Elektronika topik - a pokol kapuja
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 207
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hello Mindenki!
Mivel ma már csak a Simsonét lehet kapni (fekete múag) vennék Ts 125 - 150 típushoz való a kormány bal oldalán lévő világításkapcsolót. Esetleg még a belseje nélkül csak a krómozott ház is érdekel, de rajta legyen a fénykürt és a duda nyomógombja. Simsoné fekete nem kell csak a krómozott kimondottan a Ts -ekhez való.
Kösz: Popitty
Mivel ma már csak a Simsonét lehet kapni (fekete múag) vennék Ts 125 - 150 típushoz való a kormány bal oldalán lévő világításkapcsolót. Esetleg még a belseje nélkül csak a krómozott ház is érdekel, de rajta legyen a fénykürt és a duda nyomógombja. Simsoné fekete nem kell csak a krómozott kimondottan a Ts -ekhez való.
Kösz: Popitty
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egyébként a Hall jeladó volt hibás. Kicserélve és tökéletesen működik.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az 1-es test, azaz a megszakítóról vagy az elektronikus gyújtásról a zöld, a Piros-fekete (vagy Fekete-Piros, erre nem emlékszem ) pedig a 15-re megy. Ez a KAPCSOLT pozitív vezeték.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv, ezen a rajzon mindkettő rajta van .
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valakinek van esetleg Mz Etz 125/150jelados komplekt gyujtas electronika kep/bekotes 3D-sen 12voltos?Az internetem kerestem de nem kapok,nem platinas hanem jelados
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a választ akkor azt ki is vehetem a rendszerből?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia érdeklődnék hogy milyen kondit tettél a trafó mellé ? 87-től nem irják ezt a kondenzátort a szerelési utmutatóban, csak a megszakitó melletit.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! Sikerült beindítani a motort. Valamit elkötöztem rajta sajnos. Vissza jelző lámpák még nem működnek. Valószínűleg a gyújtáskapcsoló körül van gebasz ott is a kötözéssel...
https://youtu.be/XNLALENO_WY
https://youtu.be/XNLALENO_WY
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali. Valahogyan azért ki kellene nyomozni, meddig jut el az áram a gépen, gondolom itt pl biztosítékon átjut? Gyujtáskapcsolóig feljut, és kapcsolva onnan tovább is ? stb.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Van egy TS 125 ösom. Elektronikus feszültség szabályozót rosszul kötöttem be. Elfüstölt... Azóta nincs töltés,szikra semmi a motoron. Akksi rendben, feszültség szabályozót, kábel köteget cseréltem ...de teljesen halott az elektromos rendszer. Ötlet esetleg? Köszönöm a segítséget előre is!
Van egy TS 125 ösom. Elektronikus feszültség szabályozót rosszul kötöttem be. Elfüstölt... Azóta nincs töltés,szikra semmi a motoron. Akksi rendben, feszültség szabályozót, kábel köteget cseréltem ...de teljesen halott az elektromos rendszer. Ötlet esetleg? Köszönöm a segítséget előre is!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak egy kis érdekesség az erre fogékonyaknak Tegnap jártam a helyi MÉH telepen, és ezeket találtam.... Nem azért hoztam el, mert szükség van rájuk, de a tisztelet nem hagyta, hogy az enyészeté legyen. Természetesen egy alapos tisztításon azért átestek.....
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3150
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valaki meg tudná mondani, hogy a 2 sarus fesz szab honnan beszerezhető?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Köszönöm szépen a válaszokat, meglett a tettes, a trafó melletti kondenzátor cseréje után vígan elindult és gond nélkül járt a motor!
Szép napot nektek!
Köszönöm szépen a válaszokat, meglett a tettes, a trafó melletti kondenzátor cseréje után vígan elindult és gond nélkül járt a motor!
Szép napot nektek!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
https://mofaker.hu/termek/Kondenzator-S ... on__121040Kosa103 írta: ↑2021.07.01. 17:02 Szia!
Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.
A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.
Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.
Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
Szia én ezt ajánlom,a fehér kupakos"nekem bevált kb 50db ot építettem már be és hiba nem volt.
Azért lehetett két kondi"mivel régen volt olyan tévhit hogy kettő több mind az egy de...szerintem elég egy de az jó legyen,simsonnál pl én is kipakolom a kondít a meleg miatt tovább bírja de MZ be nincs olyan melegbe maradhat a gyári helyén.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hátha segít a nyomozásban. Itt jól látható, a megszakító melletti kondi a szikraoltó.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Nagyon köszi a tippeket! Az lehet, hogy 2 kondi van a gyújtásban? Mintha a trafó mellett és a megszakító mellett is lenne egy. Ezek egyformák?
A trafót cseréltem kb. 3 éve, de valószínűleg nem gyári minőségűre. Előtte nagyon hasonló tüneteket produkált, bár el lehetett indítani.
Nem, amikor elindul sem jár stabilan, sűrűn kihagy, fullad, bármelyik pillanatban megállhat.
Nagyon köszi a tippeket! Az lehet, hogy 2 kondi van a gyújtásban? Mintha a trafó mellett és a megszakító mellett is lenne egy. Ezek egyformák?
A trafót cseréltem kb. 3 éve, de valószínűleg nem gyári minőségűre. Előtte nagyon hasonló tüneteket produkált, bár el lehetett indítani.
Nem, amikor elindul sem jár stabilan, sűrűn kihagy, fullad, bármelyik pillanatban megállhat.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali, a szikraoltó kondi is tud hasonlókat produkálni, és a megszakító kalapács is "furcsa " jelenségeket produkál, ha lötyög a tengelyén. Ha tudsz feszt mérni, mérj rá a trafó 15-ös pontjára is mennyi fesz marad míg elér oda a "petró" Gyertyát gondolom próbáltál másikat, megfelelő hőértékűt. Mikor jár a motor, rendesen megy, értem ez alatt hogy rendesen kipörög, van dinamikája? Gyújtókábel, pipa szintén tud sz.vatni. Hirtelen ennyi. Trafót, ha tudsz póbálj DDR gyárit szerezni (bontó, méh telep) próbára. Az utángyártott tipusból találkoztam már többel ami újan sem volt jó. Ha cserélsz valamit, csak egyesével majd próba . Módszeresen próbáld végig a dolgokat.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.
A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.
Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.
Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.
A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.
Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.
Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 738
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia, azért kicsit pontosítsd mikor hagyott ki , alapjáraton?,fordulaton? "Tüsszentett" vagy csak torpant egyet? Gyertyaképed mit mutat, kormos vagy barna, fehér? Valamint megszakítós, vagy jeladós?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
125-ös ETZ-m van és arra lennék kíváncsi, hogy mik a leggyakrabban előforduló gyújtás hibák?
Egyik alkalommal menet közben ki-kihagyott a gyújtás, illetve nem indul újra, csak nagy nehezen rövid időre, de hamar leáll. Az aksit feltöltöttem, nem is volt nagyon lemerülve.
Köszönöm!
125-ös ETZ-m van és arra lennék kíváncsi, hogy mik a leggyakrabban előforduló gyújtás hibák?
Egyik alkalommal menet közben ki-kihagyott a gyújtás, illetve nem indul újra, csak nagy nehezen rövid időre, de hamar leáll. Az aksit feltöltöttem, nem is volt nagyon lemerülve.
Köszönöm!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a tanácsot!kiszsebi írta: ↑2021.06.28. 08:00Szervusz!Melák írta: ↑2021.06.27. 15:22 Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szerintem mindenképp nézd meg a világítást, de jó eséllyel a gyújtáskapcsolód is vacakolhat. Ha az kontakthibás, okozhat ilyen jelenséget.
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szervusz!Melák írta: ↑2021.06.27. 15:22 Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szerintem mindenképp nézd meg a világítást, de jó eséllyel a gyújtáskapcsolód is vacakolhat. Ha az kontakthibás, okozhat ilyen jelenséget.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia az aksi természetesen nem bele való"de: ennek pont az a lényege,hogy akár fejel lefelé is berakhatod(de nem kell) töltése a gyári töltő-röl gyári szabályzóval tökéletes nekem így van kb 12 éve már (második száraz aksi van egy kb 5 évet bír ) max a sarukat kel csúszóra cserélni.
Ugyan ez a helyzet a simson izzóval is a gyári elektromos csatlakozó nem kompatibilis ezért ezt is 3db csúszó sarura cseréltem(gyakorlatilag bármikor visszarakható a gyári izzó.
Az index relének az a lényege nem vesz fel annyi áramot mind a gyári(az hő kioldós mechanikus ha jó tudom)ráadásul ezen állítható a sebesség tehát ha kisesebb izzó van pl hátul lehet kompenzálni.
Nekem két lábú volt gyárilag a Ts be,max annyi hátránya van sima gyújtásnál nem folyamatosan világit a töltés lámpa hanem villog.
https://mofaker.hu/termek/Szunetmentes- ... RT__215808
Hátsó lámpa és index ledesítést én nem akarok egy nem olcsó kettő így viszonylag eredeti műszakira is vihetem.
Érdekes tapasztalat :ha a hátsó indexbe a 21 w helyett 10w izzót rakok nem hogy gyengébb hanem erősebb a fénye,ugyan ez érvényes az első lámpára is.
És még mielőtt valaki megszólna át van vezetékezve a gépem,hibátlan gyári"töltő rendszerem van. és kb 6db Mz-m tehát ismerem.
Ugyan ez a helyzet a simson izzóval is a gyári elektromos csatlakozó nem kompatibilis ezért ezt is 3db csúszó sarura cseréltem(gyakorlatilag bármikor visszarakható a gyári izzó.
Az index relének az a lényege nem vesz fel annyi áramot mind a gyári(az hő kioldós mechanikus ha jó tudom)ráadásul ezen állítható a sebesség tehát ha kisesebb izzó van pl hátul lehet kompenzálni.
Nekem két lábú volt gyárilag a Ts be,max annyi hátránya van sima gyújtásnál nem folyamatosan világit a töltés lámpa hanem villog.
https://mofaker.hu/termek/Szunetmentes- ... RT__215808
Hátsó lámpa és index ledesítést én nem akarok egy nem olcsó kettő így viszonylag eredeti műszakira is vihetem.
Érdekes tapasztalat :ha a hátsó indexbe a 21 w helyett 10w izzót rakok nem hogy gyengébb hanem erősebb a fénye,ugyan ez érvényes az első lámpára is.
És még mielőtt valaki megszólna át van vezetékezve a gépem,hibátlan gyári"töltő rendszerem van. és kb 6db Mz-m tehát ismerem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszodat Kupi, mind ezek alapján én is elkezdtem keresgélni a neten és a motoromon is átnéztem pár dolgot:
Akksi:
Megnéztem ezeket a riasztó-akksikat a neten. Ugye az eredeti akksi paraméterei úgy nagyjából:
55mm x 120mm kb. 140mm-es magassággal egy 6V / 11Ah savas akksi.
Riasztó akksikból nem nagyon találok olyat, amilyen méretre is jó volna és legtöbbjüknek az ”Ah” értékük is elég alacsony.
Az lenne a kérdésem, hogy Te:
- melyik típust használod?
- kellett-e átalakítani miatta a dekni alatti részt?
- és egyébként a töltése (ha szükséges) ugyanúgy történik-e mint egy hagyományos savas akksinál (6V-os töltővel)?
Lámpák / ledek:
Megnéztem az első izzómat, 40W van ráírva. Nézegettem neten a Simson első izzókat is, de úgy látom ahhoz szintén átalakítás szükséges, nem ugyanaz a foglalata.
Itt csak az volna a kérdésem, hogy ezt komplikált dolog átalakítani, vagy viszonylag egyszerűen is megoldható?
A led-ekről egyébként régebben már olvastam valahol (lehet, hogy pont itt). Úgy emlékszem, hogy körülményes dolog átalakítani hozzájuk a rendszert, viszont – és akkor a kérdés: legalább az indexet, esetleg a hátsó világítást nem lehet valahogy mégis kiváltani ledekkel?
Az indexrelé linkjét köszönöm, el is mentettem és megyek is holnap megnézni egy autósboltba, viszont itt is van egy kérdésem:
A jelenlegi index-automatámba három vezeték megy bele, ezen pedig csak két láb van…
Ilyenkor mi a teendő?
Ma egyébként elvittem újból próbaútra az MZ-t, végig lámpával motoroztam és hála az égnek nem szarakodott. Az akksira is rámértem 6.03V-ot mutatott leállítás után 1-2 órával.
Nem tudom előjön-e még a hiba de ettől függetlenül én is szeretnék javítani ezen a pengeélen táncoló elektronikai rendszeren.
Akksi:
Megnéztem ezeket a riasztó-akksikat a neten. Ugye az eredeti akksi paraméterei úgy nagyjából:
55mm x 120mm kb. 140mm-es magassággal egy 6V / 11Ah savas akksi.
Riasztó akksikból nem nagyon találok olyat, amilyen méretre is jó volna és legtöbbjüknek az ”Ah” értékük is elég alacsony.
Az lenne a kérdésem, hogy Te:
- melyik típust használod?
- kellett-e átalakítani miatta a dekni alatti részt?
- és egyébként a töltése (ha szükséges) ugyanúgy történik-e mint egy hagyományos savas akksinál (6V-os töltővel)?
Lámpák / ledek:
Megnéztem az első izzómat, 40W van ráírva. Nézegettem neten a Simson első izzókat is, de úgy látom ahhoz szintén átalakítás szükséges, nem ugyanaz a foglalata.
Itt csak az volna a kérdésem, hogy ezt komplikált dolog átalakítani, vagy viszonylag egyszerűen is megoldható?
A led-ekről egyébként régebben már olvastam valahol (lehet, hogy pont itt). Úgy emlékszem, hogy körülményes dolog átalakítani hozzájuk a rendszert, viszont – és akkor a kérdés: legalább az indexet, esetleg a hátsó világítást nem lehet valahogy mégis kiváltani ledekkel?
Az indexrelé linkjét köszönöm, el is mentettem és megyek is holnap megnézni egy autósboltba, viszont itt is van egy kérdésem:
A jelenlegi index-automatámba három vezeték megy bele, ezen pedig csak két láb van…
Ilyenkor mi a teendő?
Ma egyébként elvittem újból próbaútra az MZ-t, végig lámpával motoroztam és hála az égnek nem szarakodott. Az akksira is rámértem 6.03V-ot mutatott leállítás után 1-2 órával.
Nem tudom előjön-e még a hiba de ettől függetlenül én is szeretnék javítani ezen a pengeélen táncoló elektronikai rendszeren.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
És szerintem a fő bűnös az aksid(főleg ha savas) sajnos ezek manapság max két szezont bírnak.kupi írta: ↑2021.05.22. 21:26 Szia sajnos ismerős téma(35 éve van TS em) nekem sok sok próbálkozás árán sikerült kitalálni egy két változtatást amivel használható lett a 6volt is.
Nézzünk a mélyére:60w a dinamó teljesítménye,az első lámpa 45W+2w hozzá hátsó lámpa 5w és a műszervilágítás kb 4w ez őszesen majdnem annyi amit csóri tud és akkor még nem beszéltünk a gyújtásról...ja és index.. Ezeket amikor tervezték nappal nem volt kötelező a lámpa meg ilyenek.
Tudom nem szabályos de nekem egy simson 35/35w izzó van elől amit tudtam ledesre cseréltem pl műszervilágítás,elektronikus szabályozható indexrelé(http://mullerelectronics.hu/jarmuelektr ... -0015.html) hátsó indexbe 10w izzók,a savas aksi elfelejtve soha többet helyette száraz riasztó aksi.
Ezek után lehet éjszaka is motorozni alapjáraton is megy lámpával féken állva is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv mindenkinek ismét!
Régen voltam már, viszont ismét adódott egy elektronikai gebasz a TS-125-ös MZ motoromon (6V-os rendszer), amit azóta használok és remélem, hogy a Ti segítségetekkel használni is tudok a későbbiekben is. Nem vagyok túl nagy szakértője az elektronikának, megpróbálom a hibajelenséget jól körbeírni, ha ez nem sikerülne nézzétek el nekem!
A napokban azt tapasztaltam, hogy motorozás közben, alacsony fordulaton a motorom fogja magát és egyszerűen leáll, de csak akkor csinálja, ha rajta van a világítás. Nagy valószínűséggel – szerintem – az akksi haldokolhat de nem vagyok benne biztos, hogy csak ennyi a hiba (ha tényleg haldoklik egyáltalán).
Amit eddig csináltam:
Ma fel kellett tölteni az akksit (4.2 V-ra esett vissza) addig megpucoltam minden elektronikai cuccot.
Töltés közben a három cella közül az egyik erősen pezsgett, a másik épphogy, a harmadik nem csinált semmit (nem tudom melyik a jó de ez így összességében már eleve nem jó jel).
Amikor visszatettem feltöltve és a multimétert rácsiptettem az akksira:
- Nyugalmi helyzetben 6,0 és 6,1 Volt közötti értéket mutatott
- Beindítva 6,7 Voltot mutatott (helyzetjelzőt bekapcsolva nem volt szignifikáns különbség)
- Amikor azonban beindítva a világítást is ráadtam a mért érték visszaesett 6,12 Voltra.
Leginkább azt szeretném megtudni, hogy ezek az értékek mennyire egészségesek, ill. mi lehet a hunyó!
Ugyanis az már hosszú időre visszanyúló problémám, hogy amikor bekapcsolt lámpával közlekedek az indexet már nagyon nehezen tudja csak megvillogtatni a motor. Ilyenkor segít valamennyit ha az izzók érintkezőit lekontaktspray-zem, ill. az akksi és a biztosítékok érintkezőit is.
Olyan is szokott lenni, hogy a lámpa felkapcsolásakor a töltésjelző égő is elkezd halványan világítani a kilométerórában (annyira halványan, hogy ezt csak éjjeli vezetésnél lehet látni), ilyenkor polírpapírral megtisztítom a fesz-szabályzó érintkezőit és rendbe szokott jönni, de indexelésnél – mint írtam – mindig fennáll valamennyire ez a probléma, hogy lámpával együtt alig akar működni.
A kérdések tehát:
- Az akksi valóban kuka-e ill. hogy lehet arról meggyőződni, hogy tényleg rossz-e?
- Mi okozhatja ezt a másik, index/lámpa problémát? (ez érdekelne jobban)? Hibás feszültségbeállítás? Elromlott valami? Zárlat? és ha zárlat akkor hogy lehet kimérni?
Köszönöm a segítségeteket előre is!
Régen voltam már, viszont ismét adódott egy elektronikai gebasz a TS-125-ös MZ motoromon (6V-os rendszer), amit azóta használok és remélem, hogy a Ti segítségetekkel használni is tudok a későbbiekben is. Nem vagyok túl nagy szakértője az elektronikának, megpróbálom a hibajelenséget jól körbeírni, ha ez nem sikerülne nézzétek el nekem!
A napokban azt tapasztaltam, hogy motorozás közben, alacsony fordulaton a motorom fogja magát és egyszerűen leáll, de csak akkor csinálja, ha rajta van a világítás. Nagy valószínűséggel – szerintem – az akksi haldokolhat de nem vagyok benne biztos, hogy csak ennyi a hiba (ha tényleg haldoklik egyáltalán).
Amit eddig csináltam:
Ma fel kellett tölteni az akksit (4.2 V-ra esett vissza) addig megpucoltam minden elektronikai cuccot.
Töltés közben a három cella közül az egyik erősen pezsgett, a másik épphogy, a harmadik nem csinált semmit (nem tudom melyik a jó de ez így összességében már eleve nem jó jel).
Amikor visszatettem feltöltve és a multimétert rácsiptettem az akksira:
- Nyugalmi helyzetben 6,0 és 6,1 Volt közötti értéket mutatott
- Beindítva 6,7 Voltot mutatott (helyzetjelzőt bekapcsolva nem volt szignifikáns különbség)
- Amikor azonban beindítva a világítást is ráadtam a mért érték visszaesett 6,12 Voltra.
Leginkább azt szeretném megtudni, hogy ezek az értékek mennyire egészségesek, ill. mi lehet a hunyó!
Ugyanis az már hosszú időre visszanyúló problémám, hogy amikor bekapcsolt lámpával közlekedek az indexet már nagyon nehezen tudja csak megvillogtatni a motor. Ilyenkor segít valamennyit ha az izzók érintkezőit lekontaktspray-zem, ill. az akksi és a biztosítékok érintkezőit is.
Olyan is szokott lenni, hogy a lámpa felkapcsolásakor a töltésjelző égő is elkezd halványan világítani a kilométerórában (annyira halványan, hogy ezt csak éjjeli vezetésnél lehet látni), ilyenkor polírpapírral megtisztítom a fesz-szabályzó érintkezőit és rendbe szokott jönni, de indexelésnél – mint írtam – mindig fennáll valamennyire ez a probléma, hogy lámpával együtt alig akar működni.
A kérdések tehát:
- Az akksi valóban kuka-e ill. hogy lehet arról meggyőződni, hogy tényleg rossz-e?
- Mi okozhatja ezt a másik, index/lámpa problémát? (ez érdekelne jobban)? Hibás feszültségbeállítás? Elromlott valami? Zárlat? és ha zárlat akkor hogy lehet kimérni?
Köszönöm a segítségeteket előre is!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi akkor bepróbálom egyébként klub társunknak lesz bele unt a megszakítóba"bár igaza is van sok vacak utángyártott viszont nekem van megszakítós(gyári)és tirisztoros is sajnos érezhető a különbség(eredetileg megszakító párti voltam de megtértem).kiszsebi írta: ↑2021.05.10. 19:58Szervusz Kupi!kupi írta: ↑2021.05.10. 17:57 Sziasztok.
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
Igen, többen is használják elégedetten, sokat futottak már.
A szerelési útmutatóban lévőket tartsd be, akkor nem lesz gond!
(napsütésben ne akarj gyújtást állítani! )
Ennyiért szerintem megéri átalakítani.
Köszi a választ.
műhelyembe nem csak Kupi"van hanem setét is...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2818
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szervusz Kupi!kupi írta: ↑2021.05.10. 17:57 Sziasztok.
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
Igen, többen is használják elégedetten, sokat futottak már.
A szerelési útmutatóban lévőket tartsd be, akkor nem lesz gond!
(napsütésben ne akarj gyújtást állítani! )
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok.
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
Egy barátom ETZ-jén tervezünk gyújtást modernizálni ezzel :
https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... 2v----3834
Esetleg valaki használ ilyent van tapasztalat? Érdemes?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2156
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Samu!
Csak hogy ismét meglegyen itt is.
Csak hogy ismét meglegyen itt is.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az sajnos messze van tőlem(Kápolnásnyék) egyébként 1985 óta van TS MZ-m és ETZ is van tapasztalat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia . Én SZIGETSZENTMIKLOSON PESTÖL. 20 KM RE
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia hol élsz merre vagy elérhető? Ha esetleg a közelembe nagyon szívesen segítek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok . Nekem van egy MZ TS125 És amikor jar a motor elmegy az Öszes vilagitas . most lett uj fesultsegszablyzo cserelve. ha valaki netan tud segiten mi lehet a problema .elore is koszonom
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A blokköntvényt is át kell alakítani, nem megy fel rá gépmunka nélkül. A főtengely kétesélyes, ha nem elég hosszan van megmunkálva a kúp akkor a forgórészt sem tudod ráhúzni. A kábelezésnél egyszerűbb az ETZ 250 rajzot követni mert sok a plusz elem (3 fázis, egyenirányító, más fesz.szab., stb)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az a kérdésem, Mz ts 250/1 blokk 6 voltosra, át tudom rakni etz 250 12 voltos gyújtását és generátorát?
Gondolok a főtengely végére, meg milyen változásokat vonz a kábelezésnél.
Köszönöm válaszaitokat.
Az a kérdésem, Mz ts 250/1 blokk 6 voltosra, át tudom rakni etz 250 12 voltos gyújtását és generátorát?
Gondolok a főtengely végére, meg milyen változásokat vonz a kábelezésnél.
Köszönöm válaszaitokat.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az üres lámpájának a menetirány szerinti jobb oldalon, belül kell lennie, igaz? Előtte pedig a kilométeróra világításának az egyik lámpája van. Nekem ez így van. Azon a kapcsolási rajzon, amit a kábelköteghez adtak, pont fordítva van. Jobb oldalon mutatja a töltésjelzőt, de nekem a bal oldalon van, ehhez képest mindkét oldalon működik ez a lámpa. A jobb oldalon az üres lámpájánál csak egy kés van, ez az égőnek a kése. Arra megy az üreskapcsolóról a vezeték. A gyújtáskapcsolóról megy egy fekete kábel, ami áramot ad, de az a töltésjelzőhöz megy egy kicsit oldalra álló késre. Az üreskapcsoló vezetékét próbáltam testelni, nem világított a lámpa akkor sem. Ha lesz egy kis időm, meg fogom próbálni a töltésjelző égőjére kötni az üreskapcsoló kábelét.Zorka írta: ↑2020.09.22. 09:57Szia!lorka2004 írta: ↑2020.09.21. 19:42 Sziasztok! MZ ES 125/1 (Trophy) motorom van. 35 évet állt, ehhez képest nagyon jó állapotban van (jön-megy-megáll). Teljes kábelköteget cseréltem rajta, elvileg minden a rajz szerint van kötve, de nem világít az üres zöld jelzőlámpája, ha üresben van (ennek még gyárilag a kilométerórában van). Mi lehet a baj?
A visszajelző egyik oldalára áram megy a gyújtáskapcsolótól, a másik oldaláról meg megy a vezeték az üreskapcsolóra, ami üresben testel.
Testeld a vezetéket az üreskapcsolónál. (gyújtáson) Ha ekkor világít a lámpa, akkor vedd ki a kapcsolót, kösd be a vezetéket, érintsd a belső érintkezőjét testre. Vagyis ki kell szakaszolni. De az is lehet, hogy kontakthibás, vagy kiégett az izzó.
https://zeitmaschinen-shop.de/ger_pl_Ka ... 1186_2.jpg
(L-el jelzett lámpa, Schalter a kapcsoló.)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!lorka2004 írta: ↑2020.09.21. 19:42 Sziasztok! MZ ES 125/1 (Trophy) motorom van. 35 évet állt, ehhez képest nagyon jó állapotban van (jön-megy-megáll). Teljes kábelköteget cseréltem rajta, elvileg minden a rajz szerint van kötve, de nem világít az üres zöld jelzőlámpája, ha üresben van (ennek még gyárilag a kilométerórában van). Mi lehet a baj?
A visszajelző egyik oldalára áram megy a gyújtáskapcsolótól, a másik oldaláról meg megy a vezeték az üreskapcsolóra, ami üresben testel.
Testeld a vezetéket az üreskapcsolónál. (gyújtáson) Ha ekkor világít a lámpa, akkor vedd ki a kapcsolót, kösd be a vezetéket, érintsd a belső érintkezőjét testre. Vagyis ki kell szakaszolni. De az is lehet, hogy kontakthibás, vagy kiégett az izzó.
https://zeitmaschinen-shop.de/ger_pl_Ka ... 1186_2.jpg
(L-el jelzett lámpa, Schalter a kapcsoló.)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! MZ ES 125/1 (Trophy) motorom van. 35 évet állt, ehhez képest nagyon jó állapotban van (jön-megy-megáll). Teljes kábelköteget cseréltem rajta, elvileg minden a rajz szerint van kötve, de nem világít az üres zöld jelzőlámpája, ha üresben van (ennek még gyárilag a kilométerórában van). Mi lehet a baj?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2354
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mérési hiba, műszerhiba. (egyen-váltó átkapcsolás, valamint sok multiméter meghülyül a nagyfesz trafó keltette "zajtól")
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2020.09.09. 08:02
- MZ-d típusa: etz125
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Egy Etz 125 az alany és olyan problémám merült fel, hogy a visszatöltés ellenőrzése céljából rámértem az akksira, és ingadozik a feszültség 2v;4v;13,5v;10v igy ugrál. Milyen hiba okozhatja ezt?
Köszönöm.
Egy Etz 125 az alany és olyan problémám merült fel, hogy a visszatöltés ellenőrzése céljából rámértem az akksira, és ingadozik a feszültség 2v;4v;13,5v;10v igy ugrál. Milyen hiba okozhatja ezt?
Köszönöm.
- kicsikeen
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.07.05. 15:14
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv mindenkinek!
Ma az történt,hogy nem figyeltem és kb. 20 -minre gyújtáson felejtettem a mocit (ETZ 250 Hall jeladós). Az akkum lement 11,5 V -ra (Exid 9Ah) de egy "tüsszentés" után elindult,bár a gyújtásom ki-ki hagyott .Gyorsan hazatekertem ,úgy gondolom a gy.trafóm kuka lett mert eléggé felmelegedett kicsit mintha eleresztette volna a benne lévő olajat? is....holnap kap egy újat!
A kérdésem annyi, járt e valaki így és mehetett e tönkre még valami?
Ma az történt,hogy nem figyeltem és kb. 20 -minre gyújtáson felejtettem a mocit (ETZ 250 Hall jeladós). Az akkum lement 11,5 V -ra (Exid 9Ah) de egy "tüsszentés" után elindult,bár a gyújtásom ki-ki hagyott .Gyorsan hazatekertem ,úgy gondolom a gy.trafóm kuka lett mert eléggé felmelegedett kicsit mintha eleresztette volna a benne lévő olajat? is....holnap kap egy újat!
A kérdésem annyi, járt e valaki így és mehetett e tönkre még valami?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akkor el lehet mondani, -mivel határértéken belül van a töltés fordulaton-, hogy ez már egész jó? Meg hogy valószínúleg nem szakadásról van szó sem az álló, sem a forgó részben, hanem "csak" teljesítmény-csökkenésről?sunbim írta: ↑2020.07.19. 21:03Alapjáraton alig van töltés!
Ez a 13,8v fordulaton értendő. Alapjáraton nem lesz soha ekkora feszültséged. Viszont fordulaton, világítással, indexxel, féklámpával, dudával, IS tudnia kell a rendszernek ezt az értéket. Azt nem tudom pontosan hogy mekkora fordulatszámtól tudja biztosítani a generátor a max teljesítményét. Én olyan 2500tól-ra tippelek.
Lehet kellene neki még egy kis kontaktspray, úgy hogy kiveszem a tekercseket az állórészből.
Alapjáraton a 12,5V töltőfeszültség jónak mondható?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég