Használt dugó hordó alakúra kopik, ráadásul még ovális is. (Mondjuk a gyári geometria is ovális és kúpos.)pempelli írta:Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Lehetni lehet de NEM érdemes,tudod a használat közben belekopik a saját hengerébe a gyűrű hornyok is kiverődnek kopnak,ha nem a te dugód volt akár lehet repedve is pl dobálták leejtették...Nem lehet hozzá dolgozni"a hengert meg őszintén szólva bocs hülyének is néznek ilyen kéréssel.A lényeg nem szokás.pempelli írta:Srácok,használt gyári dugóhoz lehet hengert fúratni?
Hali. Nekem is volt hasonló problémám az etz vel. Tányérrugó gyengült el nálam ( igaz saját hülyeségem miatt, de ez itt nem lényeges ). Cseréje megoldotta a problémám. De ugyanakkor lehet hibás hézagolás is. Csak tippMacgyver írta:Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Van egy ETZ 150 motorom. Kuplung beállításhoz kérnék segítséget.
A jelenség egyik napról a másikra történt, elment a kuplungom. Nem emelt ki! Utána állítottunk amitől jó is lett viszont mikor behúztam a kuplungot zörgő hangot adott ki! Szétszedtük és az agy fel volt lazulva, amit meg is húztunk! Összetettük, most pedig állandóan csúszik! Mindkét helyen próbáltuk utánaállítani de hiába! Lamellák ránézésre hibátlanok! (nincsenek fél évesek se)
Megköszönném ha valaki tudna ez ügyben tanácsot adni mert mi már kifogytunk belőle. Először azt hittük valamit rosszul tettünk össze de ha 5x nem szedtük szét és utána össze akkor egyszer sem és nem értjük hogy miért nem jó!
A taszári Kacsó gép fel tudja jóra újítani a főtengelyt, de nem olcsó.markoka911 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk![]()
06306622197
markoka911@gmail.com
Szia biztosan van valami új hajtókar is hozzá valahol jó pénzért,biztosan találsz valakit aki bőcsületesen meg is csinálja el is megy sok tízezret sok tíz ezerért...De én inkább keresnék egy elfekvő TS-t valahol megvenném pár ezerért aztán átpakolnám abból a gyári főtengelyt,ki lehet fogni néhány ezret futót motorokat is még csak keresni kérdezni kell és nagyon sok alkatrészed marad amit később is használhatsz.Nekem már így megy a motorom az utolsó 15 éve csak bontott gyári alkatrészeket használok de jók is(természetesen a fő darabokról beszélek lánc meg ilyenek azért újak egyébként 28 éve van meg a TS és száz38000km van benne!)markoka911 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ismét szét lett borítva a kis ts 125-ös. (hajtókar cserés) Szeretnék bele valami nagyon jó minőségű hajtókart, tűgörgőt venni. Az előző sajnos csak 3000km-t bírt. Most szeretnék valami sokkal tartósabbat. Tudtok esetleg segíteni abban hogy hol érdemes és milyet venni?
Előre is köszi:Márk![]()
06306622197
markoka911@gmail.com
Minden irott szónál többet érnek a szerelési videók:Veszy2107 írta:Helló!
Nem tudná nekem pár mondatban, összefoglalni valaki a 250 ETZ kuplung lamellájának cseréjét? Igényel valami célszerszámot? Hasonlít a kis ETZ szerelésére? Hézagolás mennyire bonyolult? Van rá valami szabály? Ja és még, milyen finomhangolás van a kuplungnál? Lehet állítani a bovdenen a blokknál ahol, bemegy a blokkba? Gondolok itt arra, hogy kis ETZ-nél ügye oldalt van egy csavar egy anyával, amit tudsz tekergetni, mennyire feszítse elő a pálcát.... Nagy ETZ-nél van valami hasonló lehetőség, anélkül hogy a blokk felet levegyem?
Köszönöm!
Megerősítem: remélhetőleg elmúlik!:-)allllli írta:Valaki megerősítene?allllli írta:Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Valaki megerősítene?allllli írta:Akkor elvileg, ha leveszem a hengert és a gyűrűk éleit 1000-es papírral megsimogatom ramélhetőleg elmúlik a csörgés?!...(Fúrás után a csatornák éleit megreszeltem.)
Milyen vastagnak kéne lennie egy lamellának?[/quote]Target írta:m-tom írta:Esetleg léptetővilla nem lehet ludas a dologban?
Egyértelműen kuplung, ott is a megfelelő hézagolás a hiba.
3 eset van:
1. állandóan csúszik, bármilyen olajat is teszel bele - bár kátránnyal feltöltve jól működik....(kevés/túl laza a hézagolás)
2. jól működik, álló helyzetben kivehető/betehető sebességbe
3. álló helyzetben nem vehető ki/tehető sebességbe (sok/túl szoros a hézagolás)
A kis ETZ szerelési könyv jól leírja hogy hogyan és mennyi a helyes hézagolás.
Ami a problémát okozhatja:
1. nem megfelelő hézagolás
2. új lamellák pontatlansága (vastagabbak a kelleténél, csiszolni kell rajtuk!)
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég