index reléRobi írta:Sziasztok !
Segítségetek kérném az index villogásom ügyében .
Miért lehet szerintetek hogy az indexem van hogy nem villog hanem világít. Minek nézzek utána ??
köszi válaszotok
tisztelettel Robi
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Index villogás
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
- Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza
Index villogás
Sziasztok !
Segítségetek kérném az index villogásom ügyében .
Miért lehet szerintetek hogy az indexem van hogy nem villog hanem világít. Minek nézzek utána ??
köszi válaszotok
tisztelettel Robi
Segítségetek kérném az index villogásom ügyében .
Miért lehet szerintetek hogy az indexem van hogy nem villog hanem világít. Minek nézzek utána ??
köszi válaszotok
tisztelettel Robi
Motorra fel !
vok
Bocsi még valami! Pereshez gyártattam légszûrõ fedelet, ha valakinek rozsdás, horpadt stb jelentkezzen!! Popey-nél
Jó motort, jó idõt, jó utat minden MZ klubbtagnak!!
vok
Érdekelne egy elõzetes ár, kb, ha tudsz ilyet!!
Jó motort, jó idõt, jó utat minden MZ klubbtagnak!!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Vezetékköteg
Sziasztok!
Ma végre sikerült beszélnem a kábelgyárral. Nem tartanak/csinálnak már régi fajta szigetelõjû (két színû) vezetékeket, ezért egyféle kábelbõl lesz megcsinálva, és mindegyik végén a Bosch-rendszerben megtalálható számok lesznek rárakva.
Ma végre sikerült beszélnem a kábelgyárral. Nem tartanak/csinálnak már régi fajta szigetelõjû (két színû) vezetékeket, ezért egyféle kábelbõl lesz megcsinálva, és mindegyik végén a Bosch-rendszerben megtalálható számok lesznek rárakva.
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Re: Vezetékköteg
bakimate írta:
Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
bakimate: 1 db TS250/1
Gyurm@ : 1 db ETZ 250
Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
bakimate: 1 db TS250/1
Gyurm@ : 1 db ETZ 250
Powered by Bambi -- ETZ 300
Re: Vezetékköteg
kb mennyibe erülne?bakimate írta:Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
Jómagam: 1 db TS250/1
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Vezetékköteg
Sziasztok!
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
Jómagam: 1 db TS250/1
Hamarosan (amennyire szabadidõmbõl telik) vezetékköteget fogok (szeretnék) gyártani MZ-khez. TS250(/1) biztos, ETZ 250, TS 125 valószínû, hogy lesz. Kinek lenne rá szüksége?
Jómagam: 1 db TS250/1
Szerintem félre értettük egymást.Ugy értettem, hogy 3 csavar tartja az alló generátort, és ha valamelyik csavar elöbb, és jobban megvan húzva, akkor annál az oldalnál fog hamarabb oda érni az ütközõhöz, és ferde lessz. Elég ritka eset lehet ez, de nekem sikerült Ha valaki találkozik ilyennel, akkor ez lehet a megoldás.Tamás írta:Hy! NE módosítsa! Rakja össze úgy, ahogy a gyárban! Úgy kell! T
üdv
Sziasztok!
Ma egy elég durva sokkot kaptam!Megvettem a megszakítót, és ugyan úgy nemtudtam hézagot állítani rajta, a megszakító kalapács kicsit ki lógott a bütykös tengelyrõl, és a megszakítón lévõ rugó beleért a bütykös tengelybe.Na, gondoltam leveszem a generátor álló részt, hátha többet megtudok.Sajnos a levétellel nem jutottam elõre, de a vissza szereléssel igen!Amikor visszaraktam, és még nem csavaroztam vissza a csavarokat, akkor már észrevettem, hogy a rugó a bütykös tengelytõl sokkal messzebb van. Akkor már leesett, hogy rosszul raktam fel eddig...(máshogy voltak becsavarva a csavarok) Most rendesen felraktam, és a megszakító hézagot is betudom állítani nagyon frankón! Ha valakinek ilyen gondja van, akkor csak módosítsa a csavarok becsavarozását.
Üdv!
Ma egy elég durva sokkot kaptam!Megvettem a megszakítót, és ugyan úgy nemtudtam hézagot állítani rajta, a megszakító kalapács kicsit ki lógott a bütykös tengelyrõl, és a megszakítón lévõ rugó beleért a bütykös tengelybe.Na, gondoltam leveszem a generátor álló részt, hátha többet megtudok.Sajnos a levétellel nem jutottam elõre, de a vissza szereléssel igen!Amikor visszaraktam, és még nem csavaroztam vissza a csavarokat, akkor már észrevettem, hogy a rugó a bütykös tengelytõl sokkal messzebb van. Akkor már leesett, hogy rosszul raktam fel eddig...(máshogy voltak becsavarva a csavarok) Most rendesen felraktam, és a megszakító hézagot is betudom állítani nagyon frankón! Ha valakinek ilyen gondja van, akkor csak módosítsa a csavarok becsavarozását.
Üdv!
Re: beázás?
MZfan írta:Egyszerûbbnek láttam eltolni a rég ismert szerelõmhöz,aki az öreg sarukat is kicseréli,ha már ott van.Tény,hogy eléggé oxidálódtak,és könnyen törnek.
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?
Sziasztok!
A problémám megoldódott,kissé hosszúra sikeredett,de most olyan a moci,mint az új!
A lényeg,hogy a lámpafejnél kidörzsölõdött egy kábelköteg,és az testelt sajnos le,ez okozta az alapjáraton való leállást és kihagyást,valamint legutóbb ettõl állt be teljesen a moci.Amikor volt az a nagy vihar,valószínûleg a kötegbe befolyt a víz,és az ott rendezkedett (
Most minden oké,már tiszta is,szóval vele járok dolgozni amíg a hideg be nem áll.Nagyjából ez a lényege a jármû hibájának.
A fesszabályzó két kalapácsa cserélésre került,mert elégg meg volt égve.
MZ mindenek felett
beázás?
Egyszerûbbnek láttam eltolni a rég ismert szerelõmhöz,aki az öreg sarukat is kicseréli,ha már ott van.Tény,hogy eléggé oxidálódtak,és könnyen törnek.
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?
A lényeg,hogy nálam nem beázás volt,hanem valamit szétégettem az elektromos rendszerben.Bõvebbet csak holnap tudok,mert akkor megyek érte,de ahogy leírtam a szerelõnek,állítása szerint túlhajszoltam a gépet,túlhevült,és valami összeégett.Cirka 3/4 órát mentem agyagos erdei úton egyes fokozatban sok csomaggal.Meglátjuk mi volt a baja.Holnap leírom.
Szerdán ha valaki ráér még rajtam kívül,akkor kiszaladhatnánk mzgergõhöz gyújtást állítani,persze ha nem lakik annyira messze.Pesttõl mennyire laksz Gergõ?
MZ mindenek felett
Az az igazság, hogy mielött volt a felújítás, akkor jó volt minden.Most meg össze omlott a rendszer pest-megyében lakok.Van több MZ-s ismerõsöm is, de nem ott ahol pontosan lakok.Itt nálunk csak én vagyok egyedüliz25z írta:ejj ejj, ha kopik a kalapacsot emelo kar resz, akkor pont hogy csokken a hezag....ergo kopott megszakitonal az a hiba hogy tul kicsi a hezag es nem tudsz nagyobbat allitani...ott valami mas lesz a hiba oka, merre laksz? nincs egy mz-s a kozeledben, aki vet egy gyogypillantast ra?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
gixxxernek volt ilyen, sajnos o mar nem forumozik, de msn-en meg latom neha, na majd alkalomadtan beszelek vele,....zsakfos írta:Sziasztok!
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Ugy látom nekem már sosem lesz fehér számlapos a fordulatszámmérõm.Senki nem segit ez ügyben.Pedig reméltem hogy valakinek meg van a rajz róla.Vagy esetleg egy honlap ahonnan lehet letölteni számlapot.A sebességmérõhöz már van de a fordulatszámmérõhöz sajna nincs.Próbáltam keresõbe beirni különbözõképpen de nem adott ki semmi értelmeset.Szomorú vagyok.
Még mindig nemtudom kisebbre állítani a megszakítóhézagot.Akármelyik irányba tekerem az excenter csavart, nem akar kisebb lenni.De most arra is rájöttem, hogy elvan kopva a megszakítókar, mert ami a karon van visszahúzórugó, az beleér a bütykös tengelybe. Nemtudom, hogy mit állíthattam el, de eddig nemcsinálta ezt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Sziasztok!
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]
Szeretnék fehér számlapot a fordulatszámmérõmbe.Ha valakinek esetleg van a számlapról rajza,küldje el a hevizms@tvn.hu-email cimre.Vagy esetleg honlapot ahonnan letölteni lehet óraszámlapot ha ismer valaki irja le.Köszi.[/url]
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Igen van 2 csavar ott, (osszesen 4! )de nem osszekeverendoek. Ebbol ketto az alaplapot rogziti, ez van az ovalis hosszukas jaratban, van a megszakitot az alaplapra rogzito es van az excenter. Ha fellazitod a megszakitot rogzito csavart utana az excenterrel tudod allitani a hezagot. A 0,6 az sok lesz sokaig tart nyitva es kevesebb ideig tud "telodni" a trafo. Az excenter az amelyik ugy "lotyog" a helyen. Amikor a legnagyobbat nyit a megszakito akkor lazitsd fel a rogzitot es tudnod kell allitanod a hezagon. Az excenter jobbra is balra is tekerheto, addig forgasd valamelyik iranyba, amig nem kapsz megfelelo erteket. Amugy ennek a csavarnak csak annyi a jelentosege, mint a neveben is benne van, excentrikus vagyis amikor elcsavarod ovalis palyan mozog, ezaltal "fokozatmentesen" lehet allitani a megszakito tavolsagot.
na talaltam egy idevalo leirast hatha ez segit....
na talaltam egy idevalo leirast hatha ez segit....
Egyébként nagyon alul nyit.Tehát nem felül, hanem alulmzgergõ írta:Köszönöm a válaszod!
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább.
üdv
Köszönöm a válaszod!
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább.
üdv
Jól értelmezõen leírtad, hogy mit kell tenni, de én mégis megakadtam a legelején A megszakítóhézagot nemtudom beállítani.Most olyan 0.6-os környéki lehet.Tudtommal úgykell elmozdítani, hogy van a megszakítónál 2 csavar.Az egyik a foglalást szolgálja, a másik, a megszakító hézagot.Én órával ellenkezõ irányban eltekertem azt a csavart, amennyire tudtam, de megakad, és nem megy tovább.
üdv
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Nem az a lenyeg mikor zar, hanem hogy mikor nyit. Kell egy 13 as villaskulcs egy 0,4 mm vastag lemez vagy hezagmero. Probalampa vagy egy izzo rakotve 2 vezetek, egy hurkapalca meg egy vonalzo vagy colostok. (persze ha sikerulne hezagmerot es indikatororat kerned kolcson jobb lenne.mzgergõ írta:sziasztok!
Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán!
üdv!
Eloszor a megszakitohezagot allitsd be. Nezd meg hol van az a pont ahol legjobban szetnyit es azt allitsd 0,4 mm-re. (nagyjabol egyebkent a felso holtpont kornyeken lesz) Ezutan keresd meg a felso holtpontot a proba lampa egyik veget a testre masikat a megszakitora tedd. Nyitott megszakitonal vilagit majd a lampa. Jahh gyujtast ra kell adni. A generator forgoreszet rogziti egy 13-as nyilasu csavar ehez kell a villaskulcs. Addig kell oramutato jarasaval ellenkezoen forgatni amig a dugattyu 2,8 mm-t nem sullyed. Ehez kellene az indikatorora, ha nincs akkor otthon talalhato anyagbol kell dolgoznod. Pl egy colostokot rateszel a hengerfejre, melle pedig egy hurkapalcat be a gyertyanyilason hogy megtamaszkodjon a dugattyun. igy a palca elmozdulasat leolvashatod a mercen. Nyilvan tizedre nem lesz pontos.
Szoval ekkor mar megvan a megszakitohezagod a dugattyu 2,8-3 mm rel a felso holtpont elott. A megszakitot tarto lemezt ami a generator alloreszre rogzul kicsit fellazitod es egy addig forditod jobbra v. balra ameddig a lampa kialszik, ezutan csavarokat meghuzod, gyertya, dekni a helyere es nyomas motorozni
sziasztok!
Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán!
üdv!
Most rászántam magam, és megnéztem, hogy az erõtlenség, és a nagy fogyasztás okozója-e gyujtás.Kapásból észrevettem, hogy nagyon nagy a megszakítóhézag.Megisnéztem, egy 0.7-es lemez simán bemegy.Aztis észrevettem, hogy amikor a dugófelér, akkor zár a megszakító Sajnos a gyujtáshoz egyáltalán nemértek, de ha eltudná valaki nekem regélni, hogy õ hogyan szokta a kisTZ-jén belõni a gyújtás mindenféle mérõmûszer nélkül, akkor segítene egy MZ-s pajtásán!
üdv!
Volt már nekem is ehez hasonló problémám(hogyne lett volna ).Én hajszárítóval mindenhol megszárítottam ahol van elektronika, és rendszerint jó szokott lenni.A gyujtást azt minden féle képpen nézd meg, hogy száraz-e.Lehet, hogy úgylátszik, hogy nemtud bemenni a víz, de nekem speciál volt benne Megszárítottam, és pöf pöf pöf.Ha minden száraz, akkor mindenhol nézd meg, hogy nem-e testel valahol le.Ha nemis az esõ-tõl, de akármitõl elmozdúlhatott valami, és már jelentkezik is a probléma.MZfan írta:Megint lerobbant a gép
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!
Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.
Hello!
Akik az indexes forumot is olvassak, bocsi... =)
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182 emide betettem 3 kepet.
A szitu hozza a kovetkezo:
moci volt, hogy beroffent, de nagyon magasan porgott, ritkan poffentett es gazadas utan nem lassult vissza.
Amugy gyakrabban inkabb a biztosites olvad el. (hol a femszal, hol siman a muanyag) Ezt 1-2 berugasi kiserlet utan szokta.
Levett gyujtasnal eg a jobboldali piros lampa (tolteshiba?), ha raadom a gyujtast, akkor ez kialszik es az ures jelzo gyullad ki.
Plusz kerdes: a gyujtaskapcsolon itt is ez a sorrend: gy+topitott - gy+helyzet - gy - null - park+helyzet - belokosakkutoltos
Mert csak ETShez van konyvem. (ez meg TS150)
Koszi a valaszokat!
Akik az indexes forumot is olvassak, bocsi... =)
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9028182 emide betettem 3 kepet.
A szitu hozza a kovetkezo:
moci volt, hogy beroffent, de nagyon magasan porgott, ritkan poffentett es gazadas utan nem lassult vissza.
Amugy gyakrabban inkabb a biztosites olvad el. (hol a femszal, hol siman a muanyag) Ezt 1-2 berugasi kiserlet utan szokta.
Levett gyujtasnal eg a jobboldali piros lampa (tolteshiba?), ha raadom a gyujtast, akkor ez kialszik es az ures jelzo gyullad ki.
Plusz kerdes: a gyujtaskapcsolon itt is ez a sorrend: gy+topitott - gy+helyzet - gy - null - park+helyzet - belokosakkutoltos
Mert csak ETShez van konyvem. (ez meg TS150)
Koszi a valaszokat!
Megint lerobbant a gép
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!
Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.
Mikor ráadom a gyújtást,abban a pillanatban kicsapja a biztosítékot.Tegnap addig eljutott,hogy a gyújtást rá tudom tenni,de amint rúgok rajta egyet,kicsapja.Egyszer beindult,járt egy percet,azt újra.Az akksi pezseg rendesen,ha nics leszedve a plusz.Sajna a csütörtöki vihar elkapott,azóta csinálja.Lehet ez beázás?Vagy a fesszabályzóm halt meg,vagy az akksim zárlatos.Vagy ilyen sorrendben Van ötletetek,hogy merre indulhatnék?
A fesszabom még az alu kupakos,és az egyik megszakító érintkezõ felülete olyan,mintha megégett volna.Nem tudom,honnan indulhatnék ki,ezért kérem a segítségeteket.
Elõre is köszönöm!
Még annyit,hogy pénteken kitettem a napra,és délutánra lett újra annyi jele,hogy a töltés és üres jelzõ lámpa kigyulladt.
MZ mindenek felett
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Sikerült megcsinálnom a féklámpát mindkét féknél világít. A testszálakat rögzítõ csavar volt lelazulva a lámpában és miután meghúztam megjavult a háttérvilágítás és a refi visszajelzõ az órában. Minden esetre azért széttszedtem az órákat és megnéztem az izzókat. Egy darabot cserélni kell de lehet hogy kettõt. Viszont érdekes hogy a trabant kis izzói nem jók hozzá a simsonhoz pedig jók voltak. Az etz izzói jóval kisebbek.
Legalább a vezetékek ott vannak?Meiki írta:Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. Lövésem sincs az egészrõl. Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Köszi szépen. Nekem egy szaki pont fordítva mondta. Azt mondta hogy az óra lefelé jön ki. Azért nem sikerült. Igazi fach man! Szerintem én nem nyomtatom ki de mindenképpen megpróbálkozom vele. Én inkább azt a variációt választom hogy kiviszem a laptopom és ott még rá is tudok közelíteni sõt ha elakadok rögtön tudok írni itt.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Igy van esetleg annyi hogy az oratarto gumiharangba ahol bemegy a meghajto bowden ott egy kis acelgyuru szoritja le azt elobb vedd le aztan a fentebb leirt modon a bowdennel fogva, kicsit mozgatva tolod elore, egy kisebb csavarhuzoval az ora pereme ala feszitve segithetsz neki. Lehet hogy az evek alatt jol osszeert az ora a gumiharanggal, de ha egyszer megindul utana mar aprankenti mozdulatokkal, de kijon, esetleg egy kis wd-40-et fujhatsz ala.speed írta:1szerü!
A meghajtásánál tolod felefele és megfogod az órát és azt kézzel ugyan arra húzod! Az egész csak bele van csúztatva abba a gumi harangba!
A bekoteshez meg tenyleg nem kell autovillamosagi mernoknek lenni, csak jo szemed legyen.
A belinkelt abra alapjan latod, hogy mi hova csatlakozik. Ki kell huznod az orat a tartobol, le kell venni az indexburakat meg a lampafejet. A rajzon jelolt kis "csokik" "sorkapcsok" vagy csatlakozok (ki hogy szereti) a lampafejben vannak. Pl A jobb oldali inmdexben 2 vezeteket talalsz egy barnat es egy fekete-zoldet, mindketto bemegy a lampafejbe a fekete-zold belemegy a sorkapocsba a barna a testre aztan a fekete zold megy fel a kontrollampahoz es igy tovabb. Amit en linkeltem be rajzot (arrol tudok nyilatkozni) azon a sorkapocsban is ilyen sorrendben szinekben vannak a vezetekek valojaban is, (leellenoriztem a sajat motoromon)
Szoval ez alapjan szepen el tudsz navigalni mi hova van bekotve. Mondjuk en ugy csinaltam, hogy kinyomtattam a bekotesi rajzot szinesben es egy rajztablara felszurtam es a motor melle tettem, jobb volt mint percenkent a szamitogephez rohangalni.
Na sok sikert hozza, de ha nagyon batortalan vagy akkor tenyleg vidd inkabb egy szerelohoz.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Te atya úr isten!! Megnéztem mind a két képet de azt se tudom mi merre hány méter. Lövésem sincs az egészrõl. Asszem az elektronika nem az én asztalom. Pedig be kéne kötnöm az irányjelzõket valahogy. és a visszajelzõket sem ártana javítanom csak nem tudom hogy kell szétszedni a kilóméterórát. Vagyis a tartójából nem tudtam kiszedni.
Ez a beállítás annyit takar h 1milit elörre toltam a jeladót, mert leálításnál pöffentett 1et!
Meg rájötem a vissza jellzö döglött be, de akkor sem értem mért nem állt le, még a kulcsot is kivettem!(bizti belejött a brummogásba) Ma meg semmi baja 'hál Istennek! Néha nem értem ezt a motort, rosszab mint egy nö!
Külömben tényleg igazad van Tamás, mert 7000be került az uj gyujtás mert az elözö tulaj felcserélte a polaritást! De azért tudom mit vállalok be és mit nem!!!!
Meg rájötem a vissza jellzö döglött be, de akkor sem értem mért nem állt le, még a kulcsot is kivettem!(bizti belejött a brummogásba) Ma meg semmi baja 'hál Istennek! Néha nem értem ezt a motort, rosszab mint egy nö!
Külömben tényleg igazad van Tamás, mert 7000be került az uj gyujtás mert az elözö tulaj felcserélte a polaritást! De azért tudom mit vállalok be és mit nem!!!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Hy! A gyertyát már nézted? Öngyulladás? Csak jár vagy menni is lehet vele? Gyújtáskapcsoló kapcsol szakít? JA!!! Hihetetlen vehemenciával és lelkesedéssel "szereltek" villanyt. Egy-egy rossz ötlet és mozdulat nagyon sokba kerülhet. Fõleg az elektromos gyújtásnál és a generátornál! Lehet, hogy egy villamossági szakember olcsób, gyorsabb, sikeresebb!!! t
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
ha jol ertem pont az a baj, hogy nem vilagit a toltesjelzoje meg toltes nelkul sem, nem pedig az hogy nincs toltese....tigris írta:A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
otletem sajnos nem sok van, akar a kabel csuszott le vagy a visszajelzonel van a hiba, vagy ha odacsiptel valami vezeteket azt le tudod ellenorizni, dekni le es kukk, az hogy miert nem allt le?? jol allitottad be a gyujtast?
A töltés jelzésének hiánya lehet attól,ha a szénkefe felé menõ rövid kábelek csúsztak le/vágdtak el,vagy ha a szénkefék megszorultak és nem mentek vissza a helyükre,nekem ilyen volt.speed írta:Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Lenne egy jó kérdésem!
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
Álítgattam a kuplungot a gépen, és egy kicsit szar volt a gyújtás azon is állítottam! Ezután azt vettem észre h nem világít a töltés jellzö amikor gyujtáson van és nem jár a motor, és ez után nem tudtam leállítani a slussz kulccsal ami viszont a lámpát rendesen váltogatta! van-e a gyujtásnál olyan kábel amit esetleg odacsípve a deklihez ezt müvelné???
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
na itt van a bekotesi rajz, szepen szinesben kabelekkel par napig el a link aztan torlom mert egy regi haver ftp-jevel garazdalkodom:Meiki írta:Meg tudná nekem mondani valaki hogy az irányjelzõt hogy kell bekötni? Mivel errõl nem találtam még leírást konkrétan. A vezetékek sincsenek behúzva és azt sem tudom hogy mire kell rákössem.
http://vnet.hu/dblaci/australia/etz12v.jpg
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég