Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Pempi!

Ha jót akarsz, akkor 6mm beütővel csinálod. Pont 6mm a szám. Tudom, már csináltam... De pszt, mer ezé megvernek... :)
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

KILL3R etz írta:Tényleg szép lett! =D>

Mi pénzt kérnek egy ekkora darabért?
Melóhelyen rozsdás vasakat fújtak,öreg aki csinálta 1/2 liter páleszt kért:)
De volt még egy henger +hengerfej +első villa felső része pluszban.
A képek vissza sem adják a valóságot.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tényleg szép lett! =D>

Mi pénzt kérnek egy ekkora darabért?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Lefújattam egy blokk közepet szerintem gyönyörű kap 2 polír oldalt + hengerfej teteje és nagyon szépen fog kinézni.
Kép

Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Szerintem Bambi találta el ma megmérem de az sem lesz pontos.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

2-es.........csak viccelek :lol: nem tudom hanyas kell de nem hagyhattam ki ennyi különféle javaslat után :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

5-ös
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

jura györgy írta:sziasztok 8 mm
Alakul:)
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok 8 mm
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Pepe írta:
pempelli írta:Nem tudja valaki mekkora beütő kell a blokkszámhoz?
Szia,úgy tudom ilyen kell.(4-es)
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3929
Szerintem az kicsi,várok még hátha valaki még mond okosat.
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

pempelli írta:Nem tudja valaki mekkora beütő kell a blokkszámhoz?
Szia,úgy tudom ilyen kell.(4-es)
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=3929
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nem tudja valaki mekkora beütő kell a blokkszámhoz?
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

sunbim írta:
Hujber írta:...Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.

Pepe:
"Szia...
Illetve hogy miért jó ha le van kerekitve?kisebb az esélye a gyűrű törésnek?
üdv.,,

Egyrészt igen, másrészt jobban alá tud futni az olaj a gyűrűknek, nem borotválja le a filmet a hengerfalról. Így jobb lesz a kompresszíó is.
Én egy keményebb,sík felületre fektetem a 400-as vízpapírt, és azon szoktam leélezni, a gyűrűt kézzel forgatva, kerületével egyező irányban.
Értem.köszi az infót!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Hujber írta:...Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.

Pepe:
"Szia...
Illetve hogy miért jó ha le van kerekitve?kisebb az esélye a gyűrű törésnek?
üdv.,,

Egyrészt igen, másrészt jobban alá tud futni az olaj a gyűrűknek, nem borotválja le a filmet a hengerfalról. Így jobb lesz a kompresszíó is.
Én egy keményebb,sík felületre fektetem a 400-as vízpapírt, és azon szoktam leélezni, a gyűrűt kézzel forgatva, kerületével egyező irányban.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Lóri írta:Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a 4. kerületben a Tábori gépműhellyel érdemes dolgoztatni? Gondolok itt henger fúrásra, illetve dugattyút milyet készít? Gagyi, vagy tűrhető, olyan ami a mi motorjainkba megfelelő?


Üdv

Én nem igazán ajánlanám, magas áron vannak
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a 4. kerületben a Tábori gépműhellyel érdemes dolgoztatni? Gondolok itt henger fúrásra, illetve dugattyút milyet készít? Gagyi, vagy tűrhető, olyan ami a mi motorjainkba megfelelő?


Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

dkari írta:
Hujber írta:50es szocimotorhoz vettem gyűrűket (u.gy.), és annak kívül az alsó felső éle le van törve,még nem is találkoztam ilyennel. Lehet, hogy pont ezért? Az ETZhez kapott gyűrűk ellenben rendes négyszögprofilúak (u.gy.).
A malossi és a hasonló dugó gyűrű szetteknél pl. az Apriliához ilyet kapni. Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.

Szia
A kérdésem az lenne hogy akkor R=0.04mm-re szokták lekerekíteni az éleket?
Illetve hogy miért jó ha le van kerekitve?kisebb az esélye a gyűrű törésnek?
üdv.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Pepe írta:
Veszy2107 írta:Helló!

Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.

Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?

Köszi!
Cserélj gyertyát!én 250 es etz-vel jártam így egyszer.aztán kicseréltem a gyertyát és megszűnt a rázkódás.de szerintem a gyujtást is érdemes beállitani rendesen.
Oksa, a gyertyacserét is kipróbálom, hátha...! Köszi! Esetleg még valami tipp valakinek?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

intelatom írta:Sziasztok!

Lenne egy problémám, mégpedig a következő:
Egy mz ts250-ről lenne szó, semmi gond nem volt vele, viszont ma reggel beindítottam és folyamatosan lefulladt, aztán pörgettem de ismét csak fulladozás majd meg is állt.
Ezek után csak szivatóval indult be kis gázrásegítéssel, utánna meg már sehogy.
gyertyát cseréltem, nem történt változás aztán karburátort kitakarítottam ezután sem.
Benzint elvileg kap, szikra van elképzelésem sincsen, hogy mi lehet a probléma.
Lenne még valami: ha karburátor ki van takarítva, a tankból rendesen jön a benzin, úszóházban is van, akkor miért lehet az, hogy még sem jut el esetlegesen a hengerig?
Előre is köszönöm!

Megoldódott a probléma, bár nemtudom mitől, de azért leírom:
Levettem a hengert, eléggé kopottas bár nem ez okozza a problémát, Valamint valószínűleg volt már gyűrűtörése a motornak, a hengerfej sérüléseiből itélve.
Összeraktam, mindenhova alaposan FBS-t kentem, és pöccre beindult.....:)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Hujber írta:50es szocimotorhoz vettem gyűrűket (u.gy.), és annak kívül az alsó felső éle le van törve,még nem is találkoztam ilyennel. Lehet, hogy pont ezért? Az ETZhez kapott gyűrűk ellenben rendes négyszögprofilúak (u.gy.).
A malossi és a hasonló dugó gyűrű szetteknél pl. az Apriliához ilyet kapni. Ahol az mz tuningal foglalkozik a "szaksajtó" ott is irják hogy a gyűrűket megreszelni 0,2x0,2mm-t az éleknél.
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Veszy2107 írta:Helló!

Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.

Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?

Köszi!
Cserélj gyertyát!én 250 es etz-vel jártam így egyszer.aztán kicseréltem a gyertyát és megszűnt a rázkódás.de szerintem a gyujtást is érdemes beállitani rendesen.
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

50es szocimotorhoz vettem gyűrűket (u.gy.), és annak kívül az alsó felső éle le van törve,még nem is találkoztam ilyennel. Lehet, hogy pont ezért? Az ETZhez kapott gyűrűk ellenben rendes négyszögprofilúak (u.gy.).
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta:Helló!

Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.

Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?

Köszi!
Néz meg nem nagyon laza-e a láncod.
Nyúlt láncot rángatja a motor, és ettől önmaga is rázkódik.
Na valami ilyesmikre gondolok! :) Oksa, megnézem! Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta:Helló!

Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.

Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?

Köszi!
Néz meg nem nagyon laza-e a láncod.
Nyúlt láncot rángatja a motor, és ettől önmaga is rázkódik.
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!

Továbbra is fenn áll egy problémám, amivel kapcsolatban szeretnék információkat kérni.

Kb. novembertől a kis ETZ blokkja elkezdett rázkódni. Kis fordulaton mikor "terhelem" olyan mintha rázná az egész motort? Nem fullad, nem rángat, nem mondanám rángásnak, csak egyszerűen berezonál az egész elég erőteljesen. Az alsó blokkfelfogató füleket átnéztem, de szemmel látható problémát nem találtam rajta, a feni henger rögzítő egy-két alkatrészét kicseréltem, mert el volt repedve, de nem csillapodott a dolog. Elméletileg jól van felfogatva, csavarok meghúzva. Lehet ennek a rázkódásnak valami más oka is? Pl: kelletenél kopottabb blokk, karbi elhangolódótt esetleg, kipufogó elrakódása stb.... Nincs valami tapasztalatotok ezzel kapcsban?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok, berúgó rugó eltört ma reggel #-o : láb tartól le olaj le dekli le rugó kicserél és vissza minden a másik meg az hogy alapjárat 1200 eddig oké de az hogy ráhúzom a gázt tökig meg vissza is zárom jó ha eléri a 2000
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

simmeringeket nézd meg az tud ilyet csinálni!
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

Lenne egy problémám, mégpedig a következő:
Egy mz ts250-ről lenne szó, semmi gond nem volt vele, viszont ma reggel beindítottam és folyamatosan lefulladt, aztán pörgettem de ismét csak fulladozás majd meg is állt.
Ezek után csak szivatóval indult be kis gázrásegítéssel, utánna meg már sehogy.
gyertyát cseréltem, nem történt változás aztán karburátort kitakarítottam ezután sem.
Benzint elvileg kap, szikra van elképzelésem sincsen, hogy mi lehet a probléma.
Lenne még valami: ha karburátor ki van takarítva, a tankból rendesen jön a benzin, úszóházban is van, akkor miért lehet az, hogy még sem jut el esetlegesen a hengerig?
Előre is köszönöm!
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Most furatom meg az etz-met 300-as ra :D
És egy boltban állítólag gyári minőségű 301 es etz-be való dugót kinálnak 7400 ft-ért.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Lóri írta:Sziasztok!

Van egy történetem amit megosztanék veletek, illetve véleményetekre is kíváncsi vagyok.(125/1ES trophy) Bambi mesterrel konzultáltam.

Ui.: Jöhetne már a jó idő!
Szia sajnos már láttam ilyent nem is egyszer igaz nem is minden nap MZ,Pannonia,Tabi,de még Babetta is..Szerintem a hengert a gyűrűk eszik meg lehet keményebbek mid kellene de lehet a dugó is ludas benne,egy biztos:a gyári henger+dugó páros még ha sokat futott akkor is többet kibír mind egy fúrt+kisipari dugó(pl ajtókilincsből vagy sörös dobozból öntve) valami ping-pong gyűrűkkel eljegyezve.Ezért nem is ajánlom az össze vissza furatgátast mert kicsit csörög" a gép, nehéz jó dugót és gyűrűket beszerezni ,de ez nem csak a mi MZ tulajdonosok problémája hanem szinte az összes szoci"motoros társunké leginkább a Pannoniásoké is.Elvileg (állítólag) a lengyel dugó az jó,de melyik is az?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

miket nézzek meg ha alapról alig akar kipörögni üdv, juragy
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Priviben válaszoltam neked ahogy kérdeztél. Szerintem röviden annyi. De az csak az én véleményem persze....
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Van egy történetem amit megosztanék veletek, illetve véleményetekre is kíváncsi vagyok.(125/1ES trophy) Bambi mesterrel konzultáltam.

Motoromat kb 4 évvel ezelőtt megfúrattam, ez olyan 10-15 ezer km-t jelent, ami a fúrt hengerben van. Sok olajjal járattam be, kissé szerintem fordulatszám szegényen. Pörögni pörgött, de számomra nem volt kielégítő a motor viselkedése. Kis emelkedőnél visszaváltás, akármit állítottam, füstölt.. Próbáltam kevesebb olajjal, de csak füstölt. Majd tegnap reggel, gondoltam egyet, mondom átszerelem a tartalék blokkról a hengert a dugóval együtt. Ma meg is történt mindez, és a próbaúton 100x jobbat mutatott a motor, mint előtte. Ahol eddig erőlködve ment fel, ott kacagva ment 70-80-nal, nem is füstölt, a gázreakciója 100x jobb, mint volt, pedig csak hengert és dugót cseréltem, a karbihoz nem nyúltam...

A másik henger amit levettem, az 10-15 ezret futott, de érezhető válla van, I túlméretes. Amit feltettem az alapméretes, de nem tudom mennyit futott.

Megfúratom majd azt a hengert.

Gondoltam megosztom veletek ezt a kicsi történést!

Ui.: Jöhetne már a jó idő!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Köszi
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Pepe írta:Ohh,my God!
Akkor ezt a kuplung összerakása előtt kell igaz?
Felrakod a kuplungot a lezsírtalanított főtengelyre rárakod a csapágy belsőt vagy félcolos csőből egy 1 cm -es cikket és rárakod az anyát megtéped 90 nm-el.
Én fel is szoktam melegíteni a kuplung kúpját feltépem és hagyom rajta kihűlni.
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Ohh,my God!
Akkor ezt a kuplung összerakása előtt kell igaz?
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Pepe írta:Sziasztok!
Nem tudjátok hogy 250-es etz nél a kuplungot a főtengely végén lévő anyával(ami egyben a fordulatszám mérő spiráljának a meghajtásáért felel) lehet rá húzni a kupra?
Igen, de kell egy közbetét (régi csapágy), amivel kiváltod a dekniben lévő csapágyat ugye....
Pepe
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.09.10. 13:40
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pepe »

Sziasztok!
Nem tudjátok hogy 250-es etz nél a kuplungot a főtengely végén lévő anyával(ami egyben a fordulatszám mérő spiráljának a meghajtásáért felel) lehet rá húzni a kupra?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Nandor írta:
kupi írta:Favoritom" hajtó láncba is a Favorit.Sok sok éve használom gond nélkül.
Nekem is Favorit hajtóláncom van, az "erősebb" arany színű kivitelben. Nálam úgy nyúlik, mind a takony. :?
Ezt a nyúlást mástól is hallottam az Arany" Favoritrol, a sima fekete nekem eddig bevált pedig nem egy motoromon van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kupi írta:Favoritom" hajtó láncba is a Favorit.Sok sok éve használom gond nélkül.
Nekem is Favorit hajtóláncom van, az "erősebb" arany színű kivitelben. Nálam úgy nyúlik, mind a takony. :?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:Kis ETZ-hez milyen kuplungláncot ajánlotok? jó ez a Favorit ami a mofakeren van?

http://www.mofaker.hu/termek/Kuplunglan ... TZ__300780
Igen jó a lehetőségekhez képest elfogadható minőségű ár-érték arányú,azén Favoritom" hajtó láncba is a Favorit.Sok sok éve használom gond nélkül.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Kis ETZ-hez milyen kuplungláncot ajánlotok? jó ez a Favorit ami a mofakeren van?

http://www.mofaker.hu/termek/Kuplunglan ... TZ__300780
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3067
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Killer írta: ,,...és kizúdult az "olaj". Gyak. benzinben futott a váltó... :evil: ..."

Váltótuning! Gyorsulási versenyeken jól jöhet a plussz robbanótér! :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:
hell írta:Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát. :) Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért... :)

Nekem is a kék duplaajkú van benne a generátor oldalon és szerencsére bírja a strapát, de most h olvastam ezt a kipufogós dolgot h áll benne az olaj hát mitmondjak...a kipuff végén nekem is folyik az olaj. Tudtam h a kuplung oldali szimering lehet a probléma csak nem sejtettem :D Holnap cserélem is ki ezt is a kék duplaajkasra.
A csere nem árt de ahogy látom kis" MZ-d van azoknak meg elő fordul,hogy nem por száraz a kipuf vége! Egyszerűen nem tud annyira felmelegedni,hogy kiégjen. A lényeg a könyökbe és közvetlenül utána nem szabad olajosnak lenni a dobnak,a vége lehet kicsit az azt rá lehet fogni az 2T olajra is.Nekem is olajos kicsit a TS vége de nem érdekel(1985-óta olajos)amikor 250 ETZ m volt azé meg por száraz volt mindig.
Ezek ilyenek így kell szeretni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is akkor köpte a végén mikor szar olajat tettem bele(arol 2T és hasonló csodákkal volt ilyesmi)...
Meg ha amikor a kuplungnál oda a szimering akkor ott már igen szép füstnek kell lenni. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

1, Az lehet a gagyibb 2T olajtól is. Szagolj bele a váltóolajba, ha benzin szaga van, akkor gáz van. Én anno engedtem le kis-tzből úgy olajat, hogy olyan volt mint a magzatvíz... :D Kivettem a leeresztőt, és kizúdult az "olaj". Gyak. benzinben futott a váltó... :evil:

2, Valószínű a dekni alját kezdte el kienni a lánc, cseréld ki, mert képes kicsapni a dekni alját... Ehhez meg úgyis le kell engedni az olajat, akkor meg kiderül az 1, pont. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most jut eszembe. Ha 3000 és 4000 között van a fordulat és nem terhelem, meg nem motorfékezek, akkor ilyen furcsa karmoló hang jön a blokk felől. Lehetséges h a kuplunglánc adja ezt? És ha elkezdek gyorsítani, akkor megszűnik a hang. Gondolom ilyenkor megfeszül a lánc és nem ér bele abba a valamibe. Jól logikázok?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

hell írta:Erre én azt mondom nekem annó kb. 10 éve egy huber zöld moslék lett belerakva. Tavaly összel kellett a gyujtás felől kidobni a másik oldalon (kuplung) még mindíg az van. Most csak egy kék szutyok volt itthon mert ugyen ezek a gondok természetesen hétvégén jönnek elő meg ingyen is volt és teszi a dolgát. :) Szóval biztos jó a viton, de azért emezek sem annyira elveszettek azért... :)

Nekem is a kék duplaajkú van benne a generátor oldalon és szerencsére bírja a strapát, de most h olvastam ezt a kipufogós dolgot h áll benne az olaj hát mitmondjak...a kipuff végén nekem is folyik az olaj. Tudtam h a kuplung oldali szimering lehet a probléma csak nem sejtettem :D Holnap cserélem is ki ezt is a kék duplaajkasra.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:Egy kis történet:

Tavaly tavasszal felraktam a TS-re egy frissen fúrt hengert, új dugóval. (összes csapágy, főtengely is új) Mentem kb. 400 km-t és szétkopott a henger, kb. 1 tized mm-t kopott/zsugorodott a dugó, gyűrűhézagok 0,2 mm-ről 2 mm környékére. Hengeren érezhető váll keletkezik. Fúrattam egy másik hengert, azzal mentem kb. 1500 km-t és megint ugyanaz a helyzet. Aki a fúrást végezte, köti az ebet a karóhoz, hogy port szív a motor. Új légszűrő van benne, frissen festett légszűrőház, jó levegőcső, karbinál nem szív falsot. Mivel TS, így a ft. szimeringektől se tud port szívni, max olajat, de akkor meg füstölne.

Most megint fúrás alatt/előtt a henger. Én a hulladék minőségű dugattyúra gyanakszom. Ránézésre olyan a felülete, mintha kis szemcsék válnának le róla. Mi más okozhat ilyen mértékű kopást?

Nincs véletlenül valakinek egy 70,5 mm-es gyári dugója? Már nem merem beletenni azt, amit eddig adtak hozzá.
Meg fogom nézni milyet árulnak a futárban 6000-ért gyári címszóval, mert lehet én is rá leszek kényszerülve egy fúrásra. De az ilyen történetek olvasásakor mindig úgy döntök, hogy amíg a gyárival megy, addig nem nyúlok hozzá! :)
TS powa!
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Egy kis történet:

Tavaly tavasszal felraktam a TS-re egy frissen fúrt hengert, új dugóval. (összes csapágy, főtengely is új) Mentem kb. 400 km-t és szétkopott a henger, kb. 1 tized mm-t kopott/zsugorodott a dugó, gyűrűhézagok 0,2 mm-ről 2 mm környékére. Hengeren érezhető váll keletkezik. Fúrattam egy másik hengert, azzal mentem kb. 1500 km-t és megint ugyanaz a helyzet. Aki a fúrást végezte, köti az ebet a karóhoz, hogy port szív a motor. Új légszűrő van benne, frissen festett légszűrőház, jó levegőcső, karbinál nem szív falsot. Mivel TS, így a ft. szimeringektől se tud port szívni, max olajat, de akkor meg füstölne.

Most megint fúrás alatt/előtt a henger. Én a hulladék minőségű dugattyúra gyanakszom. Ránézésre olyan a felülete, mintha kis szemcsék válnának le róla. Mi más okozhat ilyen mértékű kopást?

Nincs véletlenül valakinek egy 70,5 mm-es gyári dugója? Már nem merem beletenni azt, amit eddig adtak hozzá.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 33 vendég