Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Csá! A súbertût vedd vissza eggyel, lehet kicsivel több benzint kap és azért nem megy egyenletesen... Motorféket pedig Bambi szerint is lehet használni, tehát az úgy is van :)
merojoc írta:Hát nem hiszem mert újítottam fel már pár etz-t és ilyet egyiknél sem tapasztaltam de bõvebben majd a csere után tudok nyilatkozni.
Avatar
symontemplar
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó

Hozzászólás Szerző: symontemplar »

az ülések 7-9-14.eft körül vannak
Kép

Kép

Kép

Kép
www.dugattyu.hu ha jó alkatrész kell
Kemény gumit hosszú utat sok benzint.
king of the road MZ-etz
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=285
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Akkor magam részérõl passzolom a kérdést mert több ötletem nincs.
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Hát nem hiszem mert újítottam fel már pár etz-t és ilyet egyiknél sem tapasztaltam de bõvebben majd a csere után tudok nyilatkozni.
ETZ 251
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Nem lehet, hogy a régi hengerbe kicsit már kevés volt a kompresszió? És ezért nem érezted?
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Nem az elsõ 250-es etz-m a motorféket nem úgy értem ,hogy lejtmenetben motorfék hanem annyi ,hogy visszaengeded a gázt
a régi hengerrel asszem nem csinálta ezt de vissza akarom rá rakni a régit kipróbálni, hogy akkor mi lessz.Úgy hallotam van a két henger között különbség de lehet a dugatyúban is /nem mértem meg mielõtt összeraktam/ azért kérdezem lehet hogy tapasztalt már valaki ilyesmit.
ETZ 251
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Én úgy tudom, hogy a motorféküzem kétütemûnél kerülendõ. Az oka, hogy ilyenkor nem jut elég kenõanyag a szükséges helyekre. Ennek pedig megragadás, vagy intenzívebb kopás az eredménye.

Amúgy egy nagyobb térfogatú henger több "fékezõerõt" fog produkálni, ettõl esetleg jobban fog rángatni. És ezt jobban fogod érezni, fõleg abban az esetben, ha a motor felfüggesztése nem lett megerõsítve.

..... persze ez csak az én véleményem, nem kötelezõ elfogadni .....
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

300

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Üdvözlök mindenkit.
Lenne egy kis problémám a 251-es etz-mel.Egy 250-es hengert felfurattam 300cm2-re gyártattam hozzá dugót és ez lett rárakva a blokra ,lehet ebbõl vezérlési probléma ?A motor jól húz semmi gond nincs vele csak motorfékezésnél elég jól rángatja a blokkot.Mi lehet a baj?
ETZ 251
Avatar
symontemplar
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó

Hozzászólás Szerző: symontemplar »

kb mint ezek 9-14e.ft kb de ha egyszerübb érdekel akkor olcsóbb írj priviben elõre szólok,hogy
két egyforma ülést nem készítek csak egyedi jellegüeket ha érdekel több kép akkor írj.



Kép

Kép

Kép
www.dugattyu.hu ha jó alkatrész kell
Kemény gumit hosszú utat sok benzint.
king of the road MZ-etz
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=285
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

symontemplar mennyi lenne egy 250-es etzre egy egyedi ülés ugy átlagba?
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Törölve. Küldtem pm-et helyette.
Avatar
symontemplar
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2008.05.17. 18:51
Tartózkodási hely: Csongrád megye:Makó

Hozzászólás Szerző: symontemplar »

Hali ha valakit érdelek egyedi ülések készítése akkor keresen fel
jó mínõségben te elépzeled mi megvalósítjuk nézd +az
enyémet szerinted nem + érdemel ennyit a motorod?
www.dugattyu.hu ha jó alkatrész kell
Kemény gumit hosszú utat sok benzint.
king of the road MZ-etz
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=285
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

mesu írta:nincs valakinek ötlete h 250-es etzre milyen plexit lehetne felrakni ami jól is néz ki rajta?
Givi 200 B
mesu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2008.05.08. 19:10
Tartózkodási hely: Balatonakali

Hozzászólás Szerző: mesu »

nincs valakinek ötlete h 250-es etzre milyen plexit lehetne felrakni ami jól is néz ki rajta?
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Sziasztok!

a közel jövõbe szeretnék venni egy ETZ250es mocit,kb olyan 50ért max.Tuningolni szeretném(szívómembrán,rezós kipufogó és kipolírozott szívótorok és felömlõk éselektromos elõgyújtásvezérlõ) Ezek összesen kb mennyi lóerõpluszra képesek és nyomaték is érdekelne. Ha valaki csinlát már ilyen tuningolást kérlek írjatok! Elõre s kösz!





________________
Üdv.: Papszi
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Kösz srácok igazatok van de egyébként nem akarom tuningal tönkreteni a TS 125 öm az ugy jó ahogy van és igazatok van a beálitásokat iletöen nekem 22 éves tapasztalat a gyári a legjobb mindenbe.Persze az ember kiváncsi és érdekli minden de azt hiszem ez a levegöszürõ tényleg sufni tuningos kelék".Visszatérve a néhai ETZ -m re nekem 251 es karbi volt rajta 145 õs fuvoka és gagyi rezó kipuf ami csak hangos volt a fogyasztása kb 6-7 liter volt ha jol emlékszem melete a 125-ös szuper takarékos volt ezért is maradt meg.Azért köszi a jó tanács mindig jol jön.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Kötve hiszem :P
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

RR_ZOZY írta:"Talán a 100 lóerõs "izomgép"-esek is meglepõdnek"

A Mátrában volt erre precedens :)
Csak nem a tigris volt az... :?: :twisted:
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

"Talán a 100 lóerõs "izomgép"-esek is meglepõdnek"

A Mátrában volt erre precedens :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Igen, ez így van.300-as henger, fõtengely, kuplung könnyítés, és valami pontosabb gyújtás.Talán a 100 lóerõs "izomgép"-esek is meglepõdnek.De ha tényleg komolyan érdekel, bambit kérdezd, õ elmond mindent!
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Ha a 300-as jól be van karburálva akkor nem zabálja a benzint nekem pl jó ha 2decivel többet eszik mint a 250-es henger. A sportlégszûrõnek ebben azz esetben semmi értelme. És még azt sem mondhatnám hogy jól néz ki. Mondjuk 1 sor 4-en minden karbin 1 sportlégsz. az más az tényleg mutatós de csak akkor ha cafe racerre le van csupaszítva és mindíg fényes. Inkább próbálkozz elõször nem látható belsõ finom apróságokkal ott rejlik az igazi tuning hajtókar, fõtengely, henger,dugó, kipuff, karbi beállítás, gyújtás mindezek együttes finomhangolása csodát mûvel a géppel! :wink: 8)
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igazad van Samu a gyári az ki van találva és számitva is,de a 300 as henger az más nekem is volt egy( volt rendörségi )ETZ 250 ami piszok jól ment és szaggata a láncot és zabálta a benzint.Felujitáskor derült ki a 250 es dugó átesik a hengeren,azt hiszem valami maszek vagy esetleg Trabi dugo volt benne és mégis jól müködött évekig.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Kupi felejtsd el a sportlégszûrõt, a motor legyen gyári állapotú az a legjobb (beszélek én a 300as hengerrel a motoron).
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Szevasztok ma érdekes dolgot halotam egy igazi sufni tuning szakitol"miszerint az MZ nagyon jó sport légszürövel"(persze az ezerötszáz Ft Cina-i),ezen elgondolkoztam mivel Simsonra már probáltam de csak a hangja lett szörnyü( mint egy beteg Pancsi).És a teljesitmény sem változot ezért kételkedem most benne de ki tudja? Ha valakinek van tapasztalata és megosztaná velem az nagyon érdekelne. Egy nagyon kedves alkatrész kereskedõ" Székesfehérváron azt mondta a Simora,hogy nyomatékosabb lessz de lehet csak én nem értek a beálitáshoz? Azon nem lett jobb semmi de lehet az MZ az más?Egy biztos jól néz ki, elöre is köszi.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Francba, ezt nem gondoltam át :) .........a végén tényleg Géza leszek :oops: :lol:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Báááááááár....
Mint tudjuk,a diesel motornak jobb a hatásfoka :smt080
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Ja igen, háromszázason meg abszolut mesések a számok.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Pont a lényeg hullik el ha jeladónak megszakítót használunk....legalábbis szerintem....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

300-as MZ-je ha valakinek 3L/100km fogyaszt, az szóljon nekem is mert önként átiratom a nevemet Gézára pedig az csunya név.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

300-as MZ 3 literes fogyasztással... :?
Én a kisTZ-t tudom TALÁN 3-3,5 literre lenyomni,ha ötödikben csak annyira fordítom el a gázt,hogy épp menjen (60-nal).
Elég izgalmasan hangzik.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

ghostrider írta:Bambi!

Az ETS 250 Trophy Sport váza megegyezik az ES 250/2 vázával :?:

Üdv. Ghost
90% ban igen
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Bambi!

Az ETS 250 Trophy Sport váza megegyezik az ES 250/2 vázával :?:

Üdv. Ghost
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Re: 300

Hozzászólás Szerző: novi »

TZrider250 írta: Ha tudsz olcsón TRANZISZTOROS gyújtást, egyenletes és kövér lesz a szikra, ez plusz erõként érzõdik. Ettõl lett 3.8 a fogyasztásom. A megszakítókalapács is jó jeladónak, nem kell átszerelni.
Itt igazítanék egy kicsit.

A 3.8-as fogyasztást megszakítós gyújtással is el lehet érni, csak nem a garázsban fellelhetõ legnagyobb fúvókát kell a karburátorba becsavarni. És az áttételek helyes megválasztása is sokat segít a fogyasztáson. Igaz ez a végsebesség rovására fog menni. A megszakítót mint jeladót használni remek ötlet, de a HAL jeladót nem véletlenül találták ki. Sokkal tisztább jelet ad.
TZrider250 írta: Bejáratósan 3 alatt evett.
Meg is ragadt! :D

(amúgy kissé hihetetlen adat, mivel a bejáratós motor "többet eszik" mint egy már bejáratott)
CsBotond

Hozzászólás Szerző: CsBotond »

z25z írta:
CsBotond írta:Nekem egy 1962-es evjaratu MZ-m van, es a haveromnak volt egy 250-es amit felfurtak 300-ra es a hengert es a dugattyut akarjuk (ha lehet) kicserelni...inkabb ne? ugye inkabb ne! :shock:
Egy korabbi hozzaszolasban azt irtad hogy egy 175-os mocirol van szo. Na egyreszt erre biztos hogy nem megy fel a 250-es vagy a 300-as, foleg meg hogy henger es dugattyucsererol irtal csak. A hengertalp be se ferne a blokkba....arrol nem beszelve hogy a foitengely se birna el, karburator se viselne el stb. Egy megoldasa lehetne, ha tenyleg komplett blokkot epitesz a vazba, de az meg eleg macera. Rengeteg papirmunka, ha egyaltalan lehetseges. Inkabb Maradjon meg 1962-esnek szepen restauralva eredeti mindennel, vagy vegy egy 250-est es azt lehet 300-asra stb tuningolni.
Koszi a tanacsokat! marad ahogy van, vagyis meg elobb kipofozom, mert rafer nemi festes meg egy kicsi krom :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

CsBotond írta:Nekem egy 1962-es evjaratu MZ-m van, es a haveromnak volt egy 250-es amit felfurtak 300-ra es a hengert es a dugattyut akarjuk (ha lehet) kicserelni...inkabb ne? ugye inkabb ne! :shock:
Egy korabbi hozzaszolasban azt irtad hogy egy 175-os mocirol van szo. Na egyreszt erre biztos hogy nem megy fel a 250-es vagy a 300-as, foleg meg hogy henger es dugattyucsererol irtal csak. A hengertalp be se ferne a blokkba....arrol nem beszelve hogy a foitengely se birna el, karburator se viselne el stb. Egy megoldasa lehetne, ha tenyleg komplett blokkot epitesz a vazba, de az meg eleg macera. Rengeteg papirmunka, ha egyaltalan lehetseges. Inkabb Maradjon meg 1962-esnek szepen restauralva eredeti mindennel, vagy vegy egy 250-est es azt lehet 300-asra stb tuningolni.
CsBotond

Hozzászólás Szerző: CsBotond »

Nekem egy 1962-es evjaratu MZ-m van, es a haveromnak volt egy 250-es amit felfurtak 300-ra es a hengert es a dugattyut akarjuk (ha lehet) kicserelni...inkabb ne? ugye inkabb ne! :shock:
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

CsBotond!

Milyen 300-as blokkra gondoltál?ETZ?Passzol a vázadba?
Ha be is tudod rakni,mindenképp meg kell erõsíteni,hogy ne csavarja el!
Passzítani hozzá a hátsó lánckereket,vagy komplett hátsó kerék csere.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

300

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Szia Apol!
Ha tudsz olcsón TRANZISZTOROS gyújtást, egyenletes és kövér lesz a szikra, ez plusz erõként érzõdik. Ettõl lett 3.8 a fogyasztásom. A megszakítókalapács is jó jeladónak, nem kell átszerelni.
A 300-as henger hamarabb húz, lámpánál erõlködés nélkül indul. Ez helyettesíthetõ vagy fokozható lánckerékcserével. Csak akkor fúrass, ha amúgy is generáloztatni akarsz.
Az alacsonyabb fordulatszámok miatt fogyasztáscsökkenést kellene tapasztalnod, de ebbõl semmit se fogsz észrevenni, mert ha rácsûröd, ugrik mint a fene. Úgyse állod meg... :) Bejáratósan 3 alatt evett.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 »

Köszi az ötleteket, holnap tesztelek! (Ha nem esik...)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Apol77 írta:
bambi írta:akkor elég a 300-as henger,általában nem fogyaszt többet,esetleg fél literrel.
Mester Küldtem Hozzád egy Yamahás leányzót motor átnézésre.
Nem tudom beszélt-e már Veled :)
még nem jelentkezet.
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

bambi írta:
Apol77 írta:Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 300-as hengernek, könnyített kuplungnak mi az igazi elõnye?
Pörgõsebb lesz a motor? Nekem elég ha jobban húz picit, nem kell hogy nagyobb legyen a végsebesség.
A fogyasztás hogy alakul ez a kis beavatkozás után?
akkor elég a 300-as henger,általában nem fogyaszt többet,esetleg fél literrel.
Mester Küldtem Hozzád egy Yamahás leányzót motor átnézésre.
Nem tudom beszélt-e már Veled :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Apol77 írta:Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 300-as hengernek, könnyített kuplungnak mi az igazi elõnye?
Pörgõsebb lesz a motor? Nekem elég ha jobban húz picit, nem kell hogy nagyobb legyen a végsebesség.
A fogyasztás hogy alakul ez a kis beavatkozás után?
akkor elég a 300-as henger,általában nem fogyaszt többet,esetleg fél literrel.
Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 »

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 300-as hengernek, könnyített kuplungnak mi az igazi elõnye?
Pörgõsebb lesz a motor? Nekem elég ha jobban húz picit, nem kell hogy nagyobb legyen a végsebesség.
A fogyasztás hogy alakul ez a kis beavatkozás után?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: hajtókar

Hozzászólás Szerző: bambi »

csucsi75 írta:
bambi írta:Milyen motor hajtókarjáról van szó?

Ez a motor egy MZ ETZ 150-es! Elöre könönve válaszod!


Üdv.: csucsi75
nem szükséges,mivel hogy nincs ott gyors körkörös forgás.régen bronz persely volt,és az is mûködött 33-as keverékkel ásványi olajjal.A Talmának sincs kifúrva, pedig ott van igénybe vétel :D
csucsi75

Re: hajtókar

Hozzászólás Szerző: csucsi75 »

bambi írta:
csucsi75 írta:Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu

Üdvözlettel:csucsi75
Milyen motor hajtókarjáról van szó?

Ez a motor egy MZ ETZ 150-es! Elöre könönve válaszod!


Üdv.: csucsi75
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Próbálj nagyobb elõgyújtást is mint a gyári mondjuk 3.2-õt vagy 3.5-öt !
És üzemmelegen húzd !
Lehet hogy nehezebben fog indulni de próba cseresznye.
Nem biztos hogy jó a gyári értékre állítás nézz gyertyaképet és állíts a súbertûn ha szükséges.
Üdv
Powered by Bambi -- ETZ 300
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Várj egy ötlet nekem volt ismerõsõm õ úgy szopta be hogy meg volt nyúlva a gázbóvden és hiába cibálta nem akart menni. Csak ötlet érdemes megnézni.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

fõtengelyszimeringek? hengertalptömítésnél minden ok? más ötletem nincs :?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 »

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett az elõzõ...
Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 »

Sziasztok!

Elnézést, ha nem jó helyre írok, a következõ problémára várom az építõ ötleteiteket:
Nemrég vettem egy szerintem jó mechanikus állapotban lévõ ETZ-250-esem, nem lógó csapágyakkal, gyári elektronikus gyújtással. A henger 1. túlméretes, alig kopott, bika kompresszió van. 19-es lánckerék van fenn. Van régi hagyományos és új csatos karbim is, a moci viselkedése azonos mindkettõvel (úszószint, fúvókák gyári adatok szerint beállítva). Ja, kipuf dob is új van fenn (utángyártott), mert a régi már nagyon gáz volt.

A történet: Mérõórával 2,9 mm gyújtást állítottam. Így a moci utcán jól használható, már 3000 alatt is van ereje. Viszont nem pörög ki. Csutkagázon 3-ban 5400, 4-ben 5200, 5-ben 4600 a max fordulat. Utazóban 90-95-öt tud tartani.
Ezt kevésnek tartottam, próbaképpen állítottam 2,6 mm-es gyújtást. Az eredmény szánalmas: 4000 alatt a motor totál erõtlen lett, 5-ben 80-90-rõl egyszerûen megáll – mindegy hogy kis vagy nagy gázzal próbálkozok. Csutkagázon 3-ban 6100-ig pörög ki, szerintem ez is kevés, 4-ben 6000-ig, és amikor feltettem 5-be, még elkezdett gyorsulni (5000 felett) csak elfogyott az út. :)

Szerintetek ez normális, hogy nem lehet beállítani egy TZ-t hogy egy beállítással normálisan használni és húzatni is lehessen? :evil:

Bárkitõl szívesen fogadnék tapasztalatokat vagy tanácsokat, mert b…ssza a csõrömet, hogy az elõzõ 150-es TZ-met sokkal nagyobb örömmel tudtam használni hegyen-völgyön-városban meg mindehol…
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 42 vendég