Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Sziasztok.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe. :-k

Üdv nyemi.
Szia!
Arra gondolsz hogy a tompitottra való átkapcsolást nem is úgy kellene értelmeznünk hogy gyújtás állásból világitás állásba kapcsolás,hanem hogy reflektorról tompitottra?

Na ez is azt bizonyitja hogy kell a pontos körülirása a problémának,mert igy csak találgatunk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sziasztok.
A tompítottról országúti fényre való átkapcsoláskor, van egy olyan pillanat , amikor mind a két izzószál áramot kap. Ezt vegyétek figyelembe. :-k
Amúgy meg szerintem is akkumulátor baj, mert írta a hozzászóló hogy sok elektrolit elpárolgott, és az tudjuk hogy a levegőn a lemezek el szulfátosodnak, és ez kapacitás csökkenést eredményez.
Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2013.05.04. 07:00-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Zsak, én is akksira tippelnék, de míg leírta ide a problémáját a márkatárs, kb. meg is lehetett volna mérni azt az akksit, meg tekergetni kicsit a gyújtáskapcsolót, és mindjárt kibújik a szög... akarom mondani a hiba a zsákból.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Perec írta:
"Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás."
Világos miért gondolt mindenki a fesszabra, az is világos Te miért gondolsz az akkura, de ha a gyújtáskapcsoló fordítása közben kihagy a gyújtás az akkor is gyújtáskapcsoló hibára utal, ha előtte etanolt tankolt, akkut cserélt, vagy generálozta a motort.
Igazad lehet neked is.Ez a mondat elkerülte a figyelmemet.Na majd kiderül talán mi volt a bibi.
Bár azért az fura hogy a fesszab csere után tapasztalta ezeket a dolgokat,legalábbis a leirás szerint.Fesszab cserétől elromlana a gyújtáskapcsoló? :-k [-X
Inkább maradnék az akku problémánál,mert azt okozhatja a fesszab csere,ha az új fesszab más feszültség értékeknél szabályoz.
Menet közben is lehet alapjáraton átkapcsolni.
Na meg ez a kijelentés:ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll.Nem kihagy egy pillanatra,hanem leáll a motor.
Na mindegy,ezért mondom én újra hogy a pontos leirása a hibajelenségnek sokkal pontosabb megoldást is eredményez. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Perec ez már csak ilyen. Nem én akartam a bajt... :twisted: :D Vagy mondjam értem a poént, de nem szeretem... :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

zsakfos írta:
Perec írta: Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"
Szerintem csak az akksija gyenge.
Hell a véremet szívja, mert beszóltam neki a bingre :mrgreen:

"Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás."
Világos miért gondolt mindenki a fesszabra, az is világos Te miért gondolsz az akkura, de ha a gyújtáskapcsoló fordítása közben kihagy a gyújtás az akkor is gyújtáskapcsoló hibára utal, ha előtte etanolt tankolt, akkut cserélt, vagy generálozta a motort.


Frici meg azért használ zseléset, mert nem akarja évente 12x újrasavazni, nem pedig azért mert jó :)
Kép
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Szia!

Az is igaz, hogy sima savassal is el van. :roll:
De akkor minek használunk jobbat,
zseléset, riasztóaksit vagy spirálcellásat?
sok mz-ébe jobb aksi van, s nem bánták meg.
Árfekvés:
S majdnem azonos árban van, mint egy savas.
" 4,500 Ft áfával...."
Tehát azonos árfekvésben nem a jobbat, többet tudó aksit venném meg?
Azonos áron a többet nyújtó, jobbat?

Teknőc
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Te miről beszélsz? :lol:

Lehetek ügyeletes TROLL? :twisted:

2 dolog: 5 éve sztem nem is vagyok klubtag, ergo nem ismertük egymást. Te meg jóval késöbb jöttél emlékeim szerint...
De ha így is volt (tényleg nem emlékszem, emlékeztess akár pm-ben), akkor a bocsánatkérés/tévedés belátása az ciki? Én eddig erényként ismertem... :roll:

Nem ajánlottam a riasztóakksit, leírtam a tényeket. Amit ajánlottam az egy nagy Ah-ú akksi, ami gyak mindegy milyen felépítésű (savas, gondozásmentes, zselés).

De itt vannak a válaszaid:
-Szó sem volt adatlapról, se semmilyen fellengzős kijelentésről. 5x.10x.100000x jobb mint valami, ami nincs megnevezve. Hiteltelen az ilyen összehasonlítás. Írják oda, hogy a Banner Powerbull 5Ah-s akksihoz képest, ennyivel, meg annyival jobb. Ez olyan általános mosópor szindróma...
-Csak úgy vettem, mert olcsó volt. Bejött, ez van. :wink:
-A nyugalmi fesz egy konstans érték, amit bárki megmérhet magának, és majd ő viszonyítja.
-12Ah-s a drága.

Amúgy mikor/mivel kötöttem most beléd?

Ennek a topicnak van valami sajátos hangulata mostanában.... #-o :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A világért sem szeretnék belefolyni a vitátokba,de azért ezt leírom:
A spirálcellás akkumulátor kialakításából adódóan sokkal nagyobb az elektród felülete így nagyobb az aktív anyag mennyisége is.Ebből egyenesen az következik,hogy nagyobb a töltéstároló képessége(kapacitása) és ezért hosszabb az élettartama is.
Viszont egyet értek azzal,hogy nem igénylik ezek a gépek ezt a technikát és egyébként is nagyon kevés motorban vagy autóban használják.(autógyártó nagyvállalatokra gondolok)
Ez megint csak egy vélemény amiről tudjuk,hogy olyan mint a s..gg lyuk..... :D
Ki miben hisz.
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Abban igazad van, nincs viszonyítási alap: sima, savas ólomcellás aksihoz mérték.
Mechanikai és galvanikus stabilitása is jobb mint a lapokból összerakottnak.
Valamint olcsóbb is.
Nos, a 10 év még nincs végére járva, de jól haladunk az időben.
Ha addig még él a topik, s mi is itt leszünk még,
mire 10 évet meghaladja az aksi életéve beszámolok, ok?
Ennyit erről.
ja, riasztóaksi-
Na, tessék, Ah-volt az első leszólás, most megint más.
Más téma -a riasztóaksid adatlapja mihez volt viszonyítva?
S mi alapján vetted, vagy csak úgy valaki ajánlotta?
mert így simán, csak árhoz és nyugalmi fesz. érték mihez van mérve..?
Ah -mennyi az annyi? Stb.
Tehát te is ajánlottál valamit, ami nem részletes.
Erre egy fórum nem alkalmas. mindenki tudja. de hagyjuk.
Ami a a te ajánlásod szintén szegényes körítéséből is jól látszik..
(valamint látszik, mind a ketten nem vagyunk igazán hozzáértők, de no comment!)
Ezért mondom kedves, csak kötözködés, troll élvezeted már ez. #-o
Szokásodhoz híven. [-(
Aztán bő 5 év múlva megint bocsánatot fogsz kérni, mint régen.. :twisted:
Én még erre is emlékszem. =P~ :-#
(amit töröltettek gyorsan.. 8-[ )
Ezért ez be is fejeztem. Mert amúgy is törlődik ez a hsz később.
Nekem meg mindegy mint átkozol tovább és hol.
Mert csak neked erre megy ki.
S ha tovább folytatod, (bárhol/zúzdában,) véleményeddel, csak engem igazolsz.
Befejeztem.

Teknőc
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

A Vibrációtűrés és a UPS(Szünetmentes)Aksi viszonyát egyszerűen úgy jellemezném hogy, jó.
Tapasztalatomat arra alapozom hogy minden második esésemnél úgy kiszakad a helyéről hogy keresni kell.
Az évenkénti kb 10 esés már túl van a statisztikai hibahatáron.
Tisztelettel:

Kép
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Amúgy ezek az értékek mihez képest 10xesek, meg 5xösök? Ezen mindig mosolygok... :)

Nem vitatom a spirálcella előnyeit, de MZ-be fölösleges sztem...

Rázkódásállóságról meg annyit, hogy már 3x szakította le magát az akksim a helyéről (2 ív széles gyorskötöző tartja a helyén, szóval nem egy kavicstól szakad el :D ), semmi baja nincs, és egy 2000Ft-os riasztóakksi, amivel már 1x hazajöttem 100km-ről, világítással töltés nélkül. Nyugalmi fesz: 13.6V... :wink:

A 10év tervezési élettartam mellé 10 év gari is jár? Vagy ez csak úgy jól hangzik? :lol:


Samu bázz... Húzhatom ki a mínuszjelet a kis fekete noteszemből... :? :lol:
Majd kibukik valami más... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Köszi! Akkor az akksi mérete nem lehet probléma!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ugyanaz az akkutálca van a 250-ben és a 251-ben is, sőt a 125-ben is. Figyelek Kill! :twisted:
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Igen, a méret az sarkalatos pont. :)

Köszi, hogy leírtad a véleményed!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

bocsi ezt nem írtam, 250-es Etz-be de abba bőven elfér sőt marad mellette hely,szerintem 251-es be is el kell férnie.
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Szia Csabyka 88!

Én nem szoktam szórakozni.
Tudom, kicsinek tűnik 4Ah elsőre.
De nem hiába ajánlottam.
Nézd meg jobban azt az oldalt, az aksi adatlapját!

Műszaki jellemzők

• 02. Névleges feszültség (v) 12
• 03. Kapacitás K20 (Ah) 4
• 04. Hidegindító áram/EN (A) 135
• 06. Csatlakozó pólus 5
07. Max. hossz (mm) 113
• 08. Max. szélesség (mm) 71
• 09. Edényzet max. magassága (mm) 86
• 10. Max. teljes magasság (mm) 86

• 12. Talprögzítő adapter B00
• 14. Az akkumulátor jellemzői Jobb +

FŐBB MŰSZAKI PARAMÉTEREK

- 2szer jobb ciklusállóság
- -45 Celsiustól 65 Celsiusig üzemi hőmérséklet
- 10szer jobb vibrációtűrő képesség
- 50 Celsius kisütési ráta,
3-5ször nagyobb élettartam a hagyományos akkumulátorokhoz képest
- kötött elektrolit, telepíteni lehet bármilyen helyzetben
- kisebb a belső ellenállás, gyorsabban újratölthető
- azonos belső ellenállás és felépítés, soros és párhuzamos alkalmazásban is jól működtethető
- 10 év tervezési élettartam


Spirálcellás akkumulátorok
A korszerű akkumulátorok közül is kiemelkednek a spirálcellás fajták.
Teljesen új szerkezet és előállítási technológia jellemzi őket.
Minden cellában az expandálással előállított pozitív és negatív lemez és a köztük lévő - elektrolittal átitatott - üvegszál-szövet szeparátor van együtt spirálisan szorosan összecsavarva.
A nagy lemezfelületnek és a lemezek minimális távolságának köszönhetően nagy indítóáram szolgáltatására képesek. A spirális szerkezetből fakadóan rendkívüli a rázkódástűrő lépességük is, így erő- és munkagépek akkumulátoraként is kiválóan alkalmazhatók.

Az hogy meg kire hallgatsz, a te ügyed.
Én tudom miről beszélek. Mások meg a sajátjukban hisznek. -Esküsznek.
Persze, ez így van. De lehet mindig jobbat is találni.
(Hidd el, bőven elég az, amit ez aksi bír.)
De miért vernélek át? S mondd meg mi lenne annak nekem a haszna?
Sok sikert a választásban. Bármit is választasz majd.

Teknőc
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Köszi a választ! Milyen motorban használod?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Patrik »

[quote="csabyka88"]Üdv mindenkinek!

Érdeklődnék, hogy 251-es ETZ-be milyen akksit ajánlatok? Márka? Típus? Zselés vagy savas? Mik a tapasztalatok?

Köszi a válaszokat előre is![/q



A "zselés" aksihoz csak annyit,hogy rosszul tűrik a mélykisütést és a túltöltést ami egy mechanikus fesszabnál azért előfordulhat ,egy savas aksi viszont egész jól elviseli.
Persze sokan a zselésre esküsznek és használják évek óta gond nélkül. Ez csak az én véleményem na meg amit a suliba tanultunk az aksikról(egy fél évig autóvillamosságon csak ezt hallgattuk :D ).
Egyébként én 7Ah savas Varta aksit használok és semmi gond nincs vele.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Na itt vannak a bajok, nehogy megvegyek valamit, aztán nem tudom majd belerakni...szóval pontosan kéne tudni a méreteket. Bár, remélem az akksiboltos vágja a témát.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem 251-nek kisebb az akksitálcája... (Újabb mínuszpont.... :-" ) :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Okés. Akkor egy buta kérdés a végére: a 250-esbe ugyanolyan kell, mint a 251-esbe? :)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A legnagyobb ami befér, és van rá pénzed. Fölösleges spec. akksi, MZ-ben nincs önindító, nincs nagy áramigény. Vegyél valami márkás, nagyot. Nagyon elrontani nem tudod. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

hell írta:Na figyu lásd kivel van dolgod. :D Én 8Ah alattit nem vennék az tuti. Sőt nem is veszek soha! Jó az ha benne erő meghát baja nem lesz tőle.
Mások szerint elég az 5Ah. Izlések és pofonok... :D
Okés, az amperóra meg a volt rendben, a típussal kapcsolatban tudtok mondani valamit? Valahol (talán pont itt) azt olvastam, hogy a VARTA akksik nagyon jók.
Illetve, mennyit szabad áldozni rá?
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

csabyka88 írta:
hell írta:Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet!
Jövő héten megyünk érte. De légyszi, tényleg komolyan kérdeztem az akksi témát...
Na figyu lásd kivel van dolgod. :D Én 8Ah alattit nem vennék az tuti. Sőt nem is veszek soha! Jó az ha benne erő meghát baja nem lesz tőle.
Mások szerint elég az 5Ah. Izlések és pofonok... :D
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

hell írta:Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet!
Jövő héten megyünk érte. De légyszi, tényleg komolyan kérdeztem az akksi témát...
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet! Utánna majd kérdezhetsz eleget csak látni kéne már dögöt.... (persze csak óvatosan azért) :twisted: :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.05.03. 18:38-kor.
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Teknőc írta:Csabyka88!

Ezt:
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v ... l-bs-.html
:roll: =D> :-#

Teknőc
Én ezen a fórumon sohasem tudom eldönteni, hogy komolyan írtok-e, vagy sem. :D

Szóval tényleg jó akksi ez? Nem értek a témához... :(
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

zsakfos írta:
Perec írta:
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"

Szóval ezért gondolja mindenki logikusan hogy a fesszabályzó a ludas.Bár szerintem sem az a rossz.Sőt szerintem nem is a gyujtáskapcsoló.

Szerintem csak az akksija gyenge.
Alapjáraton kevés a feszültség.Ez gyenge akksira utal.Lámpa nélkül még oké a gyújtás alapjáraton,de a lámpát kapcsolva már nem.
Szerintem akksi.Na persze ha nem csak alapjáraton áll le neki,akkor lehet a gyújtáskapcsoló is ludas,de mivel azt irta hogy alapjáraton csinálja,így nagyobb a valószinűsége a gyenge akksinak.

Na ezért kell a hibát a legaprólékosabban már először körbeirni és nincsenek a feleslegesen futott körök. :D
Nem tudom, mikori az akksija. Októberi vétel a motor, pár hétig használtam, aztán eltettem télire. Az akksi fenn pihent a lakásban, de kellett rá desztvizet tölteni jócskán. Alig pislákoltak a kontroll-lámpák az idei első, akkutöltés nélküli, naiv inditási kisérletemre:)
Köszi a további tippet, ránézek az akkura is:)
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 »

Üdv mindenkinek!

Érdeklődnék, hogy 251-es ETZ-be milyen akksit ajánlatok? Márka? Típus? Zselés vagy savas? Mik a tapasztalatok?

Köszi a válaszokat előre is!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"

"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Perec írta:
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"

Szóval ezért gondolja mindenki logikusan hogy a fesszabályzó a ludas.Bár szerintem sem az a rossz.Sőt szerintem nem is a gyujtáskapcsoló.

Szerintem csak az akksija gyenge.
Alapjáraton kevés a feszültség.Ez gyenge akksira utal.Lámpa nélkül még oké a gyújtás alapjáraton,de a lámpát kapcsolva már nem.
Szerintem akksi.Na persze ha nem csak alapjáraton áll le neki,akkor lehet a gyújtáskapcsoló is ludas,de mivel azt irta hogy alapjáraton csinálja,így nagyobb a valószinűsége a gyenge akksinak.

Na ezért kell a hibát a legaprólékosabban már először körbeirni és nincsenek a feleslegesen futott körök. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Miklós_88 írta:
VS461 írta:Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll...
Amikor nekem is ezt csinálta a motor, két hét múlva meghalt a gyújtáskapcsolóm. Ahogy rákapcsoltam a tompítottat, leállt. Egy bontott eredeti lett végül a jó megoldás.
Ez eszembe sem jutott... Gondoltam, osszefugg a dolog az uj alkatresszel. Racsekkolok erre is, koszonom szepen! :)
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

VS461 írta:Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll...
Amikor nekem is ezt csinálta a motor, két hét múlva meghalt a gyújtáskapcsolóm. Ahogy rákapcsoltam a tompítottat, leállt. Egy bontott eredeti lett végül a jó megoldás.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Perec írta:
allllli írta:Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ok főnök...
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

allllli írta:Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

A trabant 3 vezetékesse is atom jó megoldás! Nem kell az 5 vezeték elég 3 is. :D
VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 »

Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll. Utána pöcc röff, semmi gond. Ha mindezt egy kis gázfröccsel teszem, szóba sem kerül. Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás. Okozhatja-e ezt az új feszszabályzó? Elkövethettem azt a hibát, hogy bolygattam azt, ami jó? :oops: Még nem volt időm visszarakni a régit egy teszt kedvéért, de nyilván ki fogom próbálni.

Amúgy olvastam a topikban, hogy páran Skoda feszszabályzót tesztek a rendszerbe. Én azon csak 4 csatlakozót láttam a képeken, az ETZ-én pedig 5 van. Mi lenne a helyes bekötés módja?
S jó-e az utángyártott ebből?

Köszi a segítséget előre is!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk.
- kell annál "tutibb" mint ami a motorodban van? :D
Nem-nem.... nem adom vissza. [-X Az a gyújtás marad ott, ahol van. :mrgreen: =D> \:D/
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk.
- kell annál "tutibb" mint ami a motorodban van? :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

gesszti írta:
Krepp írta:(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
:mrgreen:

Hagyjuk hadakozni egy kicsit a mestereket. A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk. ;-)
Úgy legyen! :D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Krepp írta:(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
:mrgreen:

Hagyjuk hadakozni egy kicsit a mestereket. A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk. ;-)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia sub-ee
sub-ee írta:Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE?
Nem értem miért személyeskedsz rögtön, ahelyett hogy meg kérdeznéd inkább hogy milyen hibákat.
így itt nem fog kialakulni egy egészséges szakmai vita.
De én, azért megfogom próbálni. :D

sub-ee írta:Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum!


Elhiszem, mert nem működés akadályozó hibákat látok hanem csak az üzembiztonságot veszélyeztetőeket.
sub-ee írta:A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.
Ebben azért nem értenék veled egyet. Mert ha jól értem, olyan nagy zárásszöget is lehet adni,
hogy nagy fordulaton megegyezik a köridővel, és ekkor kimarad a gyújtás.
Ez akkor program hiba. Maximálni kéne a fordulathoz a zárásszöget.
Például : 10000 fordulat kör ideje 6mS, akkor ha erre tervezed a gyújtásod maximális fordulatát, akkor old meg hogy a potival 6mS zárásszög időnél többet ne lehessen adni.
Amúgy általánosságban max. 6mS zárásszög idő (dwell time)bőven elég TCI gyújtásoknál.

A kapcsolásra térnék most rá. Csináltam egy képet a nyák rajzodról ahol számokkal jelölöm a üzemzavart okozható hibákat. A miértekre most nem térnék ki,(a terjedelem miatt) de gyári gyújtásoknál ezeket alkalmazzák.
1) Az IGBT mint tudjuk bemenete kapacitív jellegű (akár a FET). Ezért a gate és a test közé 10Kohmos ellenállást , collektor –emitter-re meg 100nF/400V kondenzátort, kötni javaslok.
2) A Hall pozitív tápfeszültség ágáról (100ohm után)hiányolok 100nF /100V szűrő kondenzátort, a 15 pontról test fele egy 15v szupresszor diódát. A tápfesz felől jövő zavarok ellen, hogy megvédjük a stabilizátor IC és a Hallt. Bár én nem nagyon szeretem a 7805 és társaikat mert rengetegszer megvezetet már, de ez az én véleményem (zeneres stabilizálás szerintem jobb).
3) Határozatlan kimenet , vagy felhúzzuk pozitív ágra vagy lekötjük testre(de inkább ez) egy 2,2-4,7Kohmon keresztül. Zavart visz a rendszerbe hiába kimenet :-({|= .
4) A mikrokontrollernél minden nem használt lábat testre kell kötni, ha kimenetnek van konfigurálva akkor is .
5) A reset lábat konfigurációs biteknél sima bemenetnek(nem MCLR-nek) állítani , és testre kötni.
(a legfontosabb szerintem)
Így nagy vonalakban ezek a javaslataim. Ha megfogadod vagy nem,
ez a te döntésed.
sub-ee írta:Ja, a másik, van fent egy csomó videom, sima és kontolleres gyújtásaimról a neten, keress rá, abban úgy is jó vagy, külön kérésre neked van strobis is!
Bocs, de nem találok , ha egy linkel segítenél, megköszönném.

Üdv nyemi.



Kép
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

sub-ee írta:Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE? Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum! A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.

Üdv.:Sub-ee
Ezzel egyet értek. Nálam volt,hogy magas fordulaton berángatott.Sub-ee leírta,hogy hogyan kell beállítani,azóta semmi gond nincs vele. Egy potit kellett kb 2 mm-t csavarni és annyi. A motor kifogástalanul megy.

De tényleg hagyjátok abba a civódást. :)
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok!

Annyit engedjetek meg, hogy megkérjem a tisztelt szakikat:
- Férjetek már egymás mellett! Mindenkinek megvan a saját motyója, és azt magasztalja, ez teljesen egyértelmű. Ennek ellenére ez az MZ-s fórum azon része, ahol nem hirdetni kell, hanem a segítségkérőknek válaszolni.

Annyit a témához, hogy Gyulabá féle gyújtásom itthon figyel a polcon, de amíg a gány műanyagfesszab működik (immár 5. idényét tapossa, úgy hogy az első 3 után volt 6 évnyi pihenője.) addig ott is marad. A megszakítóra tavasszal szoktam ránézni, ha szükséges állítani, havonta pedig adok a filcnek némi műszerolajat és csókolom. Amint gallyra megy, belerakom az elektronikát, és ha valami gondom van, majd megosztom a gyártóval.

Azt pedig hogy a moderátor mit töröl és mit nem, az ő dolga. Megteheti, mert azért van a rangja. Más tagok tiltásához is.
Sokan elfelejtik, hogy minden fórumnak vannak urai, akik dolga a szabályok betartatása. Pedig regisztráláskor elfogadták a szabályokat...
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE? Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum! A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.

Ezzel be is szeretném fejezni a vitát, okos enged elvén! Ja, a másik, van fent egy csomó videom, sima és kontolleres gyújtásaimról a neten, keress rá, abban úgy is jó vagy, külön kérésre neked van strobis is!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moderator »

Bizony elindul a moderálás, ha sok az értelmetlen, off-topic hozzászólás. [-X

Légyszíves viselkedjetek felnőtt módjára! :evil:
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

sub-ee írta:
nyemi írta:


Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Ajánlom magamat.

Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettem :D

Üdv.:Sub-ee
Először is saját magad hazudtolod meg ebben a hozzászólásba.
Idézlek:
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!
valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)).
Akkor csak van köze hozzá, mert szerinted nem én vagyok a nyemi (lásd bal felső sarok). #-o
De mindent félre téve meg építheted és akár árulhatod is, mert ez egy nyílt forrású projekt. =D>
De eddig, akiknek ezt meg engedtem, két kérésem volt hozzájuk.
Először is egy videó készítése a motoron való működésről. :-({|=
Gondolom nem fog ez nehezedre esni.
A második: meg, ha valaki tovább fejleszti vagy módosít rajta ugyan úgy, a nyíltságot meg kell, hogy tartsa. Ez azért is illendő, mert ugye a kapcsolás nagy részét ő is úgy „kapta”.
Na, ez már nem fog olyan könnyen menni, ahogy ismerlek. :wink: De hidd el , nem lesz kevesebb munkád evvel, mert te tudod a legjobban, hogy nem egyszerű megépíteni, főleg a trafót.
Most gondolod, hogy azért írom ezt, mert engem érdekel a kapcsolásod.
Megmondom őszintén, nem érdekel. [-( Már csak az 555 IC miatt se mert szerintem járműelektronikában nem való, főleg nem gyújtásba, legfeljebb irányjelző automatába használnám (ezt már régebben is kifejtettem).
Ugye erre kérdeznéd, de hát hogy a PIC se biztosabb.
Hát igen, de mondjuk először is többet nyújt, mint egy 555, a másik meg tudnék olyan kapcsolást mutatni (ami persze nem nyilvános, de lehet még az:).
Ahol csak az előgyújtás vezérlésbe szól bele semmi másba, és ha esetleg valami hiba folytán tönkre menne a motor nem áll le, ha nem menne tovább, persze alap előgyújtással.
Mint írod, hogy te is készítettél már mikrokontrolleres vezérlésű gyújtást és programot is.

Mutass már egy videót a működéséről, persze stroboszkópost ha lehet.

Nem kötözködésképpen, de ha már bírálsz, gondolom, annyit fel tudsz mutatni, mint én.
Legalább olyat, mint én az előzőekben bemutattam. Abban 5év munkája és tapasztalata benne van.
De mint láthattad is, könnyen indul, nincs kihagyás, nem ugrál a stroboszkóp jel össze, vissza, nem ragad be a tirisztor :D , a PIC dolgozik, ahogy kell.

Szóval kooperálást ajánlok, ami rajtad múlik \:D/ , és szerintem csak nyerhetsz vele.

Üdv nyemi


Utóirat: Az előzőekben látott mikrokontrolleres gyújtásod nyákrajzában (kapcsolásában) is rengeteg hibát látok, :-k nem csoda ha kihagy magas fordulaton, de mint írtad prototípus, ezért még egy kis fejlesztés rá fér.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 47 vendég