Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zsilobali írta:Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az érdekelne engem, hogy a 150-es etz vázba belemenne-e minden gond nélkül a 250-es blokk? Passzol e a lánckerék, mármint, hogy egy vonalba lenne e a hátsóval és megegyezik e a 3 motorfelfogatási pont? Aki tudna válaszolni annak megköszönném.

Szia én tavaly majdnem vettem egy motort 35 ezerért, ami pont így volt megcsinálva. 150-es vázba 250-es blokk. Nem figyeltem nagyon a felfogatási pontokat, de nem tűnt fel semmi barkácsolás vagy sufnizás. A lánc is normálisnak tűnt. Gyönyörű hangja volt, akkor lett újracsapágyazva stb. Motorikusan tökéletes volt, csak lehetetlen lett vna lepapírozni. Mentem is vele. Úgyhogy szerintem minden gond nélkül belemegy.
Csak sztem túl könnyű az eleje a kis ETZ-nek, főleg a 250-es erejével... :D

Egyébként itt van egy 125-ös vázba 250 blokk(vagyis 300) és itt a fórumon is jelen van/volt az illető:

http://aprod.hu/hirdetes/125-300-mz-etz ... 3d29;r:5;s:
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Van egy hatalmas és érdekes gondom amit nem tudok megoldani:
Hazafelé jövet megállt a motor, gondoltam gyertyával van valami, vettem bele újat jó is lett, viszont elkezdett egy olyat csinálni, hogy behúzott kuplungnál volt olyan mintha alaphelyzetben lenne, vagyis sebességben nem lehetett eltolni, amikor meg kiengedtem lehetett, vagyis fordítva működött a kuplung.
Szétkaptam, láttam hogy lejött a kuplung mellőli nagy fogaskerékről az anya, visszaraktam, összetettem, viszont ha sebességbe teszem a motort előre fele simán lehet tolni, de kattogó hangokat ad, hátrafelé viszont rendesen sebességben van vagyis nem lehet tolni a motort, a kuplung nem emel semmit és ha behúzom semmi sem húzza vissza.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára intelatom 2013.04.18. 22:06-kor.
zsilobali
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2008.12.25. 22:02
Tartózkodási hely: Fejér megye, Seregélyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsilobali »

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Az érdekelne engem, hogy a 150-es etz vázba belemenne-e minden gond nélkül a 250-es blokk? Passzol e a lánckerék, mármint, hogy egy vonalba lenne e a hátsóval és megegyezik e a 3 motorfelfogatási pont? Aki tudna válaszolni annak megköszönném.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

allllli írta:
Hujber írta:A hajtókar jó, de akkor mi a fenét tudok csinálni a dugattyúval?
Nem tudod visszavinni esetleg? Mondjuk nemhiszem h kicserélnék. Csak azt tudod csinálni, hogy veszel egy másikat, mondjuk egy magyart, az is tökéletesen megfelel pl. BERTA és mielőtt megveszed elviszed a csapszeget és belepróbálod a dugóba h szorul-e. Vagy esetleg lehet kísérletezni másik csapszegekkel, azt is boltban és a dugattyúdba próbálod bele őket. Hátha valamelyik nagyobb pár századdal és szorul benne, azt megveszed. De sztem a másik dugó lesz a nyerő.

http://www.mofaker.hu/termek/Dugattyu-6 ... TZ__303300

Pl ez, nem is drága és jó. Csak személyesen kell menned...

Nem tudom visszavinni, mert már beszereltem.. megpróbálok egy új csapszeget, aztán ha úgy is kerreg, visszaviszem ahhoz aki fúrta, hogy hallgassa meg. Fúrt nekem egy 125ös aprilia hengert is, hát az illesztés nekem gyanús, mert a 0,1es hézagmérő befér a dugó meg a henger fala közé, ott 0,05ös illesztéssel szerintem nem kellene beférnie, habár matematikailag kijön, de a hézagmérő lapos, a henger meg ugye íves, remélem értitek mit akarok mondani.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Hujber írta:A hajtókar jó, de akkor mi a fenét tudok csinálni a dugattyúval?
Nem tudod visszavinni esetleg? Mondjuk nemhiszem h kicserélnék. Csak azt tudod csinálni, hogy veszel egy másikat, mondjuk egy magyart, az is tökéletesen megfelel pl. BERTA és mielőtt megveszed elviszed a csapszeget és belepróbálod a dugóba h szorul-e. Vagy esetleg lehet kísérletezni másik csapszegekkel, azt is boltban és a dugattyúdba próbálod bele őket. Hátha valamelyik nagyobb pár századdal és szorul benne, azt megveszed. De sztem a másik dugó lesz a nyerő.

http://www.mofaker.hu/termek/Dugattyu-6 ... TZ__303300

Pl ez, nem is drága és jó. Csak személyesen kell menned...
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

A hajtókar jó, de akkor mi a fenét tudok csinálni a dugattyúval?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

MrDok írta: A hengerben a csatornák éleit letörted?

Igen
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hujber írta:Megkérdeztem egy tanáromat, szerinte nem az adja a hangot, akkor legfeljebb ciripelne, most meg olyan, mint amikor a simsonba a kuplung durvabeállítójának a fedelébe hosszabb csavart raktam, és beleért a kuplungba. Ez a kurva dugattyú több mint 5ezer ft volt önmagában, állítólag lengyel.
Kép
A hengerben a csatornák éleit letörted?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Hujber írta:Megkérdeztem egy tanáromat, szerinte nem az adja a hangot, akkor legfeljebb ciripelne, most meg olyan, mint amikor a simsonba a kuplung durvabeállítójának a fedelébe hosszabb csavart raktam, és beleért a kuplungba. Ez a kurva dugattyú több mint 5ezer ft volt önmagában, állítólag lengyel.
Kép

Ha tényleg olyan kerregő hang és nem csak magasabb fordulaton van, hanem alapjárat közelében is is, akkor tuti h az lesz a bűnös. Pláne, hogy tudod is h nem szorul a dugóban. A ciripelésnél inkább alsó/felső tűgörgő a kopott vagy maga a csapszeg, de azok újak. Mondom nekem a Babi-ban ugyanez van hidegen kézzel bele tudtam tolni szinte erő nélkül a csapszeget, azóta nagyon csörgő kerregő hangja van alsóbb fordulatokon. Magasabb ford-on már enyhül kicsit. Mintha egy befőttes üvegbe beledobsz pár csavart és rázod.
Esetleg nézd meg ha szét lesz szedve, hogy van e holtjátéka a hajtókarnak lefelé vagy felfelé, úgy h rászereled a dugót csapszegestől mindenestől. Ha túl nagy akkor az is okozhatja és ezután főtengelyfelújítás/hajókarcsere.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Megkérdeztem egy tanáromat, szerinte nem az adja a hangot, akkor legfeljebb ciripelne, most meg olyan, mint amikor a simsonba a kuplung durvabeállítójának a fedelébe hosszabb csavart raktam, és beleért a kuplungba. Ez a kurva dugattyú több mint 5ezer ft volt önmagában, állítólag lengyel.
Kép
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Hujber írta:Sziasztok

Meg lett fúrva a henger, új csapszeg és felső tűgörgő, dugó gyűrűkkel, a főtengely is elég jó. Elindítom, és eszeveszetten kerreg. Mi lehet a baja? Gyújtáson állítottam, nem befolyásolta a kerregést. Bizonyos fordulaton elhagyja. Én egyedül a csapszegre tudok tippelni, mert az hidegen kézzel könnyen belemegy, semmit sem szorul benne. Ha ez a baja, mit tudok vele csinálni?
A csapszegnek szorulnia kellene a dugóban legalább egy picit, tuti h az a baj. Nekem a babettámba volt ez h a csapszeg nem szorult a dugóban...azóta is kerreg mint az állat :D Mondjuk előbb utóbb szerintem szétveri a csapszegfuratot, meg a zégergyűrűk nútját. Az a baj, hogy a csapszegek egyformák, azokra figyelnek gyártásnál, tehát magában a dugóban lehet nagyobb átmérőjű a csapszegfurat. Tehát csapszeget sztem hiába cseréled ki, dugóból kell újat venni... abból is olyat vegyél, ami 3000-4000 Ft-tól kezdődik és csak egyedül a dugó annyi. Pl. a magyar BERTA márkájú. Ami szettben van és olcsó azt felejtsd el.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok

Meg lett fúrva a henger, új csapszeg és felső tűgörgő, dugó gyűrűkkel, a főtengely is elég jó. Elindítom, és eszeveszetten kerreg. Mi lehet a baja? Gyújtáson állítottam, nem befolyásolta a kerregést. Bizonyos fordulaton elhagyja. Én egyedül a csapszegre tudok tippelni, mert az hidegen kézzel könnyen belemegy, semmit sem szorul benne. Ha ez a baja, mit tudok vele csinálni?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Irány az elektronika!Mert kikapunk.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Hunbalage
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.04.14. 19:17
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hunbalage »

kupi írta:
Hunbalage írta:Ja,előbb elfelejtettem,amikor indítok(rúgom a kart) akkor a töltés jelző(narancssárga/piros) "villog".
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
Egy biztos ha nem indul vedd le a dobot és úgy indítsd ha akkor megy a kipuf a baj ha akkor sem akkor más.
Az elektromos problémára én nem a lekapcsolt lámpát javaslom(kb 5000ft a helyszíni) hanem az égők kisebre" cserélését pl:saját bevált módszerem nekem elől nem a gyári 45/40w van hanem simsonba való 6V 25/25w(az égő csatlakozót át kell alakítani csúszó sarusra) ez nem terhel már annyira és így is van elég fény az éjszakába is(nekem erősebben ég mind a 45 wattos hátránya nem aszimmetrikus"hanem csak szimmetrikus így műszakira csak a gyárit)ezzel már nyersz kb 20w ot.
nem azért írtam mert hogy elektromos baj lenne,nem tudom...csak azért írtam hogy netán a túl töltés megölt volna valamit...
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Hunbalage írta:Ja,előbb elfelejtettem,amikor indítok(rúgom a kart) akkor a töltés jelző(narancssárga/piros) "villog".
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
Egy biztos ha nem indul vedd le a dobot és úgy indítsd ha akkor megy a kipuf a baj ha akkor sem akkor más.
Az elektromos problémára én nem a lekapcsolt lámpát javaslom(kb 5000ft a helyszíni) hanem az égők kisebre" cserélését pl:saját bevált módszerem nekem elől nem a gyári 45/40w van hanem simsonba való 6V 25/25w(az égő csatlakozót át kell alakítani csúszó sarusra) ez nem terhel már annyira és így is van elég fény az éjszakába is(nekem erősebben ég mind a 45 wattos hátránya nem aszimmetrikus"hanem csak szimmetrikus így műszakira csak a gyárit)ezzel már nyersz kb 20w ot.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Hunbalage
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.04.14. 19:17
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hunbalage »

Ja,előbb elfelejtettem,amikor indítok(rúgom a kart) akkor a töltés jelző(narancssárga/piros) "villog".
Meg nem tudom hogy az elektronika felé lenne érdemes elindulni...?
Tavaly november felé volt egy villamossági szerelésen(töltés állítás,érintkezős tisztítása stb...)akkor mondta a szerelő hogy 7.4v-ra állította a töltést 4000f/p-nél tompított világításnál...na most,ha én nem kapcsolok tompítottat hanem csak helyzetet...ez nem-e b***tta szét az fél elektronikát..(ha felkapcsoltam a tompítottat égett a töltés jelző)
Tudom apróbbnak hitt dolgok..de most azért írom hogy nem-e emiatt vagyok most bajba..
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Hunbalage írta:.csak akkor miért nem indul..?
Cserélj trafót! (mintha írtam volna már ezt valahol... :mrgreen: ........)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Hunbalage
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.04.14. 19:17
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hunbalage »

kupi írta:Szia Hunbalage

Hogyan történt ez a takarítás? vegyi vagy égetési technikával?
Szia
Égetési technikával levéve függőbe támasztva...
Hallottam valami hangot mindha csörömpölne benne de nem foglalkoztam vele,mert azt hittem a koksz ahogy "leégett" és megragadt valahol...
Ezt elismerem hogy hallottam valamit...csak akkor miért nem indul..?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

kupi írta:
KILL3R etz írta:Szerintem elszabadult egy lamella, ami ahogy mozog, el-el zárja a gáz útját.

Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van. :?
Én is erre gondoltam,lehet nem bírta a meleget" ha levett kipufal megy akkor ez a baj.

Üsd összébb a gyertyát mondjuk 0,5-0,4 mm-re és ha ezután is ezeket csinálja, akkor legalább a trafót kipipálhatod. Mondjuk annak hidegen menni kéne...mondtam is valamit meg nem is :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

mzbors írta:
allllli írta:A magyart vedd nekem már több motoromba az van és semmi baja. Távolkeletin ne nagyon. Vagy még a lengyel.
Magyarból melyiket? Belcord/Berta. Lengyelt nemtudom lehet-e itthon kapni.
Miskolcon vettem mindegyiket boltban, de a boltos a mofakertől rendel és ott a Berta kapható. Akkor gondolom h Berta.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

KILL3R etz írta:Szerintem elszabadult egy lamella, ami ahogy mozog, el-el zárja a gáz útját.

Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van. :?
Én is erre gondoltam,lehet nem bírta a meleget" ha levett kipufal megy akkor ez a baj.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem elszabadult egy lamella, ami ahogy mozog, el-el zárja a gáz útját.

Vedd le a kipuffot, és rázd meg. Ha csörög akkor gáz van. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szia Hunbalage

Hogyan történt ez a takarítás? vegyi vagy égetési technikával?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Hunbalage
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.04.14. 19:17
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hunbalage »

Sziasztok!
Van egy Mz Ts 125-ös motorom,eléggé szeretem,megbízható,csak nagyon minimális gond volt vele eddig.
Most jött egy olyan probléma amit nem értek,de jó páran se(motoros ismerősök se igazán)
Lényeg:egész eddig a motor olyan volt rúgásra indult,hidegen melegen,nem volt vele semmi gond....
Tegnap le szedtem a kipufogót hogy bele kéne nézni,ha olyan akkor takarítani..jó,ki lett takarítva..visszaraktam,ekkor még könnyen elindult,ki mentem vele a városba hogy kipróbálom,jobb is lett teljesítményileg..egyszer csak megállt,de darabosan,megállt elindult,megállt elindult ez után megállt, átnéztem a szokásos dolgokat,benzin csapot nem kell áttenni tartalékra..stb nem indult,gyertyacsere nem indult..volt szikra benzin is..tudta a fene mi van vele nem laktam messze ahol leállt,elkezdtem haza felé tolni,toltam 100métert,mondom csinálok egy próbát,első rúgásra indult...haza is mentem vele gond nélkül..
Ma:tele tankoltam,hideg volt a motor,nehezen indult el pár percet kellett rajta dolgozni..mentem vele egy kört,megállítom próbálom újra indítani gond nélkül..
Elmentünk ma motorozni pár ismerőssel..elindult ment..erő is volt benne..megálltunk egy helyen,kihült a motor semmi megszívatva se,sehogy nem akart elindulni...tolásra is csak nehezen,de sikerült..haza értünk megálltunk,beszélgettünk 20-30percet nem indult..szomszéd utcába álltunk meg ismerősnél..mondom 100 méter haza tolom,erre..haza toltam,mondom kap 3esélyt a motor,nem szívattam rá,másodikra elindult..
Akkor ez most mi?
Motorról,teljesen gyári össze szerelésű 28éves blokk,széthúzva nem volt,ha netán szimeringes lenne akkor úgy tudom nem ilyen tünete van...
Remélem van pár ötletetek hogy mi lehet ez mert nekem már ötletem sincs...
mzbors
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.04.12. 14:33
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzbors »

allllli írta:A magyart vedd nekem már több motoromba az van és semmi baja. Távolkeletin ne nagyon. Vagy még a lengyel.
Magyarból melyiket? Belcord/Berta. Lengyelt nemtudom lehet-e itthon kapni.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Bópapa írta:Méretre M8-as 13-as kulcsnyílással rémlik.
Ha magával a kifejezéssel van gond, felénk anyacsavarnak nevezik azt a belül menetes kívül hatlapfejű valamit.
Ha meg az anya csavarra gondolsz mint helytelenül leírt szó, plusz szóközzel, bocsánat.
Mifelénk vagy csavar, vagy anya. :)
TS powa!
Kép
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Méretre M8-as 13-as kulcsnyílással rémlik.
Ha magával a kifejezéssel van gond, felénk anyacsavarnak nevezik azt a belül menetes kívül hatlapfejű valamit.
Ha meg az anya csavarra gondolsz mint helytelenül leírt szó, plusz szóközzel, bocsánat.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Bópapa írta:majd az anya csavart rá kontrázod.

Remélem így érthetőbb.
Milyen az az anya csavar?
:))))
TS powa!
Kép
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

djtoma írta:Kép

Kép

Ezzel a két csavarral mit lehet konkrétan állítani?Mert nekem a blokkom szét lett szedve és el lett állítgatva mind a két csavar és legelsőnek nem vett egy sebességet se be.Aztán addig tekergettük hogy már 1-est 2-est veszi és többet nem de azt se teljesen jól.Mert nem pörög ki rendesen,olyan mintha csúsztatva lenne a kuplung,pedig ki van engedve teljesen.
valaki aki már szedett szét blokkot és ezt tapasztalta vagy valami hasonlót.Leírhatná hogy mit állított rajta!!
A felső képen lévő csavarral a váltót tudod állítani, jelen esetben, hogy az 1-2 mellett vegye a többi sebességet is. Egész pontosan a léptető villa tengelye.
Az alsó képen lévő csavar pedig a kuplung "durva" állító csavarja. Az anyacsavart feloldva, csavarhúzóval a nútos hernyó csavart beállításnak megfelelően ki vagy be tekered, majd az anya csavart rá kontrázod.

Remélem így érthetőbb.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia!

Az alsó képen lévő deklin az a kuplung csiga. Meglazítod az anyát, addig tekered a csavart, míg ellenállást nem érzel, utána 3/4-et vissza, és rögzíted az anyával.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
djtoma
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2011.08.10. 14:41
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: djtoma »

Kép

Kép

Ezzel a két csavarral mit lehet konkrétan állítani?Mert nekem a blokkom szét lett szedve és el lett állítgatva mind a két csavar és legelsőnek nem vett egy sebességet se be.Aztán addig tekergettük hogy már 1-est 2-est veszi és többet nem de azt se teljesen jól.Mert nem pörög ki rendesen,olyan mintha csúsztatva lenne a kuplung,pedig ki van engedve teljesen.
valaki aki már szedett szét blokkot és ezt tapasztalta vagy valami hasonlót.Leírhatná hogy mit állított rajta!!
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

sunbim írta: Egyenletesen van ellenállása? Akkor azt próbálnám meg, hogy újra megmelegíteném az egész blokkot , 100-130C-ra, és fakalapáccsal körbekocoktatnám, így melegen, meghúzott csavarok melett, úgy hogy a főtengelyt közben forgatom. Valószínűleg megtalálja a rendes helyét a csapágy.
A szilikon tömítőmasszád remélhetőleg túléli a műveletet, és nem fog szivárogni.
Reméljük nem a főtengely ,,nem egytengelyűségéből ,, ered a hiba.
Igen, teljesen egyenletes.
Pont erre gondoltam én is, hogy megmelegítem és kopogtatom, aztán meglátjuk.
El kell annak férni a helyén szerintem is. :)
TS powa!
Kép
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

tiger1342 írta:Urak, felteszem itt is a kérdést: Éppen most raktam össze a 2 blokkfelet.
... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
Egyenletesen van ellenállása? Akkor azt próbálnám meg, hogy újra megmelegíteném az egész blokkot , 100-130C-ra, és fakalapáccsal körbekocoktatnám, így melegen, meghúzott csavarok melett, úgy hogy a főtengelyt közben forgatom. Valószínűleg megtalálja a rendes helyét a csapágy.
A szilikon tömítőmasszád remélhetőleg túléli a műveletet, és nem fog szivárogni.
Reméljük nem a főtengely ,,nem egytengelyűségéből ,, ered a hiba.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

A magyart vedd nekem már több motoromba az van és semmi baja. Távolkeletin ne nagyon. Vagy még a lengyel.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Újabb kérdéssel fordulnék hozzátok.
A váltótengelyemre a primer hajtás felén nehézség nélkül felcsúszik a csapágy, akkor ez cserére szorul?
Köszi!
mzbors
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.04.12. 14:33
MZ-d típusa: etz150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mzbors »

Sziasztok! Új jártam az etz-mmel (150), hogy megragadt benne a dugó elég rendesen. A hengernek ránézésre sok baja nem lett. Kb 2000km volt a szettben. A kérdésem, hogy elég ha veszek egy új dugót, vagy mindenképp honoltassam/furassam a hengert? A másik, hogy milyen dugattyút érdemes venni? Németet már nemnagyon kapni, törököt 150eshez még nem láttam, így marad valami távolkeleti/magyar csoda, de ezek közül melyik használható?

Belinkelek pár képet a szettről:

http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130412/IMG_ ... es.hu_.jpg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Urak, felteszem itt is a kérdést: Éppen most raktam össze a 2 blokkfelet.
Metódus a következő: csapágyak a főtengőn (melegítve illetve felhúzatva maszek célszerszámmal.)
Kuplung oldal megmelegít, zéger bele, nyomástartó lemez bele, főtengely belecuppan.
Másnap beraktam a váltót, megkentem vékonyan, a másik oldalt is felmelegítettem, 2 koppintásra ráment, minden csodás. Itt is beraktam a nyomástartó lemezt, és vissza a zégert. Nagyon-nagyon küzdeni kellett vele, mive bement a horonyba, tehát nem félek hogy a csapágy befelé feszülne.
Meghúztam a csavarokat, paszta vékonyan kinyomódott, eddig minden jónak tűnik.
Megpróbáltam kézzel átforgatni, hát szorul.
Zégerek ki, lemezek ki, pici 2T olaj, most már jobb, de még mindig érezhető ellenállása van. Nem kéne ennek legalább úgy forognia, mint amikor csak az egyik blokkfélben volt benne a főtengely? Még arra tippeltem, hogy a nyomástartó lemezek egyengetve vannak, abból veszek újakat, de aggasztó, hogy azok nélkül se szalad könnyedén... (C4 csapágyak vannak benne.)
Mit tudok csinálni vele?
Gondolom járáskor majd megmelegszik, és talán enyhül a jelenség, de össze merjem így ezt rakni? Nem fogja kinyírni a csapágyakat?
Pár kép:
KépKépKép
KépKépKép
TS powa!
Kép
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Ez nagyon jó hír! :D Köszi a segítséget!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha puhább anyag mint a csapágy gyűrűje, akkor nincs baj. Mosd ki benzinben ecsettel /féktisztítóval, aztán mehet a helyére... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Nem fémforgács. Valószínűleg tömítőpaszta darabka, de pontosan nem tudom.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Miféle szennyeződés? Ha fémforgács, és át is forgattad, akkor az kuka sajnos. :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy az új csapágyaimba szétszerelés közben szennyeződés jutott, lemondhatok róluk vagy esetleg még felhasználhatóak? (még 1 szer sem volt a blokk használva)

Köszi!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Sok hasznos, érdekes információ ETZ 125/150 szereléséről, adatairól. Nekem az tetszik a legjobban, hogy a szerelővas meg minden szerszám mérete is benne van.
Csatolmányok
MZ_ETZ_125_150_Manual_de_reparatie_www.manualedereparatie.info.part1.rar
ETZ 1250/150 szerelés
(4 MiB) Letöltve 139 alkalommal.
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

[quote="telectronic"]Hali,

Egy gyors segítségre lenne szükségem.

Hozzá nem értésem miatt a blokk szétszedése közben lecsavaroztam a kukac tengely végén lévő csavart és a nagy alátétet levettem majd a blokk forgatása közben a kukac tengely végén lévő csillagszerű váltórögzítő lemezke leesett.
Na most 2 féle képpen lehet visszarakni, szeretném elsőre jól vissza tenni...
Tudna valaki segíteni melyik a jó helyzete ? Rajz vagy fotó lenne a legjobb.

én azt csak 1 féleképpen tudtam összerakni
még elöttem van hogy kell összerakni.ha küldesz 2 képet a 2 variációról meg tudom mondani hogy melyik a jó
üdv
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hali,

Egy gyors segítségre lenne szükségem.

Hozzá nem értésem miatt a blokk szétszedése közben lecsavaroztam a kukac tengely végén lévő csavart és a nagy alátétet levettem majd a blokk forgatása közben a kukac tengely végén lévő csillagszerű váltórögzítő lemezke leesett.
Na most 2 féle képpen lehet visszarakni, szeretném elsőre jól vissza tenni...
Tudna valaki segíteni melyik a jó helyzete ? Rajz vagy fotó lenne a legjobb.

Köszi

zsolt
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

repepe777 írta:
pempelli írta:s mivel lett lefújva?illetve mivel lett előtte kezelve a nyers alumínium?és matt feketét szeretnék majd
Amit látsz az a nyers alu
akkor úgy kérdezem mitől lett ilyen tiszta?homokfújásssal lett csinálva?s ha én is megcsináltatom az enyémet ilyenre utána hogyan milyen módon tudnám matt feketére színezni?olyanra ami nem jön le![/quote]
Ebbe a felületbe minden festék kiválóan tapad, zsírtalan nincs semmi szennyeződés.
igen homok fújással,szinterezés a legjobb.
repepe777
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.03.03. 12:50
MZ-d típusa: etz 250 1986
Tartózkodási hely: Veszprém-Balatonfűzfő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: repepe777 »

pempelli írta:s mivel lett lefújva?illetve mivel lett előtte kezelve a nyers alumínium?és matt feketét szeretnék majd
Amit látsz az a nyers alu[/quote]
akkor úgy kérdezem mitől lett ilyen tiszta?homokfújásssal lett csinálva?s ha én is megcsináltatom az enyémet ilyenre utána hogyan milyen módon tudnám matt feketére színezni?olyanra ami nem jön le!
ETZ 250 since 1986
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

s mivel lett lefújva?illetve mivel lett előtte kezelve a nyers alumínium?és matt feketét szeretnék majd[/quote]
Amit látsz az a nyers alu
repepe777
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.03.03. 12:50
MZ-d típusa: etz 250 1986
Tartózkodási hely: Veszprém-Balatonfűzfő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: repepe777 »

pempelli írta:
KILL3R etz írta:Tényleg szép lett! =D>

Mi pénzt kérnek egy ekkora darabért?
Melóhelyen rozsdás vasakat fújtak,öreg aki csinálta 1/2 liter páleszt kért:)
De volt még egy henger +hengerfej +első villa felső része pluszban.
A képek vissza sem adják a valóságot.
s mivel lett lefújva?illetve mivel lett előtte kezelve a nyers alumínium?és matt feketét szeretnék majd
ETZ 250 since 1986
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Lóri írta:Pempi!

Ha jót akarsz, akkor 6mm beütővel csinálod. Pont 6mm a szám. Tudom, már csináltam... De pszt, mer ezé megvernek... :)
:D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég