Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Persze hogy nem! Megakadt a szemem rajta de nem akartam ,,kötözködőnek" tűnni. :lol: Szerintem tudja daranyi ha az elektromosságot félvezetőkkel irányítjuk akkor az elektronikus innentől. Biztosan megbotlott a nyelv. :mrgreen:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Sunbim!

Remélem most sem kerülte el a figyelmedet egy szócska: "elektromosra".
Az építő jellegű kritikát ismét lehet küldeni, de annak aki irta mint a multkorában(nem én vagyok az!!!)! :twisted: :D
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Teknőc írta:István!

Egyről beszélünk! :wink: :roll:
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó.. :roll:
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal... :evil:
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok, :roll: 8-[
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren. :roll: :-#

Teknőc

Igazad lehet,a számat takarékra állítottam!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

gesszti írta:
takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen....
Üdv :takzol
... én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni. ...
Én 10W-os izzót használok erre a célra.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

István!

Egyről beszélünk! :wink: :roll:
A gyárit nem szabad bántani, jó, az utángyártott semmire se jó.. :roll:
Pont ezt írtam, hogy te is sokat szenvedtél
az utángyártott mechanikussal... :evil:
Mostanság meg te vagy az egyik legnagyobb elektronikus párti,
meg Alberciék a köreimben. Hiszek is nektek.
Nem sok ember véleményére adok, :roll: 8-[
számomra mégis Alberci volt a legmeggyőzőbb e téren. :roll: :-#

Teknőc
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta: Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be.
Email ment.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.

Én nem akarom a gyári megszakítós gyújtást bántani!De a GYÁRI-n van a hangsúly!Nekem akkor fogyott el a cérna mikor nem kaptam már a környékem csak sz@r után gyártott vackokat!Nem kezdtem keresgélni gyári után, hanem átálltam az elektromosra mert napi szinten is használom nyáron!akkor mennie kell és kész!De az után gyártott kuplungkarral is vannak gondjaim :D de az már más történet!
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Köszönöm a válaszokat.
Üdv: takzol
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Szia Takzol!
Sok okos szaki véleménye könnyen elbizonytalanítja az embert, ez tény.
De nézd meg magad. Saját motorod megszakítós gyári gyújtással
nagy távokat tettél meg hiba nélkül. Szerintem elég jó válasz az.
Tény, hogy a gyári, főleg DDR megszakítós gyújtás jó, csak igen,
mint valódi mz, kell neki néha a ránézés, ápolás. Pl.: Filcet olajjal megkeni.
Az utángyártott alkatrészekkel pedig nagy szívás, és kínlódás.
Főleg Daranyi és Béci haverom példája is mutatja.
De ha jó DDR-es megszakítós gyújtásod van, kár babrálni igazán.
Ezen a véleményen is vagyunk néhányan: Kupi barátom, meg én.
-Sőt, még meglepetésre-Dénes is.
De nem jelenti azt, hogy előbb-utóbb tuti, hogy mindenki elektronikus lesz,
a fogyó DDR-es készletek miatt. Pl. én.
De a néhai karbantartással elvégzed, nem lesz vele bajod, az tuti, mint ahogy eddig sem.
Nos, viszont az elektronikus jó gyújtás ezt viszont nem igényli. Jól működnek.
Nagyon sok jó vélemény van a Subee-féle és Gyulabá-féle gyújtásokról.
Még az én környezetemben is.
A Jáwások főleg Gyulabá-ét nagyon dicsérik itt Délen.
Nos, én Gyulabá régi vitapartnerétől, Árpádtól kaptam egy fetes gyújtást,
De(!) még nem tettem fel. Mert a megszakítóssal eddig kiválóan elvagyok,
de ami késik, nem múlik. Tavasszal már azzal szeretnék túrázni.
De ha ügyes vagy, akkor a Trabi gyújtás megoldás sem rossz,
csak ne felejtsd rajta a gyújtást, mert akkor képes leégni.
De ezen felül jó (kiváló) megoldás az is.
Sőt ha sok-sok pénzed van: Vape gyújtás se rossz alternatíva.

Viszont érdekes dolog az, ha mégis meghal véletlenül az elektronikus,
minden igaz szaki tartalékként viszi a jó DDR-es megszakítóst,
hogy visszacserélje. Mert elektronikust nehezebb megszerelni,
mint a mechanikust. Általában kukába landol a rossz elektronikus,
mert az is meg tud halni olykor, olykor.
És nem sokan csinálják meg azt már jóra.....
De tény: akárhogy csűri-csavarja az ember, előbb-utóbb elektronikus lesz a gyújtás végül.
Főleg, hogy a régi DDR-es készlet már ritka kincs, és sokan nem értenek a mechanikushoz,
-És főleg nem is akarnak..
Tehát, ha mégis cseréled, akkor ennek függvényében cseréld, hogy ha gáz van,
gyorsan vissza tud tenni az eredetit, még ott, az országúton.
Összességében csak ennyi a véleményem erről.

Teknőc
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Ha nem válik be a mostani elektronikus vagy miféle fesszab (talán vmikor megjön) akkor lehet engem is érdekelne :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Alapvetően 2 fokozatot kell beállítanod. Kell egy, amikor kb. az akksi kapacitása (Ah) osztva 10-el, (amperban kifejezve) lesz a töltőáram, vagy kicsivel inkább kisebb, én a huszadára szoktam állítani. Mondjuk egy 8Ah-s akksinál 0,8 A. Ezzel kell addig töltened, amíg eléred vele a 14 V környékét. Ha ez megvan, akkor kell egy kisebb áramerősség, amivel nem változik a feszültség, csak itt tartja az akksit a töltő pár órán keresztül.
Köss sorba egy izzót a töltővel. Addig próbálgasd kisebb-nagyobb izzókkal, míg ezt a két fokozatot el nem találod. Babra munka, de csak egyszer kell hozzá izzókat keresni, és a megfelelő foglalatra vezetékeket babrálni.
Még annyit vegyél figyelembe, hogyha bekötsz egy multimétert árammérésre, akkor annak is van egy ellenállása. Így az áramkörben a multimétert kikötve valójában kicsivel nagyobb áram fog folyni. Kb. 10% rátartással számolj.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.
Ez volt a reklám. :wink:

Engem a működése érdekelne. Hol mér, és hogy avatkozik be. (lehet privátban is, úgy, hogy egy közgazdász-féliggépész megértse)

Mekkora áramerősségre van méretezve?
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: takzol »

Tisztelt Fórumozók!
Az akksi töltésről kérek hasznos tanácsot. Sajnos csak egy 6 Amperes autó töltőm van és azzal szeretném tölteni a kis ETZ-m akkumulátorát. Hogyan csökkentsem az áramerősséget, hogy ne legyen túl nagy a kis/5Ah/ akksinak. Valamikor már kértem segítséget, de be akarom magam biztosítani hülyeségem ellen. Az elektronikus és mechanikus gyújtás probléma különben engem is érint. Az én motorom gyári, " érintetlen" állapotban van. A fórumon olvasottak hatására azért elbizonytalanodtam, hogy nekem is le kellene cserélnem a megszakítósat, hogy túrákon ne érjen technikai probléma. Mit tanácsoltok? És milyen típust ajánlotok?
A segítségeket előre köszönöm. Üdv :takzol
Kép
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Csak röviden, az alkalmazott kapcsolás alapja a '70-as években a Siemens által gyártott (eredetileg 12V-os generátorhoz) kapcsolás dinamóhoz (6 V) módosított és modernizált változata.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kupi írta:

mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek

Ne ess túlzásokba.Senki nem állitott ilyet. [-X

Itt arról van szó hogy a megszakitós gyújtás több törődést és karbantartást igényel mint az elektronikus,plusz az elektronikus gyújtás erőteljesebb szikrát produkál kis fordulaton is.
Nincs kopása,nem kell bizonyos időközönként utánállitani és a főtengely lógása sem játszik be az elektronikusnál.
Az elektronikus gyújtásnak szinte nincs is rossz tulajdonsága,talán csak annyi hogyha elromlik,akkor a legtöbb esetben nem javitható,főleg az út szélén nem.
Na de ezért kell vinni magunkkal egy kondit,megszakitót,bütyköt hogy ha ilyen történik,akkor 5 perc alatt visszaalkitható a gép.Nekem is ott van a szerszámok közt a kis csomag :D
Az én megszakitós gyújtásomnak semmi baja nem volt,mégis úgy döntöttem hogy nekem elektronikus kell és nem bántam meg.
Azóta semmi dolgom a gyújtással.Teszi a dolgát,nem kell ránéznem,olajat csepegtetnem,utánállitanom.
A legtöbb elektronikus gyújtásos probléma a NEM GYÁRI gyújtásokkal volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

kupi írta:Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym :mrgreen:
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik 8)
Veled is egyet értek de a lényege a mondanivalómnak:mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek...Szerintem ez hülyeség az enyém miért jó?És másé?Igaz én motorokat szerelgetek(főleg keletieket)és 26 éve van MZ-m nem is egy a TS-125 be van már 138000Km de sokan csak azt látják nem jó a gyári technika.
A helyzet az,hogy nem a gyári tervezés vagy az alkatrészek rosszak hanem elért a motor állományunk arra a szintre amikor már eredeti vagy jó állapotú kevés gazdás már nem sok van . A felújítottak meg sokszor gányolt sufni"szerelők erőszakának estek áldozatul(kitudja régen hányszor és hányan szerelgették még hozzánk került)az utángyártott alkatrészek meg minősíthetetlenek nagyon sok esetbe sajnos. Ez a fő baj és ez nem csak MZ hanem Simson és Jawa betegség is nem beszélve a Pannoniákrol.
Szerintem bármelyik szerelő tudna órákat mesélni miket látott,senkit nem akarok bántani távol álljon tőlem szeretlek titeket és a márka szerelmese vagyok ezért is próbálom védeni.[/quote]




Azzal én sem értek egyet hogy a gyári megszakítós gyújtás szar lenne mz esetében. A hangsúly mindig a gyári alkatrészeken van.
De a jawanál már bajosabb. A gyári szervízkönyv is 500! kilométerenkénti gyújtás ellenőrzést, beállítást ír.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym :mrgreen:
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik 8)[/quote]


Veled is egyet értek de a lényege a mondanivalómnak:mostanában sokan"azt mondták a gyári megszakítos gyújtásról idézem:szar teljesen használhatatlan nem ér semmit lerobban meg ilyenek...Szerintem ez hülyeség az enyém miért jó?És másé?Igaz én motorokat szerelgetek(főleg keletieket)és 26 éve van MZ-m nem is egy a TS-125 be van már 138000Km de sokan csak azt látják nem jó a gyári technika.
A helyzet az,hogy nem a gyári tervezés vagy az alkatrészek rosszak hanem elért a motor állományunk arra a szintre amikor már eredeti vagy jó állapotú kevés gazdás már nem sok van . A felújítottak meg sokszor gányolt sufni"szerelők erőszakának estek áldozatul(kitudja régen hányszor és hányan szerelgették még hozzánk került)az utángyártott alkatrészek meg minősíthetetlenek nagyon sok esetbe sajnos. Ez a fő baj és ez nem csak MZ hanem Simson és Jawa betegség is nem beszélve a Pannoniákrol.
Szerintem bármelyik szerelő tudna órákat mesélni miket látott,senkit nem akarok bántani távol álljon tőlem szeretlek titeket és a márka szerelmese vagyok ezért is próbálom védeni.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Kupi irta:

Teljesen igazat adok neked én is 26 éve nyomom megszakítóval bár én is kipróbáltam elektromos csodákat de nekem semmi jót nem hoztak így maradt a gyári.
Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.[/quote]



Nekem szerencsére megadatott hogy van itthon "nyugati" csoda is. Még is a filingje miatt használom sokat a kis ts-t. Természetesen az enyém se "szűz" , van rajt Gyula-bá féle gyújtás, elektromos fesszab, jawa ülés (nem feltűnő egy korábbi hsz-emnél van kép), és a blokknál megoldottam hogy egy etz blokktartó van beépitve a hengerfejnél felfogatva.
De ezek csak javítottak a motoron. Sokkal kényelmesebb és nem rázza szét a kezem. Mellette rezót csináltam rá amivel szintén jobb lett és a blokk is meg lett piszkálva.
Hogy miért? Mert ez a hobbym :mrgreen:
Valószínűleg ha munkaeszköz lenne én sem szórakoznék vele hanem használnám és karbantartanám.
De egy hobbistától olyat hogy "miért?" nem illik megkérdezni. Én sem tudok rá válaszolni, talán mert jól esik 8)
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.[/quote]

Nekem akkor is a régi technika marad ha a gyújtás kivan cserélve!Az is igaz hogy gyárilag is jött ki elektromos gyújtással!Viszont vannak akik sokat kínlódtak valamiért a megszakítóval és azért váltottak egy számukra "üzembiztosabb" technika felé!
Kinek a pap,kinek a papné!Nekem inkább a lánya!:D
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:
gesszti írta:Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, ...
Szoktam készíteni 4 Pénz, eddig még nem volt panasz rá.
Igazán mesélhetnél róla, hogy hogyan is működik.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta:Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, ...
Szoktam készíteni 4 Pénz, eddig még nem volt panasz rá.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

zsakfos írta:
kupi írta: Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
.
Talán mert kevés a zsé? :-k

Amúgy meg pont az Mz gyár is áttért a vége felé az elektronikus gyújtásra,szóval szerintem nem olyan nagy szentségtörés az ha valakinek az szimpatikusabb és jobban bevált.Kinek a pap kinek a papné :D

És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.


Nem hinném hogy pont a gyújtás az ami szembetűnő lenne egy veterán gépen,mint változtatás ha meg annyira megbizható és tuti a megszakitós,akkor semmi retro filing nincs hisz nem romlik el sosem :D :D :D
Ez is igaz nem is vitatkozom de nekem jó érzés a sok ezer kilométer megszakítoval gond nélkül.És nem lehetetlen csak alkatrész kérdése amit azért még meg lehet szerezni,a lerobbanás nem retró hanem idegeskedés.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

kupi írta: Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
.
Talán mert kevés a zsé? :-k

Amúgy meg pont az Mz gyár is áttért a vége felé az elektronikus gyújtásra,szóval szerintem nem olyan nagy szentségtörés az ha valakinek az szimpatikusabb és jobban bevált.Kinek a pap kinek a papné :D

És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.


Nem hinném hogy pont a gyújtás az ami szembetűnő lenne egy veterán gépen,mint változtatás ha meg annyira megbizható és tuti a megszakitós,akkor semmi retro filing nincs hisz nem romlik el sosem :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

gesszti írta:
kupi írta: Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
Az enyém (apué) 75-ös gyártás. Ez már azért bőven veterán. Addig használom csak az elektronikus gyújtással, amíg ez a használós motorom. Ha lesz egy fiatalabb, akkor ez vissza lesz eredetire alakítva. (van spájzolva made in ddr megszakító) Addig azonban a használhatóság, megbízhatóság a fő szempont.
Meg értem az te álláspontodat is de sajnos van nekem olyan ismerősöm aki már túlzásokba esik és nem is MZ már hanem valami öszvér csoda(ezt nem értem miért nem vesz valami modern gépet). Én szerintem ha egyszer találsz jó alkatrészt a megszakítós is kibír éveket gond nélkül.És nem kerül súlyos ezresekbe sem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

kupi írta: Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
Az enyém (apué) 75-ös gyártás. Ez már azért bőven veterán. Addig használom csak az elektronikus gyújtással, amíg ez a használós motorom. Ha lesz egy fiatalabb, akkor ez vissza lesz eredetire alakítva. (van spájzolva made in ddr megszakító) Addig azonban a használhatóság, megbízhatóság a fő szempont.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. :) Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni. :o

Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton? :)

ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással. :)
Teljesen igazat adok neked én is 26 éve nyomom megszakítóval bár én is kipróbáltam elektromos csodákat de nekem semmi jót nem hoztak így maradt a gyári.
Nem értem ha annyira valami modernre vágyunk akkor miért MZ? miért nem valami nyugati" modern csoda??
Szerintem az MZ azért Mz mert még régi idő technikája és így is tökéletesen használható,tőlem is sokszor kérdezik:ez még megszakítós,6 voltos?? És csodálkoznak pedig ez így jó ez adja meg a retró feelinget.
Szerintem vétek belebabrálni ezekbe hisz lassan veteránok.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá, nem akarsz készíteni egy olyan feszszabot, amihez nem kell az előtétellenállás, hanem fokozatmentesen, kitöltési tényezővel állítja a feszt? Kezdek besokallni erre a hagyományos feszszabra, pedig, pedig, ha valaki, akkor én hittem benne eddig. ](*,)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá írta:
sunbim írta:Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
A szak irodalom szerint a megszakítóval szerelt gyújtáskörben a szikra "égési" ideje kb. 1,4 ms, (a szükséges energia 40-80 mJ) ez idő alatt legalább 5-6 lengés megy végbe a rendszerben. Ebből következően a lecsengés frekvenciája 5-6 kHz tájékán kell legyen.
Kielégült a kíváncsiságom. Köszönöm! :smt023
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
ETZ150-esen gyárilag BVF 24N 2-1 jelölésű karburátor van!Tuti hogy falsot szív valahol
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

allllli írta:Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Fals levegőt szív a motorod! Lehetséges okok nem pont valószínűség szerint:
- generátor oldalon szétment a szimmering
- hengertalpnál nem jó a tömítés
- repedezett szívócsonk
- repedt karburátor


Valszeg a szimmering lesz.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. :) Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni. :o

Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton? :)

ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással. :)
\:D/ :-({|= =D>
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dénes írta:Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. :) Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni. :o

Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton? :)

ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással. :)
Szerintem meg ez megint csak nem bizonyit semmit sem.
Neked elment ennyit,a másik meg csak szenved a megszakitós gyújtással.
Nekem meg amióta beletettem a trabi gyújtást,azt sem tudom hol kell állitani.

Petróleum lámpával is tök jól lehet világitani,mégis inkább a villanyt használjuk.Na jó ez mondjuk kissé túlzó hasonlat a megszakitó vs elektronikushoz viszonyitva,de van benne valami.Az elektronikus gyújtás sokkal pontosabb beállitást tesz lehetővé és nem kell utána ellenőrizni,karbantartani.Nem mellesleg erőteljesebb és biztosabb szikrát ad ha jól tudom.
Az is igaz én nem éreztem különbséget amikor átálltam a Trabi gyújtásra a megszakitósról,de a tudat hogy nem döglik be a kondi,nem ég be a megszakitó,nem mászik el a gyújtás nekem megérte.
Én már tutira nem tenném vissza a megszakitóst magamnak,csakis vészmegoldásként amig újra nem szerzek elektronikust.

Ez pont olyan mint a gyári megoldású féklámpakapcsoló meg a húzos.
Nekem speciel még mindig jól szuperál a gyári,van akinek meg nem.
Nekem még mindig pontosan mér a km órám és jól is működik,van aki a bicaj órára esküszik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ETZmanus »

Gyula-bá írta:
ETZmanus írta:régi, 1,0-es három hengeres SWIFT trafóján. Vagy abszolút el kell felejteni az autók trafóit?
Ha a motorod 12 V-os akkor elvileg bármelyik gk. trafót használhatod, csak arra vigyázz, hogy egyes típusokban (főként francia) előtét ellenállással korlátozzák a trafó áramát, ilyen trafót ne rakj rá a mocira.
Olaj töltésű trafó sem ajánlott mert megdöntött szerelés esetén az olaj gyakran kifolyik és a trafó tönkre megy.
Köszönöm a választ :D

Esetleg nem tudjátok, hogy átvezetékeléskor milyen "védőcsőbe" tudom behúzni a kábeleket?
A kapható standard zsugorcsövek a gyári megoldáshoz képest sokkal vékonyabb falúnak tűnnek... A gyantás zsugorcső meg túl merevnek tűnik (illetve jó drágának :wink: )
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én aztán végképp nem akarok belerondítani a "gyújtásbizniszbe", de 160 ezer km és 26 év óta működik a megszakítós gyújtásom. :) Persze cseréltem már trafót (1x) és kondit is (1x). A kalapács meg 60-80 ezret simán elmegy. (Trükk: filcet cserélni és olajjal megkenni - Az ember ugyis mindig matat a motorján, nem fáradtság ez) Én 10 ezer km-enként szoktam gyújtást állítani és gyetyát cserélni. :o

Ja és használtam már én is "itt vett" gyújtást -kiváncsiságból- és 3 hónap alatt (néhány ezer km) beszart. Előnye pedig annyi volt, hogy alapjáraton szebben pöfögött. Na de ki használja a motorját alapjáraton? :)

ui:
Nincs olyan hely a Földön, ahová ne indulnék el megszakítós gyújtással. :)
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Gyula-bá írta:
zsakfos írta:Nem vitának szántam.
Én sem, csak beszélgetünk, azt hiszem tudom, hogy mi okozza a "félreértést" Te hosszú táv alatt kizárólag az eltelt időt érted, javíts ki ha nem így van, nekem pedig valami olyasmi forog a fejemben, hogy egy szerkentyű üzembiztonságát jellemzi az eltelt idő x futott összteljesítmény x szerkentyűk száma de meggyőződésem, hogy csupán az eltelt időt figyelembe véve is bizonyítani fog.

Én azt gondolom a megtett kilométer számít. Úgy éri a legtöbb behatás.
Valaki egy év alatt megy tízezret van aki tíz év alatt ezret.
Az egyik azt mondja milyen szar ez egy év alatt tönkremegy a másik meg, hogy úúú nekem tíz éve megy.( :?: )
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Nem vitának szántam.
Én sem, csak beszélgetünk, azt hiszem tudom, hogy mi okozza a "félreértést" Te hosszú táv alatt kizárólag az eltelt időt érted, javíts ki ha nem így van, nekem pedig valami olyasmi forog a fejemben, hogy egy szerkentyű üzembiztonságát jellemzi az eltelt idő x futott összteljesítmény x szerkentyűk száma de meggyőződésem, hogy csupán az eltelt időt figyelembe véve is bizonyítani fog.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: Azon, hogy ez hosszú távnak számít vagy sem szerintem nem érdemes vitatkozni mert nagyon szubjektív dolognak tartom.
Nem vitának szántam.
1-2 éve vannak különböző motorokban.
Ez nem hosszú idő motor szempontjából nézve.
Ez nem szubjektiv vélemény,ezt nem hinném hogy bármelyik motoros hoszzú megbizható időszaknak mondaná szerintem.
Nehogy félreértés legyen, én nem vagyok a gyújtásaid ellensége,sőt az egyik barátom a Jawa motorjába pont az én ajánlásomra keresett meg téged és vásárolt is tőled egy gyújtást.
Csak azt mondom hogy hosszú távon még nem bizonyitott.
Ami nem egyenlő azzal hogy nem is fog. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

zsakfos írta:Ez motoronként mennyi futásteljesitmény lehet átlagban?
Itt pont a hosszútávú megbizhatóság lenne a lényeg. ......
Azért írtam, hogy "óvatos becslés" mert évi kb. 1500 km körüli futás teljesítménnyel számoltam.
Nyilvánvaló módon a legrégebbi a saját motoromban üzemel, hat éve hibátlan, az első, három hibát produkáló évet nem számítva, minek oka az volt, hogy a katalógusban elnéztem egy sort ](*,) és 400 V zárófeszültségű tranyó helyett 300V-osat építettem be, 3x egymás után!
Egy szerkezet , bármilyenről van szó, által produkált hibák kockázata függ az időtől, a szerkezetek számától, a tartalmazott alkatrészek számától stb.
Azon, hogy ez hosszú távnak számít vagy sem szerintem nem érdemes vitatkozni mert nagyon szubjektív dolognak tartom.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Gyula-bá írta: A megbízhatóságról csak ennyit:
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
Mindenféle kötekedés nélkül,azért ez a fajta statisztika eléggé sántit.
Ez motoronként mennyi futásteljesitmény lehet átlagban?
Itt pont a hosszútávú megbizhatóság lenne a lényeg.
Majd 5-6 év múlva lehet azt mondani ha tartja ezt a hibaszázalékot hogy igen,ez megbizható.
Láttunk már itt a fórumon ódákat zengeni 1-2 dologról,amiről aztán hosszú távon kijöttek a hibák.
Drukkolok hogy ezekkel a gyújtásokkal ne legyen gond hosszú távon sem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?
A szak irodalom szerint a megszakítóval szerelt gyújtáskörben a szikra "égési" ideje kb. 1,4 ms, (a szükséges energia 40-80 mJ) ez idő alatt legalább 5-6 lengés megy végbe a rendszerben. Ebből következően a lecsengés frekvenciája 5-6 kHz tájékán kell legyen.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót ....
A megbízhatóságról csak ennyit:
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
Igen ez már volt! Örülünk is neki. De az a kütyü nem egészen az amiről itt szó volt. De persze kíváncsian várom MZ mit muzikál majd az az elektronika....
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót ....
A megbízhatóságról csak ennyit:
Az elmúlt két évben az általam készített gyújtással szerelt "flotta" nagyon óvatos becslés szerint 150-200000 km-t futott, tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül, erre büszke vagyok.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3099
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Vajon milyen frekvencián cseng le a gyújtófeszültség egy gyári MZ gyújtáskörben?

F = 1 / (2 * Pi * Sqrt(LC)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

dkari írta:Hell írta:

"De volt példa rá valakinél sokat húztak. Engem nem szeretett.
Röviden ennyi...."


Engem se :)
Fasza! :D Ha olyat valaki csinálna egy megbízhatót abból szépen profitálna. Én roppantul meg voltam vele elégedve az tuti!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

gesszti írta: Elmesélhetnéd, hogy mit csinál egy ilyen gyertyával sorba kötött kondi.
Amit én láttam, a neten, azoknál a kondi a gyertyával párhuzamosan volt kötve. Sokat nem agyaltam a dolgon de első ránézésre semmi mást nem tesz mint megváltoztatja a kondi-trafó-gyertya (két csatolt rezgőkör) alap, rezonancia, frekvenciáját. Plusz energiát viszont nem ad mert az összes felhasználható energia a megszakítás pillanatában a trafó vasban, mágneses mező formájában, eltárolt energia és ez nem változik.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta: Viszont a "vad tyúk" sem tudja a fizika törvényeit megerőszakolni.
Elmesélhetnéd, hogy mit csinál egy ilyen gyertyával sorba kötött kondi.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

dkari írta: Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.
Viszont a "vad tyúk" sem tudja a fizika törvényeit megerőszakolni.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

gesszti írta:
dkari írta: Csak halkan kérdezem, ha ez a dolog működne megbízhatóan hosszú távon nem lehet hogy rengetegen használnák?
Végül is 1000ft-ból nem szikrát hanem lángot lehet generálni. Minden esetre én is kiváncsi lennék hogy megy ez a gyakorlatban :shock:
Én is kíváncsi vagyok rá, ezért fogom majd egyszer kipróbálni. Amúgy nem hiszek benne, de vad tyúk is léphet szegbe.
Pedig a hit a fontos :!: :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég