Fékek
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
z25z írta:Tony91 írta: Nekem most csinál ilyet, szétszedtem a hátsó kereket, fényes a fékpofa felülete, megéghetett
Mert a Tátrában nem a féket kellett volna nyomni hanem húúúúúúzni neki
Na de viccet félretéve, milyen fékbetéted van? Nem jól emlékszem, hogy EBC?
Elölre vettem EBC-t, a hátsóban még az a Ferrodo betét van, amivel vettem 2,5 évvel ezelőtt a motort. Őszig azt is cserélni fogom EBC-re, mert a hátsó már eléggé kopott, és ahogy írtam, nem is jó a hatásfoka
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Tony91 írta: Nekem most csinál ilyet, szétszedtem a hátsó kereket, fényes a fékpofa felülete, megéghetett
Mert a Tátrában nem a féket kellett volna nyomni hanem húúúúúúzni neki
Na de viccet félretéve, milyen fékbetéted van? Nem jól emlékszem, hogy EBC?
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem most csinál ilyet, szétszedtem a hátsó kereket, fényes a fékpofa felülete, megéghetettbigudemeter írta:Sziasztok, valaki tudna segíteni, az etz 250-esnek a hátsó keréknek a féke nem nagyon fog, es mikor megnyomom a lábféket eléggé kemeny és nehezen lehet nyomni és menetközben ha csak azzal fékezek szinte nem is fékezi le a motort, és ha sztenderre rakom a motort és pörgetem a hátsó kereket és fékeezek utána, akkor jól lefékezi a kereket...
Ráállítottam a finomállító anyával a fékpálcán, kisebb lenyomásra is keményen fog a hátsó fék, de menet közben ez nem annyira észrevehető sajnos fékerőben. Cserélni is fogom, de ez szokott előfordulni. Valamint a vastagságát is érdemes csekkolni, ha vékony, akkor szintén ugyanezt csinálja
Re: Fékek
Kösz az infókat!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
engem kihagytál a sorból...Sass Pál írta: Hondusnak, és Zsakinak is tárcsás a TS-e. Valahogy le lettek vizsgáztatva!
átépítéssel (azaz visszaalakítással) a legnyugisabb...
persze vannak más módok is erre, de hát ugye azok nem legálisak...
Re: Fékek
Hondusnak, és Zsakinak is tárcsás a TS-e. Valahogy le lettek vizsgáztatva!aronpfabian írta:De. Főleg ha már készült hivatalos fénykép (eredetvizsga, korábbi műszaki) a motorról. De ha jól tudom, TS-en akkor sem lehet, ha még nem történt ilyen (dobos ETZ 250-nél mivel van gyárilag tárcsás, ez volt a "trükk" az átépítésre)Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
De. Főleg ha már készült hivatalos fénykép (eredetvizsga, korábbi műszaki) a motorról. De ha jól tudom, TS-en akkor sem lehet, ha még nem történt ilyen (dobos ETZ 250-nél mivel van gyárilag tárcsás, ez volt a "trükk" az átépítésre)Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
de valószínűleg gond lesz, mert átalakításnak minősül ráadásul a fékért nagyon harapnak. De a legjobban akkor jársz ha elmész előtte arra a vizsgabázisra ahol műszakiztatni szeretnéd és megérdeklődöd ez még nem kerül pénzbe a többi meg hááát ahogy meg tudtok egyezni.....Fülemüle írta:Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
Re: Fékek
Érdeklődni szeretnék, hogy Ts-re ha tárcsaféket teszek nem lesz gond műszakin?
- Szebik András
- Simsonos
- Hozzászólások: 66
- Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
- MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
- Tartózkodási hely: Lébény
Re: Fékek
Egy kis tapasztalat, amit meg szeretnék veletek osztani:
Az elmúlt pár hétben bűvöltem kicsit a motorom. Észrevettem, hogy közbe nem akaródzik menni, aztán a múlt héten egy nagyobb kerülőnél már csak csühögtem vele. Az első fék poénkodott velem, kicsit befogott. Korábban is tudtam, hogy picit fog, de nem foglalkoztam vele, mert épphogy csak hozzáért a fékpofa a tárcához és tulajdonképpen csak hangja volt. Na ez elmúlt, már rendesen fogott is. Gondoltam, megveszem a féknyereghez a szükséges alkatrészeket és kicserélek minden.
Eljött a nagy nap, nekiláttam. Hát a munkahenger alig mozgott, inkább rendesen szorult. Ki is nyomattam mindkettőt. Hát alóla rendesen jó dzsuvás lötty jött ki. Meg is örültem neki, hogy csak az olajat kell lecserélni, meg a dugattyút szépen lepucolni és jó lesz, a karmantyú cserét megúsztam. Így is lett. Összeraktam. Kicsit erőlködni kellett a dugattyúval, hogy visszamenjen, de ettem előtte elég kirántotthúst, szóval megoldottam. Aztán jött a puszi, és a letakarított dugattyú még jobban szorult. Szóval buktam. Még egyszer szétszed, karmantyú kiszed, az újat vissza. Féltem, hogy nem lesz jó, meg a kiszedésnél megsértem a peremet, és ereszt de nem volt más lehetőségem. Szóval megint elkezdtem összerakni. A dugattyú az új karmantyúba majdnem beleesett, persze megfelelő sikosítással. Porvédő, csavar stift, miegymás vissza és jöhet a próba, Felöntöttem olajjal légtelenítettem és láss csodát, ha behúzom fog, ha meg elengedem, akkor nem fog, és 3 fékezés utná ugyanúgy gyorsul a motor mint az első előtt
Szóval egy kis félelem és egy kicsivel több lustaság miatt kétszer szereltem le a féket, de a végeredmény nagyon jó lett. Egyedül az nem tiszta az egészben, hogy az elvileg fékolajálló karmantyú miért dagad meg a fékolajtól.
Az elmúlt pár hétben bűvöltem kicsit a motorom. Észrevettem, hogy közbe nem akaródzik menni, aztán a múlt héten egy nagyobb kerülőnél már csak csühögtem vele. Az első fék poénkodott velem, kicsit befogott. Korábban is tudtam, hogy picit fog, de nem foglalkoztam vele, mert épphogy csak hozzáért a fékpofa a tárcához és tulajdonképpen csak hangja volt. Na ez elmúlt, már rendesen fogott is. Gondoltam, megveszem a féknyereghez a szükséges alkatrészeket és kicserélek minden.
Eljött a nagy nap, nekiláttam. Hát a munkahenger alig mozgott, inkább rendesen szorult. Ki is nyomattam mindkettőt. Hát alóla rendesen jó dzsuvás lötty jött ki. Meg is örültem neki, hogy csak az olajat kell lecserélni, meg a dugattyút szépen lepucolni és jó lesz, a karmantyú cserét megúsztam. Így is lett. Összeraktam. Kicsit erőlködni kellett a dugattyúval, hogy visszamenjen, de ettem előtte elég kirántotthúst, szóval megoldottam. Aztán jött a puszi, és a letakarított dugattyú még jobban szorult. Szóval buktam. Még egyszer szétszed, karmantyú kiszed, az újat vissza. Féltem, hogy nem lesz jó, meg a kiszedésnél megsértem a peremet, és ereszt de nem volt más lehetőségem. Szóval megint elkezdtem összerakni. A dugattyú az új karmantyúba majdnem beleesett, persze megfelelő sikosítással. Porvédő, csavar stift, miegymás vissza és jöhet a próba, Felöntöttem olajjal légtelenítettem és láss csodát, ha behúzom fog, ha meg elengedem, akkor nem fog, és 3 fékezés utná ugyanúgy gyorsul a motor mint az első előtt
Szóval egy kis félelem és egy kicsivel több lustaság miatt kétszer szereltem le a féket, de a végeredmény nagyon jó lett. Egyedül az nem tiszta az egészben, hogy az elvileg fékolajálló karmantyú miért dagad meg a fékolajtól.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
Nem a fékkulccsal van gond véletlen? Fékpofa csere, esetleg a dobot felszabályoztatni?
Alapból a hátsó dobot ahhoz tudnám hasonlítani, mint egy kopottas hátsó biciklifékhez aminek a pofája is kopott és ugye nem tudsz vele farolni sem( minden esetben), de megállni sem (mindig ha gyorsan kell). Én a 120kg-mal és barátnőmmel nehezen áll meg hátsó fékkel a motorom, ami nem is csoda, ezt a jelenséget is Fizikának hívják. Amiért így reagál a motor. Ezért érdemes az elsővel is fékezni. Hiszen, 1 fékkel fékezni már alapból sem jó döntés, együttesen kell használni, de erre a kressz jobban kitér.Szóval Ha az első sor alapján már eljártál és még így sem kielégítő a fékhatásod, az-az a műszakin se menne át akkor mindenképp szerelőt javasolnék a probléma elhárításához.
Alapból a hátsó dobot ahhoz tudnám hasonlítani, mint egy kopottas hátsó biciklifékhez aminek a pofája is kopott és ugye nem tudsz vele farolni sem( minden esetben), de megállni sem (mindig ha gyorsan kell). Én a 120kg-mal és barátnőmmel nehezen áll meg hátsó fékkel a motorom, ami nem is csoda, ezt a jelenséget is Fizikának hívják. Amiért így reagál a motor. Ezért érdemes az elsővel is fékezni. Hiszen, 1 fékkel fékezni már alapból sem jó döntés, együttesen kell használni, de erre a kressz jobban kitér.Szóval Ha az első sor alapján már eljártál és még így sem kielégítő a fékhatásod, az-az a műszakin se menne át akkor mindenképp szerelőt javasolnék a probléma elhárításához.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2014.05.30. 15:58
- MZ-d típusa: ,z etz 250e
Re: Fékek
Sziasztok, valaki tudna segíteni, az etz 250-esnek a hátsó keréknek a féke nem nagyon fog, es mikor megnyomom a lábféket eléggé kemeny és nehezen lehet nyomni és menetközben ha csak azzal fékezek szinte nem is fékezi le a motort, és ha sztenderre rakom a motort és pörgetem a hátsó kereket és fékeezek utána, akkor jól lefékezi a kereket...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Fékek
A hibajelenség elég egyértelműnek tűnik(távtartó),de mivel pofacsere után jött elő,az sem kizárt,hogy az új alkatrész szorul, pl. a széle a dobban,esetleg "vállas" már a dob,vagy csak simán be kellene csiszolni a pofát(ami egyébként is ajánlott!). Ha így szorulósan megjáratod kicsit bakon,szétszedés után látszani fog ,hogy a pofa okozza-e.kiszsebi írta:A kerékagyban lévő csapágy távtartó roskadt meg, azért szorul, ha meghúzod a tengelyt.B.Jozsef írta:Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877
A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
A kerékagyban lévő csapágy távtartó roskadt meg, azért szorul, ha meghúzod a tengelyt.B.Jozsef írta:Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877
A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
Re: Fékek
Sziasztok!
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877
A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
Fékpofákat szándékoztam cserélni az etz-ben. A futárról rendeltem a következő terméket: http://futarmotorosbolt.hu/termek//mz-t ... eg----6877
A problémám az, hogy ugyan szépen belemegy a dobba, össze is tudom rakni, de ha meghúzom a tengelyt megszorul a kerék, kézzel csak nehezen mozdítható. Ha engedek a tengelyen egy fordulatot kifelé már teljesen jó.
Szerintetek merjem hézagolni egy plusz alátéttel? Mi lehet a megoldás?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ne az mz-kez kínált utángyártottat vedd meg, hanem keress inkább egy jó állapotú japán vagy olasz motorról bontottat.Ramm írta:Sziasztok!
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Egyértelműen érdemes, ~10.000 Ft és egy jó ideig elfelejtheted a főfékhenger-problémákat.Ramm írta:Sziasztok!
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
A régi hengereshez nincs normális alkatrész és az öntvényét is elég költséges felújíttatni (sőt túl nagymértékű kopásnál nem is javítható már mert átszakad...)
Re: Fékek
Sziasztok!
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
Évek óta küzdök azzal a problémával, hogy a főfékhenger engedi az olajat.
A régebbi típusú henger alakú tartállyal szerelt verzió van fent.
Próbálta már valaki az újabb, téglatest alakút? Mik a tapasztalatok? Érdemes lecserélni kompletten?
