Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:
nyemi írta: Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés.
- elméletben így van, a gyakorlat viszont "kicsit" bonyolultabb.
A kétütemű motor, ellentétben a 4T-vel, nem érzékeny a nagyon pontos előgyújtás értékre, más szóval, a szabályozással járó "macera" (bonyolult, drága, stb.) elektronika nem éri meg azt a minimális előnyt amit biztosít. Gondold meg vajon miért mondtak le a tervezők, az amúgy faék egyszerűségű, olcsó, mechanikus, előgyújtás szabályozásról a Trabant esetében.

Jaj, hol van már a Trabant. :-k
Még egy egyszerű láncfűrészben is állítják az előgyújtást.

Kép
Komolyabb 2T motorokról, meg már ne is beszéljünk.
Jó reggelt, 2013 írunk.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta: Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés.
- elméletben így van, a gyakorlat viszont "kicsit" bonyolultabb.
A kétütemű motor, ellentétben a 4T-vel, nem érzékeny a nagyon pontos előgyújtás értékre, más szóval, a szabályozással járó "macera" (bonyolult, drága, stb.) elektronika nem éri meg azt a minimális előnyt amit biztosít. Gondold meg vajon miért mondtak le a tervezők, az amúgy faék egyszerűségű, olcsó, mechanikus, előgyújtás szabályozásról a Trabant esetében.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Perec írta:Bizony jó lenne egy fékpadi mérés, de nem olyan őrdöngős a dolog:
Mindig a lehető legnagyobb előgyújtás adja a legjobb teljesítményt egy adott üzemállapotban.
Ha az előgyújtás nagyobb, mint a "lehető legnagyobb" azt a kopogásos égés jelzi, ezt a léghűtés
bordái kiválóan közlik velünk: majd' szétesik úgy csörög.

A szocin sajnos nem publikáltak semmit.
Trabihoz csináltak, de az nem résvezérlés, ha jól tudom. Talán a gyári wartburg előgyújtásgörbét érdemes tanulmányozni, úgy emlékszem a kesztyűtartóban lévő könyvben benne volt.
Az eredeti szándékom az volt, hogy menet közben tudjak gyújtást állítani, mert egy kis elállítódás is drámaian kivette a motor erejét.
Én ezt a görbét használom (megszakítóval ](*,) ):

-34,58 650 felett
-38,24 800 -"-
-39,8 1000
-35,84 1200
-30,68 1300
-26,48 1400
-20,48 1600
-20 1800
-41,6 2000
-33,5192 3640
-32,8121 3958,5
-26,858 4095
-25,0972 4231,5
-24,5648 4368
-24,947 4550
-27,404 4732
-29,8064 4914
-33,8878 5141,5
-36,7679 5369

A legszembetűnőbb dolog, hogy alapjárattól közel 4000-ig 10 mm (41,6fok) az előgyújtás kivéve az 1200-2000 szakaszt, itt azzal szabályzom le az alapjáratot, hogy kb. gyári előgyújtást kap.

A wartburgnál azzal indokolták az előgyújtásszabályzás elhagyását, hogy a motor a fő fordulat tartományban jó közelítéssel fix előgyújtást igényel (láthatóan fékpadi mérések alapján).
A vákuumos elhagyására az lehet a magyarázat, hogy a motor nyomatékgörbéje nagyjából követi a menetellenállás görbéjét a legnagyobb sebességfokozatban.

Amennyire én jutottam ezek az MZ-nél is így vannak, tehát nem kell csodákat várni: erősebb alapjárat, alsó tartományban jelentős ingyen nyomaték, és legfelül is javítania kell a túlforgatásnál és aztán elmaradhatatlan fordulatszám-határolás.

Nem tudom a szocimotorosok mire jutottak, de ha nem tudtak elrugaszkodni egy klasszikus 4ütemű előgyújtás görbétől, vagy nem próbálkoztak elég merész előgyújtással, vagy túl sokat vártak akkor szerintem garantált a bukta.

Ezt te írtad:2012.02.10. 17:38
Akkor ez ugye hazugság"?"
garantált a bukta
Hát ez úgy érzem, az. :D
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

nyemi írta:Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/
Az meg mire jó? Nem is hallottam még hogy valaki MZ-re tett volna, talán még a versenyzők sem.
Kép
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:46-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

daranyi68 írta:Kép

Kép

Kép

A képek közben meglettek!

Egy 12F683-as PIC meg egy pár alkatrész a Hall és elektronika közé, már kész is az előgyújtás vezérlés. \:D/
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Előkerültek a féltve örzött titkok látom... :D
Ezek a gold és 4T trabi/waresz gyujtások azért bizonyítottak már tartósság szempontjából is! :)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hú hogy pezseg az élet itt! :mrgreen:
Ennyi hozzászólást nem is vártam........... látom tetszik a cucc mindenkinek! :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Én azt az optikai jeladó panelt belemártanám valamilyen 2K-s műgyantába! Nehogy valamelyik esős túranapon érted kelljen menni!
- jó eséllyel azonnal meg is vakulna, de a túrán már nem volna vele gond (oda sem jutna). :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

,,... Én forrasztok általában, de ha most András rányom pár csatlakozót az új kábelekre, még mindig előbbre van, mint a 100 éve korrodált kábeleivel.

Amúgy a mostani szabvány már nem is javasolja a forrasztást kábeleknél. Csak rápréselik a kábelvégeket, és kész. ,,

Kimondottan !saruzó fogóval! igen. Ami többnyire az MZ-snek nincs. :? Szerencsés akinek igen.
De ezt csak vadonat új kábel és saru esetében használnám forrasztás nélkül.
Forrasztással együt csak úgy használom, hogy csak a csúszósaru első roppantóig terjedjen az ón, a második már a szigetelést is fogja. Tovább ne follyon az ón, mert meghosszabbítja a ,,törési pontot,, , nagyobb az erőkar amit a rázkódó kábel kifejt rá. És mindenképp zsugorcsövezni szoktam, így is úgy is.

...

Doki. Én azt az optikai jeladó panelt belemártanám valamilyen 2K-s műgyantába! Nehogy valamelyik esős túranapon érted kelljen menni! :wink:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:... végére rányomod a csatit, és kész. ...
- ha ennyivel megelégszel rövidesen kezdheted előröl a kábelezést, a fogóval való összenyomás forrasztás nélkül nem sokat ér, gyorsan el oxidálódik + kilazul.
Én forrasztok általában, de ha most András rányom pár csatlakozót az új kábelekre, még mindig előbbre van, mint a 100 éve korrodált kábeleivel.

Amúgy a mostani szabvány már nem is javasolja a forrasztást kábeleknél. Csak rápréselik a kábelvégeket, és kész.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

nyemi írta:Itt is van pár fotó a megvalósításról.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:44-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Itt is van pár fotó a megvalósításról.
Csatolmányok
golf gyújtás.zip
(1.74 MiB) Letöltve 155 alkalommal.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Köszi a válaszokat,megpróbálom ezt a vezetékterhelés dolgot meg gondoltam erre én is hogy veszek pár méter kábelt meg sarut aztán magamnak legyártom itthon és kész akkor biztosra kitudok zárni egy hibát, :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:45-kor.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:46-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép

"Ilyen nincs a földön." ](*,)
Ez is 18 ezer volt"?".
Szerintem még egy Hall odafér, ha netán beégne a megszakító. LOL
Előzés közben, hogy váltasz érzékelőt, azt megnézném. :shock:
Amúgy meg nekem ég a pofámon a bőr, hogy ilyeneket beraktok. :oops:
Nem veszitek észre, hogy külföldiek is olvassák az oldalt.

Ááá..
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:... végére rányomod a csatit, és kész. ...
- ha ennyivel megelégszel rövidesen kezdheted előröl a kábelezést, a fogóval való összenyomás forrasztás nélkül nem sokat ér, gyorsan el oxidálódik + kilazul.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

tiger1342 írta:
gesszti írta: Nem kopik el, ha a helyhagyó csavarral hátra van teljesen állítva.
Hopp, tényleg, akkor le se kell venni. :)
De azért érdemes bekarcolni a helyes pozitúrát...
Me' nem egyszerűbb mondjuk egy kis krumplihajat az érintkezők közé dugni...
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
tiger1342 írta: Hibrid gyújtás? Zsír! :))
Viszont a mexa jól elkopik, aztán ha véletlen mégis beüt a gebasz, már nem fogod tudni beállítani...
Én inkább hordanék egyet magammal, nem nagy cucc feldobni, főleg ha a bütyök fenn marad és bejelölöd pontosan hol volt jó...
Nem kopik el, ha a helyhagyó csavarral hátra van teljesen állítva.
Hopp, tényleg, akkor le se kell venni. :)
De azért érdemes bekarcolni a helyes pozitúrát...
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

tiger1342 írta: Hibrid gyújtás? Zsír! :))
Viszont a mexa jól elkopik, aztán ha véletlen mégis beüt a gebasz, már nem fogod tudni beállítani...
Én inkább hordanék egyet magammal, nem nagy cucc feldobni, főleg ha a bütyök fenn marad és bejelölöd pontosan hol volt jó...
Nem kopik el, ha a helyhagyó csavarral hátra van teljesen állítva.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
Andrá$ írta:arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
Bácsi, veszel 10 méter 1,5-ös kábelt egy villanyos boltban pártíz Ft/m, 2-3 színből. Veszel hozzá egy marék csúszórarut, és kész. Kombináltfogód meg van... Szépen, egyenként méretrevágod a vezetékeket, végére rányomod a csatit, és kész. Kutyafülének kell 10e-ért kábelköteget venni. A töltésben 3 db vezeték dolgozik a feszszab és a dinamó közt. Ezeket kell kicserélni normálisra.

Kövezzetek meg, de én simán szétbontok ilyen vezetékezéshez mezei mtk kábeleket is. Az ugye mindig akad egy műhelyben. (másnem a mutter selejt vasalójáról, vagy egyéb konyhaigép földi maradványairól...)
Detto: óvjuk a Földet, nem termelünk szemetet! :DD
Bár ezekben a príma kínai konyhai cuccokban már a vezeték sem valami minőségi...
De én is mindig levágom a drótokat, mert ha kidobom, tuti h legközelebb pont az kellene. :))
Drótos dobozban meg elfér...
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép
Hibrid gyújtás? Zsír! :))
Viszont a mexa jól elkopik, aztán ha véletlen mégis beüt a gebasz, már nem fogod tudni beállítani...
Én inkább hordanék egyet magammal, nem nagy cucc feldobni, főleg ha a bütyök fenn marad és bejelölöd pontosan hol volt jó...
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Andrá$ írta:arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
Bácsi, veszel 10 méter 1,5-ös kábelt egy villanyos boltban pártíz Ft/m, 2-3 színből. Veszel hozzá egy marék csúszórarut, és kész. Kombináltfogód meg van... Szépen, egyenként méretrevágod a vezetékeket, végére rányomod a csatit, és kész. Kutyafülének kell 10e-ért kábelköteget venni. A töltésben 3 db vezeték dolgozik a feszszab és a dinamó közt. Ezeket kell kicserélni normálisra.

Kövezzetek meg, de én simán szétbontok ilyen vezetékezéshez mezei mtk kábeleket is. Az ugye mindig akad egy műhelyben. (másnem a mutter selejt vasalójáról, vagy egyéb konyhaigép földi maradványairól...)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Andrá$ írta:én is valami vezetékelésre gondolok vagy fesszab még talán de át néztem jól érintkezik kapcsolóra jól mennek rá a vezetékek, arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
- az I. lépést jól gondolod (azt már tudjuk, hogy nem a dinamó a ludas), nem kell új vezeték köteg viszont a dinamó- fesz. szab. körben az összes vezetéket ellenőrizni kell, terhelés alatt (a "csipogóval" való "mérés" nem ad biztos eredményt.)
Az ellenőrzés módja:
- szükséges:
- egy legalább 2,5 négyzet-mm keresztmetszetű, két végén forrasztott saruval ellátott "mérő" vezeték
- akku. töltő vagy jól feltöltött aksi
- fényszóró izzó ( terhelés)
- Volt mérő
A mérés módja:
- a mérő és az ellenőrzendő vezeték végeit az ármarforrásra ill. az izzóra csatlakoztatni (az ellenőrzendő vezetéket a motor áramköréből ki kell kötni)
- mérni a feszültséget az áramforrás és a terhelés oldali végek között
Ha a terhelés oldalon mért feszültség 0,1-0,2 V-nál jobban különbözik (kisebb) mint az áramforrás oldalon akkor a vezeték hibás és cserélni kell.
A mérendő vezetékek a fesz szab.- dinamó-akkumulátort összekötő összes vezeték, különös tekintettel a dinamó-fesz.szab.-akkut összekötő test vezetékre.
Ha itt mindent rendben találsz akkor marad a fesz. szab. (később)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

allllli írta:[quote="zyben]
OK!
Köszi szépen. Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.
A fekete dobozosból is van a jó és a gagyibb fajta. Nekem a gagyi fajta 17 V-al töltött és meg is égtek az ellenállások benne. A helyedben Sub-ee-tól vennék egyet, jobban jársz vele azt tuti.[/quote][/quote]

Köszönöm az ajánlást!

A cikk igazából fent van, aki úgy érzi meg is építheti, nagyon jó kis cucc, de meg is tudja rendelni.
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

MrDok írta:Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép
Köszönöm hogy leírtad a tapasztalataid, és köszi a dícséretet!
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Úgy látom hiányzik ide még egy kis dícséret egy elektronikagyártó kisiparosnak. :mrgreen:
Valahogy beleesett a motoromba egy új generációs Sub-ee gyújtás.
A tesztidőszak is megvolt, így írom a tapasztalatokat (karbit teszt közben nem piszkáltam): nőtt a nyomaték alacsony fordulaton, szinte alapjárattól lehet használni a motort, nem rángat/köhög. Jól pörög ki, és igen alacsony alapjáratot lehet beállítani. A fogyasztás is csökkenhetett kissé, vegyes közúti használatban (hétvégi motorozás) 4.2 L jött ki, ami túrás tempóban biztos hogy 4 alatt van.
Korábbi optikai jeladómat szabta át Szabi, hogy ehhez is használható legyen, én pedig átszabtam a vezérlőtárcsáját, úgy hogy elférjen a megszakító mellett, így csak egy vezetéket kell csatlakoztatni ha kijön a hajtógáz a tehnikából. :D
Szóval jó lett a cucc. :wink: :smt023 :smt038


Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zyben írta:Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.
- nagyjából ennyiért nálam is megrendelheted.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Andrá$ írta:Volt egy kis időm és megmértem,amit mondtál ....
- annyi már biztos, hogy a hiba nem a dinamóban keresendő. Egy kis türelmet kérek, kb. holnap reggelig, mert 3 db fog kihúzása ill. némi "tompító" vodka után nem akarok hülyeségeket írni.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

[quote="zyben]
OK!
Köszi szépen. Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.[/quote]

A fekete dobozosból is van a jó és a gagyibb fajta. Nekem a gagyi fajta 17 V-al töltött és meg is égtek az ellenállások benne. A helyedben Sub-ee-tól vennék egyet, jobban jársz vele azt tuti.
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zyben »

sub-ee írta:
zyben írta:Üdv!
125 ös ETZ- feszültségszabályozója tönkrement. Ha most veszek egyet, akkor én betudom kötni? Kell azon állítani valamit?

Szia

Be tudod kötni, nem kell rajta állítani semmit!

Üdv.:Sub-ee
OK!
Köszi szépen. Van egy bolt, 4500ft-ba kerül a fesszabályzó.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zyben írta:Üdv!
125 ös ETZ- feszültségszabályozója tönkrement. Ha most veszek egyet, akkor én betudom kötni? Kell azon állítani valamit?

Szia

Be tudod kötni, nem kell rajta állítani semmit!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
zyben
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012.06.03. 17:19
MZ-d típusa: mz etz 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zyben »

Üdv!
125 ös ETZ- feszültségszabályozója tönkrement. Ha most veszek egyet, akkor én betudom kötni? Kell azon állítani valamit?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát annyira nem lakok messze se tőle csak hát ez nem műszakis motor,én is valami vezetékelésre gondolok vagy fesszab még talán de át néztem jól érintkezik kapcsolóra jól mennek rá a vezetékek, arra most nincs pénzem hogy 10.000Ft-ért új vezetékköteget vegyek :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Andrá$ írta: Volt egy kis időm és megmértem,amit mondtál lekötöttem mindent voltmérőt a test és D+között húztam a gázt félgáz körül majd rátettem ugye az akksi + a Df-re a voltmérő felment 12-18V közé amit elvettem a vezetéket róla és a gázt is szépen lassan lesett és ugyanúgy talán 0,6V körül mértem, majd megcsináltam még egyszer ahogy rátettem a vezetéket ismét fölment majd levettem de a gázzal játszottam és így 10-11V között maradt.Aztán visszakötöttem mindent elindítottam ugyanúgy nem jó, levettem a fesszab burkolatát és kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt a visszaáramkapcsolót a motor leakart fulladni és a dinamónál az előtétellenállás tekercsnek kigyulladt a szigetelése gyors leállítottam így talán nem füstölt el a tekercs.Nem tudom mi lehet a gond? elkötés vagy fesszab probléma de próbáltam ,ár vagy 3 mechanikus meg elektronikussal is de semmi.Merre induljak el?egyszer megnéztem a gyújtáskapcsolóra jól mennek a vezetékek.
Szia!
Ha közel laksz Gessztihez, szerintem vedd fel vele a kapcsolatot. Át kell nézni az egészet úgy ahogy van.
Ha a helyedben lennék, lecsupaszítanám az összes tyúkbelet a motorról, és (ha buxa engedi akkor új korbáccsal) lépésenként raknám össze:
Első körben csak azokat a kábeleket tenném a helyére, ami elengedhetetlen az üzemeléshez:
  • Dinamó vezetékei - ha régiek akkor mindenképp újra cserélném legalább ezt a köteget.
    akksi kábelek
    gyújtás meglegyen.
Ha így elindul, le tudod lámpázni a fesszabályzón, hogy van-e töltésed. Ha van, akkor mehet a többi madzag. Ez is apránként: külön a helyzetjelzők elöl - hátul, világítás stb.
Ha fogyasztók nélkül sincs töltés, akkor egyértelmű, hogy a fennmaradó dolgok valamelyikével lesz a zűr.

Ez a dolog a kábelekkel eléggé pepecs munka. Oda kell figyelni, és kell hozzá türelem. Csak akkor fogj bele, ha az összes csillag együtt áll, máskülönben csak még nagyobb kárt csinálsz.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Gyula-bá írta:A hiba megkereséséhez biztosan tudni kell, hogy ki a bűnös a dinamó vagy a szabályozó kör. Dinamó próba:
- kösd le a din.-ról a D+ (pozitív szénkefe) és a DF (gerjesztés) vezetékeket (szigetelni)
- Volt mérőt a test és a D+ ra kötni
- közepes fordulatnál rövid időre (néhány sec.) a DF-re az akku.-ról +6V-ot adni
Ha így a D+ on legalább 10-12 V-ot mérsz akkor a dinamó rendben, a hiba a szabályozó körben (szabályozó, elkötés, stb. ..) van.
Volt egy kis időm és megmértem,amit mondtál lekötöttem mindent voltmérőt a test és D+között húztam a gázt félgáz körül majd rátettem ugye az akksi + a Df-re a voltmérő felment 12-18V közé amit elvettem a vezetéket róla és a gázt is szépen lassan lesett és ugyanúgy talán 0,6V körül mértem, majd megcsináltam még egyszer ahogy rátettem a vezetéket ismét fölment majd levettem de a gázzal játszottam és így 10-11V között maradt.Aztán visszakötöttem mindent elindítottam ugyanúgy nem jó, levettem a fesszab burkolatát és kézzel összenyomtam a jobboldali érintkezőt a visszaáramkapcsolót a motor leakart fulladni és a dinamónál az előtétellenállás tekercsnek kigyulladt a szigetelése gyors leállítottam így talán nem füstölt el a tekercs.Nem tudom mi lehet a gond? elkötés vagy fesszab probléma de próbáltam ,ár vagy 3 mechanikus meg elektronikussal is de semmi.Merre induljak el?egyszer megnéztem a gyújtáskapcsolóra jól mennek a vezetékek.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

dkari írta:"Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is."


És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer :!:
Azért itt is jól elszálltak az árak, bár talán a tartósság is növekedett az árral :-#
Nem zsákbamacska, a gyújtásvégfokot mikrovezérlő hajtja, illetve az fogadja a jelet. A végfok egy IGBT, abból is az egyik legdrágább. (Csak a gyújtásvezérlő anyagköltsége közel 6000Ft) Az egész egység digitális, és jóval kisebb mint elődje, ráadásul a menetteljesítmény sokkal jobb, és a vezérlésnek hála sokkal kevesebbet fogyaszt majd a motor.

Szóval a tartósság növekedett az árral, de ha jól belegondolunk, rövid időn belül üzemanyagból visszatérül az ár, mert nagyon drága a benzin.

Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"dkari"-nak. Írtam neked (is) a veterános fórumon. Valószínűleg már megoldódott a probléma.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

kudlaty2007 írta:My alarm in MZ
- Lengyelországban is lopnak? Hihetetlen! :mrgreen:
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Gyula-bá írta:
dkari írta:És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer
- még annyi sem. Napokig gondolkodtam azon, hogy újra megszólaljak a témában vagy sem de nagyon bosszant a dolog, nem fér a fejembe, hogy miután "gabika" barátunk 04.10-én kétségbe esetten kért ezen a fórumon segítséget hogyan jutott el a 04.21.-ei (közben 11 napot szenvedett) ömlengésig
xxgabikaxx írta:Végre megoldódott a gyújtásproblémám! : ... Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.

Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
- valószínűleg én vagyok a hülye mert nem értem. :lol: (félre értés ne essen, az bosszant, hogy nem értek valamit)
Csak örülök,hogy végre jó a gép. Ennyi vesződés,idegeskedés után :) A zörgés megmaradt,de azt már lexarom. Most megy addig ameddig szét nem esik.
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta:És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer
- még annyi sem. Napokig gondolkodtam azon, hogy újra megszólaljak a témában vagy sem de nagyon bosszant a dolog, nem fér a fejembe, hogy miután "gabika" barátunk 04.10-én kétségbe esetten kért ezen a fórumon segítséget hogyan jutott el a 04.21.-ei (közben 11 napot szenvedett) ömlengésig
xxgabikaxx írta:Végre megoldódott a gyújtásproblémám! : ... Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.

Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
- valószínűleg én vagyok a hülye mert nem értem. :lol: (félre értés ne essen, az bosszant, hogy nem értek valamit)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

"Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is."


És még olcsóbb is lett volna ha jól emlékszem max 12ezer :!:
Azért itt is jól elszálltak az árak, bár talán a tartósság is növekedett az árral :-#
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ja ja "vissza a jövőbe".... :twisted: :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

[quote="Perec"]Ezt sem tudom elégszer elolvasni, nagyon megkívántam ezt a gyújtást! Látom magam előtt, hogy felrakom és nem lehet egyest kapcsolni, mert mindent felszántva leégeti magáról a gumit a gépem. Pöpec írás!

:lol: Ha raknál mellé egy fluxuskondenzátort is az mekkora buli volna! :D
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

allllli írta:Mi a véleményetek a pár hozzászólással lentebbi iridiumos gyertya tapasztalathoz?
- a véleményem nem változott, utcai szoci motor esetében ablakon kidobott pénz de ha telik rá lehet vele szórakozni.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ezt sem tudom elégszer elolvasni, nagyon megkívántam ezt a gyújtást! Látom magam előtt, hogy felrakom és nem lehet egyest kapcsolni, mert mindent felszántva leégeti magáról a gumit a gépem. Pöpec írás!

"A gép ettől a gyújtástól pörög mint az állat. Régebben rátettem egy kisebb első lánckereket,hogy nyomatékosabb legyen.bár nem ment gyorsan de erős volt. Hát ezzel a gyújtással nem jó az a lánckerék :) másodikba indultam el és hegyen-völgyön 5.-ben mentem, még városban is :)

A nagyobb lánckerékkel 120 km/h mentem :)

Ezzel a gyújtással nagyon harapós lett a motor,nem torpan meg,egyenletes az alapjárat, ha húzom neki akkor megy.

Eleinte kételkedtem a gyújtásban,mert itt fórumon olvasgattam,hogy nem vált be egy két embernek.
Hülyeség!
18 ezer ft-ot simán megér ez a technika!
Igényesen meg van csinálva/össze van rakva. Az esztergált alkatrészek szépek.A zsinórokon a saruk mind zsugorcsövezve vannak. Mutatós kis fémdobozba van beleépítve az elektronika.Ráadásul ez a sok állítási lehetőség nagyon ötletes.

Előbb kellett volna vennem ilyet. :)
Még a fogyasztásra leszek kíváncsi,de szerintem tuti,hogy kellemes meglepetés lesz az is.

Nagyon szépen köszönöm Szabinak"
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Perec írta:Ezt olvastam a plazmáról, ez igaz??? Lehet, hogy benzin sem kell, csak egy kis párás levegő?
- [-X Hány éves vagy, hogy még hiszel a mesékben? :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ezt olvastam a plazmáról, ez igaz??? Lehet, hogy benzin sem kell, csak egy kis párás levegő?

"A gyárinál jóval intenzívebb gyújtószikrával és plusz erre még a kondis plazmagyújtás ( 100pF 30kV ) használatával pl. a karburátoros 50cm3-es 2T motor nagyon könnyen indul, +10°C-ig nem kell a szivatót sem használni, a többszörösen is felerősített gyújtószikra biztos hidegindítást, már alacsony fordulattól is motor nyomaték növekedést, alacsonyabb fogyasztást produkál.
2T olaj minden gond nélkül elég a gyárinál nagyobb mennyiség használata esetén is ( 1:26 ) , pl. az Arol2T is, kék füst nincs!"
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 25 vendég