Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ha jól értelmezem a kapcsolási rajzot akkor a gyújtótrafó 15 kivezetése a Pozitív ide megy az aksi + kivezetése ,az aksi negatív kivezetése az a Test(föld)
tehát ha én rákötöm az aksi negatív kivezetését (barna vezeték) a feszszabályzó test re (közben van egy 16 A biztosíték) meg a gyújtás állórészén a kondit tartó csavarra ,utána a gyújtótrafó 1-pólust(zöld vezeték) rákötöm a kondira
utána a gyújtótrafó 15 kivezetését (fekete vezeték a kapcsolási rajzon) az aksi pozitív kivezetésére (közben van egy 16A biztosíték) akkor elvileg kész a gyújtáshoz az áram kör ez így működne
erről a kapcsolási rajzról néztem http://postimg.org/image/ut5dkdkn3/
tehát ha én rákötöm az aksi negatív kivezetését (barna vezeték) a feszszabályzó test re (közben van egy 16 A biztosíték) meg a gyújtás állórészén a kondit tartó csavarra ,utána a gyújtótrafó 1-pólust(zöld vezeték) rákötöm a kondira
utána a gyújtótrafó 15 kivezetését (fekete vezeték a kapcsolási rajzon) az aksi pozitív kivezetésére (közben van egy 16A biztosíték) akkor elvileg kész a gyújtáshoz az áram kör ez így működne
erről a kapcsolási rajzról néztem http://postimg.org/image/ut5dkdkn3/
Eazy Rider.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sajnos nem mert a feszszabályzónál a vezetéket mind feketék toldozva van az eredeti szerintem itt adtak 1-2 kitűnő kapcsolási rajzot majd az alapján újra kötöm a vezetékeket először azokat amik a gyújtást adják ,hogy kideruljőn van e szikra utána beállítom a gyújtást és ha megy a motor akkor meg próbálom eredeti állapotára varázsolni majd írni fogok az eredményről hamarosanpnlaci írta:Az átkötésed jónak tűnik.Most a barna vezetéket dugd rá a kondi leszorítóbilincs papucsára,azt a zöld vezetéket ami meg a megszakítón volt azt meg dugd rá a kondi tetején lévő papucsra ami piros sarus.Abba kösd! Ha minden igaz és ahogy Zsaki mester is írta lehet hogy a többi vezetéked jó helyen volt.
Eazy Rider.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen pontosan.Attila19900318 írta:
így gondoltad : http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg a vezetékeket majd az általad adott kapcsolási rajz alapján fogom újra kötni
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%e4ne/ts250-1.pdf
Színes kapcsolási rajz. Remélem segít!
köszi kinyomtatom ezt a kapcsolási rajzot is
Eazy Rider.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
zsakfos írta:Nagy valószínűséggel csak 2 vezetéket variált meg a faterod.
A barnát és a zöldet ami a megszakitóhoz megy.
A barnát vidd le a kondi tartócsavarjához,a zöldet meg a kondi tetejére a barna helyére!
Aztán kösd össze a képen általam kékkel jelölt vezetékdarabbal a kondi tetejét és a megszakitót.
De előtte feltétlenül nézd meg hogy ezek a vezetékek tényleg jó helyen vannak e a másik végükön.
így gondoltad : http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg a vezetékeket majd az általad adott kapcsolási rajz alapján fogom újra kötni
Eazy Rider.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az átkötésed jónak tűnik.Most a barna vezetéket dugd rá a kondi leszorítóbilincs papucsára,azt a zöld vezetéket ami meg a megszakítón volt azt meg dugd rá a kondi tetején lévő papucsra ami piros sarus.Abba kösd! Ha minden igaz és ahogy Zsaki mester is írta lehet hogy a többi vezetéked jó helyen volt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
javítottam a kötési hibákat a megszakító állórészen így megfelel ?
előtte http://kepfeltoltes.hu/151227/328222104 ... es.hu_.jpg
utánna http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg
(össze kötöttem a megszakítót meg azt a tekercset a szénkefével)
vannak itt ilyenek hogy D- D+ DF ezek mit jelölnek leírnátok vagy a meg van jelöl a feszültség szabályzódobozon is azt még nem néztem meg ?
előtte http://kepfeltoltes.hu/151227/328222104 ... es.hu_.jpg
utánna http://kepfeltoltes.hu/151228/IMG_20151 ... es.hu_.jpg
(össze kötöttem a megszakítót meg azt a tekercset a szénkefével)
vannak itt ilyenek hogy D- D+ DF ezek mit jelölnek leírnátok vagy a meg van jelöl a feszültség szabályzódobozon is azt még nem néztem meg ?
Eazy Rider.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagy valószínűséggel csak 2 vezetéket variált meg a faterod.
A barnát és a zöldet ami a megszakitóhoz megy.
A barnát vidd le a kondi tartócsavarjához,a zöldet meg a kondi tetejére a barna helyére!
Aztán kösd össze a képen általam kékkel jelölt vezetékdarabbal a kondi tetejét és a megszakitót.
De előtte feltétlenül nézd meg hogy ezek a vezetékek tényleg jó helyen vannak e a másik végükön.
A barnát és a zöldet ami a megszakitóhoz megy.
A barnát vidd le a kondi tartócsavarjához,a zöldet meg a kondi tetejére a barna helyére!
Aztán kösd össze a képen általam kékkel jelölt vezetékdarabbal a kondi tetejét és a megszakitót.
De előtte feltétlenül nézd meg hogy ezek a vezetékek tényleg jó helyen vannak e a másik végükön.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sell Így őrököltem fater szerelgette lehet azért mondta ,hogy nem jó a gyújtás mert nem jól kötötte be mikor javítani próbálta
Eazy Rider.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt így nem lehet megmondani. Ha a motor működik, akkor a barna a kondin nem a test. Testet bárhova lehet kötni, úgyhogy nem feltétlenül kell látsszon a képen!
Én úgy látom, az összekötő lemez eltört (gyakori, a hajlításoknál elfárad) és vezetékkel pótolták. Végig kéne követni mi hova vezet. Szín alapján ne kezdd el átkötögetni, mert semmi sem garantálja hogy a gyári kábelek/gyári bekötés van a másik oldalon is, így csúnyán le tudod égetni ha valamit az előző tulaj átkötözgetett.
Én úgy látom, az összekötő lemez eltört (gyakori, a hajlításoknál elfárad) és vezetékkel pótolták. Végig kéne követni mi hova vezet. Szín alapján ne kezdd el átkötögetni, mert semmi sem garantálja hogy a gyári kábelek/gyári bekötés van a másik oldalon is, így csúnyán le tudod égetni ha valamit az előző tulaj átkötözgetett.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, a vezetékeid, ha még gyáriak akkor kell lenni kettő vastagabb átmérőjűnek ( 1.5 mm2) egyik a barna ( D-) másik zöld-piros (D+) a kefék közül a lefelé néző a negatív. Kellene lenni kettő vékonyabbnak (0.75mm2) a teli zöld megy a kondira, ami igen azzal a lemezkével van összekötve a megszakítóval. A maradék a zöld-kék ( DF) a gerjesztés, ez menne a kis tekercs külső lábára. Ez viszont a tiéden (ahogyan látom) valamiért szintén át lett alakítva (egyik fele mintha testre lenne kötve.) ezt is tisztázni kellene miért lett átalakítva!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
pnlaci kéne leni össze kötőnek örökölt motor így jött hozzám csak én meg akarom csinálni és felújítani
Eazy Rider.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy biztos,hogy a barna vezetéket húzd le a kondiról.Az a D- saru.A képeden nem látszik,de keresd meg a szénkefék közül,hogy melyik a negatív oldal.Rá kell legyen írva ,vagy valahol a közelében a D- jel.Oda való a barna vezeték.Ami meg fel megy a gyújtótrafóhoz,az való a kondira.Viszont ami furcsa ,a kondi nincs össze kötve a megszakítóval.Ott kéne lennie egy összekötő lemeznek.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
- MZ-d típusa: MZ Ts125
- Tartózkodási hely: Sajókaza
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok szükségem lenne egy kis segítségre .
Van egy MZ TS125-öm örököltem, de rossz a gyújtása sajna nem vagyok nagy motormágus, de ahogy néztem a neten a TS125 gyújtás állórészeket feltűnt ,hogy az enyémen a vezetéket nem jó helyre vannak kötve eben kéne segíteni. Itt van 2 kép az 1-ső kép az enyém a második a neten talált azon be vannak pirossal karikázva azok a részek ami az enyémen eltér
1KÉP http://kepfeltoltes.hu/151227/328222104 ... es.hu_.jpg
2KÉP http://kepfeltoltes.hu/151227/post-10-1 ... es.hu_.jpg
leírnátok hogy hogyan kössem át az enyémet hogy működjön
válaszokat köszönöm
Van egy MZ TS125-öm örököltem, de rossz a gyújtása sajna nem vagyok nagy motormágus, de ahogy néztem a neten a TS125 gyújtás állórészeket feltűnt ,hogy az enyémen a vezetéket nem jó helyre vannak kötve eben kéne segíteni. Itt van 2 kép az 1-ső kép az enyém a második a neten talált azon be vannak pirossal karikázva azok a részek ami az enyémen eltér
1KÉP http://kepfeltoltes.hu/151227/328222104 ... es.hu_.jpg
2KÉP http://kepfeltoltes.hu/151227/post-10-1 ... es.hu_.jpg
leírnátok hogy hogyan kössem át az enyémet hogy működjön
válaszokat köszönöm
Eazy Rider.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
szeretnék mz re trabant gyujtást teni egyik ismerösnek van is egy trabant amiböl ki lehetne szedni ami kel csak nem tudom pontosan mikt kel ahoz kiszednem a trabant bol ? hogy möködjön gyujtás alkatrészek közülméjket?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szánd rá magad egyszer egy teljes átvezetékelésre,ne cserélgess,ne javítgass hanem cserélj és javíts,egy rossz javítgatott kábelezéssel csak a bosszúság van.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az egyenirányítón nincs mi elromoljon hacsak nem kötötted rá fordítva az akkut, ne cseréld.Athem írta:Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást! Megoldódott az index gondom, ma vettem egy multimétert és megnézem a dudával mi a helyzet, mert nem jutottam előrébb vele. Egyébként az aksi volt a ludas ezt kicseréltem és azóta lás csodát minden szép és jó. Bár a kábelekkel úgy vagyok, hogy télen biztosan elkezdem cserélgetni ha nem marad ilyen szép idő, de tényleg érett volna, mert szerintem 27 éves a vezetékelés is meg az egyenirányító is...
Jut eszembe ha egyszer egyenirányító cserére kerülne sor, akkor a német vagy a taiwanit javasoljátok? Árkülönbség 12.000 Ft csak érdekességből kérdezem, kinek volt vele tapasztalata, vagy hasznos infó róla?
De tényleg köszönöm a segítséget, mert nélkületek a nagy fehér isten előtt térdelnék még mindig.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólást! Megoldódott az index gondom, ma vettem egy multimétert és megnézem a dudával mi a helyzet, mert nem jutottam előrébb vele. Egyébként az aksi volt a ludas ezt kicseréltem és azóta lás csodát minden szép és jó. Bár a kábelekkel úgy vagyok, hogy télen biztosan elkezdem cserélgetni ha nem marad ilyen szép idő, de tényleg érett volna, mert szerintem 27 éves a vezetékelés is meg az egyenirányító is...
Jut eszembe ha egyszer egyenirányító cserére kerülne sor, akkor a német vagy a taiwanit javasoljátok? Árkülönbség 12.000 Ft csak érdekességből kérdezem, kinek volt vele tapasztalata, vagy hasznos infó róla?
De tényleg köszönöm a segítséget, mert nélkületek a nagy fehér isten előtt térdelnék még mindig.
Jut eszembe ha egyszer egyenirányító cserére kerülne sor, akkor a német vagy a taiwanit javasoljátok? Árkülönbség 12.000 Ft csak érdekességből kérdezem, kinek volt vele tapasztalata, vagy hasznos infó róla?
De tényleg köszönöm a segítséget, mert nélkületek a nagy fehér isten előtt térdelnék még mindig.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm!MrDok írta:
Csak hogy ne a nagy G előtt töltsd az estédet:
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak hogy ne a nagy G előtt töltsd az estédet:Athem írta: Van valahol bekötési rajz amihez hozzá férhetek?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Késes biztosítékhoz milyen erős biztosítékokat rakjak? Mihez mennyit illik rakni, mert sokat nem akarok és keveset sem. (égők, visszajelzők stb)
Erősen gondolkodom az újra kábelezésen ha az indexen nem jutok túl. Egyébként a duda fénykürtként üzemel és a fénykürt is. Ez nagyon érdekes nekem... Illetve a távolsági fényszóró a km. órába nem ég de ha neki testelem a falának akkor igen. Ez megint mi?
Van valahol bekötési rajz amihez hozzá férhetek?
Erősen gondolkodom az újra kábelezésen ha az indexen nem jutok túl. Egyébként a duda fénykürtként üzemel és a fénykürt is. Ez nagyon érdekes nekem... Illetve a távolsági fényszóró a km. órába nem ég de ha neki testelem a falának akkor igen. Ez megint mi?
Van valahol bekötési rajz amihez hozzá férhetek?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Szerintem a legegyszerűbb és legjobb ha átvezetékeled az egész motort,ha egy vezeték köteg elöregedett akkor az elöregedett nincs mese,lehet javítgatni és agyvérzést kapni mert hetente kijön valami hiba máshol.
A biztosítéktábla cseréje is jó ötlet,hogy késes vagy hagyományos hengeres döntsd el te a lényeg,hogy jó legyen(új).
Amíg a kábelezésed nincs rendben és általában a villamos hálózat addig semmi nem lesz megbízható,ha viszont egyszer rászánod magad és ezeket megcsinálod atombiztos lesz a moci (főleg lada vagy wartburg fesszabbal megspékelve)
Szerintem a legegyszerűbb és legjobb ha átvezetékeled az egész motort,ha egy vezeték köteg elöregedett akkor az elöregedett nincs mese,lehet javítgatni és agyvérzést kapni mert hetente kijön valami hiba máshol.
A biztosítéktábla cseréje is jó ötlet,hogy késes vagy hagyományos hengeres döntsd el te a lényeg,hogy jó legyen(új).
Amíg a kábelezésed nincs rendben és általában a villamos hálózat addig semmi nem lesz megbízható,ha viszont egyszer rászánod magad és ezeket megcsinálod atombiztos lesz a moci (főleg lada vagy wartburg fesszabbal megspékelve)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó felé indultál, a vezetékezésed erősen gondoskodást igénylőnek tűnik.Athem írta:Sziasztok!......
Ezért szeretném kérni a segítségeteket, hogy merre tovább?
Esetleg biztosíték tábla csere, vagy még az ottani csatlakozások, kábelek is zűrösek?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Biztosíték tábla cserével kezd, csak késes rendszerűvel, aztán menj végig az egész kábelezésen, mindenhol. Saruk, csatlakozók állapota, vezetékek épsége, stb.
Ha ez minden megvan, és még mindig gyengélkedik az index, duda, akkor az aksi is cserés lehet (terhelésre(pl duda) leesik a fesz.) Indexeknél a villogó automatát is érdemes cserélni elektronikusra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Olvastam a wikioldalt, de a kérdésemre nem feltétlenül kaptam választ. Újdon sült ETZ 250 De Luxe tulajdonos vagyok (első nagymotor) A Kérdésem lehet pofon egyszerű, de még életemben nem volt hasonlóval se dolgom még eddig
Mivel jön a tél és a rossz idő is elkezdtem a kis szerelő barlangba átnézni a motort. Ami szembe tűnt , hogy a haza út után gazdagodtam egy km óra gonddal , mert eddig is ingázott a sebesség mutatásakor a mutató és egy kis út hibába bele mentem nem szándékosan, és utána végleg megadta magát. Nem mutat semmit azóta. Gondolom valami a hajtás résznél, mert a bovdenbe meg sem mozdul a másik végén a pöcök.Aztán másnap nem működött a hátsó irány jelzők egyike sem. Gondoltam egyszerű kontakt vagy kiégésről van szó. Sajnos korróziót is találtam, de szépen le tisztítottam. De ahogy mentem tovább a hiba feltárásban találtam egy pár törött vezetéket és félig kiéget olvadó biztosítékot amit rögtön ki is cseréltem ,de félek a probléma nem oldódott meg. Hiszen most már halványan pislog mindkettő. De világít ami picit megnyugtat, hogy kezdek jó helyen járni remélhetőleg. De nehézkesen indul így is gyújtásról kapcsolva az index. Valami szerintem lefojtja az elektromos hálózatot, mert elől olyan fényes, hogy öröm nézni. Elkezdtem nézni a biztosítékokat még és erősen korróziódálódott ( valami kékes cuccli van rajta) amit leszedtem szépen és utána elkezdett a gyújtó trafó mellől érdekesen ciripelni a kis nyáklap gondolom az-az egyenirányító. Ahogy mozgattam a biztosítékokat mintha minden megjavult volna és még a riasztó is megszólalt amit eddig nem sikerült élesíteni. De akárhogy próbáltam mozgatni, cserélni nem lett sikere végül ennek a kísérletnek. Ezért szeretném kérni a segítségeteket, hogy merre tovább?
Esetleg biztosíték tábla csere, vagy még az ottani csatlakozások, kábelek is zűrösek?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Olvastam a wikioldalt, de a kérdésemre nem feltétlenül kaptam választ. Újdon sült ETZ 250 De Luxe tulajdonos vagyok (első nagymotor) A Kérdésem lehet pofon egyszerű, de még életemben nem volt hasonlóval se dolgom még eddig
Mivel jön a tél és a rossz idő is elkezdtem a kis szerelő barlangba átnézni a motort. Ami szembe tűnt , hogy a haza út után gazdagodtam egy km óra gonddal , mert eddig is ingázott a sebesség mutatásakor a mutató és egy kis út hibába bele mentem nem szándékosan, és utána végleg megadta magát. Nem mutat semmit azóta. Gondolom valami a hajtás résznél, mert a bovdenbe meg sem mozdul a másik végén a pöcök.Aztán másnap nem működött a hátsó irány jelzők egyike sem. Gondoltam egyszerű kontakt vagy kiégésről van szó. Sajnos korróziót is találtam, de szépen le tisztítottam. De ahogy mentem tovább a hiba feltárásban találtam egy pár törött vezetéket és félig kiéget olvadó biztosítékot amit rögtön ki is cseréltem ,de félek a probléma nem oldódott meg. Hiszen most már halványan pislog mindkettő. De világít ami picit megnyugtat, hogy kezdek jó helyen járni remélhetőleg. De nehézkesen indul így is gyújtásról kapcsolva az index. Valami szerintem lefojtja az elektromos hálózatot, mert elől olyan fényes, hogy öröm nézni. Elkezdtem nézni a biztosítékokat még és erősen korróziódálódott ( valami kékes cuccli van rajta) amit leszedtem szépen és utána elkezdett a gyújtó trafó mellől érdekesen ciripelni a kis nyáklap gondolom az-az egyenirányító. Ahogy mozgattam a biztosítékokat mintha minden megjavult volna és még a riasztó is megszólalt amit eddig nem sikerült élesíteni. De akárhogy próbáltam mozgatni, cserélni nem lett sikere végül ennek a kísérletnek. Ezért szeretném kérni a segítségeteket, hogy merre tovább?
Esetleg biztosíték tábla csere, vagy még az ottani csatlakozások, kábelek is zűrösek?
Válaszotokat előre is köszönöm!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
M10 x 100 as csavart hajts a forgórészbe, és akkor le fog jönni!
M10 x 100 as csavart hajts a forgórészbe, és akkor le fog jönni!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Próbáld újra, nem gyakori hogy ez a rész gányolva van (felhegesztés, csapágyragasztó, egyéb horror a 250-es kuplungjánál "szokás" inkább)pdav87 írta:Sziasztok!
Ts 125-ös motorom van, a dinamó forgórészét szeretném kicserélni egy másikra, de nem tudom hogyan szedjem le a főtengely végéről. Próbáltam csavarral, de nem igazán sikerült.
4-esbe válts fel és valaki tapossa a féket neked, vagy a kipuff nyílásba fa kalapácsnyél, ezzel rögzítve lesz a főtengely.
Utána M10x30-as vagy hosszabb csavart belehajtva le kell jönnie.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Ts 125-ös motorom van, a dinamó forgórészét szeretném kicserélni egy másikra, de nem tudom hogyan szedjem le a főtengely végéről. Próbáltam csavarral, de nem igazán sikerült.
Ts 125-ös motorom van, a dinamó forgórészét szeretném kicserélni egy másikra, de nem tudom hogyan szedjem le a főtengely végéről. Próbáltam csavarral, de nem igazán sikerült.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, kasztam akkor mondom generátor alyán balról az elsőő3 vezeték egyenesen a diódahidra mennek a negyedik az a gerjesztés ezt szépen lehúzod és ide teszel 21w izzón keresztül pozitivot az aksiról de előbb el kell inditani a motort ha igy van töltésed akkor generátor és dióda panel rendben van, várom a viszajelzést üdv. juragy
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Annyit szeretnék erről kérdezni, hogy ez pontosan hogy is menne? Hogyan kell ezt csinálni? Ha jól értelmezem, akkor én a diódáimat tudnám vele tesztelni.zsakfos írta:Nem beszéltél hülyeséget.Meglehet gerjeszteni kivülről egy izzón keresztül.jura györgy írta:sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg ek kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkr a generátornál lesz valamiaz állórésznél ji van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki üdv. juragy
Egy próbát megér az biztos.
Előre is köszönöm.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megcsináltam a lentebb linkelt videóban lévő vizsgálatokat.kazstam írta:Na ez bizonyitja hogy nincs töltésed.Az akku meg már nem bírja önmagában.Ha kiveszed az akkut és feltöltöd rendesen,akkor ugyanúgy működni fog az index tompitottnál is.zsakfos írta:
Megnéztem viszont rácsatolt akkutöltővel, és úgy már viszi az indexet bekapcsolt fényszóró mellett.
Attól függően, hogy milyen töltési fokozattal csinálom, változik a gyorsasága az indexnek. Természetesen begyorsul, ha lekapcsolom a fényszórót.
.
A töltésed kell rendberakni,mert így elindulsz a motorral és nem biztos hogy haza is érsz vele.Sőt biztos hogy nem.
Neked is azt tudom javasolni hogy vegyél bontóban egy wartburg fesszabot és azt tedd be.
- először a rotorét, ha jól értettem. Minden ugyanúgy volt, ahogy a videóban, ahol kellett világított. Ha jól értettem ezek alapján, akkor nincs sem szakadás előtte, sem pedig zárlat.
- másodjára lehúzott U, V, W kábelekkel csináltam a vizsgálatokat, ha jól értem, akkor az állórészre irányultak. Szintén minden úgy ment, ahogy a videóban mondták.
Ha jól értettem, akkor sem szakadás, sem zárlat nincs előtte.
Ezekből következtetve létezik az, hogy nem a generátorból ered a hiba, hogy nincs töltésem?
Még a töltésvisszajelző lámpám nem világít semmilyen üzemállapotban sem, az izzó jó benne, azt már kibontottam, teszteltem.
A vezetékét fogom átvizsgálni, hogy nem szakadt-e.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na ez az amire azt lehet mondani hogy megfelelően működikPatrik írta:Lada,wartburg fesszabbal 1000-es alapjáraton nekem 2-3 tized volttal magasabb az aksin mért feszültség mint az aksi nyugalmi feszültsége.Nem sok,de valami,arra elég,hogy szinten tartja az aksit és bármeddig ketyeghet alapjáraton.13,9 voltnál nekem mindkettő leszabályoz,de az bőven elég,és kíméli az aksit is.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Lada,wartburg fesszabbal 1000-es alapjáraton nekem 2-3 tized volttal magasabb az aksin mért feszültség mint az aksi nyugalmi feszültsége.Nem sok,de valami,arra elég,hogy szinten tartja az aksit és bármeddig ketyeghet alapjáraton.13,9 voltnál nekem mindkettő leszabályoz,de az bőven elég,és kíméli az aksit is.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
15-16V-nál biztosan nem old le, viszont ez már biztosan károsítja is az akksit. A 11.6V meg kevés.pnlaci írta:Szia tibike74.Az MZ az sajnos ilyen.Alapjáraton nincs igazán mérhető töltés.1800-2000 körül már van és kb.3500 körül szabályozza le a maximumot. 13,5-14,5v az optimális,de a 15v ot biztosan nem stabilan kapja.Lehet hogy lehúzta az alapjáraton az aksidat a terhelés és rádolgozott a töltés mikor fordulatot adtál neki.Nincs semmi baja szerintem.Ha van biztosítva rendesen a gerjesztésed akkor az úgy is leold ha a töltésed túláramot ad.tibike74 írta:Sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy etz 250-nél menyi a minimum töltés alapjáraton mert nálam fogyasztok nélkül 12,4 park lámpával 12 tompítottal pedig 11,6 fordulaton pedig fel megy alapon 15v parkon 14v tompítottal 13v ez igy jo vagy nálam valami gond van válaszotokat előre is köszönöm
12.2V (közepesen lemerült, de jó akku) - 14.4V (maximális generátorfeszültség) közt szabadna mozognia.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia tibike74.Az MZ az sajnos ilyen.Alapjáraton nincs igazán mérhető töltés.1800-2000 körül már van és kb.3500 körül szabályozza le a maximumot. 13,5-14,5v az optimális,de a 15v ot biztosan nem stabilan kapja.Lehet hogy lehúzta az alapjáraton az aksidat a terhelés és rádolgozott a töltés mikor fordulatot adtál neki.Nincs semmi baja szerintem.Ha van biztosítva rendesen a gerjesztésed akkor az úgy is leold ha a töltésed túláramot ad.tibike74 írta:Sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy etz 250-nél menyi a minimum töltés alapjáraton mert nálam fogyasztok nélkül 12,4 park lámpával 12 tompítottal pedig 11,6 fordulaton pedig fel megy alapon 15v parkon 14v tompítottal 13v ez igy jo vagy nálam valami gond van válaszotokat előre is köszönöm
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a töltésről a felvilágosítást így már képben vagyok
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Most taglaljuk, az alapjárati töltést, gyakorlatilag akkor nincs.. Alapjáraton az akku szolgáltat áramot , majd kb 2000-es fordszám után kezd aktívabban dolgozni a generátor (kb 3000 ford felett már szinte a teljesítménye 100%-át tudja szolgáltatni). Az jó töltőfeszültség nagykönyv szerint 14.2 Volt, gyakorlatban a 14.5 még megfelelő, de felette már túltöltés van, 15 V körüli töltés már sok, az már aktívan pezsegteti az akkut.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy etz 250-nél menyi a minimum töltés alapjáraton mert nálam fogyasztok nélkül 12,4 park lámpával 12 tompítottal pedig 11,6 fordulaton pedig fel megy alapon 15v parkon 14v tompítottal 13v ez igy jo vagy nálam valami gond van válaszotokat előre is köszönöm
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mindkettőtöknek igaza van... És valóban, rossz kapacitást vesztett akkuval világítás mellett alapjáraton simán lehet probléma a működéssel, ( a feszültség leeshet akár tíz volt körüli értékre is) amit szerintem a kihagyó gyujtás miatti megállás koronáz meg. Másik érdekes hiba, ami tud nagyon kellemetlen tüneteket produkálni, ha valamelyik fázis kiesik ( pl. rossz kontakt miatt ) a töltésjelző lámpa vagy jelzi , vagy nem ( parázslással esetleg), de azideig a töltő feszültség határozottan csökken, ez sok furcsa tünetet tud produkálni. ( töltés van, csak nem elég a zavartalan működéshez.)
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, amint irtam hogy fel borul a rendszer ara gondoltam hogy nekem az volt hogy alapjáraton világitás nélkül volt alapjárat de ahogy rákapcsoltam a világitást haladéktalanul pörgetni kellett különben le állt ,ez volt amig vettem 1 uj aksit azóta jó üdv. juragy
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akármilyen szar az akksi,de a töltés jó,akkor a világitás sem árthat neki,max alapjáraton ahol nincs töltés,de kb 2000 fordulattól már működni kell mindennek világitáson szar akkuval is.jura györgy írta:sziasztok Zsaki titok1-nél az is titok hány amperórás az aksija meg hogy mikori mert ez is befolyásolja hogy világitással nem megy az indexje ha az aksi a végét járja fel borul az egész müködés legalábbis nálam üdv. juragy
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok Zsaki titok1-nél az is titok hány amperórás az aksija meg hogy mikori mert ez is befolyásolja hogy világitással nem megy az indexje ha az aksi a végét járja fel borul az egész müködés legalábbis nálam üdv. juragy
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, titok1 ha jobban bele akarsz merülni a generátorban a forgórészt egyszerü meg nézni hogy jó vagy esetleg szakadás van benne a csuszógyürükre kapcsolsz 12v egyenáramot ha jól felmágneseződik akkor 99% hogy jó ,az álórészt előbb jól mosad ki tisza benzinnel meg fogsz lepődni mint én is hogy menyi szén por tud lenni benne ( én is csak néztem)mivel hogy szénpor az ugye jól vezeti az áramot az áló részről nem sok mindent termel nekem is ez volt a gondom pár éve itt keresd a hibát szerintem az álórészt kimérni csak szakadást tudsz menet zárlatot nem mert ahoz nagyon preciz ohm mérő müszer kell üdv. juragy
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.A gerjesztést egyszerűbben is meg lehet nézni.Járó motrnál,ha kellő a fordulat 3000-4000 kb.leveszed a pozitív sarut az akkunál.Ha jó akkor akku nélküli üzemben járnia kell a motornak.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
hali én itt kezdeném a töltésjavitást ha gondom lenne vele, amit emlitetél hogy a feszab ugy müködik hogy kapcsolgat hol van hol nincs nem telyesen helyes ott az van hogy alapon is van töltő fesz de mielőtt fell szaladna az érték akkor a feszab beiktat 1 elenálás,az eredeti mehanikus feszabályozó igy müködik amig nem tudjuk mi a rosz csak a sötétségben tapogatózunk és azt is mondnám hogy 16 éve vetem ezt a motort 1x volt gondom a mehanikus feszabályozóval nem kidobandóra romlott el csak az áramtekecset elengdte a forrasztás az aksik is el mennek 6 évig minimum
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem beszéltél hülyeséget.Meglehet gerjeszteni kivülről egy izzón keresztül.jura györgy írta:sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg ek kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkr a generátornál lesz valamiaz állórésznél ji van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki üdv. juragy
Egy próbát megér az biztos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, meg kéne gerjeszteni a generátort akku poziivról 1 21w izón keresztül meg kéne nézni (kimérni) a gerjesztő diódákat ami a dióda panelen található az a 3 kicsi fekete szinü, ha meg gerjeszted és igy sem lesz töltés akkor a generátornál lesz valamiaz állórésznél ki van vezetve a csillagpont azt is nézd meg ehez le kell venni az álórészt ha hülyeséget irok valaki javitson ki csk azért szólok hozzá mert nem tudjuk hogy itt a generátor vagy fesszabályozó okzza a problémát üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2015.10.13. 19:33-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem igen,bár mérget nem vennék rá.Majd csak megerősiti valaki aki nálam sokkal jobban érti ezt,én csak amatőr szinten lököm az igét töltés terén.titok1 írta:
Értem, tehát a puding próbája az evés. Ha jár a motor, de mégsincs töltés, a feszab DF kimenetén akkor is meg kell lenni a feszültségnek igaz? (amennyiben jó a fesszab).
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Értem, tehát a puding próbája az evés. Ha jár a motor, de mégsincs töltés, a feszab DF kimenetén akkor is meg kell lenni a feszültségnek igaz? (amennyiben jó a fesszab).zsakfos írta:titok1 írta:
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Úgy tudod lepróbálni,hogy elinditod a motort úgy hogy minden vezeték a helyén és alapjáraton a DF és test közt kb 8-9V körüli feszültségnek kell lenni,vagy akár többnek is,ez lehet hogy akkutól is függ milyen bika,ezt nem tudom,de feszültségnek kell lennie az tuti.
Ahogy emeled a fordulatot és elkezd tölteni a feszültség rohamosan esik.
A Wartburg fesszabnál így van kb(de már régen néztem)
A gyári fesszabra azt írta egyszer valaki hogy nem változik ez a feszültség,hanem ott kapcsolgat a fesszab.Vagy van gerjesztő fesz vagy nincs,attól függően hogy tölt e a generátor vagy sem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
titok1 írta:
Ma újra ránéztem, fesz.szabályozó csere, az most már jó, de a gerjesztés ellenőrzése, amikor is a generátor DF kivezetése adná a testet, a próbalámpa másik oldalán pozitív lenne, semmi eredményt nem kaptam. amikor a forgórész szénkefe futófelületéhez tartottam a testet, akkor sem világított. Ez normális? mivel tudnám a gerjesztés működőképességét biztosan lepróbálni?
Úgy tudod lepróbálni,hogy elinditod a motort úgy hogy minden vezeték a helyén és alapjáraton a DF és test közt kb 8-9V körüli feszültségnek kell lenni,vagy akár többnek is,ez lehet hogy akkutól is függ milyen bika,ezt nem tudom,de feszültségnek kell lennie az tuti.
Ahogy emeled a fordulatot és elkezd tölteni a feszültség rohamosan esik.
A Wartburg fesszabnál így van kb(de már régen néztem)
A gyári fesszabra azt írta egyszer valaki hogy nem változik ez a feszültség,hanem ott kapcsolgat a fesszab.Vagy van gerjesztő fesz vagy nincs,attól függően hogy tölt e a generátor vagy sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég