Elektronika topik - a pokol kapuja
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Egész jó kis akksi GYIK: http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
"E örö e bódottá!"janosf írta: fel bukant
.
Re: Elektronika
Hello mindenkinek.
A multkor irtam egy problemarol ami az etz men egyszeruen fel bukant .A toltes jelzo ego nem aludt el akor sem ha a motrot meg alitotam es ha a kulcsot is ki vetem . Hala a jo tipeknek amiket kaptam toletek konyen meg talaltam a bajt, a fesz szabajzoban volt egy nem kivanatos erintkezes amit miutan el haritotam ismet minden a leg nagyob rendben, ki is probaltam a mocit , mar nagyon hijanyzot egy kis motorozas.
Tiszteletel
janosf
.
A multkor irtam egy problemarol ami az etz men egyszeruen fel bukant .A toltes jelzo ego nem aludt el akor sem ha a motrot meg alitotam es ha a kulcsot is ki vetem . Hala a jo tipeknek amiket kaptam toletek konyen meg talaltam a bajt, a fesz szabajzoban volt egy nem kivanatos erintkezes amit miutan el haritotam ismet minden a leg nagyob rendben, ki is probaltam a mocit , mar nagyon hijanyzot egy kis motorozas.
Tiszteletel
janosf
.
Re: Elektronika
Nem vitatom, érdekes volna megmérni a gyári Mz elektronika mekkora zárásszöggel működik bár mint írtam a trafó a 180 fokot is bírja, a Jawa gyújtásom is így működik.sub-ee írta:Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
sub-ee írta: Nem trabi gyújtásról volt szó, hanem gyári MZ elektronikus gyújtásról, ami gyárilag ugyanazzal a trafóval volt szerelve mint a megszakítós.
Üdv.: Szabi
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így alapban igen nagy hülyeség, mert hosszútávon kinyírja a főtengelyt! Viszont ha az előgyújtást fordulat függvényében tolod el 0° felé, azaz felső holtpont felé, akkor csak simán gyújtással nyerhetsz akár 20% plusz lóerőt.allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaThomas_Hun írta:Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti...
Küldök neked egy legot hozzá és összeépítheted, ha gondolod!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Vaspali
- Simsonos
- Hozzászólások: 118
- Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika
Tud valaki készíteni elektronikus fesszabályzót? Mert amit a boltban elkérnek érte 5000ft az felháborító. Láttam a honlapon van leírás nyák is van, de én ehhez nem értek. Ha valaki 2,5-3 ezerért elkészíti...
2 stroke force...
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Ha eléri a motorod a 10-13e rpm környékét, ott akár még jó is lehet az 1-1,5 mm.
4-6e rpm környékén használt motoroknál 22 fokkal a fhp előtt van kb. az optimális gyújtási idő. E környékén keresd meg azt a beállítást, ami a te vezetési stílusodnak, és a motorodnak legjobban megfelel.
Re: Elektronika
Erről csak a közmondás jut eszembe, mely szerint "ha hallgattatott volna bölcs maradt volna!"allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb.
a másik lehetőséget mely szerint ha én szét barmoltam (hozzá nem értés okán) a motoromat más is tegye meg, eset a szomszéd tehenével, már nem is akarom feltételezni.
Természetesen tudom, hogy az előgyújtás értéke egy "szénné tuningolt" motoron különbözhet a gyáritól de nem tudok arról, hogy a te géped tuningolt lenne,, ebben az estben lásd fent.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Hosszútávon kinyírja a hajtókart,nekem is mondtak már ilyen sufni"tuningos okosságokat pl felső holtpontra a gyújtást...kiherélni a kipufot....hosszú-menetes gyertya...NEM szabad a gyárba nem véletlenül találták ki az adatokat,igaz az is minimálisat el lehet térni pl kasseb előgyújtás de max 0,5mm rel tehát 2,5mm.én kipróbáltam így is a mocimat de rosszabb volt a teljesítménye ezért maradtam a 3mm nél.allllli írta:Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
Az én MZ-m már alattam túl van a 130 000 km!-en 26 év alatt és végig gyári adatokra állítva megy a mai napig.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Azt mondta egyik ismerősöm okoskodva - állítólag nagy motoros volt régen - hogy állítsam az előgyújtást 1-1,5 mm-re és akkor használja ki legjobban a motor a keveréket/jobban megy stb. ő is így használta az agyontuningolt TS 250-ét anno. Szerintetek ez hülyeség?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Na akkor a trafó projekt kipipálva. Nem kell ezt a témát bántani nagyon.
Nincs meggyöző irás arról, hogy mit bír és mit nem ez az elektronika(én nem igazán találtam legalább is).
Ha a tesztelés rosszul sülne el akkor meg mégegy ilyen gyári jó elektronikát találni megint csak nem egyszerű.
Max marad a régi bosch az megszakítóshoz készült csoda, de az elméletileg 100% nem nyirja ki az elektronikát...
Nincs meggyöző irás arról, hogy mit bír és mit nem ez az elektronika(én nem igazán találtam legalább is).
Ha a tesztelés rosszul sülne el akkor meg mégegy ilyen gyári jó elektronikát találni megint csak nem egyszerű.
Max marad a régi bosch az megszakítóshoz készült csoda, de az elméletileg 100% nem nyirja ki az elektronikát...
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
MrDok írta:http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!
Üdv.:Sub-ee
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.
bébé[/quote]
3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee
Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......[/quote]
Köszi igazad van, de csak az egyik módszert alkalmazom, felesleges mindkettő. Ha csavarral-menetemelkedésből- állítom be,nem fogok méregetni, hogy az hány fok lehet. Ha meg tudom a fokot, akkor nem fogok csavarokat dugdosni a hengerbe, de tudom a fh-ot akkor is meg kell keresnem..... 22-es csapdája.
Egyébként köszi az infót!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003bébé írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!
Üdv.:Sub-ee
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.
bébé[/quote]
3,0-0,5mm (20° 15' ... 22° 15') vor dem oberen Totpunkt, fest eingestellt
Amúgy innen: http://www.manualedereparatie.info/en/d ... anual.html
másoltam be. Goooooogleeeeee
Fokolni is csak úgy tudod, ha kiszeded a gyertyát (felső holtpont), akkor meg már igazán beleküldhetsz egy csavart, vagy más alkalmas eszközt amivel 3mm mélyre engeded a dugót.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!
Üdv.:Sub-ee[/quote]
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.
bébé
Üdv.:Sub-ee[/quote]
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee[/quote]
Köszi szépen!
Le fogom tölteni! De!!! pont azért kérdeztem, hogy ne kelljen lemérni, hanem ez alapján tudjam beállítani a gyújtást. Ha megvan a fh előtt a 3mm, akkor nem állok neki méregetni, hisz felesleges, mert a dugattyú akkor már az adott állásban van. Remélem érthtő volt amit írni akartam.
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Bocs elnéztem a házszámot.zsakfos írta:Trabi gyújtásról én beszéltem,
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Trabi gyújtásról én beszéltem,mert nekem az van.Pempelli és Subee pedig valószinűleg az Mz elektronikusról beszéltek.Gyula-bá írta:
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Tudomásom szerint a gyári trabi el. gyújtás 180 fok zárásszöggel dolgozik, a megszakító kb 140 fokával szemben, ha ez igaz akkor nem ajánlott hozzá a megszakítós gy. trafó, bár általában kibírja de melegszik.sub-ee írta:Igen, az kell hozzá!pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://veteran.forum.hu/attachment.php? ... 1335981003sub-ee írta:Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!bébé írta:Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
Üdv.:Sub-ee
Letöltöd, kinyomtatod, kivágod és lefokolod!
Üdv.: Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mérd meg egy fokolótárcsával, az a biztos!bébé írta:Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, az kell hozzá!pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
ion94 írta:Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
11-12 Ah. Pl. ilyen!
http://www.akkubox.hu/motor-akkumulator ... 1a-3a.html
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Hello
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
Az lenne a kérdésem, hogy az Mz 250/1-es motorba milyen akksi kell ?
Azt tudom hogy 6V de mennyi Ah kell?
Előre is köszönöm a választ!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
Kérdésem az lenne, hogy a fh. előtt 3mm a gyútásnál, az hány fok? 22-re emlékszem, de nem vagyok benne biztos.
Köszönöm!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Remélemzsakfos írta:Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Én azt használok a gyári Trabant elektronikus gyújtáshoz.pempelli írta:Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
Vannak itt 251 tulajok,azoknak ezt élből tudniuk kellene.Csak olvassa valamelyik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika
Gyári elektronikus gyújtáshoz jó a megszakítós trafó?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz.
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.
Sajnos nem találom már a neten azt a cikket amit egyszer olvastam a Trabant elektronikus gyújtásáról(EBZA).
Ez még akkor volt amikor szereltem be a Trrabi gyújtást az Mz-be és szerettem volna minél többet megtudni róla.
Na szóval abban pont ugyanez volt mint a te cikkedben.
Azt irták hogy a piros szinnel jelölt trafó(nagy teljesitményű) NEM JÓ a Trabant elektronikus gyújtáshoz.
Óva intettek hogy azt vegyen valaki ehhez az elektronikus gyújtáshoz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Ebben van valami teljesen igazad vanGyula-bá írta:Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafódaranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Re: Elektronika
Ez vagy igaz vagy nem, attól függ, hogy az el. gyújtás mekkora zárásszöggel működik (pl. a trabié 180 fok, a gyújtások többsége ilyen,-melegszik a normál trafó az enyém kb. 140 fok- nem melegszik az eredeti trafódaranyi68 írta:... de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül ...
Re: Elektronika
Én nem értek hozzá,de azt tudom hogy a megszakítós gyújtás trafója elektronikus gyújtással túlhevül,de a nagyobb teljesítményű gyújtásra tervezett nem!hell írta:Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz.
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.
A 2T trabi amin a úgymond fekete doboz volt egyébként gyújtás elektronika,annak a trafója már jó a subee féle gyújtáshoz!Ezt tapasztalatból tudom!Abszolúte de nem melegszik!Egyébként én azért ástam bele magam kicsit ,mert egy még stabilabb nagyobb teljesítményű gyújtást rakok a motoromba!Gyakorlatilag kész,csak még nincs beépítve!Asztalon viszont működik!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Akkor ezekszerint még sem a jó a trazisztorosé a tranzistoros gyujtáshoz.
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.
Egyre szebb ez a történet...
Szegény ember akinek annyira nincs sok köze a témához csak olvasgat olvasgat próbál tanulni, de azt sem tudja már kinek lehet adni a szavára.
Re: Elektronika
A tranzisztorosé 75mJ és az már nagy teljesítményűnek számít nálam!Trabi 1.1 -ben is az vanhell írta:És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van...
Re: Elektronika
Köszönöm a segítséget, sikerült megoldani a problémát. Lusta voltam akkor kivenni az aksit, helyette inkább a biztosítékokat szedtem ki. Selejtes volt az ott lévő darab. Most kicseréltem és tökéletesen működik.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
És mi számít nagy teljesítményűnek? Ezt sajnos nem irja a cikk. Vagy a 4T wareszé is annak számít mivel tranzisztoroshoz van(és így az összes hasonló), vagy a cikk írója hazudott, vagy nézőpont kérdése mi minek számít, vagy a fene tudja ki kivel van...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát akkor nagyon rosszul jött le.daranyi68 írta:
Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
Na persze csak ha a te értelmezésedben a hagyományos gyújtás a megszakitós.
A cikk azt irja hogy a gyári elektronikus gyújtáshoz(EBZA) ne használjunk nagyteljesitményű trafót.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
"Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!"
Hát én nem tudom. Nekem nem ez jött le első olvasatra. Ha majd többször átfutom az egész írást ki tudja mi lesz még!
Hát én nem tudom. Nekem nem ez jött le első olvasatra. Ha majd többször átfutom az egész írást ki tudja mi lesz még!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem kötötted vissza a trafó 15-ös pontjára mindkettő vezetéket vagy a biztositéktáblából kirántottad.Ha viszont nem kötöttél le semmit a trafóról,akkor tutira lerántottad a biztositéktábláról.Nézd meg a biztositék táblánál.2 vezeték megy a trafó 15-ös pontjára egyébként,amiből az egyik az indexeket és a féklámpát is ellátja árammal(ez megy a biztositékokhoz)a másik pedig a gyújtáskapcsolótól jön.tboldi írta:Sziasztok!
A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
Ha még gyári a vezetékelésed akkor mindkettőnek piros-fekete a színe.
Lényeg a lényeg hogy a trafó 15-ös pontja és a biztositéktábla közötti vezetékkel van a bibi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 90
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
- MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Szegvár
Re: Elektronika
tboldi írta:Sziasztok!
A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
Sarukat ha megmozgatod, kontakt spray-vel befújod van javulás? Másrészt ha lazák, nyomkodd őket összébb. Hátha.
Re: Elektronika
Sziasztok!
A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
A hétvégén észrevettem, hogy kicsúszott a gyújtáskábel, mikor be akartam indítani a kis ETZ-met. Nemigen fértem hozzá a trafóhoz, úgyhogy ki kellett szednem. Viszont mikor visszaszereltem, rá kellett jönnöm, hogy nem működnek az indexek és a féklámpák. A többi dolog működik, ezek is működtek mindeddig. A vezetékek mind a helyükön vannak, semmi máshoz nem nyúltam.
Valami tipp, hogy mi lehet a gond?
Köszi előre is!
Re: Elektronika
Nekem az jön le hogy hagyományos gyújtáshoz ne tegyek nagy teljesítményű trafót,csak a hagyományosat!De ezt végül is ezt eddig is tudtuk!
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
A legnagyobb újításomat elfelejtetem leírni.
Thunder riasztó.
6000 ft-ért vettem.Ütés érzékelős,és indításgátlós,két távirányító. Nagyon jó dolog mindenkinek ajánlom.
http://coolautoo.hu/motorriasztok/2781- ... assal.html
Thunder riasztó.
6000 ft-ért vettem.Ütés érzékelős,és indításgátlós,két távirányító. Nagyon jó dolog mindenkinek ajánlom.
http://coolautoo.hu/motorriasztok/2781- ... assal.html
- mgabor
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.10.23. 17:21
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Elektronika
Helloallllli írta:Nem tudsz egy linket küldeni az ebay-es oldalról, ahonnan vetted a ledes izzókat?
Helyzetjelző:
http://www.ebay.com/itm/271038098047?ss ... 1497.l2649
Müszerfal világítás:
http://www.ebay.com/itm/140566170341?ss ... 1497.l2649
Index:
http://www.ebay.com/itm/2Pcs-1156-BA15S ... 2569fa81b2
Rengeteg van.
Sokféle válogass
Én ezeket raktam bele.
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
Banner nekem bevált eddig.... (5.5 Ah-s azt hiszem)
Ezzel az akksival vettem a motort 2 éve, de a motorban 8-10 éve lehet (az előző tulaj elmondása szerint), akkor 4 cella félig volt csak savval, 2-ben pedig kb 1 centi magasan volt a cucc feltöltöttük csapvízzel (megvételkor úgy voltam a dologgal mindenképp új akksi kell) autó akksiról kicsit meg lett töltve, kis karbi takarítás és pöcc-röff indult vele a motor...
Tavaly télen pedig mikor darabokra szedtem a motort, véletlenül a hideg betonon maradt az akksi a garázsajtó mellett novembertől februárig kb, akkor megint keresztet vetettem rá mikor megtaláltam, mondván: jó nagy hülye voltam, hogy elfelejtettem és ott maradt a sok lom között...
de feltöltöttem és azóta is köszöni jól van
A motor nem volt most beindítva 2 hónapig, akkut benne hagytam és a feszültség éppen csak 12 volt környékén mászkált benne (tehát szerintem tűrhető a helyzet )
Mostanában azért jobban figyelek rá, remélem bírja még ennyi ideig
Ezzel az akksival vettem a motort 2 éve, de a motorban 8-10 éve lehet (az előző tulaj elmondása szerint), akkor 4 cella félig volt csak savval, 2-ben pedig kb 1 centi magasan volt a cucc feltöltöttük csapvízzel (megvételkor úgy voltam a dologgal mindenképp új akksi kell) autó akksiról kicsit meg lett töltve, kis karbi takarítás és pöcc-röff indult vele a motor...
Tavaly télen pedig mikor darabokra szedtem a motort, véletlenül a hideg betonon maradt az akksi a garázsajtó mellett novembertől februárig kb, akkor megint keresztet vetettem rá mikor megtaláltam, mondván: jó nagy hülye voltam, hogy elfelejtettem és ott maradt a sok lom között...
de feltöltöttem és azóta is köszöni jól van
A motor nem volt most beindítva 2 hónapig, akkut benne hagytam és a feszültség éppen csak 12 volt környékén mászkált benne (tehát szerintem tűrhető a helyzet )
Mostanában azért jobban figyelek rá, remélem bírja még ennyi ideig
MZ ETZ 251e '89
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Akkorát vegyél, amire van pénzed, illetve befér a helyére...
Minél nagyobb az "amperszáma", annál tovább bírja. Tehát ha otthonról 300km-re elmegy a töltésed,akkor egy 5Ah-s akksival lámpa nélkül haza tudsz menni talán, egy 10-12Ah-sal viszont lámpával is, vidáman.
Nekem 12Ah-s Ritar riasztóakksi van benne, már több mint 2 éve. Megélt kb 45e km-ert, offroadozást, párkányból töltés nélkül hazajövetelt, és még jó...
A spirálcellás jó cucc lehet, bár MZ-be sok értelmét nem látom, nincs önindító, így nincsen hirtelen, nagy áramigény, amire ezek fejlesztve lettek. Mondjuk nem drága, és egy sima savasnál biztos, hogy többet bír ki...
Minél nagyobb az "amperszáma", annál tovább bírja. Tehát ha otthonról 300km-re elmegy a töltésed,akkor egy 5Ah-s akksival lámpa nélkül haza tudsz menni talán, egy 10-12Ah-sal viszont lámpával is, vidáman.
Nekem 12Ah-s Ritar riasztóakksi van benne, már több mint 2 éve. Megélt kb 45e km-ert, offroadozást, párkányból töltés nélkül hazajövetelt, és még jó...
A spirálcellás jó cucc lehet, bár MZ-be sok értelmét nem látom, nincs önindító, így nincsen hirtelen, nagy áramigény, amire ezek fejlesztve lettek. Mondjuk nem drága, és egy sima savasnál biztos, hogy többet bír ki...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
A gyári utasítás szerint 5Ah[/quote]
Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?[/quote]
Nekem most semmilyen mert behalt!Unibat volt,sokab dicsérik a Banner aksit!
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v ... l-bs-.html
Én most ilyet rakok bele!
Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?[/quote]
Nekem most semmilyen mert behalt!Unibat volt,sokab dicsérik a Banner aksit!
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v ... l-bs-.html
Én most ilyet rakok bele!
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
daranyi68 írta:allllli írta:Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok?
A gyári utasítás szerint 5Ah
Azt tudom, de pl neked milyen van benne, myilen márka, mióta szolgál és mi a véleményed róla?
Re: Elektronika
allllli írta:Szerintetek milyen akksit érdemes 150-es ETZ be venni?
Hány Ah-sat érdemes venni mennyi a max amit még tölteni tud vagy felesleges nagy Ah-s bele?
Érdemes "zseléset" venni vagy az is felesleges?
És milyen márkát ajánlotok? Szóval mik a tapasztalatok?
A gyári utasítás szerint 5Ah
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég