hell írta:
Aha értem. Isteni fokozatba lépet át a gép és olajat termeli mostmár...
Tehát még mindíg nem tudni mi történt vele....
Persze a főtengely szimeringen keresztül 2T olajjal és benzinnel tölti a váltót.
Aha hát hogyne!
Jót el poénkodtunk, de semmi nem derült ki...
MTZ-nél csak azt mondjuk örülünk hogy látjuk ha folyik belőle mert akkor tudjuk, hogy van benne még.
De ez nem az a játék...
hell írta:
Aha értem. Isteni fokozatba lépet át a gép és olajat termeli mostmár...
Tehát még mindíg nem tudni mi történt vele....
Persze a főtengely szimeringen keresztül 2T olajjal és benzinnel tölti a váltót.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
hell írta:A jó kis paripámnak folyik a vére a kuplung bowdennél ahol bemegy a blokkban, ha oldalsztenderre teszem ez mitől van? Mit lehet a baja és mit lehet neki ártani, hogy megjavuljon? 12 évig semmi ilyen gondja nem volt most meg gondolt egyett és elég durván szivárog a hajtóműolaj. Teleszkóp felújítása volt nem régen, de annak sok köze ehhez nincs. Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
Persze, túltöltötted, vagy az oldaltámaszod görbült, és nagyon dől a gép.......
Magas a szint.
Aha értem. Isteni fokozatba lépet át a gép és olajat termeli mostmár...
Tehát még mindíg nem tudni mi történt vele....
hell írta:A jó kis paripámnak folyik a vére a kuplung bowdennél ahol bemegy a blokkban, ha oldalsztenderre teszem ez mitől van? Mit lehet a baja és mit lehet neki ártani, hogy megjavuljon? 12 évig semmi ilyen gondja nem volt most meg gondolt egyett és elég durván szivárog a hajtóműolaj. Teleszkóp felújítása volt nem régen, de annak sok köze ehhez nincs. Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
Persze, túltöltötted, vagy az oldaltámaszod görbült, és nagyon dől a gép.......
Magas a szint.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
A jó kis paripámnak folyik a vére a kuplung bowdennél ahol bemegy a blokkban, ha oldalsztenderre teszem ez mitől van? Mit lehet a baja és mit lehet neki ártani, hogy megjavuljon? 12 évig semmi ilyen gondja nem volt most meg gondolt egyett és elég durván szivárog a hajtóműolaj. Teleszkóp felújítása volt nem régen, de annak sok köze ehhez nincs. Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
Segítséget szeretnék kérni!
Mz trophy 125 kuplungot szeretném leszedni!
Addig eljutottam hogy a lamellákat leszedtem, de a kuplung kosarat nem sikerült.
Mit kell kitámasztanom vagy minek kell ellent tartanom hogy letudjam lazítani a csavart?
Ott hivatalosan nincsen olaj, ha van akkor a másik oldalról jön át. Jöhet:
-kuplungpálca, üresjelző, generátor alól-szimeringnél és azt tartó csavarok alól is.
Itt keresgéljél.
sell írta:Valóban érdekes a dolog, a kerékátmérőmet megmértem (egy fordulat, földön jelölve, mérve) 192.5 cm. Tiéd mennyi? Csak , hogy össze lehessen hasonlítani. Mellesleg én is kiváncsi lennék rá mennyinek kellene lenni a gyári méretű gumival( 18/ 3.50) esetleg ha valakinek az van fent , és fáradna vele, hogy megméri, azt megköszönném.
Támogatom az ötletet, ha van valakinek és lemérné én is megköszönném!
Nahh lemértem, az enyémnek 1 körbefordulás: 196,5 cm
De ez megint paradox, mert minél nagyobb az átmérő annál gyorsabbnak kellene lennie.
Valóban érdekes a dolog, a kerékátmérőmet megmértem (egy fordulat, földön jelölve, mérve) 192.5 cm. Tiéd mennyi? Csak , hogy össze lehessen hasonlítani. Mellesleg én is kiváncsi lennék rá mennyinek kellene lenni a gyári méretű gumival( 18/ 3.50) esetleg ha valakinek az van fent , és fáradna vele, hogy megméri, azt megköszönném.
z25z írta:Fiuk van-e valaki, aki tesztelte már a saját motorján, hogy 5.-ben mekkora fordulatszámnál mekkora sebességgel megy?
Tehát a szervízkönyv szerint:
5000 : 107 km/h
6000 : 130 km/h 6300 : 136km/h kb. ennyit kellene tudnia gyárilag
7000 : 150 km/h
ebből kiszámolva 100 f/p emelkedés kb. 2,14 km/h sebességnövekedést jelent
visszatettem a 19-es lánckereket (tehát gyári áttétel) feltettem a GPS-t, de nálam nagyon durva eltérés mutatkozik
Ezeket a fordulatszám, sebesség értékeket meg tudnánd nézni nekem a kis ETZ-hez is?
Na összegzem a méricskéléseimet és megosztom a dilemmámat:
gyári: 5000 : 107 km/h mért: 95 km/h gyári: 6000 : 130 km/h mért: 115 km/h gyári: 6300 : 136km/h mért: 121 km/h gyári: 7000 : 150 km/h
A gyári értékekből kiszámolva 100 f/p emelkedés kb. 2,14 km/h sebességnövekedést jelent.
Tételezzük fel, hogy csal a fordulatszámmérőm. Ez esetben a fentebbi számolás alapján 700 f/perccel mutat többet, mint amennyit valójában forog.
Ennek viszont ellentmond az, hogy az ETZ alapjárati fordulata ~1300 f/p. És valóban egyenletes alapjáraton 1200-1500 között libeg a mutató. (csak alapjáraton libeg, 3000-től nincs kalimpálás)
Másik ellentmondás, hogy 5-ben óra szerint 6300-at fordult (ez majdnem a max. gáz volt) nagyjából ezt kell tudnia és a motorhang inkább erre utalt, mint 5600-ra.
De ha a fordulatszámmérő jó, márpedig miért ne működne jól? Az előző órával is nagyjából ugyanez volt (nyélgázon 6600-at forgott)
akkor hova a francba tűnik el ~15 km/h sebességkülönbség?
Egyetlen ötletem maradt, hogy valami az áttételnél nem kóser. A lánckerék 19-es, ez kizárva. A gumiméretnél lehet egy kis huncutság, annyiból, hogy nem 110/90-18 van rajta, hanem 110/80-18 eléggé megkopva (de még megfelelő profilmélységgel) így nagyjából 3 cm-rel kisebb az átmérője. Ez jelenthet kb. 5 km/h-át. De hol a maradék 10???
És ami végképp összezavarja a dolgot, hogy a gps által mért sebesség szinte hajszál pontos a km óra által mutatottal.
Ezek alapján valakinek tipp?
Fiuk van-e valaki, aki tesztelte már a saját motorján, hogy 5.-ben mekkora fordulatszámnál mekkora sebességgel megy?
Tehát a szervízkönyv szerint:
5000 : 107 km/h
6000 : 130 km/h 6300 : 136km/h kb. ennyit kellene tudnia gyárilag
7000 : 150 km/h
ebből kiszámolva 100 f/p emelkedés kb. 2,14 km/h sebességnövekedést jelent
visszatettem a 19-es lánckereket (tehát gyári áttétel) feltettem a GPS-t, de nálam nagyon durva eltérés mutatkozik
hell írta:Olajleeresztő csavar menet ha tropa ott megáll a Helicoil? Vagy maradjon a behegeszt és új menet téma?
Megáll,mert úgyis nagyobbra fúrják a Helicoil betétnek.
Amúgy az a legjobb megoldás ilyen esetekben.
Utána a büdös életbe nem megy tönkre,nyugodtan huzigálhatod a csavart
Na persze az más kérdés hogy van e ilyen méretben és mennyibe kerül
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Lacus írta:Tehát hidegen tömit melegen nem ha jól értem? Náladis ez a jelenség volt?
Nem tömít hidegen, hanem akkor még elviseli a motor a többlet anyagot. Ha bemelegszik sok neki.
Tapasztalatokat szoktam írni, nekem a szivató dugattyú szorult meg egyszer a kosztól (terepMZ+ homok, bovdenről lerohadt a porvédő) nem ment teljesen vissza a helyére, akkor csinál ilyent.
DE! Távgyógyász nem vagyok, ez csak ötlet, hogy merre indulj.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Lacus írta:Sziasztok.Van egy 125 ös etz.A problémája következő.Hidegen szépen megy a motor.De ha bemelegszik 3000 ezer alatt elszál belőle az erő.Fullad majdnem leis áll ebben a 0 3000 ezres tartományban.Gyújtás jólvan belőve.Gyertya új.Kondi trafó gyertyakábel új.Karbit próbáltam már legalább 5őt.Semmi javulás.Főtengely szimeringek újjak.Valaki találkozott már ilyennel?Mi lehet a hiba?Várom a márkatársak hozzászólásait.Köszönöm
Igen, átereszt a szivató gumi.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Sziasztok.Van egy 125 ös etz.A problémája következő.Hidegen szépen megy a motor.De ha bemelegszik 3000 ezer alatt elszál belőle az erő.Fullad majdnem leis áll ebben a 0 3000 ezres tartományban.Gyújtás jólvan belőve.Gyertya új.Kondi trafó gyertyakábel új.Karbit próbáltam már legalább 5őt.Semmi javulás.Főtengely szimeringek újjak.Valaki találkozott már ilyennel?Mi lehet a hiba?Várom a márkatársak hozzászólásait.Köszönöm
sziasztok Mr Dok talán 0,1 a hézak így hogy már elkente a távtartót mikor még rajta volt enyhén szorúlt , megtettem a reklamációt pénteken viszik vissza és javitják a bibát üdv. juragy
jura györgy írta:hali, szét húztam, az van amire gondoltam túl van préselve a bal sonkán a csapszeg 1 miliméterrel holnap teszem meg a reklamációt a boltban mert tulajdonkápen 50 kilométert mentem vele 75/h sebeséggel tudom tudom jobban szemügyre kellett volna vnni öszerakáskor üdv. juragy
A 0.4-0.5 mm jó alap lehet.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
hali, szét húztam, az van amire gondoltam túl van préselve a bal sonkán a csapszeg 1 miliméterrel holnap teszem meg a reklamációt a boltban mert tulajdonkápen 50 kilométert mentem vele 75/h sebeséggel tudom tudom jobban szemügyre kellett volna vnni öszerakáskor üdv. juragy
jura györgy írta:szia pnlaci én is úgy tudom hogy valamennyi oldalra mozgásnak lennie kel a hajtókarnak 2-3 mm nem a felső szemnél fogva hanem az alsó csapszegen elcsusztatva lehet a 3 mm már sok de ezen semennyit sem lehetett mielőtt beszereltem volna a dugó meg nem utal henger derékszögelési hibára , most megyek folytatom és este még írok üdv. juragy
Oké várom a fejleményeket.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
szia pnlaci én is úgy tudom hogy valamennyi oldalra mozgásnak lennie kel a hajtókarnak 2-3 mm nem a felső szemnél fogva hanem az alsó csapszegen elcsusztatva lehet a 3 mm már sok de ezen semennyit sem lehetett mielőtt beszereltem volna a dugó meg nem utal henger derékszögelési hibára , most megyek folytatom és este még írok üdv. juragy
jura györgy írta:sziasztok pnlaci tegnap szét boritottam és most épen a jobb oldali bronz távtartót kente el a kuplung fel rakást meg nem kalapáccsal végzem de szerintem a csapszeget túl préselték a főtengely sonkán de kérdezném mi van ha a bronz perselyeket ki hagynám?a barátomnak a simsonjából is ki lettek hagyva és semmi gongja nem volt vele neem mg nagy szerencsém volt hogy az új dugó és henger nem sérült nem is értm hogy ez hogy történt igaz én ahogy meghatoltam a nem oda való hangokat azonnal le állitottam üdv. juragy
Én azért nem hagynám ki a bronzperselyt.Gondold el mi lenne ha a két kemény öntvény érintkezne azon a terhelésen.
Pláne ha a bronzzal ezt csinálta ami ugye lágyabb mint az öntvény.Inkább figyeljenek oda a préselésnél hogy a türés
megfelelő legyen.Azért kell legyen egy minimális játékának lennie a hajtókarnak? Ugy tudom,vagy nem?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Köszi a segítséget, Közbe egy sima 2 körmös lehúzatóval meg kis melegítéssel sikerült levenni.Úgyhogy most hogy már lent van lehet széthúzni a blokkot aztán vmit kezdeni vele
De egy ilyen lehúzatót mint az ETZ-hez van mindenképp csináltatok esztergályossal.Akkor már legközelebb könnyebb dolgom lesz,meg lesz róla rajz hogyha vki akar csinálni
sziasztok pnlaci tegnap szét boritottam és most épen a jobb oldali bronz távtartót kente el a kuplung fel rakást meg nem kalapáccsal végzem de szerintem a csapszeget túl préselték a főtengely sonkán de kérdezném mi van ha a bronz perselyeket ki hagynám?a barátomnak a simsonjából is ki lettek hagyva és semmi gongja nem volt vele neem mg nagy szerencsém volt hogy az új dugó és henger nem sérült nem is értm hogy ez hogy történt igaz én ahogy meghatoltam a nem oda való hangokat azonnal le állitottam üdv. juragy
Andrá$ írta:Sziasztok,
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?
Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális?
Ez ugyanaz mint a kis Etz lánckereke?
Mert ahhoz ez kell:
Én úgy tudom, a menet nem egyezik, de a szerszám maga valóban ugyanolyan.
Egy mérés a biztonság kedvéért és kiderül
jura györgy írta:sziasztok nagy gondjaim vannak az ETZ-mnek az van hogy most már a harmadik hajtókarom keni el az alsó szemnél lévő távtartót és mindig a baloldalit és el is szokott a hajtókar színeződni valakinek valami elképzelése van-e erről eg valami tanács hogy miér van ez? üdv. juragy
Szia.Az a kuplung oldal? Nem lehet hogy amikor össze rakod a kuplungal pont annyit mozdul a másik irányba a főtengely
hogy oda feszíti a hajtókart a bronz perselynek?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Andrá$ írta:Sziasztok,
Kellene egy kis segítség,Nagyon fura hangok jöttek a motorból nagyon úgy néz ki hogy a kuplunglánc laza.A levétellel vannak problémáim a kpulung részét kosár lamellák anya sikerült elvenni ehez megcsináltam a célszerszámot ahogy a könyvbe volt.Viszont a főtengelyen lévő kis lánckereket nem tudom levenni csavart kivettem de ez már a duplex láncos erről nem ír könyv csak a másikhoz van lehuzató.Ha jól emlékszem ez csak sima kupon van fönt de én ahogy néztem még fémragasztóval is megvan kenve...Eddig sehogy se sikerült levenni ahogy néztem a lánckerék végén van menet akkor elvileg kellene lennie lehúzatónak? Esetleg erről nincs rajz vagy vmi ötlet?
Másik kérdés hogy észrevettem hogy a főtengely oldalirányba mozdul ez mennyire normális?
Ez ugyanaz mint a kis Etz lánckereke?
Mert ahhoz ez kell:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
sziasztok nagy gondjaim vannak az ETZ-mnek az van hogy most már a harmadik hajtókarom keni el az alsó szemnél lévő távtartót és mindig a baloldalit és el is szokott a hajtókar színeződni valakinek valami elképzelése van-e erről eg valami tanács hogy miér van ez? üdv. juragy