Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

ezer köszönet, örök hálám! :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobraCode írta:köszi mester!
akkor én sem várok tovább, nem sajnálom tőle ezt az egy gyertyát, lecserélem.
gyertyahézag mennyi legyen? mit ajánlasz?
0.6.de elekronikus gyújtáshoz ,én 0.8-as hézagot teszek
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

köszi mester!
akkor én sem várok tovább, nem sajnálom tőle ezt az egy gyertyát, lecserélem.
gyertyahézag mennyi legyen? mit ajánlasz?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kobraCode írta:Sziasztok!

Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?

Üdv.
Hát szerintem sok mindentől függ.Pl milyen a gyertya minősége, a motor állapotátol is.Inkább azt irom,hogy én mikor szoktam cserélni.Kb 8000km nél.
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Sziasztok!

Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?

Üdv.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

z25z írta:
Varga1488 írta:Üdv!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!

Altalanossagban elmondhato, hogy a savas olcsobb, mint a "zseles" igaz, hogy gondozast jobban igenyel. Ha nem macera neked, hogy fel kell ontogetni idonkent desztvizzel, akkor sporolhatsz rajta. 5,5 Ah boven eleg, ha nem jarsz ejszakai horgaszatra, nem hagyod kint az utcan egesz ejszaka parklampan stb. Mikor utoljara nezegettem a 11 Ah volt a legnagyobb kapacitasu ami belefert az akkutartoba, de azota lehet fejlodtek a dolgok. Ha nagy kapacitasut akarsz elotte azert merd le, mekkora a hely, ahol elfer. Nekem 9 Ah-s van, ez volt csak a boltban anno (5,5-est akartam venni) mert inditashoz kell csak utana generator ellatja a feladatat, viszont nem bantam meg, mert egy toltesproblema miatt jo volt a hattertar. Elment a toltes, de lampa nelkul, fekkabelek lehuzva stb, kb 100 km-rol hazahozott az aksi, hogy csak a gyujtast kellett ellatnia.
Köszönöm a segítségedet!
Már így tisztábban látom a dolgokat hogy mit vegyek figyelembe akksi vásárláskor!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Varga1488 írta:Üdv!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!

Altalanossagban elmondhato, hogy a savas olcsobb, mint a "zseles" igaz, hogy gondozast jobban igenyel. Ha nem macera neked, hogy fel kell ontogetni idonkent desztvizzel, akkor sporolhatsz rajta. 5,5 Ah boven eleg, ha nem jarsz ejszakai horgaszatra, nem hagyod kint az utcan egesz ejszaka parklampan stb. Mikor utoljara nezegettem a 11 Ah volt a legnagyobb kapacitasu ami belefert az akkutartoba, de azota lehet fejlodtek a dolgok. Ha nagy kapacitasut akarsz elotte azert merd le, mekkora a hely, ahol elfer. Nekem 9 Ah-s van, ez volt csak a boltban anno (5,5-est akartam venni) mert inditashoz kell csak utana generator ellatja a feladatat, viszont nem bantam meg, mert egy toltesproblema miatt jo volt a hattertar. Elment a toltes, de lampa nelkul, fekkabelek lehuzva stb, kb 100 km-rol hazahozott az aksi, hogy csak a gyujtast kellett ellatnia.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Üdv!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

matt1989 írta:Mik a jelei annak, ha a diódahíd hibás?
Pl. nincs töltés...
Bővebben: jár a motor, töltésvisszajelző világít.
De lehet olyan is, hogy már álló motornál a visszajelző nem világít.

Egyszerű: olvasd el a (pl. 125-150 ETZ kézikönyvét úgy a 72. oldaltól. Érdemes, mert leírja, hogyan állapíthatod meg a hibát. Korrekt, hozzá alig értő ember is képes elvégezni az ott leírt méréseket, eszköz meg van minden motorosnál. Próbalámpának akár a lekapott indexet is használhatod foglalatnak az izzóhoz... Csak kell bekötni két szál drótot a méréshez.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Sok sikert a feszab. beszereléshez. Nekem elsőre nem jött össze a potin beállított érték (13,8) egyre csökenni kezdet, de mivel beragasztottam állítani többet nem tudtam így cserés volt a poti. Most kicsit átalakítottam hogy gyorsan tudjam állítani ha netalántán kellene eddig tökéletes.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Mik a jelei annak, ha a diódahíd hibás?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát akkor marad a csere műszakira. Ha meg a rendőr beleköt egy igazoltatásnál akkor az belekötne a sárgába is, vagy keresne valami mást... [-X
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

A fehér indexbúrákon és hátsó lámpabúrán, nincsen az "E" szabadalmi jel, ami elvileg kötelező. :)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

KILL3R etz írta:Stravkó!

Nem tudom, de fehér index búrákat akarok rá (Ha valakinek van felesleges szettje arra vevő lennék). Szóval azt úgyis lecserélem majd műszakihoz, akkor meg már beleteszem az izzót és kész. 2 évente ki lehet bírni. Egyébként nem tudok rá épeszű magyarázatot, hogy miért ne fogadnák el. De ugye ebben az országban a legritkábban mennek a dolgok ésszerűen, ezért inkább nem kockáztatok. :wink:
Pont ezért kérdeztem! :roll: :-" #-o :-k ](*,)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Waresz válasza: én meg úgy tudom, hogy csak egyfajta mágneseket gyártottak, csak 180-180 fokosak mentek a Trabantokba a selejtek meg az ETZ-be. Amúgy mostanában már nem gyártok elektronikákat, hanem bontóban veszek 4T Wartburg vagy 4T Trabant gyújtás modult (2000-2500ft körül ide szokták adni) és azt szerelem be a motorba. Igaz a Hal jeladót ki kel cserélni TLE4905-re és a mágnest is át kel ékelni, mert ez az elektronika lefutó élre gyújt, de ha ezeket megcsinálom, akkor tökéletes, ja persze a trafó marad. Ha érdekel benneteket a gyújtás modul működése itt egy link (a 4. fejezett):http://webshop.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Kiszsebi válasza: A megszakítós gyújtás zárásszöge azért kisebb, mert a megszakítónak az átmeneti ellenállása sokkal kisebb, mint egy tranzisztornak ezért a trafóban sokkal rövidebb idő alatt felépül a mágneses tér. Ez a 60 fok meg úgy jött, hogy egyszer egy 125-ETZ állítottam az előgyújtást (95 benzin miatt) 24 fokról olyan 30 fokra (3mm _3,3mmkörülire). Jól is ment a gép 100 felet bőven (pontosan már nem emlékszem) persze az alsó nyomaték kicsit elveszett, de hát az volt a cél hogy mennyen. Na, az volt olyan hogy már idegesítően sűrűn indult be hátrafelé ,volt olyan hogy indításnál egyet visszarúgott és már pöfögött is visszafelé de gyönyörűen ám.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.01.29. 19:40-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hali!

Én úgy oldottam meg, hogy az első lámpabúrában lévő csokiknál megkerestem a jobb és bal irányjelzők vezetékeit. Ha gyári a vezeték köteged akkor zöld-fekete és a fehér fekete.
Ezeket egy 2 eres kábellel felvittem a bal oldali kapcsolóházba, és egy olyan kapcsolóval kötöttem be, ami két különálló lábat kapcsol egyszerre.

Így néz ki:

Kép

Simán hozzá lehet férni, akár kuplungolás közben is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
visszamennye
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.01.29. 17:02
MZ-d típusa: etz ts

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: visszamennye »

Sziasztok!!
Etz 125-ös motoromra szeretnék elakadás jelzőt bekötni!! Nem tudna valaki segíteni a bekötésével? Kapcsolási rajzot tudnátok küldeni? Vagy elmagyarázni, hogy, hogy kell?
Köszönöm előre is!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Stravkó!

Nem tudom, de fehér index búrákat akarok rá (Ha valakinek van felesleges szettje arra vevő lennék). Szóval azt úgyis lecserélem majd műszakihoz, akkor meg már beleteszem az izzót és kész. 2 évente ki lehet bírni. Egyébként nem tudok rá épeszű magyarázatot, hogy miért ne fogadnák el. De ugye ebben az országban a legritkábban mennek a dolgok ésszerűen, ezért inkább nem kockáztatok. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

kiszsebi írta:
nyemi írta:Az elektronikus gyújtásúnak 180 fok a megszakítósnak 60 fok körül
Nekem a megszakítós gyújtáson a 60°-os zárásszög kicsinek tűnik, hiszen a Trabanté is 130 körüli, de az elektronikusnál a 180° is kicsi szerintem (bár nem biztos). De ezt rövidesen meg tudom nézni.

Zárásszög: minél nagyobb, a trafó annál jobban "fel tud töltődni", így jobb a szikra. A megszakító pedig azért van hosszan nyitva, hogy a kalapács és az üllő közötti ívkisülés minimalizálódjon, a nyitás időpontja pedig határozott legyen (ehhez kell a kondi is). Tehát elektronikus gyújtásnál ez miatt lehetne akár 359° is a zárásszög... Hiszen a félvezető képes "azonnal" zárni és megszakítani az áramkört.
Természetesen, ha a trafó sok ideig kap áramot (ráadásul egyenáramot!), akkor túlmelegszik. Nyilván a zárásszög tervezésekor ezt is kalkulálják a nálam sokkal képzettebb mérnökök.
a 359fokkal az a baj, hogy az ívnek kell idő a kisülésre is. a 180fok, ami pl a trabinál állandó(már ha szimmetrikusra van állítva a két henger aránya) míg az MZ nem biztos hogy 180fokban zár. a trabi mágnesgyűrű jó egy hengerre, az MZ nem jó a trabira. az MZ meredekebb szögbe van polarizálva.. nem tudom miért kellett ezzel variálni a gyárban. végülis a hall ic tengelytől mért távolságával lehet ezen variálni, ami a trabinál fontos, de az MZ-nél lényegtelen:D. lehet hogy ez senkit sem érdekel, csak leírtam.. :P
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nyemi írta:Az elektronikus gyújtásúnak 180 fok a megszakítósnak 60 fok körül
Nekem a megszakítós gyújtáson a 60°-os zárásszög kicsinek tűnik, hiszen a Trabanté is 130 körüli, de az elektronikusnál a 180° is kicsi szerintem (bár nem biztos). De ezt rövidesen meg tudom nézni.

Zárásszög: minél nagyobb, a trafó annál jobban "fel tud töltődni", így jobb a szikra. A megszakító pedig azért van hosszan nyitva, hogy a kalapács és az üllő közötti ívkisülés minimalizálódjon, a nyitás időpontja pedig határozott legyen (ehhez kell a kondi is). Tehát elektronikus gyújtásnál ez miatt lehetne akár 359° is a zárásszög... Hiszen a félvezető képes "azonnal" zárni és megszakítani az áramkört.
Természetesen, ha a trafó sok ideig kap áramot (ráadásul egyenáramot!), akkor túlmelegszik. Nyilván a zárásszög tervezésekor ezt is kalkulálják a nálam sokkal képzettebb mérnökök.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

KILL3R etz írta:Szabad. :D
13.000 magyar credit volt. Ebben benne van a 4db index panel, a féklámpa panel, egy elektronikus relé, egy visszajelző, és a postaköltség.

Sub-ee csinálta egyébként.
Amugy műszakin elfogadják?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

conus!

Zúzda------> :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

na és mi van akkor ha beázik? (BEA BEA BEA) ?
mert ugye te/ti szeretitek telenyomni vízzel az egész járgányt :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szabad. :D
13.000 magyar credit volt. Ebben benne van a 4db index panel, a féklámpa panel, egy elektronikus relé, egy visszajelző, és a postaköltség.

Sub-ee csinálta egyébként.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

jól néz ki az biztos :D
ha szabad megkérdeznem mennyibe volt az egész? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv urak!

Ma kaptam meg ez a kis csomagot:
Kép

8) :P

Kipróbálva:

Kép


Kép


Kb 2x-es fényerőt tud, de a fogyasztása a 10-ed része az izzónak (21w helyett 2w)
Soha nem fog kiégni, gyorsabban reagál, stb....
Mindenkinek ajánlom a LED-re váltást! :P 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

bladzser írta:Helló!

NAGYONSZÉPEN KÖSZI MINDENKI SEGÍTSÉGÉT...

Nyár óta, amikor beraktam a blokkot a mociba, töltés nélkül szaladgáltam elöl 15W-os izzóval.

Rájöttem nem is tudom már hogy, hogy nincs töltésem (azthiszem, amikor beraktam a 45W-os izzót a motorba és mentem vele, akkor láttam hogy nem világít már úgy az elsőlámpám, aztán a töltés annyira lement, hogy a motort nem lehetett felpörgetni kikapcsolt lámpánál sem... tolás lett a vége...)

Meguntam a fojtonos akku feltöltést, meg kínylódást, és 1,5 hete elhatároztam hogy végetvetek a kínszenvedésnek.
Leszedtem a dolgokat oldaldeknit (simsonom van 250 es ETZ blokkal ami fel van fúrva 260 ccm-re... elöl 15-ös lánckerék, hátul 38-as)

Annakideján mindent összedugdosatm amikor a blokk bekerült a mociba, csak a töltésvisszajelző lámpáról fogalmam sem volt... minek is az :lol: :lol: :lol:

1,5 hete mint mondtam, neki áltam csinálgatni, vezetékeket átnéztem, aztán sióda hidat (egyenirányító), aztán arra gyanakodtam hogy feszszabályzó hiba, kitakarítottam rendberaktam... így se volt töltés.
Aztán rámértem az állórészre az OK volt
1,2-1,1 Ohm amit mértem rajtuk UV /VW/ UW variációkban lehúzott sarunál... ez tuti jó volt...
Szénkeféket is lemértem, múszer csipogott, tehát szakadás nincs.

aztán jött a forgórész...(suli miatt nem szedtem szét az nap (1 hete) , csak a mai napon sikerült leszerelnem)
végüli a forgórészt le sem kellet szednem... állórészt lekaptam 4 csavar fogta össz-vissz.
Lekaptam és egyből elémtárult a hiba.

A forgórészből a széngyűrűhöz menő vezetékek el voltak szakadva....
El sem tudom képzelni hogy történt de leszakadt... a gyűrű kizárt hogy megforgott volna mert izomból próbáltam valamelyik iránybva tekerni, de meg sem mozdult.. egy eredménye lett nyakig grafitos lettem =D>

forrasztó elő.... vezetékeket visszaforrasztottam....
állórész visszaraktam, de egyúttal beolajoztam a szivacsot is ami keni a kalapácsnál a tengelyt...

végülis 2W-os égőt nemtaláltam, így 15W-osat kötöttem a 61 es kapocs és a B+ közé
gyújtást ráadtam, a lámpa kigyúlt, és örült a fejem, hogy itt történni kell valaminek mert addig nem égett sosem :)
Öröm nem volt hiábavaló meg a türelem sem, mert gyujtás ráadva, pöcröf indult a motor... még a gyújtást sem állítottam el... a töltés lámpa pedig kialudt :lol: :lol: :lol: :lol:
mondom ezaz... :D
aksiról lekaptama sarut... rámérek 13,5 V feszültséggel tölt vissza a moci ... JA és nem állt le...!
Elvileg azért nem állt le mert ha egy kondi be van kötve a valahova, akkor nem áll le, de ha az hiányzik akkor leáll a motor... böngészgettem a neten :)
Szóval...
nemis tudom, valaki írta itt a hibát fórumon, hogy szálszakadásom lesz, de végülis megköszönöm mindenkinek a fáradozását, segítségét!

Ui.: egyből félredobtama 15W os égőt... és elő a 45W \:D/ \:D/ \:D/

A forgórészen forrasztás után 5,2Ohmot mértem a szénkefék kapcsai között....
Ezzel a motorral hogy állsz meg? mer a Simson fékei max- 80-as tempóra vannak méretezve, de ott sem túl jók már!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Az elektronikus gyújtásúnak 180 fok a megszakítósnak 60 fok körül, és a megszakítós akkor indul be fordítva ha túl nagy előgyújtás.:!:
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Hali!
Felmerült bennem motorjaink zárásszöge. Nem emlékszem, hogy olvastam volna a fórumon ilyen adatot, mivel nem megszakítós a gépem, így még saccolni sem tudok. Van infótok erről?
Csak a blokk fórumban felmerült "visszafelé beindul" topikkal kapcsolatban érdekel.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

A Club élete -> ZÚZDA (dühöngõ) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Azt merre találom.. mármint a Zúzdát ? :D :D :D :D :D :D
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Bladzser! Földobhatnál egy-két képet erről a 260-as Simsonról mondjuk a Zúzdába! Kíváncsivá tettél!!! :twisted:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!

NAGYONSZÉPEN KÖSZI MINDENKI SEGÍTSÉGÉT...

Nyár óta, amikor beraktam a blokkot a mociba, töltés nélkül szaladgáltam elöl 15W-os izzóval.

Rájöttem nem is tudom már hogy, hogy nincs töltésem (azthiszem, amikor beraktam a 45W-os izzót a motorba és mentem vele, akkor láttam hogy nem világít már úgy az elsőlámpám, aztán a töltés annyira lement, hogy a motort nem lehetett felpörgetni kikapcsolt lámpánál sem... tolás lett a vége...)

Meguntam a fojtonos akku feltöltést, meg kínylódást, és 1,5 hete elhatároztam hogy végetvetek a kínszenvedésnek.
Leszedtem a dolgokat oldaldeknit (simsonom van 250 es ETZ blokkal ami fel van fúrva 260 ccm-re... elöl 15-ös lánckerék, hátul 38-as)

Annakideján mindent összedugdosatm amikor a blokk bekerült a mociba, csak a töltésvisszajelző lámpáról fogalmam sem volt... minek is az :lol: :lol: :lol:

1,5 hete mint mondtam, neki áltam csinálgatni, vezetékeket átnéztem, aztán sióda hidat (egyenirányító), aztán arra gyanakodtam hogy feszszabályzó hiba, kitakarítottam rendberaktam... így se volt töltés.
Aztán rámértem az állórészre az OK volt
1,2-1,1 Ohm amit mértem rajtuk UV /VW/ UW variációkban lehúzott sarunál... ez tuti jó volt...
Szénkeféket is lemértem, múszer csipogott, tehát szakadás nincs.

aztán jött a forgórész...(suli miatt nem szedtem szét az nap (1 hete) , csak a mai napon sikerült leszerelnem)
végüli a forgórészt le sem kellet szednem... állórészt lekaptam 4 csavar fogta össz-vissz.
Lekaptam és egyből elémtárult a hiba.

A forgórészből a széngyűrűhöz menő vezetékek el voltak szakadva....
El sem tudom képzelni hogy történt de leszakadt... a gyűrű kizárt hogy megforgott volna mert izomból próbáltam valamelyik iránybva tekerni, de meg sem mozdult.. egy eredménye lett nyakig grafitos lettem =D>

forrasztó elő.... vezetékeket visszaforrasztottam....
állórész visszaraktam, de egyúttal beolajoztam a szivacsot is ami keni a kalapácsnál a tengelyt...

végülis 2W-os égőt nemtaláltam, így 15W-osat kötöttem a 61 es kapocs és a B+ közé
gyújtást ráadtam, a lámpa kigyúlt, és örült a fejem, hogy itt történni kell valaminek mert addig nem égett sosem :)
Öröm nem volt hiábavaló meg a türelem sem, mert gyujtás ráadva, pöcröf indult a motor... még a gyújtást sem állítottam el... a töltés lámpa pedig kialudt :lol: :lol: :lol: :lol:
mondom ezaz... :D
aksiról lekaptama sarut... rámérek 13,5 V feszültséggel tölt vissza a moci ... JA és nem állt le...!
Elvileg azért nem állt le mert ha egy kondi be van kötve a valahova, akkor nem áll le, de ha az hiányzik akkor leáll a motor... böngészgettem a neten :)
Szóval...
nemis tudom, valaki írta itt a hibát fórumon, hogy szálszakadásom lesz, de végülis megköszönöm mindenkinek a fáradozását, segítségét!

Ui.: egyből félredobtama 15W os égőt... és elő a 45W \:D/ \:D/ \:D/

A forgórészen forrasztás után 5,2Ohmot mértem a szénkefék kapcsai között....
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr »

Ok, köszi!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

kr írta:Sziasztok!

Trophy-t építek, és generátoros lesz, így kel helyet találnom az egyenirányítónak is. Elférne a fesszab.trafó és akksi mellett. Nincs ezeknek olyan mágnese terük, hogy zavarnák egymást? Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg velem.

Köszi!
Nekem is ott van nem lesz gond
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kr »

Sziasztok!

Trophy-t építek, és generátoros lesz, így kel helyet találnom az egyenirányítónak is. Elférne a fesszab.trafó és akksi mellett. Nincs ezeknek olyan mágnese terük, hogy zavarnák egymást? Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg velem.

Köszi!
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Pénteken kiderül mi a baja.. először átnézem a blokkot... utána ha az jó akkor vezetékekeket mégegyszer, és ha akkor se jó akkor építek egy új fesz szabályzót.

A Müller féle feszszabályzót aki megépítette, légyszíves írja már meg hogy kell-e a töltés visszajelzőlámpa, be kell-e kötni, vagy a töltésvisszajelzőlámpát, helyettesíti-e a LED?

Pénteken kiderül mi a csoda baja van, köszi az eddigi segítséget.
:wink:
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

csikin írta: Elküldve: pén. jan. 08, 2010 7:37 pm
Szerintem forgórész tekercsszakadás...
Akkor ráhibáztam? :twisted:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bladzser írta:Szóval.. lementem ma a motorhoz.
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípolt :shock: semmi ...szálszakadás lenne.
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...

Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!

Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
Igen kell ellenállást mérned a csúszógyűrűk közt.
4-4,5 Ohm.
Szálszakadás lesz ott jól sejted.Viszont mivel nem a csúszógyűrűknél hanem a vezetékeknél mértél,igy még a szénkefék és a vezetékeik is benne vannak a hibalehetőségben.Csak a csúszógyűrűk felületén mérj szénkefék eltávolitása után.Ha akkor sincs ellenállás,illetve nem sipol a szakadás jelző akkor a forgórész szálszakadásos.
Az az alátét ami a csúszógyűrűk felett van azt nem a rögzitőcsavar szoritja,az teljesen különálló dolog a csavartól.Azt az alátétet a forgórész anyagából "lehajtott,vágózott"3 db 120 fokban valami rögziti(képen bekeretezve).Leirni nehezebb mint amikor látod.Ha kihajtod a csavart és kiszeded a megszakitóbütyköt akkor tisztán láthatod miről beszélek.Önmagában az hogy mozog még nem okozhatna bajt szerintem.Viszont ha a forgórészen a csúszógyűrűket tudod mozgatni az már lehet a baj forrása.Mint amit z25z is irt.Mindneképp szedd le a forgórészt és úgy vizsgáld meg szemre is meg méréssel is.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A szerelési kézikönyvben (mzclubról is letölthető) megtalálható pontosan a generátor részeinek ellenőrzése a megfelelő értékekkel. Ezek után is lehet vele még probléma, de első körben csináld végig azt.

Pontosabban nem ez az első kör, de ha már szét van szedve (gondolom szét van, forgórészt pl csak kiszerelve tudod mérni, különben hülyeséget mutat, amúgy is nettó 5 perc), próbáld meg.

Nekem pl 3 féle töltés gondom volt: az egyiknél a biztosítéktábla biztosítéka nem érintkezett, a másiknál a kijövő forgórész vezeték hozzáért a forgórész külsejéhez (ezt a kettőt bambi találta meg), és hát nem kellett volna, a harmadik pedig az volt h az elektronikus (fekete) fesszab talpát nem szabad letestelni, mert ha megteszed nem lesz töltés, ezt én derítettem ki.

Szal lehet még bőven probléma, de ha az ember teljesen tanácstalan, érdemes kimérni először hogy valami szervi baja van-e.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Szóval.. lementem ma a motorhoz.
sarukat lehúztam a blokknál.. az összeset, és rámértem a szénkefénél a két kijövő vezetékre.(egyik vezeték ami D-, a másik ami DF), és semmijen ellenállást nem mutatott a műszer, még csak nem is sípolt :shock: semmi ...szálszakadás lenne.
Van ott egy alátét a csúszógyűrűk és a rögzítő csavar között, azt ott kotyog.. tehát az nincs lehúzva...

Akkor először azt leellenőrizném, hogy jó-e a blokkban a töltéshez kapcsolódó dolgok.
Álló részen mértem 1,2-1,3 Ohm ot... szóval ez jó?
A másik.. forgórésznél nem mértem ellenállást, de mindkét szénkefe jó!

Forgórészen kell a csúszógyűrűk között ellenállást mérnem?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

meg annyit: engem nagyon szivatott a dolog, mert a teltesjelzo nem vilagitott, de ha a forgoreszen ellenallast mertem akkor pedig volt erdekes modon pont akkor erintkeztek a letort vegek szoival teljes volt a tanacstalansag
aztan bambi mester adott egy jo tippet, csak mar nem emlekszem pontosan (hatha kisegit :lol: ) valamelyik vezeteket raadott gyujtasnal ha a forgoreszhez erintem es kigyullad a toltesjelzo lampa akkor forgoresz hiba. (talan a zold-keket)
ez tortent... levettem a forgoreszt ujra, latszolag nem volt baja, de amikor a csuszogyuruket megneztem, hogy stabilak-e akkor el lehetett mozgatni nehany mm-t
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

csikin irta:
Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van.

Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd


Es van am megegy, vissza kellene keresni, de nagyjabol oktober 8-9 kornyeken volt ugyanez a bajom. Irtam is hogy megszivtam mert a toltesjelzo nem vilagitott, holott nem volt toltesem igy a toltesproblema akkor derult ki mikor menet kozben lemerult az orszaguton az aksi.
Nalam forgoresz menetszakadas volt a hiba mint utobb kiderult. Egyszeruen a forgoreszen a csuszogyuruk elfordultak es elnyirta a vezeteket.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

"Na utánajártam a dolgoknak ...
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó." [-X Az állórész tekercseid közül valamelyik test zárlatos ( gondolom lehúztad a sarukat mérés közben?).
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is megépítettem már ezt, nem szuperált valami jól, de lehet én rontottam el.
Inkább építsd meg azt, ami a főoldalról elérhető a cikkekben, Müller Szabi féle fesszab.

Az a gond hogy én nem vagyok MZ-közelben, nem is tudok méricskélni.
Én úgy tudom, és amit küldtem rajz az alapján, akkor kell a 61-en + feszültségnek megjelenni, ha tölt a generátor.
A rajzot nem a fesszabályzó miatt küldtem, mert az az egyetlen amit nem értek :D
Szerintem a tiédben nem kerek valami...
Azért van összekötve a D+ az 51-el, mert azon a kapcson keresztül tölti a generátor az akkut.
Azt nem tudom, hogy az eredeti fesszab igényel-e feszültséget, de akkor lemerülne hamar.
Ha lehúzod a vezetékeket a feszültségszabályzóról, akkor miket mérsz? 61-en nem lehet 12v akkor se szerintem.
A zárlatkeresés egész máshogy működik egy komplett rendszerben, mintha csak egy lecsatlakoztatott vezetéket vizsgálnál, hogy szakadt-e a burkolat.

Leállított motornál, mivel nincs töltés, 61 és D- között 0V. Azt nem tudom mekkora feszültség jelenik meg a DF és D- között, de álló motornál 0, ha ráadod a gyújtást, akkor valamennyit.

Ezeket találtam még hivatalos teendőként, ha gyújtás bekapcsolva és nem világít a töltéslámpa:
61-es kábel és szabályzó között szakadás
szabályzó D- és DF szakadás
rossz a diódahíd

eredeti:
Cable 61 to regulator interrupted -> Replace cable
Regulator Earth and Cable DF interrupted -> Replace cable
Rectifier Defective -> Replace rectifier
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

csikin írta:Akkor ezek szerint az állórész tekercselése jó.
Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látom :) Ha valamit rosszul tudok, ami simán előfordulhat, akkor szóljatok!

Kép

Hát Akkor a feszültségszabályzómmal lenne a gond(?) , mert ha igen akkor elektrotechnikus létemre összerakok egy feszültségszabályzót. Belinkelem a rajzot, kérdésem ez működik így, működőképes a rajz?

Tehát a szitu ami nálam van:
61 -esen 12V van, de nemtudom hogy, ez nekem leálított motornál 12V... járó motornális ugyanennyi...
érted ha 12V jön egyikről meg másikról... esélytelen hogy kigyúljon az izzó :?

A másik hogy a fenébe szabályoz egy feszültségszabályzó , hogy kapcsolgat, meg hogy fogja vissza a feszültséget hogy ne szaladjon 14-15 V fölé, ha a D+ össze van kötve a B+ -al ? Ezt nemértem én. Elektronikus feszszabályzóm van, de a te rajzod sztem a régihez való, de semmi gond mert a bekötés ugyanilyen... enyém most így van bekötve de így se jó....

Az egyenirányítónál ahogy méregettem...
tapasztalatok:
-12V feszt mértem a 61-es kapocs és a D- között.
-12V feszt mértem a DF-es kapocs és a D- között.
-aztán rövidzármérővel vizsgáltam a sípolós cucc... akkor... "rövidzárat" mértem az egyenirányító 61 es kapcsa és az egyenirányító D3 kapcsa között.. illetve a 61-es kapocs és a D- között... sípolt a cucc.. de nem 0000-kat írt ki hanem .. először 51 et majd második variáccióban 250 valamennyit.. szóval elvilág diódák jók..
- ha az áram mérőre átpakkoltam a multiméter vezetékét meg beállítását és a 61-re rácsiptettem meg az aku negatívjára akkor kigyúlt az izzó, de beindított motornál nem aludt ki.. szóval ez így nemjó.. de a lámpa kigyult...és 0.35 Ampert mértem...

A méréseket leállított motornál csináltam...

A legfőbb dolog.. leállított motornál, mit kell mérnem D- hoz képest mérnem a 61 kapcson.. 12V... vagy 0V (azaz rövidzár?!)

Illetve a DF en mindíg kell lenni + 12V-nak vagy azon hány voltot kell mérnem D- hoz képest ( álló ill. beindított motornál?)

várom a válaszotok...

Tudom átláthatatlan, de már agyamramegy ez a töltés dolog... :-k
Amit meg akarok építeni fesz szabályzót.. képeket beraktam...
Kép

Kép
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Akkor ezek szerint az állórész tekercselése jó.
Szerintem elviseli a 15W-ot is de 2W-os való oda. Igy fejből azt mondom hogy a 15 és a 61 közé kell ez a lámpa, de ugyanazt éred el vele ha az 51 és 61 közé teszed, csak ekkor sosem tudod lekapcsolni. Álló motornál, ha ráadod a gyújtást, akkor világítania kell. Járó motornál, ha nincs töltés, akkor világítania kell. Ha nem világít álló motornál ráadott gyújtással akkor vagy az izzó rossz, vagy valamilyen elkötés van. A 61-es ponttól megy fel egy hosszú vezeték az izzóhoz, a másik fele meg egy kapcsolt pozitív.
Igen a D+on mindig kell feszültséget mérned, álló motornál az akksi feszültségét, járó motornál a töltőfeszültséget, ami jó esetben magasabb. mint az akksin mért feszültség.
Aminek levetted a tetejét az a feszültségszabályzód, ez kapcsolgatja a gerjesztést. A leírásod alapján ez az alulapra ragasztott nyák, egy fekete dobozban, fehér matricával, és elképzelhető, hogy rossz, próbálj meg egy másikat.
A B+ az az akksi+ ami MZ-ül 51-es pont azt jelenti Battery+, és ezen a kapcson keresztül töltődik az akkumulátor.
Elvileg ráadott gyújtással álló motor mellett a DF-en 12V körüli értéket kell mérned, járó motornál kevesebbet, de annál többet minél nagyobb a terhelés.
A 61 az pozitív akkor ha van töltés, elvileg ez a kontrollfeszültség, ami alapján szabályozza a gerjesztést a fesszabályzó, tehát álló motornál 0V, járónál 12V.
Ennyire futotta így hirtelen, már át se látom :) Ha valamit rosszul tudok, ami simán előfordulhat, akkor szóljatok!

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

csikin írta:Sunbim: A D+ ra fölösleges feszültséget vezetni.
A gerjesztés biztosítéka biztosan jó mert a blokkban a DF-en megjelenik a 12V
szóval a szénkefék között is van feszültség.
juragy: Lehet állórész szakadás is, de akkor vagy mindhárom fázis egyszerre (mert mind rossz), vagy a csillagpont a keksz.
bladzser: Szerintem mérd meg a forgórészen a csúszógyűrűk közötti és az állórész fázisok közötti ellenállását. És azt hogy a fázistekercsek testre (D-) átvezetnek-e.

Na utánajártam a dolgoknak ...
Megmértem az UVW résznél az ellenállást, olyan 1,2-1,3 ohm körüli a D- hoz képest.
Tehát az elvileg jó.
Nem volt töltés visszajelző lámpa.
Utánajártam ennek is, bekötöttem egy 15W-os izzót (remélem nem csináltam hülyeséget :shock: ) a 61 és az aksi + része közé. De semmi, nem gyúl ki, pedig ki kellene neki. (most így van összerakva)
Először rosszul értelmeztem a rajzot, és az égőt a 61 és az aksi - közé kötöttem így se világított.
Elvileg az egyenirányítóból kijövő D+ vezetéken akkor kell feszültséget mérnem ha van töltés? Illetve ezen gondolom már egyenfeszültséget kell mérnem?

Másik dolog, leszedtem az egyenirányító tetejét, az enyém elektronikus. Van rajta olyan hogy B+ ez megegyezik az 51es kapoccsal,?
Illetve ahogy levettem a tetejét azt figyeltem meg, hogy a B+ és a D+ össze van a nyáklapon zárva (bele se kellene dugnia levegóbe öszköthetném ezt a két szálat) ... tehát köze nincs a másik 3 szálhoz... a DF, D-, 61 -es szálakhoz.
Ez szerintetek jólvan így...?

Az egyenirányítómban, TIP "tranzisztor van"

Egy bazinagy dióda a D- és a DF közé rakva...




Mégegy dolog, ha minden szabályosan jól össze van kötve...akkor
- A blokk szélén a DF-en kell valamekkora feszültséget mérnem a D- -hoz képest álló illetve járó motor mellett?
- A 61 es szál az MÍNUSZ VAGY PLUSZ.. erre nembírok rájönni. de sztem mínusz...?
- A U /V/ W szálakon ráadott gyujtásnál a D- hoz képest kell valamekkora feszültséget mérnem?
- Ráadott gyújtásnál, a 61 -es szálon a + hoz képest 12V körüli értéket kell mérnem, illetve járó motornál mekkora feszültség van D- hoz képest a 61 es szálon?


ILLETVE:
Ha jár a motor és mérek feszültségeket akkor a D- hoz képest
az U/ W/ V/ DF/ 61/ D+ szálakon mekkora feszültségértéket kell mérnem?

Sajnos közelbe nincs ilyen MZ-s ismerősöm akinek a motorján mindezeket lemérhetném, valaki ki tudja légyszíves írja már meg minden kérdésemre a választ [-o< ....
Előre is nagyonszépn köszönöm!

Mégegy dolog, valaki leírná a feszszabályzó működését, minek fügvényében kapcsolgatja a 61 es kapcsot...?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

gulyesz írta:
sub-ee írta:Sziasztok

Egy elég nagy fejlesztésbe kezdtem, tervezek egy univerzális elektronikus gyújtóegységet, amely úgy néz ki, hogy 1 és 2 hengeres 2 ütemű motorokhoz lenne használható, természetesen FET-es gyújtás. Programozható előgyújtásszög görbéje lenne a vezérlő kontrollernek. egy sima PC-vel lehetne soros porton keresztül akár fékpados teszt alatt feltölteni a beállított értékeket.

Kérdésem az lenne, hogy volna-e ilyen gyújtásra igény? MZ-re átalakítás nélkül rá lehetne szerelni.

Segítséget kérnék a fejlesztésben és a tesztelésben, mert nekem sajnos nincs MZ-m amin tesztelni tudnám a cuccot.

Ez a programozó szoftveréről egy screenshot:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Szia Szabolcs!

Engem is érdekelne a gyújtás cuccos.

Üdv.: Tamás
Amint lesz pénzem, akkor építek egy prototípust, olyannak akinek van hall jeladója és küldöm, hogy tesztelni lehessen.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 21 vendég