Vagy ki kell hézagolni a kuplungotszabog írta:Hy, komoly kérdésem lenne: járó motoron ülök, megálltam vele, kuplungot+féket behúztam, és sehogy nem bírom kitenni üresbe, csak akkor ha megmozdulok vele elõre vagy hátra. Ez hiba, vagy a 150-es ETZ ilyen?
Blokk
Esetleg próbálj meg állítani a kuplungon,nekem is ilyen volt,csak nem nagyon vettem észre,mert általában már gurulás közben kivettem üresbe.Elég nehezen,de megtaláltam azt a pontot,ahol ki is emel rendesen,de nem csúszik meg.Az én lamelláim nem voltak púposak az utolsó szétszedéskor (nyár eleje),de az is lehet a probléma.
Azért az állítást mindenképp érdemes +próbálni elõtte.
Azért az állítást mindenképp érdemes +próbálni elõtte.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Valószínû hogy a lamelláid már fel vannak púposodva de az is lehet hogy már hideg van és nagyon sûrû az olaj a blokkban. Szerintem
Ha hosszú az az út amin fog a kuplung üzemmeleg motornál akkor púposak a fémlamellák és sosem emel ki tökéletesen-(lamellacsere javallott)
Üdv
Ha hosszú az az út amin fog a kuplung üzemmeleg motornál akkor púposak a fémlamellák és sosem emel ki tökéletesen-(lamellacsere javallott)
Üdv
Powered by Bambi -- ETZ 300
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
500ccm 2T........az ember gatyáját megeszi, annyit fog fogyasztani...de természetesen sok sikert kívánok a gépfaragáshoz!
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Pályázás...
Helló!
Nem rendszeres pályázásról lenne szó, csak dömpingszerûen 1-2 ezer kilométerrõl. A nyári két hétért nem érné meg beruházni hétvégi motorba, bár többen ezt javasolják.
Szerintem anyagilag is jobban jövök ki, ha sikeres egyedi motort építek. Néha tudjon gyorsat, de normális használatkor ne fogyasszon sokat. Kicsi az adója, amíg bütykölöm, ha beválik, talán le is vizsgáztatom 500-ra. Az addig megspórolt adminisztráció, és díjak tuningra költhetõk. További elõny a "komoly" gépekhez képest, hogy olcsó az alkatrész.
Jelenleg a hengerkettõzésben gondolkodom. Ha nem sikerül jól, visszateszem a gyári bontatlan blokkot, és veszek egy ezres új MZ-t, vagy ilyesmit. A tapasztalatokat pedig megosztom veletek.
Várom továbbra is a gépészeti tanácsokat, szurkoljatok.
Nem rendszeres pályázásról lenne szó, csak dömpingszerûen 1-2 ezer kilométerrõl. A nyári két hétért nem érné meg beruházni hétvégi motorba, bár többen ezt javasolják.
Szerintem anyagilag is jobban jövök ki, ha sikeres egyedi motort építek. Néha tudjon gyorsat, de normális használatkor ne fogyasszon sokat. Kicsi az adója, amíg bütykölöm, ha beválik, talán le is vizsgáztatom 500-ra. Az addig megspórolt adminisztráció, és díjak tuningra költhetõk. További elõny a "komoly" gépekhez képest, hogy olcsó az alkatrész.
Jelenleg a hengerkettõzésben gondolkodom. Ha nem sikerül jól, visszateszem a gyári bontatlan blokkot, és veszek egy ezres új MZ-t, vagy ilyesmit. A tapasztalatokat pedig megosztom veletek.
Várom továbbra is a gépészeti tanácsokat, szurkoljatok.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Kéthengeres?
Józsi! Ha rendszeres pályázás a cél, akkor oda egy sorkettes 500-as is nagyon alsó hang (pl. Kawa Er-5) de abban érdemes gondolkodni inkább, olcsóbban kijössz, használtan szerintem 700-800E körül már egész jókat kapni. Habár ha ilyen elszánt vagy, nem beszéllek le az MZ faragásról semTZrider250 írta:Szeva mindenki!
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.
Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.
Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Kéthengeres?
Szeva mindenki!
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.
Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.
Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.
Szeretném nyomatékosabbá tenni a motoromat, úgy, hogy a mostani végsebességet kisebb fordulaton tudja. Legyen tartaléka az autópálya gyakori használata miatt.
Fõleg fúráson, könnyített kuplungon, és a hatsebességes váltón gondolkodom, de láttam képet két hengeresre alakításáról is. Ötleteket gyûjtök, meg támogatókat. A legérdekesebb változatot szeretném a segítségetekkel megvalósítani.
Tehát 2x150 elõnye a 300-ra fúráshoz képest, illetve 2x 250 esetleges elõnyei. Karbit hogy lehetne megoldani, auspuffot illeszteni, ilyesmi érdekel. Nem versenyzéshez, de kifejezetten hosszútávú kiránduláskora kell az erõ, legyen üzembiztos. Tegyetek ide linket, ha olvastatok hasonló ötletrõl. I don't speak németül, sorry.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Ök gyárit adnak vagy csak jó minöségût? Vagy Bambi nálad meg lehet ezeket venni ?bambi írta:4 Kelemenspeed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!
Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
4 Kelemenspeed írta:Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!
Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
Re: Olaj csöpög?
Köszi a tippet! Most nem tudom megcsinálni a próbát mert a motor eléggé szét van bombázva. Elsõ futómû javítás, lánccsere(az elõzõt kettétépte.) + Nincs is még egyenlõre jogsim Nem tölöttem még a 18 at. Amint alkalmam van kipróbálom. Az utcában végülis nem gond. Az enyém 250 De luxe, 86 os évjárat.TZrider250 írta:Sziasztok!
Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.
Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.
Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.
Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.
Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.
U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.
Üdv.J.
- TZrider250
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Budapest
Olaj csöpög?
Sziasztok!
Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.
Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.
Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.
Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.
Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.
U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.
Üdv.J.
Fire!
Pont ma olvastam egy emzés cimbi levelét.
Vigyél egy tekercs papír törlõkendõt, jól pucold ki, és menj megint pár száz métert. Akkor fogsz látni esetleg valamit, ami elárulja, honnan szökik az olaj. Ha sokat mész, megint maszatos lesz, és nem látsz semmit.
Szerinte azért csöpög a széthúzott és újraszimeringezett blokk, mert az ÜRESJÁRATI visszajelzõ kapcsoló mellett ki tud szivárogni, ha nem (jó) tömítõpasztát használtak. Van mellette lejjebb valami fém tüske (?), amit szintén ki kell venni, és bepasztázni.
Azt is tanácsolták még, hogy döntsem balra a motort, hogy a mûvelet közben az olaj ne follyon ki.
Ha te próbálod ki elõbb ezt a hibaforrást, kérlek, tedd ide fel a megfigyeléseidet. Ugyanígy teszek én is.
U.i.: nekem De luxe típus van. 85 az évjárata.
Üdv.J.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Ezen az oldalon megtalálod a videókat.Fire660 írta:Én nem tudom megnézni a videókat. Próbáltam lementeni õket meg így böngészõben lejátszani de sehogy se megy. Ja és megpróbáltam másik böngészõvel is.
http://www.searchforvideo.com/business/motorcycles/mz/
Az ne zavarjon be, hogy ETZ251-rõl van szó.Lényegében ugyan az mint a 250, csak ezen van külön olajzás.
Hol érdemes venni 150es henger szettet??(dugó, henger,henger-fej,gyûrû, csapszeg, seeger, görgös kosár)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!
Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
Ahogy álmodoztam a neten több helyet találtam:
-huber motornál
-Mofakernél
-4Kelemen
-Futár motoros bolt ...
Mit érdemes nézni, milyet köll venni?
Na szóval okíccsatok ki!
elörre is kössz!!
Jah én meg találtam régi Motorrevüt amiben van ETZ- gyújtás beállítás! ((((Persze megszakítós))))
Ha van rá igény akkor beszkennelem, ha adtok e-mail címet akkor el is küldöm!:)
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Nekem az a nagy bajom, hogy a 125/150-es ETZ-hez semmi videó nincs. Továbbá célszerszám is alig van, pl. blokkszéthúzó(szerelõhíd) sincs.Samu írta:A blokkszerelõs videókhoz csak annyit, h elkezdtem feltölteni õket AVI formátumban, kb. 400 mega az 5 fájl. Ezentúl nem kell majd szenvedni azzal a linkes megoldással... remélem a szocimotoros.hu elbírja ezt a nagy tárhelyet
Egyébként annyi jó hírem van a 125/150-es ETZ-seknek hogy sikerült szereznem egy magyar nyelvû fénymásolt javítási kk-et. Remélem karácsonyig sikerül beszkenneltetnem.
Sajnos valószínû,hogy egy léptetõ villa cserével nem úszod meg,ha a 4-est is kidobálja.Valószínû,hogy minimun még két fogaskerék is oda van.Jól nézd át.mzgergõ írta:A letöltés-nél megtudsz nézni egy elég értékes videót a blokk szétszerelésérõl, videoban összefoglalva.Fire660 írta: Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
Nekem ez a váltás hiba váltószerkezet problémának tünik, de a léptetõ villa gond sincs kizárva.A helyedben szétkapnám a blokkot, a léptetõvillákat megnézném, hogy melyik van a legjobb állapotban, és azt raknám be.Majd lehet összehúzni a blokkot, decsak 2-3 csavart kell becsavarni, tömítés nélkül.Aztán lehet próbálkozni, hogy mûködik-e rendesen.Ha igen, akkor tiszteségesen összekell rakni, és nem lessz vele gond.
250-es ETZ kuplungal nemszokott baj lenni, inkább a kicsinél...
A letöltés-nél megtudsz nézni egy elég értékes videót a blokk szétszerelésérõl, videoban összefoglalva.Fire660 írta:Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
Nekem ez a váltás hiba váltószerkezet problémának tünik, de a léptetõ villa gond sincs kizárva.A helyedben szétkapnám a blokkot, a léptetõvillákat megnézném, hogy melyik van a legjobb állapotban, és azt raknám be.Majd lehet összehúzni a blokkot, decsak 2-3 csavart kell becsavarni, tömítés nélkül.Aztán lehet próbálkozni, hogy mûködik-e rendesen.Ha igen, akkor tiszteségesen összekell rakni, és nem lessz vele gond.
250-es ETZ kuplungal nemszokott baj lenni, inkább a kicsinél...
Igen nekem is ilyesmit mondott a tulaj, hogy a léptetõ villával lehet a baj. Csak így elmondva nincs sok elképzelésem a dolgokról mert én még le vagyok ragadva az 51 esek golyós rendszerénél Köszi a segítséget! Majd megnézem a másik két váltót meg egy két tervrajzot hogy mi hogy van.Gexxx írta:az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
+ Lenne még egy másik kérdésem is. A blokk, gyújtás felöli oldalát ha leszedem a lánckerék alatt valahol a blokk aljánál ereszti az olajat. Elég sok retek van ott meg nekem még idegen az egész szóval nem tudom van e ott szimering lent vagy bármi más. Nem sok olaj folyik ki de azért jobb lenne tudni az okát ha másnál is fordult már elõ ilyen.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
az a váltóprobléma nekem a tipikus léptetõ/kapcsolóvilla problémának tûnik. Szét kell szedni, de meg nem kell megrettenni. Most azt nem tudom, hogy melyik számú (azt majd a szakik megmondják), de ha minden igaz, akkor a 3 közül a középsõ lesz
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Szevasztok!
Szereték kérdezni néhány dolgot mert nem rendelkezem túl sok tapasztalattal az M-k terén. Az elõzõ motorom egy S51 es Simson (70 esre átépítve) amit apró darabokból, két roncs felhasználásával aktam össze szóval teljes mértéki nem vagyok tapasztalatlan mert a két konstrukció azért elég hasonló. A kicsike akirõl szó van egy ETZ 250-es 86-os évjáratú. Nyár végén vettem a fizetésembõl egy láda alkatrésszel és rendezet papírokkal együtt 55 ezer magyar forintocskáért. + mellé azért elég sok bajt is vettem. Az elsõ fék (tárcsa) köpte az olajat a karmantyúnál és pumpálni kellett hogy fogjon. Azt már megcsináltam. A gumik szánalmasak de azokat majd tavasszal orvosolom egy garnitúra Pirelli Sport Demon gumival. Az elektronika elég nagy katyvasz néhol. Az elõzõ tulaj ledes lámpákat és indexeket rakott mindenhova csak sajnos össze vissza van kötve. Azt majd egy barátommal elrendezzük mert a elektronikához hülye vagyok, inkább a motorikus részeket me a futómûvet tudnám megoldani (a motor elég instabil elõzésnél mikor sávot váltok hintázik össze vissza). A legnagyobb probléma ami aggaszt (fõleg azért mert mg nem szereltem ETZ blokkot) az a váltó. A motoron minden jó motorikusan, sépen indul, nem zörög, a gyújtás hibátlan sõt a kuplung is szépen mûködik (+ még egy egész tartalék kuplungom is van ha baj lenne vele) pedig úgy tudom a 250 eseknél a kuplunggal sok baj van.
Nah szóval a váltó miatt szeretnék segítséget kérni. A sebességeket szépen, esõ kapcsolásra veszi, kivétel a 3 as és a 4 es. Azoknál olyan minthogyha szaggatna a motor vagy nem is tudom. Rángat hatalmasakat és ki is vagdossa õket. A kédés az lenne hogy mit tudok vele kezdeni? Nem akarom agyatlanul szétbarmolni a blokkot. Kaptam 2 tartalék váltót alkatrésznek de nem tudom jók e egyáltalán. Szóval ilyenkor mi lehet a gond a motorral? Mit kéne kicserélni és kb mennyi lenne a javítás?
Szereték kérdezni néhány dolgot mert nem rendelkezem túl sok tapasztalattal az M-k terén. Az elõzõ motorom egy S51 es Simson (70 esre átépítve) amit apró darabokból, két roncs felhasználásával aktam össze szóval teljes mértéki nem vagyok tapasztalatlan mert a két konstrukció azért elég hasonló. A kicsike akirõl szó van egy ETZ 250-es 86-os évjáratú. Nyár végén vettem a fizetésembõl egy láda alkatrésszel és rendezet papírokkal együtt 55 ezer magyar forintocskáért. + mellé azért elég sok bajt is vettem. Az elsõ fék (tárcsa) köpte az olajat a karmantyúnál és pumpálni kellett hogy fogjon. Azt már megcsináltam. A gumik szánalmasak de azokat majd tavasszal orvosolom egy garnitúra Pirelli Sport Demon gumival. Az elektronika elég nagy katyvasz néhol. Az elõzõ tulaj ledes lámpákat és indexeket rakott mindenhova csak sajnos össze vissza van kötve. Azt majd egy barátommal elrendezzük mert a elektronikához hülye vagyok, inkább a motorikus részeket me a futómûvet tudnám megoldani (a motor elég instabil elõzésnél mikor sávot váltok hintázik össze vissza). A legnagyobb probléma ami aggaszt (fõleg azért mert mg nem szereltem ETZ blokkot) az a váltó. A motoron minden jó motorikusan, sépen indul, nem zörög, a gyújtás hibátlan sõt a kuplung is szépen mûködik (+ még egy egész tartalék kuplungom is van ha baj lenne vele) pedig úgy tudom a 250 eseknél a kuplunggal sok baj van.
Nah szóval a váltó miatt szeretnék segítséget kérni. A sebességeket szépen, esõ kapcsolásra veszi, kivétel a 3 as és a 4 es. Azoknál olyan minthogyha szaggatna a motor vagy nem is tudom. Rángat hatalmasakat és ki is vagdossa õket. A kédés az lenne hogy mit tudok vele kezdeni? Nem akarom agyatlanul szétbarmolni a blokkot. Kaptam 2 tartalék váltót alkatrésznek de nem tudom jók e egyáltalán. Szóval ilyenkor mi lehet a gond a motorral? Mit kéne kicserélni és kb mennyi lenne a javítás?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
1500/0,5 liter..... 2000 korul mar kapsz 1 liter felszintetikusat/szintetikusat es az tuti motorba valo pl.: repsol scooter vagy eggyel magasabb szintu: repsol competicion, ennek 3100 ft literje...momster írta:Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?
Hali Gexxx köszi ismét a tanácsot most azt nem tudom lehet itt mifelénk kapni Stil druzsbaoljat mit szoltok hozzá megéri venni ojan 1000 - 1500-forintér vann fél liter magas fordulatot birja az tutu mert a druzsba ugyebár 12000 - 15000 körül forog. Vagy maradjak a sima motorba valo szintetikus olajnál?
Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T[/quote]Tamás írta:szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez.
Persze nem azt mondtam én sem,h beleöntöd az Arolt a tankba és abban a pillanatban a motor hanyattdobja magát és vérzõ torokkal kiszenved,de kb 8000 kilóméter motorozás után,aminek úgy a felében használtam sima 2T olajat cseréltem kipufogót,amikor levettem,éreztem,h a súlyeloszlása olyan,mint egy fejszének,és ha jól tudom a folytás megváltozása sem növeli épp a teljesítményt...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
szabog
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. [/quote]
Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez. [/quote]
Hy! Kb 100 évig kevertek ásványi olajat a benzinbe. Már hiányzott, hogy valaki megmondja: NEM SZABAD!!!! Köszönjük! Ha hallottál valaha a motorolajok teljesítményszintjérõl, élettartamáról, kenõképességérõl fõleg az ár-érték arányáról, lehet, hogy változik a véleményed! Vagy lehet, hogy Te Helixet használsz a váltóba is? Nem az MZ-t alacsonyítom le, de ezekbe a motorokba tökéletesen elég az Arol2T, a többi szinte pazarlás. T
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Én meg törzsvásárlói kedvezménnyel 2000Ft/l áron veszen gyöngyösön a szintetikus olajat A MOL Moto 2T-je is valami 2200~2500 körül mozog.tigris írta:félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...
Végeredmény ugyanaz: aki tönkre akarja tenni a motorját, az keverjen ásványi olajat a benzinhez.
félszintetikus olajat tudok ajánlani én is,ez olyan 1200-2500 között mozog literenként az Arol 2T ~900/literhez képest.Olyan szempontból érdekes,h a félszintetikust keverheted 1:60,ha ETZ-d van és nem köpi olyan gyorsan tele mocsokkal a kipufogót.A full szint olajak drágák,én Sástó elõtt véletlenségbõl vettem 1 litert 4800-ért,azóta is emlegetem...
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Köszi a segitséget!
Azért túlzásba nem kell esni... Ha nem versenyez, akkor a félszintetikus is bõven elégszabog írta:MOL Arol 2T: magyar olaj = suxx. Abban minden van ami nem oda való: önhigító petróleumtól elkezdve a "Géza" salakanyagáig ami csak belefér. A motorod és hosszútávon a saját pénztárcád kímélése érdekében mondom: kizárólag szintetikus 2T olajat keverj a benzinhez! MOL-nak is van szintetikus asszem MOTO 2T a neve. Nézd meg mindig a flakon hátoldalán a címkét, és ha nincs rá írva az hogy teljesen szintetikus akkor meg se vedd. Az ásványi alapú olajakból lerakódik a sok kis ásvány a fõtengelycsapágyakra, gyûrûkre stb. és úgy felmarja a kopó alkatrészeket mintha csiszolópapírral dörgölted volna egy fél napig. Megint felteszem lírai önirónikus kérdésemet: a fogyasztóvédlem ilyenkor hol van?momster írta:Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Köszi a segitséget!
MOL Arol 2T: magyar olaj = suxx. Abban minden van ami nem oda való: önhigító petróleumtól elkezdve a "Géza" salakanyagáig ami csak belefér. A motorod és hosszútávon a saját pénztárcád kímélése érdekében mondom: kizárólag szintetikus 2T olajat keverj a benzinhez! MOL-nak is van szintetikus asszem MOTO 2T a neve. Nézd meg mindig a flakon hátoldalán a címkét, és ha nincs rá írva az hogy teljesen szintetikus akkor meg se vedd. Az ásványi alapú olajakból lerakódik a sok kis ásvány a fõtengelycsapágyakra, gyûrûkre stb. és úgy felmarja a kopó alkatrészeket mintha csiszolópapírral dörgölted volna egy fél napig. Megint felteszem lírai önirónikus kérdésemet: a fogyasztóvédlem ilyenkor hol van?momster írta:Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá!
kuplung csapágyakat,és belsõ kosár hézagoló alátétett.dik írta:Hi!
Olyan kérdésem lenne a nagyérdemûtõl, mi lehet a gondja a motoromnak (etz 250) alapjáraton fura kotyogó hangja van és ha behúzom a kuplungot elhalgat! Akármit állítunk semmit nem javul. Mit kellene kicserélni, hogy megszünjön ez a fura hang?
Köszi a segitséget!
Hali Gexxx akkor nem marad más mint szétszedés van a közelben egy profi szerelõ ahoz elviszem. A keveréket pedig 10 literhez teszek 3deci olajat és Aral 2T használok itt mifelénk ez a menö azt mondják az jó olaj azt hiszem magyar olaj ha nem tévedek. Ja és köszi szépen hogy ijen segitõkészek vagytok!!!! Majd küldök egy képet valamikor a motromrol kiváncsi vagyok mit szoltok hozzá!
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Szia momster !
Próbád meg a betömíteni a szívócsonk és a karbi illesztést sziloplasztal mert lehet hogy fals levegõt szív, ha nem változik a helyzet ettõl akkor leszedni a hengert szakértõnél és az illesztést (dugó-henger) beméretni. Ha túl szoros akkor a legolcsóbb ráhónoltatni a hengerre, mert századokkal kissebb dugót találni nagy kihívás ! Mindíg a dugóhoz illesztjük a hengert ezt érdemes mindíg precíz szakival csináltatni
Ha az illesztés jó akkor még a karter is szívhat fals levegõt ezt egy blokk szét-össze-újratömít project oldja meg sajna. Más sztem nem nagyon lehet.
Üdv Gyurm@
Próbád meg a betömíteni a szívócsonk és a karbi illesztést sziloplasztal mert lehet hogy fals levegõt szív, ha nem változik a helyzet ettõl akkor leszedni a hengert szakértõnél és az illesztést (dugó-henger) beméretni. Ha túl szoros akkor a legolcsóbb ráhónoltatni a hengerre, mert századokkal kissebb dugót találni nagy kihívás ! Mindíg a dugóhoz illesztjük a hengert ezt érdemes mindíg precíz szakival csináltatni
Ha az illesztés jó akkor még a karter is szívhat fals levegõt ezt egy blokk szét-össze-újratömít project oldja meg sajna. Más sztem nem nagyon lehet.
Üdv Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Esetleg falsot szív.Gexxx írta:Ez általában hûtési vagy kenési problémára, esetleg túl szoros illesztésre utal.momster írta:Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Hûtési gondra (a nagy bordák miatt) nem tippelnék...
Milyen arányú keverékkel jársz és milyen olajat használsz?
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Ez általában hûtési vagy kenési problémára, esetleg túl szoros illesztésre utal.momster írta:Köszi az eddigi segitséget,és az mitöl van hogy megragad a dugó? A motor megyen mint az állat 5-ös be is huzz 2 személyel nem rég probáltam le elég nagy emelkedön 2 személyel 90-et simán ment és ha huztam neki még gyorsult dombra felfelé! Mit tegyek szét kell szedjem mi?
Hûtési gondra (a nagy bordák miatt) nem tippelnék...
Milyen arányú keverékkel jársz és milyen olajat használsz?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Igen a gyár C4-t ír,de a C3-as illesztés is jó bele.Vannak nagyobb fordulatú motorok,amihez C3-as csapágyat írnak gyárilag.Még az extrém(pl:verseny) üzemeltetésnél sincs probléma az mz-vel C3-as csapággyal.Szerintem nyugodtan berakhatod, talán még egy kicsit csöndesebb is vele.szabog írta:Hali!
Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem?
Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?
Üdv
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Hali!
Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem?
Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?
Üdv
Szeretnék segítséget kérni. 150-es ETZ-mben fõtengelycsapágyakat kell cserélni. Az alkarészjegyzék C4-es csapágyakat ír a fõtengelyhez, a többi csapágy a blokkban C3. Okostojás eladó hüjének nézett a csapágyboltban amikor C4-eset akartam kérni, mert a C3 úgyis jó szerinte. De a C4-es szabvány 25 évvel ezelõtt is C4 volt nem? Lehet egyáltalán kapni C4-es csapágyat még? Na meg persze a négyütemû motorok könnyebb helyzetben vannak, mert ott az olajszivattyú nyomja neki a kenést, de szerencsétlen ETZ fõtengelycsapágyait csak egy kis fuvallat keni, jóhogy jobban felmelegszik és könnyebben megforog nem?
Szal kérdésem: csapágyfészekkímélés szempontjából melyik: C4 vagy C3?
Üdv
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég