Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

2mm? az rengeteg, simán belever a dugó akkor.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. Arra lennék kiváncsi hogy van -e abban vmi hogyha leszedetek kb 2mm-t a hengerfej pereméböl akkor nagyobb lesz a kompresszio. Mit szoltok hozzá ????
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

a csvarral nem lehet beallitani akkor helyesbitem a kerdesemet. Akar hova tekerhetem, nem lesz jo sehol. Valami a valtoban nem faja, csak gondoltam hatha jart igy valaki es akkor tudatosan tudnam keresni a problemat, merthat a simo valtonal eleg sok hibalehetoseg van :?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Devil írta:nemigazan ide tartozik, de megis hasonlo :D simson s51 4 sebesseges, nemigazan akarja venni a sebessegeket, felfele ugy ahogy veszi de visszafele mar nemnagyon akarja, nemlehet beallitani, mik a tapasztalatok, ki jatszott mar ilyennel?
a blokkon a karburátor alatt van egy 13-as kulcsnyílású anyacsavar. azt ha lerekered és leveszed az anyát, akkor alatta látni fogsz egy besliccelt csavart. célszerszámmal tudod állítani, kb fél fordulatonként érdemes tekerni rajta egyet, majd fel a 8-as anya meghúzod és próbálgatod. a simson.hu-n van sok hasznos infó erről, a magyar 4 fokozatú lyuggatott váltócsővel kapcsolatban is. szüleimnél van készítve ilyen célszerszám én is ezzel állítottam be. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Igen, így kell mondani a méretet, 14mm a belső átmérő 2mm a vastagsága.
Azért ilyen voltam ilyen gyors, mert most itt döglök a gép előtt és nincs semmi más dolgom :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ez gyors volt :shock: Köszi!

A 14 az a belső méret ugye?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Killer: Elvileg 14x2-es gumigyűrű kell oda ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Devil!

Ha jól emlékszem a motor jobb oldalán, ha a karbi felől nézed oldalról, van 2 csavar. A hátsó csavart kicsavarod, és amögött van az állító. Hogy azt, merre meg mennyit azt ne kérdezd... :-k

Nekem is kéne egy kis segítség. A váltótengely tömítésére szolgáló O-gyűrű méretei kellenének. 250-es hez.
Aki már cserélt, és emlékszik, legyen szíves ossza meg velem :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

nemigazan ide tartozik, de megis hasonlo :D simson s51 4 sebesseges, nemigazan akarja venni a sebessegeket, felfele ugy ahogy veszi de visszafele mar nemnagyon akarja, nemlehet beallitani, mik a tapasztalatok, ki jatszott mar ilyennel?
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

juragy írta:Laczkó fogy az olaj a váltóból? ha nem akkor ne kínlódjál üdv juragy
Az a helyzet, hogy novemberbe vettük a motort és hát nem volt próbálva párat mentem itt utcába vele és ennyi, nem tudom, hogy eszi e csak hát gondoltam kicserélném ha lejönne a kuplung érted... szeva
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Stravko megkaptad??
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: juragy »

Laczkó fogy az olaj a váltóból? ha nem akkor ne kínlódjál üdv juragy
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: juragy »

hali nekem mindig könnyen lejön + nem is pördült meg soha üdv juragy
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

waresz írta:
Laczkó írta:Ha nem jön le sehogy mondjuk, leverjem valahogy és veszek egy új kuplungot, vagy hagyjam az egészet így ahogy van, fordított szimeringel...szerintetek?
ha elkezded leütni, akkor simán elgörbülhet a főtengelycsonk.. ha eddig nem sikerült elgörbíteni, akkor próbáld meg elvinni egy gumishoz, adjon neki légkulccsal. ha szakad a lehúzó, akkor új lehúzó, és gázláng a kuplungagynak, de úgy hogy vedd le a kinyomó aluminiumot. közbe legyen előfeszítve. de fedezékből csináld, és számíts arra, hogy ledobja rendesen, ha lejön. ja, és ha lejött akkor Viton(így kell kérni) szimering(barna) ellenőrizni a szimering futófelületét a főtengelyen, nincs-e benne valami gödröcske, vagy sérülés, esetleg rozsda. akkor mehet be a szimering. utána szolj, mielött szarul rakod fel a kuplungot, és leforog, mert akkor leírok egy tuti receptet arra hogy kell úgy felrakni úgy hogy nem forog le.
Ja apu is ezt mondta, hogy semmiképp nem ütjük, eddig is óvatosan bántunk vele, el nem görbült, apu beviszi a vasutra aztán lángal megpróbálják majd lehúzni, ha nem jön össze akkor légkulccsal is megpróbálkozunk... semmi gond nem lenne hagynám ahogy van de a leggagyibb szimeringet tették bele és azt is fordítva ahogy kellene...köszi a tánácsot, és majd íok ha sikerül
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Laczkó írta:Ha nem jön le sehogy mondjuk, leverjem valahogy és veszek egy új kuplungot, vagy hagyjam az egészet így ahogy van, fordított szimeringel...szerintetek?
ha elkezded leütni, akkor simán elgörbülhet a főtengelycsonk.. ha eddig nem sikerült elgörbíteni, akkor próbáld meg elvinni egy gumishoz, adjon neki légkulccsal. ha szakad a lehúzó, akkor új lehúzó, és gázláng a kuplungagynak, de úgy hogy vedd le a kinyomó aluminiumot. közbe legyen előfeszítve. de fedezékből csináld, és számíts arra, hogy ledobja rendesen, ha lejön. ja, és ha lejött akkor Viton(így kell kérni) szimering(barna) ellenőrizni a szimering futófelületét a főtengelyen, nincs-e benne valami gödröcske, vagy sérülés, esetleg rozsda. akkor mehet be a szimering. utána szolj, mielött szarul rakod fel a kuplungot, és leforog, mert akkor leírok egy tuti receptet arra hogy kell úgy felrakni úgy hogy nem forog le.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nekem se jött le, 12 es keménységű csavart is elnyalta a lehúzó. Elvittem Bambihoz, azt mondta semmi gond nem volt vele.

Profi szerszámozottság és hozzáértés kérdése az egész 8)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

nem lehet h odasavazták? :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Ha nem jön le sehogy mondjuk, leverjem valahogy és veszek egy új kuplungot, vagy hagyjam az egészet így ahogy van, fordított szimeringel...szerintetek?
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

Laczkó írta:Mivel tudom szted megmelegíteni, ha ez beválna akkor jó lenne :D ?
langal, de en mar talalkoztam olyannal, amit felragasztottak, olyan ragasztoval, hogy nemtudtuk roncsolas nelkul levenni.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Feri! Küldtem pü-t!
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

-? XD
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Mivel tudom szted megmelegíteni, ha ez beválna akkor jó lenne :D ?
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Ja még annyi, hogy az olajba eleve beleteszem a kiszámolt mennyiségű Metabondot, és így tankoláskor belekerül a motorba az is.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

Laczkó írta:De mindegy is lehet mert a kuplung nem jön le... Pedig már vettünk fasza lehuzót, húztuk megütöttük ahogy kell, már mindent csináltunk vele MEG SE MOCCAN :S mintha oda lenne ragadva vagy nemtudom pedig aztán jó nagy emberek próbálták megmozdítani de hiába látszik is már valaki ezt szedte le -a szimering se ugy van bennt ahogy kellene- és fene tudja hogy tette vissza, ugyhogy most törjük a fejünket. Segítségeteket kérném.... Üdv
de ne holegfuvoval melegitsd, mert az semmit nem er neki.
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Amelyik benzinkúton adnak blokkot, ott arra írom a km-t és az olaj mennyiséget, ahol nem ott papírra.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Persze persze köszönöm!
Nagyon részletes és mindenre kiterjedő :)
Hogy tudtad ezt ennyi éven keresztül így? Jegyzeteltél túrán?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Csikin, megkaptad a táblázatot?
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Laczkó írta:De mindegy is lehet mert a kuplung nem jön le... Pedig már vettünk fasza lehuzót, húztuk megütöttük ahogy kell, már mindent csináltunk vele MEG SE MOCCAN :S mintha oda lenne ragadva vagy nemtudom pedig aztán jó nagy emberek próbálták megmozdítani de hiába látszik is már valaki ezt szedte le -a szimering se ugy van bennt ahogy kellene- és fene tudja hogy tette vissza, ugyhogy most törjük a fejünket. Segítségeteket kérném.... Üdv
Próbáld a melegítéses eljárást, úgy hogy csak a kuplungházat érje a hő.
Ha ígyse akkor megfelelő csapágylehúzóval is lehet próbálkozni.
Ha nem akkor durvább beavatkozás szükséges.
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

De mindegy is lehet mert a kuplung nem jön le... Pedig már vettünk fasza lehuzót, húztuk megütöttük ahogy kell, már mindent csináltunk vele MEG SE MOCCAN :S mintha oda lenne ragadva vagy nemtudom pedig aztán jó nagy emberek próbálták megmozdítani de hiába látszik is már valaki ezt szedte le -a szimering se ugy van bennt ahogy kellene- és fene tudja hogy tette vissza, ugyhogy most törjük a fejünket. Segítségeteket kérném.... Üdv
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Ja bocsi most nézem nemrég volt erről szól:D:D szal akkor kifelé:D
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy ha sikerül leszednem a 250 es etz-m kuplungját a szimeringet milyen irányba kell rátenni a főtengelyre? A videót néztem ott megfordítva van beletéve csak gondoltam megkérdem tőletek is! Válaszokat köszi. Hali
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Elküldtem:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Bagolyferi írta:Excel táblázatban elküldhetem neki az általam vezetett szervízkönyvet.
Gratulálok!
El tudnád küldeni nekem email-ben ezt a bizonyos excel fájlt?
Nem azért mert nem hiszem, hanem mert kíváncsi vagyok :D
lpeti87 kukac gmail.com

Előre is köszönöm!
Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Megvan! Köszi! :lol:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Sziasztok!
Ott kezdem, hogy ritkán fórumozok, hallottam, hogy szóba került a motorom futásteljesítménye. Erre válaszolnék most. Jelenleg 132120 Km
van benne és alapméretes. 90-95 Km/h az utazó tempóm, nincs 1 kerekezés, felesleges magas fordulat és kapcsolgatás. Többnyire
túrázni járok vele. A benzinbe Metabond Megalene-t teszek és Mol Sprint 2T-t. A kopásról annyit, hogy vásárláskor (7000Km) is mértem
kompressziót (13,5 Bar), pár évre rá (13 Bar) és kb három évvel ezelött (9 Bar). Látszik, hogy kopik a motor, de akik ott voltak a Tátra-túrán azok meg tudják mondani, hogy milyen a blokk. Az adatlapomban le van írva az egyéb változtatás, ami a motoron történt. Sok kilómé-
tert meglehet tenni MZ-vel hibamentesen, csak meg kell adni neki is mindent, és ésszerű határok között használni. Ha valaki nem hiszi ezt
a futásteljesítményt Excel táblázatban elküldhetem neki az általam vezetett szervízkönyvet. Addig amíg a fogyasztása 4-5,5 l/100 Km, a
motorikus hangja nem durva, addig nem is akarom megbontani. 1994 szeptember 10.-e óta van nálam a motor.


Stravko elküldtem a karate képet, megtaláltad?
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

juragy írta:aszt mondjátok képes kiszívni az olajat a váltóból Bambi aszt mondja a karterbe nincs nagy nyomás de szerintem nagy szívás sincs amúgy a 350 + a 175 CZ a sz.ringek rugóval befele van sosem ette meg az olajat a váltóból üdv juragy
akkor te ugy teszed bele ahogy neked szimpatikus, de a gyari konyvek is azt irjak, hogy a bal oldali az kifele nezzen. Meg szerintem a logika is ezt kivanja.
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: juragy »

aszt mondjátok képes kiszívni az olajat a váltóból Bambi aszt mondja a karterbe nincs nagy nyomás de szerintem nagy szívás sincs amúgy a 350 + a 175 CZ a sz.ringek rugóval befele van sosem ette meg az olajat a váltóból üdv juragy
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Jó válasz. =D> ](*,) :mrgreen: :-"
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Aha... szóval levegőt szívhat, olajat nem :) Szívásnál jobb oldalon be, elősűrítésnél bal oldalon ki :twisted:

Értem, értem, köszi a választ!

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:Nem kötözködésből, de akkor a gyújtásoldali miért nincs rugóval kifelé? Kenés miatt?
Nem, az ok: az elősűrítésnél a belül lévő rugó a jobb, hiszen kifelé nem tudja tolni a nyomás a gumit. Tehát: jobb lenne mindkét oldalon a belül lévő rugó, de a tapasztalatok azt mutatták, megbízhatóbbá válik a motor, ha az olajos részen fordítva építik be a szimmeringet. Miért? Mert így a váltóból nem eszi meg az olajat, így az nem ez miatt megy tönkre. Ha viszont oda kerül egy kis benzin-olaj keverék, attól igaz, romlik a kenőhatás, de mégsem szárazon futnak a csapágyak és a fogaskerekek.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem kötözködésből, de akkor a gyújtásoldali miért nincs rugóval kifelé? Kenés miatt?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

jarumasz írta:Kifelééé????? :shock:
Igen, mert a szívóhatás miatt képes lenne csipegetni az olajat a váltóból.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Kifelééé????? :shock:
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

juragy írta:sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy a kuplung oldali sz-ringet rugós oldallal kívülre vagy belülre kell betenni kösz a segítséget üdv. juragy
Rugós oldallal kifelé.
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: juragy »

sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy a kuplung oldali sz-ringet rugós oldallal kívülre vagy belülre kell betenni kösz a segítséget üdv. juragy
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

coco!

a blokk alján 3 csavar van. 2 olajleeresztő: az egyik a primerhajtástól meg a kuplungtól engedi le az olajat, a másik meg a váltórészből. és van még egy ami a legközelebb van a lábtartó csőhöz. na ha ez utóbbi kiszerelésekor nem került a kezedbe rugó meg golyó akkor az vagy bele volt ragadva az olajsárba ami lerakódott ott és nem esett ki, vagy nem is volt benne. 17-es nyílású kulcs való hozzá. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

coco írta:A blokk aljan levo ket csavar egyikerol van szo igaz? Csak hogy tisztaba legyek... Ha igen akkor tavaly 3x szedtem ki mindkettot, es tettem vissza anelkul hogy kaptam volna valami rugot vagy golyot... Es igen, veszi az ureset konnyeden, es a tobbi sebesseget is. Ha nem arrol a ket csavarrol van szo akkor felre ertettem valamit es akkor ](*,) :-#
Arról van szó, és ha nem volt se golyó se rugó, akkor az biza nincs meg. Az enyémbe se volt, megvolt ott az üres, de nem volt tökéletes. Szal hidd el kell az oda. :-)
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

A blokk aljan levo ket csavar egyikerol van szo igaz? Csak hogy tisztaba legyek... Ha igen akkor tavaly 3x szedtem ki mindkettot, es tettem vissza anelkul hogy kaptam volna valami rugot vagy golyot... Es igen, veszi az ureset konnyeden, es a tobbi sebesseget is. Ha nem arrol a ket csavarrol van szo akkor felre ertettem valamit es akkor ](*,) :-#
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

conus írta:
coco írta:Sziasztok. Kis ETZnel is van ilyen rugo meg golyo? Mar csak azert mert kiszedtem lent mindket csavart es nem volt semmi sem ott, vissza is tettem es mukodik... ???
beb.szna ha nem lenne ott. ráadásul 10-es csapágygolyó van meg rugó. üres fokozatot veszi egyáltalán neked a masina? :twisted: :mrgreen:
Nekem nem akarta venni, fél óra bűvészkedés után meglett..:D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

coco írta:Sziasztok. Kis ETZnel is van ilyen rugo meg golyo? Mar csak azert mert kiszedtem lent mindket csavart es nem volt semmi sem ott, vissza is tettem es mukodik... ???
beb.szna ha nem lenne ott. ráadásul 10-es csapágygolyó van meg rugó. üres fokozatot veszi egyáltalán neked a masina? :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 36 vendég