Köszi, Ramm
Re: Fékek
Egy olyan problémába ütköztem, hogy a 250-nek a fékpedáltól a fékdobhoz menő alkatrészeit nem tudom, hogyan is kellene felszerelni. Próbáltam neten nézni képeet, könyvből kibogarászni, de nem igen sikerült. Tudna valaki 4-5 képeet feltenni a bal oldaláró a motornak, pontosan mi honnan-hova, hova milyen részek kellenek?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
"Bambi" nevű felhasználóval érdemes felvenni a kapcsolatot. Ő Pesten szerel.MMMNNN írta:Sziasztok.
MZ szerelőt keresek!!! Az első fékdobban vmi tönkrement egy 73-as 250 Trophyban..
Az oldalon nem találtam sem hírdetést, sem ajánlást.
Segítségeteket előre is köszönöm.
M. Nándi
Re: Fékek
Sziasztok.
MZ szerelőt keresek!!! Az első fékdobban vmi tönkrement egy 73-as 250 Trophyban..
Az oldalon nem találtam sem hírdetést, sem ajánlást.
Segítségeteket előre is köszönöm.
M. Nándi
MZ szerelőt keresek!!! Az első fékdobban vmi tönkrement egy 73-as 250 Trophyban..
Az oldalon nem találtam sem hírdetést, sem ajánlást.
Segítségeteket előre is köszönöm.
M. Nándi
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Kösz! Sejtettem, hogy ez is ETZ betegség lehet . Csak vannak olyan napok, amikor egyáltalán nem ér hozzá, van mikor éppen csak hozzáérz25z írta:Inkább a "nem kell vele foglalkozni" kategória lesz. Személy szerint olyat még nem láttam, ami egyáltalán nem ér hozzá. Sőt egy kis súrlódástól sem kell megijedni, ameddig nem olyan mértékű, hogy akár csak langyosodjon is egy hosszabb út után akkor nem érdemes bolygatni. Nekem volt EBC-m, szerettem, nagyon jó volt a vizes fékhatása. Újabban ferodo-t használok (platinum és szinter) , de ha nem lehetne kapni ezeket akkor csak EBC-ben gondolkoznék.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Lassan fél éve ott vigyorog a polcon az EBC betét, most börzén sikerült lőni egy gyári új féknyerget, a héten felpróbálom mit mutat.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Inkább a "nem kell vele foglalkozni" kategória lesz. Személy szerint olyat még nem láttam, ami egyáltalán nem ér hozzá. Sőt egy kis súrlódástól sem kell megijedni, ameddig nem olyan mértékű, hogy akár csak langyosodjon is egy hosszabb út után akkor nem érdemes bolygatni. Nekem volt EBC-m, szerettem, nagyon jó volt a vizes fékhatása. Újabban ferodo-t használok (platinum és szinter) , de ha nem lehetne kapni ezeket akkor csak EBC-ben gondolkoznék.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Sziasztok!
A motor egy ETZ 251-es
Mitől lehet az, hogy az első kereket forgatva néha picit hozzáér a betét a tárcsához, néha pedig nem? Van mikor semmi kontakt, van mikor hozzáér olyan módon, mintha lenne pici hullám a tárcsában, de szinte nem is fogja. Vagy nem foglalkozzak vele, ez ilyen és kész?
Valamint EBC fékbetétekkel van-e valakinek tapasztalata tárcsafékhez?
A motor egy ETZ 251-es
Mitől lehet az, hogy az első kereket forgatva néha picit hozzáér a betét a tárcsához, néha pedig nem? Van mikor semmi kontakt, van mikor hozzáér olyan módon, mintha lenne pici hullám a tárcsában, de szinte nem is fogja. Vagy nem foglalkozzak vele, ez ilyen és kész?
Valamint EBC fékbetétekkel van-e valakinek tapasztalata tárcsafékhez?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Hát kb. ennyi elég, hogy cseréld Egyszer olyat olvastam, hogy a gumit 4-5 évente illik.....De nézd meg alaposan, ha egy kis repedést is látsz rajta valahol akkor azonnal.
Re: Fékek
Sziasztok!
Mi alapján lehet megállapítani, hogy egy gumi fékcső csereérett-e már, ha nem tudom a korát?
Köszönettel: Imi
Mi alapján lehet megállapítani, hogy egy gumi fékcső csereérett-e már, ha nem tudom a korát?
Köszönettel: Imi
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
Re: Fékek
Köszi szépen. Valahogy megpróbálom "összemókolni" a műszaki vizsgát bírja ki. Aztán majd kitalálok valamit.
fordítva a magasabb rész van az olaj fele, de itt van elkanolva az utángyártott kisipari g...ci, mert gyárilag négyzet a keresztmetszet és helyére téve jön ki a helyes profil. Orbitális szopásoknak nézhetsz sajnos elébe, de ha nagyon szerencséd van előferdülhet hogy használható lesz.[/quote]
fordítva a magasabb rész van az olaj fele, de itt van elkanolva az utángyártott kisipari g...ci, mert gyárilag négyzet a keresztmetszet és helyére téve jön ki a helyes profil. Orbitális szopásoknak nézhetsz sajnos elébe, de ha nagyon szerencséd van előferdülhet hogy használható lesz.[/quote]
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
fordítva a magasabb rész van az olaj fele, de itt van elkanolva az utángyártott kisipari g...ci, mert gyárilag négyzet a keresztmetszet és helyére téve jön ki a helyes profil. Orbitális szopásoknak nézhetsz sajnos elébe, de ha nagyon szerencséd van előferdülhet hogy használható lesz.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 46
- Csatlakozott: 2013.09.07. 20:09
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 250
- Tartózkodási hely: Enying
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Fékek
Rossz helyre hordod ,Zoli!z25z írta:Nekem lenne egy észrevételem/kérdésem. Miért nem lehet a motoron "sport" kormány, simán árulják a boltokban, van mellé csatolva műbizonylat, ennek ellenére vizsgán bukta...Lóri írta:Sziasztok!
Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!
Üdv
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem lenne egy észrevételem/kérdésem. Miért nem lehet a motoron "sport" kormány, simán árulják a boltokban, van mellé csatolva műbizonylat, ennek ellenére vizsgán bukta...Lóri írta:Sziasztok!
Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!
Üdv
Re: Fékek
Sziasztok!
Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!
Üdv
Ha műszaki vizsgával kapcsolatos kérdésetek van, szóljatok, szivesen segítek, mert műszaki vizsgabiztos vagyok. Abban is dolgozom!
Üdv
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Fékek
igaz ez az úr hangulat ember de mindig rosz szerencse ott dolgozik a barátom ő viszi fékpadra a multkor még a világitást sem nézték mondja barátom hogy Gyuri hiszünk neked hogy jó de a fénykép az kell nekik üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Fékek
sziasztok, igaz régen volt még a CEZETES időben majdnem meghuztak a müszakin mert azt mondta az úr hogy ez MASZEK váz mert az apósának volt ilyen motorja és annak dupla bölcső váza volt mondom igen a Jáwa tipusnak az van de ez CEZET ennek nem dupla kár hogy nem vittem neki a gyári könyvet de ráhagytam had legyen tévedésbe a multkor meg kérdeztem kifurkált féktárcsával at engedie az etz-émet müszakin, azt mondta hogy NEM üdv. juragy
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
Én is ezt gondoltam, de egyik kollégámat tavaly nyáron Egerben elhajtották egy maszek vizsgahelyről, mert nem volt fent a Dominátora kipufogóján valami hővédő lemez, aminek állítólag a dizájnon kívül semmi jelentősége nincs. Vannak nagy különbségek.zsakfos írta:A Tamásnak van igaza.
Ha maszekhoz viszed tuti nem fog belekötni a fúrt féktárcsába,mert elmegy a híre,azta kutya nem viszi oda.
Persze azért ez nem jelenti azt hogy szar fékekkel meg kirívó hibákkal is átengedi,de a fúrt féktárcsa biztos nem fog bukást eredményezni.
A személyes tapasztalataim a maszek helyekkel szerencsére nekem is egészen kellemesek.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
A Tamásnak van igaza.
Ha maszekhoz viszed tuti nem fog belekötni a fúrt féktárcsába,mert elmegy a híre,azta kutya nem viszi oda.
Persze azért ez nem jelenti azt hogy szar fékekkel meg kirívó hibákkal is átengedi,de a fúrt féktárcsa biztos nem fog bukást eredményezni.
Ha maszekhoz viszed tuti nem fog belekötni a fúrt féktárcsába,mert elmegy a híre,azta kutya nem viszi oda.
Persze azért ez nem jelenti azt hogy szar fékekkel meg kirívó hibákkal is átengedi,de a fúrt féktárcsa biztos nem fog bukást eredményezni.
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Fékek
Itt eléggé sok a ha. Egy szösszenet a tavalyi műszakimról:aronpfabian írta: Hivatalosan nem engedhet át mert nincs műbizonylatod az így átalakított gyári féktárcsára. Más kérdés, nézi-e egyátalán, ha látja, tudja-e hogy ebbe beleköthet, és ha tudja, akkor bele akar-e kötni.
A vizsgabiztos nem engedte át a 43 éves kistrophyt, mert "kell rajta lennie indexnek". Megkérdeztem, hogy ezt ő honnan veszi? Mert ha visszanézi az előző műszakikon készült fotóit, akkor látni fogja, hogy egy alkalommal sem volt rajta index. A válasz az volt, hogy "akármennyi motorról néztem képet a NETen, mindegyiken volt index".
A kérdésemre, hogy azok hány köbösek voltak, nem tudott válaszolni. Arra a kérdésre sem, hogy mi a különbség az MZ és az MZ de Lux között. Ő eldöntötte, hogy kell rá index, és így nem engedi műszakira.
Kénytelen voltam fölszerelni az indexet - mondjuk volt padlásolva egy gyári kormányvégindex szett, és egy LEDesített is. Ellenben gyárira kellett visszaalakítanom a gázszektort, amihez kerítenem kellett egy bowdent - ennek hiányában raktam rá korábban egy jawa gázszektort. Tökmindegy! Lényeg, hogy ráraktam az indexet, a gyári reléjével, és a 6V 18W szofita izzókkal - ha süt a nap pont semmit nem lehet látni belőle. Leműszakizott a motor, azután átraktam a Sub-ee leírása alapján készített elektronikát a LEDezett indexxel. Ez látható is, és mivel rajta az index, a büdös életbe többet nem leszek hajlandó rajta integetni!
Tanulság: nagyban függ a vizsga eredménye attól, hogy a vizsgabiztos volt-e aznap nővel; van-e rajta sapka stb.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 476
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Fékek
A maszekok lasszóval fogják a vizsgázni vágyókat. Minden szir-szarral nem húznak meg,mert akkor nem megy oda többet a kuntsaft. Az is igaz,hogy 2-3 szor annyit kér,mint az nkh.
Amatőr,... a rádióamatőr
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
Amíg nálunk helyileg azt keresték a műszakin az MZ-men, hogy hol az abs az első féknél, meg miért nincs... Addig fel sem merül bennem foglalkoznak-e azzal, hogy fúrt vagy sem 4.5 mm-nel vastagabb a tárcsa széle vagy sem... egyeznek-e a számok vagy sem... Aztán lehet azóta másképp gondolják...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Hivatalosan nem engedhet át mert nincs műbizonylatod az így átalakított gyári féktárcsára. Más kérdés, nézi-e egyátalán, ha látja, tudja-e hogy ebbe beleköthet, és ha tudja, akkor bele akar-e kötni.Pappszii írta:Műszakiztató cégnél voltam bent, azt mondták, hogy nem megy át a vizsgán. De akkor lehet, hogy csak ők nem engedik át? Bár azt kérlem... Holnap rákérdek még pár cégnél. De köszi! Ha mégis engedik, akkor én is teszek rá pár lyukat.
Re: Fékek
Műszakiztató cégnél voltam bent, azt mondták, hogy nem megy át a vizsgán. De akkor lehet, hogy csak ők nem engedik át? Bár azt kérlem... Holnap rákérdek még pár cégnél. De köszi! Ha mégis engedik, akkor én is teszek rá pár lyukat.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 32 vendég