Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Itt kérem moderálás történt.Mi volt a baj?
Én kiváncsi lennék ezekre a dolgokra.Még a telószámot sem tudtam kiirni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Puszta kíváncsiságból:

Ezek a Le adatok hogyan lettek mérve? Pl a 35lovas Etz. Milyen karbi/kipuff/karter stb...?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nyakas »

bluerider írta:Az ETZ-be való dugattyút a 300-as átalakításhoz lehet kapni, de tudtommal TS-be valót nem! Legalábbis amikor /1-gyem volt akkor nem volt! 8)
ja! a trabitol csak 265ccm fog lenni.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Az ETZ-be való dugattyút a 300-as átalakításhoz lehet kapni, de tudtommal TS-be valót nem! Legalábbis amikor /1-gyem volt akkor nem volt! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

intelatom írta:Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne: szert tettem egy Mz Ts250-es motorra elég ramaty állapotban, de teljesen felújítottam.
Motorikusan jó állapotban van, legalábbis amennyire hallottam egészséges hangja volt, de mivel már csak ez az egy lépés van hátra kérdésem a következő lenne: Tuningolni szeretném a motort, gondoltam a 300ccm-re a kérdés az lenne, hogy ehhez a blokkban kell valamit alakítani? elbírja e a főtengely? Valamint ha ezt a lépést választom érdemes lenne e még 4 felömlőt belefarigcsáltatni.
A karburátor dolog is érdekelne, nagyobb főfúvóka kellene vagy esetleg egy új nagyobb karburátor?
Válaszokat előre is köszönöm!
Nekem anno ETZ be volt 300ccm abba a gyári főtengely maradt a karbi meg a 251 -es é volt rajta(1991 be azt lehetett venni BVF böl újonnan mivel a gyári szét volt kopva) de a fúvókákra már nem emlékszem lehet gyáriak voltak. Én kb 10000km mentem vele de akinek eladtam az még szintén bele rakott pár ezret ahogy tudom.A kipuf is maradt a gyári,de a kuplungot állandóan lepörgette ezért is adtam el végül és kb 5-6 litert evett igaz ment is mind a sakál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: intelatom »

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne: szert tettem egy Mz Ts250-es motorra elég ramaty állapotban, de teljesen felújítottam.
Motorikusan jó állapotban van, legalábbis amennyire hallottam egészséges hangja volt, de mivel már csak ez az egy lépés van hátra kérdésem a következő lenne: Tuningolni szeretném a motort, gondoltam a 300ccm-re a kérdés az lenne, hogy ehhez a blokkban kell valamit alakítani? elbírja e a főtengely? Valamint ha ezt a lépést választom érdemes lenne e még 4 felömlőt belefarigcsáltatni.
A karburátor dolog is érdekelne, nagyobb főfúvóka kellene vagy esetleg egy új nagyobb karburátor?
Válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: uli »

Extremeblast írta:
uli írta:Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik? :)

http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
Szép munka, én is hasonló módon raktam fel így egy dellorto-t. Ha falsot nem szív sehol, akkor így tökéletes.
Köszi! Az esztergálás ugyan nem az én kezem munkáját dícséri, de annyi baj legyen. Olcsón találtam a karbit a neten, valami sor4-es része volt, se visszahúzó rugó, se bowdennek csatlakozái hely, semmi sincs, majd kiépítem hamarosan :)

A tesztelés még várat magára, sajnos:
http://kepfeltoltes.hu/view/130129/WP_0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130129/WP_0 ... es.hu_.jpg
-----------
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

uli írta:Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik? :)

http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg

Érdekesnek ígérkezik a CV karbi 2T-n. Bár nekik is sikerült.

http://www.youtube.com/watch?v=XGkJe0K4sQk


Mikor lesz próba?
Kép
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

uli írta:Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik? :)

http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
Szép munka, én is hasonló módon raktam fel így egy dellorto-t. Ha falsot nem szív sehol, akkor így tökéletes.
Kép
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: uli »

Végre van egy kis időm, nekiálltam a 32-es keihint felapplikálni egy régi szívócsonkra. Már csak a gázbowden csatlakoztatását kell megoldani, illetve valami rugós visszahúzó szerkezetet kell beépíteni. Hogy tetszik? :)

http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130128/WP_0 ... es.hu_.jpg
-----------
geri922
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.08.21. 15:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: geri922 »

hello

azt szeretném hogy amivel kivan emelve a moci hátulja olyat hol lehet szerezni ?

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... &id=492898
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

Talán a karbi csere még kicsit rá tenne azt érdemes lenne megpróbálni de lehet valami beállítás probléma amiért nem adja le a teljesítményt. Sajnos nem mentem a motoroddal nem tudom hogy megy így nehéz véleményt mondani de a lényeg egy kb80kg ember alatt sík úton könnyedén fel kell gyorsulnia úgy 80km/ó ra és azt tartani is tudnia kell hosszú távon is.Ellenszelet azért észre veszi sőt nekem volt Rendőségi" 250 ETZ 300cc fúrva még az is megérezte és a közepes emelkedőknek is szerette már a 4.et. Ez a technika ezt tudja ezek a határai de cserébe megadja a motorozás őrömét szépségét olajos kezeket...És elérhető áron viszonylag megbízhatóan és kis fogyasztással(főleg a 125/150).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

A 150ccm-is henger már rajta van. Sajnos 24-es karbit nem tudtam beszerezni. A 16-os lánckereket kipróbáltam, de visszacseréltem 15-re mert a nagyobbal 5.-ben nem tudott rendesen kipörögni.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

kzolika1994 írta:Teljesen egyet értek veled,de sajnos csak 125-re van jogsim. És törvény változások miatt mostanában nem is lesz korlátlanra.
Ezért akarom ezt egy kicsit feltuningolni.
Fel kell fúrni 150cc re rárakni egy 24 es karbit esetleg egy foggal nagyobb fogaskerék előre ez a max amit érdemes kicsiholni egy 125 ből. És ez még legális is majdnem (kívülről nem látszik a pár plusz lóerő és tapasztalataim szerint a 150cc vel jóval erősebb és fürgébb,ugyanannyit bír az élettartama és pl nekem a fogyasztásom is csökkent egy keveset.A végsebesség minimálisat nő de ha száguldozni akarsz vegyél egy rizsrakétát"az megy,meg ha kinyit a power" leeszi a nadrágod is!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Teljesen egyet értek veled,de sajnos csak 125-re van jogsim. És törvény változások miatt mostanában nem is lesz korlátlanra.
Ezért akarom ezt egy kicsit feltuningolni.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Legjobb és legolcsóbb tuning egy 250es mz sztem... :roll:
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Esetleg tudnátok valakit ajánlani, aki elfogadható áron csinál ilyeneket?

Vagy érdemesebb lenne egy kis henger tuningot csinálni? pl.4-6felömlő; más fajta karburátorral
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Hű, szerintem a kipufogó topikot kezd el visszafele olvasni, nagyon sok okosság elhangzott már ott, biztos megkapod a válaszaidat.

Általános MZ-s bölcsességek:
Kereskedelmi forgalomban kaphatót "sportkipufogót" ne vegyél.
Tiszta gyári a legjobb utcai használatra, túrára.
kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 »

Érdeklődnék, hogy kinek mi a tapasztalata a rezonátoros kipufogókkal kapcsolatban? 150-es ETZ-re szeretném. Érdemes ilyet csináltatni? Mennyire változik meg a motor tulajdonsága? Alul a nyomatéka megmarad? A fogyasztás hogyan változik?
Hol lehet ilyen csináltatni,akibe meg lehet bízni?

Válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Látom jó témát dobtam fel :)

Köszönöm mindannyiótoknak a hozzászólását!!
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: dkari »

Ezért nem követtük mi se teljesen a leírást. Ezt elméletileg a leírás szerint pályamotorhoz írták.
Valahol a középutat kell keresni :)

Azt hiszem a szocimotor oldalon van olyan cikk is ami az égéstér kiköböléséről szól, az alapján pontosan be lehet lőni milyen arányú sűrítéshez mennyit kell leszedni a hengerfejből.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

dkari írta:Ez kiindulási alapnak jó:
Kép
Kép
Kép


Nekem is kb 1mm van levéve belőle, de nekem a főtengely sonkából is le van véve és a gyűrűk is meg vannak reszelve, viszont a hengert (felömlőket) nem bántottam.

De ha többet akarsz tudni keresd fel a szocimotoroSOKK oldalt.
Az 1:12 vagy a fölé a viszonyt nem ajánlom a mostani ólomentes etanolos és egyéb mocsok hozzáadásával készült üzemanyag miatt,amit már nem is nagyon lehet benzinnek nevezni.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: dkari »

Ez kiindulási alapnak jó:
Kép
Kép
Kép


Nekem is kb 1mm van levéve belőle, de nekem a főtengely sonkából is le van véve és a gyűrűk is meg vannak reszelve, viszont a hengert (felömlőket) nem bántottam.

De ha többet akarsz tudni keresd fel a szocimotoroSOKK oldalt.
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Matthej01 írta:Ja csak még annyit hogy a gyertyának a gömb középpontjában kéne lenni merthogy onnan kéne indulnia az égésnek úgy lenne tök jó de a gyertya teste belelóg így adtunk a szarnak egy pofont mertháthogyismondjamnemgömbleszazaforma!
Tehát akkor az autók nem is működhetnek jó hatásfokkal mert nem középen van a gyertya ? :twisted:
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Troster »

Csak önmagában a nagy kompresszió miatt nem fog jobban menni.Sőt.Úgy mint a túl nagy előgyujtás, a túl nagy kompresszió is fogja a motort.
Ha profin akarod csinálni, minden mást is változtatni kell, az égéstér számolásának titka a köbölés! :-"
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ja csak még annyit hogy a gyertyának a gömb középpontjában kéne lenni merthogy onnan kéne indulnia az égésnek úgy lenne tök jó de a gyertya teste belelóg így adtunk a szarnak egy pofont mertháthogyismondjamnemgömbleszazaforma!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Én meg arra gondoltam, hogy sokkal kisebbre veszem a hengerfejben az égésteret és titánium béléses dugattyút csináltatok félgömb formával a dugyattyúba, ideális gömb formájú égésteret hozzak létre :twisted: Váháháháhá Vagy csak fogom és hagyom úgy ahogy van és nem próbálom összebarmolni a motorom.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Biztosan nem okozna teljesítményvesztést az amorf égéstér.... :lol: :lol: =D>
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: telectronic »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle :) Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet :D
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Lehet barkácsolni is.
Belecsavarsz a hengerfejbe belülről 8-as csavart tövig vagy egyéb más pl. szegecset beleütsz, ezeket természetesen hőállóan vannak rögzítve és máris kisebb a robbanótér.

Vagy marad az esztergályos,
vagy elhozod hozzám és kiesztergálok belőle annyit amennyit akarsz.
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Amúgy arra gondoltam, hogy össze kellene építeni két 150es blokkot és milyen kis pörgős 30as blokkot kapnánk?!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ilyenkor jön a 105ös oktánszámú racing benzin :twisted:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

Öreg apám esztergályos csak nem hinném h csinált ilyet.Hány millimétert vagy hány tized millimétert érdemes leszedni belőle?
A hengerfej gyári,nem nyúltak hozzá.[/quote]max 1 mm ha a benzin nem változik.De a kupolából is le kell venni,hogy a préstáv 2 mm alá ne essen.Sajnos a mai benzinek nem viselik a nagy kompressziót.Nagyon detonálnak.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

bambi írta:
xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle :) Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet :D
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Esztergályos kell hozzá
Öreg apám esztergályos csak nem hinném h csinált ilyet.Hány millimétert vagy hány tized millimétert érdemes leszedni belőle?
A hengerfej gyári,nem nyúltak hozzá.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi »

xxgabikaxx írta:Sziasztok!

Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle :) Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet :D
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Esztergályos kell hozzá
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Sziasztok!

Egyik ismerőstől hallottam,hogy lehet olyat csinálni,hogy sűrités növelés vagy mi féle :) Hogy le lehet X tized millimétert venni a hengerfejből. Nekem pont van egy plusz hengerfejem.Ez pontosan hogyan is zajlik? Azt gondolom,hogy nem állhatok neki otthon a sufniban köszörűvel köszörülgetni a hengerfejet :D
Mennyire speckó cucc kell hozzá? Esztergályos vagy lakatos tud le esztergálni/marni belőle?

Válaszaitokat előre is köszönöm!
Norbert95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.10.28. 18:04
MZ-d típusa: ETZ 150 , 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Norbert95 »

csoka írta:Én inkább egy használt Dellortot vennék fele ennyiért.Szívótorkot mind a kettőhöz alakítani kell.Valamilyen 125-ös gépről jó a karburátor.

Köszi szépen választ :)))
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

Én inkább egy használt Dellortot vennék fele ennyiért.Szívótorkot mind a kettőhöz alakítani kell.Valamilyen 125-ös gépről jó a karburátor.
Norbert95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.10.28. 18:04
MZ-d típusa: ETZ 150 , 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Norbert95 »

Sziasztok ! Szeretnék 1 tuning karbit a 150es Etz-m re, nos találtam is de nem tudom melyik lenne jó hozzá mivel nem írnak le sok infót róla. Ezen a 2oldalon mind azvan de nemtudom melyik lenne a jó :(

http://webmotors.hu/spl/593724,14/Egyeb ... sztartozek
http://webmotors.hu/spl/593724,15/Egyeb ... sztartozek
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: kupi »

revell írta:sziasztok, jól olvastam, hogy 125ös ETZ-re lehet rátenni 150es hengert és hengerfejet?? ez mennyiben módosítaná a végsebességet és a gyorsulást?? a másik kérdésem az lenne, hogy a 4-5 felőmlős hengerek mennyiben befolyásolják a végsebességet a gyorsulást és a fogyasztást?
előre is köszi
Igen rá lehet tenni mivel van 150-es Ts és ETZ is gyárilag és csak a henger+hengerfej és a karbi más( belső átmérő) és a lánckerék a 150-esen egyel nagyobb elöl .Nekem a 125 Ts en van egy végre fúrt 150 es henger hengerfej páros már kb két éve és teljesen más a moci vele nyomatékosabb erősebb így kicsit a vége is több talán és a fogaskerék cserélve van (soha nem húztam még csutkára) és tapasztalat szerint a fogyasztásom is ugyan annyi mind 125 korában ami nem meglepő mivel nem kell visszakapcsolni emelkedőnek egyből,a gyorsulása is sokkal élvezhetőbb kb+2 paci.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Annak meg a 251-es ETZ: :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nem kell ezt túlbonyolítani szerintem.
125ös tuningja a 150-es henger.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nézz körül a webmotors.hu oldalon.Kormány ,karburátor van,de nem olcsó.Mi a célod a tuninggal?Erőmű,vagy kinézet?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Dénes »

El akarod rontani a motort?
Harcos
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:31
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Harcos »

Sziasztok!

Lehet nem ide illő a téma, de szeretném megkérdezni, hogy tudtok-e olyan boltot ahol 125-ös ETZ-hez tudnék tuning alkatrészeket beszerezni (gondolok itt verseny karbira sportkormányra......)

Segítségeitek és fáradozásaitok előre is köszönöm.
tóbiás
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2011.12.23. 15:20
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: tóbiás »

dkari írta:Sziasztok!

Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom :(

Köszi!
az égéstér alakja,és köbcentije a legfontosabb! jó égésteret,kevesen csinálnak,ahhoz tényleg érteni kell!!ha kérdésed van,pü ben kérdezz
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: dkari »

csoka írta:A főtengely tuning nem egyszerű.Van vele gépmunka,az átmérőjén kell csökkenteni,és a hiányzó anyagot a forgattyúsházban pótolni.Nagyon pontosan kell dolgozni!Én csináltam néhány éve,egy teljes tuningos TS125-öt,de a szekrényemben van azóta is,mivel nincs mibe bele tenni.Nagyából fél év munkám,és több tíz ezer kemény forintom van benne.
Ha nagyon ragaszkodsz hozzá,beszkennelem,és elküldöm a rajzokat a jövő héten.
Köszi!

Ment Pü.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka »

A főtengely tuning nem egyszerű.Van vele gépmunka,az átmérőjén kell csökkenteni,és a hiányzó anyagot a forgattyúsházban pótolni.Nagyon pontosan kell dolgozni!Én csináltam néhány éve,egy teljes tuningos TS125-öt,de a szekrényemben van azóta is,mivel nincs mibe bele tenni.Nagyából fél év munkám,és több tíz ezer kemény forintom van benne.
Ha nagyon ragaszkodsz hozzá,beszkennelem,és elküldöm a rajzokat a jövő héten.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: dkari »

Sziasztok!

Érdekelne hogy a 150-es ts hengerfejéből ha leesztergáltatok valamennyit akkor lehet e pozitív változás? Valahol a 125-ös és a 150-es hengerfeje közti méretre gondoltam. Mivel olvastam hogy a 125-ös hengerfejjel a 150-es detonál.
Esetleg a főtengelykönnyítésről tudna valaki leirást adni? Valamikor volt itt a fórumon ha jól emlékszem de nem találom :(

Köszi!
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Üdv Ts 150 es gépen van nekem ETZ kipufogó szét kell vágni mert elengedett a síp hegesztése.
Az lenne a kérdés, hogy lehet e tenni valamit annak érdekében, hogy öblösebb mélyebb hangja legyen? Valami fojtás vagy belső dobalkotása üveggyapot tömés? valakinek vmi ötlet irja le bátran :D!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

tóbiás írta: énmeg ezt találtam:http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=53964
EZt már láttam ő sem piskóta
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 54 vendég