Szerintem se kellene ekkora árammal hajtani a LEDet, én 18mA-re számoltam ki 14,5Vos rendszerfeszültség mellett. A fényerő nem csökken annyit, amennyivel az élettartama nő(sokszorosára nő az élettartam). 620-680ohm megfelel a LED elé.MP1 írta:Zsaki!
A műszer világításához szerintem nem kell max árammal megküldeni a LEDet, elég lesz kisebb árammal meghajtani, amihez bőven jó a 680 ohmos ellenállás, de akár 1Kohm is lehet.
Üdv: P.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3067
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Zsaki!
A műszer világításához szerintem nem kell max árammal megküldeni a LEDet, elég lesz kisebb árammal meghajtani, amihez bőven jó a 680 ohmos ellenállás, de akár 1Kohm is lehet.
Üdv: P.
A műszer világításához szerintem nem kell max árammal megküldeni a LEDet, elég lesz kisebb árammal meghajtani, amihez bőven jó a 680 ohmos ellenállás, de akár 1Kohm is lehet.
Üdv: P.
Re: Elektronika
Köszönöm az "okfejtésed", ki fogom próbálni!KILL3R etz írta:emdzsi!
Lehet most hatalmas baromságot mondok elméletben, de gyakorlatban működött...
Ugyanez volt a problémám, új gyertyával 150-200 km-ig tökéletes, utána 4000 felett mintha leszabályzott volna "ledarálta" a fordulatot.
És mindez szép fokozatosan jött elő...
Én a kokszosodás miatti kompresszió növekedésre gondoltam. ( Miután 4 pólusú bosh-al 3000 lett a határ, és ugye az nagyobb térfogatot szorít ki mint a sima gyertya. Ugyanez van a kokszos-koksz nélküli gyertyánál....)
Én egy hf és dugótető takarítással, illetve egy hf tömítéssel oldottam meg a problémát... És működött.
Szóval ha a fenti okfejtésem hülyeség, akkor légyszi valaki írja le, hogy mi is lehetett a probléma forrása.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
emdzsi!
Lehet most hatalmas baromságot mondok elméletben, de gyakorlatban működött...
Ugyanez volt a problémám, új gyertyával 150-200 km-ig tökéletes, utána 4000 felett mintha leszabályzott volna "ledarálta" a fordulatot.
És mindez szép fokozatosan jött elő...
Én a kokszosodás miatti kompresszió növekedésre gondoltam. ( Miután 4 pólusú bosh-al 3000 lett a határ, és ugye az nagyobb térfogatot szorít ki mint a sima gyertya. Ugyanez van a kokszos-koksz nélküli gyertyánál....)
Én egy hf és dugótető takarítással, illetve egy hf tömítéssel oldottam meg a problémát... És működött.
Szóval ha a fenti okfejtésem hülyeség, akkor légyszi valaki írja le, hogy mi is lehetett a probléma forrása.
Lehet most hatalmas baromságot mondok elméletben, de gyakorlatban működött...
Ugyanez volt a problémám, új gyertyával 150-200 km-ig tökéletes, utána 4000 felett mintha leszabályzott volna "ledarálta" a fordulatot.
És mindez szép fokozatosan jött elő...
Én a kokszosodás miatti kompresszió növekedésre gondoltam. ( Miután 4 pólusú bosh-al 3000 lett a határ, és ugye az nagyobb térfogatot szorít ki mint a sima gyertya. Ugyanez van a kokszos-koksz nélküli gyertyánál....)
Én egy hf és dugótető takarítással, illetve egy hf tömítéssel oldottam meg a problémát... És működött.
Szóval ha a fenti okfejtésem hülyeség, akkor légyszi valaki írja le, hogy mi is lehetett a probléma forrása.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bocs, de ha 200km-t bír egy gyertya a motorodban, akkor én nem abban keresném a hibát.emdzsi írta:Idáig csak ngk-át és brisk-et próbáltam. Amúgy ezek nálam tranzisztoros gyújtással 100-200km után tönkremennek. Ajánlották a bosch-t, csak nem tudom abból milyen típusú kellene...
Re: Elektronika
Idáig csak ngk-át és brisk-et próbáltam. Amúgy ezek nálam tranzisztoros gyújtással 100-200km után tönkremennek. Ajánlották a bosch-t, csak nem tudom abból milyen típusú kellene...KILL3R etz írta:emdzsi!
Én egy gyertyacserét is próbálnék. Nálam ugyanez volt a probléma, és megoldotta. Nem NGK-d van véletlenül most?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika itt találsz a munkásságáról dolgokat meg ottvan az elérhetőségei is.cseszy2 írta:Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. Kihez forduljak kérésemmel??
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
A műszervilágitást.MP1 írta:Zsaki!
Melyik lámpádat akarod átalakítani LEDesre?
P.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Zsaki!
Melyik lámpádat akarod átalakítani LEDesre?
P.
Melyik lámpádat akarod átalakítani LEDesre?
P.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
sub-ee -hez.cseszy2 írta:Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. Kihez forduljak kérésemmel??
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. Kihez forduljak kérésemmel??
Kezdö MZ cubos vagyok..Nézzétek el ezt nékem!
Olyan kérdésem,kérésem lenne,hogy:Szeretném a hátsó lámpámat ledesiteni.Sajnos nincs lehetöségem megcsinálni magamnak.
Szeretnék megkérni valakit,aki már csinált ilyet,h.nekem is gyártson egyet. Kihez forduljak kérésemmel??
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszi Zsaki! Tudtam,hogy nem csalódom és valaki kisegit egy kis infóvalzsakfos írta:Festékes!
Elméletileg náluk van:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f
Gyakorlatilag meg előtte rákell kérdezni email-ben.
Ha neked megéri postaköltséggel együtt akkor próbálkozz náluk.
Sőt ha a fehér búrákat is ott rendeled akkor már nem is olyan vészes a futárköklség.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Festékes!
Elméletileg náluk van:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f
Gyakorlatilag meg előtte rákell kérdezni email-ben.
Ha neked megéri postaköltséggel együtt akkor próbálkozz náluk.
Sőt ha a fehér búrákat is ott rendeled akkor már nem is olyan vészes a futárköklség.
Elméletileg náluk van:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 465b22452f
Gyakorlatilag meg előtte rákell kérdezni email-ben.
Ha neked megéri postaköltséggel együtt akkor próbálkozz náluk.
Sőt ha a fehér búrákat is ott rendeled akkor már nem is olyan vészes a futárköklség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Igen az összesben voltam,de nincs, fehér búrát tudnak szerezni a klubtársak,már beszéltem velük az Alföld túrán,viszont sárga 6 voltos izzó nékül hiábasmate írta:szerintem ez bukott ügy Debrecenben alig van vmi, Bethlen utcán van motoros bolt ahol vannak mz cuccokfestékes írta:Sziasztok!Szeretném lecserélni az irányjelzőbúrákat fehérre,viszont itt Debrecenben nem kaptam eddig hozzá 6 volt 21 vattos sárga izzókat,boltos szerint nem gyártanak, de hátha mégis?Tud valaki esetleg segiteni,hátha máshol van.Köszi
Re: Elektronika
szerintem ez bukott ügy Debrecenben alig van vmi, Bethlen utcán van motoros bolt ahol vannak mz cuccokfestékes írta:Sziasztok!Szeretném lecserélni az irányjelzőbúrákat fehérre,viszont itt Debrecenben nem kaptam eddig hozzá 6 volt 21 vattos sárga izzókat,boltos szerint nem gyártanak, de hátha mégis?Tud valaki esetleg segiteni,hátha máshol van.Köszi
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!Szeretném lecserélni az irányjelzőbúrákat fehérre,viszont itt Debrecenben nem kaptam eddig hozzá 6 volt 21 vattos sárga izzókat,boltos szerint nem gyártanak, de hátha mégis?Tud valaki esetleg segiteni,hátha máshol van.Köszi
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
SMATE!
A műszer megvilágításához (fehér, vagy kék LEDhez) szerintem 220 ohmos ellenállás jó lesz - persze LEDenként. Próbáld ki, ha túl erős a fénye, akkor nagyobb értékű, 240; 270 ohmos ellenállást tegyél bele.
Üdv: P.
A műszer megvilágításához (fehér, vagy kék LEDhez) szerintem 220 ohmos ellenállás jó lesz - persze LEDenként. Próbáld ki, ha túl erős a fénye, akkor nagyobb értékű, 240; 270 ohmos ellenállást tegyél bele.
Üdv: P.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy az elektronikus gyújtást hogyan kell kimérni digitális multiméterrel? Az a gondom, hogy egész egyszerűen nincs szikra, és nem tudom, hogy mi a rossz. Trafó, a kis fekete doboz, vagy a jeladó. A vezetékkötéseket ellenőriztem, látszólag jók.
Olyan kérdésem lenne, hogy az elektronikus gyújtást hogyan kell kimérni digitális multiméterrel? Az a gondom, hogy egész egyszerűen nincs szikra, és nem tudom, hogy mi a rossz. Trafó, a kis fekete doboz, vagy a jeladó. A vezetékkötéseket ellenőriztem, látszólag jók.
Re: Elektronika
vki le tudja írni azt a mit sub-ee írt a km óra izzók helyére rakható ledekről, inkább csak az ellenállás érdekelne, 6v-os rendszer, köszi
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Köszönöm a választ!MP1 írta:Zsaki!
Ha nem kötöd be fordítva a LEDet, akkor nem fontos a "Vr=5V" érték.
12 voltos motorhoz, 25 mA LEDen átfolyó áram esetén (ha 14 volt a töltőfeszültség) a vörös és sárga LEDhez 480 ohmos ellenállás kellene, (de pont ilyen értékű nincs), -ha csak max 13,8 v körüli a feszültséged, akkor még éppen elmegy 470 ohmos ellenállással, ha 14v, vagy fölötte,akkor inkább 510 ohm.
A fehér LEDhez 430 ohm kell. Kicsivel nagyobb értékűt (470 ohm) is tehetsz bele, legföljebb néhány mA-rel kevesebb áram folyik át a LEDen.
Üdv:P.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Zsaki!
Ha nem kötöd be fordítva a LEDet, akkor nem fontos a "Vr=5V" érték.
12 voltos motorhoz, 25 mA LEDen átfolyó áram esetén (ha 14 volt a töltőfeszültség) a vörös és sárga LEDhez 480 ohmos ellenállás kellene, (de pont ilyen értékű nincs), -ha csak max 13,8 v körüli a feszültséged, akkor még éppen elmegy 470 ohmos ellenállással, ha 14v, vagy fölötte,akkor inkább 510 ohm.
A fehér LEDhez 430 ohm kell. Kicsivel nagyobb értékűt (470 ohm) is tehetsz bele, legföljebb néhány mA-rel kevesebb áram folyik át a LEDen.
Üdv:P.
Ha nem kötöd be fordítva a LEDet, akkor nem fontos a "Vr=5V" érték.
12 voltos motorhoz, 25 mA LEDen átfolyó áram esetén (ha 14 volt a töltőfeszültség) a vörös és sárga LEDhez 480 ohmos ellenállás kellene, (de pont ilyen értékű nincs), -ha csak max 13,8 v körüli a feszültséged, akkor még éppen elmegy 470 ohmos ellenállással, ha 14v, vagy fölötte,akkor inkább 510 ohm.
A fehér LEDhez 430 ohm kell. Kicsivel nagyobb értékűt (470 ohm) is tehetsz bele, legföljebb néhány mA-rel kevesebb áram folyik át a LEDen.
Üdv:P.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Srácok!
Vettem ilyen ledeket és azt szeretném megtudakolni hogy mekkora ellenállás kell 1db esetén?
Meg még egy kérdés.Az a Vr=5V az azt jelenti hogy 5V felett nem működik?Tehát ha a nyitófesz 3-3,5V és a zárófesz meg 5V,akkor csak aközött működik?
Egyáltalán jó ez Mz-hez???
Vettem ilyen ledeket és azt szeretném megtudakolni hogy mekkora ellenállás kell 1db esetén?
Meg még egy kérdés.Az a Vr=5V az azt jelenti hogy 5V felett nem működik?Tehát ha a nyitófesz 3-3,5V és a zárófesz meg 5V,akkor csak aközött működik?
Egyáltalán jó ez Mz-hez???
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
emdzsi!
Én egy gyertyacserét is próbálnék. Nálam ugyanez volt a probléma, és megoldotta. Nem NGK-d van véletlenül most?
Én egy gyertyacserét is próbálnék. Nálam ugyanez volt a probléma, és megoldotta. Nem NGK-d van véletlenül most?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha azt feltételezzük, hogy jó a gyújtás és jó helyre kötötted, akkor lehet hogy jó helyre, de rosszul kötötted. Mondjuk nincs jól megszorítva a kábel vége és 4000 környékén jönnek olyan rezgések a motorból ami miatt megszűnik érintkezni és így nincs gyújtásod. Tehát kontakthiba lehetséges.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Vettem a 251-es ETZ-émhez egy tranzisztoros elektronikus gyújtást és sehogy sem akar normálisan működni. 4000-es fordulat után egyszerűen meghal a motor, majd miután visszamegy 4000 alá újból megy. Szóval a lényeg az, hogy csak 4000-es fordulatszám alatt működik a motor, utána nem. Mindenféle beállítással próbálkoztam már, de minden esetben ezt produkálta. Előtte megszakítós gyújtás volt, azzal rendesen kipörgött úgy, ahogy kell. Maga az elektronikus gyújtás elvileg hibátlan (új, Subee készítette), a bekötése is az, a hozzá adott leírás alapján kötöttem be. Mi lehet a gond?
Vettem a 251-es ETZ-émhez egy tranzisztoros elektronikus gyújtást és sehogy sem akar normálisan működni. 4000-es fordulat után egyszerűen meghal a motor, majd miután visszamegy 4000 alá újból megy. Szóval a lényeg az, hogy csak 4000-es fordulatszám alatt működik a motor, utána nem. Mindenféle beállítással próbálkoztam már, de minden esetben ezt produkálta. Előtte megszakítós gyújtás volt, azzal rendesen kipörgött úgy, ahogy kell. Maga az elektronikus gyújtás elvileg hibátlan (új, Subee készítette), a bekötése is az, a hozzá adott leírás alapján kötöttem be. Mi lehet a gond?
Re: Elektronika
Hali!
A motorom trafója meghalt: szakaszosan adta a gyújtást eszméletlenül rángatott. Kicseréltem, most jónak tűnik,azonban nincs alapjárat. Alapjáratállítót már betekertem,hogy 4 ezek körül tartsa az alapjáratot,de arról is szépen lassan lelassul a fordulat és leáll. Lehet,hogy ebbe is a gyújtás szól bele? Ez a trafó sem okés?
A motorom trafója meghalt: szakaszosan adta a gyújtást eszméletlenül rángatott. Kicseréltem, most jónak tűnik,azonban nincs alapjárat. Alapjáratállítót már betekertem,hogy 4 ezek körül tartsa az alapjáratot,de arról is szépen lassan lelassul a fordulat és leáll. Lehet,hogy ebbe is a gyújtás szól bele? Ez a trafó sem okés?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Itt keresd meg: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18DJBubu írta:Sziasztok !
Tudna nekem valaki abban segíteni hogy az Mz Ts-nek hogyan van a kapcsolása ? Esetleg valaki tudna-e nekem eegy Kapcsolási rajzot ? A segítségeteket előre is köszönöm !
Re: Elektronika
Sziasztok !
Tudna nekem valaki abban segíteni hogy az Mz Ts-nek hogyan van a kapcsolása ? Esetleg valaki tudna-e nekem eegy Kapcsolási rajzot ? A segítségeteket előre is köszönöm !
Tudna nekem valaki abban segíteni hogy az Mz Ts-nek hogyan van a kapcsolása ? Esetleg valaki tudna-e nekem eegy Kapcsolási rajzot ? A segítségeteket előre is köszönöm !
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Sztem is kondi.affaire írta:Sziasztok!
Miért van az hogy ha felmelegszik a moci leall illetve szaggat a gyújtása?
Én kondira tippelek.
Ti mit gondoltok?
Amugy ez simson s50 es de egykutya!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Miért van az hogy ha felmelegszik a moci leall illetve szaggat a gyújtása?
Én kondira tippelek.
Ti mit gondoltok?
Amugy ez simson s50 es de egykutya!
Miért van az hogy ha felmelegszik a moci leall illetve szaggat a gyújtása?
Én kondira tippelek.
Ti mit gondoltok?
Amugy ez simson s50 es de egykutya!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
MrDok írta:Üdv!frensis írta:Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Ha a megszakító szikrázik, akkor kondi...., de nálad a szénkefék is, nagy fordulaton. Nem üt véletlenül a forgórészed?
Szia !
Találtam itthon eredeti kondit és megszakítót, illetve cseréltem gyertyát.
Most már jó.
Bár elég érdekes, hogy 1400 km-n elment a töltésem(állórész és fesszab együttes cseréje oldotta meg).
Várlatos lett a trafóm, annyira, hogy 2 perc alatt kirántotta az összes áramot az aksimból
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszi irok neki akartam is kérdezni nincs e valakinek, ma néztem boltban 10.7oo piz természetesen utángyártott ráadáconus írta:bocs, de az előbbi hsz-ből kimaradt, h waresz -nak lehet h van egy eladó. priviben keresd meg.
sul a tagnak egy fél óráig magyaráztam,nem az öregnek ez másik bolt szóval nem értette hogy nem etz 251 hanem ts 250/1 nem mindegy jó mi?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
bocs, de az előbbi hsz-ből kimaradt, h waresz -nak lehet h van egy eladó. priviben keresd meg.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszi ráállok az ügyre!conus írta:a kipufogó dob. /1-re próbálj meg szerezni eredeti gyári dobot, szükség szerint kiégetés+króm/matt fekete festésfestékes írta:Sziasztok!A múltkor irtam,hogy5-ben, 4000 felett, 90 max 100 körül 5 ben mindig letorpan a gép és nem is nagyon megy többet.Gyujtás jó, pöcc röff,Páran javasoltátok ezért kondit cseréltem, gyergya ngk de másikkal is ugyanaz, főfuvi 130 volt tettem 125-öst ja és menetközben ha a gázt visszaengedem szinte elhallgat a gép mint ami leáll aztán alacsny fordulatra visszaesve egyenletesen jár és jól is húz.Úgyhogy nem tom.Utángyártott 251-es ujszerü kipuff van rajta,hangja is király de nem tudom van e köze hozzá.Mi lehet még szerintetek?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
a kipufogó dob. /1-re próbálj meg szerezni eredeti gyári dobot, szükség szerint kiégetés+króm/matt fekete festésfestékes írta:Sziasztok!A múltkor irtam,hogy5-ben, 4000 felett, 90 max 100 körül 5 ben mindig letorpan a gép és nem is nagyon megy többet.Gyujtás jó, pöcc röff,Páran javasoltátok ezért kondit cseréltem, gyergya ngk de másikkal is ugyanaz, főfuvi 130 volt tettem 125-öst ja és menetközben ha a gázt visszaengedem szinte elhallgat a gép mint ami leáll aztán alacsny fordulatra visszaesve egyenletesen jár és jól is húz.Úgyhogy nem tom.Utángyártott 251-es ujszerü kipuff van rajta,hangja is király de nem tudom van e köze hozzá.Mi lehet még szerintetek?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!frensis írta:Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Ha a megszakító szikrázik, akkor kondi...., de nálad a szénkefék is, nagy fordulaton. Nem üt véletlenül a forgórészed?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!A múltkor irtam,hogy5-ben, 4000 felett, 90 max 100 körül 5 ben mindig letorpan a gép és nem is nagyon megy többet.Gyujtás jó, pöcc röff,Páran javasoltátok ezért kondit cseréltem, gyergya ngk de másikkal is ugyanaz, főfuvi 130 volt tettem 125-öst ja és menetközben ha a gázt visszaengedem szinte elhallgat a gép mint ami leáll aztán alacsny fordulatra visszaesve egyenletesen jár és jól is húz.Úgyhogy nem tom.Utángyártott 251-es ujszerü kipuff van rajta,hangja is király de nem tudom van e köze hozzá.Mi lehet még szerintetek?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Be is dadog időnként nagy fordulaton, mikor marhára nyomja a szikrát akkor kihagy.kiszsebi írta:Kontakt hiba, kondenzátor, megszakító hézag, trafó, pipa, gyertya... nem feltétlen ebben a sorrendben.frensis írta:Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Zárlatos volt a trafóm, az meg sztem megölte a kondit is (mind2 cserélve), kontaktokat ellenőriztem.
Próbálok szerezni új megszakítot, hátha az a baj.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Kontakt hiba, kondenzátor, megszakító hézag, trafó, pipa, gyertya... nem feltétlen ebben a sorrendben.frensis írta:Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok! Ezt feljegyzem..... , bár mindig kicsit félve írok a látatlanban távszerviz dolgokra....annyi minden lehet a probléma.Alfa írta:MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla
Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et És nem hörög.
De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla
Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et És nem hörög.
De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik
Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et És nem hörög.
De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Alfa!
Bambi féle csövet használod ugye? Mert nekem ugyanez volt elsőre a "kifogásom". De bandázsolás után, nekérdezd miért, bárhol bármikor tudja a 120-at. És 100-ról még érezhetően húz. Persze lehet nem emiatt, csak jó napjai vannak mostanában de ezt kétlem
Valaki hozzáértő írja már le lécci, hogy valóban beleszólhat-e ennyire a teljesítménybe...
Ja és sztem sokkal komolyabb hangja is lett tőle. Nem döng annyira, csak ordít.
Bambi féle csövet használod ugye? Mert nekem ugyanez volt elsőre a "kifogásom". De bandázsolás után, nekérdezd miért, bárhol bármikor tudja a 120-at. És 100-ról még érezhetően húz. Persze lehet nem emiatt, csak jó napjai vannak mostanában de ezt kétlem
Valaki hozzáértő írja már le lécci, hogy valóban beleszólhat-e ennyire a teljesítménybe...
Ja és sztem sokkal komolyabb hangja is lett tőle. Nem döng annyira, csak ordít.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! Mint írtad, 2/3-ad gáznál már hörög csak: kicsi a főfúvókád, vagy részlegesen tömődött. Mindenképpen szegény a keveréked, teszteld egy nagyobbal....Alfa írta:Nos az a helyzetem már elég régóta, hogy alul baromijól megy a gép ( kb 10-15 km/h 3 asban, 1500 fordulaton, minden gond nélkül), de fent meg megtorpan. Ez most gyújtás lenne? halálpontosan 3mm-en van.
Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.
Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?
Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.
jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?
Ötlet?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
alfa!
mi lenne ha vágnál bele kringeritből tömítést?
mi lenne ha vágnál bele kringeritből tömítést?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Alfa írta: Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat? [/quote]
Szerintem fordítva. Minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtás kell (lásd:röpsúlyos ill. vákuumos előgyújtás állító pl.:Trabi)
Szerintem fordítva. Minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtás kell (lásd:röpsúlyos ill. vákuumos előgyújtás állító pl.:Trabi)
Re: Elektronika
Én úgy szoktam állítani a gyújtást ha nincs rá egy egész napom kísérletezgetni,hogy leveszem a deknit valamelyik irányba állítok az alaplapon kb 1 mm-t.Majd zsebre teszek egy csavarhúzót és irány próba,persze dekni nélkül.Ha érzem,hogy jobb lett megállok és mozdítok még egy mm-t ugyanabba az irányba.Ezt addig csinálom amíg a legjobb nem lessz.Ha az első próbánál rosszabb mint volt akkor az ellenkező irányba kezdem álligatni.Kb 5 km oda 5 km vissza út alatt be van állítva.Utána sem szoktam megmérni,hogy hány mm mert nem az számít hanem,hogy a motor itt megy a legjobban.Ezzel a módszerrel megspórolom azt a rengeteg gyertya ki,mérőóra be majd mérőóra ki gyertya be utána próbakör idejét.Próbáld ki ezt a módszert hátha beválik.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha kirakod a napra szárítani a tömítést visszamegy az eredeti méretre.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az a baj h a sub-ee féle gyulában már nem kap szerepet a megszakítóhézag Most épp megszakítóval üzemel, de csak kapcsoló funkciót lát el, áram nem folyik rajta. Pontosabban, ez a jó, 1 el kevesebb a gond
Előgyújtást fogom holnap variálni az tuti.
A karbihoz azért nem nyúlok szívesen, mert a tömítések akkora fosok, hogy 1 szétszedés = másfélszeresére ugrik = mehet bele új. És 450 ft nem tűnik nagy pénznek, de ha 5 ször kell cserélni egy nap beállítgatás miatt, már nem olyan barátságos... (lehet vhol normális anyagból levő tömítést kapni?)
Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat?
Előgyújtást fogom holnap variálni az tuti.
A karbihoz azért nem nyúlok szívesen, mert a tömítések akkora fosok, hogy 1 szétszedés = másfélszeresére ugrik = mehet bele új. És 450 ft nem tűnik nagy pénznek, de ha 5 ször kell cserélni egy nap beállítgatás miatt, már nem olyan barátságos... (lehet vhol normális anyagból levő tömítést kapni?)
Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem rá kell szánnni egy napot és némi benzint, és kipróbálni minden beállítással. Elindulni azegyik irányba és amikor már kezd rosszabb lenni előtte megállni. PL. előgyújtást tizedenként mondjuk 3ról lefelé, aztán megszakítóhézagot ötszázadonként 0,4-ről. Ezt variálva mindenféle tűállásokkal és 5 százados főfúvókasorral. A nap végére tökéletes lesz.
Aztán csak meg kell jegyezni h saját teknikád (műszered) alapján mi jó a motornak.
Nálam pl:
előgyújtás: 2,85
megsz. hézag: 0,35
főfuvi: 115
alapjárati: az túl kicsi, de a levegőcsavart cserébe tökig tekertem .
tű pedig legszegényebben
Aztán csak meg kell jegyezni h saját teknikád (műszered) alapján mi jó a motornak.
Nálam pl:
előgyújtás: 2,85
megsz. hézag: 0,35
főfuvi: 115
alapjárati: az túl kicsi, de a levegőcsavart cserébe tökig tekertem .
tű pedig legszegényebben
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 30 vendég