Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

tiger1342 írta:
atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Ezen már én is agyaltam, vettem kerékpáros tartót, egy ilyennel össze lehet hozni normálisan:
http://www.kelomotor.hu/gps_tarto_sw_navibag_s.html
Kép
Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Ezen már én is agyaltam, vettem kerékpáros tartót, egy ilyennel össze lehet hozni normálisan:
http://www.kelomotor.hu/gps_tarto_sw_navibag_s.html
Kép
TS powa!
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

atesz155 írta:
Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Válogass:
http://www.speedshop.hu/kategoriak/navi ... /elso.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

sunbim írta:
atesz155 írta:Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:


Kép

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne :)

....
Atesz.

Csak érdeklődök: miért nem a kormányhoz vitted fel az aljzatot ? Ha úgyis ott lesz a GPS, gondolom. Vagy lent lesz comb alatt? :wink: :lol:
A telefonomnak is, meg a GPS-emnek is rugós kábeles (mint a telefon zsinór :D) szivargyújtós töltője van, bőven elér a kormányhoz anélkül, hogy feszüljön. Meg macerásabb lett volna még egy konzolt is varázsolni a kormányra. A kormánycsapágy záró fedele már használatban van, úgy hogy azt nem használtam :) :wink:


Viszont ha van jó tippetek, szívesen fogadom, hogy milyen motoros GPS tartót ajánlotok elfogadható áron, a 20 ezer Ft-os Givi-t valahogy nem szívesen venném meg :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Nem kötekedésnek szánom. Nekem tényleg mindegy! Csak érdekelt a miért?

Jobb vízvédettség?

,, ...még mindíg figyelsz a részletekre... ,, Azért nem mindig, nem vagyok,,Aranypók" . :lol: Csak feltűnt. ... Meghát a beszélgetés kedvéért.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Kihagyhatatlan kötekedés volt! :D Gondoltam nem hagyod ki. Nagyon helyes még mindíg figyelsz a részletekre. :twisted: :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

atesz155 írta:Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:


Kép

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne :)

....
Atesz.

Csak érdeklődök: miért nem a kormányhoz vitted fel az aljzatot ? Ha úgyis ott lesz a GPS, gondolom. Vagy lent lesz comb alatt? :wink: :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Remélem mert már elég vérszegény kis pilács volt ez a gyári. Láttam előre kb 8 méterre. 90 nél meg nem igazán előnyös ez a hatalmas látótávolság :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

A fene nézegeti milyen meleg motorozni kell az meg teszi a dolgát és kész. :D
Este meg majd látni fogsz. :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Úgy értettem, hogy beletettem mentem egy 15km es kanyart lámpával utána lekaptam a búrát és forró volt a búra üvege az izzó illetve az izzóra menő fekete bakelit csúszósaru is. Bár érthető mert a halogén izzó melegebb hőt generál. És mik a tapasztalatok sokkal jobban világít mint a hagyományos gömb izzó? Sötétben még nem mentem :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

szediati írta:Vettem egy H4 es lámpabúrát (foncsor+üveg) az etz re. Tettem bele H4 es 60/55W os izzót. A kérdésem, hogy ez nem terheli e túl a gyári kábelt a lámpabúrában és nem éghet e el valami ott? köszi
Micsoda elég vagy valami? Dehogy lesz bármi baja! Közel 10 éve nem volt vele bajom így gondolom neked se lesz. :D
szediati
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 58
Csatlakozott: 2013.02.26. 17:16
MZ-d típusa: etz250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szediati »

Vettem egy H4 es lámpabúrát (foncsor+üveg) az etz re. Tettem bele H4 es 60/55W os izzót. A kérdésem, hogy ez nem terheli e túl a gyári kábelt a lámpabúrában és nem éghet e el valami ott? köszi
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Barkácsolás topikba is illett volna, de az elektronikával is vannak közös szálai a ma délelőtti művemnek:
Előkészítés GPS-hez:


Kép Kép Kép

még a bekötés nincs kész, de természetesen arról is teszek fel képeket, meg ugye ahogy illik, bizti is lesz benne :)

A gyula-bá féle gyújtást pedig módosítanom kellett, este erről is bővebben írok.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

sexi22 írta:Egy olyan gondom lenne hogy alapjáraton a töltés 12.4 ez még jó is lenne de már ha a fordulatszámot megnövelem 4-5ezerig akkor a töltés 18-19 között van. Ez miért lehet?
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.

Az új fesszabályzód a gond. Nekem is a boltival 17 V volt a töltése, le is égett és az akksit is kinyírta....szóval szar sajnos hiában 3-4000 Ft. Sztem rendeld meg Sub-ee-tól vagy csináld meg magad ha értesz hozzá fent van a főoldalon a cikkekben. Vagy szerezz Wartburg vagy Trabi vagy Ifa fesszabályzót.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!

A tegnapi nap egy 600 kilométeres kis túrát tettem. Szolnok-Kecskemét-Dunaföldvár-Enying-Veszprém-8-Devecser-Sümeg-Tapolca-Veszprém-8-Székesfehérvár-7-M0-4-Szolnok. A Sümegről Tapolcán át Veszprémig tartó rész nagyon szép, kanyargós, első osztályú út, ajánlani tudom =D> . Most az az érzésem, hogy valóban, a nem megfelelő töltés okozhatja a leállási hajlandóság tüneteit állóra fékezéskor, viszont az alapgáz is elég alacsony. Nem tudom, hogy mennyi pontosan, mert a fordulatszámmérő abszolút megbízhatatlan. 110-es tempónál is mutatott 800-at. Az milyen áttétel már... :D A vége elég későn volt, és reflektorral kellett jönnöm, mert mint kiderült, a fényszóróm igencsak a vakondoknak próbál világítani :oops: . Akkora kulcsom pont nem volt, benzinkutakon meg nem tudtak segíteni, szerencsére elég jól ismerem a 4-es utat Szolnokig - egy ismeretlen mellékúton jobban féltem volna. Így viszont még jobban látszott az alapgázra leesés töltésre gyakorolt hatása, rendesen elhalványult a fény, és a töltés is kivillant, meg mintha az alapgáz is lejjebb esett volna (normál esetben alapgázon nincs töltéslámpa). Persze lehet, hogy csak képzelem azt a +5 wattot. Este akku multiméterezéshez már nem volt kedvem.

A gyújtáskapcsolós dolog egyszer megismétlődött, de csak "köhögött" egyet, mikor kapcsoltam a tompit, nem állt le.

Amit tenni fogok, az egy gyújtáskapcsoló átnézés, esetleg csere, meg az alapjáraton fogok kicsit emelni. Majd rámérek az akksira is.

Amúgy a verda ezt leszámítva hasított, mint a szél, öröm volt menni vele, vígan tartottam vele a forgalom ritmusát, illetve tudtam csiszolni valamit a motorozási rutinomon (ami nem sok van még). Jó volt...
sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 »

Egy olyan gondom lenne hogy alapjáraton a töltés 12.4 ez még jó is lenne de már ha a fordulatszámot megnövelem 4-5ezerig akkor a töltés 18-19 között van. Ez miért lehet?
A gyújtásom gyári bekötés szerint van az egyenirányító jó és a feszab is új,és már próbáltam cserélni a kommunátort is meg az állórészt de ugyan az a töltés marad mindig.
Esetleg valaki nem tud erre valami magyarázatot mert aki eddig kérdeztem nem tudott választ adni.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

CselliStunt írta:nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma?
- ha valóban jók (nem csak hiszed) akkor marad a megszakító, kondenzátor, érretkezési hiba nevezetű "együttes".
CselliStunt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: CselliStunt »

Sziasztok!
Van egy 12V-s ETZ-150-m, és az a problémám vele, hogy nem ad szikrát. Az akksi, feszültség szabályzó, egyenirányító és a trafó jók, gyertyát cseréltem, azzal sem jó. Mi lehet a probléma? :)
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

gesszti írta:
nyemi írta: A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt. 8-[
Van 1-2 elszulfátosodott akksim. Helyrehoznád őket? ...ha már annyira értesz hozzájuk.
Normál jármű töltőrendszere csak lassítani tudja a szulfátosodás folyamatát, megállítani/visszafordítani nem. Ahhoz magasabb feszültség kell, de ennek meg ugye egyéb hátrányos hatásai vannak. (bár ezt neked, hozzáértőnek jobban kéne tudni, mint nekem...)
Töltés hiány/korai szulfátosodás:
Nem gyártási probléma, hanem - egy ismerősömet idézve - sofőr hiba. Ha egy akkumulátor töltése nem éri el az előírt 13,8-14,4V-ot, akkor töltéshiányról beszélhetünk. Hosszan tartó elégtelen töltés másodlagos szulfátosodáshoz vezet.
Az akkumulátor használata közben kisütéskor keletkezik a primer szulfát, amely feltöltéskor eltűnik a lemezekről. Ez nem veszélyes az akkumulátor élettartamára nézve, a működésével jár.

Lassú kisütésnél - azaz tároláskor vagy ritka használat mellett, amikor az akkumulátorunk tartósan nincs feltöltött állapotban – képződik a szekunder azaz másodlagos szulfát, amelyet visszaoldani már nem lehet. Az akkumulátorok szulfátosodása akkor indul meg, amikor az akkuk elektrolit sűrűsége 1,225g/cm3 alá esik. Az akkumulátorok önkisülése során fellépő szulfátosodás tönkreteszi az akkumulátort, az töltést utána már nem bír felvenni. Ez ellen karbantartással, azaz töltött állapotban tartással lehet védekezni. Ha már kialakult a szekunder szulfát, lehet javítani az akkumulátor állapotán szulfátoldó berendezéssel.

A szulfátoldó berendezés, egy nagy teljesítményű akkumulátor töltő, amely a töltési folyamat első két órájában túltöltéssel kezeli az akkumulátort, mely ólomlemezeinek felületéről lerepeszti a lerakódott szulfátot, amely az iszaptartályba hullik vagy a tasakban marad.
Ezen kezelés ellenére sem lehet már 100%-osan helyreállítani az eredeti állapotot, tehát jobb védekezni a szulfátosodás ellen mint kezelni azt.
A szulfátosodásnak is vannak fokozatai. Enyhébb mértékű szulfátosodást műszeres méréssel tudunk kimutatni, nagyobb mértékű szulfátosodást vizuálisan is észlelhetünk, ha megvizsgáljuk a lemezeket. A legelőrehaladottabb eset, amikor a fagyáshoz hasonló nyomokat hagy az akkumulátorunk edényén a térfogatváltozás ami a szulfátképződéssel jár.
Két hajóban evezünk.
Van primer és szekunder szulfátosodás.
A köztük a különbség az időtartam, amíg ebben az állapotban vannak a lemezek.

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Kis motoros írta:Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni?

Vagy az oldalamon http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa keresztül vagy reruamalugy@gmail.com címen.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta: A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt. 8-[
Van 1-2 elszulfátosodott akksim. Helyrehoznád őket? ...ha már annyira értesz hozzájuk.
Normál jármű töltőrendszere csak lassítani tudja a szulfátosodás folyamatát, megállítani/visszafordítani nem. Ahhoz magasabb feszültség kell, de ennek meg ugye egyéb hátrányos hatásai vannak. (bár ezt neked, hozzáértőnek jobban kéne tudni, mint nekem...)
Avatar
Kis motoros
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2012.01.23. 17:29
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Nógrád megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kis motoros »

Hali!

Gyula-bá! Hol lehet téged privátan elérni? e-mail?

Üdvözlet!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:
Nem is akartam!megszakító hézagot nem is állít.

- és azon kívül is van még néhány hiba!
Az ilyen videó "szakemberekkel" csak óvatosan (én nem linkeltem volna be) mert még a végén valaki elhiszi, hogy így kell csinálni.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyula-bá írta:"Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel ..."- remélem nem is fogjátok látni, ilyen pancserektől nem kell "tanulni", hibát hibára halmoznak, gyorsan felejtsd el. Ide ne vigyél motort javíttatni!
Nem is akartam!megszakító hézagot nem is állít.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

"Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel ..."- remélem nem is fogjátok látni, ilyen pancserektől nem kell "tanulni", hibát hibára halmoznak, gyorsan felejtsd el. Ide ne vigyél motort javíttatni!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Így még nem láttátok elég jó:7,20 -tól érdekel:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... -PE3tZPo#!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

gesszti írta:
nyemi írta: A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
Na, egy ilyen töltőrendszert már elvittek volna a feketeruhások, ami egy kis használat során "feloldja" a szulfátosodást...
A szulfátosodás egy természetes folyamat az akkumulátornál, ha nincs folyamatosan töltve.
A baj akkor kezdődik ha sokat áll így, vagy még a levegő is éri, mert akkor megkeményedik és nehezen visszaállítható.
Kicsit utána kellett volna nézni az ólom aksi működésének, a hozzászólás előtt. 8-[
(mindig kihozzátok belőlem az ördögöt) :twisted:
Amúgy ha jó emlékszem van egy trükk ennek kivédésére.
Feltöltöd az aksit teljesen (ólommá és ólom oxiddá válnak a lemezek)
Aztán kiöntöd belőle a savat (hogy az önkisülést teljesen lecsökkentsd).
Egyszer kimosod desztillált vízzel, majd feltöltöd újra vízzel hogy ne érje levegő a lemezeket.
Ha jól tudom így veszed meg a boltba is, előtöltött aksi néven.
Persze, gyártók nem öntenek bele vizet hanem légmentesen lezárják.
Így évekig eláll. :wink:
Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

nyemi írta: A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
Na, egy ilyen töltőrendszert már elvittek volna a feketeruhások, ami egy kis használat során "feloldja" a szulfátosodást...
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:
A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
:smt023
Ez is egy lehetőség.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta:Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. :D
A folyamatos használat közben a töltés hatására a szulfátosodás feloldódott, az akkumlátor visszanyerte régi kapacitását, ezáltal a hiba megszűnt.
Gondolom én.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta:Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. :D
Semmitől. :D Persze hogy nem oldódott meg.
Ez részemről kissé irónikus megjegyzés volt,hisz érthetetlen számomra is a dolog. :-k
De majd talán egyszer kiderül.
Hisz mit lehet tenni?
Ha egyszer most nem produkálja a hibát.
Kapcsolót kapcsolgatja,nem áll le.Akku ezek szerint teljesit.
Vagy még mindig van esetleg elhallgatott info.Pld nem tudjuk hogy a jelentkező problémák óta volt-e töltőn az akku????

Az számomra nem kérdéses továbbra sem hogy a leirt hibajelenség miszerint "fogyasztókat rákapcsolva alapjáraton leáll",az gyenge akksira utal.
Hogy ez maga az akksi miatt van-e vagy attól hogy a töltése nem mindig teljesit és nem mindig tölti az akkut a generátor,ezt igy messziről nehéz megmondani.
Akár a töltés rendszerben is lehet egy kontakthiba.
Mérés közben végig kellene mozgatni az összes ehhez kapcsolódó vezetékeket.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Lehet,hogy csak nem figyelem? "... probléma megoldva.Szuper." - és mitől oldódott meg? Csak nem attól,hogy vásárolt egy multimétert? Hol lehet ilyet kapni? Én is vennék egy ilyen szuper szerkentyűt. :D
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

zsakfos írta:
Ez jó hir.
Akkor viszont semmi gond.Akksi mégis jó,nem áll le,probléma megoldva.Szuper. =D>
Holnap meglátjuk. Átmegyek kicsit a Dunántúlra. Majd figyelem, miként viselkedik :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

VS461 írta:
Vettem. Akkumulátor feszültsége 12.3 V, gyújtással (plusz helyzetlámpa - gondolom, gányolt a gyújtáskapcsoló) 11.4 V, alapgázon 13 V, kb 2000-2500-as fordulaton 13.6 V. Pöccre indult amúgy. Játszottam alapgázon a gyújtáskapcsolóval, tompított ki-be, plusz féklámpa ki-be, index. Semmi probléma, bár az az egy perc, ugye.
Ez jó hir.
Akkor viszont semmi gond.Akksi mégis jó,nem áll le,probléma megoldva.Szuper. =D>
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

VS461 írta: Ma még veszek egy multimétert.
Vettem. Akkumulátor feszültsége 12.3 V, gyújtással (plusz helyzetlámpa - gondolom, gányolt a gyújtáskapcsoló) 11.4 V, alapgázon 13 V, kb 2000-2500-as fordulaton 13.6 V. Pöccre indult amúgy. Játszottam alapgázon a gyújtáskapcsolóval, tompított ki-be, plusz féklámpa ki-be, index. Semmi probléma, bár az az egy perc, ugye.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Jogos a kérdés, az "ETZ"-vel egy kicsit széles tartományt lőttem be. 251-esre gondolok - természetesen.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Egy bizonyos évjárattól igen az első kiadásokon még nem volt.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv!

ETZ-re gyárilag tettek féklámpakapcsolót az első fékhez?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zsakfos írta: ui:siófoki börzén vettél valamit?
Semmit. A 113 Ft-os danuvia blokk, meg a 280e Ft-os "működőképes" rozsdakupac után már nem is nagyon alkudoztam semmire.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Hmmm, igazatok van, ami a félinformációkat illeti. Mentségemre legyen, hogy nem szoktam még vissza ahhoz, hogy minden "tünet" összefügghet mindennel. Leírom a jelenségeket még egyszer, és megpróbálok visszaemlékezni, miket tapasztaltam. Pár dolog most jutott eszembe.

Szóval, elektromosan semmi gond nem volt a géppel. Kicseréltem a régi, feszszabályzót a magyar kisipari feketére. Halványan kezd világítani a töltés meg az üres, majd egyszerre erős lesz a fénye. A motor pöccre indul, ketyeg alapgázon, most állítottak gyújtást, karbit, cseréltek kipufogót. Töltésjelző elalszik, nem is pislákol. A fordulatot nem tudom, 1000 alatt mutatja, de szerintem hibás, mert 90 GPS szerinti sebességnél hol 2500, hol 3300 a fordulat. Kapcsolom a tompítottat, leáll. Nincs töltésjelző meg üres. Vissza gyújtás helyzetbe, lassan megjön a visszajelzők fénye megint. Pöcc röff. Kapcsolom a tompítottat, normál bekapcsol, indulok. No problem.
Másnap indulok a parkolóból a cégnél, gurulás közben észreveszem, hogy lámpa is kellene, kapcsolom, gyújtás kimarad egy pillanatra, visszajön, megyek tovább. Azt hiszem, ilyen azóta sem volt.
Megyek a városban, tompított kapcsolva mindig. Piros lámpa, fékezek, esetleg kanyarodnék, megy az index is. Kuplung behúzva, leforog a motor, alapjárat alá menne érzésre, ha nem játszanék kicsit a gázzal. Kétszer le is állt. Gyorsan üresbe, gyújtás helyzet, rúgom, pöccre indul, ketyeg alapgázon.
Ha pirosnál/garázsnál/akárhol megállok, adok kis gázfröccsöt, utána álló helyzetben, lepörgés után ketyeg alapgázon.
Akksira szerelő azt mondta, nem tetszik neki, kissé fáradtnak tűnik. Landport 5 amperórás, fogalmam sincs, mennyi idős. Kellett rá tölteni áramból is, desztillált vízből is. Úgy voltam vele, jó ez még. Mivel a feszszabályzó lett kicserélve, máshoz nem lett nyúlva, ezért gyanakodtam az új alkatrészre.

Ezek a jelenségek, körülmények. Azt hiszem, minden eszembe jutott most már. Még egyszer elnézést, nem szándékosan "hallgatok el" infót, csak újrakezdő vagyok :)

A géppel azóta voltam hosszabb úton, 2x2 óra, igazából probléma nélkül, a piros lámpánál leforgást leszámítva. Régi feszszabályzó el van téve azért. Ma még veszek egy multimétert. Úgy látszik, nem árt, ha képzem magam :D

Köszi szépen a megértést :oops: és a segítő tippeket =D>
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

VS461 írta:
Mindig rajta van valami, legalább a tompított meg a helyzet. Fékezés közben féklámpa is, esetleg index. Piros lámpához közeledve. Simán gyújtáson, állva nem. Pöcc röff, elketyeg, semmi gáz vele.
Mondom, elgurulok a villanyász kollégához. Esetleg veszek egy multimétert magamnak, ideje megtanulni használni úgyis :)
Na ez szinte holtbiztos hogy akkumulátor probléma.
A lényeg hogy alapjáraton nincs töltése az Mz-nek,csak az akkut használja a rendszer.
Ilyenkor ha gyenge az akku és a tompitott rajt van,esetleg még fékezel is míg alapjáraton gurulsz,plusz még mondjuk indexelsz,na akkor kap az akku olyan terhelést hogy az csak na.Nem csoda hogy ez már így kevés a gyújtáshoz.Természetesen már az alapjáratnál kissé nagyobb fordulaton is van töltés és olyankor a generátor már leveszi az akku válláról ezt a terhet.
Multimétert meg tényleg érdemes venni hisz akár feszültségméréssel,akár szakadás vizsgálással,akár ellenállás méréssel nagyon sok hibát kilehet szűrni.
A legolcsóbb multiméter is alkalmas ezekre az egyszerű dolgokra,1000 ft körül már lehet venni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

zsakfos írta:
VS461 írta:Sziasztok!
Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben.
Erről beszélek.
Megint egy felületesen leirt hibajelenség.

-amikor megállna meleg motornál alapjáraton,van bármilyen fogyasztó bekapcsolva?Tompitott,féklámpa,irányjelző?Vagy ezek nélkül is hajlamos megállni csak gyújtáson?Ez is lényeges,hisz ha gyújtáson nem áll meg,csak akkor ha rajt van valami fogyasztó,akkor tutira szar az akksi.
Ha simán gyújtáson is megáll,akkor nem feltétlenül akksi probléma.
De marha egyszerű.
Fogsz egy multimétert azt megnézed az akksin a feszültséget minden elektromos rákapcsolás nélkül.Ennek kb 12V körül kell lennieAztán ráadod először a gyújtást,ekkor kb 11,5 V körüli érték még jó,aztán rákapcsolod a tompitottat.10V alá nem eshet a feszültség.
Ha az alá esik az akksi kuka.Ezek az értékek nem feltétlenül pontosak,ezek csakúgy jöttek a fejembe,biztosan van tudományosabb számitás is,majd a hozzáértők leirják,mennyit eshet a feszültség %-os arányban mondjuk világitással álló motornál.
Mindig rajta van valami, legalább a tompított meg a helyzet. Fékezés közben féklámpa is, esetleg index. Piros lámpához közeledve. Simán gyújtáson, állva nem. Pöcc röff, elketyeg, semmi gáz vele.
Mondom, elgurulok a villanyász kollégához. Esetleg veszek egy multimétert magamnak, ideje megtanulni használni úgyis :)
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

Vissza olvasva számomra a tanulság: a segítség kérő fél, vagy még annyi sem , információi :evil: alapján lehetetlen "eltalálni" a diagnózist, a gyógymódról már nem is beszélve, :D bármekkora is legyen a segítő készség és a mögötte álló tapasztalat. Sajnos nem egyedi esetről beszélek.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nagyon jól jártál vele az egyértelmű! Lassan megkérdezem tőled melyiket adod el.

Volt itt pár kép, meg lehet találni a neten milliót az eredetiekről. Azon meg lehet nézni mi a különbség....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

VS461 írta:Sziasztok!
Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben.
Erről beszélek.
Megint egy felületesen leirt hibajelenség.

-amikor megállna meleg motornál alapjáraton,van bármilyen fogyasztó bekapcsolva?Tompitott,féklámpa,irányjelző?Vagy ezek nélkül is hajlamos megállni csak gyújtáson?Ez is lényeges,hisz ha gyújtáson nem áll meg,csak akkor ha rajt van valami fogyasztó,akkor tutira szar az akksi.
Ha simán gyújtáson is megáll,akkor nem feltétlenül akksi probléma.
De marha egyszerű.
Fogsz egy multimétert azt megnézed az akksin a feszültséget minden elektromos rákapcsolás nélkül.Ennek kb 12V körül kell lennieAztán ráadod először a gyújtást,ekkor kb 11,5 V körüli érték még jó,aztán rákapcsolod a tompitottat.10V alá nem eshet a feszültség.
Ha az alá esik az akksi kuka.Ezek az értékek nem feltétlenül pontosak,ezek csakúgy jöttek a fejembe,biztosan van tudományosabb számitás is,majd a hozzáértők leirják,mennyit eshet a feszültség %-os arányban mondjuk világitással álló motornál.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Az igen szép ár. Át kell költöznöm siófok környékére nyilván, mert arrafele igen jó üzletek kötettnek elég sűrűn. :D Bár javított az elektronika, de annyiért megérte.
Mit cseréltek rajt?Tranyót?Vagy mire érted a javitást?
Amúgy ezen kivűl nem vettem semmit.Ezt is csak azért vettem meg mert ilyen olcsó volt.
Csak kiváncsiságból kérdeztem az eladót hogy mennyiért kinálja,számitottam kb 8-10 000 ft-ra,azt amikor mondta a 3000-et és hogy nekem mit érne meg,na akkor mondtam hogy ezt meg kell vennem,még ha most nincs is szükségem rá. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!
Köszönöm a folyamatos brainstormingot, sokat tanulok belőle. Közben volt időm olvasgatni a korábbi fórumbejegyzéset is, ami az én agyműködésemet is bekapcsolta:). Tünetként hozzátenném, h alapjáratról szívesen meg-megállna meleg motornál, pl. piros lámpához érkezve, ezért folyamatos gázzal játszadozás kell álló helyzetben. Azt gondoltam, az nem elektromos probléma, de visszaolvasva az akkumulátor tűnik ludasnak. El fogok gurulni villanyász barátomhoz, és körbenézünk multiméterrel.

A visszaolvasás segített a fesszabályzós kérdésben is, némi Google segítséggel :oops:

Köszi még egyszer:) !
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Az igen szép ár. Át kell költöznöm siófok környékére nyilván, mert arrafele igen jó üzletek kötettnek elég sűrűn. :D Bár javított az elektronika, de annyiért megérte.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

zsakfos írta:
nyemi írta:Sziasztok.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe. :-k

Üdv nyemi.
Szia!
Arra gondolsz hogy a tompitottra való átkapcsolást nem is úgy kellene értelmeznünk hogy gyújtás állásból világitás állásba kapcsolás,hanem hogy reflektorról tompitottra?

Na ez is azt bizonyitja hogy kell a pontos körülirása a problémának,mert igy csak találgatunk.
Igen. Mert például Simson-nál ahol párhuzamosan van az első világítás a hátsóval (Simson roller SR50),
és nem így lenne, minden kapcsoláskor kiégne a hátsó 5W-izzó.
Mert terhelés nélkül felszökik a feszültség.
Mondjuk ez Simson kapcsolójára igaz de MZ-re is érvényes .Szerintem.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gesszti írta:Zsak, én is akksira tippelnék, de míg leírta ide a problémáját a márkatárs, kb. meg is lehetett volna mérni azt az akksit, meg tekergetni kicsit a gyújtáskapcsolót, és mindjárt kibújik a szög... akarom mondani a hiba a zsákból.
:D :D :D

Amúgy egyetértek.Igazad van.Egy multiméter legyen mindenkinek,nem nagy drágaság és sok mindent kiderithet vele az ember.
Ebben az esetben is mind az akksi,mind pedig a fesszabról már tudhatnánk hogy jók-e.

ui:siófoki börzén vettél valamit?
Én vettem egy komplett elektronikus gyári gyújtást.Bár volt már tartalékban,de egyszerűen nem hagyhattam ott annyira olcsón adta.
3000-re tartotta és kérdezte mennyit adnék érte.Na itt már gondoltam nagyon meg akar szabadulni tőle és 2000-et ajánlottam.Egyből elfogadta.
Gondoltam talán rossz az elektronikája vagy ilyesmi,de akkor is megvettem mert 2000-et már maga az imbuszcsavar+mágnes megér.
Ráadásul kipróbáltam és működik a cucc.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 66 vendég