Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

KrisszETZ251 írta:Hali!

Valakinek nincs véletlenül egy felesleges M7X90-as belső kulcsnyílású csavarja ETZ gyári tirisztoros gyújtáshoz? Lecseréltem a megszakítóst (ill. az előző tulaj után visszalakítottam).
Csavarboltban kérdeztem, azt mondták a méretsorban benne van, de mivel speciális nem tartanak belőle, a minimális mennyiséget meg nincs kedvem megrendelni, mert tuti nem 10 db. :-)


Köszi
Hello
Beszélj esztergályossal vagy vegyél ugyanilyet M8asba (tutivan) és M7es metszővel tekerd végig, Nekem valami amerikai menetű szutyok csavar kellett és esztergályos 500ft ért csinált.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

coco írta:Sziasztok. Kis ETZnel is van ilyen rugo meg golyo? Mar csak azert mert kiszedtem lent mindket csavart es nem volt semmi sem ott, vissza is tettem es mukodik... ???
Szia!
Nekem 251-esem van, és nem volt benne a golyó, könnyebben vette a fokozatokat. :-)
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Sziasztok. Kis ETZnel is van ilyen rugo meg golyo? Mar csak azert mert kiszedtem lent mindket csavart es nem volt semmi sem ott, vissza is tettem es mukodik... ???
csipi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.12.28. 14:32
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csipi »

Köszi az infót conus & kiszsebi ,egyébként a tűgörgők álltak keresztbe. De ha tudnátok szerezni egy működőképes főtengelyt olcsón akkor nem vesződnék a felújítással. közepes állapotú is jó lenne ajka környékéről
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Hali!

Valakinek nincs véletlenül egy felesleges M7X90-as belső kulcsnyílású csavarja ETZ gyári tirisztoros gyújtáshoz? Lecseréltem a megszakítóst (ill. az előző tulaj után visszalakítottam).
Csavarboltban kérdeztem, azt mondták a méretsorban benne van, de mivel speciális nem tartanak belőle, a minimális mennyiséget meg nincs kedvem megrendelni, mert tuti nem 10 db. :-)


Köszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

KrisszETZ251 írta:
Alfa írta:A hengerfejet akár be is áztathatod valami fincsibe, mondjuk benzin vagy higító vagy bármi ami az alut nem bántja, és után le tudod törölni róla a szivacsos réteget, ami szerintem hamu, és nem az alu baja, bár ez a képen nem látszik, csak tippelek.

A fogaskerék az nem öntési hiba hanem tényleg pitting, de ettől még az használható, korántsem tűnik súlyosnak. Az a fog nem idén fog letörni 8)

Megtakarítottam egy kis részen a hengerfej belsejét és azok a kis mélyedések az alumíniumban vannak benne, olyan mintha egy gyertyaelektród darab, vagy valami beleesett volna és a dugó odapréselte amikor a fhp-ra ért. A dugón ez nem látszik, mert azt már valaki cserélte még mielőtt hozzám került a gép.
Szerintem is a nagy kerék használható nyugodtan.A motorban valamikor volt egy kosártörés,és a tűgőrgő darabok verték szét a hengerfejet.A hengerfejet csiszold meg a koksztól,hogy jól lehessen látni a hibákat,hátha maradt bene egykét barab.Az próbáld kivenni,nehogy egyszer elengedjen,és baj okozzon.Utána mehet össze.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Alfa írta:A hengerfejet akár be is áztathatod valami fincsibe, mondjuk benzin vagy higító vagy bármi ami az alut nem bántja, és után le tudod törölni róla a szivacsos réteget, ami szerintem hamu, és nem az alu baja, bár ez a képen nem látszik, csak tippelek.

A fogaskerék az nem öntési hiba hanem tényleg pitting, de ettől még az használható, korántsem tűnik súlyosnak. Az a fog nem idén fog letörni 8)

Megtakarítottam egy kis részen a hengerfej belsejét és azok a kis mélyedések az alumíniumban vannak benne, olyan mintha egy gyertyaelektród darab, vagy valami beleesett volna és a dugó odapréselte amikor a fhp-ra ért. A dugón ez nem látszik, mert azt már valaki cserélte még mielőtt hozzám került a gép.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A hengerfejet akár be is áztathatod valami fincsibe, mondjuk benzin vagy higító vagy bármi ami az alut nem bántja, és után le tudod törölni róla a szivacsos réteget, ami szerintem hamu, és nem az alu baja, bár ez a képen nem látszik, csak tippelek.

A fogaskerék az nem öntési hiba hanem tényleg pitting, de ettől még az használható, korántsem tűnik súlyosnak. Az a fog nem idén fog letörni 8)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

a fogaskereken lehet, hogy ez csak ontesi hiba, mar talalkoztam ilyennel, a hengerfejet meg szerintem hasznalhatod nyugodtan tovabb
KrisszETZ251 írta:Sziasztok!

Úgy döntöttem, hogy felújításba kezdek, és ennek ugye része a blokk szétszerelése.
Amikor megnéztem a hengerfejet EZT találtam:

Kép

Olyan mint amikor a fába belemennek a szúk, és kirágcsálják. Ez mitől van ill. lényeges-e?

A másik pedig a kuplung nagyfogaskerekén levő kis pitting. Visszatehető-e még ez a fogaskerék? A piros körben, a körbe zárt fájdalom. :-)


Kép
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Sziasztok!

Úgy döntöttem, hogy felújításba kezdek, és ennek ugye része a blokk szétszerelése.
Amikor megnéztem a hengerfejet EZT találtam:

Kép

Olyan mint amikor a fába belemennek a szúk, és kirágcsálják. Ez mitől van ill. lényeges-e?

A másik pedig a kuplung nagyfogaskerekén levő kis pitting. Visszatehető-e még ez a fogaskerék? A piros körben, a körbe zárt fájdalom. :-)


Kép
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Megpróbálkozom! Köszi Bambi!!! :mrgreen:


Sikeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

punisher írta:
Samu írta:Ugye jó csavart tekertél ki alul a blokkon és nem az üresrögzítőét? Mert akkor onnan hiányzik egy pár dolog most :)
De azt is! ](*,) De egy kis pucolás után a golyóval együtt visszatettem! Ilyenkormi :?: Help [-o<
Vedd ki azt a csavart amiben a golyó van,nézd meg hogy nem e szorult meg esetleg a golyó.A rugót és a golyót hagyd ki a csavaron nézd meg hogy a tömítés nincs e nagyon ellapulva.ha igen,csréld le vagy tegyél egy gyertya alátétet pluszba még rá.és úgy tekerd visza.utána nézd megy hogy a sebességekváltó működik e.Addig a kis időre nem kell viszzatenni az olajat.Ha működik,akkor vedd ki újra a csavart,nézd meg,hogy a golyó a csavar furatába beleesik.Ha nem akkor megnyomódot a furat.a furatot vagy reszelővel vagy 8-as fúróval nagyobbitsd meg úgy hogy a golyó bele essen.Ezután tedd bele rugót,egy kis zsírt tegyél a rugóra és rá a golyót . Óvatosan tekerd vissza a csavart.megint inditsd be,és ha megvannak a fokozatok vissza az olaj.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Samu írta:Ugye jó csavart tekertél ki alul a blokkon és nem az üresrögzítőét? Mert akkor onnan hiányzik egy pár dolog most :)
punisher írta:Na most fogom magam felakasztani ](*,) ! Lecseréltem a váltó olajat és most nincsen sebességem se le se fel :-k ! Ha váltanék kicsit kattog de a sebességet az istenért sem veszi be ](*,) ! na ez mi a jó büdi lópikuláé van :evil: ? HELP ME [-o< !!!
De azt is! ](*,) De egy kis pucolás után a golyóval együtt visszatettem! Ilyenkormi :?: Help [-o<
Weedow
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2009.11.30. 23:35
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Weedow »

Devil írta:itt a fordulatszammero kihajtas
Kép
Áhh nagyonfasza, mennyit kérnél érte?
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Én meg ma raktam össze a kis ETZ-t, és hiába váltogatok vele, max 2 sebességet vesz be, és akkor se tudom elforgatni a kuplung/lánckerék tengelyt. Egyelőre csak a két blokkfél van összerakva, a golyó nekem nincs még betéve. Elméletileg jól raktam össze a váltót, és amíg nem volt összerakva a két blokkfél, tudtam is váltani... Ja és ezen felül a jobb oldalon kitolja a léptetővillák tengelyét. Jól érzem, hogy valamit nagyon rosszul csináltam? :D (sebaj, első komolyabb szerelés)
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

De a rugót és a golyót is visszatettem és úgy nem jó! Ilyenkor mi van? :-k
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

hiányzik onnan a rugó meg a csapágygolyó.
matt az lehet azért is, mert tele volt kosszal a rugó, azáltal keményebb. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Múltkor én is kitekertem, mert csöpögött a csavarnál az olaj és raktam rá teflon szalagot.
Azóta nekem sem tökéletes a váltóm. :(

A blokkot is szét kell húzni hozzá, hogy meg lehessen normálisan csinálni?
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Most néztem utánna és :( DE. Mit tegyek??????
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ugye jó csavart tekertél ki alul a blokkon és nem az üresrögzítőét? Mert akkor onnan hiányzik egy pár dolog most :)
punisher írta:Na most fogom magam felakasztani ](*,) ! Lecseréltem a váltó olajat és most nincsen sebességem se le se fel :-k ! Ha váltanék kicsit kattog de a sebességet az istenért sem veszi be ](*,) ! na ez mi a jó büdi lópikuláé van :evil: ? HELP ME [-o< !!!
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Na most fogom magam felakasztani ](*,) ! Lecseréltem a váltó olajat és most nincsen sebességem se le se fel :-k ! Ha váltanék kicsit kattog de a sebességet az istenért sem veszi be ](*,) ! na ez mi a jó büdi lópikuláé van :evil: ? HELP ME [-o< !!!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dénes írta:A használati útmutató nem írja, hogy hidegen vagy melegen célszerű nézni, lehet nincs is jelentősége, nem tágul annyit az olaj? (pedig sztem de)
Volt úgy, hogy hidegen beletöltöttem, vártam hogy szépen kifolyjon a felesleg (óráig csöpögött legalább, szal nem kapkodtam el) aztán melegen is ellenőriztem akkor meg bugyogott kifelé az olaj.
Csak azért kérdem.
Melegen az olaj higabb,folyósabb.Persze hogy könnyebben folyik azon a kis lyukon.
De te nem azt kérdezted hogy a felesleget(aminek nem kéne hogy legyen,de az más téma)hogy könnyebb azon a kis ellenőrző lyukon kifolyatni,hanem az olajszint ellenőrzését.
Azt pedig hideg motornál célszerű megtenni,hisz akkor van összefolyva rendesen.
Olajcsere előtt célszerű felmelegiteni a motort hisz gyorsabban kifolyik és biztosabban.
Ennyi.Felesleges túlragozni.
Ha nem biztos benne az ember hogy mennyi van benne,de a lyuknál ott az olaj,akkor persze érdemes megjáratni hogy melegedjen és utána kifolyatni az ellenőrző lyukon.
Amúgy meg minden motornál van egy gyárilag "tól-ig".Magyarul nem dől össze a világ ha egy picivel több van benne.Na persze itt nem decikről beszélek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

A használati útmutató nem írja, hogy hidegen vagy melegen célszerű nézni, lehet nincs is jelentősége, nem tágul annyit az olaj? (pedig sztem de)
Volt úgy, hogy hidegen beletöltöttem, vártam hogy szépen kifolyjon a felesleg (óráig csöpögött legalább, szal nem kapkodtam el) aztán melegen is ellenőriztem akkor meg bugyogott kifelé az olaj.
Csak azért kérdem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hideg motornál célszerű.Akkor tutira össze van folyva,nem kell várni.Na meg logikusabb is hisz pont azért nézzük meg hogy elégséges-e az üzemeltetéshez az olaj.Ha valami oknál fogva kevés benne akkor azt nem akkor kéne nézni amikor már kevés olajjal(ne adj isten semennyivel) felmelegitettük a motort. :D
Legalábbis szerintem!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Sziasztok!
Olajszintet meleg-hideg-langyos (:D) motornál illik nézni? Az oké, hogy járás után várunk 15 percet, meg vízszintesen stb. Gondolom tágul valamennyit az olaj, azért kérdezem.
Hülye kérdések sorozatunkat hallották.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

itt a fordulatszammero kihajtas
Kép
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Most egy kicsit megnyugodtam :D de azért megnézem hogy nincsenek-e elkopva a lamellák! Köszi Bambi!!!!!!!!!! =D>
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

juragy írta:szevasztok azt a rugóval szeretném megtudni a kuplung felőli szimeringet hogy kell betenni a rugóval kifelé vagy befelé köszi
rugóval kifelé
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: juragy »

szevasztok azt a rugóval szeretném megtudni a kuplung felőli szimeringet hogy kell betenni a rugóval kifelé vagy befelé köszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

punisher írta:Szevasztok lenne egy kérdésem! Remélem tud valaki segíteni. Az mitől lehet hogy kuplungolás közben mikor kiengedem a kuplungot csak az utolsó 3cm-ben fog. De nem dobja ki a sebességet meg semmi ilyesmi, ez a normális. Ellennének kopva a lamellák? Vagy mi? Lehet állítani a kuplungon a blokkon belül?
Ez a jó kuplung,és ez azt jelenti,hogy a lamellák nincsenek megvetemedve,és kis szétnyitásnál is képes kioldani.Ezért érzed a 3 centiben a működését.Ez a z indulásnál lehet furcsa,de meglehet szokni,viszont váltásnál elég egy kicsit belenyúlni a kuplungba és már könnyedén vált a motor.Szerintem lenne aki cserélne veled:-)Hogy mennyire lehet elkopva azt nehéz így megállpítani,de ha nem csúszik,akkor nincs baj.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szevasztok lenne egy kérdésem! Remélem tud valaki segíteni. Az mitől lehet hogy kuplungolás közben mikor kiengedem a kuplungot csak az utolsó 3cm-ben fog. De nem dobja ki a sebességet meg semmi ilyesmi, ez a normális. Ellennének kopva a lamellák? Vagy mi? Lehet állítani a kuplungon a blokkon belül?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:es akkor ehez kapcsolodoan lenne egy kerdesem: a blokktarto csavar ala milyen alatetek kellenek? sima, rugos mindketto, egyik sem? 1 helyre tettem az alateteket szetszedeskor es furcsan nincs semmilyen alatet.....nekem pedig gyanus.... :-k

Én úgy látom, a robbantott ábrán van. Mindenesetre én raknék egy rugósat a lapos és a csavar feje közé. Ezzel a folyamatos előfeszítést biztosítod a csavarnak, így a kirázkódás, kilazulás esélye csökken. Fontos, hogy megfelelő nyomatékkal húzd le!
A lapos alátét segít megőrizni a dolgok épségét a rugós alátét bemarásaitól.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

z25z írta:es akkor ehez kapcsolodoan lenne egy kerdesem: a blokktarto csavar ala milyen alatetek kellenek? sima, rugos mindketto, egyik sem? 1 helyre tettem az alateteket szetszedeskor es furcsan nincs semmilyen alatet.....nekem pedig gyanus.... :-k
csak rugós, de az mindenhová
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

es akkor ehez kapcsolodoan lenne egy kerdesem: a blokktarto csavar ala milyen alatetek kellenek? sima, rugos mindketto, egyik sem? 1 helyre tettem az alateteket szetszedeskor es furcsan nincs semmilyen alatet.....nekem pedig gyanus.... :-k
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

meg nem indult el a szivem csucske, sajna csak ennyire volt ma idom:
Kép


de alakul :lol:
Bakerman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.22. 23:34
MZ-d típusa: mz tz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bakerman »

Ezer köszönet, most már eg vannak a kellő adatok:D
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

na itt van az is:

Kép

további méréseket erről a főtengelyről: sörért; csokiért; keveset használt, jó karosszériájú, megunt barátnőért cserébe vállalok :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Bakerman írta:Köszönöm Szépen:D
De most hogy is van ez az 1 mm -es hajtókar?
Jah, és még arra nem emlékszel , hogy kb. mennyi hely van a hajtókar tengelyétől(csapszeg) a sonka széléig?
ó h a @&$>*;÷×ß esne bele :evil:
49 mm az a 39 mm. ](*,)
már ki is javítottam
mindjárt kimegyek aztán megmérem még azt is :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bakerman írta:Köszönöm Szépen:D
De most hogy is van ez az 1 mm -es hajtókar?
Jah, és még arra nem emlékszel , hogy kb. mennyi hely van a hajtókar tengelyétől(csapszeg) a sonka széléig?
Egész pontosan -1 mm :smt077
39-(2x20)=-1
Ahogy Alfa megjegyezte"antianyag hajtókar" :mrgreen:
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Bakerman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.22. 23:34
MZ-d típusa: mz tz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bakerman »

Köszönöm Szépen:D
De most hogy is van ez az 1 mm -es hajtókar?
Jah, és még arra nem emlékszel , hogy kb. mennyi hely van a hajtókar tengelyétől(csapszeg) a sonka széléig?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hajtókar FAIL! :mrgreen:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Antianyag hajtókar? :twisted:
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

wow ilyen kicsi a kistézé főtengelye?
azthittem eddig kb mint a kis ts.
Egyébként nem akarok beleszólni, de -1mm elég kevés a hajtókarnak :D
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

ja, csak meg kellett várnom amíg fater elhúz itthonról, itt vannak a méretek:

Kép


:mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2009.12.28. 21:44-kor.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Bakerman
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.22. 23:34
MZ-d típusa: mz tz 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bakerman »

Hello Conus!
Sikerült meg mérni a főtengelyt? Csak azért kérdem mert fontos lenne.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Folyik a 250-es váltótengelyénél az olaj. Álló helyzetben kifolyt 2 deci kb.... :(
Kérdésem az lenne, hogy itt is a dekniben van az O-gyűrű? Ha igen akkor az milyen méretű?
Sima gumi jó lenne oda? Vagy valami spec. anyag kell hozzá?

És gondolom deknilevétel nélkül nem úszom meg... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

nem, minek perselyeznék?
blokkszéthúzás, főtengely kinyomás(feltéve ha még épek a tengelyek), majd alsó csap kinyomása aztán új csap, új hajtókar, új tűgörgő, aztán centírozás. erre szakosodott gépműhelyek csinálnak ilyet. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csipi írta:szevasztok! olyan problémával nézek szembe hogy megszorult a 150-es etz-ém főtengelye az alsó tűgörgőnél lehet ezt perslyezni?
Igazából a főtengely felújítása során a hajtókart, az alsó csapot és az ott lévő tűgörgőket cserélik ki. Tehát a kérdésedre a válasz: IGEN. Ettől lesz felújított a főtengelyed. De a perselyt nem értem. A csap fordult meg a sonkában?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
csipi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.12.28. 14:32
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csipi »

szevasztok! olyan problémával nézek szembe hogy megszorult a 150-es etz-ém főtengelye az alsó tűgörgőnél lehet ezt perslyezni?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

misi írta:Szia Alfa!
Hol vetted és milyen ,küldhetnél rola képet.Elöre is köszi
Udv:Misi
Futárnál vettem, de azt mondta nem lesz rendelve max egyedi kérésre...

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=289 ez az, kicsit dízeles a 100-as beosztással, viszont nagyon szépen reagál, nem lomha, de nem is ugrál, és a bekötése is kulturált, minőségi, illik hozzá a hagyományos krómkeret is, belemegy a gumiba csontra, és jó a világítása is.
KILL3R etz írta:Alfa!

Egy vidit csinálnál róla? Engem is érdekel a dolog, csak nem tudok dönteni... :?
januárban tudok.

A blokkhoz: és megoldja az utángyártott (szar, zajos, extragyorsan kopó, motort visszafogó) fogaskerekes kihajtás minden porblémáját is.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég