Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok hogyha a szimeringnél picit meg van kopva a főtengely azt kemény krómoztatnám jó lenne?persze azzal aki evvel foglalkozik.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta: Köszi!
Valamiért a szerelési kézikönyv ki is ment a fejemből.... :D
Üdv!


Nem tudtok egy linket magyar nyelvű javítási kézikönyvről? Régen megvolt a pdf-ben, de már nem találom és linket se találok ahonnan letölthető lenne!
Nekem sincs magyar, de úgy emlékszem az "MZ hogyan tovább"-ban benne van a kis ETZ is...
Itt vagy szocimotoroson fent van.
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

tiger1342 írta:
Veszy2107 írta:
Szerintetek, hogy van ez, csinált már valaki ilyet?

Köszi!
Szerelési kézikönyv szerint a hengerre csavarozod és úgy a vázra:

Kép

Köszi!
Valamiért a szerelési kézikönyv ki is ment a fejemből.... :D
Üdv!


Nem tudtok egy linket magyar nyelvű javítási kézikönyvről? Régen megvolt a pdf-ben, de már nem találom és linket se találok ahonnan letölthető lenne!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Veszy2107 írta:
Szerintetek, hogy van ez, csinált már valaki ilyet?

Köszi!
Szerelési kézikönyv szerint a hengerre csavarozod és úgy a vázra:

Kép
TS powa!
Kép
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Helló!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy kis ETZ-nél a henger rögzítőt, azt a kis gumi rezgés csillapítót ami vázzal köti össze, hogy kell felrakni és hogy funkcionál az? Gondolok itt arra, hogy ha közepén a nagy csavarral felhúzatom a vázhoz akkor a két szélső fül majdnem 1 cm távolságra lesz a hengertől! Ezt a távolságot kell lefeszíteni a két kis fül csavarjával esetleg egy 0,5 cm-es távtartót közé tenni? Vagy simán erőltetve szorítsam le a hengerre a fület az anyával, úgy kell lennie? Vagy a másik elképzelésem, hogy elsőnek a két füllel rögzítem a merevítőt és utána a nagy középső anyával kezdjem el feszíteni? De akkor lehet nem fogja felszorítani már a vázig?

Szerintetek, hogy van ez, csinált már valaki ilyet?

Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

nyakas írta:Öntésnél zárványok keletkeznek , gázok eltávozási helyei. Homokmintában való öntésnél. ez a hengerfej még nem présöntéssel készült, és nem is süllyesztékben kovácsolt /odorbavert/ öntés, tehát a technológiából ered.
Zsír, köszi! Viszont a kiálló részeket érdemes elsimítani a gázok útjából ugye?
TS powa!
Kép
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Öntésnél zárványok keletkeznek , gázok eltávozási helyei. Homokmintában való öntésnél. ez a hengerfej még nem présöntéssel készült, és nem is süllyesztékben kovácsolt /odorbavert/ öntés, tehát a technológiából ered.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

tiger1342 írta:Miért van az, hogy MINDEGYIK 2T hengerfejen, amit eddig láttam, ilyen kráterek voltak?
Feltételezem a dugattyú belekalapál valami idegen anyagot, amit aztán a motor kiköp a kipufogón, de hogy a francba tud oda bármi bejutni? Elsőnél még azt hittem, széthullott tűgörgő okozza, de hogy mindegyikben széthullott volna, azt kötve hiszem...
Ezen már én is agyaltam és szerintem a kipufogóból esetleg vissza kerülhet egy kis koksz vagy ilyesmi.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Miért van az, hogy MINDEGYIK 2T hengerfejen, amit eddig láttam, ilyen kráterek voltak?
Feltételezem a dugattyú belekalapál valami idegen anyagot, amit aztán a motor kiköp a kipufogón, de hogy a francba tud oda bármi bejutni? Elsőnél még azt hittem, széthullott tűgörgő okozza, de hogy mindegyikben széthullott volna, azt kötve hiszem...
TS powa!
Kép
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

hell írta:És elkészült a művelet kíváncsi leszek jó lesz-e. Belehegesztették a alubetétet ami eddig is benne volt nem kellett feltölteni majd újra menetet vágni bele(kölcséghatékonyság :D )! Kíváncsileszek rá miként fog beválni...


Kép



Kép
Kíváncsian várom milyen lesz!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

És elkészült a művelet kíváncsi leszek jó lesz-e. Belehegesztették a alubetétet ami eddig is benne volt nem kellett feltölteni majd újra menetet vágni bele(kölcséghatékonyság :D )! Kíváncsileszek rá miként fog beválni...


Kép



Kép
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Szimeringet kell cserélni, nem kell hozzá széthúzni a blokkot. Lánc, lánckerék le, aztán szimeringet kicsréled, ennyi!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:
TS250-ről lenne szó 4sebességes blokkal.
Már korábban is észrevettem, hogy a gyújtás oldal felől folyik az olaj, nem is kicsit hanem egészen kifolyik a dekniből a földre kissebb nagyobb tócsát hagyva maga után.
Ahogy néztem egyértelműen a lánckerék mögül jön, legalábbis úgy néz ki, ezzel mit tudok kezdeni?
Mit kellene benne cserélni, valamint a blokk széthúzása nélkül is meg lehet oldani?
Meg tudom azt is itthon csinálni, csak már rengeteg munka idő pénz van benne,(meg jó idő és már csapatnám neki) most állt össze igazán, erre itt a baj és szeretném minnél gyorsabban/olcsóbban megúszni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Apa66 írta:Sziasztok!
ETZ 250 hengere fel lett fúratva 71,5-re, vettem új dugattyút gyűrűkkel és a gyűrűket ha belerakom a hengerbe, akkor összeérnek. Mekkorának kell lenni a hézagnak a gyűrűk végei között?

András

A könyvben 0,2 mm.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Apa66
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2012.03.05. 09:27
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Apa66 »

Sziasztok!
ETZ 250 hengere fel lett fúratva 71,5-re, vettem új dugattyút gyűrűkkel és a gyűrűket ha belerakom a hengerbe, akkor összeérnek. Mekkorának kell lenni a hézagnak a gyűrűk végei között?

András
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Sziasztok!

Dugattyúból Lengyel vagy Magyar? Megéri e a lengyel az árát?
Piros MZ ETZ 250
UDX
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni pár dologban. Első, a malomkerék és a hozzá való váltó tengely bordázata között lehet hézag? Mert nekem forgásirányban előre és hátra mozgatva is van játéka.
Másik, a kapcsoló tengely kapcsoló szerkezettel a váltókar elfordulási szöget szabályzó távolság a javitási könyv szerint 16.6 mm. na ez nekem 25 mm fölött van, de a szerkezeten nem látszik deformáicó. Most a könyv a hibás vagy az alkatrészem.
Etz 250 ről van szó.
A válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Srácok van nálam felújításon egy 250-es ETZ ,szét van cseszve a menet a forgórészben,ötlet kellene hogy tudom leszedni hogy a blokk ne sérüljön.
Előre is köszi.
1-el nagyobb menetet vágni bele
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok van nálam felújításon egy 250-es ETZ ,szét van cseszve a menet a forgórészben,ötlet kellene hogy tudom leszedni hogy a blokk ne sérüljön.
Előre is köszi.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kiszsebi írta:
gabsic írta:...Te Zsebi, nem túlzás ez kicsit?...
Lánccal mit csinálsz? Enged annyit? (csak kérdés, mert én még nem csináltam a Te módszered szerint)

Általában a tengely berohad, azt kiszedni nem egyszerű.. Amúgy meg szerintem a szilent is tönkremehetett már a villában... Annak a cseréje?
Egyébként optimális esetben tényleg elég lehet az Általad leírt módszer. Viszont én sosem állok neki a szerelésnek úgy, hogy az optimális esetekre készülök fel. Mert ugye tudjuk, ha valamihez hozzányúlunk, akkor más hiba is előjöhet.
A kereket fellazítva, a feszítő teljesen kiengedve enged, egyébként a lengővilla is tud kicsit előremenni mikor már kivetted a tengelyt.
Lengővillaszilentet még nem kellett cserélnem, ahhoz persze ki kell venni a lengővillát is.
Nekem szerencsém volt, a tengely sem volt berohadva, úgyhogy ment eszerint a módszer szerint.
Ha nagyobb szopás van, a blokkot szerintem akkor is kár kivenni, elfityeg az vidáman a hengerfejen lévő felfogatáson :)

(Ja, a fent leírt módszert még csak 251-en próbáltam)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

gabsic írta:...Te Zsebi, nem túlzás ez kicsit?...
Lánccal mit csinálsz? Enged annyit? (csak kérdés, mert én még nem csináltam a Te módszered szerint)

Általában a tengely berohad, azt kiszedni nem egyszerű.. Amúgy meg szerintem a szilent is tönkremehetett már a villában... Annak a cseréje?
Egyébként optimális esetben tényleg elég lehet az Általad leírt módszer. Viszont én sosem állok neki a szerelésnek úgy, hogy az optimális esetekre készülök fel. Mert ugye tudjuk, ha valamihez hozzányúlunk, akkor más hiba is előjöhet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

kiszsebi írta:
atesz155 írta:Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
eléggé...
blokk ki, hátsó kerék ki, lengővilla ki (persze, ha a tengelye nincs berohadva)...
Te Zsebi, nem túlzás ez kicsit?
Én csak fel szoktam lazítani a hátsó kereket, kocsiemelő a blokk alá,blokktartócsavarok ki, lengővillatengely ki, lengővilla lenyom, még 2 perc ügyeskedés, és ki is van cserélve a blokktartó...
Ja, bocs, még a hátsó kipufftartó pálcát lekötöm kezdésnek...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

kiszsebi írta:
atesz155 írta:Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
eléggé...
blokk ki, hátsó kerék ki, lengővilla ki (persze, ha a tengelye nincs berohadva)...
úúújjajajajj... akkor keresnem kell valami hozzáértőt :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

atesz155 írta:Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
eléggé...
blokk ki, hátsó kerék ki, lengővilla ki (persze, ha a tengelye nincs berohadva)...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

pempelli írta:
atesz155 írta:Sziasztok,

mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni :D. Szóval annak mi ott a neve, és hogyan kell kérnem a boltban?

köszi
Szerintem te valami ilyesmit keresel:http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 33595.html
Ezaz! szvsz a jobb oldali "perselyem" el vvan törve. Nagy meló kicserélni?
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

atesz155 írta:Sziasztok,

mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni :D. Szóval annak mi ott a neve, és hogyan kell kérnem a boltban?

köszi
Szerintem te valami ilyesmit keresel:http://auto-motor.vatera.hu/motor_robog ... 33595.html
atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: atesz155 »

Sziasztok,

mióta megvettem a motort, a motorfék és a gázadás között be-be rángatja a blokk a vázat. Mint kiderült, ahol a blokk hátulja a vázhoz van erősítve két oldalt valamiféle szilentes megoldással (de lehet hogy nem), ott el van törve valami. Remélem nagyjából érthető volt, hogy mire akarok kilyukadni :D. Szóval annak mi ott a neve, és hogyan kell kérnem a boltban?

köszi
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:Vettél volna inkább a kapitánynak egy sört a tanácsért... :D
Á én tudod hogy nem iszom [-X
De azért nem rossz ötlet \:D/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Vettél volna inkább a kapitánynak egy sört a tanácsért... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

zsakfos írta:
intelatom írta:
A trafó új benne, igaz h utángyártott, amikor nem volt szikra erre gyanakodtam ezért próbáltam ki egy újjal. este visszarakom a gyárit és megnézem azzal.
A gyertyahézagot azt hogy állítom be?
Jeladós gyújtás van egyébként a motoron, és több gyertyával is próbáltam már.

Szerintem mindenképp próbáld meg a régi trafóval,nem kerül semmibe :D

Gyertyahézagot szemre tudod belőni ha nincs hézagmérőd.
Sziasztok!

Megvettem a szívócsonkot, egy darab volt belőle elvileg még az országban (nem utángyártott, komoly árat is kellett érte fizetni) felraktam, gyújtást még 1x beállítottam kivittem betoltam, pöfögött durrogott, a vége pedig az lett h 1km-tert toltam felfelé az emelkedőn.
Hazaértem beraktam a garázsba mondván hogy én többet hozzá nem nyúlok, hálatlan dög.
De nem hagyott nyugodni, úgyhogy lementem és kicseréltem benne a trafót (vadi új volt benne, visszaraktam a gyárit) egyből beindult, elvittem kipróbálni tökéletes volt, húzott mint a barom, kis finombeállítás még kell rá, de végre minden rendben.
A tüneteket leírom, nehogy valaki úgy járjon mint én, hogy feleslegesen felvásárol minden szart: A motor eggyik este még ment rendesen, másnap reggel is beindult, de megállt és több napig indítani sem lehetett, csak durrogott össze vissza. mindent kicseréltem rajta 3gyertya vadi új karburátor szívócsonk benzincsap, ne tévesszen meg az senkit, hogy van szikra ha kivesszük a gyertyát, nekem is volt ezért nem gyanakodtam a trafóra pláne hogy új volt (utángyártott szar). Hátha ezzel segítek majd valakinek aki hasonlóan jár/járt mint én, a segítséget meg köszönöm, nekem eszembe nem jutott volna, hogy a trafó a rossz:)
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mgabor »

Van egy haverom aki 3 új gyertyát próbált bele az etz-jébe,de egyikkel se ment.Ugyan ezek a gyertyák egy Simsonba a mai napig mennek.Napokig a gyújtással szórakozott de semmi.Majd mérgébe megnézte milyen van az enyémbe /hosszú menetű ngk/és olyat kért a boltba.Nem volt olyan a boltosnak,de adott neki egy hosszú menetű brisket, azóta megy neki.Neki is jeladós gyújtása van.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

intelatom írta:
A trafó új benne, igaz h utángyártott, amikor nem volt szikra erre gyanakodtam ezért próbáltam ki egy újjal. este visszarakom a gyárit és megnézem azzal.
A gyertyahézagot azt hogy állítom be?
Jeladós gyújtás van egyébként a motoron, és több gyertyával is próbáltam már.

Szerintem mindenképp próbáld meg a régi trafóval,nem kerül semmibe :D

Gyertyahézagot szemre tudod belőni ha nincs hézagmérőd.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Leszedtem a jó kis hengerfejet! Hát ez nem tudom minek készült persely benne, de se rövid, se hosszú menetes gyertyához nem az igaz. :) A nagyobb pár menettel bentebb ér a rövid meg vagy fél centivel van mélyen.
Némi kérdésem azért lenne. Mint példéul ha kicsi váll érződik a henger falán. Ezt hogy szokták nézni még jó-e? És lentebb teszek képet amin látszik némi kis voltos kopás rajta. Ez sokat számít-e? Nem akarom fúratni ha nem muszály persze. :) Henger falán vannak függüleges kis vonalak a kopástól de szinte alig látszanak. 25000 körül van benne... Vélemény?


Kép

A dugó teteje minőségi olajok után:

Kép

A gyönyörűséges persely. (az elleneség :) ) Egy rakás sz..!




Kép
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

zsakfos írta:
intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...:(
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
A durrogás trafó hibára utal.
Arról nem is beszélve hogy alattomos tud lenni némelyik trafó.
Gyertyát kivéve van szikra,benn viszont nincs nyomás alatt.
Trafót cserélnék a helyedben.


A trafó új benne, igaz h utángyártott, amikor nem volt szikra erre gyanakodtam ezért próbáltam ki egy újjal. este visszarakom a gyárit és megnézem azzal.
A gyertyahézagot azt hogy állítom be?
Jeladós gyújtás van egyébként a motoron, és több gyertyával is próbáltam már.
Avatar
mgabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mgabor »

allllli írta:Most olvasom vissza h a csap is kitakarítva. Nekem is csinált hasonlót h csak pöffent egyet sokadik rúgásra meg néha durrant egy hatalmasat. De nekem nem mászott el a gyújtás, be volt állítva rendesen és mégis durrant néha. Nekem a gyertyahézag 0,6-ról 0,4 mm-re módosítása megoldotta ezeket a gondokat. Igaz ez csak tüneti kezelés de egy próbát megér.
Nekem is hasonló volt,csak én hiába állítottam a gyertyahézagot nem javúlt.Gyertya csere,és azóta jó.Amúgy 2 napot használtam azt a gyertyát.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Henger le, dugó le.
rongyot a sonka és a forgattyúsház közé gyűrsz, főtengelyt körbeforgatok, közben egy hosszú csavarhúzóval középen lenyúlva "kíséred" a rongyot, segítve hogy körbeérjen. Így az apró morzsalék is kitörülhető.[/quote]

Köszi, ezt megpróbálom....
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...:(
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
A durrogás trafó hibára utal.
Arról nem is beszélve hogy alattomos tud lenni némelyik trafó.
Gyertyát kivéve van szikra,benn viszont nincs nyomás alatt.
Trafót cserélnék a helyedben.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most olvasom vissza h a csap is kitakarítva. Nekem is csinált hasonlót h csak pöffent egyet sokadik rúgásra meg néha durrant egy hatalmasat. De nekem nem mászott el a gyújtás, be volt állítva rendesen és mégis durrant néha. Nekem a gyertyahézag 0,6-ról 0,4 mm-re módosítása megoldotta ezeket a gondokat. Igaz ez csak tüneti kezelés de egy próbát megér.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

intelatom írta: Az a furcsa, hogy 3x is beálítottam a gyújtást, hogy a felső holtpont előtt 3mm-el gyújtson, aztán leellenőriztem és teljesen máshol volt nem ott ahol beállítottam, mostmár ez a gond elvileg nincs, de azért megnézem, viszont akkor miért indul be ha benzint öntök a hengerbe?
Én arra gondoltam volna h az elektronikus gyújtásban romlott el/olvadt ki valami, mert egyszer még ment aztán meg nem. De így h beöntesz benzint és pöffen párat, szikra tuti h van. Csak az üzemanyag ellátással lehet valami. Azt írtad h kicserélted a karbit és ugyanez a helyzet. Nem lehet h az üzemanyag nem folyik utána a karburátorba? Tehát a csapnál el van dugulva vagy esetleg a szellőző a tanksapkában. De az is lehet h a repedt csonk miatt sok levegőt kap és kevés benzint és mikor beleöntesz benzint a hengerbe, akkor jön létre a megfelelő levegő-benzin arány és azért indul. És addig jár amíg ez a benzin el nem ég, utána már megint sok a levegő és kevés a benzin. De azt ne kérdezd h hogy repedt meg egy éjszaka alatt a szívócsonk.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

m-tom írta:Sziasztok,

Úgy tűnik, hogy a motorom kellemesen elfogyasztott egy dugattyúgyűrűt. :(
Ez még talán a kisebb baj, leginkább amiatt aggódok, hogy esetleg jutott belőle a forgattyúsházba is és ez később okozna meglepit.... :roll:
Van valami megbízható módszer (blokkhúzás nélkül), amivel ki lehet onnan varázsolni a maradványokat, ha van? Sűrített levegő, blokkrázás, körbetáncolás, ráolvasás, tudomisénmi....???

Köszi,
Henger le, dugó le.
rongyot a sonka és a forgattyúsház közé gyűrsz, főtengelyt körbeforgatok, közben egy hosszú csavarhúzóval középen lenyúlva "kíséred" a rongyot, segítve hogy körbeérjen. Így az apró morzsalék is kitörülhető.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Úgy tűnik, hogy a motorom kellemesen elfogyasztott egy dugattyúgyűrűt. :(
Ez még talán a kisebb baj, leginkább amiatt aggódok, hogy esetleg jutott belőle a forgattyúsházba is és ez később okozna meglepit.... :roll:
Van valami megbízható módszer (blokkhúzás nélkül), amivel ki lehet onnan varázsolni a maradványokat, ha van? Sűrített levegő, blokkrázás, körbetáncolás, ráolvasás, tudomisénmi....???

Köszi,
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Veszy2107 írta:
intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...:(
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.

Nem lehet hogy elmászott a gyújtás valamitől? ...akkor szokott durrogni! Szerintem ellenőrizd le azt is, hogy jó e még..
Az a furcsa, hogy 3x is beálítottam a gyújtást, hogy a felső holtpont előtt 3mm-el gyújtson, aztán leellenőriztem és teljesen máshol volt nem ott ahol beállítottam, mostmár ez a gond elvileg nincs, de azért megnézem, viszont akkor miért indul be ha benzint öntök a hengerbe?
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

intelatom írta:Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...:(
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.

Nem lehet hogy elmászott a gyújtás valamitől? ...akkor szokott durrogni! Szerintem ellenőrizd le azt is, hogy jó e még..
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Még nem vettem szívócsonkot, majd csak délután fogok, de azért reggel lementem és rárúgtam egy párat hátha, a helyzet a következő nem indul be csak durran néha, de iszonyat hangosat.
Tolásra is csak olyan mintha be-be indulna de mégsem...:(
Mindenképp kicserélem a szívócsonkot csak azt nem értem, hogy akkor előző nap meg miért ment még a motor, a garázsban magától nem reped szét a csonk, ezek szerint már eddig is olyan volt.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Köszönöm szépen a választ!

Akkor holnap veszek is eggyet, aztán megosztom a tapasztalataimat.
Két dolgot nem értek még, az új karburátoron csak egy állító csavar van, valamint ez a gond most már elvileg nincs, de miért lehet az, hogy beállítottam mindig a gyújtást aztán magától "elmászott"?
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: moyos »

intelatom írta:Sziasztok!

A problémám a következő lenne:

Vettem egy 250ccms Mz ts motort, teljes elektronikát kicseréltem benne, jeladós gyújtást, és az összes alkatrészt aminek a gyújtáshoz köze van, szikra és töltés van.
Eggyik este beindítottam a motort, mentem vele rendesen gyorsult nem volt vele semmi baj.
Másnap reggel szintén beindult aztán megállt, azóta nem lehet indítani.
Szikra van, ma raktam bele egy vadi új karburátort, de ugyanúgy nem indul be.
Benzint megkapja, benzincsap kitisztítva, a gyújtást már 3x is beállítottam illetve ellenőriztem.
A sokadik rugásra puffan eggyet de nem indul.
Több gyertyával is próbáltam már, úszószint rendben, 130-as fúvóka van benne, ma kipróbáltam, hogy a hengerbe benzint öntök akkor beindul de rövid idő után meg is áll.
Mi lehet a probléma?
Észrevettem, hogy a szívócsonk az a fém ami a karbitól a hengerhez megy el van repedve elég hosszan, de annyira nem vészes vagy lehet hogy mégis ez lenne a baj?
Kompresszió van, meg előző nap gyorsult ment rendesen, eggyik napról a másikra csak nem megy tönkre a henger, vagy lehet hogy nem tud vákumot csinálni és furatni kellene?
Már nagyon elegem van az egészből több mint 200ezret költöttem rá mégsem jó, a segítséget előre is köszönöm!
Meg is válaszoltad. Ha el van repedve a szívócsonk, akkor nem bírja beszíkálni a benya-levegő elegyet.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Milyen az a gyújtás pontosan?

Szivató nincs eltömődve? Ha szivatóval rugdosod, és kiveszed a gyertyát akkor taknyos?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

intelatom írta:Sziasztok!

A problémám a következő lenne:

Vettem egy 250ccms Mz ts motort, teljes elektronikát kicseréltem benne, jeladós gyújtást, és az összes alkatrészt aminek a gyújtáshoz köze van, szikra és töltés van.
Eggyik este beindítottam a motort, mentem vele rendesen gyorsult nem volt vele semmi baj.
Másnap reggel szintén beindult aztán megállt, azóta nem lehet indítani.
Szikra van, ma raktam bele egy vadi új karburátort, de ugyanúgy nem indul be.
Benzint megkapja, benzincsap kitisztítva, a gyújtást már 3x is beállítottam illetve ellenőriztem.
A sokadik rugásra puffan eggyet de nem indul.
Több gyertyával is próbáltam már, úszószint rendben, 130-as fúvóka van benne, ma kipróbáltam, hogy a hengerbe benzint öntök akkor beindul de rövid idő után meg is áll.
Mi lehet a probléma?
Észrevettem, hogy a szívócsonk az a fém ami a karbitól a hengerhez megy el van repedve elég hosszan, de annyira nem vészes vagy lehet hogy mégis ez lenne a baj?
Kompresszió van, meg előző nap gyorsult ment rendesen, eggyik napról a másikra csak nem megy tönkre a henger, vagy lehet hogy nem tud vákumot csinálni és furatni kellene?
Már nagyon elegem van az egészből több mint 200ezret költöttem rá mégsem jó, a segítséget előre is köszönöm!
Csak a motorhoz nem nyúltam, minden más új benne.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

A problémám a következő lenne:

Vettem egy 250ccms Mz ts motort, teljes elektronikát kicseréltem benne, jeladós gyújtást, és az összes alkatrészt aminek a gyújtáshoz köze van, szikra és töltés van.
Eggyik este beindítottam a motort, mentem vele rendesen gyorsult nem volt vele semmi baj.
Másnap reggel szintén beindult aztán megállt, azóta nem lehet indítani.
Szikra van, ma raktam bele egy vadi új karburátort, de ugyanúgy nem indul be.
Benzint megkapja, benzincsap kitisztítva, a gyújtást már 3x is beállítottam illetve ellenőriztem.
A sokadik rugásra puffan eggyet de nem indul.
Több gyertyával is próbáltam már, úszószint rendben, 130-as fúvóka van benne, ma kipróbáltam, hogy a hengerbe benzint öntök akkor beindul de rövid idő után meg is áll.
Mi lehet a probléma?
Észrevettem, hogy a szívócsonk az a fém ami a karbitól a hengerhez megy el van repedve elég hosszan, de annyira nem vészes vagy lehet hogy mégis ez lenne a baj?
Kompresszió van, meg előző nap gyorsult ment rendesen, eggyik napról a másikra csak nem megy tönkre a henger, vagy lehet hogy nem tud vákumot csinálni és furatni kellene?
Már nagyon elegem van az egészből több mint 200ezret költöttem rá mégsem jó, a segítséget előre is köszönöm!
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Meg oldódott a probléma csak annyi volt a baj ,hogy nem volt rajta a lészűrő gumi cső és ezért nem indult el .
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 36 vendég