Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

125ETZ írta: 2023.11.05. 20:59 Megtörtént a diagnosztika. Hát, rosszabb a helyzet, mint vártam. Hiányzott a menesztő és a kuplung alaplap közül a nyomó és a rugós alátét is. Valamint a kúpok finoman szólva is megviseltek. A főtengely kúpja jobban néz ki, remélem menthető lesz, viszont az alaplap kuka. Szerintem ez a kuplung korábban többször lepörgött... Illetve a főtengely menete rettenetes, de még éppen használható...

Az utángyárott kuplung alaplapról mit tudni, mennyire alkalmas a feladatra? Illetve ezek alapján egyéb következtetés levonható? Azon kívül persze, hogy hanyag, hozzá nem értő jó emberek erőszakolták a mocit. :D =D>
Várható volt.
Szerezz rá egy jó kuplungagyat és rakd össze rendesen. Utángyáriból van jó és kevésbé jó.
Tulajdonképpen megtekintés alapján felismerhető a használati értéke.
Figyelj a kúp illeszkedésére, ha az teljes felületen ül, akkor külön csak a kuplungagy felrakásával nézheted a mögötte maradó helyet a menesztőnek. Ez alapján kell majd kihézagolni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
125ETZ
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2020.05.17. 10:45
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: 125ETZ »

Megtörtént a diagnosztika. Hát, rosszabb a helyzet, mint vártam. Hiányzott a menesztő és a kuplung alaplap közül a nyomó és a rugós alátét is. Valamint a kúpok finoman szólva is megviseltek. A főtengely kúpja jobban néz ki, remélem menthető lesz, viszont az alaplap kuka. Szerintem ez a kuplung korábban többször lepörgött... Illetve a főtengely menete rettenetes, de még éppen használható...

Az utángyárott kuplung alaplapról mit tudni, mennyire alkalmas a feladatra? Illetve ezek alapján egyéb következtetés levonható? Azon kívül persze, hogy hanyag, hozzá nem értő jó emberek erőszakolták a mocit. :D =D>

MrDok írta: 2023.11.01. 22:56
125ETZ írta: 2023.11.01. 20:52
14.15 től.
https://youtu.be/qqN8dpNccsU?feature=shared
A kuplung agy ugye az elhasználtsági fokától függően különböző mértékben ül rá a főtengely kúpjára. Ilyenkor a menesztő fogaskerekeket összeszoríthatja a főtengely csapággyal. Ami kb ahhoz vezet amit leírtál.
Vagyis az aktuális kuplung agy meghúzás utáni helyzete szerint szabad a külső hézagolót és a rugós alátétet alkalmazni, vagy akár kihagyni.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

125ETZ írta: 2023.11.01. 20:52
Szervusz,

köszönöm a válaszod! Ezek szerint nem úszom meg a kuplung le-fel szerelést. Próbálom majd a hivatalos útmutató videó szerint kivitelezni, ennek ellenére azt még szeretném megkérdezni, hogy mire figyeljek különösen, hogy ne szorítsam le én is a menesztőt? Mert nem értem pontosan, hogy hogyan jöhetett ez össze? Nem volt megfelelően kihézagolva talán? Elnézést a kérdésekért, de tönkre sem szeretném tenni, illetve extra melóra sem vágyom... :)

Üdv.:

Bálint
14.15 től.
https://youtu.be/qqN8dpNccsU?feature=shared
A kuplung agy ugye az elhasználtsági fokától függően különböző mértékben ül rá a főtengely kúpjára. Ilyenkor a menesztő fogaskerekeket összeszoríthatja a főtengely csapággyal. Ami kb ahhoz vezet amit leírtál.
Vagyis az aktuális kuplung agy meghúzás utáni helyzete szerint szabad a külső hézagolót és a rugós alátétet alkalmazni, vagy akár kihagyni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
125ETZ
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2020.05.17. 10:45
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: 125ETZ »

MrDok írta: 2023.10.24. 16:19
vb001 írta: 2023.10.22. 18:48 Sziasztok,

problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.

Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.

Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?

Előre is köszönöm!

Üdv.:

Bálint
Simán el tudom képzelni hogy a menesztő meg lett szorítva a kuplungagy felhúzásakor.
A leírás alapján valószínű.
Szétszedés.. Vizsgálat. Javítás.
Szervusz,

köszönöm a válaszod! Ezek szerint nem úszom meg a kuplung le-fel szerelést. Próbálom majd a hivatalos útmutató videó szerint kivitelezni, ennek ellenére azt még szeretném megkérdezni, hogy mire figyeljek különösen, hogy ne szorítsam le én is a menesztőt? Mert nem értem pontosan, hogy hogyan jöhetett ez össze? Nem volt megfelelően kihézagolva talán? Elnézést a kérdésekért, de tönkre sem szeretném tenni, illetve extra melóra sem vágyom... :)

Üdv.:

Bálint
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

vb001 írta: 2023.10.22. 18:48 Sziasztok,

problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.

Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.

Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?

Előre is köszönöm!

Üdv.:

Bálint
Simán el tudom képzelni hogy a menesztő meg lett szorítva a kuplungagy felhúzásakor.
A leírás alapján valószínű.
Szétszedés.. Vizsgálat. Javítás.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
vb001
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.08.01. 11:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: vb001 »

Sziasztok,

problémám van a kuplung kiemeléssel ETZ 250 esetén. Próbáltam keresgélni, visszaolvasni a témában, de nem találtam igazán hasznos infót.

Tünet: érzésre nem emel ki megfelelően a kuplung, gyakorlatilag nem lehet járó, üzemmeleg motor esetén üres fokozatba kapcsolni. Amikor középsztenderen járatom pl. 1-esben és behúzom a kuplungot, akkor lefullad.
A bowden feszességét a karnál állítgattam, eljutottam olyan fázisig, amikor már megcsúszik a kuplung, amíg nem csúszik, sajnos nem emel ki megfelelően.
Az előző tulaj cserélt lamellákat, állítólag mérte a hézagolók és a lamellák vastagságát egyaránt. 80W-90-es olajat használt, én ezt 10W-40-re cseréltem, de gyakorlatilag nem változott semmi. Olajcsere után kb. fél órát járt a motor, terhelés alatt kb. 1-2 km-t ment.

Esetleg lenne valami ötletetek, hogy milyen irányba kellene tovább haladnom?

Előre is köszönöm!

Üdv.:

Bálint
Avatar
Johnny13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2021.03.22. 08:06
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Szárliget

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Johnny13 »

Sziasztok! Ahogy olvasgatom a korábbi oldalokon nem egyedi a problémám, hátsó láncvédő bakelit a km óránál volt már tákolva most széttörött darabokra. 30-25.045 ilyen cikkszám volt beleírva, rendeltem ilyet utángyáriba, hát mondjuk azt hogy nem túl jó, akkor olvastam az itt korábban leírtakat. Honnan és melyiket javasoljátok megrendelni, a gyárija javíthatatlan.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Köszönöm, olvasok a sorok közt😉.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sell írta: 2021.03.17. 18:50 Mivel, a hozzászólásomat rossz helyre írtam, ezért most mégegyszer (mostmár a témának megfelelő topicban) szeretném kérdezni, láttatok-e valahol Lengyel (talán Almot) hátsó lánckereket 250-es Etz-hez, vagy cseréltetek-e mostanában a jelenleg kapható ( pl.a Mofakernél) utángyártottat, ha igen mi a tapasztalat vele?
mofakeres felejtős, mással nincs tapasztalatom. Azaz van: jó, de nem ismerem a származási helyét (kedves barátom szállította, de nem fedi fel titkait)

Én MZ-B-t próbálnám meg, ha nem lenne megbízható szaki"m" erre ;)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sell »

Mivel, a hozzászólásomat rossz helyre írtam, ezért most mégegyszer (mostmár a témának megfelelő topicban) szeretném kérdezni, láttatok-e valahol Lengyel (talán Almot) hátsó lánckereket 250-es Etz-hez, vagy cseréltetek-e mostanában a jelenleg kapható ( pl.a Mofakernél) utángyártottat, ha igen mi a tapasztalat vele?
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Matthej01 írta: 2020.04.12. 13:54 Ez csodás ötlet lenne de, se péz se posztó!
Most speciel egyik sem kell!! A benzin pedig most olcsó , hogy elhozzad!!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ez csodás ötlet lenne de, se péz se posztó!
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Matthej01 írta: 2020.04.10. 09:09 Akkor inkább itt rohad el a pannónia mellett, a másikkal együtt :lol:
Hozd el a nyolcbetűssel együtt! Most van idő foglalkozni vele!!! (sajnos)
P10 2020.február 27-én 004.jpg
P10 2020.február 27-én 001.jpg
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Akkor inkább itt rohad el a pannónia mellett, a másikkal együtt :lol:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta: 2020.04.06. 16:07 Nem hiszem hogy fogok vele foglalkozni a továbbiakban vele. Letettem róla, nem vonok el tőkét a fontosabb dolgoktól. Halmozottan hátrányos helyzetbe került jelenleg és szerintem nem is fog változni a közeljövőben(de a távolabbiban sem) :twisted:
adok érte húszezret :mrgreen:
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nem hiszem hogy fogok vele foglalkozni a továbbiakban vele. Letettem róla, nem vonok el tőkét a fontosabb dolgoktól. Halmozottan hátrányos helyzetbe került jelenleg és szerintem nem is fog változni a közeljövőben(de a távolabbiban sem) :twisted:
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Pont az ilyen esetek elkerülésére alakultak a SZERVÍZ néven futó helyek, ahova ha elviszed a járművedet, (jó eseben) hozzáértő emberek elvégzik helyetted azt, amire neked vagy képességed, vagy szerszámod nincs. Ha gondolod, Budapesten tudok ajánlani ilyen helyet.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Zorka írta: 2020.04.03. 19:48
Matthej01 írta: 2020.04.03. 07:19 Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a lánc csere egy ördög lakat.... Nem hiába van kardános. Nem is értem hogy a retkesbe lehet beállítani. Szóval addig jutottam, hogy belapátoltam a sarokba az egészet jól ellesznek a pannóniával. :lol:
[-( Pedig eccerű! Hívsz egy segítséget, aki érti. :roll: Az megcsinálja, legközelebb meg elmész hozzá, mielőtt hozzákezdenél. :wink:
ez nem értem vagy nem értem ez egy FOS! Szétszedem összerakom, és semmi nem stimmel. Semelyik motorral nem szopok ennyit mint ezekkel a fosokkal. Jó lenne ha jó lenne, én sokadjára de lehet, hogy most végleg belefáradtam, se időm ,se energiám, se pénzem, se kedvem nincs már ezekkel foglalkozni.... :evil:
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

MrDok írta: 2020.04.05. 13:10
Matthej01 írta: 2020.04.03. 07:19 Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a lánc csere egy ördög lakat.... Nem hiába van kardános. Nem is értem hogy a retkesbe lehet beállítani. Szóval addig jutottam, hogy belapátoltam a sarokba az egészet jól ellesznek a pannóniával. :lol:
Először ki kell csomagolni az újat. Azért nem megy be mert a karton meg a fólia megakad a láncborításban.
Hehe. Ez jó volt.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Matthej01 írta: 2020.04.03. 07:19 Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a lánc csere egy ördög lakat.... Nem hiába van kardános. Nem is értem hogy a retkesbe lehet beállítani. Szóval addig jutottam, hogy belapátoltam a sarokba az egészet jól ellesznek a pannóniával. :lol:
Először ki kell csomagolni az újat. Azért nem megy be mert a karton meg a fólia megakad a láncborításban.
Zorka

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2020.04.03. 07:19 Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a lánc csere egy ördög lakat.... Nem hiába van kardános. Nem is értem hogy a retkesbe lehet beállítani. Szóval addig jutottam, hogy belapátoltam a sarokba az egészet jól ellesznek a pannóniával. :lol:
[-( Pedig eccerű! Hívsz egy segítséget, aki érti. :roll: Az megcsinálja, legközelebb meg elmész hozzá, mielőtt hozzákezdenél. :wink:
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a lánc csere egy ördög lakat.... Nem hiába van kardános. Nem is értem hogy a retkesbe lehet beállítani. Szóval addig jutottam, hogy belapátoltam a sarokba az egészet jól ellesznek a pannóniával. :lol:
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

mz-b.hu
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Hát lehet az lesz, hogy kipróbálom 1-el kissebbel. Esetleg valami tapasztalatotok van vele, hogy honnan érdemes, és milyet vásárolni lánckerékből, és láncból?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sipi5000 írta: 2020.01.22. 13:13 Több Ts-el mentem már, és 4.ben a gyári fogaskereket mindegyik nagy nehezen tudta leforgatni, vagy épp le sem tudta, de inkább az utóbbi. Gyárilag 105 km/h a végsebesség, de 92-95-nél egyiksem tudta tovább pörgetni. Viszont 15-össel lehet hogy letudná forgatni. Meg főként városban lenne használva a motor.
A puding és a próba megvan?
;)

RAJTA!

(mit buksz rajta? - egy ezres a lánckerék, egy óra szerelés, egy.-két óra tesztelés, ami egyébként meg élvezet ;) )

Szóval?


(az a baj, az érzés, a használat nagyon szubjektív, és tényleg csak a személyes tapasztalat segíthet ebben)
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Több Ts-el mentem már, és 4.ben a gyári fogaskereket mindegyik nagy nehezen tudta leforgatni, vagy épp le sem tudta, de inkább az utóbbi. Gyárilag 105 km/h a végsebesség, de 92-95-nél egyiksem tudta tovább pörgetni. Viszont 15-össel lehet hogy letudná forgatni. Meg főként városban lenne használva a motor.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

sipi5000 írta: 2020.01.21. 13:12 Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ts 150-re megéri előre kissebb lánckereket tenni? És ha igen, mekkorát?
Mi a célod vele? Az utazó/végsebesség a gyárival sem túl nagy... ha meg pörgetni kell a 80-hoz is, lezabálja a tankot.
Legfeljebb a 125-ösét (Z15) de ezt is fenntartásokkal.
sipi5000
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2020.01.21. 13:07
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: sipi5000 »

Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne, hogy Ts 150-re megéri előre kissebb lánckereket tenni? És ha igen, mekkorát?
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sejtettem hogy másoknak is van hasonló sztorija ezzel kapcsoltban. A rossz dologban a jó, hogy a főtengely ép maradt, és azóta is teszi a dolgát az " Élmunkás motor,,..Bár,tekintettel a sok futott km-re, csapágyazásért, hatókar csap cseréért kiált. :-k
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

robbantott ábra :twisted:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szketo írta: 2019.04.15. 19:18 20190410_163337.jpg
hát erre a képre telefonon elsőre, sőt másodikra rápillantva is felmerült bennem a kérdés, hol a bánatban van az MZ-ben differenciálmű... ](*,)

Aztán megnéztem rendesen.

Sajnos néha az erőszakra csak az erőszak a megoldás :(
Zorka

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Zorka »

szketo írta: 2019.04.15. 19:18 Sziasztok!
Folytatva a kuplunggal kapcsolatos dolgokat. Nos, az előző fotó ,az csak a kezdet a többihez képest.
Szóval, csak erős idegzetűeknek ajánlom a következő képeket, remélem most megoszthattam, mert 2X ugrok már neki.
Nézzük, csak mi is szükségeltetik, milyen szerszámok kellenek, a sikeres leszereléshez.
Végy 3-db kuplung lehúzót. (biztos ,ami biztos alapon) ..már tudom, hogy kell ennyi. Hidd el! Kell.
Aztán, hő lég fúvó, vagy nyílt lángú gázégő. MEG VAN!!!!
Na, akkor dobd el a francba jó messzire.!!! Tényleg, nem viccelek!
Vedd elő a jó öreg bevált flexet, és vág le úgy, ahogy van. .Ennek egyébként is úgy is annyi.
Lehet csak számomra új ez a dolog, de ilyen barbár munkát még nem végeztem. Vagy is nem volt szükség. Lehet lett volna barátságosabb megoldás is de, per pillanat, ez volt a leg kézenfekvőbb akkor abban a pinanyalatban.  :wink: =P~
Képek önmagukért beszélnek, de sokáig nem javaslom nézni, nehogy traumát okozzon bárkinek is.  :wink: :) 20190410_175651.jpg20190410_163337.jpg
Szia!
Mi vagy hatszor melegítettük dissouval pirosra az agyat, aztán hűtöttük el vízzel, miközben rá volt feszítve a lehúzó. Közben kalapáccsal biztattuk a csavarját is. De nem jött, hát feladtuk. Búcsúzóul még a flex előtt (b+anyádgci!) felkiáltással ütöttem rá még egy közepeset ééés leesett. ](*,)
Lehet, hogy csak a varázsszó hiányzott! :D
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szketo »

Sziasztok!
Folytatva a kuplunggal kapcsolatos dolgokat. Nos, az előző fotó ,az csak a kezdet a többihez képest.
Szóval, csak erős idegzetűeknek ajánlom a következő képeket, remélem most megoszthattam, mert 2X ugrok már neki.
Nézzük, csak mi is szükségeltetik, milyen szerszámok kellenek, a sikeres leszereléshez.
Végy 3-db kuplung lehúzót. (biztos ,ami biztos alapon) ..már tudom, hogy kell ennyi. Hidd el! Kell.
Aztán, hő lég fúvó, vagy nyílt lángú gázégő. MEG VAN!!!!
Na, akkor dobd el a francba jó messzire.!!! Tényleg, nem viccelek!
Vedd elő a jó öreg bevált flexet, és vág le úgy, ahogy van. .Ennek egyébként is úgy is annyi.
Lehet csak számomra új ez a dolog, de ilyen barbár munkát még nem végeztem. Vagy is nem volt szükség. Lehet lett volna barátságosabb megoldás is de, per pillanat, ez volt a leg kézenfekvőbb akkor abban a pinanyalatban.  :wink: =P~
Képek önmagukért beszélnek, de sokáig nem javaslom nézni, nehogy traumát okozzon bárkinek is.  :wink: :)
20190410_175651.jpg
20190410_163337.jpg
Zorka

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Zorka »

szketo írta: 2019.04.07. 21:07 Ö,,, :roll: ez nem hajtás lác,meg ilyesmi de némi köze van a hajtás lánchoz,láncolathoz??? :-k
Szergény véleményem szerint ezt nem gondolnám hogy az MZ gyárban hegesztették így meg. :-k :roll:
Vajon mi vihette rá a delikvens eme nemes tettre? :-k :smt076 20190407_161442.jpg20190407_161428.jpg
Béla! Hová tetted a csavarokat? Józsikám. Hát kellett a Feri MTZ-jébe. Nem emlékszel? Jaaa... Akkor add má' ide a cekászt, meg a flexet! =D>
Azt az aranykezű varróművészt! [-o<
Nem rázkódott? :shock:
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: szketo »

Ö,,, :roll: ez nem hajtás lác,meg ilyesmi de némi köze van a hajtás lánchoz,láncolathoz??? :-k
Szergény véleményem szerint ezt nem gondolnám hogy az MZ gyárban hegesztették így meg. :-k :roll:
Vajon mi vihette rá a delikvens eme nemes tettre? :-k :smt076
20190407_161442.jpg
20190407_161428.jpg
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2019.04.01. 18:03
motrosmano írta: 2019.03.31. 21:10 Hali!

Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
Igen
Nagyon szépen köszönöm!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2019.03.31. 21:10 Hali!

Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
Igen
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Hali!

Megerősítést kérek, a topicot visszaolvasva (bár még nem az összes hozzászólást) nekem úgy tűnik, hogy a 250/1-re jó a 428-s lánc,jól gondolom?
Köszönöm előre is a választ/válaszokat!
Avatar
Melák
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 109
Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
Tartózkodási hely: Inárcs

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Melák »

CAM00780.jpg
Szevasztok! A fotón látható spirál szerintetek MZ spirál? Olyan, mintha Trophy valamelyik típusának a spirálja lenne, színe alapján. Hossza 95-96 cm.Az átvezető gumi szögletes alakú.
Zorka

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Zorka »

metalmuvek írta: 2018.07.30. 09:36
mixy írta: 2018.07.29. 20:02 Kép

Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad. :D

Köszönöm szépen
Szia! Ezt a képet melyik könyvből vetted ki? Át tudnád küldeni a linkjét?

Köszönöm, Metalmuvek
Szia!
ETZ 250-es javítási kézikönyv 64. oldalán van.
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

mixy írta: 2018.07.29. 20:02 Kép

Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad. :D

Köszönöm szépen
Szia! Ezt a képet melyik könyvből vetted ki? Át tudnád küldeni a linkjét?

Köszönöm, Metalmuvek
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

DID 428H, pinkmotors pl. De árukereső megmondja honnan érdemes éppen. :wink:
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Rég szereltem....
Lánc 428/130 szemes.
Honnan milyent? Favoritot most kihagynám.
Ötlet?
Zorka

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Zorka »

mixy írta: 2018.07.29. 20:02 Kép

Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad. :D

Köszönöm szépen
Jó a melegítés is. Meg, ha a két csapágy közé keresztvágót, vagy üthető csavarhúzót ütsz, akkor ki tudod annyira csalogatni, hogy feszegetve, ütögetve kijöjjön. De ekkor mindkét esetben ajánlatos cserélni a 6204-est is.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha felmelegíted az öntvényt villanyrezsón kb 120°C-ra, akkor jóformán csak megpöccinteni kell.
mixy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.29. 14:18
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: mixy »

Kép

Azért merült fel bennem a kérdés, mert ha megnézem ezt a metszetet akkor csak úgy tudom a kisebb csapágyat kiütni, ha a zégergyűrű biztosította résen keresztül valahogy erőt tudok rá kifejteni, ez viszont nem egyszerű. (Értelemszerűen a nagyobb csapágyat nem tudom csak másodjára kiütni. )
Ha nincs más megoldás akkor csak ez marad. :D

Köszönöm szépen
Zorka

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: Zorka »

mixy írta: 2018.07.29. 14:23 Üdv!

ETZ 250 hátsókerékhajtásból a kisebb csapágyat(6005), hogy lehet kivarázsolni? A kézikönyv azt írja, hogy szögcsavarforgatóval ki lehet nyomni, de azt se tudom az, hogy néz ki. Nincs erre valami házi praktika?
Szia!
Kiütöd a tengelyt.(22) (vigyázva a menetre) A két csapágy között van egy zégergyűrű(20), tehát a belső, vagyis a 6204-es felől(19), a lyukon át egy tüskével (dorni) kiütöd a 6205-öst(21).
pic_show.jpg
mixy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2018.07.29. 14:18
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: mixy »

Üdv!

ETZ 250 hátsókerékhajtásból a kisebb csapágyat(6005), hogy lehet kivarázsolni? A kézikönyv azt írja, hogy szögcsavarforgatóval ki lehet nyomni, de azt se tudom az, hogy néz ki. Nincs erre valami házi praktika?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: z25z »

amatőr írta: Szia Zoli! Hogy vált be az Almot lánckerék,és hol vetted? Most jutottam el a lánc cseréig.
itt: http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000043593
Egyelőre nagyon fasza, de eddig csak ezerpárszáz km-t mentem vele. Holnapután indulunk a lengyel túrára. Ha hazajöttünk lecsekkolom és megmondom :-D Amúgy szerintem hibátlan lesz. Egy dologra kell majd figyelned, ha ilyet veszel: a 2 csapágy közé valószínűleg be kell tenni egy vékony 0,3-0,5-ös hézagolót (bambi praktika, ebből látszik, hogy mennyire profi a mester, látatlanba megmondta a tutit, mert nekem nem tűnt fel, hogy bibi lehet). Szóval van a lánckerék tengelyed és azon az egyik váll az egyik csapág belső gyűrűjén fekszik fel a másik a másikon és itt van pár tized diffi. Ezt kell kihézagolni, különben amikor jobb oldalon meghúzod a lánckerék anyát akkor a tengely nekifeszül a belső gyűrűnek és szorul, aztán ennek tudjuk mi az egyenes következménye. Amúgy annyira szorul csak, hogy ha össze van szerelve (kerék lánc stb a helyén) észre sem lehet venni. Csak akkor lehetett észrevenni, hogy szorul, ha láncvédő stb. minden nélkül csak natúr feltettem a lánckereket és 80 Nm-rel meghúztam. Valamint a km meghajtó csiga alá kell még egy kis hézagoló, mert picit billeg, de ha ezeket megcsinálod akkor szerintem nagyon nagyon tuti.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)

Hozzászólás Szerző: amatőr »

z25z írta:Na kezdődhet a hajtásrendszer felújítás :D Almot lánckerékkel nem találkoztam még, de ha van olyan jó, mint a dugattyújuk, akkor talán nagy baj nem lehet....
Kép

Kép
Szia Zoli! Hogy vált be az Almot lánckerék,és hol vetted? Most jutottam el a lánc cseréig.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég