Beszereztem ezt a fajta szimeringet, meg karmantyúkat is. Hogy kell kiszedni a fõfékhenger belsejébõl az alkatrészeket? Akárhogy húzom kifelé, nem jön! A szerelési kézikönyv szerint kompersszorral kell kifúvatni, de ez szerintem rossz vicc. :(Picimokuska írta:Mi fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk, az szinte semmit nem ért, mert utángyártott volt persze, ugyan úgy folyatott. 10x20x7-es kétajkú szimeringet próbálj rátenni, nekem az bevált. Valami 50 ft-os alkatrész. 8)
Fékek
- Zschopauer
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
Zschopauer
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: fékcsõ tömítés
Zschopauer írta:Sziasztok Fékguruk,
fut a nagy fékfelújítási projektem. Vettem egy új fõfékhengert kompletten (tehát ami a kormányon van). Nagyon szép, de a török munkásembör ellátta kézjegyével:
1.: a dugattyúnál levõ szimering mellett ereszti az olajat, használat közben. Folyik már végig a fékkaron.
2.: ahol a fékcsövet bele kell csavarni a menetbe fönt a fõfékhenger végénél, nos ott is a fékerõ növekedtével buggyan kifelé az olaj.
A fékcsõ végeinél kell valami tömítést alkalmazni? Mindkét végénél kell? A szerelési kkönyvben nem találtam ilyet, és az eredeti fölállásban se volt egyik végénél se semmilyen gumitömítés, csak úgy natúr be volt tekerve a menetbe, és fém a fémen tömített.
Szerintetek mit kell csinálni az 1-es problémával? Gondolom, karmantyú + szimmeringcsere.
Ha újan vetted,akkor selejtes! Vidd vissza oda,ahol vetted,gondolom nem volt olcsó! Cseréltesd ki.
A fékcsönél nekem sincs tömítés,nézd meg a tömítõ felületeket, nincs-e valamelyiken sérülés,más ötletem egyenlõre nincs.
Üdv:Stravkó
Köszi elõre is!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
- Zschopauer
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2008.03.26. 20:29
- MZ-d típusa: Honda CBF 250
- Tartózkodási hely: Szeged
- Kapcsolat:
fékcsõ tömítés
Sziasztok Fékguruk,
fut a nagy fékfelújítási projektem. Vettem egy új fõfékhengert kompletten (tehát ami a kormányon van). Nagyon szép, de a török munkásembör ellátta kézjegyével:
1.: a dugattyúnál levõ szimering mellett ereszti az olajat, használat közben. Folyik már végig a fékkaron.
2.: ahol a fékcsövet bele kell csavarni a menetbe fönt a fõfékhenger végénél, nos ott is a fékerõ növekedtével buggyan kifelé az olaj.
A fékcsõ végeinél kell valami tömítést alkalmazni? Mindkét végénél kell? A szerelési kkönyvben nem találtam ilyet, és az eredeti fölállásban se volt egyik végénél se semmilyen gumitömítés, csak úgy natúr be volt tekerve a menetbe, és fém a fémen tömített.
Szerintetek mit kell csinálni az 1-es problémával? Gondolom, karmantyú + szimmeringcsere.
Köszi elõre is!
fut a nagy fékfelújítási projektem. Vettem egy új fõfékhengert kompletten (tehát ami a kormányon van). Nagyon szép, de a török munkásembör ellátta kézjegyével:
1.: a dugattyúnál levõ szimering mellett ereszti az olajat, használat közben. Folyik már végig a fékkaron.
2.: ahol a fékcsövet bele kell csavarni a menetbe fönt a fõfékhenger végénél, nos ott is a fékerõ növekedtével buggyan kifelé az olaj.
A fékcsõ végeinél kell valami tömítést alkalmazni? Mindkét végénél kell? A szerelési kkönyvben nem találtam ilyet, és az eredeti fölállásban se volt egyik végénél se semmilyen gumitömítés, csak úgy natúr be volt tekerve a menetbe, és fém a fémen tömített.
Szerintetek mit kell csinálni az 1-es problémával? Gondolom, karmantyú + szimmeringcsere.
Köszi elõre is!
Zschopauer
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Csak ilyen képet tudtam róla csinálni,nem tudom ennyibõl fölismered-e?bambi írta:a hátuljárol van valami szám,meg egy elipszis kör benne.de ha tesze fel képet róla,megmondomStravkó írta:Kaptam ajándékba egy pár új fékbetétet,ami állítólag gyári.
Mirõl lehet fölismerni a gyári fékbetétet?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Samu írta:Pusztítóferinek van feltéve Brembo fék kompletten a 251-re, képek a 2005-ös Bakony túránál vannak róla...
yofo írta: Bambi mesternél láttam tavasszal , brembo féknyerget etz-re felrakva , de volt egy kis átalakítás is a dologban . Fotó is volt róla a fórumban , de az még a régi honlapon volt , és itt már nincs fenn . Ha jól emlékszem még eladó is volt a szett , ha a mestert kérded , biztos van valami jó megoldása az ügyre .
Pusztítóferinek van feltéve Brembo fék kompletten a 251-re, képek a 2005-ös Bakony túránál vannak róla...
yofo írta:Bambi mesternél láttam tavasszal , brembo féknyerget etz-re felrakva , de volt egy kis átalakítás is a dologban . Fotó is volt róla a fórumban , de az még a régi honlapon volt , és itt már nincs fenn . Ha jól emlékszem még eladó is volt a szett , ha a mestert kérded , biztos van valami jó megoldása az ügyre .MeXico írta:Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Bambi mesternél láttam tavasszal , brembo féknyerget etz-re felrakva , de volt egy kis átalakítás is a dologban . Fotó is volt róla a fórumban , de az még a régi honlapon volt , és itt már nincs fenn . Ha jól emlékszem még eladó is volt a szett , ha a mestert kérded , biztos van valami jó megoldása az ügyre .MeXico írta:Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Mindent lehet,csak akarni kell! Szerintem motorbontóban kellene szétnézned,mondjuk úgy hogy van nálad egy mz féknyereg,és hasonlítgatni kell,hogy melyik passzol,vagy melyiket lehet kis "faragással" föltenni.MeXico írta:Szoval nem letezik vmi mas feknyereg (nem MZ ) amit fel lehet rakni?
Ha találsz,jól jegyezd meg,hogy milyen motoré,egyrészt mert engem is érdekel,másrészt meg ha föl kell újítanod,akkor tudnod kell a pontos tipust,különben az életben nem találsz hozzá javító készletet!
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Sanos lehet rossz,hiába mûködö motorrol vetted le.MeXico írta:pffff az a baj hogy mar tobbszor szetszedtem teljesen kipucoltam es osszeraktam uj dugatyuk kerultek bele uj karmantyukkal. A lelegtelinites is megvolt mar kb 50x-er mz konyv szerinti leiras alapjan. Karmantyu nem lehet szar a fofekhengerbe mer mukodo motorrol let atrakva. Sztem az egesz feknyereg lehet szar ugy ahogy van.
Nem tud esetleg vki ajanlani vmi alternativ feknyerget amit viszonylag kis faragassal fellehetne rakni (mitomen hyosung vagy akarmi..) vagyestleg komplett MZ nyerget hol tudnek venni? Mer Z. Jenõ utcaban azt montak "nincs nem is lesz", Huber es Tsa nál "detto" , Nagykeres ismeros is azt monta h nem szokott lenni.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Ez a hirtelen húzom, akkor felkeménykedik, de ha lassan, akkor be lehet húzni teljesen nekem is ismerõs.. ugyanez volt nekem, de annyi volt, hogy karmantyúkat cseréltünk.. az utángyártott az ugyanannyit ér mint a tönkrement gyári.. nekem sikerült eredetit szerezni, amivel azóta is mûködikMeXico írta:pffff az a baj hogy mar tobbszor szetszedtem teljesen kipucoltam es osszeraktam uj dugatyuk kerultek bele uj karmantyukkal. A lelegtelinites is megvolt mar kb 50x-er mz konyv szerinti leiras alapjan. Karmantyu nem lehet szar a fofekhengerbe mer mukodo motorrol let atrakva. Sztem az egesz feknyereg lehet szar ugy ahogy van.
pffff az a baj hogy mar tobbszor szetszedtem teljesen kipucoltam es osszeraktam uj dugatyuk kerultek bele uj karmantyukkal. A lelegtelinites is megvolt mar kb 50x-er mz konyv szerinti leiras alapjan. Karmantyu nem lehet szar a fofekhengerbe mer mukodo motorrol let atrakva. Sztem az egesz feknyereg lehet szar ugy ahogy van.
A hirtelen húzod jó,lassan húzod semmi reakció a levegõsségre vagy a kopott föfékhengerre utal.
Az,hogy csak az egyik munkahenger mozog,valószínûleg a nem mozgó munkahenger beragadásától/bekoszolódásától van,szedd szét,pucold ki és össze,ez is erõsen rontja a fékhatást,a fele sem lesz a normálisnak,mert ahogy írtad,elnyomja a tárcsát ahelyett,hogy fékezné.
Az,hogy csak az egyik munkahenger mozog,valószínûleg a nem mozgó munkahenger beragadásától/bekoszolódásától van,szedd szét,pucold ki és össze,ez is erõsen rontja a fékhatást,a fele sem lesz a normálisnak,mert ahogy írtad,elnyomja a tárcsát ahelyett,hogy fékezné.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Sziasztok !
Teljesen uj tagvagyok. Es ha lehet mindjart egy kerdessel fordulnek hozzatok.
Az a helyzet hogy 1 honapja vettem egy MZ 251est. Amin az elso tarcsafek nagyon gyengen mukodik.
Az elozo tulaja szerint csak legteleniteni kell. Hat az nem jott be. Ugyhogy kicsereltem a gumikarmantyukat föhengerbe es a munkahengereknel (harom garniturat raktam mar bele) Ez sem segitett. Most vettem egy tipusidegen fofekhengert ra. Egy aprillia sr 50 rol van tokeletesen passzol csak a fekhatas 0 meg mindig. A jellenseg kezdettol fogva az hogy ha meghuzom a feket teljesen belehet huzni kormanyig (ha nagyon hirtelen huzom be akkor talan kemenyedik picit) es a kerektol tavolabbi munkahenger mozog csak (es elnyomja a fektarcsat) de ha pl lefogom fogoval a kerektol tavolabbi munkahengert akkor gyonyoruen mozog a masik. Szoval szeretnek tanacsot kerni hogy mivel probalkozzak meg? Elore is koszonom
Teljesen uj tagvagyok. Es ha lehet mindjart egy kerdessel fordulnek hozzatok.
Az a helyzet hogy 1 honapja vettem egy MZ 251est. Amin az elso tarcsafek nagyon gyengen mukodik.
Az elozo tulaja szerint csak legteleniteni kell. Hat az nem jott be. Ugyhogy kicsereltem a gumikarmantyukat föhengerbe es a munkahengereknel (harom garniturat raktam mar bele) Ez sem segitett. Most vettem egy tipusidegen fofekhengert ra. Egy aprillia sr 50 rol van tokeletesen passzol csak a fekhatas 0 meg mindig. A jellenseg kezdettol fogva az hogy ha meghuzom a feket teljesen belehet huzni kormanyig (ha nagyon hirtelen huzom be akkor talan kemenyedik picit) es a kerektol tavolabbi munkahenger mozog csak (es elnyomja a fektarcsat) de ha pl lefogom fogoval a kerektol tavolabbi munkahengert akkor gyonyoruen mozog a masik. Szoval szeretnek tanacsot kerni hogy mivel probalkozzak meg? Elore is koszonom
Úgy lehet legjobban észrevenni az egyik munkahenger beragadását,hogy nem fog jól a féked
Legalábbis nekem ebbõl tûnt fel.
A megoldás a szétszedés,kitakarítás és átjáratás,én egy széles gumiszerelõvasat használtam a visszanyomáshoz,mert a saját súlyommal.
A fékfolyadék folyása a kopott vagy rossz irányba berakott karmantyúktól lehet,nekem azért szivárgott,mert rojtos volt a karmantyúk széle.
Legalábbis nekem ebbõl tûnt fel.
A megoldás a szétszedés,kitakarítás és átjáratás,én egy széles gumiszerelõvasat használtam a visszanyomáshoz,mert a saját súlyommal.
A fékfolyadék folyása a kopott vagy rossz irányba berakott karmantyúktól lehet,nekem azért szivárgott,mert rojtos volt a karmantyúk széle.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
kosian írta:Nem dobom el, megvan, csak ki kellett belõle szedni egy-két dolgot a másikhoz. Viszont az elõzõ hozzászólás felvetett bennem egy kérdést. Mitõl lehet, hogy az egyik dugattyú megragad, illetve hogy lehet észrevenni? Én csak úgy tudtam összerakni a féknyerget, hogy a dugattyúkat satuval nyomtam be a helyükre (persze elõtte egy icipici zsír és fékfolyadék...). Viszont mikor teszteltem és már mûködött a fék, mind a kettõ mozgott és szorította a betéteket.
Úgy, hogy tele volt fémforgáccsal...
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Jópár centit kijön? Az egész dugattyú van kb. 2 centi... Én is ezért folyamodtam a satuhoz, mert nem tudtam annyira benyomni, hogy fel tudjam szerelni. Szép óvatosan befogtam úgy, hogy egyenletesen felfeküdjön a dugattyúra és finoman tekertem. Így pont egyenletesen nyomtam és be is ment a helyére. Összeszerelés után mûködik is rendesen és egyelõre az olajat sem látom, hogy bárhol eresztené. Remélem nem is fogja...gregorio írta:Én telójavítás után jártam úgy, hogy kivettem a fékbetéteket, hogy kicsit letisztítsam õket. Aztán kicsit kipumpáltam a dugattyúkat, majd visszanyomtam. Az elsõ, amit észre vettem, hogy a kerék felõli dugattyú, az nem sokat mozog, ha többször behúzom a fékkart, míg a külsõ oldali jó pár centit kijön. Ez normális???
Aztán amikor visszanyomtam, amennyire lehetett, és visszatettem a betéteket, nem tudtam a helyére tenni, mert a betétek között nincs elég hézag, hogy a tárcsa közéférjen. De hiába próbálom, nem tudom még visszább tolni a dugattyúkat. A perem az egy vonalban van a gumigyûrû peremével.
Szerintetek mi a gond???
Köszönöm elõre is!
Én telójavítás után jártam úgy, hogy kivettem a fékbetéteket, hogy kicsit letisztítsam õket. Aztán kicsit kipumpáltam a dugattyúkat, majd visszanyomtam. Az elsõ, amit észre vettem, hogy a kerék felõli dugattyú, az nem sokat mozog, ha többször behúzom a fékkart, míg a külsõ oldali jó pár centit kijön. Ez normális???
Aztán amikor visszanyomtam, amennyire lehetett, és visszatettem a betéteket, nem tudtam a helyére tenni, mert a betétek között nincs elég hézag, hogy a tárcsa közéférjen. De hiába próbálom, nem tudom még visszább tolni a dugattyúkat. A perem az egy vonalban van a gumigyûrû peremével.
Szerintetek mi a gond???
Köszönöm elõre is!
Aztán amikor visszanyomtam, amennyire lehetett, és visszatettem a betéteket, nem tudtam a helyére tenni, mert a betétek között nincs elég hézag, hogy a tárcsa közéférjen. De hiába próbálom, nem tudom még visszább tolni a dugattyúkat. A perem az egy vonalban van a gumigyûrû peremével.
Szerintetek mi a gond???
Köszönöm elõre is!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Nem dobom el, megvan, csak ki kellett belõle szedni egy-két dolgot a másikhoz. Viszont az elõzõ hozzászólás felvetett bennem egy kérdést. Mitõl lehet, hogy az egyik dugattyú megragad, illetve hogy lehet észrevenni? Én csak úgy tudtam összerakni a féknyerget, hogy a dugattyúkat satuval nyomtam be a helyükre (persze elõtte egy icipici zsír és fékfolyadék...). Viszont mikor teszteltem és már mûködött a fék, mind a kettõ mozgott és szorította a betéteket.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ne dobd el! helicoil technology @ bambi "bácsi"kosian írta:Nem ez volt a baj, nekem a fékbeétek rendetlenkedtek. De bárcsak hagytam volna a francba... Szétszedtem az egész féknyerget, hogy mindent átnézzek rajta. Mikor már összeraktam és felerõsítettem a villára, csak annyi volt hátra, hogy becsavarjam a fékcsövet. Na az szépen kiette a hozzá tartozó menetet a féknyeregbõl (fogalmam sincs, hogy miért, vagy hogyan :S), így aztán féknyereg kuka .coco írta: Szia. En most raktam ossze a motrom. Komplett szet volt szedve. Elvittem az elso kereket centraltatni es ahogy feszesebbek lettek a kullok kezdtek erni a feknyeregnek a belso csavarajait. Az is kattogott nekem ott de rendesen. 2 nap kelett mig eszre vettem hogy mi a baj aztan neki a koszorunek a ket csavart es most minden oke. Lehet ha nem ez a baj nalad de azert nezd meg.
Találtam egy bontottat, csak elég ocsmányul nézett már ki, mert évek óta állt. Megvettem 4000-ért, rendberaktam, kicseréltem a dugattyúk gyûrûit, összeraktam, lefestettem és a végén összeszereltem, féket légtelenítettem. Mostmár legalább nem kattog és nem is nyiszorog, de egy bõ fél napos program volt és 5000 Ft-ot húzott ki a zsebembõl. Annyi van még vele, gondolom mivel újak és vastagok még a fékbetétek, hogy hozzáérnek a féktárcsához és ha állóhelyzetben megforgatom a kereket akkor max 1 fordulatot forog, utána megáll. Ebbõl ha tolom, vagy menet közben semmit sem érezni, csak álló helyzetben. Remélem ez bekopik, vagy beáll...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Picimokuska
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2008.04.22. 13:58
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Balatonalmádi
Csütörtökön volt mûszakin a motorom... nem keveset szenvedtünk a fékkel. Elõször fõfékhengernél karmantyúkat cseréltünk - persze utángyártottra... Jobban dõlt belõle az olaj, mint elõtte. Utána Soma megcsinálta egy 10x20x7-es kétajkú szimeringgel, azóta nem folyat ott. Mikor feltettük akkor a fékcsõ alján szivárgott az olaj. Párom tesója meg haverja egy délutánt szívtak vele, mikor jó lett, természetesen el kezdett engedni a légtelenítõ csavarnál, amiben menet szinte nem is volt! Szerdára elkészült, esztergályos tett bele egy másik fészket és menetet. Reméltük, hogy jó lesz, és csodák csodája, sehol nem eresztett. Feltettük a helyére, és az egyik fékdugattyú megszorult. És ekkor párommal -aki szinte a megõrülés határán volt - bementünk a Kutihoz elkérni az egész elsõ fékrendszerét, aki szivesen oda is adta. (egy fekete macska lett volna az ajándék. Talán szerencsehozónak? ) Enélkül is meglett a mûszaki szerencsére, igaz elsõ féklámpa nélkül.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Nem ez volt a baj, nekem a fékbeétek rendetlenkedtek. De bárcsak hagytam volna a francba... Szétszedtem az egész féknyerget, hogy mindent átnézzek rajta. Mikor már összeraktam és felerõsítettem a villára, csak annyi volt hátra, hogy becsavarjam a fékcsövet. Na az szépen kiette a hozzá tartozó menetet a féknyeregbõl (fogalmam sincs, hogy miért, vagy hogyan :S), így aztán féknyereg kuka .coco írta: Szia. En most raktam ossze a motrom. Komplett szet volt szedve. Elvittem az elso kereket centraltatni es ahogy feszesebbek lettek a kullok kezdtek erni a feknyeregnek a belso csavarajait. Az is kattogott nekem ott de rendesen. 2 nap kelett mig eszre vettem hogy mi a baj aztan neki a koszorunek a ket csavart es most minden oke. Lehet ha nem ez a baj nalad de azert nezd meg.
Találtam egy bontottat, csak elég ocsmányul nézett már ki, mert évek óta állt. Megvettem 4000-ért, rendberaktam, kicseréltem a dugattyúk gyûrûit, összeraktam, lefestettem és a végén összeszereltem, féket légtelenítettem. Mostmár legalább nem kattog és nem is nyiszorog, de egy bõ fél napos program volt és 5000 Ft-ot húzott ki a zsebembõl. Annyi van még vele, gondolom mivel újak és vastagok még a fékbetétek, hogy hozzáérnek a féktárcsához és ha állóhelyzetben megforgatom a kereket akkor max 1 fordulatot forog, utána megáll. Ebbõl ha tolom, vagy menet közben semmit sem érezni, csak álló helyzetben. Remélem ez bekopik, vagy beáll...
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Szia. En most raktam ossze a motrom. Komplett szet volt szedve. Elvittem az elso kereket centraltatni es ahogy feszesebbek lettek a kullok kezdtek erni a feknyeregnek a belso csavarajait. Az is kattogott nekem ott de rendesen. 2 nap kelett mig eszre vettem hogy mi a baj aztan neki a koszorunek a ket csavart es most minden oke. Lehet ha nem ez a baj nalad de azert nezd meg.kosian írta:Én is jártam már így, csak engem telibe spriccelt...zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
De ha már a féknél tartunk, mitõl van az, hogy ilyen kis furcsa kattogás hallatszik az elsõ fékbõl mikor tolom a motort? Lentrõl a keréktõl jön, de tuti nem a kerék, mert azt már kiszedtem és megnéztem. Mindenképp a fékbõl jön, de amúgy semmi baja a féknek. Kicsit nyiszorog, de rendesen fog, olaj is van benne elég és nem is levegõs...
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
bambi írta:LEHET,HOGY CSAK A BETÉTEK ZÖRÖGNEK A NYEREGBEN.kosian írta:Ha csak simán behúzom és kiengedem a féket akkor nincs, de ha tolom a motort, akkor kattogás hallatszik. És mostanában már menet közben is szoktam néha hallani amikor lassulok lefelé, csökken a fordulat és a halkuló motorzajtól már más hangokat is lehet hallani, akkor szoktam még felfigyelni ilyen kattogás szerû hangra ami nekem úgy tûnik, hogy elõlrõl jön, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a kettõ...
Én is erre gondoltam, de most vettem két új fékbetétet és kicserélem, hátha jobb lesz.
LEHET,HOGY CSAK A BETÉTEK ZÖRÖGNEK A NYEREGBEN.kosian írta:Ha csak simán behúzom és kiengedem a féket akkor nincs, de ha tolom a motort, akkor kattogás hallatszik. És mostanában már menet közben is szoktam néha hallani amikor lassulok lefelé, csökken a fordulat és a halkuló motorzajtól már más hangokat is lehet hallani, akkor szoktam még felfigyelni ilyen kattogás szerû hangra ami nekem úgy tûnik, hogy elõlrõl jön, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a kettõ...
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Ha csak simán behúzom és kiengedem a féket akkor nincs, de ha tolom a motort, akkor kattogás hallatszik. És mostanában már menet közben is szoktam néha hallani amikor lassulok lefelé, csökken a fordulat és a halkuló motorzajtól már más hangokat is lehet hallani, akkor szoktam még felfigyelni ilyen kattogás szerû hangra ami nekem úgy tûnik, hogy elõlrõl jön, de nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a kettõ...
ha állóhelyzetben meghúzod akkor is van hang?kosian írta:Én is jártam már így, csak engem telibe spriccelt...zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
De ha már a féknél tartunk, mitõl van az, hogy ilyen kis furcsa kattogás hallatszik az elsõ fékbõl mikor tolom a motort? Lentrõl a keréktõl jön, de tuti nem a kerék, mert azt már kiszedtem és megnéztem. Mindenképp a fékbõl jön, de amúgy semmi baja a féknek. Kicsit nyiszorog, de rendesen fog, olaj is van benne elég és nem is levegõs...
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Én is jártam már így, csak engem telibe spriccelt...zsakfos írta:Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
De ha már a féknél tartunk, mitõl van az, hogy ilyen kis furcsa kattogás hallatszik az elsõ fékbõl mikor tolom a motort? Lentrõl a keréktõl jön, de tuti nem a kerék, mert azt már kiszedtem és megnéztem. Mindenképp a fékbõl jön, de amúgy semmi baja a féknek. Kicsit nyiszorog, de rendesen fog, olaj is van benne elég és nem is levegõs...
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Ne lepõdj meg azon ha az új fékkar nem passzol teljesen a helyére , nekem kellett egy kicsit reszelgetnei belõle ,mire jó lett .Jumper írta:Sziasztok!
Most vettem egy 250-es ETZ-t, úgyhogy még nagyon kezdõ vagyok benne. légyszi nézzétek el nekem ha olyat kérdezek, ami egyértelmû vagy marhaság.
Szóval az elõzõ tulaj hevert vele egyet, és az elsõ fékkart megkoptatta egy kicst. Jól mûködik, csak nekem nem tetszik, hogy a kar végén a "golyó" az nem kerek, hanem félig le van kopva. Lényegtelen. Amúgy tárcsafékes a moci. Szóval vettem egy fékkart, csak nem mertem még leszedni. Mire kell odafigyelni, amikor kicserélem. Kiszedem azt az egy stiftet vagy csavart ami tartja, és már ki is jön, vagy tartja más is. Esetleg szét tud ott ugrani valami?
Köszi!
Sziasztok!
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Sziasztok!
Most vettem egy 250-es ETZ-t, úgyhogy még nagyon kezdõ vagyok benne. légyszi nézzétek el nekem ha olyat kérdezek, ami egyértelmû vagy marhaság.
Szóval az elõzõ tulaj hevert vele egyet, és az elsõ fékkart megkoptatta egy kicst. Jól mûködik, csak nekem nem tetszik, hogy a kar végén a "golyó" az nem kerek, hanem félig le van kopva. Lényegtelen. Amúgy tárcsafékes a moci. Szóval vettem egy fékkart, csak nem mertem még leszedni. Mire kell odafigyelni, amikor kicserélem. Kiszedem azt az egy stiftet vagy csavart ami tartja, és már ki is jön, vagy tartja más is. Esetleg szét tud ott ugrani valami?
Köszi!
Sziasztok!
Most vettem egy 250-es ETZ-t, úgyhogy még nagyon kezdõ vagyok benne. légyszi nézzétek el nekem ha olyat kérdezek, ami egyértelmû vagy marhaság.
Szóval az elõzõ tulaj hevert vele egyet, és az elsõ fékkart megkoptatta egy kicst. Jól mûködik, csak nekem nem tetszik, hogy a kar végén a "golyó" az nem kerek, hanem félig le van kopva. Lényegtelen. Amúgy tárcsafékes a moci. Szóval vettem egy fékkart, csak nem mertem még leszedni. Mire kell odafigyelni, amikor kicserélem. Kiszedem azt az egy stiftet vagy csavart ami tartja, és már ki is jön, vagy tartja más is. Esetleg szét tud ott ugrani valami?
Köszi!
Sziasztok!
Jumper
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég